mazowieckie (Radom)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Renowacja witraży |
Data zamieszczenia: | 2024-07-26 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka p.w. św. Antoniego Padewskiego w Roszkowicach Roszkowice 19 46-220 Byczyna powiat: kluczborski tel. 77 414 60 02 zamowieniapubliczne@byczyna.pl |
Województwo: | opolskie |
Miasto: | Byczyna |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 77 414 60 02 |
Termin składania ofert: | 2024-08-27 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Tytuł postępowania Renowacja witraży w kościele p.w. św. Antoniego Padewskiego w Roszkowicach 3. Określenie przedmiotu zamówienia 3.1. Określenie przedmiotu zamówienia według wspólnego słownika zamówień (CPV): 45453100-8 Roboty renowacyjne 45421132-8 Instalowanie okien 45421112-2 Instalowanie ram okiennych 3.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (w tym ewentualnie informacja o podziale zamówienia na części) ZAKRES RZECZOWY PRAC LUB ROBÓT: W ramach inwestycji wykonać należy prace konserwatorskie oraz prace restauratorskie w parafialnym kościele pw. św. Antoniego Padewskiego w Roszkowicach. W ramach prac należy w szczególności: - zdemontować witraże, - oczyścić witraże, - skleić spękane szkła i uzupełnić ubytki szkieł, - naprawić ołów oraz wymienić zdegradowane elementy siatki ołowiowej, - uszczelnić kwatery kitem szklarskim oraz usztywnić za pomocą wiatrownic. Planuje się montaż in situ w istniejących, zabezpieczonych antykorozyjnie ramach oraz montaż dodatkowego zewnętrznego przeszklenia wykonanego ze szkła nieskoemisyjnego z zastosowaniem dylatacji pomiędzy witrażem a szkleniem ubezpieczającym. Konieczne jest również przeprowadzenie prac konserwatorskich mających na celu zabezpieczenie i utrwalenie substancji zabytkowej witraży. Opis inwestycji wg wniosku o dofinansowanie: Inwestycja dotyczy zabytkowego, XIX wiecznego, kościoła p.w. św. Antoniego Padewskiego w Roszkowicach w gminie Byczyna na Opolszczyźnie. Kościół został wpisany do rejestru zabytków województwa opolskiego decyzją nr 1061/66 z dnia 17.01.1966 r. jako kościół filialny św. Marcina. Obecnie jest świątynią parafialną dla miejscowości Roszkowice, Borek, Nasale, Wojsławice, Gosław i Pogorzałka. Wniosek w tym zakresie inwestycji złożyła do gminy Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Antoniego Padewskiego w Roszkowicach - właściciel obiektu. Kościół którego dotyczy inwestycja zbudowano w stylu neoromańskim. Jest murowany z cegły, otynkowany, prostokątny z wydzielonym prezbiterium i wieżą trójkondygnacyjną. W nawie głównej posiada osiem okien witrażowych. Wymagają one pilnej naprawy ponieważ są uszkodzone, brak jest niektórych części szybek, a całość jest mocno zabrudzona. Skorodowane są metalowe płaskowniki po obu stronach witraża. To właśnie ze względu na to oraz planowany wkrótce remont elewacji świątyni ze środków parafialnych konieczne jest wykonanie ich renowacji. W zakres prac wchodzą: demontaż wszystkich witraży, czyszczenie szybek i zamontowanie ich w nowej siatce ołowianej, zamontowanie szyb w ramie ochraniającej witraż od zewnątrz oraz zamontowanie odnowionych witraży w oknach. Wykonanie prac pozwoli na poprawę stanu zachowania zabytku oraz zapewni jego ochronę i zabezpieczenie na wile następnych lat. Poprzez to świątynia odzyska dawny blask i właściwy charakter. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia zawiera: 1. Plan renowacji - załącznik nr 6, 2. Pozwolenia - załącznik nr 7. Termin wykonania: do 1 grudnia 2024 r. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ani wariantowych. CPV: 45453100-8, 45421132-8, 45421112-2 Dokument nr: ZP.3.2024 Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert 27 sierpnia 2024 r. do godz. 14:00. Miejsce składania ofert: Urząd Miejski w Byczynie, Ul. Rynek 1 - Sekretariat Urzędu Termin określony powyżej jest terminem wpływu oferty do siedziby Zamawiającego. Wymagania: 2. Tryb udzielenia zamówienia Zamawiający informuje, iż zamówienie jest dofinansowane ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 4. Warunki udziału w postępowaniu w tym opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, których oferta nie podlega odrzuceniu a Wykonawcy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają następujące warunki: 1. Warunek wiedzy i doświadczenia: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 2 zadania polegające na remoncie lub wykonaniu lub renowacji lub konserwacji witraży w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków, 0 wartości min. 100 000,00 zł. brutto - każde z nich. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą: - Wykazu zadań wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - załącznik nr 3. Do wykazu należy załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane należycie i prawidłowo ukończone. Zamawiający informuje, że ilekroć w niniejszym Zapytaniu użyto sformułowania: budowa/ przebudowa/ remont - pojęcia te należy rozumieć zgodnie z definicjami zawartymi w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U.2023.682) 2. Warunek dysponowania osobami do realizacji zamówienia: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował do realizacji zamówienia co najmniej: 1 (jedną) osobą posiadającą uprawnienia do kierowania pracami konserwatorskimi, pracami restauratorskimi lub badaniami konserwatorskimi prowadzonymi przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków zgodnie z art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 840 ze zm.), W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą: - wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami- załącznik nr 4 - wykaz osób wraz z wykazem doświadczenia dla wykazania warunku z zgodnie z art. 37 a ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022 poz. 840). Potwierdzenie spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu, Zamawiający oceniał będzie na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów. Ocena spełniania warunków dokonywana będzie w systemie 0 - 1 (zero - jedynkowym tj. ,,spełnia - nie spełnia"). 5. Podstawy wykluczenia Wykonawcy w tym opis sposobu oceny przez Zamawiającego wykazania braku podstaw do wykluczenia 1. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się: 1) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835 - zwana dalej: ,,Ustawą"); 2) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy; 3) wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 poz. 120 ze zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy. 2. W przypadku wykonawcy wykluczonego, zamawiający odrzuca ofertę takiego wykonawcy. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą: Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokumenty dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania musi złożyć każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. Spółkę cywilną uznaje się za wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia. Potwierdzenie wykazania braku podstaw do wykluczenia w niniejszym postępowaniu, Zamawiający oceniał będzie na podstawie wymaganych - wyżej wymienionych, oświadczeń i dokumentów. Ocena wykazania braku podstaw do wykluczenia dokonywana będzie w systemie 0 - 1 (zero - jedynkowym tj. ,,spełnia - nie spełnia"). 6. Przesłanki odrzucenia oferty Oferta podlega odrzuceniu w przypadku, gdy: 1) oferta została złożona po terminie składania ofert określonym w zapytaniu ofertowym; 2) treść oferty nie odpowiada treści zapytania ofertowego; 3) Wykonawca złożył więcej niż jedną ofertę lub ofertę zawierającą rozwiązania alternatywne; 4) oferta została złożona przez podmiot niespełniający warunków udziału w postępowaniu; 5) wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia. 6) oferta została złożona przez Wykonawcę podlegającego wykluczeniu, 7) Podmiot/wykonawca nie uzupełnił dokumentów, do złożenia, uzupełnienia których wezwał Zamawiający, w terminie wskazanym przez Zamawiającego lub jeśli mimo uzupełnienia, złożenia dokumentów - z ich treści nie będzie wynikało, że Wykonawca wykazał spełnienie warunków w sposób wskazany przez Zamawiającego i na dzień składania ofert - treść oferty nadal nie będzie odpowiadać treści zapytania ofertowego. 7. Kryteria oceny ofert 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium oceny ofert i odpowiadającemu mu znaczeniu oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów: Nr kryterium Nazwa kryterium Waga kryterium I Cena oferty brutto (C) 100 % Zamawiający dokona oceny cen ofertowych brutto wskazanych przez Wykonawców w formularzu ofertowym. Wykonawcy zostaną przyznane punkty w skali od 0 do 100 z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, na podstawie poniższego wzoru: C = (Cn / Cb) x 100 x 100 % Gdzie: Cn - najniższa cena oferty, Cb - cena oferty badanej 2. Najkorzystniejsza oferta to oferta, która otrzyma największą ilość punktów. 3. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny. 8. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert Termin składania ofert 27 sierpnia 2024 r. do godz. 14:00. Miejsce składania ofert: Urząd Miejski w Byczynie, ul. Rynek 1 - Sekretariat Urzędu Termin określony powyżej jest terminem wpływu oferty do siedziby Zamawiającego. Wykonawca zamieszcza ofertę wraz z pozostałymi dokumentami, oświadczeniami w zamkniętej kopercie opisanej w następujący sposób: Renowacja witraży w kościele p.w. św. Antoniego Padewskiego w Roszkowicach Nie otwierać przed 27 sierpnia 2024 r. przed godz. 14:30 Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty są skuteczne tylko wówczas, gdy zostały dokonane przed upływem terminu składania ofert. Zmiany, poprawki lub modyfikacje złożonej oferty muszą być złożone w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisane koperty(paczki) zawierające zmiany należy dodatkowo opatrzyć napisem "ZMIANA". W przypadku złożenia kilku ,,ZMIAN" kopertę (paczkę) każdej ,,ZMIANY" należy dodatkowo opatrzyć napisem ,,zmiana nr....". Wycofanie złożonej oferty następuje poprzez złożenie pisemnego powiadomienia podpisanego przez umocowanego na piśmie przedstawiciela Wykonawcy. Wycofanie należy złożyć w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisaną kopertę zawierającą powiadomienie należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "WYCOFANIE". 9. Opis sposobu przygotowania oferty 1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie więcej niż jednej oferty lub złożenie oferty zawierającej propozycje alternatywne spowoduje odrzucenie oferty. 2. Oferta wraz z załącznikami dołączonymi do oferty, musi być podpisana przez osobę (osoby) uprawnioną (uprawnione) do reprezentowania Wykonawcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnione do reprezentowania Wykonawcy na podstawie pełnomocnictwa. Upoważnienie do podpisania oferty musi być dołączone do oferty, jeżeli nie wynika ono z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę. 3. Jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza należy dołączyć do oferty. W przypadku spółki cywilnej upoważnienie do występowania w imieniu spółki może wynikać z umowy spółki dołączonej do oferty bądź oferta może zostać podpisana przez wszystkich wspólników. 4. Oferta wraz z załącznikami dołączonymi do oferty musi być sporządzona w języku polskim. 5. Zaleca się przy sporządzaniu oferty korzystanie z wzorów przygotowanych przez Zamawiającego. 6. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 7. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokumenty dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania musi złożyć każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. 8. Na potrzeby oceny ofert oferta musi zawierać: > Formularz oferty - załącznik nr 1 > Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 2 > Wykaz zadań wraz z referencjami - załącznik nr 3 > Wykaz osób (wraz z wykazem doświadczenia)- załącznik nr 4 10. Termin związania ofert Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 11. Opis sposobu obliczenia ceny 1. Wykonawca określa cenę oferty brutto za prawidłowe wykonanie całości zamówienia zgodnie z zapisami niniejszego zapytania ofertowego - zgodnie z załącznikiem nr 1 Formularz oferty. 2. Wykonawca podaje cenę oferty liczbowo z dokładnością do 2 miejsc po przecinku. 3. Cena oferty musi zawierać wszelkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia i zawierać wszystkie elementy określone w treści zapytania i załącznikach. 4. Cena musi zawierać stosowny podatek VAT. Podatek od towarów i usług VAT naliczany zgodnie z obowiązującymi przepisami. 5. Cena ofert musi gwarantować pełne wykonanie zakresu rzeczowego objętego przedmiotem zamówienia. 6. Ostateczną cenę oferty obejmującą całość przedmiotu zamówienia stanowi suma wartości składników zamówienia wykazana w formularzu oferty określona jako Wartość ogółem /brutto/. 12. Warunki zmiany umowy Istotne postanowienia umowy w sprawie wykonania zamówienia, w tym warunki jej zmiany określa załącznik nr 5 do Zapytania Ofertowego. 13. Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiający będzie porozumiewał się: a. Drogą elektroniczną na adres: zamowieniapubliczne@byczyna.pl 2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego. 3. Zamawiający podkreśla, iż w celu zachowania reguł równego traktowania Wykonawców, nie będzie udzielał ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do Zamawiającego pytania, w sprawach wymagających formy pisemnej. Wszelkie ewentualnie udzielone telefonicznie informacje nie będą wiążące dla Zamawiającego i Wykonawców, nie wywołują skutków prawnych dla toczącego się postępowania i nie mogą być podstawą jakichkolwiek roszczeń. 