dolnośląskie (Lubin)
śląskie (Sosnowiec)
opolskie (Opole)
podkarpackie (Leżajsk)
dolnośląskie (Złotoryja)
śląskie (Bielsko-Biała)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Roboty budowlane - remont ogrodzenia, parkingu i chodnika oraz montaż krat okiennych |
Data zamieszczenia: | 2024-08-09 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie ul. Lipowa 1a 20-020 Lublin powiat: Lublin tel. 261 182 187 rzilublin.zampub@ron.mil.pl |
Województwo: | lubelskie |
Miasto: | Lublin |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 261 182 187 |
Termin składania ofert: | 2024-08-21 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
RZI w Lublinie zaprasza do składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego na podstawie postanowień ,,Regulaminu udzielania zamówień publicznych na roboty, usługi i dostawy w Rejonowym Zarządzie Infrastruktury w Lublinie" w trybie Publicznego Zaproszenia do składania Ofert w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa (zwanego dalej PZO) o wartości NETTO nieprzekraczającej progu unijnego: 5 538 000 euro, co stanowi równowartość kwoty: 25 680 260,00 złotych - z wyłączeniem stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.) dalej: ustawa Pzp na: Roboty budowlane - remont ogrodzenia, parkingu i chodnika oraz montaż krat okiennych w budynku nr 79 w kompleksie wojskowym w m. Bezwola zgodnie z wymaganiami określonymi w Zaproszeniu. II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 1. Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie ogrodzenia, parkingu i chodnika oraz montażu krat okiennych w budynku nr 79 w kompleksie wojskowym w m. Bezwola. a) Lokalizacja: Teren zamknięty kompleksu wojskowego w m. Bezwola. b) Stan istniejący: Teren kompleksu jest ogrodzony, z tym że część przeznaczona do remontu nie spełnia wymogów resortowych. Roboty budowlane nie wymagają uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę, ani zgłoszenia robót budowlanych. Obiekt nie znajduje się w ewidencji zabytków. c) Potrzeby i wymagania: Przedmiot zamówienia powinien obejmować wszystkie potrzeby użytkownika wraz z zachowaniem aktualnych przepisów, a także zgodnie z wymogami pod względem: ? bezpieczeństwa użytkowania, ? przeciwpożarowym, ? zdrowia użytkowników, ? poszanowania energii, ? estetyki wizualnej. d) Ogólny zakres robót obejmuje: Roboty branży budowlanej: ? wymiana ogrodzenia z siatki i drutu kolczastego na panelowe przy budynkach nr 74 i 75, ? wymiana nawierzchni parkingu z żużlowej na płyty ażurowe żelbetowe, ? wymiana nawierzchni chodnika z żużlowej na kostkę brukową przy budynkach nr 74 i 75, ? obsługa geodezyjna przy w/w robotach remontowych wraz z wykonaniem geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej i przekazaniem jej do zasobów Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie, ? demontaż części drzwi wewnętrznych oraz montaż drzwi w klasie RC- 3 w budynku nr 79, ? montaż krat okiennych w budynku nr 79. 2. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia określają: 1) Przedmiar robót (POMOCNICZO) 2) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) - składająca się z: ? części jawnej oraz ? części jawnej zawierającej informacje wrażliwe - Zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego (oprócz części Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, zawierającej informacje wrażliwe), spakowane programem 7-zip - dostępnym bezpłatnie pod adresem http://7-zip.org.pl/. Zamawiający udostępnia pliki załączników na swojej stronie internetowej www.rzilublin.wp.mil.pl spakowane programem 7-ZIP - program 7-ZIP do ściągnięcia ze strony www.7-zip.org.pl W celu dekompresji plików z archiwum wieloczęściowego tj.: z rozszerzeniem (7z.001, 7z.002, itd.) należy: pobrać ze strony (tj.: zapisać na dysku swojego komputera) wszystkie pliki załącznika! w zależności od używanej w systemie operacyjnym przeglądarki proces pobierania plików załącznika może rozpocząć się automatycznie lub (w przypadku wyświetlania się dziwnych znaków typu ,,#$%#!") należy po wskazaniu kursorem myszy linku do pobieranego załącznika ,,kliknąć" jej prawym przyciskiem i wybrać opcję ,,Zapisz...", Dekompresję (po pobraniu ze strony wszystkich części archiwum) należy rozpocząć od pierwszego pliku archiwum tj.: pliku z rozszerzeniem 7z.001. Nie należy próbować oddzielnie dekompresować plików 7z.002, 7z.003, ponieważ dekompresja rozpoczęta od pliku 7z.001 spowoduje już wyodrębnienie WSZYSTKICH PLIKÓW! UWAGA: 2.1 Zamawiający informuje, że część Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót zawiera informacje wrażliwe, w związku, z czym Zamawiający nie udostępni jej na swojej stronie internetowej prowadzonego postępowania. Wykonawca przed terminem składania ofert może złożyć do Zamawiającego wniosek o przesłanie części STWiOR, zawierającej informacje wrażliwe na adres e-mail: rzilublin.zampub@ron.mil.pl (wg wzoru stanowiącego załącznik do PZO). We wniosku Wykonawca winien wskazać adres e-mail, na który Zamawiający po rozpatrzeniu wniosku, prześle za pośrednictwem poczty elektronicznej w pierwszej kolejności: spakowany programem 7-zip i zabezpieczony hasłem materiał wrażliwy, a następnie - w oddzielnej wiadomości - hasło niezbędne do otwarcia plików elektronicznych. Razem z wnioskiem o udostępnienie STWiOR, Wykonawca złoży Zamawiającemu pisemne oświadczenie o zobowiązaniu do: ? niepublikowania oraz nierozpowszechniania otrzymanej STWiOR oraz do nieudostępniania jej innym podmiotom; ? trwałego usunięcia z adresu poczty elektronicznej otrzymanych materiałów wrażliwych oraz hasła do ich otwarcia niezwłocznie po otrzymaniu ich od Zamawiającego; ? trwałego usunięcia ze wszystkich nośników elektronicznych wszystkich plików zawierających materiał wrażliwy - nie później niż w terminie 14 dni od dnia opublikowania informacji o rozstrzygnięciu lub unieważnieniu postępowania. W przeciwnym wypadku, wniosek pozostanie bez rozpatrzenia. Wzór wniosku o udostępnienie części jawnej STWiOR, zawierającej informacje wrażliwe, stanowi załącznik do PZO. Instrukcję dekompresji plików z archiwum wieloczęściowego (7-zip), Zamawiający udostępnia na swojej stronie internetowej: www.rzilublin.wp.mil.pl w zakładce: ,,BIP/OGŁOSZENIA/PROCEDURY I WAŻNE KOMUNIKATY". 3.W CELU ZAPEWNIENIA BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI NIEJAWNYCH: 1) Zamawiający wymaga, aby wszystkie osoby skierowane przez Wykonawcę lub Podwykonawcę do realizacji Przedmiotu zamówienia związane z dostępem do informacji niejawnych oraz osoby upoważnione do bieżących kontaktów roboczych związanych z dostępem do informacji niejawnych posiadały poświadczenia bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienia uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej wraz z aktualnymi zaświadczeniami o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. 2) Zamawiający ma prawo do zweryfikowania i odsunięcia pracowników Wykonawcy lub Podwykonawcy, którzy mają brać udział w realizacji zamówienia, zarówno na etapie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jak również na etapie realizacji umowy, jeżeli wymaga tego ochrona podstawowych interesów państwa albo jest to konieczne w celu podniesienia bezpieczeństwa realizacji zamówienia. 3) Zgodnie z ,,ustawą OIN", przez przetwarzanie informacji niejawnych rozumie się wszelkie operacje wykonywane w odniesieniu do informacji niejawnych i na tych informacjach, w szczególności ich wytwarzanie, modyfikowanie, kopiowanie, klasyfikowanie, gromadzenie, przechowywanie, przekazywanie lub udostępnianie. 