pomorskie (Gdańsk)
pomorskie (Gdańsk)
dolnośląskie (Wrocław)
podkarpackie (Łańcut)
lubelskie (Lublin)
śląskie (Katowice)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Prace konserwatorskie w kościele |
Data zamieszczenia: | 2024-10-04 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Mikołaja Biskupa Tyrawa Wołoska 134 38-535 Tyrawa Wołoska powiat: sanocki tel. 13 46 21154 urzad@tyrawa.pl |
Województwo: | podkarpackie |
Miasto: | Tyrawa Wołoska |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 13 46 21154 |
Termin składania ofert: | 2024-11-06 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
w sprawie zamówienia: ,,Prace konserwatorskie w kościele pw. Św. Paraskewii w Hołuczkowie" II. OPIS I ZAKRES PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: Prace konserwatorskie w kościele pw. św. Paraskewii w Hołuczkowie polegające na przywróceniu stanu pierwotnego kościoła zgodnie z założeniami kosztorysu inwestorskiego. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac konserwatorskich przy polichromowanej i złoconej strukturze ikonostasu oraz prestołu dla zadania: ,,Prace konserwatorskie w kościele pw. Św. Paraskewii w Hołuczkowie", dofinansowanego (wstępna promesa) Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w ramach Polskiego Ładu. Podmiotem udzielającym dofinansowania jest Gmina z Trawa Wołoska. Prace konserwatorskie będą polegać na: o Konserwacja techniczno-estetyczna obrazu olejnego ,,Ukrzyżowanie" w złoconej i srebrzonej ramie; - Powierzchnia warstwy malarskiej obrazu -144 dm2, - Powierzchnia złoceń - 53 dmz. o Konserwacja techniczno-estetyczna dwóch obrazów Św. Piotra Apostoła i Św. Pawła Apostoła; - Powierzchnia warstwy malarskiej dwóch obrazów olejnych - 196 dm2 o Konserwacja techniczno-estetyczna polichromii ściennej: - Powierzchnia dekoracji malarskich ściennych na ścianie południowej w nawie kościelnej - 1436 dm2. Zakres rzeczowy- opis przedmiotu zamówienia obejmuje: 1. Obrazy olejne na płótnie - ,,Ukrzyżowanie", ,,Św. Piotr Apostoł", ,,Św. Paweł Apostoł". o Wykonanie szczegółowych badań konserwatorskich w celu precyzyjnego określenia układu warstw stratygraficznych oraz zakresu przekształceń obiektu. o Zabezpieczenie, podklejenie łuszczących się fragmentów nawarstwień zaprawy z warstwą malarską (klej glutynowy o odpowiednio dobranej procentowości + bibuła japońska). o Demontaż oraz przewiezienie obiektów do pracowni konserwatorskiej. o Odczyszczenie warstwy malarskiej z zabrudzeń i werniksu po wcześniejszym wykonaniu prób czyszczenia. o Usuniecie ewentualnych retuszy. o Sklejenie rozdarć w płótnie (np. przy użyciu kleju Vinavil) o Wykonanie protez płóciennych w miejscu większych ubytków płótna. o Relaksacja i prasowanie pofalowanego płótna na stole niskociśnieniowym. o W razie potrzeby dublaż oryginalnego podobrazia na nowe płótno na masę dublażową Beva 371 na stole niskociśnieniowym. o Uzupełnienie ubytków zaprawy z odpowiednim opracowaniem faktury powierzchni (zastosowanie kitu odwracalnego, kredowo-klejowego). o Izolacja kitów (szelak). o Werniksowanie pośrednie pod pardę polichromowane. o Uzupełnienie ubytków warstwy malarskiej farbami retuszerskimi. o Werniksowanie końcowe. o W przypadku ikon z ikonostasu impregnacja owadobójcza drewnianego blatu poprzez nasączenie iniekcyjne otworów wlotowych żerowisk drewnojadów (Permethrin). o Lokalna impregnacja wzmacniająca osłabionych fragmentów drewna. o Sklejenie rozszczepień drewna. o Uzupełnienie ubytków drewna kitami drzewnymi oraz kitami na bazie żywic epoksydowych (Axon, Araldit) z odpowiednim opracowaniem powierzchni. o Ponowny montaż ikon. o Wykonanie dokumentacji prac konserwatorskich: opisowej, rysunkowej i fotograficznej. 