Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
5752z ostatnich 7 dni
21300z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Dostawa przewodu elastycznego

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Dostawa przewodu elastycznego

Data zamieszczenia: 2024-08-09
Dane kontaktowe Zamawiającego: Wałbrzyskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o
Al. Wyzwolenia 39
58-300 Wałbrzych
powiat: Wałbrzych
tel. (74) 64-88-100, tel. 74/ 648-81-70
uciechowska@wzwik.pl
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wałbrzych
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. (74) 64-88-100,
Termin składania ofert: 2024-08-14 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Ogłoszenie o zamówieniu:

,,DOSTAWA przewodu elastycznego 4" 100 mb do zabudowy głębinowych agregatów pompowych wraz ze złączami 4" z kołnierzem płaskim
DN 100 PN 10"
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

Wałbrzyskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. z siedzibą przy
Al. Wyzwolenia 39 w Wałbrzychu zaprasza do złożenia oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia pn. ,,DOSTAWA przewodu elastycznego 4" 100 mb do zabudowy głębinowych agregatów pompowych wraz ze złączami 4" z kołnierzem płaskim DN 100 PN 10" prowadzonym w trybie skierowanym do nieograniczonej liczby wykonawców z zastosowaniem obowiązującego Regulaminu udzielania zamówień przez WPWiK Sp. z o.o. stanowiącego załącznik nr 1 do Zarządzenia Prezesa Zarządu WPWiK Sp. z o.o. nr 53/2021 z dnia 31.12.2021 r. (ze zm.).

I. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA.

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa przewodu elastycznego Mandals Wellman 4"
100 mb do zabudowy głębinowych agregatów pompowych wraz ze złączami Mandals 4"
(4 sztuki) z kołnierzem płaskim DN 100 PN 10.
2. Przedmiot zamówienia musi być fabrycznie nowy, nienoszący znamion używania i dobrej jakości.
3. W przypadku, gdyby w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający określił przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów dopuszcza się możliwość składania ofert równoważnych.
4. Wskazane wyżej określenie przedmiotu zamówienia ma charakter wyłącznie pomocniczy
w przygotowaniu oferty i ma na celu wskazać oczekiwane standardy co do minimalnych parametrów oczekiwanego przedmiotu zamówienia. Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych, wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych nie gorszych od opisu wskazanego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Parametry wskazane przez Zamawiającego są parametrami minimalnymi, granicznymi. Pod pojęciem ,,parametry" rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość, itp. Poprzez zapis minimalnych wymagań parametrów jakościowych zamawiający rozumie wymagania przedmiotu zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów.
5. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przedmiotu zamówienia o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie
o innych właściwościach i funkcjonalnościach niż określone w opisie.
6. Wykonawca powołujący się na rozwiązania musi wskazać, że oferowany przedmiot zamówienia spełnia warunki określone przez Zamawiającego w stopniu nie gorszym.
W takim przypadku Wykonawca może złożyć specyfikację oferowanego przedmiotu zamówienia, z wyszczególnieniem elementów (właściwości) innych równoważnych niż wymagane (np. przez pogrubienie lub podkreślenie proponowanego produktu równoważnego). Dodatkowo można dołączyć dokumenty potwierdzające równoważność oferowanego rozwiązania oraz wyraźnie wskazać różnice, które powinny być jednoznacznie opisane. Wykonawca może wykazać równoważność oferowanego przedmiotu zamówienia również w inny sposób.
7. W przypadku, gdy Wykonawca nie wykazuje równoważności oferowanego przedmiotu zamówienia wówczas rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty oraz do wykonania umowy ujęto przedmiot zamówienia zaproponowany w opisie przedmiotu zamówienia.
8. Pozostałe warunki realizacji zamówienia określono we wzorze umowy (załącznik nr 3). Wykonawca zrealizuje zamówienie zgodnie z zapisami umowy, której wzór stanowi załącznik nr 3.
9. Przedmiot zamówienia nie został podzielony na części. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
10. Wszelkie niejasności i obiekcje (jeżeli taka sytuacja wystąpi) dotyczące treści zapisów dokumentacji przetargowej należy wyjaśnić z Zamawiającym przed terminem składania ofert.

