wielkopolskie (Swarzędz)
dolnośląskie (Wrocław)
podkarpackie (Łańcut)
łódzkie (Łęczyca)
wielkopolskie (Krzykosy)
lubelskie (Lublin)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie usług z zakresu projektowania, prototypowania i testowania wskazanych elementów prototypu wielośrodowiskowego pojazdu załogowego |
Data zamieszczenia: | 2024-09-23 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
BECCARII Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Jasionka 954E 36-002 Jasionka powiat: rzeszowski +48 530 718 898 beccarii@bldg.pl https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/199327 |
Województwo: | podkarpackie |
Miasto: | Jasionka |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | +48 530 718 898 |
Termin składania ofert: | 2024-10-21 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
ZAPYTANIE OFERTOWE nr 1_2024 z dnia 20 września 2024 r. na wybór wykonawcy usług z zakresu projektowania, prototypowania i testowania wskazanych elementów prototypu wielośrodowiskowego pojazdu załogowego Powstaje w kontekście naboru FENG.01.01-IP.02-001/24 - Ścieżka SMART Część 1 Usługi z zakresu projektowania, prototypowania i testowania Przedmioty zamówienia Usługa Usługi inne Opis W ramach planowanych prac badawczo-rozwojowych prowadzonych przez Zamawiającego obejmujących wykonanie prototypu wielośrodowiskowego pojazdu załogowego przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług z zakresu projektowania, prototypowania i testowania wskazanych elementów prototypu. Zakres zadań obejmuje niżej wskazane zadania następujące po sobie: 1. Zadanie realizowane w ramach projektowania jednostki zasilającej: 1.1 Testy wydajności - Celem zadania będzie przetestowanie prądów rozładowania, pojemności baterii, temperatury pracy przy zadanych obciążeniach. 2. Zadanie realizowane w ramach planowanych testów fizycznych silników, śmigieł, ESC: 2.1 Seria testów różnych konfiguracji w tym: 2.1.1 Badanie charakterystyk napędowych, tj. zależność momentu silnika od jego prędkości obrotowej oraz mapa sprawności silnika elektrycznego i jego sterownika, a także mapa sprawności napędu jako całości. Działanie to będzie niezbędne do określenia limitów jednostki napędowej oraz wyznaczenia punktów pracy, w których wykorzystanie silnika elektrycznego będzie optymalne energetycznie. 2.1.2 Przeprowadzenie testów śmigieł, z uwzględnieniem takich parametrów jak: wibracja śmigła, efektywność pracy śmigła, zespołu śmigło -ESC, maksymalny ciąg, moc 2.2Analiza wyników i optymalizacja - Na podstawie wyników testów z poprzednich punktów możliwa będzie ostateczna weryfikacja dobranego napędu, tzn. ocena czy dla zadanych warunków pracuje on w najbardziej optymalnym zakresie swoich charakterystyk. Jeśli wyniki nie będą zadowalające, w kolejnym kroku możliwe będzie zaproponowanie zmiany punktu pracy napędu w ramach tej samej jednostki lub wymiany któregoś elementu na inny, bardziej odpowiedni model. 3. Zadanie realizowane w ramach projektowania kadłuba nośnego: 3.1 Modelowanie struktur nośnych kadłuba - Stworzenie modelu CAD kadłuba spełniającego wymagania wytrzymałości mechanicznej jednocześnie będąc jak najlżejszym. W tym etapie konieczne będzie zdefiniowanie kluczowych elementów konstrukcyjnych, takich jak żeberka, wręgi, dźwigary i inne elementy wzmacniające umożliwiające, aby kadłub mógł wytrzymać obciążenia operacyjne. 3.2 Analiza wytrzymałościowa - Zadanie będzie polegało na ocenie zdolności kadłuba do wytrzymania różnych obciążeń mechanicznych, takich jak siły dynamiczne i statyczne, które mogą występować podczas eksploatacji. Celem tej analizy jest zapewnienie, że konstrukcja kadłuba jest wystarczająco wytrzymała, aby sprostać wymaganiom operacyjnym, bezpieczeństwu i długotrwałej eksploatacji. 3.3 Dobór materiałów i technologii produkcyjnej- Wyznaczenie właściwości różnych materiałów, wybór materiałów i technologii umożliwiających produkcję poszczególnych części kadłuba z materiałów kompozytowych o wymaganej wytrzymałości i trwałości. 