śląskie (Gliwice)
kujawsko-pomorskie (BYDGOSZCZ)
mazowieckie (Warszawa)
łódzkie (Piotrków Trybunalski)
podlaskie (Ciechanowiec)
wielkopolskie (Poznań)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wymiana źródeł ciepła w budynkach mieszkalno-funkcyjnych |
Data zamieszczenia: | 2024-08-14 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Wałbrzych z siedzibą w Boguszowie-Gorcach ul. Miła 2 58-372 Boguszów-Gorce powiat: wałbrzyski tel. +48 74/ 888 05 60 walbrzych@wroclaw.lasy.gov.pl |
Województwo: | dolnośląskie |
Miasto: | Boguszów-Gorce |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. +48 74/ 888 05 |
Termin składania ofert: | 2024-08-22 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA: ,,Wymiana źródeł ciepła w budynkach mieszkalno-funkcyjnych pozostających w zarządzie Nadleśnictwa Wałbrzych - III postępowanie" 3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 3.1. Nazwa zamówienia: ,,Wymiana źródeł ciepła w budynkach mieszkalno-funkcyjnych pozostających w zarządzie Nadleśnictwa Wałbrzych - III postępowanie". 3.2. Przedmiot zamówienia został podzielony na cztery części, z uwagi na różną lokalizację nieruchomości, w których należy wykonać prace: Część 1: Adres: Ul. Wałbrzyska 62 Kowalowa, 58-350 Mieroszów. Zadanie 1: Wymiana istniejącego kotła bezklasowego, na kocioł stalowy wodny zgazowujący drewno 15 kW w komplecie z buforem 6001 w budynku Leśniczówki Leśnictwa Unisław. W ramach zadania przewidziany jest również montaż rur z blachy kwasoodpornej w istniejącym przewodzie dymowym oraz pompy cyrkulacyjnej co., dedykowanej do pracy z przedmiotowym kotłem. Kocioł: SAS Varmo Plus 15 kW w komplecie z zasobnikiem dedykowanym oraz sterownikiem TECH ST-28N Część 2: Adres: Witków Śląski 38, Czarny Bór. Zadanie 2: Wymiana istniejącego kotła bezklasowego na kocioł co. opalany pelletem drewnianym ze zbiornikiem, moc kotła 20 kW w budynku Leśniczówki Leśnictwa Witków. W ramach zadania przewidziany jest również montaż rur z blachy kwasoodpornej w istniejącym przewodzie dymowym oraz pompy cyrkulacyjnej co., dedykowanej do pracy z przedmiotowym kotłem. Kocioł: Defro Gamma 20 kW Część 3: Adres: Ul. Wiejska 7/1 Grzmiąca. Zadanie 3: Wymiana istniejącego kotła bezklasowego na kocioł stalowy wodny zgazowujący drewno 20 kW w komplecie z buforem 8001. W ramach zadania przewidziany jest również montaż rur z blachy kwasoodpornej w istniejącym przewodzie kominowym oraz pompy cyrkulacyjnej co., dedykowanej do pracy z przedmiotowym kotłem. Kocioł: SAS Varmo Plus 20kW w komplecie z zasobnikiem dedykowanym oraz sterownikiem TECH ST-28N Część 4: Adres, Ul. Wałbrzyska 46, Świebodzice. Zadanie 4: Wymiana istniejącego kotła bezklasowego na kocioł opalany pelletem drewnianym ze zbiornikiem, moc kotła 8 kW oraz pompy cyrkulacyjnej co., dedykowanej do pracy z przedmiotowym kotłem. Kocioł: Defro Evopell 8kW We wszystkich miejscach Zaproszenia i załącznikach do Zaproszenia, w których użyto przykładowego znaku towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę lub jeżeli Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w opisie przedmiotu zamówienia. Równoważność polega na możliwości zaoferowania przedmiotu zamówienia o nie gorszych parametrach technicznych, konfiguracjach, wymaganiach normatywnych itp. Nazwy własne producentów materiałów i urządzeń podane w opisie zamówienia, należy rozumieć jako preferowanego typu, w zakresie określenia minimalnych wymagań jakościowych. Nie są one wiążące i można dostarczyć elementy równoważne, które posiadają co najmniej takie same lub lepsze normy, parametry techniczne; jakościowe, funkcjonalne, będą tożsame tematycznie i o takim samym przeznaczeniu oraz nie obniżą określonych w opisie przedmiotu zamówienia standardów. