Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
1094z dziś
6848z ostatnich 7 dni
22366z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Prace konserwatorskie i restauratorskie Bazyliki

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Prace konserwatorskie i restauratorskie Bazyliki

Data zamieszczenia: 2024-07-25
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Tomasza Apostoła w Nowym Mieście Lubawskim
ul. Kościelna 10
13-300 Nowe Miasto Lubawskie
powiat: nowomiejski
tel. 56 474 29 39, tel. 668 584 673
zamowienia@powiat-nowomiejski.pl
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Nowe Miasto Lubawskie
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. 56 474 29 39, t
Termin składania ofert: 2024-08-26 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
dotyczące zamówienia do którego nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r.
Prawo zamówień publicznych.
Zapraszam do złożenia oferty na wykonanie zadania: ,,Prace konserwatorskie
Bazyliki p.w. Świętego Tomasza Apostoła w Nowym Mieście Lubawskim na 700-lecie lokacji
miasta i kościoła"
9. Zamawiający informuje, iż zamówienie jest dofinansowane ze środków Rządowego
Programu Odbudowy Zabytków w wysokości 98% wartości Inwestycji.
10. Numer wniosku o dofinansowanie RPOZ/2022/3838/PolskiLad z dnia 03.03.2023 r.,
promesa wstępna nr RPOZ/2022/3838/PolskiLad z dnia 26.07.2023 r.
II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
1. Przedmiotem zamówienia są prace konserwatorskie i restauratorskie Bazyliki p.w.
Świętego Tomasza Apostoła w Nowym Mieście Lubawskim na 700-lecie lokacji miasta i
kościoła.
2. Opis inwestycji ujęty we wniosku o dofinansowanie:
Cel projektu: udzielenie przez wnioskodawcę dotacji Parafii Rzymsko-Katolickiej pw. Św.
Tomasza Apostoła w Nowym Mieście Lubawskim , o której mowa w art.81 ustawy z dn.
23.07.2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, na nakłady konieczne określone
w art.77 w/w ustawy tj. na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót
budowlanych przy zabytkach będących własnością beneficjenta dotacji. W ramach
projektu przewiduje się prace dla zabytków ruchomych Bazyliki p.w. Św. Tomasza Apostoła
w NML wpisanych do Rejestru Zabytków Ruchomych Woj. Warmińsko-Mazurskiego nr
rejestru B-273 decyzja Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z
dnia 20.01.2006 r. w tym:
1) prace konserwatorskie i restauratorskie przy malowidłach na ścianach pierwszego
przęsła nawy głównej Bazyliki ( polichromia wykonana techniką tempery,
wczesnobarokowa z 1643 r.) oraz
2) prace konserwatorskie przy chorągwi nagrobnej Jana Pawła Działyńskiego (adamaszek,
dwustronnie malowany temperą na podkładzie kredowym, wczesnobarakowy ok. 1643
r.)
3) prace konserwatorskie i restauratorskie muru ogrodzeniowego Bazyliki wpisanego do
rejestru zabytków jako część układu urbanistycznego Starego Miasta w Nowym Mieście
Lubawskim decyzją nr A-385 z dnia 13.08.1957 r. polegające na utrwaleniu i
zabezpieczeniu substancji zabytku zgodnie z zaleceniami konserwatora zabytków.
Bazylika to kościół gotycki pochodzący z XIII-XV wieku. Prace konserwatorskie w BazylicePostępowanie współfinansowane jest ze środków:
RZĄDOWEGO PROGRAMU ODBUDOWY ZABYTKÓW
trwają już od 15 lat. W ramach udzielonej dotacji Parafia planuje kontynuować podjęte
prace dla przywrócenia świetności Bazyliki tak aby je sfinalizować na jubileusz 700-lecia
miasta, który przypada w 2025r. Starania te mają przywrócić Bazylice należne miejsce
wśród północnych zabytków kultury zwanych "Częstochową Północy". Ostatnie przęsło
malowideł w nawie głównej kościoła należy do kopii " pięknych rycin paryskich" o
wartościach moralizatorskich a "oblężenie Nowego Miasta przez Szwedów..." wzrusza
świadomością opieki Pani Łąkowskiej koronowanej w 1752r. Chorągiew nagrobna
wojewody pomorskiego z 1643r.zawsze wisiała w nawie głównej kościoła. Docelowo ma
znaleźć miejsce ekspozycji w warunkach muzealnych, w powstającym muzeum
parafialnym. Obecnie od 37 lat jest zabezpieczona i przechowywana w UMK w Toruniu.
Mur kościelny z pięknymi XIX-wiecznymi bramami zamyka dziedziniec kościelny i pięknie
ozdabia stare miasto zbudowane przez Krzyżaków. Zadanie inwestycyjne w sposób
pozytywny wpłynie na rangę zabytków znajdujących się na Ziemi Lubawskiej. Umożliwi
przeciwdziałanie niszczeniu i degradacji substancji zabytków, ponieważ w dużym stopniu
zostały uszczuplone nakłady jakie właściciel zabytku może przeznaczyć na utrzymanie
zabytkowych obiektów w związku z wystąpieniem pandemii COVID-19 oraz koniecznością
przeznaczania nakładów w pierwszej kolejności na utrzymanie dobrych warunków
epidemiologicznych i sanitarnych.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1) Zadanie I - prace konserwatorskie i restauratorskie przy malowidłach na ścianach
pierwszego przęsła nawy głównej Bazyliki.