4. Zadanie realizowane w ramach projektowania kabiny pilota 4.1 Ergonomia i układ funkcjonalny - Zadanie ma na celu zapewnienie komfortu, wydajności i bezpieczeństwa pilota podczas obsługi drona. Skupi się na zidentyfikowaniu kluczowych elementów sterujących, takich jak drążki sterowe, dźwignie, przyciski, ekrany itp., i określenie optymalnego rozmieszczenia, aby zapewnić wygodny dostęp i intuicyjne sterowanie. 4.2 Symulacje widoczności i bezpieczeństwa - Stworzenie modelu komputerowego oraz makiety wnętrza kabiny. Umiejscowienie układów sterowania i wyświetlaczy w przestrzeni kadłuba. Budowa pełnowymiarowej makiety kabiny. Testy rzeczywiste na makiecie kabiny. 5. Zadanie realizowane w ramach projektowania fotela pilota 5.1 Modelowanie 3D fotela pilota - Stworzenie modeli poszczególnych części fotela w oprogramowaniu CAD 3D. Umiejscowienie foteli w przestrzeni kadłuba. 5.2 Ergonomia i dostosowanie do różnych pilotów - Testy makiety fotela w rzeczywistej makiecie kabiny. 5.3 Modelowanie struktur nośnych fotela pilota - Wyznaczenie ilości warstw laminatu w różnych strefach fotela, wyznaczenie miejsc wymagających wzmocnienia dodatkowymi, lokalnymi warstwami laminatu. Projekt układu regulacji i połączenia z kadłubem. 5.4 Materiały i technologie amortyzujące - Dobranie materiału obicia foteli zapewniającego odpowiednią amortyzację w trakcie jazdy po nierównym podłożu oraz przy lądowaniu. 5.5 Symulacje wytrzymałościowe i komfortu - Analiza wytrzymałości i sztywności elementów w oparciu o zakładane obciążenia w trakcie jazdy, lotu i pływania dla różnych pilotów. 6. Zadanie realizowane w ramach projektowania panelu przyrządów 6.1 Zaprojektowanie i dobór elementów panelu - Zadanie obejmować będzie identyfikację potrzebnych wskaźników, przycisków i ekranów, uwzględniając funkcje nawigacyjne i sterowania. 6.2 Integracja wyświetlanych parametrów na ekranie - Zadanie obejmować będzie projekt intuicyjnego interfejsu użytkownika, w oparciu o identyfikację kluczowych danych lotniczych, takich jak wysokość, prędkość i status baterii uwzględniając czytelność i ergonomiczność a następnie wybór odpowiedniego oprogramowania do wizualizacji danych oraz integracja z systemem sterowania. 7. Zadanie realizowane w ramach implementacji systemu sterowania 7.1 Implementacja modeli 3D joysticka i pedałów do konstrukcji kadłuba - Analiza dostępnych modeli pod kątem ergonomii, funkcji i jakości wykonania. Etapy obejmują badanie parametrów technicznych, np. precyzji, kompatybilności, oraz ocenę opinii użytkowników. Kluczowe jest dopasowanie do specyfikacji projektu i oczekiwań użytkownika. Następnym etapem jest stworzenie modelu CAD wybranych elementów a następnie ergonomiczne umieszczenie w projekcie drona. Zapewni to wymaganą efektywność i komfort pracy, oraz redukuje ryzyko błędów podczas obsługi drona. 8. Zadanie realizowane w ramach projektowania przekładni umożliwiającej zastosowanie tych samych silników do jazdy, lotu i pływania 8.1 Symulacje efektywności - Symulacje numeryczne w zakresie efektywności przekładni 8.2 Symulacje wytrzymałościowe - Numeryczne analizy strukturalne przekładni 8.3 Symulacje zmęczeniowe - Numeryczne analizy zmęczeniowe przekładni 9. Zadanie realizowane w ramach projektowania układu przeniesienia napędu 9.1 Dobór komponentów i materiałów 9.2 Dokumentacja wykonawcza 9.3 Symulacja efektywności 9.4 Symulacje numeryczne 9.5 Symulacje wytrzymałościowe 9.6 Symulacje zmęczeniowe 10. Zadanie realizowane w ramach projektowania lekkich gąsienic 10.1 Projekt gąsienicy - modelowanie CAD 10.2 Badania materiałowe, strukturalne 10. 3 Symulacje numeryczne 10.4 Symulacje wytrzymałościowe 10.5 Symulacje zmęczeniowe 11. Zadanie realizowane w ramach projektowania układu zawieszenia 11.1 Projektowanie systemów amortyzacji 11.2 Symulacje numeryczne 11.3 Dokumentacja wykonawcza 12. Zadanie realizowane w ramach doboru elementów bezpieczeństwa 12.1 Opracowanie wybranych elementów crashowych 12.2 Fizyczne badania elementów crashowych 13. Zadanie obejmujące wykonanie kadłuba nośnego 13.1 Wykonanie form niezbędnych do budowy prototypu - Przygotowanie modeli oraz wykonanie foremników niezbędnych do budowy prototypu do wytworzenia elementów kadłuba w dobranej technologii. Wykończenie powierzchni modeli dla uzyskania efektu wizualnego. Wykonanie stanowisk i przyrządów montażowych. 