4.Wykonawca na własny koszt może dokonać wizji lokalnej: Celem uzyskania wstępu na teren, na którym będzie realizowany Przedmiot zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia/ wskazania Zamawiającemu (w formie pisemnej na adres Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie, Ul. Wyścigowa 24-26, 20-425 Lublin), nie później niż na 2 dni robocze przed ustalonym z nw. osobą terminem wizji lokalnej, danych osobowych przedstawicieli Wykonawcy (imię i nazwisko) oraz ewentualnie numerów rejestracyjnych pojazdów, poruszających się po obszarze kompleksu. Osoba do kontaktu w sprawie wizji lokalnej: p. Waldemar Grzeszczyk - tel. 261 182 187 po uzgodnieniu daty i godz. ze wskazaną osobą. Zamawiając nie wprowadza wymogu złożenia oferty dopiero po odbyciu wizji lokalnej. 5.UBEZPIECZENIE TERENU BUDOWY: Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia terenu budowy na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik do niniejszego PZO. 6.POWIERZENIE WYKONANIA ZAMÓWIENIA PODWYKONAWCOM: 1) 2)Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. Zamawiający wymaga wskazania w ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzone zostanie Podwykonawcy oraz podania nazwy (firmy) Podwykonawcy (o ile jest on znany) wraz z przedmiotem umowy o podwykonawstwo (zakres), dla którego jest on proponowany. W celu zapewnienia bezpieczeństwa informacji niejawnych, Zamawiający wymaga od Podwykonawcy posiadania - przez osoby skierowane do realizacji przedmiotu zamówienia związanego z informacjami niejawnymi - aktualnego poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych lub pisemnego upoważnienia uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", wydanego przez kierownika jednostki organizacyjnej wraz z zaświadczeniem o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. 4) Zasady i terminy dotyczące zawierania i przedkładania umów o podwykonawstwo oraz zmian tych umów, a także zasady zapłaty wynagrodzenia i naliczania kar umownych w związku z umowami o podwykonawstwo zawarte zostały we wzorze umowy - stanowiącym załącznik do niniejszego PZO. 5) Wykonawca i Podwykonawca zobowiązani są do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych znajdujących się w ich posiadaniu lub z którymi zapoznali się w trakcie realizacji zamówienia lub po jego zakończeniu, zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych. 6) Wykonawca zobowiązany jest do bezzwłocznego dostarczenia Zamawiającemu informacji dotyczących nowych Podwykonawców, w tym podania ich nazwy (firmy) i siedziby oraz danych, które umożliwią Zamawiającemu stwierdzenie, że każdy z nich posiada kwalifikacje wymagane do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych, do których mają dostęp lub które zostaną wytworzone w związku z wykonywaniem umowy o podwykonawstwo. 7) Zamawiający ma prawo do zweryfikowania lub odsunięcia pracowników Wykonawcy, Podwykonawcy, którzy mają brać udział w realizacji zamówienia, zarówno na etapie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jak również na etapie realizacji umowy, jeżeli wymaga tego ochrona podstawowych interesów państwa albo jest to konieczne w celu podniesienia bezpieczeństwa realizacji zamówienia lub wynika z aktualnych przepisów prawa. W w/w okolicznościach, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego Podwykonawcę innym lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcy. 8) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego za należyte wykonanie prac powierzonych Podwykonawcy, zgodnie z zawartą umową, PZO oraz dokumentacją projektową. 9) Powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 10) Wykonawca, w okresie trwania okoliczności - zgodnie z ustawą z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu wraz z projektem/ami umowy/ów o podwykonawstwo oświadczenie/a Podwykonawcy/ów o braku podstaw wykluczenia (zgodnie z przesłankami opisanymi w PZO). 3) 7. WYMAGANIA ZATRUDNIENIA przez Wykonawcę, Podwykonawcę NA PODSTAWIE STOSUNKU PRACY osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ,,ustawy KP": 1) Zamawiający wymaga, aby wszelkie czynności w zakresie realizacji Przedmiotu zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ,,ustawy KP" były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy. Obowiązek ten dotyczy również Podwykonawcy. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne postanowienia zobowiązujące Podwykonawcę do zatrudnienia na podstawie stosunku pracy wszystkich osób wykonujących czynności, o których mowa powyżej. 2) Wyżej określone wymagania Zamawiającego nie dotyczą osób, których Zamawiający wymaga na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznych lub zawodowych. 3) UWAGA: Obowiązek zatrudnienia na podstawie stosunku pracy nie dotyczy przypadku, gdy osoba wykonująca działalność gospodarczą w zakresie spółki osobowej, będzie samodzielnie świadczyć pracę w zakresie czynności określonych przez Zamawiającego. 4) Zamawiający informuje, iż wykaz w/w czynności, obowiązek informacyjny w tym zakresie oraz sposób kontroli opisane są we wzorze umowy (i załącznikach) - stanowiącym załącznik do niniejszego PZO. CPV: 45453000-7 Dokument nr: 5.048/24/PZO/WEN Otwarcie ofert: XVII. MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT 1. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 21.08.2024 r. o godz. 12:30 w siedzibie Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie, Ul. Lipowa 1a, 20-020 Lublin. 2. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu ich składania. 3. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zostanie podana kwota, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. 4. Podczas otwierania ofert zostaną podane: nazwy Wykonawców i ich adresy, a także informacje dotyczące ceny oferty, terminu wykonania zamówienia publicznego i warunków płatności zawartych w ofercie. 5. Po otwarciu ofert, Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie zamieści na swojej stronie internetowej informacje zawarte w pkt 3 i 4. Składanie ofert: MIEJSCE, TERMIN I SPOSÓB SKŁADANIA OFERT 1. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w siedzibie Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie, Ul. Lipowa 1a, 20-020 Lublin (kancelaria jawna) do dnia 21.08.2024 r., do godz. 12:00. Oferty nadesłane pocztą również obowiązuje w/w termin. 2. Wykonawca powinien zamieścić ofertę w zamkniętej kopercie, która będzie zaadresowana na adres Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie oraz będzie posiadać oznaczenia: OFERTA - 5.048/24/PZO/WEN - Roboty budowlane - remont a, parkingu i chodnika oraz montaż krat okiennych w budynku nr 79 w kompleksie wojskowym w m. Bezwola. - nie otwierać przed dniem 21.08.2024 r. do godz. 12:30" Poza oznaczeniami podanymi wyżej, koperta powinna posiadać nazwę i adres Wykonawcy. UWAGA!!! Kancelaria jawna znajduje się na 1 piętrze w budynku Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie, Ul. Lipowa 1a. Na terenie całego budynku obowiązuje system kontroli dostępu osób wchodzących realizowany w formie przepustek wydawanych zainteresowanym przed wejściem na teren budynku, po wcześniejszym okazaniu przez nie pracownikowi ochrony dowodu tożsamości. W związku z powyższym w celu terminowego złożenia oferty w kancelarii Zamawiającego należy uwzględnić czas niezbędny pracownikowi kancelarii do odbioru oferty z biura przepustek Zarządu. Jeśli Wykonawca chce otrzymać potwierdzenie złożenia oferty winien posiadać kserokopię koperty, na której pracownik kancelarii może potwierdzić złożenie oferty. 3. Wszystkie oferty otrzymane przez Zamawiającego, po terminie wskazanym w ppkt 1. powyżej zostaną zwrócone Wykonawcom bez otwierania. 4. Doręczenie oferty do innego miejsca niż siedziba Zamawiającego, wskazana w ppkt 1. lub pozostawienie w siedzibie Zamawiającego osobie innej niż pracownik kancelarii jest równoznaczne z niezłożeniem oferty w sposób skuteczny. Wykonawca przekazujący ofertę za pośrednictwem firmy kurierskiej zobowiązany jest do przekazania jej w/w informacji. 5. Wykonawca ma prawo wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje, uzupełnienia do oferty złożonej przez siebie, pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian. 6. Oferta uwzględniająca wprowadzone zmiany zostanie przygotowana wg takich samych zasad jak składana oferta, a koperta będzie dodatkowo oznaczona określeniem ,,ZMIANA" i będzie złożona przed upływem terminu składania ofert, tj.: 21.08.2024 r. godz. 12:00. 