Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
932z dziś
6686z ostatnich 7 dni
22770z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Roboty budowlane - remont ogrodzenia, parkingu i chodnika oraz montaż krat okiennych

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Roboty budowlane - remont ogrodzenia, parkingu i chodnika oraz montaż krat okiennych

Data zamieszczenia: 2024-08-09
Dane kontaktowe Zamawiającego: Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie
ul. Lipowa 1a
20-020 Lublin
powiat: Lublin
tel. 261 182 187
rzilublin.zampub@ron.mil.pl
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. 261 182 187
Termin składania ofert: 2024-08-21 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
RZI w Lublinie zaprasza do składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego prowadzonego na podstawie postanowień ,,Regulaminu udzielania
zamówień publicznych na roboty, usługi i dostawy w Rejonowym Zarządzie
Infrastruktury w Lublinie" w trybie Publicznego Zaproszenia do składania Ofert
w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa (zwanego dalej PZO)
o wartości NETTO nieprzekraczającej progu unijnego: 5 538 000 euro, co
stanowi równowartość kwoty: 25 680 260,00 złotych
- z wyłączeniem stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo
zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.) dalej: ustawa Pzp na:
Roboty budowlane - remont ogrodzenia, parkingu i chodnika oraz montaż krat
okiennych w budynku nr 79 w kompleksie wojskowym w m. Bezwola
zgodnie z wymaganiami określonymi w Zaproszeniu.
II.
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
1. Przedmiotem zamówienia jest:
Wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie ogrodzenia,
parkingu i chodnika oraz montażu krat okiennych w budynku nr 79 w
kompleksie wojskowym w m. Bezwola.
a) Lokalizacja:
Teren zamknięty kompleksu wojskowego w m. Bezwola.
b) Stan istniejący:
Teren kompleksu jest ogrodzony, z tym że część przeznaczona do remontu nie
spełnia wymogów resortowych.
Roboty budowlane nie wymagają uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę, ani
zgłoszenia robót budowlanych. Obiekt nie znajduje się w ewidencji zabytków.
c) Potrzeby i wymagania:
Przedmiot zamówienia powinien obejmować wszystkie potrzeby użytkownika
wraz z zachowaniem aktualnych przepisów, a także zgodnie z wymogami pod
względem:
? bezpieczeństwa użytkowania,
? przeciwpożarowym,
? zdrowia użytkowników,
? poszanowania energii,
? estetyki wizualnej.
d) Ogólny zakres robót obejmuje:
Roboty branży budowlanej:
? wymiana ogrodzenia z siatki i drutu kolczastego na panelowe przy
budynkach nr 74 i 75,
? wymiana nawierzchni parkingu z żużlowej na płyty ażurowe żelbetowe,
? wymiana nawierzchni chodnika z żużlowej na kostkę brukową przy
budynkach nr 74 i 75,
? obsługa geodezyjna przy w/w robotach remontowych wraz z
wykonaniem
geodezyjnej
inwentaryzacji
powykonawczej
i
przekazaniem jej do zasobów Rejonowego Zarządu Infrastruktury w
Lublinie,
? demontaż części drzwi wewnętrznych oraz montaż drzwi w klasie RC-
3 w budynku nr 79,
? montaż krat okiennych w budynku nr 79.
2.
Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia określają:
1) Przedmiar robót (POMOCNICZO)
2) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) -
składająca się z:
? części jawnej oraz
? części jawnej zawierającej informacje wrażliwe
- Zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego (oprócz części Specyfikacji
Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, zawierającej informacje wrażliwe),
spakowane programem 7-zip - dostępnym bezpłatnie pod adresem http://7-zip.org.pl/.
Zamawiający udostępnia pliki załączników na swojej stronie internetowej
www.rzilublin.wp.mil.pl spakowane programem 7-ZIP - program 7-ZIP do
ściągnięcia ze strony www.7-zip.org.pl
W celu dekompresji plików z archiwum wieloczęściowego tj.: z rozszerzeniem
(7z.001, 7z.002, itd.) należy:
pobrać ze strony (tj.: zapisać na dysku swojego komputera) wszystkie pliki
załącznika!
w zależności od używanej w systemie operacyjnym przeglądarki proces pobierania
plików załącznika może rozpocząć się automatycznie lub (w przypadku
wyświetlania się dziwnych znaków typu ,,#$%#!") należy po wskazaniu kursorem
myszy linku do pobieranego załącznika ,,kliknąć" jej prawym przyciskiem i wybrać
opcję ,,Zapisz...",
Dekompresję (po pobraniu ze strony wszystkich części archiwum) należy
rozpocząć od pierwszego pliku archiwum tj.: pliku z rozszerzeniem 7z.001.
Nie należy próbować oddzielnie dekompresować plików 7z.002, 7z.003,
ponieważ dekompresja rozpoczęta od pliku 7z.001 spowoduje już wyodrębnienie
WSZYSTKICH PLIKÓW!
UWAGA:
2.1 Zamawiający informuje, że część Specyfikacji Technicznej Wykonania
i Odbioru Robót zawiera informacje wrażliwe, w związku, z czym Zamawiający
nie udostępni jej na swojej stronie internetowej prowadzonego postępowania.
Wykonawca przed terminem składania ofert może złożyć do Zamawiającego
wniosek o przesłanie części STWiOR, zawierającej informacje wrażliwe na
adres e-mail: rzilublin.zampub@ron.mil.pl (wg wzoru stanowiącego załącznik
do PZO). We wniosku Wykonawca winien wskazać adres e-mail, na który
Zamawiający po rozpatrzeniu wniosku, prześle za pośrednictwem poczty
elektronicznej w pierwszej kolejności: spakowany programem 7-zip
i zabezpieczony hasłem materiał wrażliwy, a następnie - w oddzielnej
wiadomości - hasło niezbędne do otwarcia plików elektronicznych. Razem
z wnioskiem o udostępnienie STWiOR, Wykonawca złoży Zamawiającemu
pisemne oświadczenie o zobowiązaniu do:
? niepublikowania oraz nierozpowszechniania otrzymanej STWiOR oraz do
nieudostępniania jej innym podmiotom;
? trwałego usunięcia z adresu poczty elektronicznej otrzymanych
materiałów wrażliwych oraz hasła do ich otwarcia niezwłocznie po
otrzymaniu ich od Zamawiającego;
? trwałego usunięcia ze wszystkich nośników elektronicznych wszystkich
plików zawierających materiał wrażliwy - nie później niż w terminie 14 dni
od dnia opublikowania informacji o rozstrzygnięciu lub unieważnieniu
postępowania.
W przeciwnym wypadku, wniosek pozostanie bez rozpatrzenia.
Wzór wniosku o udostępnienie części jawnej STWiOR, zawierającej informacje
wrażliwe, stanowi załącznik do PZO.
Instrukcję dekompresji plików z archiwum wieloczęściowego (7-zip),
Zamawiający
udostępnia
na
swojej
stronie
internetowej:
www.rzilublin.wp.mil.pl w zakładce: ,,BIP/OGŁOSZENIA/PROCEDURY I
WAŻNE KOMUNIKATY".
3.W CELU ZAPEWNIENIA BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI NIEJAWNYCH:
1) Zamawiający wymaga, aby wszystkie osoby skierowane przez Wykonawcę lub
Podwykonawcę do realizacji Przedmiotu zamówienia związane z dostępem do
informacji niejawnych oraz osoby upoważnione do bieżących kontaktów roboczych
związanych z dostępem do informacji niejawnych posiadały poświadczenia
bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienia uprawniające do dostępu do informacji
niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", wydane przez kierownika jednostki
organizacyjnej wraz z aktualnymi zaświadczeniami o odbyciu szkolenia w zakresie
ochrony informacji niejawnych.
2) Zamawiający ma prawo do zweryfikowania i odsunięcia pracowników Wykonawcy
lub Podwykonawcy, którzy mają brać udział w realizacji zamówienia, zarówno na
etapie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jak
również na etapie realizacji umowy, jeżeli wymaga tego ochrona podstawowych
interesów państwa albo jest to konieczne w celu podniesienia bezpieczeństwa
realizacji zamówienia.
3) Zgodnie z ,,ustawą OIN", przez przetwarzanie informacji niejawnych rozumie się
wszelkie operacje wykonywane w odniesieniu do informacji niejawnych i na tych
informacjach, w szczególności ich wytwarzanie, modyfikowanie, kopiowanie,
klasyfikowanie, gromadzenie, przechowywanie, przekazywanie lub udostępnianie.
