Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
4816z ostatnich 7 dni
23116z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Remont dachu plebani

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Remont dachu plebani

Data zamieszczenia: 2024-10-07
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Michała w Zarzeczu
ul. Księdza Stanisława Gajeckiego 1
37-205 Zarzecze
powiat: przeworski
Tel. 16 640 15 23
Województwo: podkarpackie
Miasto: Zarzecze
Wadium: nie wymaga
Nr telefonu: Tel. 16 640 15 23
Termin składania ofert: 2024-10-25 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
,,Remont dachu plebani w Zarzeczu"
TYTUŁ ZAMÓWIENIA
Realizacja zadania pn. ,,Remont dachu plebani w Zarzeczu", dofinansowana jest z Rządowego Programu Odbudowy
Zabytków, na podstawie wniosku o dofinansowanie Edycja2RPOZ/2023/1604/PolskiLad złożonego przez Gminę
Zarzecze.
CEL ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest remont dachu plebani w Zarzeczu.
Wymiana pokrycia będzie polegała na zdjęciu blachy zamontowanej obecnie na dachu wraz z poszyciem znajdującym
się pod blachą, a następnie montażu nowego poszycia/deskowania i montażu nowego pokrycia w postaci arkuszy
blachy płaskiej łączonej na rąbek (BP2 Lambda 2.0, powłoka ultramat UTK 28, kolor RAL 3016). Wymiana materiału
wykończeniowego obejmie również istniejące lukarny oraz zadaszenia nad werandami od strony północnej
i południowej. Na dachu zostaną zainstalowane elementy instalacji odgromowej. Elementy wyposażenia w postaci
rynien i rur spustowych do wymiany na nowe, stalowe, z zachowaniem zbliżonych wymiarów i w kolorystyce zbliżonej
do projektowanej kolorystyki pokrycia dachowego (RAL 3016). Istniejące puszki chwytające przy rurach spustowych
do zachowania i renowacji w przypadku stwierdzenia dobrego stanu technicznego lub wymiany na nowe,
zrekonstruowane.
Na dachu od strony północnej projektuje się dwie lukarny o wielkości, proporcjach i wykończeniu analogicznym do
lukarn istniejących. Lukarny projektowane są w rozstawie odpowiadającym rozstawowi lukarn istniejących na elewacji
południowej. Lukarny dopasowane do istniejącego rozstawu krokwi. Szczegóły w części rysunkowej na rzucie dachu
oraz na rysunkach elewacji.
Projektuje się wymianę stolarki okiennej oraz przeszkleń przy werandach na nowe, o wyglądzie odpowiadającym
stolarce istniejącej. Szczegóły w części rysunkowej na arkuszu ,,Zestawienie okien" oraz ,,Zestawienie przeszkleń
werand". Istniejące obramowania otworów okiennych i drzwiowych do zachowania, a w przypadku zaistnienia

konieczności ich wymiany, zastosować obramowania o wymiarach i kolorystyce zbliżonych do elementów
oryginalnych.
Po wymianie pokrycia dachowego należy zamontować na dachu elementy instalacji odgromowej o niskich zwodach
nieizolowanych. Całość instalacji powinna wytrzymać uderzenie pioruna bez większych uszkodzeń. Instalacja powinna
też znosić przypadkowe naprężenia opisane w normie PN EN 50164. Elementy wykonać z przewodów FeZn ?8.
Elementy wyposażenia w postaci rynien i rur spustowych do wymiany na nowe, stalowe, z zachowaniem zbliżonych
wymiarów i w kolorystyce zbliżonej do projektowanej kolorystyki pokrycia dachowego. Nie projektuje się zmiany
lokalizacji rynien i rur spustowych oraz nie projektuje się zmiany sposobu odprowadzania wody opadowej
i roztopowej.
Budynek plebani jest wpisany do Gminnej Ewidencji Zabytków Gminy Zarzecze.
Budynek jest usytuowany na działce nr ewid. 997 w obrębie Zarzecze (gmina Zarzecze, powiat przeworski).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowiący opis zakresu robót będących przedmiotem inwestycji zawiera
Załącznik pn. ,,Program prac konserwatorskich".