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia przed podpisaniem umowy, dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia, które będą podlegały ocenie przez Inspektora nadzoru. Wszelkie ,,produkty" pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, by spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis minimalnych wymagań parametrów jakościowych Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak, więc posługiwanie się nazwami producentów/produktów/ ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Wykonanie robót budowlano-montażowych obejmuje następujące czynności: 1) Prace przygotowawcze, 2) Organizację terenu realizacji robót, 3) Wykonanie robót budowlanych, zgodnie z przedmiarem robót i umową, w tym: a. wykonanie na swój koszt wszelkich robót przygotowawczych niezbędnych do przeprowadzenia robót budowlano-montażowych w ramach zadania, b. dozór terenu prowadzonych prac, c. Przed podłączeniem kotła do starej instalacji co. Wykonawca dokona płukania w celu usunięcia zalegającego w grzejnikach i rurach szlamu. d. Przeprowadzenie rozruchu zerowego kotła, zgodnie ze wskazaniami z dokumentacji techniczno-rozruchowych poszczególnych kotłów, e. Zagospodarowanie ewentualnych odpadów, w tym demontaż starego kotła wraz z jego wywozem i utylizacją (zezłomowanie w imieniu Nadleśnictwa Wałbrzych), w zakładzie będącym czynnym płatnikiem VAT. Złom metalowy stanowić będzie własność Nadleśnictwa Wałbrzych, po jego sprzedaży przez Wykonawcę, zostanie wystawiona faktura na kwotę uzyskaną ze sprzedaży złomu. f. uporządkowanie terenu po zakończeniu realizacji przedmiotu umowy, g. organizacja i zapewnienie dostępu do mediów (dostawy mediów). Zamawiający nie zapewnia dostępu do mediów, h. zapewnienie odbioru kominiarskiego dla robót przewidzianych w zaproszeniu do składania ofert, i. inne wyżej nie wymienione, a wynikające z przedmiaru robót, a także zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami prawa, normami, z należytą starannością, zgodnie z wskazaniami producenta kotła CO. opisanymi w DTR lub dokumencie równoważnym. 4) Dostawę materiałów, sprzętu i narzędzi niezbędnych do wykonania robót budowlanych oraz urządzeń koniecznych do wbudowania, 5] Wykonanie wszystkich pomiarów, prób, badań, w tym próbnego rozruchu instalacji oraz przeszkolenie użytkownika odnośnie prawidłowej obsługi kotła, 6) Usuwanie wad i usterek, w trakcie realizacji robót oraz w okresie gwarancji jakości i rękojmi za wady, 7] Ochronę i utrzymanie terenu realizacji robót, 8] Usuwanie zanieczyszczeń (w tym odpadów powstałych w procesie budowlanym), 9) Prace porządkowe i uprzątnięcie terenu realizacji robót, 10) Sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu operatu kolaudacyjnego, tj. kompletu dokumentacji powykonawczej, zgodnie z warunkami Umowy. CPV: 45000000-7, 45300000-0, 44621220-7, 45331110-0 Dokument nr: SA.270.20.2024 Otwarcie ofert: 7.3. Otwarcie ofert nastąpi dnia 22.08.2024 r. o godz. 08:30, w Nadleśnictwie Wałbrzych z siedzibą w Boguszowie-Gorcach, Ul. Miła 2. Zamawiający nie przewiduje publicznego otwarcia ofert. Składanie ofert: 7. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT ORAZ TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ 7.1. Oferta powinna być przesłana za pomocą operatora pocztowego lub osobiście dostarczona lub za pośrednictwem posłańca na adres: Nadleśnictwo Wałbrzych z siedzibą w Boguszowie-Gorcach Ul. Miła 2, 58-372 Boguszów-Gorce. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania ofert ma data i godz. wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską. 7.2. Oferty należy składać do dnia 22.08.2024 r. do godz. 08:00 w siedzibie Zamawiającego -Nadleśnictwo Wałbrzych, Ul. Miła 2, 58-372 Boguszów-Gorce, w sekretariacie na parterze. Miejsce i termin realizacji: 4. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA 4.1. Przedmiot zamówienia, dla każdej części, należy wykonać w terminie do 45 dni od podpisania umowy. 4.2. Protokolarne przekazanie terenu robót Wykonawcy nastąpi w terminie do 3 dni od daty zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wymagania: Tryb postępowania: zaproszenie do składania ofert Podstawa prawna - zgodnie z Zarządzeniem nr 2 Nadleśniczego Nadleśnictwa Wałbrzych z dnia 11.01.2021 r. w sprawie planowania i udzielania zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane w Nadleśnictwie Wałbrzych. Zamówienie finansowane ze środków własnych strona internetowa prowadzonego postępowania: https://www.gov.pl/web/nadlesnictwo-walbrzych/zamowienia-publiczne2 adres strony internetowej, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści niniejszego zaproszenia do składania ofert (,,Zaproszenia") oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia: https://www.gov.pl/web/nadlesnictwo-walbrzych/zamowienia-publiczne2 2. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA 2.1. Postępowanie jest prowadzone w trybie Zaproszenia do składania ofert (dalej ,,Zaproszenie"), zgodnie z Zarządzeniem nr 2 Nadleśniczego Nadleśnictwa Wałbrzych z dnia 11.01.2021 r. w sprawie planowania i udzielania zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane w Nadleśnictwie Wałbrzych. Postępowanie jest prowadzone zgodnie z zasadami przewidzianymi dla zamówień o wartości, nieprzekraczającej kwoty 130 000 zł netto. 2.2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zaproszeniu zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego (Dz. U. 2023 poz. 1610 z późn. zm.) 2.3. Miejsce publikacji postępowania: o strona internetowa prowadzonego postępowania: https://www.gov.pl/web/nadlesnictwo-waIbrzych/zamowienia-publiczne2 , 2.4. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. Wymaga się, aby Wykonawca zdobył wszystkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy. 2.5. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w terminie i miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub większą ilość Części. Oferta złożona na daną Część, musi jednakże obejmować cały zakres prac, przewidzianych w Zaproszeniu do składania ofert, dla tej Części. 11) Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia udziela gwarancji na prawidłowość i dobrą jakość wykonanych robót, co powinno zostać potwierdzone pieczęcią i podpisem na karcie gwarancyjnej kotła. W przypadku przeprowadzenia montażu kotła przez Wykonawcę w sposób powodujący utratę uprawnień gwarancyjnych od producenta kotła, całkowita odpowiedzialność związana z usunięciem ewentualnych usterek i awarii spada na Wykonawcę. Zamawiający, celem prawidłowego skalkulowania przedmiotu zamówienia umożliwia potencjalnym Wykonawcom wizję terenową dla wszystkich części zamówienia. Celem umówienia spotkania, należy przekazać taką informację na adres e-mail: krzysztof.baranski@wroclaw.lasy.gov.pl. co najmniej na trzy dni przed ustalonym terminem złożenia ofert. 3.4. Przedmiar robót stanowi materiał pomocniczy i może nie zawierać zestawienia wszystkich niezbędnych prac i przewidywanych wszystkich kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia, należy go odczytywać w powiązaniu z Zaproszeniem do składania ofert oraz Umową. 3.6. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. 2023 poz. 682 z późn. zm.j, ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jedn. Dz.U. 2023 poz. 1610 z późn. zm.). 3.7. Okres gwarancji jakości: Wymagany okres gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane, wbudowane materiały i zamontowane urządzenia wynosi 36 miesięcy licząc od daty protokolarnego odbioru końcowego Przedmiotu umowy. Ustala się, że okres gwarancji jakości i rękojmi za wady są sobie równe. W ramach gwarancji jakości i rękojmi za wady Zamawiający wymaga usunięcia wad i usterek powstałych w okresie gwarancji jakości. Warunki gwarancji jakości określa projekt umowy wg załącznika nr 3 do Zaproszenia do składania ofert oraz wzór karty gwarancyjnej wg załącznika nr 4 do projektu umowy. 3.8. Dodatkowe wymagania dotyczące robót budowlanych: 1) Zaleca się, aby Wykonawca zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania Oferty oraz zawarcia umowy i wykonania przedmiotu zamówienia; 2) Do obowiązków Wykonawcy, działającego zgodnie ze sztuką budowlaną, wiedzą i doświadczeniem, należy szczegółowe przeanalizowanie przedmiotu zamówienia pod kątem jego kompletności. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z rzeczywistym przedmiotem zamówienia oraz za uzyskanie wiarygodnej informacji odnośnie warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na wartość Oferty lub realizację prac. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia; 3) Wykonawca winien zapoznać się ze specyfiką warunków realizacji przedmiotu zamówienia oraz zawrzeć w cenie oferty wszystkie koszty niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia (w tym m.in. koszty organizacji i zabezpieczenia terenu robót, koszty zakupu i transportu materiałów budowlanych na teren realizacji robót oraz dostarczenia i eksploatacji maszyn, narzędzi i urządzeń, koszty wynagrodzeń pracowników, koszty ubezpieczeń, inne nie wymienione, a niezbędne do należytego wykonania przedmiotu zamówienia], zgodnie z Zaproszeniem do składania ofert i jej załącznikami; 4] Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z treścią Zaproszenia do składania ofert wraz z załącznikami i wszelkie wątpliwości wyjaśnić na etapie przygotowywania Oferty. 