Otwarcie ofert: 6. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 14.08.2024 r. o godz. 1000 . Zamawiający, najpóźniej przed otwarciem ofert, udostępnia informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Składanie ofert:
3. Ofertę wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami należy złożyć drogą elektroniczną na adres e-mail: uciechowska@wzwik.pl w terminie do 14.08.2024 r. do godz. 900
z wykorzystaniem wzoru formularza (załącznik nr 1). Oferty złożone po wyznaczonym terminie zostaną odrzucone.

Miejsce i termin realizacji:
II. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA.

1. Termin realizacji: do 7 tygodni od dnia zawarcia umowy.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności w niej wymienionych z uwzględnieniem podanych we wzorze umowy (załącznik nr 3) warunków ich wprowadzenia.

Wymagania:
Zamawiający udostępnia treść Regulaminu udzielania zamówień przez WPWiK na swojej stronie internetowej https://www.wpwik.pl/przetargi/przetargi-aktualne.html

Wartość zamówienia nie przekracza progów unijnych, o jakich stanowi art. 3 ustawy z 11.09.2019 r.
- Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.).

Zamawiający umieścił dokumentację przetargową na swojej stronie internetowej: https://www.wpwik.pl/przetargi/przetargi-aktualne.html w dniu 08.08.2024 r.

III. INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIENIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI.

1. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z wykonawcami jest Pani Olga Uciechowska,
od poniedziałku do piątku w godz. 700 - 1500, z wyłączeniem dni wolnych od pracy.
Jednocześnie Zamawiający informuje, że przepisy z zakresu udzielania zamówień stosowane przez Zamawiającego nie pozwalają na jakikolwiek inny kontakt - zarówno z Zamawiającym jak i osobami uprawnionymi do porozumiewania się z wykonawcami - niż wskazane
w niniejszej dokumentacji przetargowej. Oznacza to, że Zamawiający nie będzie reagował na inne formy kontaktowania się z nim, w szczególności na kontakt telefoniczny lub/i osobisty w swojej siedzibie.
2. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazane przez Wykonawcę drogą elektroniczną winny być kierowane na adres e-mail: uciechowska@wzwik.pl
3. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści dokumentacji przetargowej.
4. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści dokumentacji przetargowej wpłynie do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa terminu składania ofert, Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści dokumentacji przetargowej wpłynie po upływie terminu, o którym mowa powyżej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Zamawiający zamieści odpowiednio wyjaśnienia na stronie internetowej, na której udostępniono dokumentacji przetargowej.
5. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku,
o którym mowa w pkt 4.
6. Pojęcie wniosku o wyjaśnienie treści dokumentacji przetargowej nie należy utożsamiać
z innymi wnioskami o wyjaśnienia nie dotyczącymi bezpośrednio dokumentacji przetargowej prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia i Zamawiający nie ma obowiązku udzielania takich wyjaśnień.
7. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej dokumentacji przetargowej, a treścią udzielonych odpowiedzi, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego.
8. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę, Zamawiający będzie uważał, iż pismo wysłane przez Zamawiającego na adres e-mail Wykonawcy zostało doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z jego treścią.

