dolnośląskie (Złotoryja)
dolnośląskie (Wałbrzych)
śląskie (Chorzów)
małopolskie (Kraków)
pomorskie (Wejherowo)
pomorskie (Ustka)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Prace konserwatorskie i restauratorskie Bazyliki |
Data zamieszczenia: | 2024-07-25 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Tomasza Apostoła w Nowym Mieście Lubawskim ul. Kościelna 10 13-300 Nowe Miasto Lubawskie powiat: nowomiejski tel. 56 474 29 39, tel. 668 584 673 zamowienia@powiat-nowomiejski.pl |
Województwo: | warmińsko-mazurskie |
Miasto: | Nowe Miasto Lubawskie |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 56 474 29 39, t |
Termin składania ofert: | 2024-08-26 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
dotyczące zamówienia do którego nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. Zapraszam do złożenia oferty na wykonanie zadania: ,,Prace konserwatorskie Bazyliki p.w. Świętego Tomasza Apostoła w Nowym Mieście Lubawskim na 700-lecie lokacji miasta i kościoła" 9. Zamawiający informuje, iż zamówienie jest dofinansowane ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w wysokości 98% wartości Inwestycji. 10. Numer wniosku o dofinansowanie RPOZ/2022/3838/PolskiLad z dnia 03.03.2023 r., promesa wstępna nr RPOZ/2022/3838/PolskiLad z dnia 26.07.2023 r. II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 1. Przedmiotem zamówienia są prace konserwatorskie i restauratorskie Bazyliki p.w. Świętego Tomasza Apostoła w Nowym Mieście Lubawskim na 700-lecie lokacji miasta i kościoła. 2. Opis inwestycji ujęty we wniosku o dofinansowanie: Cel projektu: udzielenie przez wnioskodawcę dotacji Parafii Rzymsko-Katolickiej pw. Św. Tomasza Apostoła w Nowym Mieście Lubawskim , o której mowa w art.81 ustawy z dn. 23.07.2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, na nakłady konieczne określone w art.77 w/w ustawy tj. na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytkach będących własnością beneficjenta dotacji. W ramach projektu przewiduje się prace dla zabytków ruchomych Bazyliki p.w. Św. Tomasza Apostoła w NML wpisanych do Rejestru Zabytków Ruchomych Woj. Warmińsko-Mazurskiego nr rejestru B-273 decyzja Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 20.01.2006 r. w tym: 1) prace konserwatorskie i restauratorskie przy malowidłach na ścianach pierwszego przęsła nawy głównej Bazyliki ( polichromia wykonana techniką tempery, wczesnobarokowa z 1643 r.) oraz 2) prace konserwatorskie przy chorągwi nagrobnej Jana Pawła Działyńskiego (adamaszek, dwustronnie malowany temperą na podkładzie kredowym, wczesnobarakowy ok. 1643 r.) 3) prace konserwatorskie i restauratorskie muru ogrodzeniowego Bazyliki wpisanego do rejestru zabytków jako część układu urbanistycznego Starego Miasta w Nowym Mieście Lubawskim decyzją nr A-385 z dnia 13.08.1957 r. polegające na utrwaleniu i zabezpieczeniu substancji zabytku zgodnie z zaleceniami konserwatora zabytków. Bazylika to kościół gotycki pochodzący z XIII-XV wieku. Prace konserwatorskie w BazylicePostępowanie współfinansowane jest ze środków: RZĄDOWEGO PROGRAMU ODBUDOWY ZABYTKÓW trwają już od 15 lat. W ramach udzielonej dotacji Parafia planuje kontynuować podjęte prace dla przywrócenia świetności Bazyliki tak aby je sfinalizować na jubileusz 700-lecia miasta, który przypada w 2025r. Starania te mają przywrócić Bazylice należne miejsce wśród północnych zabytków kultury zwanych "Częstochową Północy". Ostatnie przęsło malowideł w nawie głównej kościoła należy do kopii " pięknych rycin paryskich" o wartościach moralizatorskich a "oblężenie Nowego Miasta przez Szwedów..." wzrusza świadomością opieki Pani Łąkowskiej koronowanej w 1752r. Chorągiew nagrobna wojewody pomorskiego z 1643r.zawsze wisiała w nawie głównej kościoła. Docelowo ma znaleźć miejsce ekspozycji w warunkach muzealnych, w powstającym muzeum parafialnym. Obecnie od 37 lat jest zabezpieczona i przechowywana w UMK w Toruniu. Mur kościelny z pięknymi XIX-wiecznymi bramami zamyka dziedziniec kościelny i pięknie ozdabia stare miasto zbudowane przez Krzyżaków. Zadanie inwestycyjne w sposób pozytywny wpłynie na rangę zabytków znajdujących się na Ziemi Lubawskiej. Umożliwi przeciwdziałanie niszczeniu i degradacji substancji zabytków, ponieważ w dużym stopniu zostały uszczuplone nakłady jakie właściciel zabytku może przeznaczyć na utrzymanie zabytkowych obiektów w związku z wystąpieniem pandemii COVID-19 oraz koniecznością przeznaczania nakładów w pierwszej kolejności na utrzymanie dobrych warunków epidemiologicznych i sanitarnych. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Zadanie I - prace konserwatorskie i restauratorskie przy malowidłach na ścianach pierwszego przęsła nawy głównej Bazyliki. ? polichromia wykonana techniką tempery, wczesnobarokowa z 1643 r. ? Prace muszą zostać wykonane zgodnie z pozwoleniem Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków WUOZ-Elbląg.5142.50.2024.PS na prowadzenie prac przy zabytku z dnia 13.05.2024 r. ? Prace muszą zostać wykonane zgodnie z programem prac konserwatorskich przęsła zachodniego nawy głównej kościoła Świętego Tomasza Apostoła w Nowym Mieście Lubawskim aut: mgr Anny Maćkowiak, Toruń, marzec 2024 r. ? Pozwolenie ważne do 31 grudnia 2026 r. ? Program prac konserwatorskich oraz załączony przedmiar robót stanowi element pomocniczy do ewentualnego wykorzystania przy kalkulacji ceny oferty - Załącznik 1 a 2) Zadanie II - prace konserwatorskie przy chorągwi nagrobnej Jana Pawła Działyńskiego ? adamaszek, dwustronnie malowany temperą na podkładzie kredowym, wczesnobarakowy ok. 1643 r.Postępowanie współfinansowane jest ze środków: RZĄDOWEGO PROGRAMU ODBUDOWY ZABYTKÓW ? Prace muszą zostać wykonane zgodnie z pozwoleniem Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na wykonanie prac konserwatorskich przy obiekcie zabytkowym: Chorągiew Jana Pawła Działyńskiego z 1643 r. z kościoła pw. św. Tomasza Apostoła w Nowym Mieście Lub Nr WUOZ-ELBLĄG.5144.13.2024.PS z dnia 13.05.2024 r. ? Prace muszą zostać wykonane zgodnie z programem prac konserwatorskich Chorągwi Nagrobnej Jana Pawła Działyńskiego z 1643 r. nr rej. B-273/18 z dn. 20.01.2006 z kościoła pw. św. Tomasza Apostoła w Nowym Mieście Lub. aut. Mgr Anny Olkusnik-Tabisz, mgr Dominiki Tarasińskiej-Petruk. ? Pozwolenie ważne do 31.12.2026 r. ? Zadanie obejmuje również wykonanie gabloty/pressure mont zgodnie z programem prac konserwatorskich - koszt te należy ująć w ofercie. ? Zamawiający mając na uwadze przedstawioną w programie prac konserwatorskich technologie oraz sposób prezentacji chorągwi nie przewiduje wykonania kopii chorągwi. ? Program prac konserwatorskich oraz załączony przedmiar robót stanowi element pomocniczy do ewentualnego wykorzystania przy kalkulacji ceny oferty - Załącznik 1 b 3) Zadanie III - prace konserwatorskie muru ogrodzeniowego Bazyliki. ? prace polegające na utrwaleniu i zabezpieczeniu substancji zabytku zgodnie z zaleceniami konserwatora zabytków ? mur ogrodzeniowy Bazyliki wpisany do rejestru zabytków jako część układu urbanistycznego Starego Miasta w Nowym Mieście Lubawskim decyzją nr A-385 z dnia 13.08.1957 r. ? Prace muszą zostać wykonane zgodnie z pozwoleniem Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac konserwatorskich muru ogrodzeniowego przy Bazylice pw. Św. Tomasza Apostoła wzdłuż ulicy Kościelnej w Nowym Mieście Lubawskim Nr WUOZ-Elbląg.5152.117.2021.PS z dnia 14.05.2021 r. przedłużone Decyzją WKZ Nr WUOZ-Elbląg.5152.317.2023.PS. ? Prace muszą zostać wykonane zgodnie z programem prac konserwatorskich muru Bazyliki Św. Tomasza Apostoła w Nowym Mieście Lubawskim aut. Mgr Piotra Supryna. ? Pozwolenie ważne do 31.12.2026 r. ? Program prac konserwatorskich oraz załączony przedmiar robót stanowi element pomocniczy do ewentualnego wykorzystania przy kalkulacji ceny oferty - Załącznik 1 c 6. W związku z tym, że prace przy kościele trwają od kilku lat oraz ze względu na dobro zabytku niezbędne jest zapoznanie się z efektami dotychczas przeprowadzonych prac. CPV: 45453000-7, 45453100-8, 45212350-4, 92312250, 92311000, 92312000 Dokument nr: 2/2024 Składanie ofert: 9. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej (w zaklejonej i opisanej kopercie) w siedzibie Pełnomocnika tj. w Starostwie Powiatowym w Nowym Mieście Lubawskim Ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, 10. Na kopercie/opakowaniu (w tym opakowaniu poczty kurierskiej) należy umieścić następujące oznaczenia: Oferta w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego pn. ,,Prace konserwatorskie Bazyliki p.w. Świętego Tomasza Apostoła w Nowym Mieście Lubawskim na 700-lecie lokacji miasta i kościoła" Nie otwierać przed dniem 26 sierpnia 2024 przed godz. 10.00 11. TERMIN SKŁADANIA ofert: do 26 sierpnia 2024 r. do godz. 10.00. Miejsce i termin realizacji: III. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA Wykonawca jest zobowiązany wykonać zamówienie w terminie do 01 października 2025 r. Wymagania: 4. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków 5. Na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych niniejsze postępowanie nie podlega przepisom w/w ustawy. Postępowanie prowadzone będzie w trybie zapytania ofertowego. 6. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO). 7. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2023 poz. 1610). 11. Korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem należy kierować na adres: Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie i/lub na adres poczty elektronicznej: zamowienia@powiat- nowomiejski.pl. 12. W korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Wykonawcy powinni posługiwać się znakiem postępowania: 2/2024 14. Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z Wykonawcami. 15. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę minimalnego okresu gwarancji i rękojmi w ilości 3 lat od dnia odbioru końcowego realizacji przedmiotu zamówienia objętej niniejszym zamówieniem. Oferent może zaproponować dłuższy okres gwarancji i rękojmi. Okres ten stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. Oferta oferenta, który zaoferuje krótszy okres gwarancji zostanie odrzucona. 3. Pomimo, że przedmiot zamówienia obejmuje realizację trzech zadań Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych - Wykonawca zobowiązany jest spełnić wszystkie warunki udziału w postepowaniu opisane w rozdziale IV oraz zobowiązany jest do złożenia oferty na wszystkie trzy zadania. 4. Oferta, która nie będzie zawierała pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostanie odrzucona, jako niezgodna z treścią zapytanie ofertowego. Przed złożeniem oferty należy dokonać wizji obiektów w obecności Zamawiającego, - ks. Zbigniewa Markowskiego - proboszcza Parafii, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się pod numerem tel. 668 584 673. Potwierdzenie odbycia wizji (załącznik nr 4) należy dołączyć do oferty. 7. Z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter ryczałtowy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w dokumentacji, o której mowa w ust. 5 oraz po dokonaniu oględzin w obecności przedstawiciela Zamawiającego. 8. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 3 do zapytania ofertowego. 9. Rozwiązania równoważne. W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy ,,lub równoważne". W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w programach prac konserwatorskich. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 10. Zamawiający wprowadza zastrzeżenie wskazujące na obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców pod warunkiem, że zgłoszony podwykonawca spełni postawione przez Zamawiającego warunki dotyczące posiadanych kwalifikacji określonych w Rozdziale IV odpowiednio dla każdej z części. Nie wykazanie podwykonawstwa przez Wykonawcę w ofercie oznaczać będzie, że przedmiot zamówienia zrealizowany zostanie wyłącznie przez Wykonawcę. 11. Zaleca się, aby wykonawcy pozyskali dla siebie na własną odpowiedzialność i ryzyko wszelkie informacje, które mogą być niezbędne w przygotowywaniu oferty oraz przy zawieraniu umowy. Koszty z tym związane poniesie wykonawca. IV. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu, a mianowicie: Zadanie I - prace konserwatorskie i restauratorskie przy malowidłach na ścianach pierwszego przęsła nawy głównej Bazyliki:Postępowanie współfinansowane jest ze środków: RZĄDOWEGO PROGRAMU ODBUDOWY ZABYTKÓW 1) posiadają odpowiednie doświadczenie: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, samodzielnie lub w zespołach co najmniej 2 (dwie) prace konserwatorskie/restauratorskie barokowych malowideł zdobiących, o wartości 300 000,00 zł każdy z wykorzystaniem lasera sprzężonego z odkurzaczem i odebranych z pozytywną oceną konserwatorską. Sposób oceny warunku: Weryfikacja nastąpi w oparciu o wykaz zrealizowanych usług wraz z dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty 2) dysponują lub będą dysponować podczas realizacji zamówienia: a) co najmniej 1 osobą o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, tj.: wykształcenie wyższe na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki w specjalności konserwacja malarstwa i rzeźby polichromowanej, Sposób oceny warunku: W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą wykaz osób wraz z dokumentami poświadczającymi ich wykształcenie i doświadczenie zawodowe. b) Potencjał techniczny: Wykonawca, winien dysponować lub zapewnić dysponowanie sprzętem do realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania w przypadku prac konserwatorskich przy malowidłach zdobiących zachodnie przęsło nawy głównej w kościele pw. św Tomasza Apostoła, wykonawca powinien dysponować: rusztowaniem lub podnośnikiem koszowym, laserem impulsowy z płynną regulacją sprzężony z odkurzaczem Sposób oceny warunku: W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca musi wskazać w formularzu ofertowym wykaz wyposażenia. Zadanie II - prace konserwatorskie przy chorągwi nagrobnej Jana Pawła Działyńskiego: 1) posiadają odpowiednie doświadczenie: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Wykonawca winien wykazać, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 10 lat samodzielnie lub w zespołach wykonał należycie konserwację, co najmniej 3 ( trzech) prac konserwatorskich przy jedwabnych (adamaszek) dwustronnie malowanych chorągwiach XVI-XVII w. Chorągwie powinny być wpisane do właściwego rejestru zabytków lub - w przypadku rejestrów prowadzonych poza RP - rejestrów równoważnych, prowadzonych na podstawie przepisów obowiązujących ze względu na miejsce położenia zabytku lub wpisanego do inwentarza muzeum, z pozytywnym protokołem odbioru, dopuszczone do ekspozycji. Sposób oceny warunku: Weryfikacja nastąpi w oparciu o wykaz zrealizowanych usług wraz z dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty poświadczające wykonanie usług. 