4.Wykonawca na własny koszt może dokonać wizji lokalnej:
Celem uzyskania wstępu na teren, na którym będzie realizowany Przedmiot
zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia/ wskazania Zamawiającemu
(w formie pisemnej na adres Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie, Ul. Wyścigowa
24-26, 20-425 Lublin), nie później niż na 2 dni robocze przed ustalonym z nw. osobą
terminem wizji lokalnej, danych osobowych przedstawicieli Wykonawcy (imię i
nazwisko) oraz ewentualnie numerów rejestracyjnych pojazdów, poruszających się po
obszarze kompleksu.
Osoba do kontaktu w sprawie wizji lokalnej:
p. Waldemar Grzeszczyk - tel. 261 182 187
po uzgodnieniu daty i godz. ze wskazaną osobą.
Zamawiając nie wprowadza wymogu złożenia oferty dopiero po odbyciu wizji
lokalnej.
5.UBEZPIECZENIE TERENU BUDOWY:
Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia terenu budowy na warunkach
określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik do niniejszego PZO.
6.POWIERZENIE WYKONANIA ZAMÓWIENIA PODWYKONAWCOM:
1)
2)Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy.
Zamawiający wymaga wskazania w ofercie części zamówienia, których wykonanie
powierzone zostanie Podwykonawcy oraz podania nazwy (firmy) Podwykonawcy
(o ile jest on znany) wraz z przedmiotem umowy o podwykonawstwo (zakres), dla
którego jest on proponowany.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa informacji niejawnych, Zamawiający
wymaga od Podwykonawcy posiadania - przez osoby skierowane do
realizacji przedmiotu zamówienia związanego z informacjami niejawnymi -
aktualnego poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do
informacji niejawnych lub pisemnego upoważnienia uprawniającego do
dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", wydanego
przez kierownika jednostki organizacyjnej wraz z zaświadczeniem o odbyciu
szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych.
4) Zasady i terminy dotyczące zawierania i przedkładania umów o podwykonawstwo
oraz zmian tych umów, a także zasady zapłaty wynagrodzenia i naliczania kar
umownych w związku z umowami o podwykonawstwo zawarte zostały we wzorze
umowy - stanowiącym załącznik do niniejszego PZO.
5) Wykonawca i Podwykonawca zobowiązani są do zachowania poufnego charakteru
informacji niejawnych znajdujących się w ich posiadaniu lub z którymi zapoznali
się w trakcie realizacji zamówienia lub po jego zakończeniu, zgodnie z przepisami
o ochronie informacji niejawnych.
6) Wykonawca zobowiązany jest do bezzwłocznego dostarczenia Zamawiającemu
informacji dotyczących nowych Podwykonawców, w tym podania ich nazwy (firmy)
i siedziby oraz danych, które umożliwią Zamawiającemu stwierdzenie, że każdy
z nich posiada kwalifikacje wymagane do zachowania poufnego charakteru
informacji niejawnych, do których mają dostęp lub które zostaną wytworzone
w związku z wykonywaniem umowy o podwykonawstwo.
7) Zamawiający ma prawo do zweryfikowania lub odsunięcia pracowników
Wykonawcy, Podwykonawcy, którzy mają brać udział w realizacji zamówienia,
zarówno na etapie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego, jak również na etapie realizacji umowy, jeżeli wymaga tego ochrona
podstawowych interesów państwa albo jest to konieczne w celu podniesienia
bezpieczeństwa realizacji zamówienia lub wynika z aktualnych przepisów prawa.
W w/w okolicznościach, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego
Podwykonawcę innym lub zrezygnować z powierzenia wykonania części
zamówienia Podwykonawcy.
8) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego za należyte
wykonanie prac powierzonych Podwykonawcy, zgodnie z zawartą umową, PZO
oraz dokumentacją projektową.
9) Powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcom nie zwalnia
Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.
10) Wykonawca, w okresie trwania okoliczności - zgodnie z ustawą z dnia 13 kwietnia
2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu
agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego,
zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu wraz z projektem/ami umowy/ów
o podwykonawstwo oświadczenie/a Podwykonawcy/ów o braku podstaw
wykluczenia (zgodnie z przesłankami opisanymi w PZO).
3)
7.
WYMAGANIA ZATRUDNIENIA przez Wykonawcę, Podwykonawcę NA
PODSTAWIE STOSUNKU PRACY osób wykonujących wskazane przez
Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych
czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ,,ustawy
KP":
1) Zamawiający wymaga, aby wszelkie czynności w zakresie realizacji Przedmiotu
zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób
określony w art. 22 § 1 ,,ustawy KP" były wykonywane przez osoby zatrudnione
przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy. Obowiązek ten dotyczy również
Podwykonawcy. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie
o podwykonawstwo stosowne postanowienia zobowiązujące Podwykonawcę do
zatrudnienia na podstawie stosunku pracy wszystkich osób wykonujących
czynności, o których mowa powyżej.
2) Wyżej określone wymagania Zamawiającego nie dotyczą osób, których
Zamawiający wymaga na potwierdzenie spełnienia warunku udziału
w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznych lub zawodowych.
3) UWAGA: Obowiązek zatrudnienia na podstawie stosunku pracy nie dotyczy
przypadku, gdy osoba wykonująca działalność gospodarczą w zakresie spółki
osobowej, będzie samodzielnie świadczyć pracę w zakresie czynności
określonych przez Zamawiającego.
4) Zamawiający informuje, iż wykaz w/w czynności, obowiązek informacyjny w tym
zakresie oraz sposób kontroli opisane są we wzorze umowy (i załącznikach) -
stanowiącym załącznik do niniejszego PZO.

CPV: 45453000-7

Dokument nr: 5.048/24/PZO/WEN

Otwarcie ofert: XVII.
MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT
1. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 21.08.2024 r. o godz. 12:30 w siedzibie
Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie, Ul. Lipowa 1a, 20-020 Lublin.
2. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu ich
składania.
3. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zostanie podana kwota, jaką Zamawiający
zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
4. Podczas otwierania ofert zostaną podane: nazwy Wykonawców i ich adresy,
a także informacje dotyczące ceny oferty, terminu wykonania zamówienia
publicznego i warunków płatności zawartych w ofercie.
5. Po otwarciu ofert, Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie zamieści na
swojej stronie internetowej informacje zawarte w pkt 3 i 4.

Składanie ofert:
MIEJSCE, TERMIN I SPOSÓB SKŁADANIA OFERT
1. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w siedzibie Rejonowego Zarządu
Infrastruktury w Lublinie, Ul. Lipowa 1a, 20-020 Lublin (kancelaria jawna) do dnia
21.08.2024 r., do godz. 12:00.
Oferty nadesłane pocztą również obowiązuje w/w termin.
2. Wykonawca powinien zamieścić ofertę w zamkniętej kopercie, która będzie
zaadresowana na adres Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie oraz będzie
posiadać oznaczenia:
OFERTA - 5.048/24/PZO/WEN - Roboty budowlane - remont a, parkingu i
chodnika oraz montaż krat okiennych w budynku nr 79 w kompleksie
wojskowym w m. Bezwola.
- nie otwierać przed dniem 21.08.2024 r. do godz. 12:30"
Poza oznaczeniami podanymi wyżej, koperta powinna posiadać nazwę
i adres Wykonawcy.
UWAGA!!!
Kancelaria jawna znajduje się na 1 piętrze w budynku Rejonowego Zarządu
Infrastruktury w Lublinie, Ul. Lipowa 1a. Na terenie całego budynku obowiązuje
system kontroli dostępu osób wchodzących realizowany w formie przepustek
wydawanych zainteresowanym przed wejściem na teren budynku, po
wcześniejszym okazaniu przez nie pracownikowi ochrony dowodu tożsamości.
W związku z powyższym w celu terminowego złożenia oferty w kancelarii
Zamawiającego należy uwzględnić czas niezbędny pracownikowi kancelarii do
odbioru oferty z biura przepustek Zarządu.
Jeśli Wykonawca chce otrzymać potwierdzenie złożenia oferty winien posiadać
kserokopię koperty, na której pracownik kancelarii może potwierdzić złożenie
oferty.
3. Wszystkie oferty otrzymane przez Zamawiającego, po terminie wskazanym w ppkt 1.
powyżej zostaną zwrócone Wykonawcom bez otwierania.