? polichromia wykonana techniką tempery, wczesnobarokowa z 1643 r.
? Prace muszą zostać wykonane zgodnie z pozwoleniem Warmińsko-Mazurskiego
Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków WUOZ-Elbląg.5142.50.2024.PS na
prowadzenie prac przy zabytku z dnia 13.05.2024 r.
? Prace muszą zostać wykonane zgodnie z programem prac konserwatorskich przęsła
zachodniego nawy głównej kościoła Świętego Tomasza Apostoła w Nowym Mieście
Lubawskim aut: mgr Anny Maćkowiak, Toruń, marzec 2024 r.
? Pozwolenie ważne do 31 grudnia 2026 r.
? Program prac konserwatorskich oraz załączony przedmiar robót stanowi element
pomocniczy do ewentualnego wykorzystania przy kalkulacji ceny oferty - Załącznik
1 a
2) Zadanie II - prace konserwatorskie przy chorągwi nagrobnej Jana Pawła Działyńskiego
? adamaszek, dwustronnie malowany temperą na podkładzie kredowym,
wczesnobarakowy ok. 1643 r.Postępowanie współfinansowane jest ze środków:
RZĄDOWEGO PROGRAMU ODBUDOWY ZABYTKÓW
? Prace muszą zostać wykonane zgodnie z pozwoleniem Warmińsko-Mazurskiego
Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na wykonanie prac konserwatorskich przy
obiekcie zabytkowym: Chorągiew Jana Pawła Działyńskiego z 1643 r. z kościoła pw.
św. Tomasza Apostoła w Nowym Mieście Lub Nr WUOZ-ELBLĄG.5144.13.2024.PS z
dnia 13.05.2024 r.
? Prace muszą zostać wykonane zgodnie z programem prac konserwatorskich
Chorągwi Nagrobnej Jana Pawła Działyńskiego z 1643 r. nr rej. B-273/18 z dn.
20.01.2006 z kościoła pw. św. Tomasza Apostoła w Nowym Mieście Lub. aut. Mgr
Anny Olkusnik-Tabisz, mgr Dominiki Tarasińskiej-Petruk.
? Pozwolenie ważne do 31.12.2026 r.
? Zadanie obejmuje również
wykonanie gabloty/pressure mont zgodnie z
programem prac konserwatorskich - koszt te należy ująć w ofercie.
? Zamawiający mając na uwadze przedstawioną w programie prac konserwatorskich
technologie oraz sposób prezentacji chorągwi nie przewiduje wykonania kopii
chorągwi.
? Program prac konserwatorskich oraz załączony przedmiar robót stanowi element
pomocniczy do ewentualnego wykorzystania przy kalkulacji ceny oferty -
Załącznik 1 b
3) Zadanie III - prace konserwatorskie muru ogrodzeniowego Bazyliki.
? prace polegające na utrwaleniu i zabezpieczeniu substancji zabytku zgodnie z
zaleceniami konserwatora zabytków
? mur ogrodzeniowy Bazyliki wpisany do rejestru zabytków jako część układu
urbanistycznego Starego Miasta w Nowym Mieście Lubawskim decyzją nr A-385 z
dnia 13.08.1957 r.
? Prace muszą zostać wykonane zgodnie z pozwoleniem Warmińsko-Mazurskiego
Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac konserwatorskich
muru ogrodzeniowego przy Bazylice pw. Św. Tomasza Apostoła wzdłuż ulicy
Kościelnej w Nowym Mieście Lubawskim Nr WUOZ-Elbląg.5152.117.2021.PS z
dnia 14.05.2021 r. przedłużone Decyzją WKZ Nr WUOZ-Elbląg.5152.317.2023.PS.
? Prace muszą zostać wykonane zgodnie z programem prac konserwatorskich muru
Bazyliki Św. Tomasza Apostoła w Nowym Mieście Lubawskim aut. Mgr Piotra
Supryna.
? Pozwolenie ważne do 31.12.2026 r.
? Program prac konserwatorskich oraz załączony przedmiar robót stanowi element
pomocniczy do ewentualnego wykorzystania przy kalkulacji ceny oferty -
Załącznik 1 c
6. W związku z tym, że prace przy kościele trwają od kilku lat oraz ze względu na dobro
zabytku niezbędne jest zapoznanie się z efektami dotychczas przeprowadzonych prac.

CPV: 45453000-7, 45453100-8, 45212350-4, 92312250, 92311000, 92312000

Dokument nr: 2/2024

Składanie ofert:
9. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej (w zaklejonej i opisanej kopercie) w siedzibie
Pełnomocnika tj. w Starostwie Powiatowym w Nowym Mieście Lubawskim Ul. Rynek 1,
13-300 Nowe Miasto Lubawskie,
10. Na kopercie/opakowaniu (w tym opakowaniu poczty kurierskiej) należy umieścić
następujące oznaczenia:
Oferta w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego pn. ,,Prace
konserwatorskie Bazyliki p.w. Świętego Tomasza Apostoła w Nowym Mieście
Lubawskim na 700-lecie lokacji miasta i kościoła"
Nie otwierać przed dniem 26 sierpnia 2024 przed godz. 10.00
11. TERMIN SKŁADANIA ofert: do 26 sierpnia 2024 r. do godz. 10.00.

Miejsce i termin realizacji:
III. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Wykonawca jest zobowiązany wykonać zamówienie w terminie do 01 października 2025 r.

