Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
5938z ostatnich 7 dni
23400z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Prace konserwatorskie wystroju ścian i sklepień wnętrza kościoła

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Prace konserwatorskie wystroju ścian i sklepień wnętrza kościoła

Data zamieszczenia: 2024-08-19
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka pw. Wniebowzięcia NMP w Klesztowie
Klesztów Ul. Kościelna 21
22-114 Żmudź
powiat: chełmski
tel. 82 568 01 56, 511 732 357
klesztowparafia@gamil.com
Województwo: lubelskie
Miasto: Żmudź
Wadium: 15.000,00 zł
Nr telefonu: tel. 82 568 01 56, 5
Termin składania ofert: 2024-09-19 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
udzielenie zamówienia pn.
,,Kontynuacja prac konserwatorskich w Kościele pw. Wniebowzięcia
NMP
w Klesztowie
3.3. Opis inwestycji ujęty we wniosku dofinansowanie:
Inwestycja przewiduje kontynuację prac konserwatorskich wystroju ścian i sklepień wnętrza Kościoła wpisanego do rejestru zabytków województwa lubelskiego pod nr A/194 znajdującego się na działce nr 218 w miejscowości Klesztów. Zaplanowane prace są niezbędne dla zachowania wnętrza zabytkowego kościoła.
Rozdział 4
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
4.1. Przedmiotem zamówienia są prace konserwatorskie wystroju ścian i sklepień wnętrza kościoła pw. Wniebowzięcia NMP w Klesztowie. - etap II konserwacja polichromii w nawie - sklepienie, ściana zachodnia z chórem."
4.2. Szczegółowy przedmiot zamówienia opisany jest w programach prac konserwatorskich
pn.:
- ,,PROGRAM KONSERWACJI I RESTAURACJI POLICHROMII W KOŚCIELE PW. WNIEBOWZIĘCIA NMP W KLESZTOWIE"
Z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter ryczałtowy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w dokumentacji projektowej.

CPV: 92522000, 45453100, 92522100-7

Dokument nr: 2/KLESZTÓW/2024

Składanie ofert:
9.1 Ofertę wraz z dokumentami, o których mowa w pkt. 8.11 należy złożyć:
a) w siedzibie Zamawiającego:
Parafia Rzymskokatolicka pw. Wniebowzięcia NMP w Klesztowie Ul. Kościelna 21 22-114 Żmudź
9.2 W postępowaniu wezmą udział tylko te oferty, które wpłyną do Zamawiającego do dnia 19.09.2024 r. do godz. 15:00.

Miejsce i termin realizacji:
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
5.1. Wykonawca zobowiązany jest wykonać zamówienie w terminie 13 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Wymagania:
1.3. Wykonawca powinien dokładnie zapoznać się z niniejszą treścią Zapytania ofertowego i złożyć ofertę zgodnie z jego wymaganiami.
2.1. Tryb udzjelenia zamówienia:
Postępowanie prowadzone będzie w trybie zapytania ofertowego. 2.2. Rodzaj zamówienia: robota konserwatorska
Rozdział 3 FINANSOWANIE
3.1. Zamawiający informuje, iż zamówienie jest dofinansowane ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w wysokości 98% wartości Inwestycji.
3.2. Numer wniosku o dofinansowanie: RPOZ/2022/5330/PolskiLad
a. Zamawiający informuje, iż dysponuje:
- Pozwoleniem Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Decyzją Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr pisma IR.II.5144.52.1.2023,
b. Dokumenty powyższe stanowią załączniki do postępowania zakupowego.
c. Wykonawca jest zobowiązany do ujęcia w złożonej ofercie wszystkich niezbędnych prac, które nie zostały wprost ujęte w opisie przedmiotu zamówienia i dołączonych załącznikach uszczegóławiających opis przedmiotu zamówienia, a są niezbędne oraz wymaganych prac konserwacyjnych, jak również dla uzyskania gwarancji sprawnego i

