dolnośląskie (Wrocław)
śląskie (Mysłowice)
śląskie (Piekary Śląskie)
dolnośląskie (Wałbrzych)
podlaskie (Białystok)
łódzkie (Piotrków Trybunalski)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Remont murków oporowych |
Data zamieszczenia: | 2024-09-13 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Spółdzielnia Mieszkaniowa w Opolu ul. Kazimierza Sosnkowskiego 40-42 45-273 Opole powiat: Opole tel. 77 4624700, 77 4624702 przetargi@sm.opole.pl |
Województwo: | opolskie |
Miasto: | Opole |
Wadium: | nie wymagane |
Nr telefonu: | tel. 77 4624700, 77 |
Termin składania ofert: | 2024-09-24 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA POSTĘPOWANIE W TRYBIE ZAPYTANIA O CENĘ na remont murków oporowych na terenie Osiedla nr II Spółdzielni Mieszkaniowej w Opolu III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Zakres nr 1 - remont murku oporowego przy wejściu do budynku mieszkalnego Ul. mjr Hubala 4, segment 2, w tym: Wykonawca podaje w formularzu ofertowym cenę brutto w dwóch WARIANTACH : WARIANT I, w zakresie: 1. Nawierzchnia od strony schodów/pochylni - wejście do budynku, o powierzchni 4,24 m2: - rozebranie nawierzchni z kostki wzdłuż muru oporowego w pasie 20 cm (kostka do ponownego wykorzystania) - wymiana podbudowy na głębokości 10 cm na podbudowę z kruszywa 0-31,5 mm - izolacja przeciwwilgociowa pionowa powłokowa poniżej poziomu nawierzchni -0,15 cm i powyżej nawierzchni 0,1 Oćm, o powierzchni 5,30 m2 - izolacja przeciwwilgociowa pozioma z folii pod nawierzchnią z kostki, o powierzchni 4,24 m2 - ułożenie pasa szer. 20 cm z kostki z odzysku z wyprofilowaniem spadku od muru 2. Balustrada o długości 28,0 m: - demontaż balustrady - montaż nowych słupków kotwami chemicznymi do boku ściany (wg rysunku szczegółowego) - oczyszczenie balustrady z łuszczącej się farby i rdzy, - malowanie balustrady farbą antykorozyjną chlorokauczukową, - montaż balustrady do nowych słupków - dwukrotne malowanie farbą chlorokauczukową nawierzchniową, 3. Uzupełnienie elementów betonowych murku oporowego w systemie naprawczym do konstrukcji betonowych, w jednym miejscu o objętości 0,08 m3, 4. Wymiana uszkodzonych i odspojonych tynków oraz elementów betonowych na tynki cementowe, powierzchnia 63 m2, 5. Malowanie tynków zewnętrznych farbami elewacyjnymi, powierzchnia 59,90 m2, 6. Montaż czap z elementów betonowych prefabrykowanych o szerokości 40 cm z kapinosem na zwieńczeniu muru oporowego o długości 21,2 m. Czapy należy montować na zaprawie cementowej . ze spadkiem min. 2%, 7. Iniekcja krystaliczna dwurzędowa muru poniżej izolacji powłokowej (wykonana od strony parkingu) na długości 24,9 m 8. Tymczasowe zabezpieczenie stałym ogrodzeniem lub tymczasową balustradą do wys. min. 1,20 m na czas remontu, 9. Wywóz i utylizacja materiałów pochodzących z robót. WARIANT II, w zakresie: 1. Nawierzchnia od strony schodów/pochylni - wejście do budynku, o powierzchni 8,48 m2: - rozebranie nawierzchni z kostki wzdłuż muru oporowego w pasie 40 em - rozebranie podbudowy na głębokości 10 em - izolacja przeciwwilgociowa pionowa powłokowa poniżej poziomu nawierzchni -0,15 cm i powyżej nawierzchni 0,1 Oćm, o powierzchni 5,30 m2 - izolacja przeciwwilgociowa pozioma z folii pod nawierzchnią z kostki, o powierzchni 8,48 m2 - wykonanie nowej podbudowy grubości 15 em - ułożenie pasa szer. 40 cm z kostki z odzysku z wyprofilowaniem spadku od muru, przyjmując 5% kostki do wymiany. 2. Balustrada o długości 28,00 m: - demontaż balustrady - montaż nowych słupków kotwami chemicznymi do boku ściany (wg rysunku szczegółowego) - oczyszczenie balustrady z łuszczącej się farby i rdzy - zabezpieczenie balustrady podkładem antykorozyjnym chlorokauczukowym - montaż balustrady do nowych słupków - dwukrotne malowanie emalią chlorokauczukową całej balustrady, 3. Wymiana górnej części muru oporowego na długości 21,2 m: - Rozebranie ściany betonowej na wysokości min. 50 cm od górnej krawędzi muru - 3,60 m3, - Nawiercenie otworów w górnej części ściany betonowej w odległości co 50 em, mocowanie chemiczne kotew z prętów zbrojeniowych fi 12 mm długości 