Wymagania:
4. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w
szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o
Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
5. Na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień
publicznych niniejsze postępowanie nie podlega przepisom w/w ustawy. Postępowanie
prowadzone będzie w trybie zapytania ofertowego.
6. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą
przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.
UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO).
7. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące
przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U.
z 2023 poz. 1610).
11. Korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem należy kierować
na adres: Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim ul. Rynek 1, 13-300 Nowe
Miasto Lubawskie i/lub na adres poczty elektronicznej: zamowienia@powiat-
nowomiejski.pl.
12. W korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Wykonawcy powinni
posługiwać się znakiem postępowania: 2/2024
14. Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z Wykonawcami.
15. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę minimalnego okresu gwarancji i
rękojmi w ilości 3 lat od dnia odbioru końcowego realizacji przedmiotu zamówienia objętej
niniejszym zamówieniem. Oferent może zaproponować dłuższy okres gwarancji i rękojmi.
Okres ten stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. Oferta oferenta, który zaoferuje krótszy
okres gwarancji zostanie odrzucona.
3. Pomimo, że przedmiot zamówienia obejmuje realizację trzech zadań Zamawiający nie
dopuszcza składania ofert częściowych - Wykonawca zobowiązany jest spełnić wszystkie
warunki udziału w postepowaniu opisane w rozdziale IV oraz zobowiązany jest do
złożenia oferty na wszystkie trzy zadania.
4. Oferta, która nie będzie zawierała pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostanie
odrzucona, jako niezgodna z treścią zapytanie ofertowego.
Przed złożeniem oferty należy dokonać wizji obiektów w obecności Zamawiającego, - ks.
Zbigniewa Markowskiego - proboszcza Parafii, po wcześniejszym telefonicznym
umówieniu się pod numerem tel. 668 584 673.
Potwierdzenie odbycia wizji (załącznik nr 4) należy dołączyć do oferty.
7. Z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter
ryczałtowy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym
w dokumentacji, o której mowa w ust. 5 oraz po dokonaniu oględzin w obecności
przedstawiciela Zamawiającego.
8. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych
w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.
9. Rozwiązania równoważne.
W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych,
specyfikacji
technicznych
i
systemów
referencji
technicznych,
Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy ,,lub
równoważne".
W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały użyte znaki towarowe, oznacza to,
że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry
jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub
urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych lepszych,
których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe
funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w programach prac konserwatorskich. Wykonawca,
który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w
trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają
wymagania określone przez Zamawiającego.
10. Zamawiający wprowadza zastrzeżenie wskazujące na obowiązek osobistego wykonania
przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Zamawiający dopuszcza udział
podwykonawców pod warunkiem, że zgłoszony podwykonawca spełni postawione przez
Zamawiającego warunki dotyczące posiadanych kwalifikacji określonych w Rozdziale IV
odpowiednio dla każdej z części. Nie wykazanie podwykonawstwa przez Wykonawcę w
ofercie oznaczać będzie, że przedmiot zamówienia zrealizowany zostanie wyłącznie przez
Wykonawcę.
11. Zaleca się, aby wykonawcy pozyskali dla siebie na własną odpowiedzialność i ryzyko
wszelkie informacje, które mogą być niezbędne w przygotowywaniu oferty oraz przy
zawieraniu umowy. Koszty z tym związane poniesie wykonawca.
IV. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące
warunki udziału w postępowaniu, a mianowicie:
Zadanie I - prace konserwatorskie i restauratorskie przy malowidłach na ścianach
pierwszego przęsła nawy głównej Bazyliki:Postępowanie współfinansowane jest ze środków:
RZĄDOWEGO PROGRAMU ODBUDOWY ZABYTKÓW
1) posiadają odpowiednie doświadczenie:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie
ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, samodzielnie lub w
zespołach co najmniej 2 (dwie) prace konserwatorskie/restauratorskie barokowych
malowideł zdobiących, o wartości 300 000,00 zł każdy z wykorzystaniem lasera
sprzężonego z odkurzaczem i odebranych z pozytywną oceną konserwatorską.
Sposób oceny warunku:
Weryfikacja nastąpi w oparciu o wykaz zrealizowanych usług wraz z dowodami
określającymi czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o
których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na
rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o
obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów -
inne dokumenty
2) dysponują lub będą dysponować podczas realizacji zamówienia:
a) co najmniej 1 osobą o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych niezbędnych do
wykonania zamówienia, tj.: wykształcenie wyższe na kierunku konserwacja i
restauracja dzieł sztuki w specjalności konserwacja malarstwa i rzeźby
polichromowanej,
Sposób oceny warunku:
W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca musi
złożyć wraz z ofertą wykaz osób wraz z dokumentami poświadczającymi ich
wykształcenie i doświadczenie zawodowe.
b) Potencjał techniczny:
Wykonawca, winien dysponować lub zapewnić dysponowanie sprzętem do
realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania w
przypadku prac konserwatorskich przy malowidłach zdobiących zachodnie przęsło
nawy głównej w kościele pw. św Tomasza Apostoła, wykonawca powinien
dysponować: rusztowaniem lub podnośnikiem koszowym, laserem impulsowy z
płynną regulacją sprzężony z odkurzaczem
Sposób oceny warunku:
W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca musi
wskazać w formularzu ofertowym wykaz wyposażenia.