7. Koperta oznakowana dopiskiem ,,ZMIANA" zostanie otwarta przy otwieraniu oferty Wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonania zmian, zostanie dołączona do oferty. 8. Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia. 9. Wykonawca nie może wycofać oferty i wprowadzić zmian w ofercie po upływie terminu składania ofert. Miejsce i termin realizacji: VII.TERMIN REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: ? przekazanie terenu budowy: w terminie do 3 dni roboczych od dnia zawarcia umowy. Z przekazania terenu budowy zostanie sporządzony protokół zdawczo-odbiorczy. ? rozpoczęcie robót budowlanych: w dniu przekazania terenu budowy. ? termin wykonania całości przedmiotu zamówienia (zakończenie robót budowlanych wraz z przekazaniem kompletniej dokumentacji powykonawczej) - do dnia 10.12.2024 r. Za termin wykonania całości Przedmiotu zamówienia uznaje się dzień wpływu do siedziby Zamawiającego pisemnego zawiadomienia Wykonawcy o gotowości do odbioru końcowego robót budowlanych, po uprzednim potwierdzeniu wykonania całości robót przez przedstawiciela Zamawiającego. Wymagania: 4.Zamawiający przedmiotowe postępowanie prowadzi pod numerem: 5.048/24/PZO/WEN. Uwaga: Wykonawca w korespondencji kierowanej do Zamawiającego winien: ? posługiwać się w/w numerem postępowania, ? przekazać w jej treści swoje dane identyfikacyjne to jest nazwę, adres oraz wykorzystywany do kontaktu numer telefonu lub adres e-mail. W/w dane są niezbędne do rejestracji otrzymanej od Wykonawcy korespondencji w wykorzystywanym przez Zamawiającego elektronicznym systemie obiegu dokumentów. 5.Zamawiający udostępnia PZO na swojej stronie internetowej. Wykonawca pobierający wersję elektroniczną ze strony internetowej Zamawiającego zobowiązany jest do jej monitorowania w celu śledzenia ewentualnych zmian, w terminie do dnia otwarcia ofert. Przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający może zmienić treść dokumentów składających się na PZO. Dokonaną w ten sposób zmianę Zamawiający niezwłocznie udostępni na swojej stronie internetowej. 6. Do udzielenia przedmiotowego zamówienia stosuje się przepisy: ? Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.), zwanej dalej: ,,ustawą Pb"; ? Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U.2019 r., poz. 831), zwanego dalej: ,,rozporządzeniem MIiR w sprawie funkcji technicznych w budownictwie"; ? Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1610 ze zm.), zwanej dalej: ,,ustawą k.c."; ? Ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 632 ze zm.) zwanej dalej: ,,ustawą OIN"; ? Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1465), zwaną dalej: ,,ustawą KP"; ? Ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 2065 ze zm.), zwanej dalej: ,,ustawą o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych"; ? Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2556), zwanej dalej: ,,ustawą Prawo ochrony środowiska"; ? Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.), zwaną dalej: ,,ustawą o odpadach"; ? Decyzji Nr 107/MON z dnia 18 sierpnia 2021 r. w sprawie organizowania współpracy międzynarodowej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON z 2021 r., poz. 177), zwanej dalej: ,,Decyzją nr 107/MON"; ? Obwieszczenie Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 3 grudnia 2023 r. w sprawie aktualnych progów unijnych, ich równowartości w złotych, równowartości w złotych kwot wyrażonych w euro oraz średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych lub konkursów (M.P. z 2023 r. poz. 1344); ? Ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1233 ze zm.), zwanej dalej: ,,ustawą o zwalczaniu NK"; ? Ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 307 ze zm.) zwanej dalej: ,,ustawą o informatyzacji Dz.P.R.Z.P."; ? Ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 594 ze zm.), zwanej dalej: ,,ustawą o ochronie KiK"; ? Ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2309 ze zm.), zwanej dalej: ,,ustawą prawo restrukturyzacyjne"; ? Ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 794 ze zm.), zwanej dalej: ,,ustawą prawo upadłościowe"; ? Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1752 ze zm.), zwanej dalej: ,,ustawą PGiK"; ? Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 419 ze zm.), zwanej dalej: ,,ustawą o utworzeniu PARP"; 8. Wstęp CUDZOZIEMCÓW na teren chronionej jednostki lub instytucji wojskowej może być realizowany wyłącznie na podstawie POZWOLEŃ wydanych na zasadach określonych w Decyzji nr 107/MON. CUDZOZIEMCY będą wpuszczani do obiektów wojskowych na otwarcie OFERT tylko po przedstawieniu wyżej wymienionych POZWOLEŃ. 9. Dokumenty należy złożyć w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń, dokumentów, o których mowa w niniejszym PZO, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda przedstawienia ich tłumaczenia na język polski. III.Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. IV.Zamawiający NIE DOPUSZCZA możliwości składania OFERT CZĘŚCIOWYCH. V.Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. W przypadku złożenia więcej niż jednej oferty, Zamawiający odrzuci wszystkie oferty złożone przez Wykonawcę. VI.Okres związania ofertą wynosi 60 dni, bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Zamawiający zastrzega możliwość przedłużenia okresu związania ofertą o kolejne 30 dni. VIII.Zamawiający NIE DOPUSZCZA możliwości polegania na zasobach innych podmiotów - nie dotyczy możliwości korzystania z systemu teleinformatycznego akredytowanego do przetwarzania informacji niejawnych. Przedsiębiorca udostępniający system teleinformatyczny do przetwarzania informacji niejawnych musi wykazać brak podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w pkt IX. ppkt B. PZO. IX.WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU WRAZ Z OPISEM SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW ORAZ PODSTAWY WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: A. Spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu: 1. Posiadają zdolność do występowania w obrocie gospodarczym: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykonujący działalność gospodarczą lub zawodową wykaże, że jest wpisany do jednego z rejestrów handlowych lub zawodowych prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 2. Posiadają uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) spełnia wymagania ,,ustawy OIN" w zakresie ochrony informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", w tym ich przetwarzania w systemach teleinformatycznych o co najmniej przedmiotowej klauzuli. 3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w powyższym zakresie. 4. Posiadają niezbędne zdolności techniczne lub zawodowe do wykonania zamówienia: Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że: 1) posiada/dysponuje systemem teleinformatycznym akredytowanym do przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli co najmniej ,,ZASTRZEŻONE" 2) w okresie ostatnich pięciu (5) lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie wykonał: a) co najmniej jedną (1) robotę budowlaną w zakresie remontu lub budowy budynku o kubaturze minimum 1000 m3 o wartości co najmniej 100 tys. zł brutto oraz b) co najmniej jedną (1) robotę budowlaną w zakresie budowy nawierzchni brukowych o wartości co najmniej 100 tys. zł brutto Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia ww. warunek określony w pkt IX lit. A ppkt 4.2) lit. a) oraz b) jeżeli w ramach jednego zamówienia tj.: jednej umowy zrealizował roboty budowlane, które obejmowały cały wymagany zakres lub zrealizował zakres opisany w ww. warunku w ramach oddzielnych dwóch (2) umów o roboty budowlane (cały zakres określony w lit. a) oraz b). 