14. Badanie ofert 1. Uzupełniania, wyjaśnianie, poprawianie oświadczeń, dokumentów. Jeżeli wykonawca nie złożył dokumentów, których wymagał zamawiający w niniejszym zapytaniu, pełnomocnictw lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający może wezwać do ich złożenia, uzupełnienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub udzjelenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Nieuzupełnienie dokumentów w terminie wskazanym przez Zamawiającego lub jeśli mimo uzupełnienia dokumentów - z ich treści nie będzie wynikało, że Wykonawca wykazał spełnienie warunków w sposób wskazany przez Zamawiającego i na dzień składania ofert, - treść oferty nadal nie będzie odpowiadać treści zapytania ofertowego, spowoduje odrzucenie oferty z niniejszego postępowania. 2. Badanie rażąco niskiej ceny W przypadku, gdy Zamawiający uzna, iż wycena oferty zawiera rażąco niską cenę, zwróci się do Wykonawcy z wnioskiem o wyjaśnienie wątpliwości w wyznaczonym terminie, chyba że rozbieżność wynika z okoliczności oczywistych, które nie wymagają wyjaśnień. 3. Zamawiający poprawia w ofercie: 1) oczywiste omyłki pisarskie, 2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, 3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z treścią zapytania ofertowego, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 4. Zamawiający unieważnia postępowanie na każdym etapie, w szczególności, jeżeli: 1) nie złożono co najmniej jednej oferty niepodlegającej odrzuceniu, 2) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty, 3) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym Zamawiającego, czego nie można było wcześniej przewidzieć, 4) postępowanie jest obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą prawidłową realizację zamówienia lub podpisanie niepodlegającej unieważnieniu umowy. 15. Informacja na temat wyboru oferty najkorzystniejszej 1. Ważna Oferta (niepodlegająca odrzuceniu), która uzyska najwyższą liczbę punktów uznana zostanie za najkorzystniejszą. 2. Wykonawca, którego Oferta zostanie wybrana, zostanie wezwany do podpisania umowy. Zamawiający uzna, iż Wykonawca, który nie stawi się na wezwanie do popisania umowy w wyznaczonym, odstąpił od podpisania umowy, o ile nie wystąpią wydarzenia losowe niezależne do Stron. 3. W przypadku, gdy wybrany Wykonawca odstąpi od podpisania umowy z Zamawiającym, możliwe jest podpisanie przez Zamawiającego umowy z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów 4. Cena za wykonanie przedmiotu zamówienia obejmować ma wszystkie koszty związane z jej realizacją. 5. Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich. Nie dopuszcza się rozliczeń w walutach obcych. 6. Decyzja Zamawiającego o odrzuceniu Oferty jest decyzją ostateczną. 16. Informacje na temat formalności jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy 1. Osoby reprezentujące Wykonawcę przy podpisywaniu umowy powinny posiadać ze sobą dokumenty potwierdzające ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty. 2. Zawarcie umowy nastąpi wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5. 3. Postanowienia ustalone we wzorze umowy nie podlegają negocjacjom. 4. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu: a) kopię dokumentów potwierdzających uprawnienia osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz b) kopie dokumentów potwierdzających przynależność tych osób, do właściwej izby samorządu zawodowego zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r., poz. 1117). c) Harmonogram rzeczowo - finansowy, który powinien obejmować: - terminy rozpoczęcia i zakończenia realizacji zadania, - daty rozpoczęcia i zakończenia robót na realizowanej inwestycji, - Harmonogram winien być wykonany w układzie co najmniej miesięcznym, w ramach każdej z jednostek Wykonawca określi rodzaj i zakres wykonywanych prac/robót oraz ich wartość. 5. W przypadku, gdy okaże się, że wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, będzie uchylał się od zawarcia umowy Zamawiający będzie mógł wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny. 17. Postanowienia końcowe 1. Zamawiający zastrzega możliwość zakończenia postępowania w sprawie wyboru wykonawcy bez wyboru żadnej z ofert lub unieważnienia postępowania na każdym jego etapie. W takim przypadku Wykonawcy nie przysługuje wobec Zamawiającego żadne roszczenie. 2. Zapytanie może zostać zmienione przed upływem terminu składania ofert przewidzianym w zapytaniu ofertowym. Zmiana oraz treść pytań wraz z wyjaśnieniami zostanie opublikowana na stronie: https://parafiapolanowice.pl/ |
© eurobudowa.pl 2004-2024