2 . Polichromia ścian i stropów w całym wnętrzu. o Wykonanie szczegółowych badań konserwatorskich w celu precyzyjnego określenia stanu zachowania malowideł oraz drewnianego podłoża. Badania stratygraficzne, analiza warstw technologicznych. o Zabezpieczenie, podklejenie łuszczących się fragmentów zaprawy i warstwy malarskiej (klej glutynowy o odpowiednio dobranej procentowości). o Odczyszczenie warstwy malarskiej z zabrudzeń oraz zaplamień po wcześniejszym wykonaniu prób czyszczenia (gumki chlebowe, pędzle szczecinowe, delikatne rozpuszczalniki i substancje enzymatyczne). Usunięcie wtórnych retuszy malarskich wytestowaną metodą chemiczną lub fizyczną. o Utrwalenie malowideł w miejscach spudrowanych za pomocą żywic (Paraloid B82 lub Paraloid B-72- po uprzednim wykonaniu prób). o Dezynsekcja drewnianego podłoża poprzez nasączenie iniekcyjne otworów wlotowych żerowisk drewnojadów (prod. Altax). o Impregnacja drewnianego podłoża w miejscach całkowitego ubytku warstwy malarskiej w raz z zaprawą, wymagających utrwalenia (Paraloid B -72). o Uzupełnienie ubytków drewna odpowiednio dobranymi kitami drzewnymi oraz kitami na bazie żywic epoksydowych (Akson, Arałdit) z odpowiednim opracowaniem powierzchni. o Uzupełnienie ubytków zaprawy z odpowiednim opracowaniem faktury powierzchni (zastosowanie kitu odwracalnego, kredowo- klejowego). o Uzupełnienie ubytków warstwy malarskiej plamą barwną w sposób naśladowczy do partii oryginalnych (dobór spoiwa, po wykonaniu badań techniki wykonania malowideł). Uzupełnienie ubytków warstwy malarskiej plamą barwną w sposób naśladowczy do partii oryginalnych (dobór spoiwa, po wykonaniu badań techniki wykonania malowideł). 3. Wykonanie dokumentacji prac konserwatorskich: opisowej i fotograficznej. Prace muszą zostać wykonane zgodnie z Programem prac konserwatorskich zatwierdzonym decyzją Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac przy zabytku. UWAGA: wyposażenie ruchome wraz z wystrojem malarskim w dawnej cerkwi grekokatolickiej pw. św. Parasewii w Hołuczkowie, decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków wpisane jest do rejestru zabytków województwa podkarpackiego (B-1054 z dnia 13.03.2023 r.). Zakres prac określa załączony do niniejszego zapytania ofertowego przedmiar robót -Załącznik nr 4, program prac konserwatorskich - Załącznik nr 2b oraz pozwolenie Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac przy zabytków - Załącznik nr 2a. Do obowiązków Wykonawcy należy także wykonanie tablicy informacyjnej z informacją o dofinansowaniu zadania w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków zgodnie z wytycznymi zawartymi w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych (Dz. U. póz. 953, 2506,1471). CPV: 92522100-7, 45453100-8 Otwarcie ofert: 3. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 6 listopada 2024 r. o godz. 10:15 Składanie ofert: VII. MIEJSCE SKŁADANIA OFERTY CENOWEJ 1. Ofertę cenową należy złożyć w terminie do dnia 6 listopada 2024 r. do godz. 10:00 w formie: 1] Papierowej za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście w siedzibie Urzędu Gminy w Tyrawie Wołoskiej, 38-535 Tyrawa Wołoska z dopiskiem: Oferta na ,,Prace konserwatorskie w kościele pw. 5w. Paraskewii w Hołuczkowie", nie otwierać przed 06.11.2024 r. 2) Elektronicznej na adres e-mail: urzad@tyrawa.pl. Miejsce i termin realizacji: Termin wykonania robót: do 06.12.2025 r. Wymagania: Załączony przedmiar robót jest jedynie informacyjny i został załączony celem ułatwienia przygotowania oferty. Wykonawca, uwzględniając wszystkie wymogi, o których mowa w niniejszym Zapytaniu ofertowym, powinien w cenie ofertowej ująć wszystkie koszty, które mogą wystąpić w związku z wykonywaniem zamówienia zgodnie z warunkami umowy oraz przepisami technicznymi i prawnymi. Cena określona przez Wykonawcę nie będzie podlegała zmianie. III. UBEZPIECZENIE Zamawiający wymaga od Wykonawcy, z którym podpisze umowę, dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż wartość brutto złożonej oferty [wraz z potwierdzeniem zapłaty wymaganej składki]. IV. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 0 UDZIELENIE ZAMÓWIENIA 1. Doświadczenie w zakresie realizacji robót zbliżonych do robót będących przedmiotem postępowania. Powyższe kryterium będzie uznane za spełnione w przypadku wykazania, że oferent w ciągu ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał należycie, zgodnie z przepisami prawa i prawidłowo co najmniej 3 zamówienia, których przedmiotem było wykonanie prac konserwatorskich na obiekcie zabytkowym objętym prawną ochroną konserwatorską poprzez wpis do rejestru zabytków o wartości prac każdego zamówienia co najmniej 50 000,00 zł brutto. 2. Dysponowanie kadrą niezbędną do realizacji zamówienia, przez co rozumie się skierowanie do wykonywania prac przy zabytku. Powyższe kryterium będzie uznane za spełnione w przypadku wykazania, że oferent dysponuje potencjałem kadrowym posiadającym kwalifikacje zawodowe i doświadczenie odpowiednie do niżej wymienionej funkcji, jaka zostanie mu powierzona, spełniając następujące wymagania: - Wykonawca prac konserwatorskich - osoba posiadająca uprawnienia do prowadzenia prac konserwatorskich, o których mowa w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami [Dz. U. z 2023 r. póz. 951 z późn. zm.) 3. Przeprowadzenie przed złożeniem oferty wizji lokalnej w obiekcie będącym przedmiotem postępowania. Przed sporządzeniem oferty wymagana jest wizja lokalna na obiekcie (załącznik nr 6] Oferta złożona bez wcześniejszego wykonania wizji lokalnej na obiekcie, zostanie odrzucona ze względów formalnych i nie będzie analizowana merytorycznie. V. OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA WARUNKÓW DOPUSZCZAJĄCYCH: 5.1. w zakresie określonym w pkt 4.1 . spełnia/nie spełnia w zależności od treści oświadczenia oraz dostarczenia odpowiednich dokumentów potwierdzających wiarogodność takiego oświadczenia (lista zrealizowanych usług wraz z potwierdzeniem ich należytego wykonania - np. w formie protokołów odbioru, zaświadczeń urzędowych, listów rekomendacyjnych podpisanych przez inwestora itp.) 5.2. w zakresie określonym w pkt 4.2. spełnia/nie spełnia w zależności od treści oświadczenia oraz dostarczenia odpowiednich dokumentów potwierdzających wiarogodność takiego oświadczenia (dane wskazywanej osoby/wskazywanych osób wraz z kopią dokumentów potwierdzających uprawnienia). 5.3. w zakresie określonym w pkt 4.3. - spełnia/nie spełnia w zależności od treści załącznika nr 1 Oferta, która nie spełnia któregokolwiek z warunków określonych powyżej, z uwzględnieniem sposobu ich udokumentowania, zostanie odrzucona ze względów formalnych i nie będzie analizowana merytorycznie. Zamawiający odrzuci również ofertę w przypadku, gdy na wezwanie Zamawiającego oferent nie dostarczy dokumentów potwierdzających wiarogodność oświadczeń. W przypadku odrzucenia oferty oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie wobec Zamawiającego. VI. DOKUMENTY SKŁADANE WRAZ Z OFERTĄ 1. Oferta musi zostać podpisana przez osobę uprawnioną do reprezentacji Oferenta. 2. Kompletna oferta zawiera: 1) Wypełniony formularz ofertowy (załącznik nr 1), zawierający cenę netto i brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia oraz wysokość stawki podatku VAT obowiązującej dla przedmiotowego zadania. Cena będzie ceną ryczałtową i powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia. Cenę oferty należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (zł/gr) oraz słownie. Cena ma być wyrażona w złotych polskich brutto z uwzględnieniem obowiązującego podatku od towarów i usług. Do formularza ofertowego należy załączyć dokumenty, o których mowa w rozdziale V Zapytania ofertowego. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, pełnomocnictwo/upoważnienie do pełnienia takiej funkcji wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi w oryginale, ma być podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Oferentów a w przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa ma być ona potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem 4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie przedmiotu zamówienia oraz umowy stanowiącej Załącznik nr 5 do niniejszego Zapytania Ofertowego. 