4. Doręczenie oferty do innego miejsca niż siedziba Zamawiającego, wskazana w ppkt 1.
lub pozostawienie w siedzibie Zamawiającego osobie innej niż pracownik kancelarii
jest równoznaczne z niezłożeniem oferty w sposób skuteczny. Wykonawca
przekazujący ofertę za pośrednictwem firmy kurierskiej zobowiązany jest do
przekazania jej w/w informacji.
5. Wykonawca ma prawo wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje, uzupełnienia do
oferty złożonej przez siebie, pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne
powiadomienie o wprowadzeniu zmian.
6. Oferta uwzględniająca wprowadzone zmiany zostanie przygotowana wg takich
samych zasad jak składana oferta, a koperta będzie dodatkowo oznaczona
określeniem ,,ZMIANA" i będzie złożona przed upływem terminu składania ofert, tj.:
21.08.2024 r. godz. 12:00.
7. Koperta oznakowana dopiskiem ,,ZMIANA" zostanie otwarta przy otwieraniu oferty
Wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury
dokonania zmian, zostanie dołączona do oferty.
8. Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się
z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia.
9. Wykonawca nie może wycofać oferty i wprowadzić zmian w ofercie po upływie terminu
składania ofert.

Miejsce i termin realizacji:
VII.TERMIN REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
? przekazanie terenu budowy: w terminie do 3 dni roboczych od dnia zawarcia
umowy.
Z przekazania terenu budowy zostanie sporządzony protokół zdawczo-odbiorczy.
? rozpoczęcie robót budowlanych: w dniu przekazania terenu budowy.
? termin wykonania całości przedmiotu zamówienia (zakończenie robót
budowlanych wraz z przekazaniem kompletniej dokumentacji
powykonawczej) - do dnia 10.12.2024 r.
Za termin wykonania całości Przedmiotu zamówienia uznaje się dzień wpływu do
siedziby Zamawiającego pisemnego zawiadomienia Wykonawcy o gotowości do
odbioru końcowego robót budowlanych, po uprzednim potwierdzeniu wykonania
całości robót przez przedstawiciela Zamawiającego.

Wymagania:
4.Zamawiający
przedmiotowe
postępowanie
prowadzi
pod
numerem:
5.048/24/PZO/WEN.
Uwaga: Wykonawca w korespondencji kierowanej do Zamawiającego winien:
? posługiwać się w/w numerem postępowania,
? przekazać w jej treści swoje dane identyfikacyjne to jest nazwę, adres
oraz wykorzystywany do kontaktu numer telefonu lub adres e-mail.
W/w dane są niezbędne do rejestracji otrzymanej od Wykonawcy korespondencji
w wykorzystywanym przez Zamawiającego elektronicznym systemie obiegu
dokumentów.
5.Zamawiający udostępnia PZO na swojej stronie internetowej. Wykonawca
pobierający wersję elektroniczną ze strony internetowej Zamawiającego
zobowiązany jest do jej monitorowania w celu śledzenia ewentualnych zmian,
w terminie do dnia otwarcia ofert. Przed upływem terminu składania ofert,
Zamawiający może zmienić treść dokumentów składających się na PZO.
Dokonaną w ten sposób zmianę Zamawiający niezwłocznie udostępni na swojej
stronie internetowej.
6. Do udzielenia przedmiotowego zamówienia stosuje się przepisy:
? Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze
zm.), zwanej dalej: ,,ustawą Pb";
? Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie
przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie (Dz.U.2019 r., poz. 831), zwanego dalej: ,,rozporządzeniem MIiR
w sprawie funkcji technicznych w budownictwie";
? Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1610
ze zm.), zwanej dalej: ,,ustawą k.c.";
? Ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2024 r.
poz. 632 ze zm.) zwanej dalej: ,,ustawą OIN";
? Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1465),
zwaną dalej: ,,ustawą KP";
? Ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - o substancjach zubożających warstwę ozonową
oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz.
2065 ze zm.), zwanej dalej: ,,ustawą o substancjach zubożających warstwę ozonową
oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych";
? Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2022 r.,
poz. 2556), zwanej dalej: ,,ustawą Prawo ochrony środowiska";
? Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze
zm.), zwaną dalej: ,,ustawą o odpadach";
? Decyzji Nr 107/MON z dnia 18 sierpnia 2021 r. w sprawie organizowania współpracy
międzynarodowej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON z 2021 r., poz. 177),
zwanej dalej: ,,Decyzją nr 107/MON";
? Obwieszczenie Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 3 grudnia 2023 r.
w sprawie aktualnych progów unijnych, ich równowartości w złotych, równowartości
w złotych kwot wyrażonych w euro oraz średniego kursu złotego w stosunku do euro
stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych lub konkursów
(M.P. z 2023 r. poz. 1344);
? Ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U.
z 2022 r., poz. 1233 ze zm.), zwanej dalej: ,,ustawą o zwalczaniu NK";
? Ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów
realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 307 ze zm.) zwanej dalej:
,,ustawą o informatyzacji Dz.P.R.Z.P.";
? Ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z
2024 r. poz. 594 ze zm.), zwanej dalej: ,,ustawą o ochronie KiK";
? Ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz.
2309 ze zm.), zwanej dalej: ,,ustawą prawo restrukturyzacyjne";
? Ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz.
794 ze zm.), zwanej dalej: ,,ustawą prawo upadłościowe";
? Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z
2023 r. poz. 1752 ze zm.), zwanej dalej: ,,ustawą PGiK";
? Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 419 ze zm.), zwanej dalej: ,,ustawą
o utworzeniu PARP";
8.
Wstęp CUDZOZIEMCÓW na teren chronionej jednostki lub instytucji wojskowej
może być realizowany wyłącznie na podstawie POZWOLEŃ wydanych na zasadach
określonych w Decyzji nr 107/MON. CUDZOZIEMCY będą wpuszczani do obiektów
wojskowych na otwarcie OFERT tylko po przedstawieniu wyżej wymienionych
POZWOLEŃ.
9. Dokumenty należy złożyć w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku
obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. W przypadku wskazania
przez Wykonawcę oświadczeń, dokumentów, o których mowa w niniejszym PZO,
w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych
i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda przedstawienia ich tłumaczenia na
język polski.
III.Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. Wykonawcy
ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
IV.Zamawiający NIE DOPUSZCZA możliwości składania OFERT CZĘŚCIOWYCH.
V.Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. W przypadku złożenia więcej niż
jednej oferty, Zamawiający odrzuci wszystkie oferty złożone przez Wykonawcę.
VI.Okres związania ofertą wynosi 60 dni, bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem
terminu składania ofert. Zamawiający zastrzega możliwość przedłużenia okresu
związania ofertą o kolejne 30 dni.
VIII.Zamawiający NIE DOPUSZCZA możliwości polegania na zasobach innych
podmiotów - nie dotyczy możliwości korzystania z systemu teleinformatycznego
akredytowanego do przetwarzania informacji niejawnych. Przedsiębiorca
udostępniający system teleinformatyczny do przetwarzania informacji niejawnych
musi wykazać brak podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w pkt IX.
ppkt B. PZO.
IX.WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU WRAZ Z OPISEM SPOSOBU
DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW ORAZ PODSTAWY
WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
A. Spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu:
1.
Posiadają zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykonujący działalność
gospodarczą lub zawodową wykaże, że jest wpisany do jednego z rejestrów
handlowych lub zawodowych prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania.
2.
Posiadają
uprawnienia
do
prowadzenia
określonej
działalności
gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) spełnia wymagania ,,ustawy OIN" w zakresie ochrony informacji niejawnych
o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", w tym ich przetwarzania w systemach
teleinformatycznych o co najmniej przedmiotowej klauzuli.
3.
Znajdują się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej
wykonanie zamówienia:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w powyższym zakresie.
4.
Posiadają niezbędne zdolności techniczne lub zawodowe do wykonania
zamówienia:
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że:
1) posiada/dysponuje systemem teleinformatycznym akredytowanym do
przetwarzania
informacji
niejawnych
o
klauzuli
co
najmniej
,,ZASTRZEŻONE"
2) w okresie ostatnich pięciu (5) lat, przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie
wykonał:
a) co najmniej jedną (1) robotę budowlaną w zakresie remontu lub
budowy budynku o kubaturze minimum 1000 m3 o wartości co
najmniej 100 tys. zł brutto
oraz
b) co najmniej jedną (1) robotę budowlaną w zakresie budowy
nawierzchni brukowych o wartości co najmniej 100 tys. zł brutto
Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia ww. warunek określony w pkt IX lit.