13.2 Budowa kadłuba - Wytworzenie elementów kadłuba w wybranej technologii. Przygotowanie materiałów kompozytowych, przygotowanie dokumentacji technologicznej dla firm zewnętrznych. Wstępny montaż głównych elementów kadłuba. 14. Zadanie obejmujące wykonanie kabiny pilota 14.1 Wykonanie form niezbędnych do budowy prototypu - Wykonywanie form niezbędnych do budowy prototypu przy użyciu CNC obejmuje modelowanie 3D w CAD, programowanie CNC oraz obróbkę na maszynie CNC. Proces obejmuje frezowanie, wiercenie i toczenie, aż do uzyskania pożądanych kształtów i wymiarów. 15. Zadanie obejmujące wykonanie fotela pilota 15.1 Przygotowanie form niezbędnych do budowy prototypu - Przygotowanie modeli oraz wykonanie foremników niezbędnych do budowy prototypu do wytworzenia elementów fotela w dobranej technologii. Wykończenie powierzchni modeli. 15.2 Wykonanie fotela - Wytworzenie elementów dla 2 sztuk foteli w wybranej technologii. Przygotowanie materiałów kompozytowych, przygotowanie dokumentacji technologicznej dla firm zewnętrznych. Wstępny montaż głównych elementów foteli. 16. Zadanie obejmujące wykonanie gąsienic 16.1 Konsultacje dotyczące technologii wykonania gąsienic 17. Zadanie obejmujące wykonanie testów obciążeniowych kadłuba, w tym: 17.1 Badania drgania własne kadłuba 17.2 Badania obciążenia quasi-statyczne kadłuba 18. Zadanie obejmujące wykonanie testów laboratoryjnych układów: zawieszenia, przeniesienia napędu oraz gąsienicy 18.1 Testy układu przeniesienia napędu - wytrzymałościowe 18.2 Testy trakcji i zużycia gąsienicy na bieżni 18.3 Testy układu zawieszenia Dalszy zakres zamówienia został wskazany w załączniku pn. "BECCARII_Zapytanie ofertowe nr 1_2024" CPV: 71600000-4, 72244000-7, 79421200-3, 79930000-2 Dokument nr: 2024-76381-199327, 1_2024 Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert 2024-10-21 Miejsce i termin realizacji: Planowany termin podpisania umowy 2024-10 Miejsca realizacji cała Polska Kraj Polska Województwo Powiat Gmina Miejscowość Wymagania: Warunki zmiany umowy Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu realizacji umowy właściwej, w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy dotyczących: a)spowodowanych między innymi epidemią, uniemożliwiających prawidłowe i terminowe wykonanie przedmiotu zamówienia (np. spowodowanych decyzją władz państwowych, samorządowych, służb sanitarnych, itp.) oraz w przypadku wystąpienia innych niezależnych okoliczności, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć w chwili podpisania umowy z Wykonawcą. b)zmiany terminu realizacji projektu; c)wydłużenia okresu realizacji zamówienia, jeżeli strony dojdą do zgodnego wniosku, że jest to konieczne dla osiągnięcia celu zamówienia; d)wprowadzenia zmian w przyjętych założeniach dotyczących przedmiotu zamówienia, na wniosek Wykonawcy uzasadniony względami merytorycznymi, technicznymi, funkcjonalnymi, wizualnymi i tylko za zgodą Zamawiającego; e)w przypadku braku dostępności materiałów niezbędnych dla realizacji przedmiotu zamówienia lub wydłużony czas oczekiwania ze względu na sytuacje rynkową będącą następstwem np. wystąpienia epidemii lub pandemii i wprowadzonymi w ich efekcie obostrzeniami lub sytuacją gospodarczo-polityczną; jeśli się to okaże konieczne, ze względu na zmianę przepisów powszechnie obowiązującego prawa, po zawarciu Umowy, w zakresie niezbędnym do dostosowania Umowy do zmian przepisów powszechnie obowiązującego prawa; f)konieczności dostosowania warunków Umowy do postanowień Umowy o dofinansowanie; zaistnienia niemożliwych do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczności prawnych, ekonomicznych, technicznych lub wystąpi siła wyższa, za którą żadna ze stron umowy nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy zgodnie z zamówieniem. Czy dopuszczalna oferta częściowa? NIE Warunki, jakie