małopolskie (Babice)
kujawsko-pomorskie (BYDGOSZCZ)
mazowieckie (Warszawa)
łódzkie (Piotrków Trybunalski)
podlaskie (Ciechanowiec)
świętokrzyskie (Piekoszów)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Renowacja zabytkowych obiektów kompleksu kościelnego |
Data zamieszczenia: | 2024-07-19 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka pw. Matki Bożej Karmelitańskiej ul. Szkolna 4 21-143 Abramów powiat: lubartowski telefon 081 852 50-47 mbszkaplerzna@o2.pl |
Województwo: | lubelskie |
Miasto: | Abramów |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | telefon 081 852 50-4 |
Termin składania ofert: | 2024-08-20 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
udzielenie zamówienia publicznego pn. ,,Renowacja zabytkowych obiektów kompleksu kościelnego pw. Matki Bożej Karmelitańskiej w gminie Abramów", prowadzonym w formie zapytania ofertowego. II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 1. Przedmiotem zamówienia jest ,,Renowacja zabytkowych obiektów kompleksu kościelnego pw. Matki Bożej Karmelitańskiej w gminie Abramów", tj. kościoła pw. Matki Bożej Szkaplerznej w Abramowie. 2. Kościół parafialny pw. Matki Bożej Szkaplerznej, usytuowany jest w miejscowości Abramów, działka o numerze ewidencyjnym 281/1 i 281/2, wpisany do rejestru zabytków województwa lubelskiego pod nr B/287, 26-11-1987, nr KL. IV 5334/5/87. 3. Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót renowacyjnych i konserwatorskich na terenie zabytkowych obiektów kompleksu kościelnego pw. Matki Bożej Karmelitańskiej (tj. kościoła pw. Matki Bożej Szkaplerznej) zlokalizowanego na terenie gminy Abramów. 4. Zakres przedmiotu zamówienia dotyczy realizacji prac renowacyjnych i konserwatorskich obejmujących w szczególności: 1) Ołtarz główny, 2) Ołtarz boczny, prawy, 3) Prospekt organowy, 4) Feretron z obrazami św. Urszuli i św. Łukasza, 5) Feretron z obrazami Matki Boskiej Łaskawej i Przemienienia Pańskiego, 6) Żyrandol. 7) Celem planowanych prac jest powstrzymanie procesu degradacji obiektów i przywrócenie ich pierwotnych walorów artystyczno-estetycznych. Przewiduje się demontaż wszystkich elementów dekoracji snycerskiej i rzeźb nie związanych trwale ze strukturą ołtarzy. Po oczyszczeniu z kurzu i brudu odwrocie ołtarzy należy nasycić środkiem przeciw szkodnikom drewna. W ramach konserwacji technicznej wszelkie osłabione łączenia powinny być wzmocnione, pęknięcia desek sklejone, a ubytki drewna wypełnione szpachlą akrylową. Na strukturze ołtarzy od strony frontowej konieczne jest usunięcie wszystkich nawarstwień lakierów, wypełnienie szczelin oraz uzupełnienie ubytków drewna. Złocone detale architektoniczne - profile, ramy obrazów, bazy kolumn oraz wszystkie zdemontowane elementy snycerskie będą oczyszczone z wtórnych nawarstwień szlagmetalu i powłok olejnych, poddane dezynsekcji, a osłabione detale wzmocnione metodą impregnacji. W zakresie prac estetycznych zakłada się położenie nowych gruntów i odtworzenie całości partii złoconych przy użyciu złota płatkowego 23 ? ct w technice na poler i na mat. Po pracach pozłotniczych zostanie odtworzona politura na strukturze. Polichromia na rzeźbach będzie zdezynfekowana, oczyszczona i uzupełniona w granicach ubytków lub odtworzona na podstawie zachowanych fragmentów w technice zbliżonej do oryginalnej. Przewiduje się demontaż frontowej części metalowej kasety tabernakulum i pozłocenie oraz posrebrzenie galwaniczne. Zakłada się demontaż obrazów z feretronów. Na ramach należy usunąć wtórne nawarstwienia lakierów i powłok malarskich i przywrócić ich pierwotny wystrój. Planuje się oczyszczenie obrazów z brudu, usunięcie pociemniałego werniksu i ewentualnych retuszy. Ubytki płótna i gruntów należy uzupełnić, a uszkodzone fragmenty warstwy malarskiej scalić z oryginałem metodą naśladowczą w technice olejno-żywicznej i zabezpieczyć lico werniksem. Konieczna jest kompleksowa naprawa żyrandola. Po demontażu i oczyszczeniu z brudu i produktów korozji przewiduje się pozłocenie galwaniczne ramion żyrandola. Uzupełnienia wymaga brak kryształowych zawieszek. Planuje się wymianę tulejek opraw oraz całej instalacji elektrycznej i wsporników do żarówek, żarówek i gilz osłonowych na szklane. 8) Parafia posiada zgodę Lubelskiego Konserwatora Zabytków na realizację ww. prac konserwatorskich - decyzja z dnia: 19.06.2024 r., znak: IR.5144.20.1.2024.ISB1. 9) Planowane do wykonania prace obejmują tzw. nakłady konieczne w rozumieniu art. 77 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, tj. obejmują zabezpieczenie, zachowanie i utrwalenie substancji zabytku. 10) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowiący opis zakresu prac będących przedmiotem inwestycji zawiera ,,Program prac konserwatorskich i restauratorskich przy obiektach zabytkowych z Kościoła p.w. Matki Bożej Szkaplerznej w Abramowie" z uwzględnieniem zapisów niniejszego zaproszenia oraz projektu umowy. Z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy będzie miało charakter ryczałtowy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w powyższym programie prac konserwatorskich. 5. Inwestycja jest objęta dofinansowaniem z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Rządowy Program Odbudowy Zabytków. 6. Z uwagi na dofinansowanie inwestycji z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Rządowy Program Odbudowy Zabytków, Zamawiający dzieli zamówienie na 3 etapy (etap I, etap II i etap III). Szczegółowy zakres każdego z etapów zostanie określony na etapie akceptacji harmonogramu rzeczowo-finansowego, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 1 umowy (załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego) z uwzględnieniem wartości każdego z etapów określonej w § 11 ust. 2 umowy (załącznik nr 2 do zapytania ofertowego). 7. Zamówienie będzie realizowane na czynnym obiekcie - funkcjonującym w pełnym zakresie kościele. Wskazane powyżej czynności wymagają szczególnej ostrożności w prowadzeniu prac, w szczególności zastosowania odpowiednich zabezpieczeń i osłon umożliwiających funkcjonowanie obiektu oraz utrzymywanie terenu robót w należytym porządku. Wykonawca ma obowiązek w taki sposób realizować roboty, by nie zakłócić funkcjonowania obiektu oraz zapewnić bezpieczeństwo osób trzecich. 8. Wykonanie przedmiotu zamówienia i oddanie do użytku musi być również zgodne z wszystkimi aktami prawnymi właściwymi dla przedmiotu zamówienia, obowiązującymi normami i wytycznymi. 12. Przedmiot zamówienia wykonany zostanie z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę. CPV: 92522100-7 Składanie ofert: 1. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego - Parafia Rzymskokatolicka pw. 2. Matki Bożej Karmelitańskiej Ul. Szkolna 4, 21-143 Abramów, lub przesłać w formie elektronicznej za pomocą poczty elektronicznej, opatrzoną podpisem osobistym, podpisem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, na adres: mbszkaplerzna@o2.pl, do dnia 20.08.2024 r. do godz. 11:00. Miejsce i termin realizacji: Termin wykonania całości zamówienia - do 18 miesięcy od daty podpisania umowy. Wymagania: 9. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej obiektu, mającej na celu dokładne i szczegółowe rozpoznanie warunków związanych z realizacją zamówienia, jak również rozpoznanie warunków związanych z realizacją zamówienia, jak również rozpoznanie możliwych ryzyk z nim związanych, wpływających na prawidłowe oszacowanie kosztów. Do oferty należy załączyć Zaświadczenie o odbyciu wizji lokalnej - załącznik nr 1a do Zaproszenia. Zamiar odbycia wizji lokalnej oraz termin jej dokonania należy uzgodnić z Zamawiającym telefonicznie na co najmniej 2 dni przed planowaną wizją. 10. Realizacja prac powinna odbywać się ze szczególną starannością z zastosowaniem technik zgodnych ze sztuką konserwatorską, wymaganiami bezpieczeństwa i higieny pracy, obowiązującymi Polskimi Normami i przepisami prawa regulującymi czynności danego rodzaju, w tym przepisami ochrony konserwatorskiej oraz warunkami umowy. 11. Zakres prac wchodzący w zakres zamówienia obejmuje również inne prace konieczne do jego wykonania a nie ujęte w niniejszym zaproszeniu lub załącznikach do niego, a które są niezbędne do wykonania ze względu na sztukę budowlaną, zasady wiedzy technicznej i przepisy prawa. 13. Wykonawca jest zobowiązany w szczególności do: 1) zabezpieczenia strefy prac z uwzględnieniem ciągłości udostępnienia obiektu, 2) zabezpieczenia przed uszkodzeniem wszelkiej istniejącej infrastruktury technicznej, elementów zabytkowych oraz usunięcie wszelkich szkód powstałych w czasie realizacji przedmiotu zamówienia, poprzez przywrócenie uszkodzonych elementów do stanu niepogorszonego sprzed dnia rozpoczęcia prac, 3) przestrzegania przepisów BHP i ppoż, 4) uzyskania wszelkich wymaganych uzgodnień dot. wykonania przedmiotu zamówienia; 5) wykonania prac zgodnie z programem prac konserwatorskich i decyzją Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, 6) Niezwłoczne informowanie Zamawiającego oraz LWKZ o wszelkich zagrożeniach lub nowych okolicznościach ujawnionych w trakcie prowadzenia wskazanych w pozwoleniu prac, 