3.9. PODWYKONAWSTWO: Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. Szczegółowe wymagania Zamawiającego w zakresie podwykonawstwa zostały zawarte w projekcie umowy. Zamawiający nie zastrzega żadnej części zamówienia, która nie może być powierzona podwykonawcom. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 5. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI 5.1. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest: Agnieszka Gajda - w sprawach opisu przedmiotu zamówienia Agnieszka Chlipała - w sprawach procedury przetargowej Krzysztof Barański - w sprawie opisu przedmiotu zamówienia i procedury przetargowej od poniedziałku do piątku w godz. 700 - 1500, z wyłączeniem dni wolnych od pracy. 5.2. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego, Wykonawca winien posługiwać się numerem lub nazwą postępowania określoną w Zaproszeniu. 5.3. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazywane przez Wykonawcę pisemnie winny być składane na adres: Nadleśnictwo Wałbrzych z siedzibą w Boguszowie-Gorcach ul. Miła 2, 58-372 Boguszów-Gorce. 5.4. Zawiadomienia, zapytania, wnioski oraz informacje przekazywane przez Wykonawcę drogą elektroniczną winny być kierowane na adres: walbrzych@wroclaw.lasy.gov.pl Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazane w formie elektronicznej wymagają na żądanie każdej ze stron, niezwłocznego potwierdzenia ich otrzymania. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania korespondencji przez Wykonawcę, Zamawiający domniema, iż pismo przesłane na adres mailowy podany przez Wykonawcę, zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z treścią pisma. 5.5. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego, o wyjaśnienie treści Zaproszenia. 6. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY 6.1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania, na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 1497 - ,,Specustawa"). Na podstawie: 1) art. 7 ust. 1 pkt 1 Specustawy Zamawiający wykluczy Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Specustawy, 2) art. 7 ust. 1 pkt 2 Specustawy Zamawiający wykluczy Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Specustawy, 3) art. 7 ust. 1 pkt 3 Specustawy Zamawiający wykluczy Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Specustawy. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w pkt 6.1. Zaproszenia, Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie, o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do Zaproszenia. Oświadczenie, o którym mowa wyżej stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia na dzień podpisania umowy. 6.2. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1) zdolności technicznej lub zawodowej: a] Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał: - dla Części 1-3: co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na wykonaniu prac związanych z montażem kotła co., o wartości co najmniej 12 000,00 zł brutto [przy czym przez jedną robotę budowlaną rozumieć należy robotę wykonaną na podstawie jednej umowy]. - dla Części 4: co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na wykonaniu prac związanych z montażem kotła co., o wartości co najmniej 9 000,00 zł brutto (przy czym przez jedną robotę budowlaną rozumieć należy robotę wykonaną na podstawie jednej umowy). Jeżeli Wykonawca ubiega się o udzielenie zamówienia na kilka Części, może celem wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu wskazywać w więcej niż jednej Części, wartość tego samego doświadczenia. Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót, o mniejszym zakresie, dla uzyskania wymaganej wartości porównywalnej. W celu potwierdzenia spełnienia tego wymogu Wykonawca do Oferty dołączy: a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat (liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (wzór wykazu wykonanych robót budowlanych stanowi załącznik nr 4 do Zaproszenia). Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. b) dowody określające czy roboty budowlane wskazane w wykazie zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą ,,spełnia" / ,,nie spełnia", w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach przedłożonych przez Wykonawcę, o których mowa w pkt 6.4. 6.3. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie więcej niż jednej oferty, spowoduje odrzucenie wszystkich ofert, złożonych przez Wykonawcę. 6.4. Wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu Ofertę zawierającą: a. wypełniony formularz Oferty. Jeżeli Wykonawca składa ofertę na więcej niż jedną Część, formularz Oferty musi być złożony osobno, dla każdej Części (załącznik nr 1 do Zaproszenia); b. w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - pełnomocnictwo do złożenia oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą (pełnomocnictwo powinno być załączone w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej) (jeżeli dotyczy); c. w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia -pełnomocnictwo dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (pełnomocnictwo powinno być załączone w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej), (jeżeli dotyczy); d. oświadczenie, o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do Zaproszenia; e. wykaz robót budowlanych (załącznik nr 4 do Zaproszenia); f. referencje, bądź inne dokumenty zgodnie z opisem w pkt 6.2 Zaproszenia. 6.5. Oferta powinna być napisana w języku polskim w formie pisemnej, trwałą i czytelną techniką. Wymóg zachowania formy pisemnej oznacza konieczność złożenia własnoręcznego podpisu (art. 78 Kodeksu cywilnego). 6.6. Zaleca się ponumerowanie oraz parafowanie każdej zapisanej strony oferty. Ponadto całość dokumentów tworzących ofertę powinna zostać zszyta w sposób uniemożliwiający zdekompletowanie. 6.7. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy w obrocie prawnym i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty, zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym - rejestrze przedsiębiorców albo ewidencji działalności gospodarczej lub postanowieniami umowy spółki. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty musza być parafowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę. W przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika nieujawnionego w odpisie z Krajowego Rejestru Sądowego w rejestrze przedsiębiorców, do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwa dołączone do oferty muszą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 6.8. W przypadku nieprawidłowego zaadresowania, złożenia oferty, Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za złe skierowanie przesyłki lub jej przedterminowe otwarcie. Oferta taka nie weźmie udziału w postępowaniu. 6.9. Ofertę (dokumenty wymienione w pkt 6.4. Zaproszenia), należy złożyć w kopercie lub innym nieprzeźroczystym opakowaniu. Koperta, w której znajdować się będzie oferta ma być opisana, jak poniżej: Adres Wykonawcy Adres Zamawiającego OFERTA na zamówienie pn.: ,, Wymiana źródeł ciepła w budynkach mieszkałno-funkcyjnych pozostających w zarządzie Nadleśnictwa Wałbrzych - III postępowanie" Nie otwierać przed 22.08.2024 r., godz. 08:30 6.10. Koperta zawierająca Ofertę powinna być zamknięta i zabezpieczona przed otwarciem, bez uszkodzeń, co gwarantuje zachowanie poufności jej treści do czasu otwarcia. Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za skutki braku zachowania powyższego sposobu opakowania i opisu kopert tj. np.: rozerwanie koperty w czasie drogi do Zamawiającego, nieskuteczne doręczenie z powodu złego opisu. Zaleca się, aby oferta była zszyta/spięta w sposób uniemożliwiający wypadnięcie jakiegokolwiek z dokumentów oferty. 6.11. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu, gdy przedstawiona przez Wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości, a Zamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób. 6.12. Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożonej oferty w formie pisemnej przed terminem składania ofert. 