bezawaryjnego działania przedmiotu zamówienia.
4.4. Warunki gwarancji:
Zamawiający wymaga udzjelenia:
5-letniej gwarancji i rękojmi na prace konserwatorskie
W okresie gwarancji i rękojmi na prace konserwatorskie. Wykonawca będzie zobowiązany do nieodpłatnego usuwania wad i usterek ujawnionych po odbiorze końcowym przedmiotu zamówienia, które wynikną z nieprawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia albo jego części, lub z jakiegokolwiek działania lub zaniedbania Wykonawcy.
4.5. Rozwiązania równoważne.
W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy ,,lub równoważne".
W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w przedmiarze towarzyszy wyraz ,,lub równoważne".
W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w przedmiarze. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Użycie w przedmiarze etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez Zamawiającego etykiety. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, Zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę
jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie
spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
Rozdział 6
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU I PODSTAWY WYKLUCZENIA Z UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU________________________________
6.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają na dzień wskazany w PZ jako dzień składania ofert określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
6.2 Zamawiający informuje, iż przewiduje w niniejszym postępowaniu, możliwość dokonania najpierw oceny ofert, a następnie zbadanie czy wykonawca, którego oferta została oceniona, jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
6.3 Wiedza i doświadczenie
O realizację zamówienia mogą ubiegać się wszystkie podmioty, które spełniają niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, tj.:
- wykażą, że należycie wykonali w okresie ostatnich 5 (słownie: pięciu) lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności Wykonawcy jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedno zadanie/inwestycje/projekt/zamówienie o wartości co najmniej 250 000,00 PLN brutto, które swoim zakresem obejmowało roboty konserwatorskie na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków.
Powyższy warunek będzie weryfikowany na podstawie składanego przez Wykonawcę Wykazu zrealizowanych usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięć lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, do którego załączyć należy dokumenty potwierdzające należyte wykonanie przedstawionych usług, np.kserokopie referencji, listów intencyjnych, protokołów odbioru lub innych dokumentów mających tożsamą wartość dowodową, wg wyboru wykonawcy. Wykaz stanowi integralną część formularza ofertowego.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli co najmniej jeden ze wspólników konsorcjum samodzielnie posiada wymagane doświadczenie (nie dopuszcza się sumowania potencjału wspólników w zakresie doświadczenia). Podobnie w przypadku powoływania się na zasoby podmiotu trzeciego w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu (w zakresie doświadczenia), podmiot ten musi samodzielnie posiadać doświadczenie opisane powyżej.
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
O realizację zamówienia mogą ubiegać się wszystkie podmioty, które spełniają niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu i zapewnia odpowiedni potencjał kadrowy, tj.:
a) dysponują co najmniej 1 (słownie: jedną) osobą - kierownikiem prac konserwatorskich:
Kierownik winien posiadać odpowiednie do wykonywanego zakresu prac wykształcenie i praktykę, zgodnie z art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2021, póz. 710 ze zm.).
- Kierownik prac konserwatorskich winien posiadać co najmniej 10 lat doświadczenia w pełnieniu funkcji kierownika prac konserwatorskich, w obiektach wpisanych do rejestru zabytków, liczony od dnia nabycia uprawnień do kierowania pracami konserwatorskimi w obiektach wpisanych do rejestru zabytków,
- wykazać, że w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert kierował (był kierownikiem prac konserwatorskich) co najmniej jednym zamówieniem polegającym na wykonaniu prac remontowo- konserwatorskich w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków o wartości robót co najmniej 500 000,00 zł brutto
c) Dysponują co najmniej 1 (słownie: jedną) osobą - konserwatorem dzieł sztuki ze specjalizacją w konserwacji malarstwa (dyplomowany konserwator dzieł stuki w takiej specjalizacji - ukończone studia wyższe),
Powyższy warunek będzie weryfikowany na podstawie składanego przez Wykonawcę Wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia. Wykaz
stanowi integralną część formularza ofertowego.
6.4 Sytuacja ekonomiczna i finansowa
O realizację zamówienia mogą ubiegać się wszystkie podmioty, które spełniają niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu i zapewnią odpowiednią sytuację ekonomiczną i finansową, tj.:
a) posiadają środki finansowe lub/i zdolność kredytową w łącznej wysokości co najmniej 250 000,00 PLN (dla środków w walutach innych niż PLN równowartość co najmniej 250 000,00 PLN wg średniego kursu NBP dla tej waluty na dzień publikacji PZ).
Powyższy warunek będzie weryfikowany na podstawie składanej przez Wykonawcę informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
6.5 Wizja lokalna
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca ubiegający się o realizację zamówienia przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej w miejscu realizacji zamówienia w celu poznania uwarunkowań prowadzenia robót lub prac konserwatorskich po uprzednim umówieniu się z Zamawiającym.
Przeprowadzenie wizji lokalnej stanowi warunek udziału w niniejszym postępowaniu. Koszty związane z powyższym ponosi Wykonawca.
Przeprowadzenie wizji lokalnej oraz pomiarów sprawdzających i weryfikacja stanu istniejącego na miejscu inwestycji nastąpi w dniu 03.09.2024 r. w Kościele parafialnym w Klesztowie, ul. Kościelna 21, 22-114 Żmudź.
Wykonawca, który nie odbędzie wizji lokalnej nie zostanie dopuszczony do postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.
6.6 Wykonawca podlega wykluczeniu w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2023 r., póz. 129 z późn. zm.).
Zamawiający informuje, że wykluczeniu z postępowania na podstawie pkt 6.2 podlegają:
1) wykonawcy wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz.
UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność
Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy;
2) wykonawcy, których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia
1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. póz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zostali wpisani na ww. listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
3) wykonawcy, których jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. póz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań odważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisany na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o

zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego .
6.7 Wykluczenie, o którym mowa w pkt 6.3 następuje na okres trwania ww. okoliczności.
6.8 W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie przesłanek wskazanych w pkt 6.3, Zamawiający odrzuca ofertę takiego Wykonawcy.
Sposób oceny spełniania braku podstaw wykluczenia:
Weryfikacja nastąpi w oparciu o szczegółową analizę oświadczenia Wykonawcy o braku podstawy wykluczenia wskazanych w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2023 r., póz. 129 z późn. zm.) - Załącznik Nr 6 do Zapytania ofertowego.
6.9 Zamawiający wykluczy Wykonawców, którzy:
1) nie spełniają warunków udziału w postępowaniu,
2) nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu,
3) nie wykażą braku podstaw wykluczenia,
4) wobec których zachodzą podstawy wykluczenia.
6.10 Zamawiający ma prawo zbadać podstawy wykluczenia i spełnianie warunków udziału w postępowaniu jedynie wobec Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza.
6.11 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
6.12 Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
6.13 Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
6.14 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane do realizacji
których te zdolności są wymagane.
6.15 Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z oferta, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
6.16 Zobowiązanie podmiotu udostępniającego -zasoby lub inny środek dowodowy, o którym mowa w pkt 6.15 potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
6.17 Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz - jeżeli dotyczy, a także zbada, czy nie zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
6.18 Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Rozdział 7
DOKUMENTY WYMAGANE W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW I BRAKU PODSTAW WYKLUCZENIA
7.1. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu są zobowiązani złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty:
a) wykazu robót konserwatorskich wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca

wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów -inne odpowiednie dokumenty - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do Zapytania ofertowego - w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.1 Zapytania ofertowego,
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 Zapytania ofertowego - w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.2 Zapytania ofertowego,
c) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
1) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. dokumenty składane są przez Wykonawcę (Wykonawców) wykazującego (wykazujących) spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
W przypadku korzystania z zasobów innych podmiotów dokumenty te odnoszą się do podmiotu spełniającego warunki udziału warunków udziału w postępowaniu, na zasoby którego powołuje się Wykonawca.
7.2. W celu braku podstaw wykluczenia Wykonawcy są zobowiązani złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty:
a) Oświadczenie o braku podstawy wykluczenia wskazanych w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. 2023 r., póz. 129 z późn. zm.)
- wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 6 do Zapytania ofertowego
- w odniesieniu do podstaw wykluczenia określonych w pkt. 6.3. Zapytania ofertowego.
1) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. dokumenty składane są przez każdego z Wykonawców.
2) W przypadku korzystania z zasobów innych podmiotów dokumenty te składane są przez Wykonawcę i podmiot, na zasoby którego powołuje się Wykonawca
(Załącznik nr 7 do Zapytania ofertowego)
7.3. Zamawiający zastrzega możliwość sprawdzenia powyższych informacji.
7.4. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczeń, o których mowa w pkt 7.1 i 7.2 lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzjelenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
7.5. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie wskazanym przez Zamawiającego, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
Rozdział 8
OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
8.1 Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
8.2Treść oferty musi być zgodna z treścią Zapytania ofertowego.
8.3 Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona czytelnie.
8.4 Wszelkie zmiany naniesione przez Wykonawcę w treści oferty po jej sporządzeniu muszą być parafowane przez Wykonawcę.
8.5 Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę, tj. osobę (osoby) reprezentującą Wykonawcę, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
8.6 Jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę (reprezentująca Wykonawcę lub Wykonawców występujących wspólnie) działa na podstawie pełnomocnictwa, pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty.
8.7 Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona w języku polskim. Każdy dokument składający się na ofertę lub złożony wraz z ofertą sporządzony w języku innym niż polski musi być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski.
8.8 Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
8.9 Zaleca się, aby strony oferty były trwale ze sobą połączone i kolejno ponumerowane (w przypadku ofert składanych w sposób wskazany w pkt 8.12. lit. b) SWZ.
8.10 Zaleca się, aby każda strona oferty zawierająca jakąkolwiek treść była podpisana lub parafowana przez Wykonawcę (w przypadku ofert składanych w sposób wskazany w pkt 8.12. lit. b).
8.11 Oferta musi zawierać:
a] Formularz ofertowy - Załącznik Nr 3 do Zapytania ofertowego - w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną.
b] Oświadczenia i dokumenty wymagane w rozdziale 7 Zapytania ofertowego, tj:
- Załącznik Nr 4 do Zapytania ofertowego - Wykaz robót konserwatorsko-budowalnych
- Załącznik Nr 5 do Zapytania ofertowego - Wykaz osób
- Załącznik Nr 6 do Zapytania ofertowego - Oświadczenie o braku podstawy wykluczenia
- Załącznik nr 7 do Zapytania ofertowego - Oświadczenie o braku podstawy
wykluczenia podmiotu udostępniającego zasoby -jeśli dotyczy
- Załącznik nr 8 do Zapytania ofertowego - Wzór oświadczenia wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia -jeśli dotyczy
- Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
C] Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, (jeżeli dotyczy)]
8.12 Ofertę wraz z oświadczeniami i dokumentami, o których mowa w pkt. 8.11 można Złożyć pisemnie:
umieścić w kopercie/opakowaniu i zabezpieczyć w sposób uniemożliwiający zapoznanie się z jej zawartością bez naruszenia zabezpieczeń przed upływem terminu otwarcia ofert. Na kopercie/opakowaniu (w tym opakowaniu poczty kurierskiej) należy umieścić następujące oznaczenia:

Oferta w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego pn.
,,Kontynuacja prac konserwatorskich w Kościele pw. Wniebowzięcia NMP w Klesztowie" [2/Klesztów/2024]
- nie otwierać przed dniem 19.09.2024 r. przed godz. 15.00
8.13 Konsekwencje nieprawidłowego zaadresowania oferty lub jej przekazania niezgodnie z treścią zapytania lub z instrukcją składania ofert będą obciążały Wykonawcę (w tym konsekwencje zapoznania się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert w sytuacji, gdy na skutek braku oznaczenia koperty zostanie ona rozpieczętowana i pracownicy Zamawiającego zapoznają się z jej treścią nie wiedząc o tym, że jest to ofert złożona w postępowaniu).
8.14 Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty lub wycofać ofertę. W przypadku składania oferty w formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego oświadczenia o wprowadzonych zmianach lub wycofaniu oferty powinny być doręczone Zamawiającemu na piśmie pod rygorem nieważności przed upływem terminu składania ofert. Oświadczenia powinny być opakowane tak, jak oferta, a opakowanie powinno zawierać odpowiednio dodatkowe oznaczenie wyrazem: ,,ZMIANA" lub ,,WYCOFANIE".
8.15 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę powinny być podpisane przez pełnomocnika. Oferta składana przez spółki cywilne jest traktowana jak oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
8.16 Termin związania ofertą upływa w dniu 19.10.2024 r. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
8.17 W przypadku, gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania ofertą, o którym mowa w pkt 8.16 Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą, zwróci się jednokrotnie do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni.
8.18 Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określonym w dokumentach zamówień
8.19 Jeżeli termin związania ofertą upłynął przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
8.20 W przypadku braku zgody, o której mowa w pkt 8.19 Zamawiający zwraca się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
9.3 Decydujące znaczenie dla zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu oferty w miejsce wskazane w pkt. 9.1, 9.2, a nie data jej wysłania.
Rozdział 10
OPIS SPOSOBU OBUCZANIA CENY
10.1 Wykonawca może złożyć jedną ofertę, na realizację zamówienia. Wykonawca określa cenę realizacji zamówienia poprzez wskazanie w formularzu oferty ceny brutto za wykonanie całego zamówienia. Cenę podaną w formularzu oferty Wykonawca wylicza w oparciu o Zapytanie ofertowe wraz z załącznikami.
10.2 Cena ofertowa to cena ryczałtowa należna Wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia. Wynagrodzenie ryczałtowe obejmuje ryzyko Wykonawcy i jego odpowiedzialność za prawidłowe oszacowanie ilości prac oraz materiałów, robocizny i sprzętu koniecznych do wykonania Przedmiotu umowy. Ryzyko zmiany stawki podatku VAT obciąża Wykonawcę.
10.3 Wynagrodzenie, o którym mowa w pkt 11.2 Zapytania ofertowego obejmuje kompleksową realizację przedmiotu zamówienia określonego w Projekcie umowy, z materiałami/ urządzeniami, kosztami ubezpieczeń, kosztami zużycia wody i energii elektrycznej oraz wszelkimi kosztami związanymi z przekazaniem do użytkowania i sporządzeniem dokumentacji powykonawczej
10.4 Dla porównania i oceny ofert Zamawiający przyjmie całkowitą cenę brutto, jaką
poniesie na realizację przedmiotu zamówienia.
10.5 W Formularzu ofertowym Wykonawca podaje cenę brutto, z dokładnością do dwóch
miejsc po przecinku w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., póz. 1830) oraz ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o denominacji złotego (Dz. U. z 1994 r., Nr 84, poz. 386 ze zm.), za którą podejmuje się zrealizować przedmiot zamówienia.
10.6 Wynagrodzenie będzie płatne zgodnie z Projektem umowy - Załącznik Nr 2 do Zapytanie ofertowego.