Zadanie II - prace konserwatorskie przy chorągwi nagrobnej Jana Pawła Działyńskiego:
1) posiadają odpowiednie doświadczenie:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawca winien wykazać, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 10 lat
samodzielnie lub w zespołach wykonał należycie konserwację, co najmniej 3 ( trzech)
prac konserwatorskich przy jedwabnych (adamaszek) dwustronnie malowanych
chorągwiach XVI-XVII w. Chorągwie powinny być wpisane do właściwego rejestru
zabytków lub - w przypadku rejestrów prowadzonych poza RP - rejestrów
równoważnych, prowadzonych na podstawie przepisów obowiązujących ze względu na
miejsce położenia zabytku lub wpisanego do inwentarza muzeum, z pozytywnym
protokołem odbioru, dopuszczone do ekspozycji.
Sposób oceny warunku:
Weryfikacja nastąpi w oparciu o wykaz zrealizowanych usług wraz z dowodami
określającymi czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o
których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na
rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o
obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów -
inne dokumenty poświadczające wykonanie usług.
2) dysponują lub będą dysponować podczas realizacji zamówienia:
a) co najmniej 1 osobą o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych niezbędnych do
wykonania zamówienia, tj.: posiadającą wykształcenie wyższe oraz posiadane
doświadczenie przy renowacji minimum 2 malowanych dwustronnie na
jedwabnych tkaninach chorągwi z XVI i XVII wieku,
Sposób oceny warunku:
W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawca musi
złożyć wraz z ofertą wykaz osób wraz z dokumentami poświadczającymi ich
wykształcenie i doświadczenie zawodowe.
b) Potencjał techniczny:
Wykonawca, winien dysponować lub zapewnić dysponowanie pracownią
konserwatorską z zabezpieczeniem p.poż i przeciwwłamaniowym, wyposażoną w
skalpel parowy, mini aspirator z regulacja ssania, lampą z lupami, stołem z blatem
laminowanym
Sposób oceny warunku:
W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawca musi
wskazać w formularzu ofertowym wykaz wyposażenia.
Zadanie III - prace konserwatorskie muru ogrodzeniowego Bazyliki:
1) posiadają odpowiednie doświadczenie:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawca winien wykazać, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5-lat,
samodzielnie lub w zespołach wykonał należycie minimum 2 (dwie) prace
konserwatorskie każdą o wartości min. 200 000,00 zł przy ogrodzeniu
ceglanym/ścianach ceglanych, z II-połowy XIX w ( lub wcześniejszych) z użyciem
lesera zintegrowanego z odkurzaczem i odebranych z pozytywną oceną
konserwatorską.
Sposób oceny warunku:
Weryfikacja nastąpi w oparciu o wykaz zrealizowanych usług wraz z dowodami
określającymi czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o
których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na
rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o
obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów -
inne dokumenty
2) dysponują lub będą dysponować podczas realizacji zamówienia:
a) co najmniej 1 osobą o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych niezbędnych do
wykonania zamówienia, tj.: ukończone studia wyższe lub podyplomowe na
kierunku związanym z konserwacją zabytków/konserwacją dziedzictwa
architektonicznego,
Sposób oceny warunku:
W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca musi
złożyć wraz z ofertą wykaz osób wraz z dokumentami poświadczającymi ich
wykształcenie i doświadczenie zawodowe.
b) Potencjał techniczny:
Wykonawca, winien dysponować lub zapewnić dysponowanie rusztowaniem,
laserem impulsowy z płynną regulacją sprzężonym z odkurzaczem.
Sposób oceny warunku:
W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca musi
wskazać w formularzu ofertowym wykaz wyposażenia.
2. Ubezpieczenie
Po wyborze najkorzystniejszej oferty, przed podpisaniem umowy z wybranym Wykonawcą
Zamawiający będzie żądał by Wykonawca przedstawił Zamawiającemu polisę
ubezpieczeniową, a w przypadku jej braku inny dokument, potwierdzający, że jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia - w przedmiocie wykonania usługi konserwacji - z
sumą gwarancyjną nie mniejszą niż 70 % wartości złożonej oferty. W przypadku braku ww.
ubezpieczenia - Zamawiający odrzuci ofertę i odstąpi od podpisania umowy.
3. Wykonawca podlega wykluczeniu w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7
ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
narodowego.
4. Zamawiający informuje, że wykluczeniu z postępowania na podstawie ust. 3 podlegają:
1) wykonawcy wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr
765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z
sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L
134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia
17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań
podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im
zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę
o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę
rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej
ustawy;
2) wykonawcy, których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca
2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z
2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w
rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków
ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji
wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu
Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w
odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i
niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn.
zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o
szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę
oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący takim beneficjentem
rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zostali wpisani na ww. listę na podstawie
decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa
w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w
zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego;
3) wykonawcy, których jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z
dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest
podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr
765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z
sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L
134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia
17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań
odważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im
zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisany na listę
o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego, lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego
2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę
rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13
kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu
agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego .
5. Wykluczenie, o którym mowa w ust. 3 następuje na okres trwania ww. okoliczności.
6. W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie przesłanek wskazanych
w ust. 3, Zamawiający odrzuca ofertę takiego Wykonawcy.
Sposób oceny spełniania braku podstaw wykluczenia:
Weryfikacja nastąpi w oparciu o szczegółową analizę oświadczenia Wykonawcy
o braku podstawy wykluczenia wskazanych w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o
szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego znajdującego się w formularzu
ofertowym.
7. Zamawiający wykluczy oferty Wykonawców, którzy:
1) nie spełniają warunków udziału w postępowaniu,
2) nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu,
3) nie wykażą braku podstaw wykluczenia,
4) wobec których zachodzą podstawy wykluczenia.
8. Zamawiający ma prawo zbadać podstawy wykluczenia i spełnienia warunków udziału w
postępowaniu jedynie wobec Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako
najkorzystniejsza.
9. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy
ustanawiają
pełnomocnika
do
reprezentowania
ich
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
10. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających
zasoby, tylko i wyłącznie jeśli podmioty te wykonają przedmiot zamówienia do realizacji
których te zdolności są wymagane.
11. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających
zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do
oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zadania lub inny
środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
12. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny środek dowodowy,
o którym mowa w ust. 11 potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę
z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów
oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów
podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego
Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących
wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty
budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
13. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby
zdolności techniczne, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków
udziału w postępowaniu (jeżeli dotyczy), a także zbada, czy nie zachodzą, wobec tego
podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
14. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie
potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub
zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby
Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym
podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w
postępowaniu.
15. W sytuacji gdy najkorzystniejsza oferta będzie przewyższała środki zabezpieczone przez
Zamawiającego w budżecie, Zamawiający zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia
dodatkowych negocjacji z Wykonawcą który złoży najkorzystniejszą ofertę.
16. W przypadku gdy wybrany Wykonawca odstąpi od podpisania umowy z Zamawiającym,
możliwe jest podpisanie przez Zamawiającego umowy z kolejnym Wykonawcą, który
w postępowaniu uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów.
17. Zamawiający może w toku badania i oceny ofert żądać od Oferentów dodatkowych
wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
V. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA I ZŁOŻENIA OFERTY
1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
2. Treść oferty musi być zgodna z treścią Zapytania ofertowego tj. obejmować realizację
wszystkich zadań.
3. Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona czytelnie w języku polskim. Każdy
dokument składający się na ofertę lub złożony wraz z ofertą sporządzony w języku innym
niż polski musi być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski.
4. Wszelkie zmiany naniesione przez Wykonawcę w treści oferty po jej sporządzeniu muszą
być parafowane przez Wykonawcę.
5. Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę, tj. osobę (osoby) reprezentującą
Wykonawcę, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub
osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
6. Pisemną ofertę należy złożyć na załączonym formularzu ofertowym - Załącznik Nr 2 do
zapytania ofertowego oraz należy dołączyć:
1) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty względnie do podpisania
innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je
uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych,
w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005
r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, a
Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty, o ile prawo do ich podpisania nie
wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą (KRS, CEIDG, umowa spółki etc.).
2) W przypadku podpisywania oferty lub poświadczania za zgodność z oryginałem
kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestrowym
(ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo
w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.
7. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
8. Oferta musi zawierać:
1) Formularz ofertowy - Załącznik Nr 2 do Zapytania ofertowego
w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać
nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę
wspólną.
2) Oświadczenia i dokumenty wymagane w rozdziale IV Zapytania ofertowego, tj:
a) Załącznik nr 4 do Zapytania ofertowego - Oświadczenie o odbyciu wizji.
b) Załącznik nr 5 do Zapytania ofertowego - Wzór oświadczenia wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - jeśli dotyczy
c) Załącznik nr 6 do Zapytania ofertowego - Oświadczenie o braku podstawy
wykluczenia podmiotu udostępniającego zasoby - jeśli dotyczy
3) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie
wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do
reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy. (jeżeli dotyczy);
4) Dokumenty potwierdzające wykształcenie i doświadczenie zawodowe osób
wskazanych w formularzu ofertowym, które będą wykonywać poszczególne zadania.
5) Dowody określających czy usługi wskazane w formularzu ofertowym zostały
wykonane należycie, (przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne
dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a
jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w
stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty),
12. Zamawiający, po otwarciu ofert, udostępni na stronie internetowej prowadzonego
postępowania informacje o Wykonawcach którzy złożyli oferty oraz o cenach zawartych
w ofertach.
13. Decydujące znaczenie dla zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu
oferty w miejsce wskazane w ust. 9, a nie data jej wysłania. Oferty złożone po terminie
nie będą rozpatrywane. Zamawiający nie zwraca przesłanych ofert.
14. Konsekwencje złożenia oferty niezgodnie z ww. wymogami ponosi Wykonawca ( np.
potraktowanie oferty jako zwykłej korespondencji i nie dostarczenie jej na miejsce
składania ofert w terminie określonym w ust. 9. Oferty, które wpłyną do siedziby
Zamawiającego po terminie określonym w ust. 11 nie będą rozpatrywane.
15. Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wprowadzić
zmiany do złożonej oferty lub wycofać ofertę. W przypadku składania oferty w formie
pisemnej w siedzibie Zamawiającego oświadczenia o wprowadzonych zmianach lub
wycofaniu oferty powinny być doręczone Zamawiającemu na piśmie pod rygorem
nieważności przed upływem terminu składania ofert. Oświadczenia powinny być
opakowane tak, jak oferta, a opakowanie powinno zawierać odpowiednio dodatkowe
oznaczenie wyrazem: ,,ZMIANA" lub ,,WYCOFANIE".
16. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę powinny być podpisane przez
pełnomocnika. Oferta składana przez spółki cywilne jest traktowana jak oferta
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
17. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem
terminu składania ofert.
18. W przypadku, gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu
związania ofertą, o którym mowa w ust. 10, Zamawiający przed upływem terminu
związania ofertą, zwróci się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego
terminu o wskazywany przez niego okres.
19. Wykonawca nie może dokonywać żadnych zmian w projekcie umowy i zobowiązuje się do
jej podpisania, gdy zostanie wybrany na Wykonawcę niniejszego zamówienia.
VI.
OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY I KRYTERIA OCENY OFERT
1. Opis sposobu obliczenia ceny:
1) Cenę podaną w ofercie (brutto w PLN) należy określić z dokładnością do dwóch miejsc
po przecinku.
2) Ilekroć w zapytaniu ofertowym jest mowa o cenie - należy przez to rozumieć cenę
w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu
o cenach towarów i usług.
3) Cena podana w ofercie jest ceną ryczałtową - musi więc obejmować wszystkie koszty
związane z realizacją zamówienia,
4) Ustawa z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny - ten rodzaj wynagrodzenia określa art.
632 następująco:
§1. Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie nie
może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie
można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac.
§2. Jeżeli jednak wskutek zmiany stosunków, której nie można było przewidzieć,
wykonanie dzieła groziłoby przyjmującemu zamówienie rażącą stratą, sąd może
podwyższyć ryczałt lub rozwiązać umowę.
5) Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania przedmiotu i zakresu zamówienia
nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego określonego
w umowie.
6) W związku z powyższym cena oferty musi zawierać wszystkie koszty niezbędne do
zrealizowania niniejszego zamówienia wynikające ze szczegółowego opisu przedmiotu
zamówienia jak również w nim nie ujęte, a których wykonanie jest niezbędne dla
prawidłowego zrealizowania całości zamówienia.
7) Wykonawca ponosić będzie skutki błędów w ofercie wynikających z nieuwzględnienia
okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. W związku z powyższym od
Wykonawcy wymagane jest bardzo szczegółowe zapoznanie się z przedmiotem
zamówienia, a także zalecane jest skalkulowanie ceny oferty z należytą starannością.
8) Do oceny oferty zamawiający będzie brał pod uwagę cenę brutto całości zamówienia.
2. Kryteria oceny i opis przyznawania punktacji:
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi
kryteriami oceny ofert:
1) Cena (C) - 60 pkt
2) Zastosowanie bezinwazyjnej metody oczyszczania powierzchniowego (O) - 20 pkt
3) Wydłużenie okresu gwarancji (G) -20 pkt
Gdzie:
AD.1
Kryterium ,,Cena"- 60 pkt.
O ilości punktów przyznanych ofercie w kryterium ,,Cena" decydować będzie zaoferowana
cena za realizację całego zamówienia.
Punkty za kryterium ,,Cena" Zamawiający przyzna na podstawie informacji zamieszczonych
przez Wykonawcę w formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik nr 2 do zapytania
ofertowego wg następującego wzoru:
Cena brutto oferty najtańszej
--------------------------------------- x 100 pkt x 40% (waga) = liczba pkt
Cena brutto oferty badanej
Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do 2 miejsc po przecinku.
AD.2
Kryterium ,,Zastosowanie bezinwazyjnej metody oczyszczania powierzchniowego" - 20
pkt.
O ilości punktów przyznanych ofercie w kryterium ,,Oczyszczanie" decydować będzie suma
punktów za wskazane w formularzu ofertowym wykonane prace z zastosowaniem metody
oczyszczania powierzchniowego laserem - punkty zostaną przyznane za prace wskazane
powyżej wymaganych dwóch prac które Wykonawca musi wykazać na potwierdzenie
spełniania warunku udziału w postępowaniu opisanym w Rozdziale IV - Zadanie I i
Zadanie III.
Jeżeli Wykonawca w formularzu ofertowym wykaże wymagane po dwie prace (w zadaniu
I i III) z zastosowaniem metody oczyszczania powierzchniowego otrzyma 0 punktów.
Następnie Zamawiający podstawi uzyskane punkty ofertom do następującego wzoru za
kryterium ,,Oczyszczanie":
Wykazane prace z zastosowaniem metodyPostępowanie współfinansowane jest ze środków:
RZĄDOWEGO PROGRAMU ODBUDOWY ZABYTKÓW
oczyszczania powierzchniowego w badanej ofercie
O = ----------------------------------------------------------------- x 100 pkt x 20% (waga) = liczba pkt
Największa liczba wykonanych prac
z zastosowaniem metody oczyszczania powierzchniowego
spośród złożonych i nieodrzuconych ofert
AD.3
Kryterium ,,Okres rękojmi za wady i gwarancji
zamówienia" - 20 pkt.
jakości na wykonanie przedmiotu
G - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium ,,Okres rękojmi za wady i
gwarancji jakości na wykonanie przedmiotu zamówienia", zgodnie z poniższą tabelą:
L.p. Okres rękojmi za wady i gwarancji jakości na
wykonanie przedmiotu zamówienia Ilość punktów (G)
1. 3 lata (minimalny okres gwarancji) 0 pkt
2. 4 lata 10 pkt
3. 5 lat i więcej 20 pkt
Uwaga:
? W powyższym kryterium oceniana będzie ilość lat przez jaką Wykonawca obejmie
rękojmią za wady i gwarancją jakości na wykonanie przedmiotu zamówienia.