5. Zamawiający informuje, iż ze względu na złożoność prac objętych przedmiotowym postępowaniem przeprowadzona zostanie obowiązkowa wizja lokalna w celu zapoznania się z rzeczywistymi warunkami wykonania przedmiotu zamówienia i uwzględnienia ich w wycenie wykonania prac. Obowiązkowa wizja lokalna odbędzie się w dniu 14 października 2024 r. o godz. 12:00 w Kościele pw. SW. Paraskewii w Hołuczkowie Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany terminu wizji o czym poinformuje na stronie internetowej Gminy Tyrawa Wołoska [w miejscu publikacji zapytania ofertowego) z odpowiednim wyprzedzeniem. Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli zostanie złożona bez odbycia wizji lokalnej. Zainteresowani udziałem proszeni są o przybycie na obiekt. Dojazd na koszt własny i we własnym zakresie. Brak udziału przedstawiciela danego Wykonawcy w obligatoryjnej wizji lokalnej skutkować będzie odrzuceniem złożonej w postępowaniu oferty tego Wykonawcy. Zamawiający podczas wizji, o której mowa powyżej podpisze osobom uczestniczącym w ww. wizji potwierdzenie odbycia wizji lokalnej (Załącznik nr 6), które to Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty wraz z wypełnionym przez Wykonawcę oświadczeniem o odbyciu wizji lokalnej i zapoznaniu się z warunkami niniejszego postępowania. VIA. POZOSTAŁE POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE OFERTY 1 . Zamawiający wprowadza ryczałtową formę wynagrodzenia Wykonawcy. Cena za wykonanie zamówienia jest ceną ryczałtową więc należy dołożyć wszelkich starań by była to cena ostateczna i zawierała wszystkie prace niezbędne do wykonania zamówienia. Cena oferty podana w formularzu ofertowym musi obejmować wszelkie koszty, jakie Wykonawca poniesie z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia oraz stanowić łączną cenę usług I innych świadczeń niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia (w szczególności wszystkich podatków i opłat). Cena ryczałtowa winna obejmować pełny zakres prac określonych w opisie przedmiotu zamówienia. Ustalona cena ma charakter stały i niezmienny niezależnie od rozmiarów prac I kosztów ponoszonych przez Wykonawcę podczas ich realizacji. Przy ustalaniu ceny oferty Wykonawca winien uwzględnić również warunki wykonywania prac oraz postanowienia wzoru umowy, które mogą mieć wpływ na kalkulację ceny. 2. Wszystkie dokumenty muszą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy na każdej zapisanej stronie poświadczonego dokumentu z zastrzeżeniem, że pełnomocnictwo może być przedłożone wyłącznie w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. 3. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim na formularzu załączonym do niniejszego Zapytania Ofertowego 1. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język Polski, poświadczonym przez osoby upoważnione do reprezentowania Oferenta. Oferta w formie elektronicznej musi być podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym (profil zaufany) lub podpisem osobistym (e-dowód). Oferta przesłana drogą mailową powinna być zaszyfrowana. Hasło do oferty należy przesłać po terminie składania. 2. Wykonawca może w przedmiotowym postępowaniu złożyć tylko jedną ofertę. 4. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. 5. Niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępnia się na stronie internetowej https://bip.tyrawa.pl/ informacje o: a) nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania wykonawców, których oferty zostały otwarte; b) cenach lub kosztach zawartych w ofertach. 6. Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po przekazaniu zawiadomienia o wyborze Wykonawcy, ale nie później niż w terminie związania ofertą. 7. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny. 8. Zamawiający zastrzega, że może pozostawić niniejsze zapytanie ofertowe bez rozstrzygnięcia, jeżeli każda ze złożonych ofert przekroczy kwotę, jaką Zamawiający przeznaczył na realizację usługi objętej zapytaniem. VIII. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY 1. Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty w oparciu o poniższe kryterium o następującym znaczeniu procentowym: L.P. Kryterium oceny Opis kryterium Waga- udział w ocenie 1. Cena Cena brutto oferty z realizację przedmiotu zamówienia 60% 2. Gwarancja Zaoferowany okres gwarancji, określony w miesiącach liczony od dnia odbioru końcowego bez uwag 40% 1) Liczba punktów za kryterium ,,cena" będzie obliczona wg poniższego wzoru: Liczba punktów= cena brutto oferty z najniższą ceną x 100 pkt x 60 % cena brutto badanej oferty 2) Liczba punktów za kryterium ,,gwarancja" będzie przyznana w następujący sposób: a) Zaoferowany okres gwarancji wynoszący od 37 do 47 miesięcy-10 punktów, b) Zaoferowany okres gwarancji wynoszący od 48 do 59 miesięcy-20 punktów, c) Zaoferowany okres gwarancji wynoszący 60 miesięcy i więcej miesięcy- 40 punktów 2. Minimalny okres gwarancji wymagany przez Zamawiającego wynosi 36-miesiecy od dnia odbioru końcowego robót. 3. Sposób oceny ofert: 1) ocena ofert zostanie dokonana w oparciu o złożone oświadczenia i dokumenty, 2) każda oferta powinna bezwzględnie spełniać wymagania określone w niniejszym Zapytaniu Ofertowym, 3] oferta niespełniająca wymagań merytorycznych zawartych w Zapytaniu Ofertowym zostanie odrzucona, 4] po przeprowadzonym badaniu ofert i odrzuceniu ofert niespełniających wymagań zawartych w Zapytaniu Ofertowym, Zamawiający dokona oceny każdej z ofert przy zastosowaniu kryteriów, o którym mowa w pkt I niniejszego rozdziału, 4. Jeżeli w postępowaniu nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej, ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wezwie oferentów, którzy złożyli oferty o takiej samej cenie do złożenia ofert dodatkowych lub zamknie postępowanie bez wyboru, 5. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między zamawiającym a wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty, z zastrzeżeniem punktu 12. 6. W przypadku braków w wymaganych przez zamawiającego postanowieniami Zapytania ofertowego dokumentach podmiotowych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczących oferenta, który złożył ofertę, Zamawiający wzywa do ich uzupełnienia, złożenia lub poprawy, wyznaczając odpowiedni nie dłuższy niż trzydniowy termin. 7. Zamawiający wezwie, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 3 wyznaczając odpowiedni nie dłuższy niż trzydniowy termin, 8. Zamawiający poprawi w ofercie oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe wyznaczając oferentowi odpowiedni nie dłuższy niż dwudniowy termin na wyrażenie bądź niewyrażenie zgody na ich poprawę, 9. Zamawiający wyklucza oferenta, który: nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, odstąpił od podpisania umowy z zamawiającym a jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza oraz wykonawcę, którego ofertę odrzucił, 10. Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli "stąpi co najmniej jedna z przesłanek: 1) została złożona przez wykluczonego wykonawcę, 2) treść oferty nie odpowiada treści zapytania ofertowego, 3) oferta zawiera błędy w obliczeniu ceny, których zamawiający nie jest w stanie poprawić bez przeprowadzenia negocjacji, 4) jest nieważna na podstawie przepisów prawa. 11. Zamawiający może odrzucić ofertę w przypadku gdy oferent zaproponował rażąco niską cenę, tj.: w przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 40 % od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, 12. Ustalonej przed wszczęciem postępowania. Zamawiający może zwrócić się o udzielenie wyjaśnień, chyba że rozbieżność wynika z okoliczności oczywistych, które nie wymagają wyjaśnienia. IX. TERMIN ZWIĄZANIA Z OFERTĄ 1. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. 