A ppkt 4.2) lit. a) oraz b) jeżeli w ramach jednego zamówienia tj.: jednej umowy
zrealizował roboty budowlane, które obejmowały cały wymagany zakres lub
zrealizował zakres opisany w ww. warunku w ramach oddzielnych dwóch (2)
umów o roboty budowlane (cały zakres określony w lit. a) oraz b).
3) Skieruje do realizacji zamówienia:
a) co najmniej po jednej (1) osobie posiadającej uprawnienia budowlane do
pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie
kierowania robotami budowlanymi oraz posiadającej co najmniej 3-letnie
doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w każdej z n/w
specjalności:
- konstrukcyjno-budowlanej - uprawnienia bez ograniczeń,
- drogowej w zakresie inżynieryjno-drogowej - Zamawiający nie wymaga
uprawnień bez ograniczeń.
Wymagana jest przynależność kierowników robót budowlanych do
właściwej izby samorządu zawodowego (zgodnie z art. 14 ,,ustawy Pb" oraz
,,rozporządzeniem MIiR w sprawie funkcji technicznych w budownictwie").
Osoby te muszą posiadać poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do
dostępu do informacji niejawnych lub pisemne upoważnienie uprawniające do
dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", wydane przez
kierownika jednostki organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu
szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych.
b) co najmniej jedną (1) osobę posiadającą świadectwo nadania uprawnień
zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii w zakresie geodezyjnych
pomiarów wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych, zgodnie z art.
43 pkt 1 ,,ustawy PGiK").
Osoby te muszą posiadać poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do
dostępu do informacji niejawnych lub pisemne upoważnienie uprawniające do
dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", wydane przez
kierownika jednostki organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu
szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych.
c) pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych (art. 14 ust. 2 i 3 ,,ustawy
OIN"), posiadającego aktualne zaświadczenie o odbytym szkoleniu dla
pełnomocników ds. informacji niejawnych wydane przez ABW lub SKW;
Osoba ta musi posiadać odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa
uprawniające do dostępu do informacji niejawnych wydane przez ABW albo
SKW.
d) inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego - na zasadach określonych
w art. 52 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ,,ustawy OIN", posiadającego zaświadczenie
o odbytym specjalistycznym szkoleniu dla inspektorów bezpieczeństwa
teleinformatycznego z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego - wydane
przez ABW lub SKW;
Osoba ta musi posiadać poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do
dostępu do informacji niejawnych lub pisemne upoważnienie uprawniające do
dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", wydane przez
kierownika jednostki organizacyjnej wraz z aktualnym zaświadczeniem o
odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych.
W przypadku dysponowania inspektorem bezpieczeństwa teleinformatycznego
na zasadach zgodnie z art. 52 ust. 2 ,,ustawy OIN", należy przedstawić
kserokopię zgody ABW lub SKW na wykonywanie zadań w innej jednostce
organizacyjnej oraz kserokopię zawartego porozumienia pomiędzy
kierownikami jednostek organizacyjnych.
e) administratora systemu teleinformatycznego - na zasadach określonych
w art. 52 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ,,ustawy OIN", posiadającego zaświadczenie
o odbytym specjalistycznym szkoleniu dla administratorów systemu
teleinformatycznego z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego wydane
przez SKW lub ABW;
Osoba ta musi posiadać poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do
dostępu do informacji niejawnych lub pisemne upoważnienie uprawniające do
dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", wydane przez
kierownika jednostki organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu
szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych.
W przypadku dysponowania administratorem systemu teleinformatycznego na
zasadach zgodnie z art. 52 ust. 2 ,,ustawy OIN", należy przedstawić kserokopię
zgody ABW lub SKW na wykonywanie zadań w innej jednostce organizacyjnej
oraz kserokopię zawartego porozumienia pomiędzy kierownikami jednostek
organizacyjnych.
B. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania:
Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę:
1) który jest wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006
i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie
wpisu na listę rozstrzygającą o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt
3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego;
2) który posiada beneficjenta rzeczywistego w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca
2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz.
U. z 2023 r. poz. 1124 z późn. zm.), którym jest osoba wymieniona w wykazach
określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana
na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r.,
o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę
rozstrzygającą o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia
13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania
wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
narodowego;
3) który posiada jednostki dominującej w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia
29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.),
którą jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu
765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką
jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na
podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającą o zastosowaniu środka,
o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
?
na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę
oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
Powyższe wykluczenie następować będzie na okres trwania ww. okoliczności.
4) w stosunku, do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami
zarządza likwidator lub sąd, który zawarł układ z wierzycielami, którego działalność
gospodarcza jest zawieszona albo który znajduje się w innej tego rodzaju sytuacji
wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia
tej procedury.
C. Ocena spełnienia przez Wykonawców w/w warunków dokonana będzie
zgodnie z formułą, spełnia - nie spełnia, na podstawie dokumentów
i oświadczeń określonych w pkt X. PZO.
D. Dokumenty i oświadczenia złożone wraz z ofertą oraz na wezwanie
Zamawiającego winny być aktualne na dzień ich złożenia i potwierdzać
spełnienie warunków udziału oraz brak podstaw wykluczenia z postępowania
na dzień składania ofert.
E. Zamawiający informuje,
dwuetapowo, tzn.:
1)
że
przedmiotowe
postępowanie
prowadzi
ETAP 1: Wykonawcy zainteresowani udziałem w przedmiotowym postepowaniu
składają ofertę zgodnie ze wzorem formularza ofertowego stanowiącego
załącznik do PZO wraz z dokumentami i oświadczeniami, o których mowa w pkt
X lit A. PZO.
2)ETAP 2: Zamawiający wzywa tylko Wykonawcę, którego oferta zostanie
najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie aktualnych na dzień
złożenia dokumentów i oświadczeń, o których mowa w pkt X lit. B PZO.
X.WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW:
A. JAKIE WYKOWACY WINNI ZŁOŻYĆ WRAZ Z OFERTĄ - ETAP 1:
1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku
podstaw wykluczenia z postępowania (dotyczy również przedsiębiorcy
udostępniającego system teleinformatyczny akredytowany do przetwarzania
informacji niejawnych) - według wzoru załączonego do PZO,
2) (jeżeli dotyczy) PEŁNOMOCNICTWO - wystawione przez Wykonawcę - do
reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego, w szczególności do złożenia: oferty, oświadczeń, dokumentów,
wyjaśnień, potwierdzania dokumentów ,,za zgodność z oryginałem" oraz zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego - w przypadku, gdy upoważnienie
do
reprezentowania
Wykonawcy
nie
wynika
z
dokumentów
rejestracyjnych/ewidencyjnych podmiotu,
3) (jeśli dotyczy) PEŁNOMOCNICTWO - wystawione przez Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - do reprezentowania ich
w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w szczególności do złożenia: oferty,
oświadczeń, dokumentów, wyjaśnień, potwierdzania dokumentów ,,za zgodność
z oryginałem" oraz zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
B. JAKIE WYKONAWCA, KTÓREGO OFERTA ZOSTAŁA OCENIONA NAJWYŻEJ
SKŁADA NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO - ETAP 2
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do
złożenia w wyznaczonym terminie, aktualnych na dzień złożenia n/w oświadczeń i
dokumentów:
1. Kserokopia aktualnego odpisu z właściwego rejestru zawodowego lub
handlowego,
zawierająca
aktualny wykaz
osób uprawnionych
do
reprezentowania Wykonawcy.
2. Oświadczenie o spełnianiu wymagań ,,ustawy OIN" w zakresie ochrony informacji
niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", w tym ich przetwarzania w systemach
teleinformatycznych o co najmniej przedmiotowej klauzuli.
3. (jeżeli dotyczy) Oświadczenie o spełnianiu wymagań ,,ustawy OIN" - w zakresie
ochrony informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", z wyłączeniem
przetwarzania informacji niejawnych w systemach teleinformatycznych.