11.1 W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień
Rozdział 11
BADANIE OFERT
dotyczących treści złożonych ofert.
11.2 Jeżeli zaoferowana cena lub jej istotne części składowe, wydadzą się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia i wzbudzą wątpliwości Zamawiającego, co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów Zamawiający może zwrócić się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny, szczególności w zakresie:
- zarządzania procesem produkcji, świadczonych usług lub metody budowy;
- wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo korzystnych warunków dostaw, usług albo związanych z realizacją robót budowlanych;
- oryginalności dostaw, usług lub robót budowlanych oferowanych przez Wykonawcę;
- zgodności z przepisami dotyczącymi kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2020 r. póz. 2207 ze zm.) lub przepisów odrębnych właściwych dla spraw, z którymi związane jest realizowane zamówienie;
- zgodności z prawem w rozumieniu przepisów o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
- zgodności z przepisami z zakresu prawa pracy i zabezpieczenia społecznego, obowiązującymi w miejscu, w którym realizowane jest zamówienie;
- zgodności z przepisami dotyczącymi z zakresu ochrony środowiska;
- wypełniania obowiązków związanych z powierzeniem wykonania części zamówienia podwykonawcy.
Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa
na Wykonawcy.
11.3 Zamawiający poprawi w ofercie:
a) oczywiste omyłki pisarskie,
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty,
- niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
Rozdział 12
OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM WAG _____________________TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT_____________________
12.1 Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego.
12.2 Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria
i ich znaczenie:
Lp. Kryterium Znaczenie procentowe kryterium Maksymalna liczba punktów, jakie może otrzymać oferta za dane kryterium
1 Oferowana cena (C) 100% 100%
Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
12.3 Punkty za kryterium ,,Cena" zostaną obliczone według wzoru:
13 Pc=-----------x 100 pkt
14 Pb
15 gdzie,
16 Pe - ilość punktów za kryterium cena,
17 P n - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych,
18 P B-cena oferty badanej.
19 W kryterium ,,Cena", oferta z najniższą ceną otrzyma 100 punktów a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
Rozdział 13
OCENA OFERT, OGŁOSZENIA WYNIKÓW, UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
13.1. Zamawiający wykluczy Wykonawcę, który nie spełnia warunków udziału w postępowaniu określonych w Rozdziale 6 Zapytania ofertowego.
13.2. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
a] będzie złożona w niewłaściwej formie,
b] jej treść nie będzie odpowiadała treści Zapytania ofertowego, z zastrzeżeniem
pkt. 11.3 Zapytania ofertowego,
c] jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
d] zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
e] została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
f] zawiera błędy w obliczeniu ceny,
g] Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził
się na poprawienie omyłki, o której mowa w pkt. 11.3. lit c) Zapytania
ofertowego,
h] Wykonawca nie wyraził zgody, o której mowa w pkt. 8.17 Zapytania ofertowego, na przedłużenie terminu związania ofertą,
i] Wykonawca nie wziął udziału w wizji lokalnej,
j] jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
13.3. Zamawiający może wezwać Wykonawcę do wyjaśnienia treści złożonej oferty, jednak wyjaśnienia nie mogą prowadzić do negocjacji lub zmiany treści oferty.
13.4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców uzupełnień i wyjaśnień dokumentów potwierdzających warunki udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia (jednokrotnie). Może również poprawić oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe.
13.5. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny oferty wiarygodności przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów, danych i informacji.
13.6. W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej Wykonawców takiej samej liczby punktów, decyduje niższa cena.
13.7. Zamawiający udzieli zamówienia 'Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którzy złożą oferty zostaną zawiadomieni o wynikach postępowania w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany w ofercie (a w przypadku jego braku na faks lub adres pocztowy) oraz na stronie internetowej Parafii oraz Gminy.
13.8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania w przypadkach uzasadnionych, w szczególności:
- nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu,
- jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione
- cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty,
- postępowanie jest obarczone wadą formalno-prawną;
- wystąpią okoliczności powodujące konieczność unieważnienia postępowania ze względu na uzasadniony interes Zamawiającego.
Rozdział 14
INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY
14.1 Podpisanie umowy nastąpi w siedzibie Zamawiającego lub w inny zaakceptowany przez Zamawiającego sposób. O terminie i godzinie podpisania umowy, Wykonawca powiadomiony zostanie za pośrednictwem poczty elektronicznej przed planowanym podpisaniem umowy.
14.2 W przypadku odmowy podpisania umowy przez Wykonawcę możliwe jest podpisanie umowy z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu o udzielenie zamówienia uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów.
14.3 Przez odmowę zawarcia umowy Zamawiający rozumie przesłanie przez Wykonawcę pisma informującego o tym fakcie lub nie stawienie się w miejscu i terminie wyznaczonym do zawarcia umowy lub nie złożenie w wyznaczonym terminie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, a także nieodesłanie w wyznaczonym terminie podpisanej umowy w przypadku zawierania jej w trybie korespondencyjnym.
14.4 Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przed zawarciem umowy Wykonawcy mogą zostać wezwani do złożenia umowy regulującej ich współpracę.
Rozdział 15
WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
15.1 Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 3% ceny brutto oferty (z podatkiem VAT).
15.2 Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej; z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju

15.3 Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone przelewem należy wpłacać przed podpisaniem umowy na konto Zamawiającego:
Bank: BS Leśniowice O/Żmudź
Nr rachunku: 04 8195 0009 2003 0050 0050 0001
z adnotacją: ,,ZNWU - Numer sprawy: 2/KLESZTÓW/2024"
15.4 Zabezpieczenie należytego wykonania umowy musi być wniesione najpóźniej w dniu podpisania umowy przez Zamawiającego, przed jej podpisaniem. Wniesienie zabezpieczenia w pieniądzu będzie uznane za skuteczne, jeżeli rachunek Zamawiającego zostanie uznany kwotą zabezpieczenia najpóźniej w dniu podpisania umowy przez Zamawiającego i Wykonawcę, przed jej podpisaniem.
15.5 Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Kwota stanowiąca 70% zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zostanie zwrócona w terminie 30 dni od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego.
15.6 Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady fizyczne i gwarancji, wynosząca 30% wartości zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zostanie zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie 60 miesięcy od dnia odbioru końcowego.
15.6 W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy na jedną lub kilka form, o których mowa w przepisach ustawy - Prawo zamówień publicznych, pod warunkiem, że zmiana formy zabezpieczenia zostanie dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości.
15.7 W sytuacji, gdy wystąpi konieczność przedłużenia terminu realizacji umowy, Wykonawca przed zawarciem aneksu, zobowiązany jest do przedłużenia terminu ważności wniesionego zabezpieczenia wniesionego w formie innej niż pieniężna, albo jeśli nie jest to możliwe, do wniesienia nowego zabezpieczenia, na warunkach zaakceptowanych przez Zamawiającego, na okres wynikający z aneksu do umowy.
Rozdział 16 WADIUM
Wymagania dotyczące wadium
1) Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych) w terminie do dnia 19.09.2024 r., do godziny 15.00.
2) Wymaga się wniesienia wadium w pieniądzu przelewem na konto Zamawiającego:
nr 04 8195 0009 2003 0050 0050 0001 prowadzonego przez Bank BS Leśniowice O/Żmudź
3) Za skuteczne wniesienie wadium, Zamawiający uzna wadium, które w wyznaczonym
terminie tj. do dnia 19.09.2024 r. do godz. 15.00 i w wymaganej wysokości znajdzie się na koncie Zamawiającego - data uznania rachunku Zamawiającego. W tytule przelewu należy wpisać ,,wadium w postępowaniu".
4) W przypadku nie wybrania oferty wykonawcy wadium zostanie mu zwrócone w terminie do 7 dni od dnia wyboru oferty lub zamknięcia postępowania bez dokonania wyboru oferty (unieważnienia postępowania).
5) W przypadku wybrania oferty wykonawcy wadium zostanie mu zwrócone w terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy z wybranym wykonawcą.
Rozdział 17
POSTANOWIENIA UMOWY
17.1 Po przeprowadzeniu postępowania Zamawiający podpisze z Wykonawcą umowę, której istotne postanowienia zawarto we wzorze stanowiącym Załącznik Nr 2 do Zapytania ofertowego.
17.2 Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zostanie zawarta umowa, o której mowa w pkt. 17.1.
17.3 Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy na warunkach szczegółowo określonych w § 17 Projektu umowy.
17.4 Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od zawarcia umowy w sytuacji wycofania się z realizacji projektu, w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych Zamawiającemu w dniu sporządzania niniejszego Zapytania ofertowego.
Rozdział 18
OPIS SPOSOBU UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ I ZMIAN TREŚCI ZAPYTANIA
18.1 Wykonawcy mają możliwość składania pytań w niniejszym postępowaniu Treść zapytań i odpowiedzi zostanie umieszczona na stronie Parafii oraz Gminy.
18.2 Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany lub uzupełnienia treści Zapytania
ofertowego, przed upływem terminu na składanie ofert. Informacja
o wprowadzeniu zmiany lub uzupełnieniu treści Zapytania ofertowego zostanie opublikowana w miejscach publikacji zapytania.
Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, nie później jednak niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, przekazując treść zapytań wraz z wyjaśnieniami bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieści taką informację w miejscach publikacji zapytania, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego -wpłynął do zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert.