2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. X. WYJAŚNIENIE TREŚCI ZAPYTANIA OFERTOWEGO Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem że wniosek o "jaśnienie treści wpłynął do zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania odpowiednio ofert. Zapytania do treści zapytania ofertowego należy przesyłać na adres e-mail: urzad@tyrawa.pl XI. WAŻNE INFORMACJE 1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 3. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia doświadczonych i wykwalifikowanych osób zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z wymaganiami prawa, zasadami wiedzy technicznej i konserwatorskiej oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami. 4. Wszelkie zobowiązania wynikające z realizacji przedmiotu zamówienia, a spoczywające na Wykonawcy oraz Zamawiającym zawiera projekt umowy stanowiący załącznik nr 5 do niniejszego zapytania ofertowego. XII. Warunki płatności Zamawiający przewiduje zapłatę wynagrodzenia w trzech transzach a) I płatność - zaliczka - Zamawiający udziela Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania przedmiotu umowy w wysokości 2% wartości dotacji celowej, udzielonej Zamawiającemu przez Gminę Tyrawa Wołoska. Zaliczka zostanie wypłacona w terminie 14 dni od przekazania placu budowy po doręczeniu Zamawiającemu faktury VAT na kwotę obejmującą zaliczkę. bj li płatność częściowa -- druga płatność w wysokości do 50 % środków pochodzących z programu Polski Ład po wykonaniu i protokolarnym odbiorze wydzielonego etapu prac zgodnie z zaakceptowanym przez Zamawiającego harmonogramem rzeczowo-finansowym. ej III płatność częściowa -- trzecia płatność za wykonanie wydzielonego etapu prac wskazanego w harmonogramie rzeczowo finansowym zamawiający kwotę odpowiadającą pozostałej kwocie dofinansowania. Płatność nastąpi w terminie do 30 dni od daty prawidłowo wystawionej faktury przez Wykonawcę wraz protokołem końcowego odbioru robót. Przy czym łączna kwota płatności wymienionych w pkt. bj do ej odpowiada w wysokości wartości dofinansowania (uzyskanego ze środków Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Rządowy Program Odbudowy Zabytków NR Edycja2RPOZ/2023/2405/PolskiLad. XIII. POZOSTAŁE INFORMACJE 1. Zamawiający informuje, że w przypadkach nieuregulowanych Zapytaniem Ofertowym zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t. j. Dz. U. z 2023 r. póz. 1610j. 2. Po wyborze najkorzystniejszej oferty w celu zawarcia umowy wykonawca winien przedłożyć: aj pełnomocnictwo do zawarcia umowy, jeżeli nie wynika ono z treści oferty, bj umowę regulującą współpracę - w przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, podpisany przez Wykonawcę, ej uwierzytelnioną kserokopię polisy OC wykonawcy wraz z dowodem zapłaty (oryginał do wglądu zamawiającegoj na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż wartość brutto złożonej oferty (wraz z potwierdzeniem zapłaty wymaganej składkij, dj kosztorys ofertowy (dla celów informacyjnychj zawierający wycenę przedmiotu zamówienia. ej uwierzytelnione kopie uprawnień do prowadzenia prac konserwatorskich, o których mowa w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2023 r. póz. 951 z późn. zm.j 3. Niedopełnienie tych formalności stanowić będzie uchylenie się przez Wykonawcę od zawarcia umowy. 4. Wykonawca, który przedstawił najkorzystniejszą ofertę, będzie zobowiązany do podpisania umowy zgodnie z załączonym projektem umowy, który stanowi Załącznik Nr 5 do Zapytania Ofertowego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, 5. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, 6. Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach Ustawy Prawo zamówień publicznych, 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do: a) zmiany Zapytania Ofertowego, w tym warunków lub terminu prowadzonego postępowania, b] zamknięcie postępowania bez wyboru, ej odwołania postępowania, przed upływem terminu składania ofert, bez podania przyczyny d) unieważnienia postępowania w przypadku gdy cena najkorzystniejszej oferty będzie wyższa od kwoty, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. |
© eurobudowa.pl 2004-2024