4. Kserokopia świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego pierwszego stopnia,
lub
kserokopia świadectwa akredytacji systemu teleinformatycznego dla klauzuli
innej niż ,,ZASTRZEŻONE"
lub
kserokopia ze stron dokumentacji bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego
zawierająca informacje o zatwierdzeniu tej dokumentacji przez kierownika
jednostki organizacyjnej w przypadku systemu do przetwarzania informacji
niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE" (Procedury Bezpiecznej Eksploatacji
i Szczególne Wymagania Bezpieczeństwa) wraz z:
- kserokopią pisma ABW/SKW potwierdzającego, że opracowana dokumentacja
systemu teleinformatycznego (PBE i SWB) spełnia wymogi formalne ,,ustawy
OIN" i rozporządzeń w zakresie eksploatacji systemu albo oświadczeniem
kierownika jednostki organizacyjnej o udzieleniu akredytacji dla systemu
teleinformatycznego o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE".
5. Kserokopia ze strony zawierającej informację o zatwierdzeniu ,,Instrukcji
dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli
ZASTRZEŻONE" we własnej jednostce organizacyjnej oraz zakresu i warunków
stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony", zgodnie
z ,,ustawą OIN".
6. (jeżeli dotyczy) Kserokopia porozumienia między kierownikami jednostek
organizacyjnych w zakresie dysponowania systemem teleinformatycznym
akredytowanym do przetwarzania informacji o klauzuli co najmniej ,,ZASTRZEŻONE"
udostępnionym przez inną jednostkę. Porozumienie zawarte pomiędzy kierownikami
jednostek organizacyjnych dotyczyć ma korzystania z tego systemu wraz z osobami
niezbędnymi do jego funkcjonowania - administrator, inspektor (zgodnie z art. 52
,,ustawy OIN").
7. (jeżeli dotyczy) Kserokopia zgody ABW lub SKW na wykonywanie zadań przez
administratora systemu teleinformatycznego lub inspektora bezpieczeństwa
teleinformatycznego w innej jednostce organizacyjnej wraz z kserokopią porozumienia
w w/w kwestii między kierownikami jednostek organizacyjnych.
8. WYKAZ OSÓB - według wzoru stanowiącego załącznik do PZO - skierowanych
przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, z podaniem zakresu
wykonywanych przez nie czynności, doświadczenia wraz z informacjami na temat ich
kwalifikacji zawodowych, posiadanych uprawnień budowlanych, poświadczeń
bezpieczeństwa lub upoważnień uprawniających do dostępu do informacji niejawnych
o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", zaświadczeń o odbyciu szkolenia z zakresu informacji
niejawnych, zaświadczeń o odbyciu szkoleń specjalistycznych.
Ponadto wykaz winien obejmować w szczególności:
? imiona i nazwiska osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia;
? numer, rodzaj i zakres posiadanych uprawnień budowlanych oraz doświadczenie
wyrażone w pełnych latach w zakresie kierowania robotami budowlanymi
w odpowiedniej specjalności;
? numer świadectwa nadania uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji
i kartografii w zakresie geodezyjnych pomiarów wysokościowych, realizacyjnych
i inwentaryzacyjnych;
? numer, rodzaj, klauzulę, datę wydania, organ wydający oraz termin ważności
poświadczeń bezpieczeństwa lub pisemnych upoważnień uprawniających do
dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE" wydanych przez
kierownika jednostki organizacyjnej;
? numer i datę wydania zaświadczeń o odbyciu szkoleń w zakresie ochrony
informacji niejawnych;
? numer i datę wydania zaświadczenia o odbytym szkoleniu pełnomocnika ochrony
informacji niejawnych;
? numery zaświadczeń o odbytym szkoleniu specjalistycznym odpowiednio dla
administratora systemu teleinformatycznego oraz inspektora bezpieczeństwa
teleinformatycznego;
Wykaz winien obejmować wszystkie osoby opisane w pkt IX. ppkt A. 4.3) PZO.
9. WYKAZ ROBÓT BUDOWLANYCH - według wzoru stanowiącego załącznik do PZO -
wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, kubatury budynku, dat i miejsca wykonania,
podmiotów, które wykonały roboty budowlane oraz podmiotów, na rzecz których roboty
te zostały wykonane.
Każda przedstawiona w w/w WYKAZIE ROBÓT robota budowlana musi odpowiadać
swoim rodzajem wymogom określonym w pkt IX. ppkt A. 4.2) PZO.
10. DOWODY określające, czy roboty wskazane w WYKAZIE ROBÓT, zostały wykonane
należycie, w szczególności informacje o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie
z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Dowodami, o których mowa
powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz
którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn
niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie
dokumenty. Składanie dowodów dotyczących robót obowiązuje również w przypadku
robót zrealizowanych na rzecz Zamawiającego.
C. FORMY, w jakich mają być składane dokumenty i oświadczenia:
Oświadczenia, o których mowa w pkt X. PZO dotyczące odpowiednio
Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia - składane są w oryginale.
b) Pełnomocnictwa lub inne dokumenty, z których będzie wynikać zakres
umocowania winny być złożone w formie oryginału lub w formie kopii
poświadczonej notarialnie ,,za zgodność z oryginałem".
c) Dokumenty, o których mowa w pkt X. PZO inne niż oświadczenia
i pełnomocnictwa składane są w oryginale lub kopii poświadczonej ,,za
zgodność z oryginałem" na każdej zapisanej stronie dokumentu.
d) Poświadczenia ,,za zgodność z oryginałem" dokonuje odpowiednio
Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
publicznego - w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
a)
D. Jeżeli złożone przez Wykonawcę dokumenty i oświadczenia budzą wątpliwości
Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest
w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny
spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu,
o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
E. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową do wykonania zamówienia,
Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie
posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę
sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych
lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy
może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
XI.
Wymagania dotyczące sposobu złożenia oferty oraz spełnienia określonych
przez Zamawiającego warunków udziału i braku podstaw wykluczenia
z postępowania przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia:
A. Wymagania dotyczące sposobu złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić Pełnomocnika (Lidera) do
reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia,
w szczególności: do złożenia oferty, dokumentów, oświadczeń, wyjaśnień,
zawiadomień, poświadczania dokumentów ,,za zgodność z oryginałem" albo do
reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy na wykonanie
przedmiotowego zamówienia publicznego.
2. Z treści pełnomocnictwa powinien wynikać zakres umocowania.
3. Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem
(Liderem).
4. Wszelkie rozliczenia to jest m.in. możliwość wystawiania faktur oraz ich płatność
dokonywane będą tylko z Pełnomocnikiem (Liderem) wskazanym w ofercie lub
innych dokumentach/ oświadczeniach złożonych w postępowaniu.
5. Wypełniając ofertę, jak również inne dokumenty powołujące się na ,,Wykonawcę";
w miejscu np. ,,nazwa i adres Wykonawcy", należy wpisać pełne dane dotyczące
wspólników spółki cywilnej (ze wskazaniem Pełnomocnika) lub pełne dane
dotyczące Lidera i Partnera/ów konsorcjum.
6. Zamawiający zastrzega, iż na każdym etapie postępowania w sprawie
zamówienia publicznego, może żądać umowy regulującej współpracę
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
określającej Strony umowy, cel działania, okres ważności umowy, sposób
ich współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania przez każdego
z nich, sposób odpowiedzialności (wymaga się solidarnej odpowiedzialności
Wykonawców).
B. Wymagania dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku
podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zamawiający wymaga, aby część zamówienia związana z warunkiem udziału w
postępowaniu, została zrealizowana przez tego z Wykonawców, wchodzącego w skład
spółki cywilnej lub konsorcjum, który wykazał się spełnieniem danego warunku udziału
w postępowaniu.