Wykonawca w tym kryterium może otrzymać maksymalnie 20 punktów.
? Okres rękojmi za wady i gwarancji jakości na wykonanie przedmiotu zamówienia
liczony jest w latach. Wykonawca winien zaoferować w przedmiotowym kryterium
okres gwarancji w pełnych okresach rocznych. Minimalny okres rękojmi za wady i
gwarancji jakości na wykonanie przedmiotu zamówienia wynosi 3 lata.
? Jeżeli Wykonawca zaoferuje ,,Okres rękojmi za wady i gwarancji jakości na wykonanie
przedmiotu zamówienia" krótszy niż 3 lata - oferta takiego Wykonawcy zostanie
odrzucona, jako niezgodna z zapytaniem ofertowym.
? Jeżeli Wykonawca zaoferuje ,,Okres rękojmi za wady i gwarancji jakości na wykonanie
przedmiotu zamówienia" równy lub dłuższy niż 5 lat - oferta takiego Wykonawcy
otrzyma 20 pkt.
? Okres rękojmi za wady i gwarancji jakości na wykonanie przedmiotu zamówienia
liczony jest od dnia odbioru końcowego wykonanych prac.
Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość
punktów (PO) obliczoną na podstawie wzoru:
PO = C + O + G
gdzie:
PO - łączna ilość punktów oferty ocenianej,
C - liczba punktów uzyskanych w kryterium ,,Cena",Postępowanie współfinansowane jest ze środków:
RZĄDOWEGO PROGRAMU ODBUDOWY ZABYTKÓW
O - liczba punktów uzyskanych w kryterium ,,Długość okresu gwarancji na wykonane
roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały".
G - liczba punktów uzyskanych w kryterium ,,Długość okresu gwarancji na wykonane
roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały".
VII. BADANIE OFERT
1. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień
dotyczących treści złożonych ofert.
2. Jeżeli zaoferowana cena lub jej istotne części składowe, wydadzą się rażąco niskie w
stosunku do przedmiotu zamówienia i wzbudzą wątpliwości Zamawiającego, co do
możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez
Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów Zamawiający może zwrócić się o
udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny. Obowiązek
wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na Wykonawcy.
3. Zamawiający wyjaśni i poprawi w formularzu ofertowym:
1) oczywiste omyłki pisarskie,
2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych
dokonanych poprawek,
3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z opisem zawartym w zapytaniu
ofertowym niepowodujące istotnych zmian w treści oferty.
4. Poprawienie przez zamawiającego oczywistych omyłek pisarskich oraz rachunkowych i
konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek nie wymaga uzyskania zgody
wykonawcy. Wykonawca może nie wyrazić zgody na poprawienie przez zamawiającego
innych omyłek polegających na niezgodności oferty z opisem zawartym w zapytaniu
ofertowym niepowodujące istotnych zmian w treści oferty. Brak zgody Wykonawca musi
wnieść na piśmie w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie.
5. Zamawiający może wezwać Wykonawcę do wyjaśnienia treści złożonej oferty, jednak
wyjaśnienia nie mogą prowadzić do negocjacji lub zmiany treści oferty.
6. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców uzupełnień i
wyjaśnień dokumentów potwierdzających warunki udziału w postępowaniu i brak
podstaw wykluczenia.
7. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny oferty wiarygodności
przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów, danych i
informacji.
8. W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej Wykonawców takiej samej liczby punktów,
decyduje niższa cena.
VIII.
OCENA OFERT, OGŁOSZENIE WYNIKÓW, UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
1. Zamawiający wykluczy Wykonawcę, który nie spełnia warunków udziału
w postępowaniu określonych w Rozdziale IV Zapytania ofertowego.
2. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
1) będzie złożona w niewłaściwej formie,
2) jej treść nie będzie odpowiadała treści Zapytania ofertowego, z zastrzeżeniem ust. 3
opisanego w rozdziale VII zapytania ofertowego,
3) nie będzie spełniała wymogów brzegowych umożliwiających dofinansowanie realizacji
projektu określonych w dokumentach programowych,
4) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
5) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
6) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia,
7) zawiera błędy w obliczeniu ceny,
8) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na
poprawienie omyłki, o której mowa w rozdziale VII ust.3. pkt. 3) zapytania ofertowego,
9) Wykonawca nie wyraził zgody na przedłużenie terminu związania ofertą,
10) jej przyjęcie naruszałoby bezpieczeństwo publiczne lub istotny interes bezpieczeństwa
państwa, a tego bezpieczeństwa lub interesu nie można zagwarantować w inny
sposób,
11) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
3. Zamawiający
zastrzega
sobie
możliwość
unieważnienia
postępowania
bez podania przyczyny.
