Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
1160z dziś
6461z ostatnich 7 dni
20907z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Prace konserwatorskie w kościele polegające na wykonaniu wymiany pokrycia dachowego wraz z...

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Prace konserwatorskie w kościele polegające na wykonaniu wymiany pokrycia dachowego wraz z montażem odwodnienia

Data zamieszczenia: 2024-07-29
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Jana Apostoła i Ewangelisty w Polskowoli
Polskowola 130
21-302 Kąkolewnica
powiat: radzyński
Numer telefonu: 602 762 111
leszekkokoszkiewicz@gmail.com
Województwo: lubelskie
Miasto: Kąkolewnica
Wadium: nie wymagane
Nr telefonu: Numer telefonu: 602
Termin składania ofert: 2024-08-28 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Jana Apostoła i Ewangelisty w Polskowoli
zaprasza do złożenia oferty cenowej w postępowaniu zakupowym pn.: PRACE KONSERWATORSKIE W KOŚCIELE PARAFIALNYM PW. ŚW. JANA APOSTOŁA I EWANGELISTY W POLSKOWOLI
III. Opis przedmiotu zamówienia.
Prace konserwatorskie w kościele pw. Św. Jana Apostoła i Ewangelisty w Polsko woli polegające na wykonaniu wymiany pokrycia dachowego wraz z montażem odwodnienia.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 3 do niniejszego zapytania. Wszelkie nazwy własne użyte w opisach przedmiotu zamówienia, określają minimalny dopuszczalny standard jakości przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się możliwość przedstawienia w ofercie rozwiązań równoważnych tj. zaproponowanie produktów, które posiadają nie gorsze cechy jakościowe, wydajnościowe, użytkowe, od produktów wskazanych przez Zamawiającego, o walorach nie gorszych niż opisane w dokumentacji. Wykonawca jest obowiązany wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców w realizacji zamówienia.
Status podwykonawcy jest interpretowany zgodnie z definicją umowy o podwykonawstwo, gdzie za umowę o podwykonawstwo należy rozumieć umowę w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, której przedmiot stanowi część niniejszego zamówienia, zawartej pomiędzy wybranym przez Zamawiającego Wykonawcą, a innym podmiotem (podwykonawcą). Podział wynagrodzenia dla poszczególnych podwykonawców będzie przedmiotem rozliczeń pomiędzy nimi a Wykonawcą. Za działania i zaniedbania podwykonawców, Wykonawca ponosi odpowiedzialność względem Zamawiającego jak za postępowanie własne.

Otwarcie ofert: 3. Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi w dniu 28.08.2024 r. od godz. 10:15, w siedzibie Zamawiającego.

Składanie ofert:
1. Składanie ofert odbywa się do 28.08.2024 r., do godz. 10:00, w jeden z następujących sposobów, wybranych przez wykonawcę:
1) w formie papierowej na adres siedziby zamawiającego za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście
a) wymaga się wówczas, by oferta umieszczona była w zamkniętym opakowaniu, uniemożliwiającym odczytanie zawartości bez uszkodzenia tego opakowania.
b) opakowanie winno być oznaczone nazwą i adresem Wykonawcy, zaadresowane na adres Zamawiającego i opisane według poniższego wzoru:
OFERTA ZAPYTANIE OFERTOWE pn.: PRACE KONSERWATORSKIE W KOŚCIELE PARAFIALNYM PW. ŚW. JANA APOSTOŁA I EWANGELISTY W POLSKO WOLI NIE OTWIERAĆ PRZED: 28.08.2024 r., godz. 10:15
2) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres leszekkokoszkiewicz@gmail.com w postaci skanów własnoręcznie podpisanych dokumentów lub w postaci elektronicznej (zalecany plik PDF) opatrzonej podpisem kwalifikowanym, zaufanym bądź osobistym, wpisując w tytule wiadomości OFERTA - PRACE KONSERWATORSKIE W KOŚCIELE PARAFIALNYM PW. ŚW. JANA APOSTOŁA I EWANGELISTY W POLSKOWOLI.
2. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę pod warunkiem, że nastąpi to przed wyznaczonym przez Zamawiającego terminem składania ofert.

Miejsce i termin realizacji:
VI. Termin realizacji zamówienia.
Zamówienie realizowane będzie w terminie 10 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Wymagania:
II. Zasady prowadzenia postępowania:
1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
2. Do niniejszego zapytania ofertowego nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych - art. 6 ustawy Pzp.
3. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
4. W celu uniknięcia konfliktu interesów, niniejsze zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym.
a) Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
4 Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. Każdy dokument składający się na ofertę sporządzony w innym języku niż polski powinien być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski. W razie wątpliwości uznaje się, iż wersja polskojęzyczna jest wersją wiążącą.
5 W niniejszym postępowaniu Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, nie podlega wykluczeniu.
IV. Przesłanki wykluczenia oraz oświadczenia i dokumenty na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia:
1. Z postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia wyklucza się Wykonawcę powiązanego kapitałowo lub osobowo z Zamawiającym.
2. W przypadku wykluczenia wykonawcy zamawiający odrzuca jego ofertę.
3. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, Wykonawca podpisuje oświadczenie o braku podstaw wykluczenia (w treści formularza ofertowego załącznik nr 1 do zapytania ofertowego).
4. Weryfikacja podstaw wykluczenia może również zostać dokonana za pomocą wszelkich dostępnych środków, w szczególności ogólnodostępne rejestry w tym Krajowy Rejestr Sądowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej czy Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych, lista sankcyjna MSWiA.
V. Istotne warunki zamówienia.
1. Wykonawca składając ofertę oświadcza, że posiada niezbędną wiedzę, doświadczenie, uprawnienia oraz potencjał techniczny, a także ekonomiczny niezbędny do realizacji niniejszego zamówienia.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że wykonali należycie, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedno zadanie na obiektach zabytkowych odpowiadające swym rodzajem przedmiotowi zamówienia. Na potwierdzenie Wykonawca składa wykaz wykonanych zamówień (załącznik nr 4) wraz z dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie (np.: referencje).
3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że dysponują osobą posiadającą stosowne uprawnienia do prowadzenia prac przy obiektach zabytkowych tzn. która posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej - oraz aktualne przez cały okres realizacji przedmiotu umowy zaświadczenie właściwej izby samorządu zawodowego o wpisaniu na listę jej członków i która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury. Na potwierdzenie Wykonawca składa wykaz osób (załącznik nr 5) wraz z kopią ważnych uprawnień dla osoby wskazanej w wykazie.
4. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku ubiegania się o udzielenie zamówienia wspólnie przez dwóch lub więcej Wykonawców warunek, o którym mowa w ust. 2 powyżej, zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą, że choćby jeden z nich spełnia ww. warunek.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń, instrukcji oraz dokonywania rozliczeń.
6. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
7. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody spowodowane swoim działaniem lub zaniechaniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia.
8. Warunki płatności zostały szczegółowo określone w załączniku nr 2 do niniejszego zapytania - wzór umowy.
9. Strony umowy wyłączają możliwość przelewu wierzytelności wynikającej z zawartej umowy na osoby trzecie.
10. Rozliczenie między Stronami umowy będzie realizowane wyłącznie w złotych polskich.
11. Wadium nie jest wymagane.
12. Zamawiający umożliwia przeprowadzenie wizji lokalnej.
VII. Dokumenty składające się na ofertę.
Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym postępowaniu tylko jedną ofertę zawierającą następujące dokumenty:
1. Uzupełniony oraz podpisany Formularz ofertowy, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego;
2. Wykaz wykonanych zamówień wraz z dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do zapytania ofertowego;
3. Wykaz osób posiadających stosowne uprawnienia do prowadzenia prac przy obiektach zabytkowych zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do zapytania ofertowego;
4. CEIDG lub KRS w przypadku, gdy wykonawca nie wskazał w formularzu oferty adresów bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, gdzie można uzyskać te dokumenty;
5. Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy oraz jego reprezentowania i zaciągania zobowiązań w przypadku, gdy osoba podpisująca ofertę nie jest wpisana do właściwego rejestru jako osoba upoważniona do reprezentacji lub w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się.