18.3 W przypadku, gdy wniosek o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego nie wpłynął w terminie, o którym mowa w pkt 18.2, zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień oraz obowiązku przedłużenia terminu składania ofert.
18.4 Przedłużenie terminu składania ofert, nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego.
18.5 Jeżeli w wyniku zmiany treści Zapytania ofertowego jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenia zmian w ofertach, Zamawiający przedłuży termin składania ofert i poinformuje o tym wykonawców, którym przekazano Zapytania ofertowe oraz zamieści taką informację w miejscach publikacji zapytania.
18.6 W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią Zapytania ofertowego a treścią udzielonych wyjaśnień i zmian, jako obowiązującą należy przyjąć treść informacji zawierającej późniejsze oświadczenie Zamawiającego.
Rozdział 19
SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI, OSOBY UPOWAŻNIONE DO KONTAKTU
19.1 W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja (wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje) między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 2 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t. j. Dz.U. z 2020 r., póz. 1041 z późn. zm.), osobiście, za pośrednictwem posłańca lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy w dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. j. Dz.U. z 2020 r., póz. 344 z późn. zm.).
19.2 Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazane w formie elektronicznej wymagają na żądanie każdej ze stron, niezwłocznego potwierdzenia faktu ich otrzymania.
19.3 W przypadku braku potwierdzenia otrzymania korespondencji przez Wykonawcę, Zamawiający domniema, że korespondencja wysłana przez Zamawiającego na adres e-mail, podany przez Wykonawcę, została mu doręczona w sposób umożliwiający zapoznanie się z jej treścią.
19.4 Korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem należy kierować na adres:
Parafia Rzymskokatolicka pw. NMP w Klesztowie
Klesztów
Ul. Kościelna 21
22-114 Żmudź
Adres poczty elektronicznej: klesztowparafia@gmail.com.
19.5 W korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Wykonawcy powinni posługiwać się znakiem postępowania: 2/KLESZTÓW/2024
19.7 Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z Wykonawcami.

Uwagi:
1.2. Słownik.
Użyte w niniejszym Zapytaniu ofertowym (oraz w załącznikach) terminy mają następujące znaczenie:
1) ,,zamówienie" - zamówienie, którego przedmiot został opisany w Rozdziale 4 niniejszego Zapytania ofertowego,
2) ,,postępowanie" - postępowanie o udzielenie zamówienia, którego dotyczy niniejsze Zapytanie ofertowe,
3) ,,Zamawiający/Beneficjent dotacji" - Parafia Rzymskokatolicka pw. Wniebowzięcia NMP w Klesztowie;
4) ,,Wykonawca" - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która oferuje na rynku wykonanie robót budowlanych lub obiektu budowlanego, dostawę produktów lub świadczenie usług lub ubiega się o udzielenie zamówienia, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia,

Kontakt:
19.6 Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest: ks. Tomasz Fidecki

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.