IV. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie
z rozdz. VII ogłoszenia o zamówieniu - Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia (według załącznika nr 2 do niniejszego ogłoszenia) oraz na podstawie pozostałych dokumentów i oświadczeń, o których mowa w niniejszym rozdziale;
2) spełniają pozostałe warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie stawia
w tym zakresie żadnych wymagań;
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań;
c) zdolności technicznej lub zawodowej: - Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia (według załącznika nr 2 do niniejszego ogłoszenia),
d) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia (według załącznika nr 2 do niniejszego ogłoszenia).
2. Dokumenty i oświadczenia jakie należy złożyć w celu potwierdzenia warunków udziału i braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy:
1) wypełnione i podpisane przez Wykonawcę oświadczenie o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu (według załącznika nr 2 do niniejszego ogłoszenia). Oświadczenie podpisane odręcznie i zeskanowane, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z oświadczeniem w postaci papierowej;
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG). Dokument sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem.
UWAGA: Zamawiający nie wymaga składania dokumentu jeśli Wykonawcą jest podmiot nieprowadzący działalności gospodarczej oraz w przypadku jeśli jest on dostępny do pobrania przez Zamawiającego pod adresami internetowymi ogólnodostępnych
i bezpłatnych baz danych;
3. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania Zamawiający zażąda złożenia następujących dokumentów:
1) w przypadku złożenia oferty i/lub załączników oraz poświadczenia za zgodność
z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną (nieupoważnioną)
w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy należy do oferty dołączyć oryginał lub kserokopię poświadczoną notarialnie lub poświadczoną za zgodność
z oryginałem przez Wykonawcę:
o pełnomocnictwa albo
o innego dokumentu
upoważniającego do wykonania odpowiednich czynności, o których mowa powyżej wraz z dokumentami potwierdzającymi, że osoba/osoby wystawiająca/e pełnomocnictwo/ dokument jest/są do tego uprawniona/e (o ile uprawnienie do wystawienia pełnomocnictwa/dokumentu nie wynika z innych dokumentów już dołączonych do oferty lub dostępnych pod adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych). Pełnomocnictwo lub dokument zeskanowany w oryginale. Dopuszcza się podpisanie kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem / dokumentem w postaci papierowej;
2) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeżeli taka sytuacja występuje), ewentualnie umowa
o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. W przypadku wieloosobowej reprezentacji wykonawcy pełnomocnictwo musi zawierać podpisy wszystkich umocowanych osób do wystawienia pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo, umowa
o współdziałaniu lub dokument - zeskanowane w oryginale. Dopuszcza się podpisanie kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem / dokumentem/ umową o współdziałaniu w postaci papierowej.
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów,
w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5. Poleganie na zasobach innych podmiotów.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w rozdz. IV ust. 1 pkt 2) lit. c niniejszego ogłoszenia o zamówieniu w stosownych sytuacjach oraz
w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
6. Niepodleganie wykluczeniu dotyczy również podmiotów, na których zasoby powołuje się wykonawca.
7. Zamawiający jednocześnie informuje, iż ,,stosowna sytuacja" o której mowa w ust. 5 wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy:
1) Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Ponadto w przypadku gdy przedmiotem udostępnienia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia, taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia wraz ze wskazaniem zakresu, sposobu i okresu uczestnictwa podmiotu trzeciego
w wykonaniu zamówienia, gwarantującego realne przekazanie zasobów, na których polega wykonawca.
2) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w rozdz. VII ogłoszenia o zamówieniu.
8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żądać będzie, aby wykonawca
w terminie określonym przez zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w ust. 1 pkt 2) lit. c.
9. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
10. Wymagania dotyczące polegania na zdolnościach lub sytuacjach innych podmiotów:
1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający tą okoliczność.
2) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa wyżej, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia. Niewiążący wzór zobowiązania do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 5.
3) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby (czyli w zakresie jakim Wykonawca korzysta z zasobów podmiotu trzeciego), warunków udziału w postępowaniu składa oświadczenia (załącznik nr 2) dotyczące tych podmiotów.
4) Oświadczenia, o których mowa powyżej muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji podmiotu udostępniającego. Oświadczenie podpisane odręcznie
i zeskanowane, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania
z oświadczeniem w postaci papierowej (jedna ze wskazanych form podpisania do wyboru podmiotu udostępniającego).
11. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
W przypadku gdy wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia (np. konsorcja, spółki cywilne) zamawiający nakłada następujące obowiązki tj. :
1) Warunki udziału w postępowaniu winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców
2) Każdy z wykonawców oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega wykluczeniu
w zakresie wymaganym przez zamawiającego zgodnie z ogłoszeniem o zamówieniu (niepodleganie wykluczeniu dotyczy również wspólników konsorcjum);
3) Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie;
4) Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika:
a) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub
b) do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego;
5) Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych;
6) Jeżeli oferta wykonawców, o których mowa w ust. 12, została wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają usługi do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2) lit. c, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia oświadczają
w ofercie, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
12. W przypadku wspólnego ubiegania się przez wykonawców o zamówienie (konsorcjum):
1) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty - treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
3) oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
4) oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia
z postępowania, w tym oświadczenie dotyczące przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie.
13. Grupa kapitałowa.
1) Wykonawcy, którzy złożyli ofertę zobowiązani będą do złożenia oświadczenia
w zakresie rozdz. VII ust. 1 pkt 5, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - (wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej grupy kapitałowej stanowi załącznik nr 6).
2) Zamawiający informuje, że oświadczenie (według wzoru - załącznik nr 6) o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej, co do zasady składane jest dopiero po otrzymanym od zamawiającego wezwaniu oraz w chwili, gdy składający oświadczenie zna wykonawców, którzy w tym samym postępowaniu już złożyli odrębne oferty.
W przypadku jeśli oferta danego wykonawcy była jedyną ofertą złożoną
w postępowaniu wówczas nie składa się oświadczenia, o którym mowa w punkcie 1.
3) Dokumenty, o których mowa w punkcie 1 wykonawca obowiązany jest złożyć w terminie wskazanym przez zamawiającego określonym w wezwaniu wystosowanym po otwarciu ofert i muszą one być aktualne na dzień ich złożenia.
14. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą ,,spełnia"/,,nie spełnia" w oparciu o podmiotowe środki dowodowe, o których mowa
w niniejszym rozdziale. Podane warunki przedstawiają konkretne wymagania, a dokumenty
i oświadczenia wykonawcy mają potwierdzać ich spełnienie.

V. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY.

1. Zamawiający wymaga przedstawienia oferty w walucie polskiej (PLN) obejmującej wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie z tytułu realizacji zamówienia. Zamawiający nie dopuszcza rozliczania w walucie obcej (poza PLN).
2. Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy, zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług.
3. Ceny muszą być: podane i wyliczone w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku (zgodnie
z matematycznymi zasadami zaokrągleń). Zamawiający wymaga zachowania matematycznej zasady zaokrąglania liczb, zgodnie z którą:
o w sytuacji, kiedy na trzecim miejscu po przecinku jest cyfra ,,5" lub wyższa, wówczas wartość ulega zaokrągleniu ,,w górę" (to znaczy, że np. wartość 0,155 musi zostać zaokrąglona do 0,16),
o w sytuacji, kiedy na trzecim miejscu po przecinku jest cyfra ,,4" lub niższa, wówczas wartość ulega zaokrągleniu ,,w dół" (to znaczy, że np. wartość 0,154 musi zostać zaokrąglona do 0,15).
Wykonawca przy dokonywaniu wszelkich obliczeń musi przestrzegać powyższych zasad zaokrąglania. W razie pomyłki w tym zakresie zamawiający dokona poprawek zgodnie z wyżej przedstawionymi zasadami.
W przypadku braku zaokrągleń do dwóch miejsc po przecinku Zamawiający uzna za prawidłowe zaokrąglenie o wartości równej zero.
4. Zamawiający poprawi w ofercie:
1) oczywiste omyłki pisarskie,
2) oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentacją przetargową, a które nie powodują istotnych zmian w treści oferty niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
5. Ponadto Zamawiający informuje, iż w treści oferty wykonawcy poprawi w szczególności:
1) oczywiste omyłki rachunkowe polegające na:
a) błędnych obliczeniach matematycznych (mnożenie, dodawanie), a w konsekwencji wprowadzonych w ten sposób zmian poprawi końcową wartość oferty,
b) nie wpisaniu wyniku działania matematycznego (mnożenie, dodawanie),
c) nie wpisaniu wartości, jeżeli można ją obliczyć na podstawie wartości i liczby jednostek określonych dla danej pozycji w ofercie wykonawcy,
przy poprawianiu oczywistych omyłek rachunkowych, o których mowa w pkt 1 lit. a i b, Zamawiający zawsze za prawidłową uzna elementy składające się na wynik końcowy;
2) inne omyłki w szczególności polegające na błędnym opisaniu pozycji wycenionego formularza ofertowego lub wpisaniu ilości lub nazwy w treści złożonego przez wykonawcę wycenionego formularza ofertowego, dostosowując ich treść do odpowiednich dokumentów wzorcowych zamieszczonych w dokumentacji przetargowej, a także zdublowaniu tych samych pozycji w ofercie, poprzez wykreślenie z niego zdublowanych pozycji i pozostawienie tylko jednej z nich.

