małopolskie (Kraków)
pomorskie (Wejherowo)
pomorskie (Ustka)
zachodniopomorskie (Szczecin)
zachodniopomorskie (Szczecin)
mazowieckie (Warszawa)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Renowacja zabytkowej bramy |
Data zamieszczenia: | 2024-08-09 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
GMINA STARA KORNICA Stara Kornica 191 08-205 Stara Kornica powiat: łosicki tel. (83) 358-78-22, fax (83) 358-78-93 gmina@kornica.org |
Województwo: | mazowieckie |
Miasto: | Stara Kornica |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. (83) 358-78-22, |
Termin składania ofert: | 2024-08-19 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT W ZAPYTANIU CENOWYM w ramach dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład - Rządowy Program Odbudowy Zabytków w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego o wartości szacunkowej poniżej 130 000 złotych, prowadzone zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. 2023, póz. 1605 z późn. zm.) bez stosowania przepisów ww. ustawy, na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych pod nazwą pn. ,,Renowacja zabytkowej bramy przy Zespole Dworskim w Wólce Nosowskiej" III. Opis przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac budowlanych związanych z renowacją zabytkowej bramy przy Zespole Dworskim w Wólce Nosowskiej w ramach inwestycji pod nazwą: ,,Renowacja zabytkowej bramy przy Zespole Dworskim w Wólce Nosowskiej" w ramach dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład - Rządowy Program Odbudowy Zabytków: Nr RPOZ/2022/7469/PolskiLad. 2. Opis inwestycji : Brama znajduje się w zespole parkowo-pałacowym w Wólce Nosowskiej przy drodze do Leśnej Podlaskiej. Wybudowana na przełomie XIX i XX w. przez Czesława Wroczyńskiego. Murowana z czerwonej cegły i polnego kamienia łupanego, skomponowana z czterech słupów tworzących prześwit wjazdowy oraz dwa prześwity furtowe nakryte czterospadowymi daszkami. Skrzydła bramne współczesne zmienione ze starych na nowe w latach 70. Wpisana do Wojewódzkiej Ewidencji Zabytków (karta biała z 1993-11-01) Brama nigdy nie była restaurowana ani konserwowana, a jej stan techniczny z roku na rok ulega pogorszeniu. Liczne pęknięcia, ubytki i szczeliny, w których rosną samosiejki mogą w przyszłości być przyczyną zawalenia się i stanowią duże niebezpieczeństwo dla spacerujących. W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców niezbędne jest wykonanie prac remontowo-konserwatorskich. Zakres prac obejmie więc między innymi: Oczyszczenie powierzchni słupów z nawarstwień zanieczyszczeń, samosiejek; wzmocnienie i zabezpieczenie fundamentów; usunięcie niewłaściwie wykonanych uzupełnień i wadliwego, lub wykruszającego się fugowania; usunięcie fragmentów zewnętrznych warstw lub większych fragmentów, cegieł ulegających pudrowaniu i przygotowanie gniazd pod uzupełnienie ich odpowiednio dobranym materiałem; wzmocnienie osłabionych partii cegieł ; wykonanie uzupełnień fragmentami cegieł w wcześniej przygotowanych gniazdach oraz w ubytkach; Wykonanie uzupełnień w spoinowaniu; Wymiana odtworzeniowa czapek betonowych wraz z izolacją, renowacja skrzydeł bramnych. Prace mają na celu zarówno ratowanie struktury obiektu przed dalszym postępem destrukcji, ustabilizowanie konstrukcji, jak też przywrócenie obiektowi oryginalnej formy i właściwego wyglądu od strony estetycznej. 3. Lokalizacja obiektu: działka nr ewidencyjny 122/5, oraz 292 w miejscowości Wólka Nosowska -Kolonia, gm. Stara Kornica. Brama wpisana do księgi Rejestru Zabytków Decyzją MWKZ nr 72/2023 z dnia 23.06.2023 r,, 4. Wykonawca jest zobowiązany do wykonanie robót budowlanych obejmujących min.: - oczyszczenie ścian, - oczyszczenie spoin ścian ceglanych z grzybni i skruszałej zaprawy, - gruntowanie ręczne preparatem do wzmacniania struktury cegły i kamienia, - naprawa powierzchni murów zabytkowych , - spoinowanie murów z cegły gotyckiej - filary i palisady, - impregnacja ręczna preparatem hydrofobizującym struktury cegła i kamienia, - betonowanie czapek kominowych i innych drobnych elementów, - wykonanie i montaż obróbek blacharskich daszków filarów oraz portali, - czyszczenie strumieniowo-ścierne (piaskowanie) konstrukcji lekkich do 1 stopnia czystości, - malowanie proszkowe elementów stalowych wraz z przewozem elementów do malarni i ponownie na teren montażu, 6. Szczegółowy zakres prac do wykonania określa: - Załącznik Nr 2 - Projektowane postanowienia umowy - Załącznik Nr 7- Przedmiar Robót, - Załącznik Nr 8 - Zalecenia Konserwatorskie - Załącznik Nr 9 - Program Prac - Załącznik nr 10 - Specyfikacja Techniczna Wykonania I Odbioru Robót 7. Zamawiający oświadcza, że jest na etapie opracowywania dokumentacji projektowej niezbędnej do uzyskania stosownych uzgodnień, pozwoleń, opinii i decyzji organów administracyjnych będących przedmiotem niniejszego postępowania i zezwalających na prowadzenie robót. 