musi spełniać oferent Typ Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności Opis W postępowaniu mogą brać udział Oferenci, którzy spełniają następujące warunki: posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; Typ Wiedza i doświadczenie Opis W postępowaniu mogą brać udział Oferenci, którzy spełniają następujące warunki: posiadają wiedzę, doświadczenie niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, tj. posiadają wskazane w dodatkowych warunkach udziału doświadczenie Typ Sytuacja ekonomiczna i finansowa Opis W postępowaniu mogą brać udział Oferenci, którzy spełniają następujące warunki: znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Typ Dodatkowe warunki udziału Opis Dodatkowe warunki udziału: Oferty mogą składać Oferenci, którzy spełniają nw. wymagania: 1. Oferent powinien posiadać doświadczenie w projektach badawczych obejmujące projektowanie i badanie statków powietrznych - minimum jeden (1) Projekt. 2. Oferent musi wykazać doświadczenie w zakresie powyższego warunku w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Jako potwierdzenie spełnienia tego warunku Oferent zobowiązany jest do przedstawienia referencji, zaświadczeń, certyfikatów lub innych dokumentów tożsamych potwierdzających spełnienie powyższego warunku. 3. Oferent powinien posiadać laboratoria do przeprowadzania testów umożliwiających pełną realizację zakresu zamówienia. Jako potwierdzenie spełnienia tego warunku Oferent składa stosowne oświadczenie. 4. Oferent powinien posiadać wprowadzone systemy zarządzania jakością - minimum jeden (1) Oferent musi wykazać doświadczenie w zakresie powyższego warunku w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Jako potwierdzenie spełnienia tego warunku Oferent zobowiązany jest do przedstawienia zaświadczeń, certyfikatów lub innych dokumentów tożsamych potwierdzających spełnienie powyższego warunku. Oferent powinien posiadać doświadczenie w przeprowadzeniu certyfikacji statków powietrznych - przeprowadził min. 1 proces certyfikacji Oferent musi wykazać doświadczenie w zakresie powyższego warunku w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Jako potwierdzenie spełnienia tego warunku Oferent zobowiązany jest do przedstawienia referencji, zaświadczeń, certyfikatów lub innych dokumentów tożsamych potwierdzających spełnienie powyższego warunku. W celu potwierdzenia spełnienia wszystkich powyższych warunków udziału w postępowaniu prosimy o wypełnienie oświadczenia stanowiącego Załącznik nr 2 do oferty oraz dostarczenie dokumentów poświadczających spełnienie warunków udziału w postępowaniu np. referencji, zaświadczeń lub certyfikatów lub innych dokumentów tożsamych. Z udziału w postępowaniu są wykluczeni Wykonawcy/Oferenci, którzy: Posiadają powiązania osobowe lub kapitałowe z Zamawiającym Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na: a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji (o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa), pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, b) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia, lub związaniu z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli albo pozostawaniu we wspólnym pożyciu z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia, c) pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że istnieje uzasadniona wątpliwość co do ich bezstronności lub niezależności w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia. W celu potwierdzenia spełnienia ww. warunku Oferenci przedłożą wypełniony Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego. Uwagi: Data opublikowania ogłoszenia 2024-09-20 Data ostatniej zmiany 2024-09-20 21:20:19 Kryteria oceny Czy kryterium cenowe TAK Opis Wartość zamówienia netto (w PLN) W = (W min: W n) x 100 pkt. gdzie: W min - najniższa Wartość zamówienia spośród ofert nieodrzuconych W n - Wartość zamówienia ocenianej oferty W - Wartość zamówienia Kontakt: Osoby do kontaktu Maria Korzeniowska tel.: +48 530 718 898 e-mail: beccarii@bldg.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2024