80 cm - 42 szt.,(kotwy w kształcie odwróconej L-ki) - Wykonanie/uzupełnienie ściany betonowej betonem C25/30, W8, wykończenie ściany od strony pochylni/schodów i zwieńczenia muru - beton architektoniczny, od strony parkingu - wysunięcie z kapinosem, górna powierzchnia ze spadkiem w stronę parkingu - 3,82 m3 (szkic w załączeniu do niniejszej SWZ), - Wykonanie zbrojenia ściany z prętów żebrowanych 4x12 mm, strzemiona co 20 cm z prętów gładkich fi 6 mm długości 1,25 m każdy - 106 kg. 4. Skucie uszkodzonych i odspojonych tynków od strony pochylni, powierzchnia 42,29 m2, 5. Wykonanie tynków zewnętrznych cementowych kategorii III, powierzchnia 52,89 m2, 6. Malowanie tynków zewnętrznych farbami elewacyjnymi, powierzchnia 52,89 m2, 7. Iniekcja krystaliczna dwurzędowa muru poniżej izolacji powłokowej (wykonana od strony parkingu) na długości 24,9 m 8. Tymczasowe zabezpieczenie stałym ogrodzeniem lub tymczasową balustradą do wys. min. 1,20 m, na czas remontu 9. Wywóz i utylizacja gruzu z rozbiórki. Zakres nr 2 - remont murku oporowego przy zjeździe do poziomu przyziemia w budynku usługowo-biurowym przy Ul. Sosnkowskiego 40-42 segment B, w tym: 1. Wymiana uszkodzonych i odspojonych tynków na tynki cementowe kat. III, o powierzchni 65,07 m2, 2. Wykonanie czapy na zwieńczeniu muru z elementów prefabrykowanych szerokości 40 cm z kapinosem wraz z wykonaniem 2% spadków na długości 26,9 m, 3. Balustrada o długości 26,9 m, - demontaż balustrady - oczyszczenie balustrady z łuszczącej się farby i rdzy - montaż nowych słupków kotwami chemicznymi do boku ściany (wg rysunku szczegółowego) - montaż balustrady do nowych słupków - zabezpieczenie balustrady podkładem antykorozyjnym chlorokauczukowym, a następnie dwukrotne malowanie emalią chlorokauczukową, 4. Malowanie tynków zewnętrznych farbami silikatowymi, powierzchnia 65,07 m2, 5. Tymczasowe zabezpieczenie na czas remontu balustrady. 6. Wywóz i utylizacja materiałów pochodzących z robót. Informacje dodatkowe: 1. Roboty należy wykonać z użyciem materiałów i rozwiązań o parametrach nie gorszych od rozwiązania przykładowego podanego w przedmiarach robót. 2. Prace należy wykonać na podstawie wytycznych Zamawiającego określonych w niniejszej Specyfikacji, w oparciu o przedmiary- stanowiące załącznik do niniejszej SWZ, w sposób zgodny z obowiązującymi normami, warunkami technicznymi wykonania i odbioru, wymogami technologicznymi oraz przepisami BHP i p.poż. 3, Zamawiający dopuszcza wykonanie remontu w innej technologii niż określona w SWZ pod warunkiem, że Oferent, wraz z ofertą przedstawi zamienne rozwiązanie z podaniem producenta i rodzaju materiału/systemu, a zastosowane materiały/system będą posiadały parametry nie gorsze niż rozwiązania przyjęte przez Zamawiającego w SV\\\\fZ. 4, Przywrócenie terenu wokół budynków do stanu pierwotnego poprzez wykonanie rekultywacji uszkodzonych terenów zielonych i nawierzchni utwardzonych. 5, Zastosowane materiały winny posiadać Europejską Aprobatę Techniczną lub ITB, certyfikat zgodności z ITB oraz atesty PZH. Otwarcie ofert: 2. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 24 września 2024 r. o godz. 10:20 w siedzibie Spółdzielni, pokój nr 211. Oferent może być obecny przy otwarciu ofert. Specyfikacja: 3. Specyfikacja warunków zamówienia została zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego tj. http://sm.opole.pl/44/63/przetargi-remontowo-budowlane.html oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego. Składanie ofert: X. PRZYGOTOWANIE OFERTY 1. Oferta powinna być złożona w nieprzejrzystej kopercie zaadresowanej do Zamawiającego z napisem: Nazwa wykonawcy ZAMAWIAJĄCY: Spółdzielnia Mieszkaniowa w Opolu Ul. Kazimierza Sosnkowskiego 40-42 45-273 Opole Oferta PRZETARG - remont murków oporowych TERMIN SKŁADANIA ofert upływa w dniu 24.09.2024r. do godz. 10:00 2. Na kopercie należy umieścić nazwę i adres Zamawiającego oraz nazwę i adres Oferenta. 3. Konsekwencje złożenia oferty nie zgodnie z ww. opisem ponosi Wykonawca. 1. Oferty należy składać w sekretariacie Spółdzielni, pok. 114, w terminie do 24 września 2024r. do godz.10:00. 