CPV: 45453000-7

Składanie ofert:
TERMIN SKŁADANIA ofert: do dnia 25 października 2024 r. do godz. 10:00
6. Oferty należy składać w formie papierowej za pośrednictwem poczty polskiej, kuriera lub osobiście.
7. Oferta winna być złożona w zaklejonej i opieczętowanej kopercie z dopiskiem: ,,Oferta na remont dachu plebani.
Nie otwierać przed dniem 25 października 2024 r., przed godz. 10:00"
8. Miejsce składania ofert - siedziba Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Michała Archanioła
w Zarzeczu, Ul. Księdza Stanisława Gajeckiego 1, 37-205 Zarzecze.

Wymagania:
SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA
Upublicznienie zapytania ofertowego poprzez umieszczenie zapytania wraz z załącznikami na stronach internetowych:
1)
na stronie Beneficjenta - Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Św. Michała Archanioła w Zarzeczu
https://zarzecze.przemyska.pl/
2)
na stronie Wnioskodawcy - Gminy Zarzecze
www.gminazarzecze.pl
VI.
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
1. Postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem
§ 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
2. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320).
3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenie postępowania będą przetwarzane zgodnie
z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)

(Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO stanowiące załącznik do niniejszego
zapytania ofertowego.
4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa
w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2024 r. poz. 1061)
i Prawo budowlane (Dz.U. z 2024 r. poz. 725).
5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
7. Zamawiający dopuszcza powierzenie części lub całości zamówienia podwykonawcom. Zamawiający żąda
wskazania w formularzu oferty podwykonawców, jeżeli na etapie składania ofert są znani.
VIII.
HARMONOGRAM REALIZACJI ZAMÓWIENIA
1. Planowany termin zakończenia rzeczowej realizacji zamówienia: do dnia 30 czerwca 2025 r.
2. Planowany termin podpisania umowy z wykonawcą: do 14 dni od daty wyboru wykonawcy.
3. Planowany termin rozpoczęcia realizacji zamówienia: w dniu przekazania placu budowy.

4. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie tylko w uzasadnionych okolicznościach oraz pod warunkiem
otrzymania zgody Prezesa Rady Ministrów w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Szczegółowe
informacje w tym zakresie zostały opisane w warunkach zmiany umowy.
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu,
a mianowicie:
1. Posiadają odpowiednie doświadczenie: Oferent musi wykazać, że wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat
przed upływem terminu składania ofert, co najmniej jedną robotę remontowo-konserwatorską przy obiektach
zabytkowych o wartości robót minimum 100.000,00 zł brutto - Załącznik nr 2
Sposób oceny warunku:
Weryfikacja nastąpi w oparciu o wykaz zrealizowanych robót remontowo-konserwatorskich wraz z dowodami
określającymi, czy roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa,
są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane,
a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów
- inne dokumenty - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do Zapytania ofertowego.
2. Dysponują lub będą dysponować podczas realizacji zamówienia osobą/osobami, która będzie kierowała pracami
konserwatorskimi w obrębie wnętrza kościoła, albo samodzielnie je wykona; osoba ta winna spełniać wymagania,
o których mowa odpowiednio w art. 37a ust. 1 i 2, art. 37b ust. 1 i 3 albo art. 37d ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca
2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840 z późn. zm.);
3. Dysponują lub będą dysponować podczas realizacji zamówienia osobą/osobami, która będzie kierowała robotami
budowlanymi albo wykonywała nadzór inwestorski; przez osoby spełniające wymagania, o których mowa w art.
37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840 z późn.
zm.).
Sposób oceny warunku:
Weryfikacja nastąpi w oparciu o wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia
odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych
przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wg wzoru stanowiącego Załącznik
Nr 3 do Zapytania ofertowego.
Na etapie podpisywania umowy Wykonawca zobowiązany będzie udokumentować warunek określony w pkt. VIII.
2 i 3, przedstawiając stosowne uprawnienia osób wskazanych w wykazie.

1) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia we wskazanych
terminach.
2) Zagwarantują, że okres gwarancji dla przedmiotu zamówienia wynosi min. 3 lata (36 miesięcy) od dnia
odbioru końcowego. Wykonawca może wskazać okres gwarancji wyższy niż minimalny tj. max. 5 lat
(60 miesięcy), który będzie odpowiednio punktowany (kryterium gwarancji).
Powyższe warunki uznaje się za spełnione, jeśli Oferent złoży oświadczenie w powyższym zakresie. W przypadku
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. dokumenty składane są przez Wykonawcę
(Wykonawców) wykazującego (wykazujących) spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
X.
MINIMALNY ZAKRES OFERTY
1. Pełna nazwa i adres oferenta;
2. Cena ryczałtowa brutto, za cały zakres zamówienia;
3. Data sporządzenia oferty wraz z podpisem osoby upoważnianej do składania;
4. Wykaz robót określonych w pkt. IX.1 - załącznik nr 2
5. Wykaz osób określonych w pkt. IX. 2 i 3- załącznik nr 3
6. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zawarte we wzorze oferty stanowiącej załącznik
nr 1 do zapytania ofertowego;
7. Oświadczenie o braku powiązań kapitałowych i osobowych zawarte we wzorze oferty stanowiącej załącznik nr 1
do zapytania ofertowego;
8. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę - WYKONAWCA - Zał. Nr 4;
Oferta nie posiadająca minimalnego zakresu wskazanego powyżej nie będzie brana pod uwagę podczas wyłaniania
Oferenta.
Oferta powinna być złożona zgodnie ze wzorem oferty (formularz ofertowy), stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania
ofertowego.
XI.
KRYTERIA OCENY OFERTY I OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI
1. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie ofertowe zostaną poddane
weryfikacji pod kątem zgodności z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem
zamówienia lub taka, która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji
zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia.
2. Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które:
1) zostały złożone w terminie,

2) są zgodne z przedmiotem zamówienia,
3) spełniają warunki udziału w postępowaniu,
4) przedstawiły ofertę zgodnie z wymaganiami wskazanymi w minimalnym zakresie oferty.
3. Ocena punktowa zostanie dokonana na podstawie następujących kryteriów:
1) kryterium cena - 100%
Punktacja oraz waga procentowa kryteriów oceny ofert, ich znaczenie oraz sposób przyznawania punktacji:
Kryterium cena brutto: 100%
Przy ocenie tego kryterium cena brutto Zamawiający będzie brał pod uwagę cenę oferty brutto, podaną w załączniku
nr 1 do SWZ (druku oferta). Oferta z najniższą ceną otrzyma 100 punktów, a pozostałe oferty po matematycznym
przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego zostanie zaokrąglony
do dwóch miejsc po przecinku.
Punkty za kryterium cena oferty brutto zostaną obliczone według wzoru:
C = (Cn / Cb) x 100 pkt
gdzie,
C - ilość punktów za kryterium cena oferty brutto
Cn - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych
Cb - cena oferty badanej
4. Oferta z największą ilością punktów zostanie wyłoniona jako najbardziej korzystna na podstawie powyższych
kryteriów.
5. W przypadku, kiedy oferenci otrzymają identyczną liczbę punktów, Zamawiający zwróci się do tych podmiotów
z prośbą o przedłożenie ponownie ofert, po czym Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród
ponownie złożonych ofert. W przypadku, kiedy oferenci otrzymają identyczną liczbę punktów, Zamawiający zwróci
się do tych podmiotów z prośbą o przedłożenie ponownie dodatkowych ofert zawierających tylko cenę brutto, po
czym Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród ponownie złożonych dodatkowych ofert.
6. Informacja o wyborze najkorzystniejszych oferty zostanie upubliczniona na stronie internetowej Zamawiającego:
http://zarzecze.przemyska.pl oraz na stronie internetowej Wnioskodawcy - Gminy Zarzecze
7. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet projektu zaplanowany na realizację usługi,
Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania objętego niniejszym zapytaniem
ofertowym.
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zamówienia na każdym etapie postępowania bez podania
przyczyny.
XII.
WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
Zamawiający nie żąda wniesienia wadium w przedmiotowym postępowaniu
XIII.
TERMIN, SPOSÓB I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT
1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę, której treść musi być zgodna z treścią Zapytania ofertowego.
2. Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę, tj. osobę (osoby) reprezentującą Wykonawcę, zgodnie z zasadami
reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania
Wykonawcy.
3. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
4. Kompletna oferta musi zawierać:
1) Formularz ofertowy
2) Wykaz robót budowlanych wraz z referencjami
3) Wykaz osób
4) Oświadczenie o braku podstawy wykluczenia
Liczy się dzień i godzina wpływu oferty, a nie nadania oferty czy też jej sporządzenia. Oferty złożone po terminie
nie będą rozpatrywane.
10. Zamawiający nie zwraca przesłanych ofert.
11. Zamawiający informuje, że otwarcie ofert nie jest jawne. Sekcja otwarcia i ocena ofert odbywać się będzie
w obecności osób upoważnionych przez Wójta Gminy Zarzecze.
XIV.
ZAKRES WYKLUCZENIA
1. Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy powiązani osobowo i kapitałowo z Zamawiającym, tym
samym do udziału w postępowaniu Zamawiający dopuści podmioty, które złożą następujące oświadczenie w tym
zakresie:
1) Wykonawca oświadcza, że nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania
osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami
upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującym w imieniu

Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy,
a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
a)uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b)posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d)pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej,
pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku
przysposobienia, opieki lub kurateli.
2) Wykonawca podlega wykluczeniu w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia
13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę
oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 129 z późn. zm.
2. Zamawiający informuje, że wykluczeniu z postępowania na podstawie pkt XIV. 2 podlegają:
1) Wykonawcy wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja
2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji
Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr
269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań
podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz.
UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia
13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę
oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę
rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy;
2) Wykonawcy, których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r.
o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba
wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r.
dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji
wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014
z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających
integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78
z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022
r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących
ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022
r., o ile zostali wpisani na ww. listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej
o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych

rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego;
3) Wykonawcy, których jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994
r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych
w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających
w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134
z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie
środków ograniczających w odniesieniu do działań odważających integralność terytorialną, suwerenność
i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisany
na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub
będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji
w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy
z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na
Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego .
3. W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie przesłanek wskazanych w pkt XIV.3.3., Zamawiający
odrzuca ofertę takiego Wykonawcy.
4. Weryfikacja nastąpi w oparciu o szczegółową analizę oświadczenia Wykonawcy o braku podstawy wykluczenia
wskazanych w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania
wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 129
z późn. zm.)
5. Zamawiający ma prawo zbadać podstawy wykluczenia i spełnianie warunków udziału w postępowaniu jedynie
wobec Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza.
XV.
WARUNKI ZMIANY UMOWY
1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, z zastrzeżeniem ust. 2,
ust. 3, ust. 4, ust. 6,
2. Dopuszcza się istotne zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty w przypadku wystąpienia
przynajmniej jednego z poniższych powodów:
1) wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia; ? wystąpienia
uzasadnionych i adekwatnych przyczyn do zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia
wynikających z wprowadzonych zmian do wniosku o dofinansowanie inwestycji;
2) wystąpienia obiektywnych przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy;
3) wystąpienia okoliczności będących wynikiem działania siły wyższej;
4) zmiany istotnych regulacji prawnych;
5) wystąpienia odmowy lub wydłużenia terminów wydania przez organy administracji lub inne podmioty
wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę;
6) wystąpienia przyczyn związanych z procedurami rozliczenia dofinansowania inwestycji ze środków Rządowego
Programu Odbudowy Zabytków.
3. Dopuszcza się możliwość zmiany terminu realizacji umowy, w szczególności w sytuacjach wskazanych w ust. 2, w
sytuacjach niezależnych od wykonawcy np. z powodu niesprzyjających warunków pogodowych, gdyby dalsza
realizacja prac budowlanych mogła spowodować niekorzystne dla obiektu konsekwencje, w sytuacji
przedłużających się procedur związanych z niezbędnymi pozwoleniami, w sytuacjach związanych z koniecznością
wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, które ze względu na zasady wiedzy technicznej i sztuki
budowlanej wymagają dodatkowego czasu ponad termin wynikający z umowy, innych sytuacji uzasadnionych
protokołem konieczności.
4. Wydłużenie terminu realizacji umowy na pisemny wniosek Wykonawcy będzie możliwe wyłącznie po uzyskaniu
pisemnej zgody Zamawiającego i będzie możliwe wyłącznie w sytuacji, gdy konieczność wydłużenia tego terminu
wynika z przyczyn obiektywnych oraz Zamawiający uzyska zgodę na wydłużenie terminu realizacji inwestycji od
Prezesa Rady Ministrów w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
5. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 2, ust. 3 i ust.4 nie mogą powodować zwiększenia wartości umowy.
6. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 2, ust. 3, i ust. 4 wymagają zgody obydwu stron umowy i formy pisemnej
pod rygorem nieważności.
XVI.
DODATKOWE WARUNKI
1. Termin związania ofertą wynosi 14 dni kalendarzowych. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu
składania ofert.
2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone
wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Oferenta.
3. Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania
Oferenta, a podpisy muszą umożliwić identyfikację tożsamości osób je składających tj. podpis powinien być
złożony wraz z imienną pieczątką lub podpis powinien być czytelny z podaniem imienia i nazwiska przez osobę
upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze
lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG). Jeżeli osoba/osoby podpisująca/e ofertę
nie wynika z KRS lub z ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG), to należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo

dla tej osoby. Pełnomocnictwo to musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienia tej osoby do składania
oświadczeń woli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, np. do podpisania oferty.
4. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego
zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy, którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani
o dokonanej zmianie treści zapytania ofertowego i o ewentualnym nowym terminie składania ofert. Wszelkie
zmiany lub uzupełnienia dot. zapytania ofertowego będą zamieszone stronie internetowej wskazanej w pkt. V
,,SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA"
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w ramach zapytania ofertowego bez podania
przyczyny - na każdym jego etapie - bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego bez
podania przyczyny.
7. Zamawiający może żądać od Oferentów w toku badania i oceny ofert wyjaśnień, dodatkowych dokumentów
i informacji dotyczących treści złożonych ofert, bądź uzupełnienia braków w złożonej ofercie wyznaczając
Wykonawcy odpowiedni termin. W przypadku nieuzupełnienia oferty lub niezłożenia pełnych wyjaśnień,
Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty.
8. W przypadku wystąpienia podejrzenia lub/i przesłanek, które mogą wskazywać, że złożone oświadczenia lub
dokumenty w ofercie są nieprawdziwe, Zamawiający może żądać od Oferenta stosownych wyjaśnień na każdym
etapie oceny oferty, również po wyborze wykonawcy oraz po podpisaniu umowy. W przypadku niezłożenia
w wyznaczonym terminie pełnych wyjaśnień oraz braku udowodnienia, że informacje w złożonej ofercie są zgodne
z prawdą, Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, a także do rozwiązania umowy na etapie jej realizacji.
9. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie spełnia warunków udziału
w postępowaniu, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z zapytaniem lub zawiera rażąco niską cenę.
Rażąco niska cena występuje w przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości
zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania.
10. Zamawiający, w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może
zwracać się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty
mających wpływ na wysokość ceny.
11. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, będzie brał m.in. pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności
oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki
wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania
zamówienia dostępne dla wykonawcy, oryginalność projektu wykonawcy (a także przedstawione dowody).
12. Z tytułu odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego.

13. Podana cena w ofercie (jeżeli dotyczy - cena w ofercie dodatkowej)stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie
koszty niezbędne do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Podana cena ofertowa będzie niezmienna
przez cały okres obowiązywania umowy.
14. Podana cena w ofercie jest ceną brutto i musi być podana w polskich złotych (PLN) liczbowo oraz słownie.
15. Oferowaną cenę ryczałtową brutto wpisaną do formularza oferty należy wyliczyć w szczególności w oparciu
o aktualne, powszechnie stosowane katalogi, cenniki, taryfikatory bądź inne wskaźniki kosztów, dane
przedstawione w zapytaniu ofertowym, w tym wynikające z istotnych postanowień umowy, opis przedmiotu
zamówienia, jego zakres, koszty wykonania w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych
przeglądów gwarancyjnych, koszty ubezpieczenia OC, koszty związane z obowiązującymi przy wykonaniu
zamówienia przepisami prawa w tym koszty należnego podatku od towarów i usług VAT, jak również koszty
wynikające z wszelkich upustów i rabatów.
16. Wykonawca określając wynagrodzenie zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się z przedmiotem
zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia.
17. Podana w ofercie kwota brutto obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia w tym m.in.
ewentualny podatek VAT i/lub wszystkie obciążenia z tytułu ubezpieczeń społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych,
funduszu pracy i innych - jeżeli wystąpi obowiązek ich zapłacenia.
18. Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy z Wykonawcą, a terminem zakończenia
data protokołu odbioru końcowego zamówienia podpisana przez Zamawiającego.
19. Ewentualne roboty zamienne, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia muszą zostać wykonane
w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej oraz wymagają zgody Zamawiającego.
20. Przyjmuje się, że robotami zamiennymi są roboty ujęte w opisie przedmiotu zamówienia, przewidziane do
wykonania wg odpowiedniej technologii i z konkretnych materiałów i urządzeń, lecz za zgodą zamawiającego
wykonane w innej technologii, z innych materiałów i przy zastosowaniu innych urządzeń.
21. Ewentualne roboty dodatkowe, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia mogą być przedmiotem
zmiany wartości umowy, co zostało dokładnie opisane w pkt. ,,Warunki zmiany umowy" niniejszego zapytania
ofertowego.
22. Przez zamówienie dodatkowe należy rozumieć takie zamówienie, które nie zostało ujęte w opisie przedmiotu
zamówienia określający przedmiot zamówienia podstawowego oraz objęte treścią zapytania ofertowego a jego
wykonanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowości całego zamówienia, a Wykonawca nie był w stanie ich
przewidzieć, z zastrzeżeniem pkt. 23 i 24. Zakres wskazanych robót musi wynikać ze sporządzonego
i zatwierdzonego protokołu konieczności wystąpienia robót, natomiast warunki udzielenia zamówienia muszą być
równoważne do warunków zamówienia podstawowego.