4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza. Wykonawcy, którzy złożą oferty zostaną zawiadomieni
o wynikach postępowania w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany
w ofercie (a w przypadku jego braku na adres pocztowy) oraz na stronie internetowej
prowadzonego postepowania.
5. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający przekaże do Wykonawcy
którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zaproszenie do podpisania umowy.
IX. PODPISANIE UMOWY
1. Po przeprowadzeniu postępowania Zamawiający podpisze z Wykonawcą umowę, której
istotne postanowienia zawarto w projekcie stanowiącym załącznik do zapytania
ofertowego.
2. Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy na
warunkach określonych w projekcie umowy.
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od zawarcia umowy w sytuacji wycofania
się z realizacji projektu, w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych Zamawiającemu
w dniu sporządzania niniejszego Zapytania ofertowego.Postępowanie współfinansowane jest ze środków:
RZĄDOWEGO PROGRAMU ODBUDOWY ZABYTKÓW
4. Podpisanie umowy nastąpi w siedzibie Zamawiającego lub w inny zaakceptowany przez
Zamawiającego sposób. O terminie i godzinie podpisania umowy, Wykonawca
powiadomiony zostanie za pośrednictwem poczty elektronicznej przed planowanym
podpisaniem umowy.
5. W przypadku odmowy podpisania umowy przez Wykonawcę możliwe jest podpisanie
umowy z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu o udzielenie zamówienia uzyskał
kolejną najwyższą liczbę punktów.
6. Przez odmowę zawarcia umowy Zamawiający rozumie przesłanie przez Wykonawcę pisma
informującego
o
tym
fakcie
lub
nie
stawienie
się
w
miejscu
i terminie wyznaczonym do zawarcia umowy lub nie złożenie w wyznaczonym terminie
wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, a także nie odesłanie w
wyznaczonym terminie podpisanej umowy w przypadku zawierania jej w trybie
korespondencyjnym.
7. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia, przed zawarciem umowy Wykonawcy mogą zostać wezwani do
złożenia umowy regulującej ich współpracę.
UDZIELANIE WYJAŚNIEŃ
Wykonawcy mają możliwość składania pytań w niniejszym postępowaniu. Treść zapytań i
odpowiedzi zostanie umieszczona na stronie prowadzonego postępowania.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany lub uzupełnienia treści Zapytania
ofertowego, przed upływem terminu na składanie ofert. Informacja o wprowadzeniu
zmiany lub uzupełnieniu treści Zapytania ofertowego zostanie opublikowana w miejscach
publikacji zapytania.
Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, nie później jednak niż na 2 dni przed
upływem terminu składania ofert, przekazując treść zapytań wraz z wyjaśnieniami
wykonawcom, którym przekazał Zapytanie ofertowe, bez ujawniania źródła zapytania oraz
zamieści taką informację w miejscach publikacji zapytania, pod warunkiem, że wniosek o
wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego wpłynął do zamawiającego nie później niż na 4
dni przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku, gdy wniosek o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego nie wpłynął w
terminie, o którym mowa w ust. 3, zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień
oraz obowiązku przedłużenia terminu składania ofert.
Przedłużenie terminu składania ofert, o których mowa w ust. 3 nie wpływa na bieg terminu
składania wniosku o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego.
Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść Zapytania
ofertowego. Zmianę Zapytania ofertowego Zamawiający zamieści w miejscach publikacji
zapytania.
Jeżeli w wyniku zmiany treści Zapytania ofertowego jest niezbędny dodatkowy czas na
wprowadzenia zmian w ofertach, Zamawiający przedłuży termin składania ofert iPostępowanie współfinansowane jest ze środków:
RZĄDOWEGO PROGRAMU ODBUDOWY ZABYTKÓW
poinformuje o tym wykonawców, którym przekazano Zapytania ofertowe oraz zamieści
taką informację w miejscach publikacji zapytania.
8. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią Zapytania ofertowego a treścią udzielonych
wyjaśnień i zmian, jako obowiązującą należy przyjąć treść informacji zawierającej
późniejsze oświadczenie Zamawiającego.

Uwagi:
Użyte w niniejszym Zapytaniu ofertowym (oraz w załącznikach) terminy mają następujące
znaczenie:
1) ,,zamówienie" - zamówienie, którego przedmiot został opisany w Rozdziale II
niniejszego Zapytania ofertowego,Postępowanie współfinansowane jest ze środków:
RZĄDOWEGO PROGRAMU ODBUDOWY ZABYTKÓW
2) ,,postępowanie" - postępowanie o udzielenie zamówienia, którego dotyczy niniejsze
Zapytanie ofertowe,
3) ,,Zamawiający/Beneficjent dotacji" - Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Tomasza
Apostoła w Nowym Mieście Lubawskim, ul. Kościelna 10, 13-300 Nowe Miasto
Lubawskie;
4) ,,Wykonawca" - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę
organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która oferuje na rynku wykonanie
robót budowlanych lub obiektu budowlanego, dostawę produktów lub świadczenie
usług lub ubiega się o udzielenie zamówienia, złożyła ofertę lub zawarła umowę w
sprawie zamówienia

Kontakt:
13. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest: Wydział Inwestycji,
Mienia i Spraw Gospodarczych Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim
(e-mail: zamowienia@powiat-nowomiejski.pl) w porozumieniu z Proboszczem Parafii - Ks.
Zbigniewem Markowskim.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.