4. Po otwarciu ofert Zamawiający zamieści na stronie internetowej, na której upubliczniono postępowanie informację, która będzie zawierać: nazwy i adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny złożonych ofert brutto.
5. Oferty złożone po terminie nie będą przez Zamawiającego rozpatrywane, oferty papierowe zostaną niezwłocznie zwrócone Wykonawcom, bez otwierania (pod warunkiem, że będą one prawidłowo opisane - co umożliwi identyfikacje przesyłki jako oferty).
6. Wszelkie informacje, wezwania czy inne pisma w postępowaniu (inne niż oferty) przekazywane będą za pośrednictwem poczty elektronicznej, każda ze stron, na żądanie drugiej, niezwłocznie potwierdza ich otrzymanie.
7. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego, kierując wniosek o wyjaśnienie na adres poczty elektronicznej
1 eszekkoko szkiewi cz@gmai 1. com.
8. Zamawiający zobowiązany jest udzielić wyjaśnień, jeśli prośba Wykonawcy o udzielenie wyjaśnień treści zapytania ofertowego wpłynęła do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego wpłynie po upływie terminu, o którym mowa powyżej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.
9. Treść wyjaśnień wraz z zapytaniami bez ujawnienia źródła zapytania Zamawiający zamieści także na stronie internetowej, na której upubliczniono postępowanie.
10. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany treści zapytania ofertowego przed upływem terminu składania ofert. Zmiany treści zapytania ofertowego, Zamawiający dokona w sposób analogiczny do jego upublicznienia.
11. Zamawiający przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach, jeżeli jest to konieczne z uwagi na zakres wprowadzonych zmian.
12. Powody odrzucenia oferty:
a) treść oferty nie odpowiada treściom określonym w dokumentach zamówienia;
b) brak uzupełnienia oferty lub/i złożenia wyjaśnień w wyznaczonym przez zamawiającego terminie;
c) oferta została złożona niezgodnie z procedurą określoną przez Zamawiającego;
d) oferta niezgodna z Kodeksem cywilnym;
e) jeżeli jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
f) jeżeli zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
g) jeżeli ten sam Wykonawca złożył więcej niż jedną ofertę w tym samym postępowaniu;
h) jeżeli zawiera niemożliwe do poprawienia błędy w obliczeniu ceny;
i) oferta nieważna na podstawie odrębnych przepisów;
j) jeżeli została złożona przez Wykonawcę podlegającego wykluczeniu.
IX. Kryteria oceny ofert.
1. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
-- cena - waga 60 punktów,
-- doświadczenie - waga 40 punktów.
2. Kryterium: Cena, symbol ,,C".
Ocena ofert w zakresie kryterium ,,Cena" dotyczy łącznej ceny brutto proponowanej przez wykonawcę w formularzu ofertowym. Kryterium ,,Cena" posiada wagę 60. Niepodlegająca odrzuceniu oferta spełniająca w najwyższym stopniu wymagania kryterium (z najniższą ceną) otrzyma maksymalną liczbę punktów, czyli 60. Pozostałym wykonawcom przypisana zostanie odpowiednio mniejsza ilość punktów, zgodnie z poniższym wzorem:
łączna cena brutto w ofercie najtańszej
C = - x 60
łączna cena brutto w ofercie badanej
gdzie:
C - liczba punktów uzyskana w kryterium Cena 60 - waga kryterium Cena
3. Kryterium ,,doświadczenie" - ,,D".
Ocena ofert zostanie dokonana w oparciu o załączony do oferty wykaz wykonanych zamówień w okresie ostatnich 5 lat poprzedzających termin składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie. Ocenie poddana zostanie liczba wskazanych w wykazie należycie wykonanych zadań (potwierdzonych referencjami lub innymi dokumentami). Oferta spełniająca w najwyższym stopniu wymagania kryterium otrzyma maksymalną liczbę punktów, czyli 40. Pozostałym wykonawcom przypisana zostanie następująca ilość punktów: D = 40, dla 2 i więcej wykonanych zadań D = 20, dla 1 wykonanego zadania gdzie:
D - liczba punktów uzyskana w kryterium Doświadczenie 40 - waga kryterium Doświadczenie
4. Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma dana oferta, zostanie obliczona wg wzoru:
P = C + D
gdzie:
C - liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium: cena oferty D - liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium: doświadczenie P - łączna liczba punktów uzyskanych przez badaną ofertę.