8. Wykonawca przystąpi do realizacji prac dopiero po uzyskaniu przez Gminę Stara Kornica wymaganych dla realizacji robót budowlanych i użytkowania uzgodnień, pozwoleń, opinii i decyzji organów administracyjnych będących przedmiotem niniejszego postępowania, a także ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszeniu robót niewymagających pozwolenia na budowę wymaganych Prawem. Prace będące przedmiotem inwestycji zostaną wykonane zgodnie z treścią załączonego Przedmiaru Robót, Programu Prac Konserwatorskich, Zaleceń Konserwatorskich, Specyfikacji Technicznej Wykonania I Odbioru Robót, oraz Projektu, uzgodnień, pozwoleń, opinii i decyzji organów administracyjnych zezwalających na prowadzenie prac będących aktualnie na etapie pozyskiwania. 7. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią dokumentacji oraz za uzyskanie wiarygodnej informacji odnośnie warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na cenę oferty lub realizację zadania. CPV: 45453000-1 Dokument nr: BUZ271.1.13.2024 Otwarcie ofert: Otwarcie ofert nastąpi dnia 19 sierpnia 2024 r. o godz. 10:15. Składanie ofert: Ofertę z załącznikami należy złożyć przed upływem terminu składania ofert tj. do godz. 10:00 dnia 19 sierpnia 2024 r. w jednej z n/w form: - w formie pisemnej, osobiście, pocztą, kurierem na adres Gmina Stara Kornica, Stara Kornica 191,08-205 Stara Kornica w kopercie oznaczonej ,,Oferta w postępowaniu nr BUZ271.1.13.2024" w formie zeskanowanego dokumentu drogą elektroniczną na adres e-mail: gmina@kornica.org - w temacie wiadomości należy wpisać ,,Oferta w postępowaniu nr BUZ271.1.13.2024" Miejsce i termin realizacji: Okres realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia określa się od daty podpisania umowy do dnia 15.12.2024 r. Wymagania: II. Tryb i warunki prowadzenia postępowania: 1. Niniejsze postępowanie nie podlega przepisom ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo Zamówień Publicznych (tj. DZ. U 2023, poz. 1605 z późn. zm.) -szacunkowa wartość zamówienia jest mniejsza niż 130 000,00 zł netto. 2. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem §8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 3. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 4. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych. 5. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych. Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich. 6. Wykonawca będzie związany z ofertą przez okres 30 dni. 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia zapytania w przypadku, gdy cena oferty najkorzystniejszej przekroczy wysokość środków finansowych jakie Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia lub w przypadku gdy środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane. Informacje dotyczące udziału w postępowaniu: 1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału a mianowicie : 1.1 posiadają odpowiednie wykształcenie i kwalifikacje zawodowe: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże dysponowanie osobami do realizacji zadania: - osobą spełniającą wymagania, o których mowa w art. 37a ust.l i 2 Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami - do kierowania pracami konserwatorskimi albo samodzielnego ich wykonywania. Do pełnego wykonania przedmiotu zamówienia, Wykonawca powinien zatrudnić wystarczającą liczbę wykwalifikowanego personelu gwarantującego właściwą i zgodną z prawem budowlanym jakość wykonanych prac. 1.2 posiadają wiedze i doświadczenie: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie trzech latach wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną przy pracach konserwatorskich, restauratorskich przy obiektach wpisanych do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków o wartości 30 000,00 zł brutto (słownie złotych: trzydziestu tysięcy złotych 00/100) z podaniem dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 1.3 nie podlegający wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia 1.4 znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia 2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego muszą dołączyć do oferty dokument ustanawiający pełnomocnika Wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. 4. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie musi wykazać, że spełnia warunek udziału określony przez Zamawiającego w rozdziale VII ust. 1 pkt 1.2 natomiast spełnianie warunku udziału określonego przez Zamawiającego w dziale VII ust. 1 pkt 1.1 Wykonawcy wykazują wspólnie. 5. Jeżeli oferta Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie publiczne zostanie wybrana, przed podpisaniem umowy, Wykonawcy muszą przedstawić umowę regulująca ich odpowiedzialność i współpracę przy realizacji niniejszego zamówienia publicznego. 6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia mogą oni polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane. 7. W przypadku posługiwania się przez wykonawcę cudzym potencjałem, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. 8. Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca, o których mowa w ust. 1.1 pkt a będzie polegał na zasobach podmiotu trzeciego. 9. Na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawcy zobowiązani są złożyć oświadczenie o posiadanych uprawnieniach (w treści formularza ofertowego) lub do dysponowania osobami posiadającymi wymagane przez Zamawiającego kwalifikacje określone w pkt 1. 10. W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. VIII. Rozliczenia między stronami. 1. Szczegóły rozliczeń pomiędzy stronami zawiera Załącznik nr 2 - Projektowane postanowienia umowy IX. Kryterium oceny ofert: I. Przy wyborze wykonawcy Zamawiający będzie się kierował kryterium: 1) ,,Łączna cena ofertowa brutto" - C 2) ,,Okres gwarancji" - G. Kryterium Waga [%] Maksymalna liczba punktów Sposób oceny Łączna cena ofertowa brutto C 60% 60 Wg wzoru: Cena najtańszej oferty C = x 60 pkt Cena badanej oferty Okres gwarancji G 40% 40 Wg skali punktowej: Deklarowany okres gwarancji, obejmującej całość przedmiotu zamówienia licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego wykonania przedmiotu zamówienia: - 36 miesięcy - G = 0 pkt - 48 miesięcy - G = 20 pkt - 60 miesiące - G = 40 pkt W przypadku, gdy Wykonawca nie wskaże w ofercie deklarowanego okresu gwarancji lub wskaże w ofercie deklarowany okres gwarancji krótszy niż 36 miesięcy -- Zamawiający odrzuci ofertę jako niezgodną z wymaganiami Zapytania. W przypadku, gdy Wykonawca-- wskaże w ofercie deklarowany okres gwarancji 36 miesięcy, Zamawiający w celu oceny oferty przyjmie 0 pkt, natomiast taka sytuacja nie spowoduje odrzucenia oferty. W przypadku, gdy Wykonawca wskaże w ofercie deklarowany okres gwarancji dłuższy niż 60 miesięcy -- Zamawiający w celu oceny oferty przyjmie maksymalną liczbę punktów (40 pkt) 2. W przedstawionej ofercie należy podać cenę netto, kwotę podatku VAT, oraz ogólną cenę brutto za całość zamówienia z zaokrągleniem dwóch miejsc po przecinku. Cena oferty będzie obliczona wg wzoru: Łączna ilość punktów dla badanej oferty będzie liczona wg następującego wzoru: S = C + G gdzie: S - łączna suma punktów badanej oferty 4. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą sumą punktów przyznanych według zasad opisanych w powyższych punktach. 5. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę. X. Wykluczenia z postępowania. 1. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego rosyjskiego Wykonawcę zgodnie z ogólnounijnym zakazem udziału rosyjskich wykonawców w zamówieniach publicznych i koncesjach udzielanych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. 