6.13. Wprowadzone zmiany muszą być złożone wg takich samych zasad jak złożona oferta tj. w odpowiednio oznakowanej kopercie z dopiskiem ,,ZMIANA". Koperty oznakowane dopiskiem ,,ZMIANA" zostaną otwarte na sesji publicznego otwarcia ofert przy otwieraniu koperty Wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonania zmian, zostaną dołączone do oferty. 6.14. Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia (wg takich samych zasad jak wprowadzenie zmian] z napisem na kopercie ,,WYCOFANIE". Oferty wycofane nie będą otwierane i zostaną zwrócone Wykonawcy. 6.15. Oferta złożona po terminie, nie będzie brana pod uwagę w prowadzonym postępowaniu. 7.4. Termin, którym wykonawca będzie związany złożoną ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 8. SPOSÓB OBLICZENIA CENY 8.1. Cena - należy przez to rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014r. o informowaniu o cenach towarów i usług (tekst jedn. Dz.U. 2023 r. poz. 168], nawet jeżeli jest płacona na rzecz osoby niebędącej przedsiębiorcą. 8.2. Cena oferty (dla danej Części), jest ceną ryczałtową w znaczeniu i ze skutkami określonymi w art. 632 Kodeksu cywilnego. Cena oferty musi zawierać wszelkie koszty niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, z uwzględnieniem wszelkich opłat i podatków (także podatku od towarów i usług) oraz powinna uwzględniać cały zakres przedmiotu zamówienia określony w Zaproszeniu, a w szczególności w załączonej do niej dokumentacji technicznej (załączniki 2.1, 2.2, 2.3, 2.4 do Zaproszenia) oraz ewentualne ryzyko wynikające z okoliczności, które można było przewidzieć w terminie opracowywania oferty do czasu jej złożenia. Wykonawca przygotowujący ofertę musi tak skalkulować cenę ryczałtową, by przygotowane wynagrodzenie obejmowało wykonanie zamówienia, zgodnie z dołączoną do Zaproszenia dokumentacją techniczną (załącznik nr 2.1, 2.2, 2.3, 2.4 do Zaproszenia) i pozostałymi zapisami Zaproszenia, w tym projektem umowy, stanowiącym załącznik nr 3 do Zaproszenia. Dołączony przedmiar robót jest tylko materiałem pomocniczym i może nie zawierać zestawienia wszystkich niezbędnych prac i przewidywanych wszystkich kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia. Wykonawca nie będzie mógł żądać dodatkowej zapłaty, jeśli na etapie realizacji okaże się, iż nie uwzględnił on (nie skalkulował) elementów niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia. 8.3. Cenę brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, dla danej Części, należy podać w złotych polskich, w pkt 1 formularza Oferty (załącznik nr 1 do Zaproszenia), z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z polskim systemem płatniczym. W pkt 1A formularza Oferty, należy również wpisać stawki robocizny i wskaźniki narzutów, wykorzystane przez Wykonawcę na potrzeby kalkulacji ceny oferty, dla danej Części, wpisanej w pkt 1 formularza Oferty. Wykonawca, który będzie składać oferty na kilka Części, powinien wypełnić formularz Ofertowy osobno dla każdej Części. 8.4. Zamawiający informuje, że przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, wybrany Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu kosztorys budowlany sporządzony metodą kalkulacji szczegółowej (wg wytycznych Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U. 2021 poz. 2458 z późn. zm.)), z wyszczególnieniem cen jednostkowych, a także cen czynników produkcji i składników/ wskaźników cenotwórczych stanowiących podstawę wyliczenia cen jednostkowych i ceny ofertowej zawierający pozycje kosztorysowe uwzględniające roboty wymienione w przedmiarze robót, który będzie odpowiadać swoją wartością cenie podanej przez Wykonawcę, w formularzu Oferty (załącznik nr 1 do Zaproszenia). Kosztorys budowlany, musi obejmować stawki robocizny i wskaźniki narzutów, zgodnie z pkt la Formularza ofertowego. 8.4. Wykonawca powinien wyjaśnić z Zamawiającym wszystkie wątpliwości przed złożeniem oferty. 8.5. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich. 8.6. Zamawiający nie przewiduje udzjelenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 9. OPISY KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY ORAZ SPOSÓB OCENY I PORÓWNANIA OFERT 9.1. Przy wyborze ofert, Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium oceny ofert: 1) CENA - 100pkt - waga 100 % 9.2. Sposób obliczania punktów dla poszczególnych kryteriów: 1] W ramach kryterium ,,CENA" ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru: Cn C =............xl00pktxl00% Co gdzie: C - liczba punktów w ramach kryterium ,,Cena", Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych Co - cena oferty ocenianej Ocenie w ramach kryterium ,,CENA" podlegać będzie cena łączna brutto podana w Ofercie (załącznik nr 1 do Zaproszenia). Zamawiający, dokonując wyboru oferty, będzie kierowało się poprawnym złożeniem przez Wykonawcę oferty, spełnieniem przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia, łącznie z kryterium oceny ofert. 9.3. Wykonawca, składając ofertę, obowiązany jest poinformować Zamawiającego (w formularzu oferty - załącznik nr 1 do Zaproszenia), czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. Brak wskazania w formularzu oferty (załącznik nr 1 do Zaproszenia) informacji czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług będzie uznawane jako informacja, że wybór oferty wykonawcy nie będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług. Natomiast jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty, dolicza do przedstawionej w niej ceny, podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. 10. INFORMACJA O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY BYĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY 10.1. Przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany jest dopełnić następujących formalności: 1] przedłożyć Zamawiającemu: - dokumenty potwierdzające umocowanie do podpisania umowy dla osób reprezentujących Wykonawcę, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty; - umowę konsorcjum, jeżeli zamówienie będzie realizowane przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; - kosztorys budowlany sporządzony metodą kalkulacji szczegółowej (wg wytycznych Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym), z wyszczególnieniem cen jednostkowych, a także cen czynników produkcji i składników/ wskaźników cenotwórczych, stanowiący podstawę wyliczenia ceny ofertowej, zawierający pozycje kosztorysowe uwzględniające roboty wymienione w przedmiarze robót, który będzie odpowiadać swoją wartością cenie podanej przez Wykonawcę, w formularzu Oferty. Kosztorys sporządzony przez Wykonawcę przed podpisaniem Umowy podlega sprawdzeniu i wymaga akceptacji Zamawiającego. Zastrzega się możliwość wniesienia uwag oraz żądania wyjaśnień dotyczących kosztorysu. Kosztorys musi być dostarczony Zamawiającemu co najmniej na 2 dni, przed wyznaczonym przez Zamawiającego terminem podpisania umowy. - polisę od odpowiedzialności cywilnej, określoną w projekcie umowy (załącznik nr 3 do Zaproszenia], w wysokości nie mniejszej niż: dla Części 1 24 000,00 zł, dla Części 2 29 000,00 zł, dla Części 3 25 000,00 zł, dla Części 4 18 000,00 zł. W sytuacji, gdy Wykonawca zostanie wybrany na więcej niż jedną Część, powinien przedłożyć dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej na wartość najwyższej Części zamówienia. - dokumenty przedstawiające materiały lub urządzenia równoważne, przyjęte do wyceny, zgodnie z opisem pkt 3.2 Zaproszenia. Dokumenty muszą być dostarczone Zamawiającemu co najmniej na 2 dni, przed wyznaczonym przez Zamawiającego terminem podpisania umowy. 10.2. Wszelkie istotne dla stron postanowienia zawiera projekt umowy stanowiący załącznik nr 3 do Zaproszenia. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności w niej wymienionych z uwzględnieniem podanych w projekcie umowy warunków ich wprowadzenia. 10.3. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert. 11. INNE POSTANOWIENIA 11.1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany treści niniejszego Zaproszenia do składania ofert do upływu terminu składania ofert. Jeżeli zmiany będą mogły mieć wpływ na treść składanych w postępowaniu ofert, Zamawiający przedłuży termin składania ofert. Dokonane zmiany zostaną niezwłocznie zamieszczone na stronie internetowej prowadzonego postępowania i tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego. 11.3. Zamawiający może żądać udzjelenia przez Wykonawcę wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty oraz dokonać poprawek oczywistych omyłek pisarskich, omyłek rachunkowych lub innych omyłek w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając, o tym fakcie Wykonawcę. 