I.W zakresie przetwarzania informacji niejawnych:
1) Przynajmniej jeden z Wykonawców, wchodzący w skład spółki cywilnej
lub konsorcjum, ale każdy który zamierza przetwarzać informacje niejawne
w systemach teleinformatycznych, musi:
? wykazać, że spełnia wymagania ,,ustawy OIN" - w zakresie ochrony
informacji niejawnych o klauzuli ,,Zastrzeżone" w tym ich przetwarzania w
systemach teleinformatycznych o co najmniej przedmiotowej klauzuli;
? posiadać zatwierdzoną Instrukcję dotyczącą sposobu i trybu przetwarzania
informacji o klauzuli ,,Zastrzeżone" we własnej jednostce organizacyjnej oraz
zakres i warunki stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu
ich ochrony (zgodnie z ,,ustawą OIN");
? zatrudniać pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych,
? posiadać/ dysponować systemem teleinformatycznym akredytowanym do
przetwarzania informacji o klauzuli co najmniej ,,Zastrzeżone";
? zatrudniać/ dysponować inspektorem bezpieczeństwa teleinformatycznego,
administratorem systemu teleinformatycznego;
2) Każdy z Wykonawców, który zamierza przetwarzać informacje niejawne poza
systemami teleinformatycznymi, musi:
? wykazać, że spełnia wymagania ,,ustawy OIN" - w zakresie ochrony
informacji niejawnych o klauzuli ,,Zastrzeżone" z wyłączeniem ich
przetwarzania w systemach teleinformatycznych;
? posiadać zatwierdzoną Instrukcję dotyczącą sposobu i trybu przetwarzania
informacji o klauzuli ,,Zastrzeżone" we własnej jednostce organizacyjnej oraz
zakres i warunki stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu
ich ochrony (zgodnie z ,,ustawą OIN");
? zatrudniać pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych;
II.W zakresie spełniania określonych przez Zamawiającego warunków udziału
w postępowaniu, dotyczących:
Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
1) Każdy z Wykonawców wykonujących działalność gospodarczą lub zawodową
wchodzący w skład spółki cywilnej lub konsorcjum musi:
? wykazać, że jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub
handlowych prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania;
b) Zdolności technicznej lub zawodowej:
?
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykażą, że
łącznie wykonali roboty budowlane, o których mowa w pkt IX. lit A. ppkt 4.2)
lub
? Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykażą, że co
najmniej jeden z nich wykonał roboty budowlane, o których mowa w pkt IX.
lit A. ppkt 4.2)
III.
XII.
W zakresie nie podlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie
zamówienia:
Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, nie
może podlegać wykluczeniu z postępowania, na podstawie przesłanek
określonych w pkt IX. lit. B. PZO.
ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY:
1. Zamawiający żądać będzie od Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako
najkorzystniejsza, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy
w wysokości 5% wartości ceny całkowitej brutto podanej w ofercie (ceny
brutto ogółem).
2. Zabezpieczenie z tytułu należytego wykonania umowy winno obejmować okres
od dnia zawarcia umowy do dnia jej zakończenia z uwzględnieniem
dodatkowych 30 dni. Zabezpieczenie z tytułu należytego usunięcia wad i/lub
usterek winno obejmować okres od dnia następnego po upływie okresu
ubezpieczenia z tytułu należytego wykonania umowy przez okres rękojmi za
wady i/lub usterki, tj.: okres 60 miesięcy - zgodnie z postanowieniami § 16 wzoru
umowy.
3. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub
w kilku następujących formach:
- pieniądzu (na numer rachunku bankowego zamieszczonego na stronie
internetowej Zamawiającego - BIP/ Ogłoszenia/ Ważne komunikaty),
- poręczeniach
bankowych
lub
poręczeniach
spółdzielczej
kasy
oszczędnościowo-kredytowej z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze
zobowiązaniem pieniężnym,
- gwarancjach bankowych,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt
2 ,,ustawy o utworzeniu PARP".
4. Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia należytego
wykonania umowy w innej formie niż wskazane powyżej.
5. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy będzie musiało zostać wniesione
przed zawarciem umowy, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, bądź
w przypadku wnoszenia go w innej formie niż pieniężna, stosowny dokument
gwarancyjny (poręczenie) winien być złożony przed terminem wyznaczonym jako
data zawarcia umowy - w siedzibie Zamawiającego.
6. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób
reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego
(upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony
w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką
lub czytelnie z podaniem imienia i nazwiska.
7. Z treści gwarancji (poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne
zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty zabezpieczenia
na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego, w terminie
związania umową oraz w okresie rękojmi i gwarancji.
8. W przypadku wnoszenia zabezpieczenia w innej formie niż pieniądz, dokument
gwarancyjny powinien:
a) być bezwarunkowy, nieodwołalny i płatny na pierwsze żądanie
Zamawiającego oraz zawierać oświadczenie Poręczyciela lub Gwaranta,
występującego w imieniu Wykonawcy, o zapłacie kwoty poręczonej lub
gwarantowanej, stanowiącej zabezpieczenie z tytułu należytego wykonania
umowy oraz zawierać zwrot, iż ,,Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń
z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, przez co rozumie
się również sytuację: nieterminowego usunięcia wad i/lub usterek,
nienależytego usunięcia wad i/lub usterek, nieprzystąpienia przez Wykonawcę
do usunięcia wad i/lub usterek, nieusunięcia wad i/lub usterek przez
Wykonawcę", bezspornie (nieodwołalnie i bezwarunkowo) po otrzymaniu
pierwszego wezwania na piśmie od Zamawiającego;
b) zostać przedstawiony do uprzedniej akceptacji Zamawiającego.
9. 30% wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy będzie
przeznaczone na ewentualne zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady
i/lub usterki .
10. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy
zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w ppkt 3. powyżej, przy
założeniu, że zmiana formy zabezpieczenia zostanie dokonana z zachowaniem
ciągłości i bez zmniejszenia jego wysokości.
11. Część zabezpieczenia gwarantująca należyte wykonanie robót określonych
umową zostanie zwrócona w terminie do 30 dni od dnia wykonania zamówienia
i uznania przez Zamawiającego za należyte wykonanie umowy (protokół odbioru
końcowego robót budowlanych). Pozostała część zabezpieczenia (30%) zostanie
zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady i/lub usterki.
12. W przypadku przedłużenia terminu realizacji Przedmiotu zamówienia, jak również
w przypadkach określonych postanowieniami zawartymi we wzorze umowy
stanowiącym załącznik do PZO, skutkujących koniecznością przedłużenia terminu
realizacji Przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do zachowania
ciągłości zabezpieczenia należytego wykonania umowy, w tym do przedłużenia
terminu ważności zabezpieczenia wniesionego w formie innej niż pieniężna
o analogiczny okres, o który został przedłużony termin zakończenia realizacji
Przedmiotu zamówienia. Warunkiem zawarcia przez Zamawiającego aneksu
zmieniającego termin wykonania Przedmiotu zamówienia jest dostarczenie przez
Wykonawcę przedłużonego lub nowego zabezpieczenia należytego wykonania
umowy najpóźniej w dacie podpisania aneksu.
XIII.
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY
1. Oferta winna być sporządzona według wzoru stanowiącego załącznik do PZO.
2. Wykonawcy przedstawiają ofertę zgodnie z wymogami PZO.
3. Ofertę składa się w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Oferta powinna być
sporządzona w języku polskim.
4. Oferta i oświadczenia winny być podpisane przez upoważnionych przedstawicieli
Wykonawcy. Podpis powinien pozwolić zidentyfikować osobę, która podpisała
dokument. Zaleca się, aby wszystkie zapisane strony oferty wraz z załącznikami do
oferty były ponumerowane kolejnymi numerami i spięte (zszyte) w sposób
uniemożliwiający samoistną dekompletację. Pełnomocnictwo do składania
oświadczeń woli i podpisów w imieniu Wykonawcy winno być dołączone do oferty, o ile
z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę nie wynika posiadanie
umocowania.
5. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane własnoręcznie
przez osobę podpisującą ofertę.
6. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
XIV.
OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY OFERTY
1. Forma wynagrodzenia: ryczałt.
2. Wykonawca określi cenę oferty za realizację całego Przedmiotu zamówienia
w wysokości netto i brutto (wraz z określeniem stawki podatku VAT), wyrażając ich
wartość cyframi i słownie.
3. Cena ofertowa musi być wyliczona i podana w zaokrągleniu do dwóch miejsc po
przecinku (zasada zaokrąglania - poniżej 5 należy końcówkę pominąć, równe
i powyżej 5 należy zaokrąglić w górę).
4. Przy obliczaniu ceny ofertowej Wykonawca zobowiązany jest do zachowania
należytej staranności.
5. Cena ofertowa musi obejmować wszystkie prace, jakie z technicznego punktu
widzenia są konieczne do prawidłowego wykonania i oddania do użytkowania
Przedmiotu zamówienia.
6. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania przedmiotu i zakresu
zamówienia nie może być podstawą do żądania zmiany wielkości wynagrodzenia
określonego w umowie.
7. Podstawą do ustalenia ceny ofertowej na wykonanie Przedmiotu zamówienia jest w
szczególności STWiOR, Przedmiar robót (POMOCNICZO).