3. W przypadku przesłania ofert drogą pocztową, decyduje data doręczenia. Oferty złożone po terminie podanym powyżej zostaną zwrócone Oferentom. 4. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia ofert w formie elektronicznej na adres e-mail przetargi@sm.opole.pl. Przesłane dokumenty powinny być podpisane i zeskanowane do pliku *.pdf oraz spakowane do pliku w formacie *.zip zaszyfrowanego hasłem. Hasło do rozpakowania plików oferty należy wysłać na wyżej wskazany adres e-mail, w dniu otwarcia ofert, najpóźniej do godz. 10:00. Informujemy, że w przypadku wysłania oferty na adres e-mail, oferta uznana jest za doręczoną jeśli została dostarczona do serwera poczty odbiorcy. Po stronie Oferenta jest uzyskanie potwierdzenia czy oferta została prawidłowo dostarczona i odczytana. Oferent, najpóźniej w terminie 7 dni od daty powiadomienia o wyborze oferty, zobowiązany będzie dostarczyć ofertę w oryginale na adres Zamawiającego. Miejsce i termin realizacji: 1. Oczekiwany termin realizacji przedmiotu zamówienia do 29 listopada 2024r. Wymagania: II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA 1. Zamówienie udzielone zostanie w trybie zapytania o cenę, którego zasady określa Regulamin udzielania zamówień na roboty budowlane, remontowe, dostawy i usługi przez Spółdzielnię Mieszkaniową w Opolu. Regulamin dostępny na stronie: http://sm.opole.pl/24/53/przepisv-spoldzielcze.html 2. W procedurze przetargowej nie mają zastosowania przepisy ustawy o zamówieniach publicznych. IV. USTALENIE CENY ZAMÓWIENIA 1. Cena zamówienia brutto winna być ustalona na podstawie przedmiarów robót dostarczonych przez Zamawiającego, z uwzględnieniem Wytycznych Zamawiającego określonych w niniejszej specyfikacji. 2. Zaproponowana cena powinna obowiązywać w całym okresie realizacji. 3. Podana przez Wykonawcę cena ofertowa brutto będzie stanowić wynagrodzenie ryczałtowe (art.632 kodeksu cywilnego). 4. Wykonawca podaje w formularzu ofertowym cenę brutto/netto. 5. Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty niezbędne do realizacji zamówienia wynikające wprost z dokumentacji, jak również w niej nie ujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia. 6. Wykonawca określając wynagrodzenie ryczałtowe zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę wykonania zamówienia. 7. Ryzyko ustalenia wynagrodzenia w formie ryczałtu spoczywa na wykonawcy, stąd musi on należycie ocenić wartość przedmiotu zamówienia, gdyż nie może domagać się podwyższenia wynagrodzenia ryczałtowego, chociażby w chwili zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru i kosztu prac. Cena ryczałtowa wskazana przez wykonawcę w okresie ważności umowy nie może ulec zmianie. 8. Wykonawca sporządza kosztorys ofertowy w oparciu o własną, opartą na rachunku ekonomicznym kalkulację ceny. Przedmiary robót, stanowiące załączniki do niniejszej SWZ należy traktować jako opis zakresu i ilości robót niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia. 9. Zamawiający przewiduje możliwość zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. 10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do podjęcia negocjacji cenowych z wybranymi wykonawcami, którzy złożyli oferty i zaoferowali kolejno najniższą cenę w oparciu o przyjęte kryteria. 11. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia zakresu robót wynikających z przedmiaru, a tym samym ceny zamówienia. Cena oferty skorygowana zostanie do określonych zakresów. 12. Dopuszcza się możliwość wprowadzenia robót dodatkowych i zamiennych, po potwierdzeniu powyższego zakresu przez Zamawiającego. 13. Cena w/w robót ustalona będzie na podstawie kosztorysów dodatkowych, przy czym w przypadku robót zamiennych kosztorys ofertowy będzie skorygowany o roboty, z których się zrezygnuje. 14. Podstawą do opracowania kosztorysów dodatkowych będą składniki cenotwórcze (R, Kp, Kz i Z) i ceny materiałów przyjęte w kosztorysie ofertowym. 15. Zamawiający dopuszcza powierzenie przez Wykonawcę wykonania robót podwykonawcy, pod warunkiem, że wykonawca wskaże podwykonawców oraz zakres i wartość robót powierzonych podwykonawcy zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ Wykaz podwykonawców. V. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA 1. Wykonawca udzieli gwarancji jakości na wykonane roboty na okres 60 miesięcy. 2. Oferent zobowiąże się do ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej na kwotę co najmniej 250.000,00 zł w całym okresie wykonania umowy, polisa będzie stanowiła załącznik do umowy z Wykonawcą. VI. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ DOKUMENTY NA ICH SPEŁNIENIE 1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Oferentów, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie. 2. Oferent ubiegający się o zamówienie powinien posiadać wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia oraz dysponować odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. 3. W przypadku gdy o zamówienie ubiega się konsorcjum (Oferenci wspólnie składający ofertę): a) Oferent zobowiązany jest załączyć do oferty pełnomocnictwa do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia udzielone przez pozostałych członków konsorcjum a określające skład konsorcjum, wskazanie lidera konsorcjum (podmiotu upoważnianego), zakresu pełnomocnictwa (do złożenia wspólnej oferty i zawarcia wspólnej umowy), oznaczenie czasu trwania konsorcjum oraz czasu na jaki pełnomocnictwo zostało udzielone (oba te okresy nie mogą być krótsze niż czas realizacji przedmiotu zamówienia i okres udzielonej gwarancji), b) za spełnienie warunków, o których mowa w punktach Vl.2 uznaje się łączne wypełnienie niniejszych wymogów przez członków konsorcjum, c) Oferent zobowiązany jest załączyć do oferty oświadczenia każdego członka konsorcjum o przyjęciu solidarnej odpowiedzialności za wykonanie przedmiotu umowy i udzieloną gwarancję. 4. W przypadku gdy Oferent zamierza powierzyć część robót podwykonawcy, zobowiązany jest przedstawić: a) nazwę podwykonawcy, b) zakres prac powierzanych podwykonawcy, c) wartość prac powierzanych podwykonawcy, 5. Oferta może zostać odrzucona wówczas, gdy cechować ją będą znamiona nieuczciwej konkurencji, przejawiającej się w szczególności podaniem nieprawdziwych danych oraz przy zaoferowaniu ceny znacząco odbiegającej od średniej ceny złożonych ofert. 2. Zamawiający wymaga aby roboty były prowadzone w sposób ciągły bez zbędnych przerw, dopuszcza się jedynie przerwy, które wynikają z technologii prowadzonych robót. 3. Oferta winna zawierać czas realizacji przedmiotu zamówienia od dnia przekazania placu budowy. 4. Za dzień zakończenia robót uważa się dzień, w którym Wykonawca zakończył wszystkie roboty objęte umową, uporządkował teren robót, usunął poza teren budowy wszystkie wytworzone odpady i pozostałości oraz przedstawił wraz ze zgłoszeniem zakończenia robót wszystkie niezbędne do odbioru dokumenty. 5. Oferent wyraża zgodę na następujące warunki płatności: na każdy zakres - 1 faktura z terminem płatności 21 dni. Faktura będzie płatna po wykonaniu całego zakresu. Podstawą do wystawienia faktury końcowej protokół odbioru końcowego bez uwag. VIII. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia oferty wadium IX. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE POWINNA ZAWIERAĆ OFERTA 1. Formularz ofertowy według wzoru - załącznik nr 1 do SWZ, z propozycją ceny brutto przedmiotu zamówienia opracowaną zgodnie z niniejszą SWZ. 2. Proponowany termin realizacji przedmiotu zamówienia od dnia przekazania placu budowy, przedstawiony zgodnie z punktem VII niniejszej SWZ (zawarte w formularzu ofertowym). 