X. Osoby uprawnione do kontaktów
- ks. Jarosław Gałązka +48 602 762 111
XI. Informacje dotyczące zawarcia umowy:
Z wykonawcą zostanie podpisana umowa cywilnoprawna, której wzór stanowi załącznik 2 do niniejszego zapytania, w terminie i miejscu określonym przez Zamawiającego w formie pisemnej. W przypadku gdy w imieniu wybranego Wykonawcy, umowę będzie podpisywać inna osoba jest ona zobowiązana przedłożyć stosowne pełnomocnictwo.
Przed zawarciem umowy Wykonawca przekaże zamawiającemu Harmonogram Rzeczowo -Finansowy realizacji zamówienia - wzór załącznik nr 6.
XII. Określenie warunków istotnych zmian zawartej umowy.
Zamawiający przewiduje zmianę warunków zawartej umowy w przypadkach przewidzianych we wzorze umowy - załącznik nr 2 do niniejszego postępowania. Zmiany umowy wymagają dla swojej ważności formy pisemnej.
XIII. Zastrzeżenia
1. Zamawiający zastrzega sobie uprawnienia do odwołania postępowania, zmiany jego warunków czy też unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. Złożenie oferty równoznaczne jest z akceptacją faktu, iż Wykonawcy nie przysługuje prawo dochodzenia roszczeń w związku z unieważnieniem postępowania, w tym także kosztów poniesionych przez Wykonawcę w związku z przygotowaniem i dostarczeniem oferty.
2. Zamawiający poprawi w ofercie:
1) oczywiste omyłki pisarskie,
2) oczywiste omyłki rachunkowe,
3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia niepowodujące istotnych zmian w treści oferty niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
3. Za oczywistą omyłkę rachunkową Zamawiający uzna w szczególności:
1) wszystkie omyłki w działaniach arytmetycznych na liczbach, z uwzględnieniem ich konsekwencji,
2) omyłki polegające na rozbieżności w cenie oferty wpisanej liczbowo i słownie, przyjmując za poprawny zapis, który wynika z poprawnie wykonanych obliczeń arytmetycznych.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert, a także wyjaśnień dotyczących treści oświadczeń, dokumentów, pełnomocnictw załączonych do oferty, uzupełnienia wymaganych oświadczeń, dokumentów, pełnomocnictw w terminie przez siebie wyznaczonym. Jednakże zamawiający może odstąpić od niniejszego prawa jeżeli ewentualne uzupełnienie oferty lub/i złożenie wyjaśnień nie miałoby wpływu na wynik postępowania.
5. Jeżeli zaoferowana cena będzie wydawała się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i będzie budziła wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający zwróci się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny lub kosztu będzie spoczywać na Wykonawcy.
6. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie udzieli wyjaśnień (za brak wyjaśnień zostanie uznane również złożenie wyjaśnień lakonicznych, ogólnikowych, niepopartych dowodami) lub jeżeli dokonana ocena tych wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdzi, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
7. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
8. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 7, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową korzystniejszą cenę.
9. Termin związania ofertą wynosi 60 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
10. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
11. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
XIV. Zasady przetwarzania danych osobowych / Klauzula informacyjna
1. W zakresie ochrony danych osobowych nieunormowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy:
1) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04. 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 2016.119.1),
2) ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2019r., poz. 1781),
3) ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz. U. z 2023., poz. 1206).
2. W przypadku naruszenia przepisów ustaw i rozporządzenia, o których mowa w ust. 1 z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Wykonawca za ten fakt ponosi pełną odpowiedzialność cywilną i administracyjną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
3. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz inne właściwe dla przedmiotu umowy.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.