8. Zamawiający będzie rozliczał Przedmiot umowy w PLN.
9. Jeżeli w postępowaniu złożona będzie oferta, której wybór prowadziłby do powstania
u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od
towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej
w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie
z tymi przepisami. W takim przypadku Wykonawca, składając ofertę, jest
zobligowany poinformować Zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadzić
do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj)
towaru/ usługi, których dostawa/świadczenie będzie prowadzić do jego powstania,
oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku VAT, która zgodnie z wiedzą
Wykonawcy ma zastosowanie.
10. W cenie ofertowej należy uwzględnić:
a) koszty robót przygotowawczych na terenie objętym przedmiotem zamówienia,
roboty rozbiórkowe, porządkowe;
b) koszty związane z organizacją i zagospodarowaniem terenu budowy,
utrzymaniem zaplecza budowy, doprowadzenie wody, energii elektrycznej,
dozorowanie itp.;
c) koszty związane z zabezpieczeniem terenu budowy przed dostępem osób
trzecich,
d) koszty związane z utrzymaniem dostaw mediów,
e) koszty związane z usunięciem gruzu i odpadów z terenu budowy i ich
zagospodarowaniem (wywóz z terenu budowy, składowanie na wysypisku,
utylizacja itp.),
f) koszty wszelkiego rodzaju sprzętu, narzędzi i urządzeń koniecznych do użycia w
celu wykonania przedmiotu zamówienia, opłaty i należności związane z
wykonaniem dostaw i zakupów,
g) koszty wykonania wymaganych przepisami badań, sprawdzeń, pomiarów w tym
pomiarów geodezyjnych oraz sporządzenia wymaganych przepisami protokołów,
inwentaryzacji, w tym inwentaryzacji i map geodezyjnych itp. oraz przekazanie ich
zamawiającemu w dwóch egzemplarzach,
h) koszty sporządzenia dokumentacji geodezyjnej, koszty sporządzenia
dokumentacji powykonawczej oraz koszty sporządzenia Arkusza efektów
gospodarczych zgodnie z wytycznymi Zamawiającego,
i) koszty przeszkolenia wskazanych przez Użytkownika osób w zakresie obsługi
urządzeń, instalacji i systemów zgodnie z przepisami,
j) koszty serwisowania, konserwacji oraz przeglądów instalacji oraz urządzeń przez
okres udzielenia gwarancji zgodnie z oświadczeniem gwarancyjnym
k) koszt wszelkich prac porządkowych związanych z zakończeniem przedmiotu
zamówienia. Uporządkowanie terenu po zapleczu budowy jak również terenów
sąsiadujących, zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę w trakcie
wykonywania robót, w tym koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w
wyniku prowadzonych prac, obiektów, fragmentów terenu dróg, nawierzchni,
instalacji itp.,
l) koszty ryzyka wynagrodzenia ryczałtowego obciążającego Wykonawcę z tytułu
niedoszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją Przedmiotu
zamówienia, w tym:
? aktualną sytuację rynkową,
? zmianę wartości siły nabywczej waluty,
? dynamikę zmian cen materiałów w związku m.in. z zakłóceniami w realizacji
łańcuchów dostaw oraz trwającym konfliktem w Ukrainie.
XV.
INFORMACJA O JAWNOŚCI OFERT
1. Zamawiający informuje, że oferty składane w postępowaniu PZO są jawne w
rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
2. Wykonawca nie później niż w terminie składania ofert winien zastrzec, że w/w
informacje nie mogą być udostępniane oraz wykazać, że zastrzeżone informacje
stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
3. Przez tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 2 ,,ustawy o zwalczaniu
NK" rozumie się informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne
przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, które jako
całość lub w szczególnym zestawieniu i zbiorze ich elementów nie są powszechnie
znane osobom zwykle zajmującym się tym rodzajem informacji albo nie są łatwo
dostępne dla takich osób, o ile uprawniony do korzystania z informacji lub
rozporządzania nimi podjął, przy zachowaniu należytej staranności działania w celu
utrzymania ich w poufności.
4. Zaleca się, aby informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez
Wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem ,,tajemnica
przedsiębiorstwa" lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów
oferty.
5. Zamawiający informuje, że:
? oferty złożone w postepowaniu podlegają udostępnieniu od dnia ich otwarcia,
? załączniki do ofert podlegają udostępnieniu po wyborze oferty najkorzystniejszej
lub unieważnieniu postępowania
w odpowiedzi na pisemny wniosek Wykonawcy złożony do Zamawiającego
zawierający: wybrany sposób udostępnienia, w przypadku udostępnienia w formie
elektronicznej adres poczty e-mail Wykonawcy, na który mają zostać przesłane
wnioskowane dokumenty.
XVIII.
KRYTERIA WYBORU OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ
Kryterium oceny ofert - 100% cena.
Zamawiający jako najkorzystniejszą wybierze ofertę zawierającą najniższą cenę.
XIX.
BADANIE I OCENA OFERT
1. W toku badania i oceny złożonych ofert - Zamawiający może:
a. nie dokonywać badania i oceny ofert, których wartość przewyższa środki, jakie
Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
b. wzywać Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych
przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzających
spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia
z postępowania lub oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie
przez oferowane roboty budowlane, wymagań określonych przez
Zamawiającego lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli
dokumenty/oświadczenia zawierające błędy lub wadliwe pełnomocnictwa do ich
uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta
Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie
postępowania,
c. żądać od Wykonawców pisemnych wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty
oraz złożonych dokumentów/oświadczeń i wyjaśnień,
d. nie wzywać do złożenia/uzupełnienia dokumentów takich jak kserokopia
aktualnego odpisu z właściwego rejestru handlowego lub zawodowego
albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności
gospodarczej, zawierających aktualny wykaz osób uprawnionych do
reprezentowania Wykonawcy, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą
bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów
publicznych w rozumieniu ,,ustawy o informatyzacji Dz.P.R.Z.P".
2. Zamawiający poprawi w treści ofert, których wartość mieści się w środkach, jakie
Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: oczywiste omyłki
pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji
rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające na niezgodności
oferty z Zaproszeniem niepowodujące istotnych zmian w treści oferty niezwłocznie
zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
Zamawiający zastrzega, iż w przypadku ofert, których wartość przekracza środki, jakie
Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia poprawi w treści
ofert: oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem
konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające na
niezgodności oferty z Zaproszeniem niepowodujące istotnych zmian w treści oferty,
dotyczące tylko ceny złożonej oferty lub powstania obowiązku podatkowego (jeśli
dotyczy) niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została
poprawiona.
3. Zamawiający zastrzega, że w przypadku konieczności poprawienia innej omyłki,
polegającej na niezgodności oferty z PZO, niepowodującej istotnych zmian w treści
oferty, w zawiadomieniu wyznaczy Wykonawcy odpowiedni termin na wyrażenie
zgody na poprawienie w ofercie omyłki lub zakwestionowanie jej poprawienia, przy
czym brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na jej
poprawienie.
4. Zamawiający informuje, że jeżeli w postępowaniu zostanie złożona oferta, w której
zaoferowane cena lub koszt, lub ich istotne części składowe wydadzą się
Zamawiającemu rażąco niskie w stosunku do Przedmiotu zamówienia i budzą
wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania Przedmiotu zamówienia
zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi
z odrębnych przepisów, w tym w szczególności, gdy cena całkowita oferty jest niższa
o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od
towarów i usług ustalonej przed wszczęciem postępowania lub średniej arytmetycznej
cen wszystkich złożonych w postępowaniu ofert - Zamawiający może wezwać
Wykonawcę do udzielania wyjaśnień, w tym złożenia dowodów dotyczących
wyliczenia ceny lub kosztu oferty. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco
niskiej ceny lub kosztu spoczywa na Wykonawcy.
5. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny
ofert jest cena, nie można będzie dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu
na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie
Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w określonym terminie ofert
dodatkowych.
6. Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż
zaoferowane w złożonych ofertach.
7. Oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu, jeżeli:
a. Wykonawca nie złożył, nie uzupełnił na wezwanie Zamawiającego
w wyznaczonym terminie:
1) wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów
potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak
podstaw
wykluczenia
z postępowania
lub
wymaganych
przez
Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie
przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez
Zamawiającego;
2) pełnomocnictw lub wadliwych pełnomocnictw;
3) dokumentów/oświadczeń zawierających błędy;
b. Wykonawca nie złożył na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym
terminie: wyjaśnień lub ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami nie
potwierdziła zgodności oferty z wymaganiami opisanymi w PZO;
c. Wykonawca nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub nie
wykazał spełnienia przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych
przez Zamawiającego;
d. jej treść nie będzie odpowiadać treści PZO;
e. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów;
f. zawiera rażąco niską cenę w stosunku do Przedmiotu zamówienia,
w związku z tym, że Wykonawca nie złożył na wezwanie Zamawiającego
w wyznaczonym terminie wyjaśnień dotyczących rażąco niskiej ceny lub
jeżeli dokonana ocena wyjaśnień potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską
cenę w stosunku do Przedmiotu zamówienia;
g. Wykonawca złożył w postępowaniu więcej niż jedną ofertę. Zamawiający
odrzuci wszystkie oferty złożone przez Wykonawcę;
h. w stosunku do Wykonawcy otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd
układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie
wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku
w trybie art. 332 ust. 1 ,,ustawy prawo restrukturyzacyjne" lub którego upadłość
ogłoszono, z wyjątkiem Wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ
zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje
zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd
zatwierdził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ,,ustawy prawo
upadłościowe";
zawiera błędy w obliczeniu ceny, których Zamawiający nie może
zakwalifikować jako oczywistych omyłek rachunkowych, pisarskich lub
innych omyłek niepowodujących istotnych zmian w treści oferty;
j. Wykonawca nie wyraził zgody na przedłużenie okresu związania ofertą;
k. Wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie innej
omyłki polegającej na niezgodności oferty z PZO niepowodującej istotnych
zmian w treści oferty;
l. nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami
technicznymi oraz organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert
określonymi przez Zamawiającego.
m. w stosunku do Wykonawcy zaistniały podstawy wykluczenia
z postępowania.
8. Zamawiający może odrzucić ofertę Wykonawcy, jeżeli:
a. Wykonawca z przyczyn leżących po jego stronie w znacznym stopniu lub
zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie
wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie
zamówienia publicznego, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od
umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu
rękojmi za wady i/lub usterki;
b. w uprzednio prowadzonym postępowaniu - z przyczyn leżących po stronie
Wykonawcy - Wykonawca nie uzupełnił na wezwanie Zamawiającego
w wyznaczonym terminie dokumentów/oświadczeń, o których mowa w pkt XIX.
7. a. PZO i/lub nie złożył na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie
wyjaśnień, o których mowa w pkt XIX. 7. b. PZO;
c. Wykonawca realizuje bieżące umowy niezgodnie z harmonogramem pomimo
wezwań ze strony Zamawiającego do zaniechania naruszeń warunków umowy,
które to naruszenia Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych
środków dowodowych, co podważa uczciwość Wykonawcy co do należytego
i terminowego zrealizowania tego zamówienia.
9. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako
najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej.
10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania prowadzonego
w trybie PZO, jeżeli:
a. nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu;
b. cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę,
którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowania zamówienia;
c. wystąpiła zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub
wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było
wcześniej przewidzieć;
d. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą
zawarcie ważnej umowy;
e. środki, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub
części zamówienia, nie zostały mu przydzielone;
f. w wyniku wprowadzonych aktów prawnych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej
nastąpi zamknięcie gospodarki lub zostanie wprowadzony zakaz prowadzenia
działalności przez podmioty w branżach niezbędnych do realizacji Przedmiotu
zamówienia.
11. Zamawiający:
1) zamieści na swojej stronie internetowej informację niezwłocznie po
dokonaniu jednej z n/w czynności tj.:
a. o wyborze najkorzystniejszej oferty, oraz zawiadomi tylko Wykonawcę,
którego oferta została wybrana o terminie i miejscu zawarcia umowy,
lub
b. o unieważnieniu postępowania - wraz z uzasadnieniem,
2) w przypadku odrzucenia oferty zawiadomi Wykonawcę, którego oferta
została odrzucona, podając uzasadnienie odrzucenia.
XXII.
ZAWARCIE UMOWY
1. Wykonawca, którego oferta uznana zostanie za najkorzystniejszą zobowiązany
jest do podpisania umowy w terminie i miejscu wyznaczonym przez
Zamawiającego.
2. Wymagania dotyczące realizacji zamówienia objętego niniejszym Publicznym
Zaproszeniem do składania Ofert ujęte zostały we wzorze umowy stanowiącym
część składową Zaproszenia.
3. Przed wyznaczonym terminem zawarcia umowy Wykonawca:
1) Dostarczy Zamawiającemu:
a) oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia z postępowania na dzień
zawarcia umowy, na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o
szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na
Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego,
b) poświadczone ,,za zgodność z oryginałem" kopie dokumentów stwierdzających
posiadanie przez osoby skierowane do realizacji zamówienia:
? wymaganych uprawnień budowlanych, świadectwa nadania uprawnień
zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii,
? przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego,
? poświadczeń bezpieczeństwa lub pisemnych upoważnień uprawniających
do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE"
wydanych przez kierownika jednostki organizacyjnej,
? zaświadczeń stwierdzających odbycie szkolenia w zakresie ochrony
informacji niejawnych,
? zaświadczeń stwierdzających odbycie szkolenia dla pełnomocnika ds. OIN,
specjalistycznych szkoleń dla administratora systemu teleinformatycznego
i inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego.
2) Dostarczy i uzgodni z Zamawiającym:
?
dwa (2) egzemplarze kosztorysu ofertowego sporządzonego metodą
kalkulacji uproszczonej.
3) Wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości i na
zasadach określonych w przedmiotowym Zaproszeniu.
4. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy,
Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, z
zastrzeżeniem pkt IX lit. E PZO, chyba, że zachodzą przesłanki unieważnienia
PZO.

Uwagi:
? Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy
95/46/WE
(ogólnie
rozporządzenie
o
ochronie
danych)
(Dz.U.UE.L.2016.119.89), zwanego dalej: ,,RODO";
? Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 507 ze zm.) zwanej dalej:
ustawą o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu
agresji na Ukrainę;
? Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U.
z 2022 r., poz. 2509 ze zm.), zwanej dalej: ,,ustawą o prawie autorskim i prawach
pokrewnych".
7.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.), dalej ,,RODO", Zamawiający informuje,
że:
? Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest SZEF Rejonowego
Zarządu Infrastruktury w Lublinie, ul. Lipowa 1a, 20-020 Lublin (dane
kontaktowe udostępnione na stronie internetowej Zamawiającego);
? Inspektorem ochrony danych osobowych w Rejonowym Zarządzie
Infrastruktury w Lublinie jest Pan Roman Stępień, tel. 261 182 248;
? Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c.
RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie przedmiotowego
zamówienia publicznego;
? Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym
zostanie udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art.
74 ustawy Pzp;
? Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp,
przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia,
a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje
cały czas trwania umowy;
? Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio
Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach
ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy
Pzp;
? W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą
podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
? Posiada Pani/Pan prawo do:
? dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących - na podstawie art.
15 RODO;
? sprostowania Pani/Pana danych osobowych, jednakże skorzystanie
z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą
postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może
naruszać integralności protokołu postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego oraz jego załączników - na podstawie art. 16 RODO;
? żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych
z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO.
Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu
do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony
prawnej lub w celu ochrony praw - na podstawie art. 18 RODO;
? wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy
uzna Pani/Pan, ze przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana
dotyczących narusza przepisy RODO.
? Nie przysługuje Pani/Panu:
? W związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych
osobowych;
? Prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20
RODO;
? Na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania
danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana
danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

Kontakt:
SPOSÓB UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ dotyczących Publicznego Zaproszenia do
składania Ofert ORAZ POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
1. Zamawiający określa, iż wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz
informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują za pomocą:
? poczty elektronicznej (e-mail) - rzilublin.zampub@ron.mil.pl
? pisma.
2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie dotyczące treści
PZO.
3. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, pod warunkiem że wniosek
o wyjaśnienie treści PZO wpłynął do Zamawiającego nie później niż do
końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania
ofert tj.: do dnia 15.08.2024 r.
4. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami - bez ujawniania źródła zapytania -
Zamawiający udostępni na swojej stronie internetowej.
5. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania
wniosku o wyjaśnienie treści PZO.
6. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści PZO nie wpłynął w terminie określonym w pkt
3. powyżej, Zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień treści PZO.
XXI.
Osobą upoważnioną do kontaktów z Wykonawcami jest:
Kierownik Sekcji Zamówień Publicznych.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.