VI. KRYTERIA OCENY OFERT.

1. Kryterium oceny ofert: cena ofertowa - waga kryterium 100%.
Zamawiający dokona wyboru oferty odpowiadającej wszystkim wymaganiom określonym
w zaproszeniu (nie podlegającej odrzuceniu) i która została oceniona jako najkorzystniejsza (otrzymała najwyższą liczbę punktów), obliczonych w oparciu o poniższy wzór:

najniższa cena spośród wszystkich rozpatrywanych ofert
------------------------------------------------------------------------------------- x 100 = ,,X" punktów
cena oferty badanej

2. W przypadku Wykonawcy zwolnionego z VAT Zamawiający przyjmie do oceny cenę jaką Zamawiający będzie musiał zapłacić.
3. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 1, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.

VII. WYKLUCZENIA.

1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w niniejszym rozdziale, czyli wykonawcę:
1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy
z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1133 oraz z 2021 r. poz. 2054) lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 523, 1292, 1559 i 2054),
d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa
w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia,
o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa
w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769),
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,
h) którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r.
o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo,
o którym mowa w pkt 1;
3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
5) jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;
6) jeżeli, w przypadkach, gdy wykonawca lub podmiot, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369, 1571 i 1667), doradzał lub w inny sposób był zaangażowany w przygotowanie postępowania o udzielenie tego zamówienia i doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
7) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek
na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa
w pkt 3, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek
na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
8) który naruszył obowiązki w dziedzinie ochrony środowiska, prawa socjalnego lub prawa pracy:
a) będącego osobą fizyczną skazanego prawomocnie za przestępstwo przeciwko środowisku, o którym mowa w rozdziale XXII Kodeksu karnego lub za przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, o którym mowa
w rozdziale XXVIII Kodeksu karnego, lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego,
b) będącego osobą fizyczną prawomocnie ukaranego za wykroczenie przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny,
c) wobec którego wydano ostateczną decyzję administracyjną o naruszeniu obowiązków wynikających z prawa ochrony środowiska, prawa pracy lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym, jeżeli wymierzono tą decyzją karę pieniężną;
9) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo lub ukarano za wykroczenie, o którym mowa w pkt 8 lit. a lub b;
10) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury;
11) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych dowodów;
12) który, z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi
za wady;
13) który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych podmiotowych środków dowodowych;
14) który bezprawnie wpływał lub próbował wpływać na czynności zamawiającego lub próbował pozyskać lub pozyskał informacje poufne, mogące dać mu przewagę
w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
15) który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego
w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
2. Z postępowania wyklucza się również wykonawcę, w stosunku do którego zachodzą okoliczności w stosunku do którego zachodzą następujące okoliczności tj.:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę
na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka,
o którym mowa w art. 1 pkt 3;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym
w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona
w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.
3. Z postępowania wyklucza się również wykonawcę, w stosunku do którego zachodzą okoliczności tj.:
1) Zakazuje się udzielania lub dalszego wykonywania wszelkich zamówień publicznych lub koncesji objętych zakresem dyrektyw w sprawie zamówień publicznych, a także zakresem art. 10 ust. 1, 3, ust. 6 lit. a)-e), ust. 8, 9 i 10, art. 11, 12, 13 i 14 dyrektywy 2014/23/UE, art. 7 i 8, art. 10 lit. b)-f) i lit. h)-j) dyrektywy 2014/24/UE, art. 18, art. 21 lit. b)-e) i lit. g)-i), art. 29 i 30 dyrektywy 2014/25/UE oraz art. 13 lit. a)-d), lit. f)-h) i lit. j) dyrektywy 2009/81/WE na rzecz lub z udziałem:
a) obywateli rosyjskich lub osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów
z siedzibą w Rosji;
b) osób prawnych, podmiotów lub organów, do których prawa własności bezpośrednio lub pośrednio w ponad 50 % należą do podmiotu, o którym mowa
w lit. a) niniejszego ustępu; lub
c) osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów działających w imieniu lub pod kierunkiem podmiotu, o którym mowa w lit. a) lub b) niniejszego ustępu,
w tym podwykonawców, dostawców lub podmiotów, na których zdolności polega się w rozumieniu dyrektyw w sprawie zamówień publicznych, w przypadku gdy przypada na nich ponad 10 % wartości zamówienia.
4. Wykluczenie Wykonawcy następuje:
1) w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a-g i pkt 2, na okres 5 lat od dnia uprawomocnienia się wyroku potwierdzającego zaistnienie jednej z podstaw wykluczenia, chyba że w tym wyroku został określony inny okres wykluczenia;
2) w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. h i pkt 2, gdy osoba, o której mowa w tych przepisach, została skazana za przestępstwo wymienione w ust. 1 pkt 1 lit. h;
3) w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 8) i pkt 9) na okres 3 lat od dnia uprawomocnienia się odpowiednio wyroku potwierdzającego zaistnienie jednej
z podstaw wykluczenia, wydania ostatecznej decyzji lub zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia, chyba że w wyroku lub decyzji został określony inny okres wykluczenia;
4) w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, na okres, na jaki został prawomocnie orzeczony zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
5) w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 5, 10, 11, 12 i 14 na okres 3 lat od zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia;
6) w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 13, na okres 2 lat od zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia;
7) w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, na okres roku od zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia;
8) w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 6 w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym zaistniało zdarzenie będące podstawą wykluczenia.
5. Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w ust. 1 pkt 1, pkt 2, pkt 5, pkt 8-15 lub jeżeli udowodni zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki:
1) naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne;
2) wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania, lub zamawiającym;
3) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności:
a) zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie wykonawcy (dotyczy wykonawcy nie będącego osobą fizyczną),
b) zreorganizował personel,
c) wdrożył system sprawozdawczości i kontroli,
d) utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów,
e) wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów.
6. Zamawiający oceni, czy podjęte przez wykonawcę czynności, o których mowa w ust. 5, są wystarczające do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy. Jeżeli podjęte przez wykonawcę czynności nie są wystarczające do wykazania jego rzetelności, zamawiający wyklucza wykonawcę.
7. Wykonawca może zostać wykluczony przez zamawiającego na każdym etapie postępowania
o udzielenie zamówienia.

VIII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA I ZŁOŻENIA OFERTY.