2. Na mocy art. 1 pkt 23 rozporządzenia 2022/576 do rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 z 31.7.2014, str. 1) zostały dodane przepisy art. 5k w następującym brzmieniu: 1. Zakazuje się udzielania lub dalszego wykonywania wszelkich zamówień publicznych lub koncesji objętych zakresem dyrektyw w sprawie zamówień publicznych, a także zakresem art. 10 ust. 1, 3, ust. 6 lit. a)-e), ust. 8, 9 i 10, art. 11, 12, 13 i 14 dyrektywy 2014/23/UE, art. 7 i 8, art. 10 lit. b)--f) i lit. h)--j) dyrektywy 2014/24/UE, art. 18, art. 21 lit. b)--e) i lit. g)--i), art. 29 i 30 dyrektywy 2014/25/UE oraz art. 13 lit. a)--d), lit. f)--h) i lit. j) dyrektywy 2009/81/WE na rzecz lub z udziałem: a) obywateli rosyjskich lub osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji; b) osób prawnych, podmiotów lub organów, do których prawa własności bezpośrednio lub pośrednio w ponad 50 % należą do podmiotu, o którym mowa w lit. a) niniejszego ustępu; lub c) osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów działających w imieniu lub pod kierunkiem podmiotu, o którym mowa w lit. a) lub b) niniejszego ustępu, w tym podwykonawców, dostawców lub podmiotów, na których zdolności polega się w rozumieniu dyrektyw w sprawie zamówień publicznych, w przypadku gdy przypada na nich ponad 10 % wartości zamówienia. 3. Ponadto Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, który nie wykaże spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale VII. 4. Wykluczeniu podlega również Wykonawca skazany za przestępstwa przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe. 5. W celu uniknięcia konfliktu interesów zamówienia publiczne, udzielane przez Zamawiającego nie mogą być udzielane podmiotom powiązanym z nim osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na: - uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, - posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, - pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, - pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli. XI. Opis sposobu przygotowywania ofert, 1. W celu potwierdzenia, że oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania Zamawiający żąda przedłożenia następujących dokumentów: a) Wypełniony Formularz ofertowy wg wzoru - Załącznik nr 1. b) Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia- Załącznik Nr 3 c) Wykaz Robót - Załącznik Nr 4 d) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania - Załącznik Nr 5 e) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, pozwalający określić osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. f) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, (o ile ofertę składa pełnomocnik), g) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy) h) parafowany wzór umowy stanowiący Załącznik nr 2 do niniejszego zapytania. i) Załącznik nr 6-Wzór zobowiązania podmiotu (jeżeli dotyczy) 2. Dokumenty, o których mowa w pkt 1 należy przedstawić w formie oryginału (formularz oferty, oświadczenia) lub kopii (pozostałe dokumenty - jeśli dotyczy) poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby uprawnione do reprezentacji Oferenta. 3. Oferta powinna być kompletna, zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia oraz informacje określone w sposób jednoznaczny. 4. Wykonawca zobowiązany jest złożyć ofertę w formie pisemnej lub elektronicznej. 5. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 6. Oferta powinna być zgodna z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności przepisami dotyczącymi ochrony uczciwej konkurencji oraz przepisami Kodeksu cywilnego dotyczącymi oferty oraz spełniać wymogi opisane w niniejszym zapytaniu. 7. Cena brutto przedmiotu zamówienia - wynagrodzenie Wykonawcy obejmuje wszelkie wydatki związane z realizacją przedmiotu zapytania, (w tym w szczególności podatki pośrednie, bezpośrednie, związane z obowiązkowymi ubezpieczeniami) i inne koszty nie wymienione wyżej niezbędne do kompletnego wykonania umowy. 8. Oferta powinna zawierać: a. zobowiązanie do wykonania przedmiotu zapytania zgodnie z opisem przedmiotu zapytania, b. dane teleadresowe, w tym: adres siedziby (i adres do korespondencji), adres e-mail oraz nr telefonu, c. cenę netto i brutto realizacji usługi będącej przedmiotem zamówienia, cenę należy wyrazić w jednostkach pieniężnych w PLN d. okres gwarancji e. warunki (terminy ) płatności, f. wymagane oświadczenia i dokumenty, g. podpis osoby upoważnionej (do reprezentacji Wykonawca), a jeśli jej upoważnienie wynika z pełnomocnictwa do oferty powinno być załączone pełnomocnictwo; 2. W temacie maila lub na kopercie należy zamieścić informację: ,,Oferta w zapytaniu BUZ271.1.13.2024" a także w treści maila lub na kopercie należy zamieścić informację: ,,Nie otwierać załączników do dnia 19 sierpnia 2024 r. do godz. 10:15" 4. Oferty, które wpłyną do siedziby Zamawiającego po wyznaczonym terminie składania ofert będą odsyłane bez otwierania. 