7) Prowadzenie dokumentacji przebiegu prac konserwatorskich i restauratorskich, użytych materiałów oraz dokonanych odkryć i przekazania jej Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków w terminie do 3 miesięcy od dnia zakończenia prac. Dokumentacja winna być opracowana zgodnie ze standardem dokumentacji prowadzenia prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków. 8) Wykonawca zobowiązuje się do informowania z minimum 5 dniowym wyprzedzeniem Zamawiającego o działaniach, których podjęcie może spowodować utrudnienia dla prowadzenia działalności kościoła, 9) Wykonawca zobowiązuje się zorganizować prace w sposób nienarażający osób trzecich na niebezpieczeństwa i uciążliwości wynikające z prowadzonych prac, z jednoczesnym zastosowaniem szczególnych środków ostrożności. 10) W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu oraz KWKZ trzech egzemplarzy powykonawczej dokumentacji konserwatorskiej, obejmującej część opisową, rysunkową i fotograficzną w wersji papierowej (wydruk) oraz jednej wersji elektronicznej w formacie,,.pdf", (na nośniku CD lub DVD) w terminie do 3 miesięcy od dnia protokolarnego odbioru końcowego robót będących przedmiotem zamówienia. IV. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1) wykonania, w okresie ostatnich 5 lat (liczonych wstecz, od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie), co najmniej 1 zadania o wartości minimum 500 000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy 00/100 złotych) polegającego na pracach konserwatorskich lub restauratorskich w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków. 1. Przez jedno zadanie należy rozumieć zadanie świadczone na rzecz jednego Zleceniodawcy na podstawie jednej umowy. Wartość podaną w walutach innych niż PLN wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień opublikowania bieżącego postępowania. Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji prac, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy prac, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. W przypadku gdy Wykonawca wykonał w ramach jednego zadania większy zakres prac, dla potrzeb zamówienia powinien wyodrębnić i podać wartość prac, o których mowa w warunku powyżej. Zamawiający zastrzega możliwość weryfikacji należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz którego zostały wykonane. 2) warunek dotyczący dysponowania osobą wyznaczoną do pełnienia funkcji kierownika prac konserwatorskich - będącego dyplomowanym konserwatorem dzieł sztuki, który spełnia wymagania, o których mowa w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840 ze zm.). 2. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 zostanie przeprowadzona na podstawie oświadczenia złożonego w ust. 3 oferty (załącznik nr 1 do zapytania) dotyczącego posiadanego doświadczenia oraz na podstawie załączonych do oferty dowodów, wystawionych przez podmiot, na rzecz którego dane prace zostały wykonane, potwierdzających należyte wykonanie prac wskazanych ww. oświadczeniu. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 zostanie przeprowadzona na podstawie oświadczenia złożonego w ust. 4 oferty dotyczącego dysponowania osobą wyznaczoną do pełnienia funkcji kierownika prac konserwatorskich. UWAGA - Zamawiający jest uprawniony do kontroli posiadania przez osobę kierownika prac konserwatorskich wskazanych powyżej wymagań tj. posiadanego wykształcenia, doświadczenia i uprawnień. Zgodnie z decyzją Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 19.06.2024 r. Wykonawca w terminie nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem prac będzie zobowiązany do przekazania Zamawiającemu dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zgodnie z art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. 4. Niespełnienie przez Wykonawcę warunków wskazanych w ust. 1 skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Oferta Wykonawcy wykluczonego podlega odrzuceniu. V. PODSTAWY WYKLUCZENIA WYKONAWCY 1. Z postępowania wyklucza się Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r., poz. 507 ze zm.) tj. z postępowania wyklucza się: 1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącym środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) - zwanym dalej rozporządzeniem 765/2006 i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) - zwanym dalej rozporządzeniem 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, 2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 ze zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego; 3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego". 