1. Oferta musi być napisana w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką oraz podpisana przez osobę(y) upoważnioną do reprezentowania wykonawcy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty. Oferta musi być opatrzona podpisem odręcznym (zeskanowana oferta z podpisami osób upoważnionych do reprezentacji Wykonawcy). Dopuszcza się również opatrzenie oferty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym jej zgodność cyfrowego odwzorowania w postaci papierowej. Poprawki lub zmiany (również przy użyciu korektora) w ofercie, muszą być parafowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę.
2. Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy zaszyfrować hasłem oraz złożyć zgodnie
z wymaganiami określonymi w załączniku nr 4 (Instrukcja szyfrowania ofert i przekazania hasła). Hasło do deszyfrowania / otwarcia ofert wraz z załącznikami należy przekazać na adres e-mail: uciechowska@wzwik.pl po upływie wyznaczonego terminu na ich składanie.
W przypadku braku możliwości przesłania hasła drogą elektroniczną Zamawiający dopuszcza możliwość przekazania hasła w inny sposób. Wykonawca ponosi ryzyko otwarcia oferty przed terminem otwarcia ofert w przypadku niezastosowania postanowień instrukcji (załącznik nr 4) jak również ponosi wszelkie konsekwencje w przypadku braku podania hasła (taka oferta nie będzie rozpatrywana). Obowiązek należytej staranności leży po stronie wykonawcy.
4. Zamawiający dopuszcza złożenie tylko jednej oferty na dane zadanie. Oferta musi być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy.
5. Zmiana lub wycofanie oferty.
1) Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożonej oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma zawiadomienie o wprowadzeniu zmian przed terminem składania ofert.
2) Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać ofertę z postępowania poprzez złożenie powiadomienia, według tych samych zasad jak wprowadzanie zmian i poprawek.
3) Złożenie nowej oferty w zamian za wycofaną jest możliwe tylko przed upływem terminu składania ofert. W takim przypadku najpierw zostanie otwarta oferta zamienna, zaś oferta wycofana nie będzie otwierana.
4) Zmianę oferty nie należy utożsamiać z wycofaniem oferty.
7. Oferty złożone po terminie nie zostaną otwarte.
8. W przypadku rozbieżności w cenie podanej liczbowo w stosunku do ceny podanej słownie Zamawiający jako wiążącą przyjmie cenę podaną liczbowo.
9. Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
10. Zamawiający informuje, iż zgodnie z §4 ust. 5 - 7 w zw. z §32 ust. 3 Regulaminu udzielania zamówień przez WPWiK Sp. z o.o. oferty składane w postępowaniu o udzielenie zamówienia są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec ceny lub kosztu zawartego
w ofercie oraz informacji dotyczących nazw albo imion i nazwisk oraz siedzibach lub miejscach zamieszkania Wykonawcy, którego oferta została otwarta. Pod pojęciem wykazania,
iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa nie należy rozumieć
w szczególności ogólnikowego powoływania się na definicję z art. 11 ust. 2 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (uzasadnienie takie zostanie uznane za nieskuteczne). Wykonawca przedkładając wniosek o ochronę zastrzeżonych informacji, musi tę wartość gospodarczą przedstawić, wykazać i udowodnić. Samo oświadczenie we wniosku Wykonawcy, że informacje w nim wskazane posiadają dla niego wartość gospodarczą, nie wystarcza.
11. Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone, jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez wykonawcę złożone w oddzielnym pliku z oznakowaniem ,,tajemnica przedsiębiorstwa". Brak jednoznacznego wskazania, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa oznaczać będzie, że wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie niniejszego postępowania są jawne bez zastrzeżeń. Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji będzie traktowane, jako bezskuteczne i skutkować będzie zgodnie z uchwałą SN z 20 października 2005 (sygn. III CZP 74/05) ich odtajnieniem.
12. Zamawiający informuje, że w przypadku kiedy Wykonawca otrzyma od niego wezwanie
do złożenia wyjaśnień lub wezwanie w przypadku podejrzenia zaoferowania rażąco niskiej ceny, a złożone przez niego wyjaśnienia i/lub dowody stanowić będą tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Wykonawcy będzie przysługiwało prawo zastrzeżenia ich jako tajemnica przedsiębiorstwa. Przedmiotowe zastrzeżenie zamawiający będzie akceptował wyłącznie w sytuacji kiedy Wykonawca oprócz samego zastrzeżenia, jednocześnie wykaże, iż dane informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Stosuje się ust. 10 (zdanie trzecie, czwarte i piąte).