5. Wykonawca może wycofać złożoną ofertę pod warunkiem, że uczyni to przed upływem terminu składania ofert. Wycofanie oferty wymagają formy pisemnej. Na zewnętrznej kopercie należy dodać ,,Wycofanie Oferty". Koperty oznaczone ,,wycofanie oferty" otwierane będą w pierwszej kolejności i po potwierdzeniu poprawności postępowania Wykonawcy oraz zgodności ze złożonymi ofertami, oferty wycofane nie będą uczestniczyć w czynności otwarcia ofert. 6. Oferty złożone po upływie terminu składania ofert nie będą rozpatrywane. XIII. Uzupełniania i poprawianie Ofert 1. Zamawiający może wezwać Wykonawców do uzupełnienia odpowiednich oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów lub którzy złożyli wymagane oświadczenia i dokumenty zawierające błędy. 2. W wezwaniu do poprawienia oferty Zamawiający wyznaczy Wykonawcy nieprzekraczalny termin min. 1 dnia roboczego na poprawienie błędów. Niedokonanie tego skutkować będzie odrzuceniem oferty przez Zamawiającego lub dokonanie jej oceny bez uwzględnienia poprawek. Celem poprawienia oferty jest jedynie usunięcie jej błędów formalnych. Nie jest dopuszczalne dokonywanie jakiejkolwiek zmiany treści lub istotnych elementów oferty podlegających ocenie zgodnie z kryteriami ocen. 3. Zamawiający może w toku badania i oceny ofert żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert w tym oświadczeń lub dokumentów. 4. W przypadku braku uzupełnienia na wezwanie Zamawiającego w terminie wyznaczony, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z treścią zapytania 5. Uzupełniona na wezwanie Zamawiającego oferta powinna spełniać wszystkie wymagania zapytania ofertowego - i to na najpóźniej na dzień, w którym upływał termin składania ofert, z zastrzeżeniem terminu do uzupełnienia oferty. 6. Wykonawca nie spełniający wymagań niniejszego zapytania, w szczególności formalnych (złożona po terminie, niekompletna) lub merytorycznych (zwłaszcza nie będącą ofertą w rozumieniu przepisów prawa cywilnego) albo zawierająca inne rozpoznane wady sprzeczne z przepisami prawa, zostanie odrzucona bez jej rozpatrywania. Za ofertę nie spełniającą wymagań niniejszego Zapytania będzie uznana w szczególności taka oferta, która (pomimo ewentualnych wyjaśnień Wykonawcę czy poprawieniu błędów formalnych), nie będzie pozwalała na jednoznaczne określenie i ocenę elementów oferty w świetle kryteriów oceny ofert (dotyczy to zwłaszcza wad określenia ceny). 7. Z tytułu odrzucenia oferty Wykonawcom nie przysługują żadne roszczenia przeciw Zamawiającemu. XIV. Wybór Oferty najkorzystniejszej i powiadomienie wykonawców: 1. Zamawiający dokona oceny ofert pod względem formalnym oraz zgodności z niniejszym zapytaniem. 2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów 3. Wykonawcy biorący udział w procedurze zostaną poinformowani o liczbie punktów oferty. 4. Zamawiający może nie wybrać żadnej oferty lub zmodyfikować treść zapytania w szczególności ze względu na konieczność usunięcia wad zapytania, dostosowania zapytania do wymagań powszechnie obowiązującego prawa lub innych regulacji wiążących Zamawiającego, oraz o ile okaże się to konieczne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. Informacja o zmianie treści zapytania ofertowego zostanie przekazana Wykonawcom za pośrednictwem poczty elektronicznej. W przypadku modyfikacji treści zapytania zostanie przedłużony termin składania ofert, a także o zmianie zostaną poinformowane podmioty, do których wysiano zapytanie ofertowe lub zostanie rozpisane nowe zapytanie. 5. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert. XV. Termin związania ofertą 1. Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez okres 30 dni. 2. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Kontakt: XVI. Sposób porozumiewania się zamawiającego z Wykonawcami Wszelką korespondencję należy kierować na adres: Gmina Stara Kornica, Stara Kornica 191,08-205 Stara Kornica, gmina@kornica.org Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami są: Marta Kilisińska tel. +48 83 358 78 22 adres e-mail: gmina@kornica.org |
© eurobudowa.pl 2004-2024