2) dysponują lub będą dysponować podczas realizacji zamówienia: a) co najmniej 1 osobą o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, tj.: posiadającą wykształcenie wyższe oraz posiadane doświadczenie przy renowacji minimum 2 malowanych dwustronnie na jedwabnych tkaninach chorągwi z XVI i XVII wieku, Sposób oceny warunku: W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą wykaz osób wraz z dokumentami poświadczającymi ich wykształcenie i doświadczenie zawodowe. b) Potencjał techniczny: Wykonawca, winien dysponować lub zapewnić dysponowanie pracownią konserwatorską z zabezpieczeniem p.poż i przeciwwłamaniowym, wyposażoną w skalpel parowy, mini aspirator z regulacja ssania, lampą z lupami, stołem z blatem laminowanym Sposób oceny warunku: W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawca musi wskazać w formularzu ofertowym wykaz wyposażenia. Zadanie III - prace konserwatorskie muru ogrodzeniowego Bazyliki: 1) posiadają odpowiednie doświadczenie: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Wykonawca winien wykazać, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5-lat, samodzielnie lub w zespołach wykonał należycie minimum 2 (dwie) prace konserwatorskie każdą o wartości min. 200 000,00 zł przy ogrodzeniu ceglanym/ścianach ceglanych, z II-połowy XIX w ( lub wcześniejszych) z użyciem lesera zintegrowanego z odkurzaczem i odebranych z pozytywną oceną konserwatorską. Sposób oceny warunku: Weryfikacja nastąpi w oparciu o wykaz zrealizowanych usług wraz z dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty 2) dysponują lub będą dysponować podczas realizacji zamówienia: a) co najmniej 1 osobą o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, tj.: ukończone studia wyższe lub podyplomowe na kierunku związanym z konserwacją zabytków/konserwacją dziedzictwa architektonicznego, Sposób oceny warunku: W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą wykaz osób wraz z dokumentami poświadczającymi ich wykształcenie i doświadczenie zawodowe. b) Potencjał techniczny: Wykonawca, winien dysponować lub zapewnić dysponowanie rusztowaniem, laserem impulsowy z płynną regulacją sprzężonym z odkurzaczem. Sposób oceny warunku: W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca musi wskazać w formularzu ofertowym wykaz wyposażenia. 2. Ubezpieczenie Po wyborze najkorzystniejszej oferty, przed podpisaniem umowy z wybranym Wykonawcą Zamawiający będzie żądał by Wykonawca przedstawił Zamawiającemu polisę ubezpieczeniową, a w przypadku jej braku inny dokument, potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - w przedmiocie wykonania usługi konserwacji - z sumą gwarancyjną nie mniejszą niż 70 % wartości złożonej oferty. W przypadku braku ww. ubezpieczenia - Zamawiający odrzuci ofertę i odstąpi od podpisania umowy. 3. Wykonawca podlega wykluczeniu w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. 4. Zamawiający informuje, że wykluczeniu z postępowania na podstawie ust. 3 podlegają: 1) wykonawcy wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy; 2) wykonawcy, których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zostali wpisani na ww. listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego; 3) wykonawcy, których jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań odważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisany na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego . 5. Wykluczenie, o którym mowa w ust. 3 następuje na okres trwania ww. okoliczności. 6. W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie przesłanek wskazanych w ust. 3, Zamawiający odrzuca ofertę takiego Wykonawcy. Sposób oceny spełniania braku podstaw wykluczenia: Weryfikacja nastąpi w oparciu o szczegółową analizę oświadczenia Wykonawcy o braku podstawy wykluczenia wskazanych w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego znajdującego się w formularzu ofertowym. 7. Zamawiający wykluczy oferty Wykonawców, którzy: 1) nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, 2) nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu, 3) nie wykażą braku podstaw wykluczenia, 4) wobec których zachodzą podstawy wykluczenia. 8. Zamawiający ma prawo zbadać podstawy wykluczenia i spełnienia warunków udziału w postępowaniu jedynie wobec Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza. 9. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. 10. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, tylko i wyłącznie jeśli podmioty te wykonają przedmiot zamówienia do realizacji których te zdolności są wymagane. 11. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zadania lub inny środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. 12. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny środek dowodowy, o którym mowa w ust. 11 potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby; 2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia; 3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 13. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu (jeżeli dotyczy), a także zbada, czy nie zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy. 14. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu. 15. W sytuacji gdy najkorzystniejsza oferta będzie przewyższała środki zabezpieczone przez Zamawiającego w budżecie, Zamawiający zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia dodatkowych negocjacji z Wykonawcą który złoży najkorzystniejszą ofertę. 16. W przypadku gdy wybrany Wykonawca odstąpi od podpisania umowy z Zamawiającym, możliwe jest podpisanie przez Zamawiającego umowy z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów. 17. Zamawiający może w toku badania i oceny ofert żądać od Oferentów dodatkowych wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. V. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA I ZŁOŻENIA OFERTY 1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę. 2. Treść oferty musi być zgodna z treścią Zapytania ofertowego tj. obejmować realizację wszystkich zadań. 3. Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona czytelnie w języku polskim. Każdy dokument składający się na ofertę lub złożony wraz z ofertą sporządzony w języku innym niż polski musi być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski. 4. Wszelkie zmiany naniesione przez Wykonawcę w treści oferty po jej sporządzeniu muszą być parafowane przez Wykonawcę. 5. Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę, tj. osobę (osoby) reprezentującą Wykonawcę, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. 6. Pisemną ofertę należy złożyć na załączonym formularzu ofertowym - Załącznik Nr 2 do zapytania ofertowego oraz należy dołączyć: 1) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą (KRS, CEIDG, umowa spółki etc.). 2) W przypadku podpisywania oferty lub poświadczania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestrowym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 7. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 8. Oferta musi zawierać: 1) Formularz ofertowy - Załącznik Nr 2 do Zapytania ofertowego w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną. 2) Oświadczenia i dokumenty wymagane w rozdziale IV Zapytania ofertowego, tj: a) Załącznik nr 4 do Zapytania ofertowego - Oświadczenie o odbyciu wizji. b) Załącznik nr 5 do Zapytania ofertowego - Wzór oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - jeśli dotyczy c) Załącznik nr 6 do Zapytania ofertowego - Oświadczenie o braku podstawy wykluczenia podmiotu udostępniającego zasoby - jeśli dotyczy 3) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. (jeżeli dotyczy); 4) Dokumenty potwierdzające wykształcenie i doświadczenie zawodowe osób wskazanych w formularzu ofertowym, które będą wykonywać poszczególne zadania. 5) Dowody określających czy usługi wskazane w formularzu ofertowym zostały wykonane należycie, (przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty), 12. Zamawiający, po otwarciu ofert, udostępni na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacje o Wykonawcach którzy złożyli oferty oraz o cenach zawartych w ofertach. 13. Decydujące znaczenie dla zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu oferty w miejsce wskazane w ust. 9, a nie data jej wysłania. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. Zamawiający nie zwraca przesłanych ofert. 14. Konsekwencje złożenia oferty niezgodnie z ww. wymogami ponosi Wykonawca ( np. potraktowanie oferty jako zwykłej korespondencji i nie dostarczenie jej na miejsce składania ofert w terminie określonym w ust. 9. Oferty, które wpłyną do siedziby Zamawiającego po terminie określonym w ust. 11 nie będą rozpatrywane. 15. Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty lub wycofać ofertę. W przypadku składania oferty w formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego oświadczenia o wprowadzonych zmianach lub wycofaniu oferty powinny być doręczone Zamawiającemu na piśmie pod rygorem nieważności przed upływem terminu składania ofert. Oświadczenia powinny być opakowane tak, jak oferta, a opakowanie powinno zawierać odpowiednio dodatkowe oznaczenie wyrazem: ,,ZMIANA" lub ,,WYCOFANIE". 16. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę powinny być podpisane przez pełnomocnika. Oferta składana przez spółki cywilne jest traktowana jak oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 17. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 18. W przypadku, gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania ofertą, o którym mowa w ust. 10, Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą, zwróci się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres. 19. Wykonawca nie może dokonywać żadnych zmian w projekcie umowy i zobowiązuje się do jej podpisania, gdy zostanie wybrany na Wykonawcę niniejszego zamówienia. VI. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY I KRYTERIA OCENY OFERT 1. Opis sposobu obliczenia ceny: 1) Cenę podaną w ofercie (brutto w PLN) należy określić z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 2) Ilekroć w zapytaniu ofertowym jest mowa o cenie - należy przez to rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług. 3) Cena podana w ofercie jest ceną ryczałtową - musi więc obejmować wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia, 4) Ustawa z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny - ten rodzaj wynagrodzenia określa art. 632 następująco: §1. Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac. §2. Jeżeli jednak wskutek zmiany stosunków, której nie można było przewidzieć, wykonanie dzieła groziłoby przyjmującemu zamówienie rażącą stratą, sąd może podwyższyć ryczałt lub rozwiązać umowę. 5) Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania przedmiotu i zakresu zamówienia nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego określonego w umowie. 6) W związku z powyższym cena oferty musi zawierać wszystkie koszty niezbędne do zrealizowania niniejszego zamówienia wynikające ze szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia jak również w nim nie ujęte, a których wykonanie jest niezbędne dla prawidłowego zrealizowania całości zamówienia. 7) Wykonawca ponosić będzie skutki błędów w ofercie wynikających z nieuwzględnienia okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. W związku z powyższym od Wykonawcy wymagane jest bardzo szczegółowe zapoznanie się z przedmiotem zamówienia, a także zalecane jest skalkulowanie ceny oferty z należytą starannością. 8) Do oceny oferty zamawiający będzie brał pod uwagę cenę brutto całości zamówienia. 2. Kryteria oceny i opis przyznawania punktacji: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert: 1) Cena (C) - 60 pkt 2) Zastosowanie bezinwazyjnej metody oczyszczania powierzchniowego (O) - 20 pkt 3) Wydłużenie okresu gwarancji (G) -20 pkt Gdzie: AD.1 Kryterium ,,Cena"- 60 pkt. O ilości punktów przyznanych ofercie w kryterium ,,Cena" decydować będzie zaoferowana cena za realizację całego zamówienia. Punkty za kryterium ,,Cena" Zamawiający przyzna na podstawie informacji zamieszczonych przez Wykonawcę w formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik nr 2 do zapytania ofertowego wg następującego wzoru: Cena brutto oferty najtańszej --------------------------------------- x 100 pkt x 40% (waga) = liczba pkt Cena brutto oferty badanej Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do 2 miejsc po przecinku. AD.2 Kryterium ,,Zastosowanie bezinwazyjnej metody oczyszczania powierzchniowego" - 20 pkt. O ilości punktów przyznanych ofercie w kryterium ,,Oczyszczanie" decydować będzie suma punktów za wskazane w formularzu ofertowym wykonane prace z zastosowaniem metody oczyszczania powierzchniowego laserem - punkty zostaną przyznane za prace wskazane powyżej wymaganych dwóch prac które Wykonawca musi wykazać na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu opisanym w Rozdziale IV - Zadanie I i Zadanie III. Jeżeli Wykonawca w formularzu ofertowym wykaże wymagane po dwie prace (w zadaniu I i III) z zastosowaniem metody oczyszczania powierzchniowego otrzyma 0 punktów. Następnie Zamawiający podstawi uzyskane punkty ofertom do następującego wzoru za kryterium ,,Oczyszczanie": Wykazane prace z zastosowaniem metodyPostępowanie współfinansowane jest ze środków: RZĄDOWEGO PROGRAMU ODBUDOWY ZABYTKÓW oczyszczania powierzchniowego w badanej ofercie O = ----------------------------------------------------------------- x 100 pkt x 20% (waga) = liczba pkt Największa liczba wykonanych prac z zastosowaniem metody oczyszczania powierzchniowego spośród złożonych i nieodrzuconych ofert AD.3 Kryterium ,,Okres rękojmi za wady i gwarancji zamówienia" - 20 pkt. jakości na wykonanie przedmiotu G - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium ,,Okres rękojmi za wady i gwarancji jakości na wykonanie przedmiotu zamówienia", zgodnie z poniższą tabelą: L.p. Okres rękojmi za wady i gwarancji jakości na wykonanie przedmiotu zamówienia Ilość punktów (G) 1. 3 lata (minimalny okres gwarancji) 0 pkt 2. 4 lata 10 pkt 3. 