3) Skieruje do realizacji zamówienia: a) co najmniej po jednej (1) osobie posiadającej uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi oraz posiadającej co najmniej 3-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w każdej z n/w specjalności: - konstrukcyjno-budowlanej - uprawnienia bez ograniczeń, - drogowej w zakresie inżynieryjno-drogowej - Zamawiający nie wymaga uprawnień bez ograniczeń. Wymagana jest przynależność kierowników robót budowlanych do właściwej izby samorządu zawodowego (zgodnie z art. 14 ,,ustawy Pb" oraz ,,rozporządzeniem MIiR w sprawie funkcji technicznych w budownictwie"). Osoby te muszą posiadać poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. b) co najmniej jedną (1) osobę posiadającą świadectwo nadania uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii w zakresie geodezyjnych pomiarów wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych, zgodnie z art. 43 pkt 1 ,,ustawy PGiK"). Osoby te muszą posiadać poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. c) pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych (art. 14 ust. 2 i 3 ,,ustawy OIN"), posiadającego aktualne zaświadczenie o odbytym szkoleniu dla pełnomocników ds. informacji niejawnych wydane przez ABW lub SKW; Osoba ta musi posiadać odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych wydane przez ABW albo SKW. d) inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego - na zasadach określonych w art. 52 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ,,ustawy OIN", posiadającego zaświadczenie o odbytym specjalistycznym szkoleniu dla inspektorów bezpieczeństwa teleinformatycznego z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego - wydane przez ABW lub SKW; Osoba ta musi posiadać poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej wraz z aktualnym zaświadczeniem o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. W przypadku dysponowania inspektorem bezpieczeństwa teleinformatycznego na zasadach zgodnie z art. 52 ust. 2 ,,ustawy OIN", należy przedstawić kserokopię zgody ABW lub SKW na wykonywanie zadań w innej jednostce organizacyjnej oraz kserokopię zawartego porozumienia pomiędzy kierownikami jednostek organizacyjnych. e) administratora systemu teleinformatycznego - na zasadach określonych w art. 52 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ,,ustawy OIN", posiadającego zaświadczenie o odbytym specjalistycznym szkoleniu dla administratorów systemu teleinformatycznego z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego wydane przez SKW lub ABW; Osoba ta musi posiadać poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. W przypadku dysponowania administratorem systemu teleinformatycznego na zasadach zgodnie z art. 52 ust. 2 ,,ustawy OIN", należy przedstawić kserokopię zgody ABW lub SKW na wykonywanie zadań w innej jednostce organizacyjnej oraz kserokopię zawartego porozumienia pomiędzy kierownikami jednostek organizacyjnych. B. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania: Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę: 1) który jest wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającą o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego; 2) który posiada beneficjenta rzeczywistego w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 z późn. zm.), którym jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającą o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego; 3) który posiada jednostki dominującej w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.), którą jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającą o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. ? na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Powyższe wykluczenie następować będzie na okres trwania ww. okoliczności. 4) w stosunku, do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, który zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo który znajduje się w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. C. Ocena spełnienia przez Wykonawców w/w warunków dokonana będzie zgodnie z formułą, spełnia - nie spełnia, na podstawie dokumentów i oświadczeń określonych w pkt X. PZO. D. Dokumenty i oświadczenia złożone wraz z ofertą oraz na wezwanie Zamawiającego winny być aktualne na dzień ich złożenia i potwierdzać spełnienie warunków udziału oraz brak podstaw wykluczenia z postępowania na dzień składania ofert. E. Zamawiający informuje, dwuetapowo, tzn.: 1) że przedmiotowe postępowanie prowadzi ETAP 1: Wykonawcy zainteresowani udziałem w przedmiotowym postepowaniu składają ofertę zgodnie ze wzorem formularza ofertowego stanowiącego załącznik do PZO wraz z dokumentami i oświadczeniami, o których mowa w pkt X lit A. PZO. 2)ETAP 2: Zamawiający wzywa tylko Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie aktualnych na dzień złożenia dokumentów i oświadczeń, o których mowa w pkt X lit. B PZO. X.WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW: A. JAKIE WYKOWACY WINNI ZŁOŻYĆ WRAZ Z OFERTĄ - ETAP 1: 1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia z postępowania (dotyczy również przedsiębiorcy udostępniającego system teleinformatyczny akredytowany do przetwarzania informacji niejawnych) - według wzoru załączonego do PZO, 2) (jeżeli dotyczy) PEŁNOMOCNICTWO - wystawione przez Wykonawcę - do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności do złożenia: oferty, oświadczeń, dokumentów, wyjaśnień, potwierdzania dokumentów ,,za zgodność z oryginałem" oraz zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - w przypadku, gdy upoważnienie do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z dokumentów rejestracyjnych/ewidencyjnych podmiotu, 3) (jeśli dotyczy) PEŁNOMOCNICTWO - wystawione przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w szczególności do złożenia: oferty, oświadczeń, dokumentów, wyjaśnień, potwierdzania dokumentów ,,za zgodność z oryginałem" oraz zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. B. JAKIE WYKONAWCA, KTÓREGO OFERTA ZOSTAŁA OCENIONA NAJWYŻEJ SKŁADA NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO - ETAP 2 Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, aktualnych na dzień złożenia n/w oświadczeń i dokumentów: 1. Kserokopia aktualnego odpisu z właściwego rejestru zawodowego lub handlowego, zawierająca aktualny wykaz osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy. 2. Oświadczenie o spełnianiu wymagań ,,ustawy OIN" w zakresie ochrony informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", w tym ich przetwarzania w systemach teleinformatycznych o co najmniej przedmiotowej klauzuli. 3. (jeżeli dotyczy) Oświadczenie o spełnianiu wymagań ,,ustawy OIN" - w zakresie ochrony informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", z wyłączeniem przetwarzania informacji niejawnych w systemach teleinformatycznych. 4. Kserokopia świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego pierwszego stopnia, lub kserokopia świadectwa akredytacji systemu teleinformatycznego dla klauzuli innej niż ,,ZASTRZEŻONE" lub kserokopia ze stron dokumentacji bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego zawierająca informacje o zatwierdzeniu tej dokumentacji przez kierownika jednostki organizacyjnej w przypadku systemu do przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE" (Procedury Bezpiecznej Eksploatacji i Szczególne Wymagania Bezpieczeństwa) wraz z: - kserokopią pisma ABW/SKW potwierdzającego, że opracowana dokumentacja systemu teleinformatycznego (PBE i SWB) spełnia wymogi formalne ,,ustawy OIN" i rozporządzeń w zakresie eksploatacji systemu albo oświadczeniem kierownika jednostki organizacyjnej o udzieleniu akredytacji dla systemu teleinformatycznego o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE". 5. Kserokopia ze strony zawierającej informację o zatwierdzeniu ,,Instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE" we własnej jednostce organizacyjnej oraz zakresu i warunków stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony", zgodnie z ,,ustawą OIN". 