IX. INNE INFORMACJE.

1. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia Wykonawcy przysługują środki odwoławcze, o których mowa w Rozdziale 9 Regulaminu udzielania zamówień przez WPWiK Sp. z o.o. (dostępny na stronie internetowej Zamawiającego).
2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej dokumentacji przetargowej mają zastosowanie odpowiednie przepisy Regulaminu udzielania zamówień przez WPWiK Sp. z o.o.
3. Do przeprowadzenia postępowania nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września
2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.).
4. Zamawiający oświadcza, że w świetle wymogu przewidzianego przez art. 4c ustawy z dnia 8 marca 2013r, o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (t.j. z dnia 25 kwietnia 2022 r., Dz. U. z 2022 r., poz. 893 z późn. zm.) posiada status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu w/w ustawy.
5. Jeżeli wykonawca lub podmiot, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej
w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369, 1571 i 1667), doradzał lub w inny sposób był zaangażowany w przygotowanie postępowania o udzielenie tego zamówienia, zamawiający podejmuje odpowiednie środki w celu zagwarantowania, że udział tego wykonawcy
w postępowaniu nie zakłóci konkurencji, w szczególności przekazuje pozostałym wykonawcom istotne informacje, które przekazał lub uzyskał w związku z zaangażowaniem wykonawcy lub tego podmiotu w przygotowanie postępowania, oraz wyznacza odpowiedni termin na złożenie ofert.

Uwagi:
1. Zamawiający:
Wałbrzyskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o.
Al. Wyzwolenia 39
58-300 Wałbrzych
tel. (74) 64-88-100
NIP: 886-26-49-062
Regon: 891404575
KRS: 0000097537, Sąd Rejonowy dla Wrocławia - Fabrycznej we Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
Kapitał zakładowy: 96 657 500,00 zł
Strona internetowa: www.wpwik.pl

2. Upoważnionym podmiotem do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia
w imieniu i na rzecz Wałbrzyskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. jest Wałbrzyski Związek Wodociągów i Kanalizacji.

X. INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wałbrzyskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. z siedzibą przy Al. Wyzwolenia 39, 58-300 Wałbrzych;
2) inspektorem ochrony danych osobowych Wałbrzyskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów
i Kanalizacji Sp. z o.o. jest Pan Piotr Frąszczak, e-mail: piotr.fraszczak@wpwik.pl, tel. 74/648-81-65.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o § 4 ust. 5 -7 i §32 Regulaminu udzielania zamówień przez WPWiK Sp. z o.o., zwanym dalej ,,Regulaminem";
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z § 32 Regulaminu, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem określonym w przepisach Regulaminu, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych 1);
? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania
danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO 2);
? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna
Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy
RODO;
o nie przysługuje Pani/Panu:
? w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
? na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,
gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6
ust. 1 lit. c RODO.

1) Skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Regulaminem, dokumentacją przetargowa
i przedmiotową umową.
2) Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

Kontakt:
Osobą uprawnioną do porozumiewania się z wykonawcami jest Pani Olga Uciechowska,
od poniedziałku do piątku w godz. 700 - 1500, z wyłączeniem dni wolnych od pracy.
Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazane przez Wykonawcę drogą elektroniczną winny być kierowane na adres e-mail: uciechowska@wzwik.pl

Sprawę prowadzi:
Olga Uciechowska
tel. 74/ 648-81-70
uciechowska@wzwik.pl

Podobne przetargi

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.