2. Wykonawca na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w ust. 1 zobowiązany jest do złożenia oświadczenia, o którym mowa w ust. 2 formularza ofertowego (załącznik nr 1 do zapytania ofertowego). 3. Z postępowania wyklucza się Wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu wskazanych w dziale IV ust. 1 zapytania. 4. Oferta złożona przez wykonawcę wykluczonego z postępowania podlega odrzuceniu. VI. PODSTAWY ODRZUCENIA OFERTY Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, w szczególności w następujących przypadkach: 1) Oferta jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów. 2) Oferta została złożona przez Wykonawcę podlegającego wykluczeniu z postępowania. 3) W przypadku niezgodności treści oferty z Zapytaniem ofertowym. 4) W przypadku przedstawienia przez Wykonawcę informacji nieprawdziwych. VII. SPOSÓB OBLICZENIA CENY: 1. Cenę ofertową należy obliczyć na podstawie niniejszego zapytania ofertowego, programu prac konserwatorskich i restauratorskich stanowiących załącznik nr 4 do zapytania oraz wzoru umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do zapytania ofertowego. 2. Wykonawca poda cenę ofertową brutto w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego. 3. Cenę ofertową należy obliczyć jako cenę ryczałtową uwzględniając zakres zamówienia oraz wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia, jak i ewentualne ryzyko ekonomiczne, wynikające z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy. Wykonawca winien przeanalizować wszystkie okoliczności, które mogą mieć wpływ na ostateczną wartość zamówienia i skalkulować cenę ofertową na takim poziomie, który będzie gwarantował Zamawiającemu należyte wykonanie zamówienia i czynił przedsięwzięcie rentownym dla Wykonawcy. Podstawą wyliczenia ceny ofertowej winna być dokładna analiza dokumentacji, analiza przebiegu całego procesu realizacji zamówienia i dokonanie analizy wszystkich elementów mieszczących się w przedmiocie zamówienia. 4. Cena ofertowa obejmuje wszystkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia wynikające wprost z dokumentacji, jak również te, które nie zostały w niej ujęte. 5. W cenie ofertowej należy uwzględnić ewentualne koszty zaliczek i/lub składek przekazywanych innym podmiotom (w przypadku osób fizycznych). Zamawiający z wynagrodzenia brutto Wykonawcy potrąci wszystkie składki, które są wymagane przepisami prawa. 6. W cenie należy uwzględnić również niezbędne do realizacji koszty towarzyszące dotyczące w szczególności: 1) zabezpieczenia i oznakowania miejsca prac w okresie trwania umowy, 2) urządzenia i organizacji miejsca prac, 3) zapewnienie we własnym zakresie wody i energii elektrycznej na cele prowadzonych prac, 4) wszelkich prac przygotowawczych, prac porządkowych, 5) prowadzenia wymaganej dokumentacji przebiegu prowadzonych prac, 6) wszelkich materiałów, urządzeń, wyposażenia, sprzętu i transportu, 7) ubezpieczenia prac, sprzętu Wykonawcy oraz od ryzyka i odpowiedzialności cywilnej osób trzecich i ubezpieczenia własnego personelu i innych czynności niezbędnych do należytego wykonania przedmioty zamówienia, 8) wykonywaniem czynności objętych zakresem zadania zgodnie z wymaganiami przepisów dotyczących ochrony środowiska, BHP, ppoż., w sposób nieuciążliwy dla ludzi i środowiska i zapewniający bezpieczeństwo osób oraz mienia, 9) rekompensaty ewentualnych szkód osobom trzecim, w związku z niewłaściwym wykonywaniem prac lub błędów Wykonawcy. 7. Przy wyliczeniu ceny ofertowej należy przyjąć, że w przypadku występowania ewentualnych niespójnych zapisów w dokumentach stanowiących program prac konserwatorskich i restauratorskich, wszelkie rozbieżności będą rozstrzygane na korzyść Zamawiającego. 8. Cena podana w ofercie jest ceną ostateczną, niepodlegającą negocjacji i wyczerpującą wszelkie należności Wykonawcy wobec Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu zamówienia. 9. Cena ofertowa powinna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Cenę należy podać cyfrowo oraz słownie. W przypadku rozbieżności w cenie podanej cyfrą i cenie podanej słownie za prawidłową uznaje się cenę podaną słownie. 10. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walucie obcej. 11. Wyliczona cena ofertowa brutto będzie służyć do porównania złożonych ofert i do rozliczenia w trakcie realizacji zamówienia. 12. Nie wymaga się składania kosztorysów ofertowych. Przez sam fakt złożenia oferty Zamawiający uzna, że Wykonawca zgadza się na wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z umową, programem prac konserwatorskich i restauratorskich. VIII. KRYTERIUM OCENY OFERT: 1. Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o kryterium ,,cena" o wadze 100 %. 2. Każda niepodlegająca odrzuceniu oferta będzie oceniona w skali 100 punktów. 3. Liczba punktów będzie obliczona na podstawie następującego wzoru: C= najniższa zaoferowana cena* x 100 pkt Cena oferty badanej * spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu 4. Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę, tj. z najwyższą liczbą punktów, spośród nieodrzuconych ofert. IX. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY: 1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 2. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty. Osoba upoważniona do złożenia oferty powinna podpisać się w sposób czytelny i uwiarygodnić podpis imienną pieczątką (w przypadku złożenia oferty w formie papierowej) lub opatrzyć ofertę podpisem elektronicznym kwalifikowanym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 3. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. 4. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 5. Ofertę należy uzupełnić w sposób czytelny. 6. Treść oferty musi odpowiadać treści zapytania ofertowego. 7. Wykonawcy ponoszą koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 8. Wykonawca wraz z formularzem ofertowym złoży: 1) dowody, wystawione przez podmiot, na rzecz którego dane prace konserwatorskie lub restauratorskie zostały wykonane, potwierdzające należyte wykonanie danego zadania wskazanego w oświadczeniu, dotyczącym posiadanego doświadczenia, złożonym w ust. 3 oferty (załącznik nr 1 do zapytania), 2) zaświadczenia o odbyciu wizji lokalnej- zgodnie z wzorem zał. nr 1a do zaproszenia do złożenia oferty. 3) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w niniejszym zamówieniu, jeżeli osoba, która podpisała ofertę nie została wskazana do reprezentacji we właściwym rejestrze lub ewidencji. Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę. 3. Oferta złożona po terminie, o którym mowa w ust. 1 nie będzie podlegała rozpatrzeniu. XI. DOKUMENTY I INFORMACJE, KTÓRE WYKONAWCA BĘDZIE ZOBOWIĄZANY PRZEDŁOŻYĆ PRZED PODPISANIEM UMOWY: 1) informację o cenie netto i zastosowanej stawce VAT, 2) dane kontaktowe (nr telefonu, adres e-mail) do osoby/osób odpowiedzialnych za realizację zamówienia, w tym kierownika prac konserwatorskich, 3) informację o osobie (imię i nazwisko), która w imieniu Wykonawcy będzie podpisywała umowę; jeżeli uprawnienie do występowania w imieniu wykonawcy nie będzie wynikało z wpisów do odpowiednich rejestrów, również pełnomocnictwo do podpisania umowy - oryginał lub notarialnie poświadczona kopia. XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE 1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wezwania Wykonawców do złożenia wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty. 2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość jednokrotnego wezwania wykonawców do uzupełnienia brakujących dokumentów (formularz ofertowy nie podlega uzupełnieniu). 3. Zamawiający poprawi w ofercie: a) oczywiste omyłki pisarskie, b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty- niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 4. O wyborze najkorzystniejszej oferty Wykonawcy zostaną powiadomieni w formie elektronicznej. 5. Umowa z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta w formie pisemnej w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego. 6. Zamawiający nie przewiduje procedury odwoławczej. 7. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny. 8. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. 9. W sytuacji gdy wpłynął co najmniej dwie oferty o takiej samej wartości, zajmujące pierwsze miejsce w rankingu złożonych ofert, Zamawiający wezwie Wykonawców którzy złożyli te oferty do złożenia ofert dodatkowych w wyznaczonym przez siebie terminie. 10. Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania w szczególności w następujących przypadkach: 1) nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu, 2) 3) 4) XIII. złożone oferty niepodlegające odrzuceniu przekraczają możliwości finansowe Zamawiającego, postępowanie jest obarczone wadą formalno-prawną, wystąpią okoliczności powodujące konieczność unieważnienia postępowania ze względu na uzasadniony interes Zamawiającego. Kontakt: OSOBA DO KONTAKTU: Ksiądz proboszcz ks. Eugeniusz Dobosz tel. 081 852 50-47, adres e-mail: mbszkaplerzna@o2.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2024