6. (jeżeli dotyczy) Kserokopia porozumienia między kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie dysponowania systemem teleinformatycznym akredytowanym do przetwarzania informacji o klauzuli co najmniej ,,ZASTRZEŻONE" udostępnionym przez inną jednostkę. Porozumienie zawarte pomiędzy kierownikami jednostek organizacyjnych dotyczyć ma korzystania z tego systemu wraz z osobami niezbędnymi do jego funkcjonowania - administrator, inspektor (zgodnie z art. 52 ,,ustawy OIN"). 7. (jeżeli dotyczy) Kserokopia zgody ABW lub SKW na wykonywanie zadań przez administratora systemu teleinformatycznego lub inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego w innej jednostce organizacyjnej wraz z kserokopią porozumienia w w/w kwestii między kierownikami jednostek organizacyjnych. 8. WYKAZ OSÓB - według wzoru stanowiącego załącznik do PZO - skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, z podaniem zakresu wykonywanych przez nie czynności, doświadczenia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, posiadanych uprawnień budowlanych, poświadczeń bezpieczeństwa lub upoważnień uprawniających do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", zaświadczeń o odbyciu szkolenia z zakresu informacji niejawnych, zaświadczeń o odbyciu szkoleń specjalistycznych. Ponadto wykaz winien obejmować w szczególności: ? imiona i nazwiska osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia; ? numer, rodzaj i zakres posiadanych uprawnień budowlanych oraz doświadczenie wyrażone w pełnych latach w zakresie kierowania robotami budowlanymi w odpowiedniej specjalności; ? numer świadectwa nadania uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii w zakresie geodezyjnych pomiarów wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych; ? numer, rodzaj, klauzulę, datę wydania, organ wydający oraz termin ważności poświadczeń bezpieczeństwa lub pisemnych upoważnień uprawniających do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE" wydanych przez kierownika jednostki organizacyjnej; ? numer i datę wydania zaświadczeń o odbyciu szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych; ? numer i datę wydania zaświadczenia o odbytym szkoleniu pełnomocnika ochrony informacji niejawnych; ? numery zaświadczeń o odbytym szkoleniu specjalistycznym odpowiednio dla administratora systemu teleinformatycznego oraz inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego; Wykaz winien obejmować wszystkie osoby opisane w pkt IX. ppkt A. 4.3) PZO. 9. WYKAZ ROBÓT BUDOWLANYCH - według wzoru stanowiącego załącznik do PZO - wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, kubatury budynku, dat i miejsca wykonania, podmiotów, które wykonały roboty budowlane oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane. Każda przedstawiona w w/w WYKAZIE ROBÓT robota budowlana musi odpowiadać swoim rodzajem wymogom określonym w pkt IX. ppkt A. 4.2) PZO. 10. DOWODY określające, czy roboty wskazane w WYKAZIE ROBÓT, zostały wykonane należycie, w szczególności informacje o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Składanie dowodów dotyczących robót obowiązuje również w przypadku robót zrealizowanych na rzecz Zamawiającego. C. FORMY, w jakich mają być składane dokumenty i oświadczenia: Oświadczenia, o których mowa w pkt X. PZO dotyczące odpowiednio Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - składane są w oryginale. b) Pełnomocnictwa lub inne dokumenty, z których będzie wynikać zakres umocowania winny być złożone w formie oryginału lub w formie kopii poświadczonej notarialnie ,,za zgodność z oryginałem". c) Dokumenty, o których mowa w pkt X. PZO inne niż oświadczenia i pełnomocnictwa składane są w oryginale lub kopii poświadczonej ,,za zgodność z oryginałem" na każdej zapisanej stronie dokumentu. d) Poświadczenia ,,za zgodność z oryginałem" dokonuje odpowiednio Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego - w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. a) D. Jeżeli złożone przez Wykonawcę dokumenty i oświadczenia budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów. E. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową do wykonania zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. XI. Wymagania dotyczące sposobu złożenia oferty oraz spełnienia określonych przez Zamawiającego warunków udziału i braku podstaw wykluczenia z postępowania przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: A. Wymagania dotyczące sposobu złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić Pełnomocnika (Lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia, w szczególności: do złożenia oferty, dokumentów, oświadczeń, wyjaśnień, zawiadomień, poświadczania dokumentów ,,za zgodność z oryginałem" albo do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy na wykonanie przedmiotowego zamówienia publicznego. 2. Z treści pełnomocnictwa powinien wynikać zakres umocowania. 3. Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem (Liderem). 4. Wszelkie rozliczenia to jest m.in. możliwość wystawiania faktur oraz ich płatność dokonywane będą tylko z Pełnomocnikiem (Liderem) wskazanym w ofercie lub innych dokumentach/ oświadczeniach złożonych w postępowaniu. 5. Wypełniając ofertę, jak również inne dokumenty powołujące się na ,,Wykonawcę"; w miejscu np. ,,nazwa i adres Wykonawcy", należy wpisać pełne dane dotyczące wspólników spółki cywilnej (ze wskazaniem Pełnomocnika) lub pełne dane dotyczące Lidera i Partnera/ów konsorcjum. 6. Zamawiający zastrzega, iż na każdym etapie postępowania w sprawie zamówienia publicznego, może żądać umowy regulującej współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, określającej Strony umowy, cel działania, okres ważności umowy, sposób ich współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania przez każdego z nich, sposób odpowiedzialności (wymaga się solidarnej odpowiedzialności Wykonawców). B. Wymagania dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Zamawiający wymaga, aby część zamówienia związana z warunkiem udziału w postępowaniu, została zrealizowana przez tego z Wykonawców, wchodzącego w skład spółki cywilnej lub konsorcjum, który wykazał się spełnieniem danego warunku udziału w postępowaniu. I.W zakresie przetwarzania informacji niejawnych: 1) Przynajmniej jeden z Wykonawców, wchodzący w skład spółki cywilnej lub konsorcjum, ale każdy który zamierza przetwarzać informacje niejawne w systemach teleinformatycznych, musi: ? wykazać, że spełnia wymagania ,,ustawy OIN" - w zakresie ochrony informacji niejawnych o klauzuli ,,Zastrzeżone" w tym ich przetwarzania w systemach teleinformatycznych o co najmniej przedmiotowej klauzuli; ? posiadać zatwierdzoną Instrukcję dotyczącą sposobu i trybu przetwarzania informacji o klauzuli ,,Zastrzeżone" we własnej jednostce organizacyjnej oraz zakres i warunki stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony (zgodnie z ,,ustawą OIN"); ? zatrudniać pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych, ? posiadać/ dysponować systemem teleinformatycznym akredytowanym do przetwarzania informacji o klauzuli co najmniej ,,Zastrzeżone"; ? zatrudniać/ dysponować inspektorem bezpieczeństwa teleinformatycznego, administratorem systemu teleinformatycznego; 2) Każdy z Wykonawców, który zamierza przetwarzać informacje niejawne poza systemami teleinformatycznymi, musi: ? wykazać, że spełnia wymagania ,,ustawy OIN" - w zakresie ochrony informacji niejawnych o klauzuli ,,Zastrzeżone" z wyłączeniem ich przetwarzania w systemach teleinformatycznych; ? posiadać zatwierdzoną Instrukcję dotyczącą sposobu i trybu przetwarzania informacji o klauzuli ,,Zastrzeżone" we własnej jednostce organizacyjnej oraz zakres i warunki stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony (zgodnie z ,,ustawą OIN"); ? zatrudniać pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych; II.W zakresie spełniania określonych przez Zamawiającego warunków udziału w postępowaniu, dotyczących: Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: 1) Każdy z Wykonawców wykonujących działalność gospodarczą lub zawodową wchodzący w skład spółki cywilnej lub konsorcjum musi: ? wykazać, że jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania; b) Zdolności technicznej lub zawodowej: ? Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykażą, że łącznie wykonali roboty budowlane, o których mowa w pkt IX. lit A. ppkt 4.2) lub ? Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykażą, że co najmniej jeden z nich wykonał roboty budowlane, o których mowa w pkt IX. lit A. ppkt 4.2) III. XII. W zakresie nie podlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia: Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, nie może podlegać wykluczeniu z postępowania, na podstawie przesłanek określonych w pkt IX. lit. B. PZO. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY: 1. Zamawiający żądać będzie od Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% wartości ceny całkowitej brutto podanej w ofercie (ceny brutto ogółem). 2. Zabezpieczenie z tytułu należytego wykonania umowy winno obejmować okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej zakończenia z uwzględnieniem dodatkowych 30 dni. Zabezpieczenie z tytułu należytego usunięcia wad i/lub usterek winno obejmować okres od dnia następnego po upływie okresu ubezpieczenia z tytułu należytego wykonania umowy przez okres rękojmi za wady i/lub usterki, tj.: okres 60 miesięcy - zgodnie z postanowieniami § 16 wzoru umowy. 3. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: - pieniądzu (na numer rachunku bankowego zamieszczonego na stronie internetowej Zamawiającego - BIP/ Ogłoszenia/ Ważne komunikaty), - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ,,ustawy o utworzeniu PARP". 4. Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w innej formie niż wskazane powyżej. 5. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy będzie musiało zostać wniesione przed zawarciem umowy, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, bądź w przypadku wnoszenia go w innej formie niż pieniężna, stosowny dokument gwarancyjny (poręczenie) winien być złożony przed terminem wyznaczonym jako data zawarcia umowy - w siedzibie Zamawiającego. 6. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelnie z podaniem imienia i nazwiska. 7. Z treści gwarancji (poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty zabezpieczenia na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego, w terminie związania umową oraz w okresie rękojmi i gwarancji. 8. W przypadku wnoszenia zabezpieczenia w innej formie niż pieniądz, dokument gwarancyjny powinien: a) być bezwarunkowy, nieodwołalny i płatny na pierwsze żądanie Zamawiającego oraz zawierać oświadczenie Poręczyciela lub Gwaranta, występującego w imieniu Wykonawcy, o zapłacie kwoty poręczonej lub gwarantowanej, stanowiącej zabezpieczenie z tytułu należytego wykonania umowy oraz zawierać zwrot, iż ,,Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, przez co rozumie się również sytuację: nieterminowego usunięcia wad i/lub usterek, nienależytego usunięcia wad i/lub usterek, nieprzystąpienia przez Wykonawcę do usunięcia wad i/lub usterek, nieusunięcia wad i/lub usterek przez Wykonawcę", bezspornie (nieodwołalnie i bezwarunkowo) po otrzymaniu pierwszego wezwania na piśmie od Zamawiającego; b) zostać przedstawiony do uprzedniej akceptacji Zamawiającego. 9. 30% wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy będzie przeznaczone na ewentualne zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady i/lub usterki . 10. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w ppkt 3. powyżej, przy założeniu, że zmiana formy zabezpieczenia zostanie dokonana z zachowaniem ciągłości i bez zmniejszenia jego wysokości. 11. Część zabezpieczenia gwarantująca należyte wykonanie robót określonych umową zostanie zwrócona w terminie do 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należyte wykonanie umowy (protokół odbioru końcowego robót budowlanych). Pozostała część zabezpieczenia (30%) zostanie zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady i/lub usterki. 12. W przypadku przedłużenia terminu realizacji Przedmiotu zamówienia, jak również w przypadkach określonych postanowieniami zawartymi we wzorze umowy stanowiącym załącznik do PZO, skutkujących koniecznością przedłużenia terminu realizacji Przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do zachowania ciągłości zabezpieczenia należytego wykonania umowy, w tym do przedłużenia terminu ważności zabezpieczenia wniesionego w formie innej niż pieniężna o analogiczny okres, o który został przedłużony termin zakończenia realizacji Przedmiotu zamówienia. Warunkiem zawarcia przez Zamawiającego aneksu zmieniającego termin wykonania Przedmiotu zamówienia jest dostarczenie przez Wykonawcę przedłużonego lub nowego zabezpieczenia należytego wykonania umowy najpóźniej w dacie podpisania aneksu. XIII. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY 1. Oferta winna być sporządzona według wzoru stanowiącego załącznik do PZO. 2. Wykonawcy przedstawiają ofertę zgodnie z wymogami PZO. 3. Ofertę składa się w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. 4. Oferta i oświadczenia winny być podpisane przez upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy. Podpis powinien pozwolić zidentyfikować osobę, która podpisała dokument. Zaleca się, aby wszystkie zapisane strony oferty wraz z załącznikami do oferty były ponumerowane kolejnymi numerami i spięte (zszyte) w sposób uniemożliwiający samoistną dekompletację. Pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli i podpisów w imieniu Wykonawcy winno być dołączone do oferty, o ile z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę nie wynika posiadanie umocowania. 5. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę. 6. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. XIV. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY OFERTY 1. Forma wynagrodzenia: ryczałt. 2. Wykonawca określi cenę oferty za realizację całego Przedmiotu zamówienia w wysokości netto i brutto (wraz z określeniem stawki podatku VAT), wyrażając ich wartość cyframi i słownie. 3. Cena ofertowa musi być wyliczona i podana w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku (zasada zaokrąglania - poniżej 5 należy końcówkę pominąć, równe i powyżej 5 należy zaokrąglić w górę). 4. Przy obliczaniu ceny ofertowej Wykonawca zobowiązany jest do zachowania należytej staranności. 5. Cena ofertowa musi obejmować wszystkie prace, jakie z technicznego punktu widzenia są konieczne do prawidłowego wykonania i oddania do użytkowania Przedmiotu zamówienia. 6. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania przedmiotu i zakresu zamówienia nie może być podstawą do żądania zmiany wielkości wynagrodzenia określonego w umowie. 7. Podstawą do ustalenia ceny ofertowej na wykonanie Przedmiotu zamówienia jest w szczególności STWiOR, Przedmiar robót (POMOCNICZO). 8. Zamawiający będzie rozliczał Przedmiot umowy w PLN. 9. Jeżeli w postępowaniu złożona będzie oferta, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. W takim przypadku Wykonawca, składając ofertę, jest zobligowany poinformować Zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru/ usługi, których dostawa/świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku VAT, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy ma zastosowanie. 