11.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dodatkowych negocjacji z Wykonawcą, który złoży najkorzystniejszą ofertę lub z Wykonawcami, którzy złożą jednakowe najkorzystniejsze oferty. 11.5. Wybór najkorzystniejszej oferty lub unieważnienie postępowania, zostanie ogłoszony na stronie internetowej prowadzonego postępowania. 11.6. Nadleśnictwo Wałbrzych zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na każdym jego etapie, bez podania przyczyny unieważnienia. Dodatkowo Zamawiający informuje, że fakt przesłania oferty będącej odpowiedzią na zaproszenie do składania ofert, nie zobowiązuje Zamawiającego do podpisania umowy, nawet jeśli jego oferta okaże się najkorzystniejsza. 13. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY 13.1. Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez Wykonawcę, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Uwagi: 12. KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH 12.1. Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 - ,,RODO"] Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Wałbrzych z siedzibą w Boguszowie-Gorcach ul. Miła 2, 58-372 Boguszów-Gorce adres e-mail: walbrzych@wroclaw.lasy.gov.pl; numer telefonu: 74 888-05-60 . Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych p. Tomasza Nowińskiego, z którym w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem iod@comp-net.pl lub telefonicznie pod numerem 796-400-190. 12.2. Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem. 12.3. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX PZP, do upływu terminu do ich wniesienia. 12.4. Do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w art. 10 RODO mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie. Osoby dopuszczone do przetwarzania takich danych są obowiązane do zachowania ich w poufności 12.5. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki określone w art. 255-256 PZP - w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji. 12.6. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o przepisy PZP, a także ustawy o dostępie do informacji publicznej. 12.7. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie zamówienia publicznego. 12.8. Niezależnie od postanowień pkt 12.7. powyżej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego. 12.9. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia mogą zostać przekazane podmiotom świadczącym usługi doradcze, w tym usługi prawne i konsultingowe, 12.10. Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotyczące danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany. 12.11. Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania dane osobowe, ma prawo: 1) dostępu do swoich danych osobowych - zgodnie z art. 15 RODO, przy czym w sytuacji, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1 -3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku Zamawiający może żądać wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty bieżącego bądź zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 2] do sprostowana swoich danych osobowych - zgodnie z art. 16 RODO, przy czym skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników; 3] do żądania od Zamawiającego - jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego; prawo to nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 4) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO. 12.12. Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych określa PZP. 12.13. Osobie, której dane osobowe zostały pozyskane przez Zamawiającego w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie przysługuje: 1) prawo do usunięcia danych osobowych, o czym przesadza art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO, 2] prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, określone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, że podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 12.14. Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego. Dane osobowe są przekazywane do podmiotów przetwarzających dane w imieniu administratora danych osobowych. |
© eurobudowa.pl 2004-2024