5 lat i więcej 20 pkt Uwaga: ? W powyższym kryterium oceniana będzie ilość lat przez jaką Wykonawca obejmie rękojmią za wady i gwarancją jakości na wykonanie przedmiotu zamówienia. Wykonawca w tym kryterium może otrzymać maksymalnie 20 punktów. ? Okres rękojmi za wady i gwarancji jakości na wykonanie przedmiotu zamówienia liczony jest w latach. Wykonawca winien zaoferować w przedmiotowym kryterium okres gwarancji w pełnych okresach rocznych. Minimalny okres rękojmi za wady i gwarancji jakości na wykonanie przedmiotu zamówienia wynosi 3 lata. ? Jeżeli Wykonawca zaoferuje ,,Okres rękojmi za wady i gwarancji jakości na wykonanie przedmiotu zamówienia" krótszy niż 3 lata - oferta takiego Wykonawcy zostanie odrzucona, jako niezgodna z zapytaniem ofertowym. ? Jeżeli Wykonawca zaoferuje ,,Okres rękojmi za wady i gwarancji jakości na wykonanie przedmiotu zamówienia" równy lub dłuższy niż 5 lat - oferta takiego Wykonawcy otrzyma 20 pkt. ? Okres rękojmi za wady i gwarancji jakości na wykonanie przedmiotu zamówienia liczony jest od dnia odbioru końcowego wykonanych prac. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów (PO) obliczoną na podstawie wzoru: PO = C + O + G gdzie: PO - łączna ilość punktów oferty ocenianej, C - liczba punktów uzyskanych w kryterium ,,Cena",Postępowanie współfinansowane jest ze środków: RZĄDOWEGO PROGRAMU ODBUDOWY ZABYTKÓW O - liczba punktów uzyskanych w kryterium ,,Długość okresu gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały". G - liczba punktów uzyskanych w kryterium ,,Długość okresu gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały". VII. BADANIE OFERT 1. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. 2. Jeżeli zaoferowana cena lub jej istotne części składowe, wydadzą się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia i wzbudzą wątpliwości Zamawiającego, co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów Zamawiający może zwrócić się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na Wykonawcy. 3. Zamawiający wyjaśni i poprawi w formularzu ofertowym: 1) oczywiste omyłki pisarskie, 2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, 3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z opisem zawartym w zapytaniu ofertowym niepowodujące istotnych zmian w treści oferty. 4. Poprawienie przez zamawiającego oczywistych omyłek pisarskich oraz rachunkowych i konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek nie wymaga uzyskania zgody wykonawcy. Wykonawca może nie wyrazić zgody na poprawienie przez zamawiającego innych omyłek polegających na niezgodności oferty z opisem zawartym w zapytaniu ofertowym niepowodujące istotnych zmian w treści oferty. Brak zgody Wykonawca musi wnieść na piśmie w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie. 5. Zamawiający może wezwać Wykonawcę do wyjaśnienia treści złożonej oferty, jednak wyjaśnienia nie mogą prowadzić do negocjacji lub zmiany treści oferty. 6. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców uzupełnień i wyjaśnień dokumentów potwierdzających warunki udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia. 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny oferty wiarygodności przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów, danych i informacji. 8. W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej Wykonawców takiej samej liczby punktów, decyduje niższa cena. VIII. OCENA OFERT, OGŁOSZENIE WYNIKÓW, UDZIELENIA ZAMÓWIENIA 1. Zamawiający wykluczy Wykonawcę, który nie spełnia warunków udziału w postępowaniu określonych w Rozdziale IV Zapytania ofertowego. 2. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli: 1) będzie złożona w niewłaściwej formie, 2) jej treść nie będzie odpowiadała treści Zapytania ofertowego, z zastrzeżeniem ust. 3 opisanego w rozdziale VII zapytania ofertowego, 3) nie będzie spełniała wymogów brzegowych umożliwiających dofinansowanie realizacji projektu określonych w dokumentach programowych, 4) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, 5) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, 6) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, 7) zawiera błędy w obliczeniu ceny, 8) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w rozdziale VII ust.3. pkt. 3) zapytania ofertowego, 9) Wykonawca nie wyraził zgody na przedłużenie terminu związania ofertą, 10) jej przyjęcie naruszałoby bezpieczeństwo publiczne lub istotny interes bezpieczeństwa państwa, a tego bezpieczeństwa lub interesu nie można zagwarantować w inny sposób, 11) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów, 3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. 4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którzy złożą oferty zostaną zawiadomieni o wynikach postępowania w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany w ofercie (a w przypadku jego braku na adres pocztowy) oraz na stronie internetowej prowadzonego postepowania. 5. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający przekaże do Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zaproszenie do podpisania umowy. IX. PODPISANIE UMOWY 1. Po przeprowadzeniu postępowania Zamawiający podpisze z Wykonawcą umowę, której istotne postanowienia zawarto w projekcie stanowiącym załącznik do zapytania ofertowego. 2. Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy na warunkach określonych w projekcie umowy. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od zawarcia umowy w sytuacji wycofania się z realizacji projektu, w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych Zamawiającemu w dniu sporządzania niniejszego Zapytania ofertowego.Postępowanie współfinansowane jest ze środków: RZĄDOWEGO PROGRAMU ODBUDOWY ZABYTKÓW 4. Podpisanie umowy nastąpi w siedzibie Zamawiającego lub w inny zaakceptowany przez Zamawiającego sposób. O terminie i godzinie podpisania umowy, Wykonawca powiadomiony zostanie za pośrednictwem poczty elektronicznej przed planowanym podpisaniem umowy. 5. W przypadku odmowy podpisania umowy przez Wykonawcę możliwe jest podpisanie umowy z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu o udzielenie zamówienia uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów. 6. Przez odmowę zawarcia umowy Zamawiający rozumie przesłanie przez Wykonawcę pisma informującego o tym fakcie lub nie stawienie się w miejscu i terminie wyznaczonym do zawarcia umowy lub nie złożenie w wyznaczonym terminie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, a także nie odesłanie w wyznaczonym terminie podpisanej umowy w przypadku zawierania jej w trybie korespondencyjnym. 7. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przed zawarciem umowy Wykonawcy mogą zostać wezwani do złożenia umowy regulującej ich współpracę. UDZIELANIE WYJAŚNIEŃ Wykonawcy mają możliwość składania pytań w niniejszym postępowaniu. Treść zapytań i odpowiedzi zostanie umieszczona na stronie prowadzonego postępowania. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany lub uzupełnienia treści Zapytania ofertowego, przed upływem terminu na składanie ofert. Informacja o wprowadzeniu zmiany lub uzupełnieniu treści Zapytania ofertowego zostanie opublikowana w miejscach publikacji zapytania. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, nie później jednak niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, przekazując treść zapytań wraz z wyjaśnieniami wykonawcom, którym przekazał Zapytanie ofertowe, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieści taką informację w miejscach publikacji zapytania, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego wpłynął do zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert. W przypadku, gdy wniosek o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego nie wpłynął w terminie, o którym mowa w ust. 3, zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień oraz obowiązku przedłużenia terminu składania ofert. Przedłużenie terminu składania ofert, o których mowa w ust. 3 nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego. Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść Zapytania ofertowego. Zmianę Zapytania ofertowego Zamawiający zamieści w miejscach publikacji zapytania. Jeżeli w wyniku zmiany treści Zapytania ofertowego jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenia zmian w ofertach, Zamawiający przedłuży termin składania ofert iPostępowanie współfinansowane jest ze środków: RZĄDOWEGO PROGRAMU ODBUDOWY ZABYTKÓW poinformuje o tym wykonawców, którym przekazano Zapytania ofertowe oraz zamieści taką informację w miejscach publikacji zapytania. 8. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią Zapytania ofertowego a treścią udzielonych wyjaśnień i zmian, jako obowiązującą należy przyjąć treść informacji zawierającej późniejsze oświadczenie Zamawiającego. Uwagi: Użyte w niniejszym Zapytaniu ofertowym (oraz w załącznikach) terminy mają następujące znaczenie: 1) ,,zamówienie" - zamówienie, którego przedmiot został opisany w Rozdziale II niniejszego Zapytania ofertowego,Postępowanie współfinansowane jest ze środków: RZĄDOWEGO PROGRAMU ODBUDOWY ZABYTKÓW 2) ,,postępowanie" - postępowanie o udzielenie zamówienia, którego dotyczy niniejsze Zapytanie ofertowe, 3) ,,Zamawiający/Beneficjent dotacji" - Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Tomasza Apostoła w Nowym Mieście Lubawskim, ul. Kościelna 10, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie; 4) ,,Wykonawca" - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która oferuje na rynku wykonanie robót budowlanych lub obiektu budowlanego, dostawę produktów lub świadczenie usług lub ubiega się o udzielenie zamówienia, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia Kontakt: 13. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest: Wydział Inwestycji, Mienia i Spraw Gospodarczych Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim (e-mail: zamowienia@powiat-nowomiejski.pl) w porozumieniu z Proboszczem Parafii - Ks. Zbigniewem Markowskim. |
© eurobudowa.pl 2004-2024