10. W cenie ofertowej należy uwzględnić: a) koszty robót przygotowawczych na terenie objętym przedmiotem zamówienia, roboty rozbiórkowe, porządkowe; b) koszty związane z organizacją i zagospodarowaniem terenu budowy, utrzymaniem zaplecza budowy, doprowadzenie wody, energii elektrycznej, dozorowanie itp.; c) koszty związane z zabezpieczeniem terenu budowy przed dostępem osób trzecich, d) koszty związane z utrzymaniem dostaw mediów, e) koszty związane z usunięciem gruzu i odpadów z terenu budowy i ich zagospodarowaniem (wywóz z terenu budowy, składowanie na wysypisku, utylizacja itp.), f) koszty wszelkiego rodzaju sprzętu, narzędzi i urządzeń koniecznych do użycia w celu wykonania przedmiotu zamówienia, opłaty i należności związane z wykonaniem dostaw i zakupów, g) koszty wykonania wymaganych przepisami badań, sprawdzeń, pomiarów w tym pomiarów geodezyjnych oraz sporządzenia wymaganych przepisami protokołów, inwentaryzacji, w tym inwentaryzacji i map geodezyjnych itp. oraz przekazanie ich zamawiającemu w dwóch egzemplarzach, h) koszty sporządzenia dokumentacji geodezyjnej, koszty sporządzenia dokumentacji powykonawczej oraz koszty sporządzenia Arkusza efektów gospodarczych zgodnie z wytycznymi Zamawiającego, i) koszty przeszkolenia wskazanych przez Użytkownika osób w zakresie obsługi urządzeń, instalacji i systemów zgodnie z przepisami, j) koszty serwisowania, konserwacji oraz przeglądów instalacji oraz urządzeń przez okres udzielenia gwarancji zgodnie z oświadczeniem gwarancyjnym k) koszt wszelkich prac porządkowych związanych z zakończeniem przedmiotu zamówienia. Uporządkowanie terenu po zapleczu budowy jak również terenów sąsiadujących, zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę w trakcie wykonywania robót, w tym koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac, obiektów, fragmentów terenu dróg, nawierzchni, instalacji itp., l) koszty ryzyka wynagrodzenia ryczałtowego obciążającego Wykonawcę z tytułu niedoszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją Przedmiotu zamówienia, w tym: ? aktualną sytuację rynkową, ? zmianę wartości siły nabywczej waluty, ? dynamikę zmian cen materiałów w związku m.in. z zakłóceniami w realizacji łańcuchów dostaw oraz trwającym konfliktem w Ukrainie. XV. INFORMACJA O JAWNOŚCI OFERT 1. Zamawiający informuje, że oferty składane w postępowaniu PZO są jawne w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. 2. Wykonawca nie później niż w terminie składania ofert winien zastrzec, że w/w informacje nie mogą być udostępniane oraz wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. 3. Przez tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 2 ,,ustawy o zwalczaniu NK" rozumie się informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, które jako całość lub w szczególnym zestawieniu i zbiorze ich elementów nie są powszechnie znane osobom zwykle zajmującym się tym rodzajem informacji albo nie są łatwo dostępne dla takich osób, o ile uprawniony do korzystania z informacji lub rozporządzania nimi podjął, przy zachowaniu należytej staranności działania w celu utrzymania ich w poufności. 4. Zaleca się, aby informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez Wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem ,,tajemnica przedsiębiorstwa" lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty. 5. Zamawiający informuje, że: ? oferty złożone w postepowaniu podlegają udostępnieniu od dnia ich otwarcia, ? załączniki do ofert podlegają udostępnieniu po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania w odpowiedzi na pisemny wniosek Wykonawcy złożony do Zamawiającego zawierający: wybrany sposób udostępnienia, w przypadku udostępnienia w formie elektronicznej adres poczty e-mail Wykonawcy, na który mają zostać przesłane wnioskowane dokumenty. XVIII. KRYTERIA WYBORU OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ Kryterium oceny ofert - 100% cena. Zamawiający jako najkorzystniejszą wybierze ofertę zawierającą najniższą cenę. XIX. BADANIE I OCENA OFERT 1. W toku badania i oceny złożonych ofert - Zamawiający może: a. nie dokonywać badania i oceny ofert, których wartość przewyższa środki, jakie Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. b. wzywać Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia z postępowania lub oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie przez oferowane roboty budowlane, wymagań określonych przez Zamawiającego lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli dokumenty/oświadczenia zawierające błędy lub wadliwe pełnomocnictwa do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania, c. żądać od Wykonawców pisemnych wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty oraz złożonych dokumentów/oświadczeń i wyjaśnień, d. nie wzywać do złożenia/uzupełnienia dokumentów takich jak kserokopia aktualnego odpisu z właściwego rejestru handlowego lub zawodowego albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, zawierających aktualny wykaz osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ,,ustawy o informatyzacji Dz.P.R.Z.P". 2. Zamawiający poprawi w treści ofert, których wartość mieści się w środkach, jakie Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Zaproszeniem niepowodujące istotnych zmian w treści oferty niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. Zamawiający zastrzega, iż w przypadku ofert, których wartość przekracza środki, jakie Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia poprawi w treści ofert: oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Zaproszeniem niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, dotyczące tylko ceny złożonej oferty lub powstania obowiązku podatkowego (jeśli dotyczy) niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 3. Zamawiający zastrzega, że w przypadku konieczności poprawienia innej omyłki, polegającej na niezgodności oferty z PZO, niepowodującej istotnych zmian w treści oferty, w zawiadomieniu wyznaczy Wykonawcy odpowiedni termin na wyrażenie zgody na poprawienie w ofercie omyłki lub zakwestionowanie jej poprawienia, przy czym brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na jej poprawienie. 4. Zamawiający informuje, że jeżeli w postępowaniu zostanie złożona oferta, w której zaoferowane cena lub koszt, lub ich istotne części składowe wydadzą się Zamawiającemu rażąco niskie w stosunku do Przedmiotu zamówienia i budzą wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania Przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, w tym w szczególności, gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług ustalonej przed wszczęciem postępowania lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych w postępowaniu ofert - Zamawiający może wezwać Wykonawcę do udzielania wyjaśnień, w tym złożenia dowodów dotyczących wyliczenia ceny lub kosztu oferty. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny lub kosztu spoczywa na Wykonawcy. 5. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena, nie można będzie dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w określonym terminie ofert dodatkowych. 6. Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach. 7. Oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu, jeżeli: a. Wykonawca nie złożył, nie uzupełnił na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie: 1) wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia z postępowania lub wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego; 2) pełnomocnictw lub wadliwych pełnomocnictw; 3) dokumentów/oświadczeń zawierających błędy; b. Wykonawca nie złożył na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie: wyjaśnień lub ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami nie potwierdziła zgodności oferty z wymaganiami opisanymi w PZO; c. Wykonawca nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał spełnienia przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego; d. jej treść nie będzie odpowiadać treści PZO; e. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów; f. zawiera rażąco niską cenę w stosunku do Przedmiotu zamówienia, w związku z tym, że Wykonawca nie złożył na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie wyjaśnień dotyczących rażąco niskiej ceny lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do Przedmiotu zamówienia; g. Wykonawca złożył w postępowaniu więcej niż jedną ofertę. Zamawiający odrzuci wszystkie oferty złożone przez Wykonawcę; h. w stosunku do Wykonawcy otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ,,ustawy prawo restrukturyzacyjne" lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem Wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zatwierdził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ,,ustawy prawo upadłościowe"; zawiera błędy w obliczeniu ceny, których Zamawiający nie może zakwalifikować jako oczywistych omyłek rachunkowych, pisarskich lub innych omyłek niepowodujących istotnych zmian w treści oferty; j. Wykonawca nie wyraził zgody na przedłużenie okresu związania ofertą; k. Wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie innej omyłki polegającej na niezgodności oferty z PZO niepowodującej istotnych zmian w treści oferty; l. nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami technicznymi oraz organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert określonymi przez Zamawiającego. m. w stosunku do Wykonawcy zaistniały podstawy wykluczenia z postępowania. 8. Zamawiający może odrzucić ofertę Wykonawcy, jeżeli: a. Wykonawca z przyczyn leżących po jego stronie w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady i/lub usterki; b. w uprzednio prowadzonym postępowaniu - z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy - Wykonawca nie uzupełnił na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie dokumentów/oświadczeń, o których mowa w pkt XIX. 7. a. PZO i/lub nie złożył na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie wyjaśnień, o których mowa w pkt XIX. 7. b. PZO; c. Wykonawca realizuje bieżące umowy niezgodnie z harmonogramem pomimo wezwań ze strony Zamawiającego do zaniechania naruszeń warunków umowy, które to naruszenia Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, co podważa uczciwość Wykonawcy co do należytego i terminowego zrealizowania tego zamówienia. 9. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania prowadzonego w trybie PZO, jeżeli: a. nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu; b. cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowania zamówienia; c. wystąpiła zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć; d. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy; e. środki, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przydzielone; f. w wyniku wprowadzonych aktów prawnych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej nastąpi zamknięcie gospodarki lub zostanie wprowadzony zakaz prowadzenia działalności przez podmioty w branżach niezbędnych do realizacji Przedmiotu zamówienia. 11. Zamawiający: 1) zamieści na swojej stronie internetowej informację niezwłocznie po dokonaniu jednej z n/w czynności tj.: a. o wyborze najkorzystniejszej oferty, oraz zawiadomi tylko Wykonawcę, którego oferta została wybrana o terminie i miejscu zawarcia umowy, lub b. o unieważnieniu postępowania - wraz z uzasadnieniem, 2) w przypadku odrzucenia oferty zawiadomi Wykonawcę, którego oferta została odrzucona, podając uzasadnienie odrzucenia. XXII. ZAWARCIE UMOWY 1. Wykonawca, którego oferta uznana zostanie za najkorzystniejszą zobowiązany jest do podpisania umowy w terminie i miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego. 2. Wymagania dotyczące realizacji zamówienia objętego niniejszym Publicznym Zaproszeniem do składania Ofert ujęte zostały we wzorze umowy stanowiącym część składową Zaproszenia. 3. Przed wyznaczonym terminem zawarcia umowy Wykonawca: 1) Dostarczy Zamawiającemu: a) oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia z postępowania na dzień zawarcia umowy, na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, b) poświadczone ,,za zgodność z oryginałem" kopie dokumentów stwierdzających posiadanie przez osoby skierowane do realizacji zamówienia: ? wymaganych uprawnień budowlanych, świadectwa nadania uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii, ? przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, ? poświadczeń bezpieczeństwa lub pisemnych upoważnień uprawniających do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE" wydanych przez kierownika jednostki organizacyjnej, ? zaświadczeń stwierdzających odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych, ? zaświadczeń stwierdzających odbycie szkolenia dla pełnomocnika ds. OIN, specjalistycznych szkoleń dla administratora systemu teleinformatycznego i inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego. 2) Dostarczy i uzgodni z Zamawiającym: ? dwa (2) egzemplarze kosztorysu ofertowego sporządzonego metodą kalkulacji uproszczonej. 3) Wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości i na zasadach określonych w przedmiotowym Zaproszeniu. 4. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, z zastrzeżeniem pkt IX lit. E PZO, chyba, że zachodzą przesłanki unieważnienia PZO. Uwagi: ? Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnie rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.89), zwanego dalej: ,,RODO"; ? Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 507 ze zm.) zwanej dalej: ustawą o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę; ? Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2509 ze zm.), zwanej dalej: ,,ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych". 7. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.), dalej ,,RODO", Zamawiający informuje, że: ? Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest SZEF Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie, ul. Lipowa 1a, 20-020 Lublin (dane kontaktowe udostępnione na stronie internetowej Zamawiającego); ? Inspektorem ochrony danych osobowych w Rejonowym Zarządzie Infrastruktury w Lublinie jest Pan Roman Stępień, tel. 261 182 248; ? Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego; ? Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp; ? Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; ? Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; ? W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO; ? Posiada Pani/Pan prawo do: ? dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących - na podstawie art. 15 RODO; ? sprostowania Pani/Pana danych osobowych, jednakże skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego załączników - na podstawie art. 16 RODO; ? żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw - na podstawie art. 18 RODO; ? wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ze przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. ? Nie przysługuje Pani/Panu: ? W związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; ? Prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO; ? Na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Kontakt: SPOSÓB UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ dotyczących Publicznego Zaproszenia do składania Ofert ORAZ POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI 1. Zamawiający określa, iż wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują za pomocą: ? poczty elektronicznej (e-mail) - rzilublin.zampub@ron.mil.pl ? pisma. 2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie dotyczące treści PZO. 3. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści PZO wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert tj.: do dnia 15.08.2024 r. 4. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami - bez ujawniania źródła zapytania - Zamawiający udostępni na swojej stronie internetowej. 5. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści PZO. 6. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści PZO nie wpłynął w terminie określonym w pkt 3. powyżej, Zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień treści PZO. XXI. Osobą upoważnioną do kontaktów z Wykonawcami jest: Kierownik Sekcji Zamówień Publicznych. |
© eurobudowa.pl 2004-2024