3. Oświadczenia (zawarte w formularzu ofertowym): o przyjęciu warunków specyfikacji i projektu umowy, o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu, o niezaleganiu w płatnościach w Urzędzie Skarbowym i ZUS, o ubezpieczeniu się od odpowiedzialności cywilnej jeżeli oferta zostanie wybrana lub posiadaniu ubezpieczenia i przedłożenia polisy OC przed podpisaniem umowy, na sumę gwarancyjną nie niższą niż 250.000,00 zł, o wizji lokalnej oraz uzyskaniu informacji koniecznych do przygotowania oferty, o nie podleganiu wykluczeniu z przyczyn wskazanych w punkcie VI. SWZ, o wypełnieniu obowiązku informacyjnego przewidzianym w art. 13 lub art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO" wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskałem w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia w toku postępowania w trybie zapytania o cenę . (jeśli dotyczy) 4. Odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej. Powyższe informacje powinny być potwierdzone aktualnym wydrukiem z systemu komputerowego Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej lub Krajowego Rejestru Sądowego. 5. Kosztorys ofertowy - kosztorys szczegółowy z wykazami składników cenotwórczych (R, Kp, Kz, i Z) oraz cenami materiałów zastosowanymi w kosztorysie ofertowym. 6. Wykaz podwykonawców, wykonawca wskaże podwykonawców oraz zakres i wartość robót powierzonych podwykonawcy zgodnie z załącznikiem nr 2 7. Opis zaoferowanego systemu/materiałów 5. Oferent może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma na piśmie powiadomienie o chęci wprowadzenia zmian lub wycofania oferty. Ofertę można wycofać lub wprowadzić do niej zmiany przed ostatecznym terminem składania ofert. 6. Zaleca się aby wszystkie strony oferty były ponumerowane, zaparafowane i ułożone w kolejności wynikającej z punktu IX niniejszej SWZ. Oferta wraz z wymaganymi dokumentami (oryginały bądź kserokopie) powinna być podpisana przez upełnomocnionego przedstawiciela Oferenta. XII. TERMIN I WYBÓR OFERT 1. Oceny ofert dokona Komisja Przetargowa na posiedzeniu zamkniętym. 2. Oferty zostaną rozpatrzone w terminie do 18.10.2024r. O wynikach przetargu Oferenci zostaną powiadomieni pisemnie. XIII. KRYTERIA OCENY OFERT 1. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta Wykonawcy, który spełni wszystkie postawione w niniejszej SWZ warunki oraz uzyska największą liczbę punktów wyliczoną zgodnie z poniższym wzorem. 2. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający kierował się będzie następującymi kryteriami: cena. Cena oferty C - waga 100 pkt. Cena oferty - będzie określona proporcjonalnie wg wzoru: najniższa cena z badanych ofert C =.....................................x 100 pkt cena oferty badanej 3. Zamawiający dokona obliczeń ilości punktów wg powyższych wzorów z dokładnością do 2 miejsc po przecinku. 4. Zamawiający dokona oceny ofert dla Zakresu nr 1 w poszczególnych Wariantach. XIV. INFORMACJA DOTYCZĄCA ZAWARCIA UMOWY 1. Przyjęcie oferty przez Zamawiającego nie stanowi zawarcia umowy. 2. Projekt umowy, zawierający wszystkie uwarunkowania oferty, stanowi załącznik do niniejszej SWZ. 3. Najpóźniej w terminie 14 dni od daty powiadomienia o wyborze oferty, wybrany V\\\\fykonawca zobowiązany jest podpisać umowę. 4. Oferent zobowiąże się do zawarcia umowy wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 pod rygorem utraty wadium. 5. Oferent będzie związany złożoną ofertą do dnia 31.10.2024r. 6. Zamawiający powiadomi wybranego Wykonawcę o miejscu i terminie podpisania umowy. 7. Zamawiający na etapie zawierania umowy dopuszcza możliwość korekty zakresu robót. 8. Wykonawca przed podpisaniem umowy przedłoży Zamawiającemu polisę OC na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 250.000,00 zł. XV. UDZIELANIE WYJAŚNIEŃ 2. W niniejszym postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje będą przekazywane wyłącznie w formie pisemnej na adres Zamawiającego lub faksem lub drogą elektroniczną na adresy/numery wskazane w niniejszym punkcie, a udzielane odpowiedzi będą przekazywane Oferentom na adresy/numery wskazane w zapytaniu. 3. Zapytania powinny być składane w formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego lub mailem na adres przetargi@sm.opole.pl XVI. UPRAWNIENIA ZAMAWIAJĄCEGO Zamawiający zastrzega sobie prawo swobodnego wyboru oferty, prawo nie wybrania żadnej z ofert oraz unieważnienia przetargu, bez podania przyczyny. XVII. ODWOŁANIA Oferentom nie przysługują środki odwoławcze. Kontakt: 1. Osobami uprawnionymi do kontaktu z Oferentami jest w sprawach formalnych: Pani Anna Feruś, tel. 77 4624741, 77 4624702 . |
© eurobudowa.pl 2004-2024