23. Ewentualne roboty, które nie zostały ujęte w opisie przedmiotu zamówienia związanym z niniejszym zapytaniem
ofertowym, a są naturalną konsekwencją procesu budowlanego i w naturalny sposób z niego wynikają, uznaje się,
że wykonawca robót dysponując opisem przedmiotu zamówienia powinien przewidzieć je jako konieczne do
wykonania mimo, że opis przedmiotu zamówienia literalnie ich nie wymienia. De facto roboty te są ściśle związane
z przedmiotem zamówienia. Wynika to z zawodowego charakteru wykonywanych przez wykonawcę robót
budowlanych czynności i przypisanego do nich określonego poziomu wiedzy i doświadczenia zawodowego. Tego
typu roboty muszą zostać zrealizowane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej.
24. Za roboty dodatkowe nie można uznać robót, które wynikają z wykonania większych ilości robót, niż to wynika
z kosztorysu ofertowego opracowanego na podstawie opisu przedmiotu zamówienia wskazanego na etapie
zapytania ofertowego, gdyż w istocie to roboty, które stanowią przedmiot zamówienia. W interesie Wykonawcy
leży własna ocena robót budowlanych przewidzianych do wykonania oraz uwzględnienie wszelkich innych
okoliczności które mogą mieć wpływ na cenę. Takie roboty Wykonawca ma obowiązek wykonać w ramach
oferowanej ceny ryczałtowej.
25. Wszelkie ewentualne kosztorysy wykonywane w trakcie prowadzonych robót w przypadku wystąpienia
ewentualnych robót zamiennych lub dodatkowych, których nie da się oszacować na etapie przygotowania oferty
leżą po stronie Wykonawcy.
26. Zapłata wynagrodzenia: W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczki.
27. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy płatne będzie po protokolarnym odbiorze konserwatorskim
i odbiorze końcowym robót, przedstawieniu dowodów zapłaty wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcom
i dalszym podwykonawcom, biorącym udział w realizacji odebranych robót budowlanych (jeżeli dotyczy),
28. Zamawiający dopuszcza do wystawienia tylko dwóch faktur przez Wykonawcę, po dokonaniu częściowego odbioru
robót przy zaawansowaniu minimum 50% robót oraz końcowego odbioru robót.
29. Wykonawca zapewnia finansowanie Inwestycji na czas poprzedzający wypłatę środków z promesy przez Bank
Gospodarstwa Krajowego.
30. Zapłata wynagrodzenia Wykonawcy Inwestycji w całości nastąpi po wykonaniu inwestycji w terminie nie dłuższym
niż 30 dni od dnia odbioru Inwestycji przez Zamawiającego.
31. Jeżeli Wykonawca realizuje przedmiot umowy przy udziale podwykonawców, to mają zastosowanie następujące
postanowienia:
1)
Podział wynagrodzenia dla poszczególnych podwykonawców będzie przedmiotem rozliczeń pomiędzy nimi,
a Wykonawcą.
2)
Za działania i zaniedbania podwykonawców, Wykonawca ponosi odpowiedzialność względem Zamawiającego
jak za postępowanie własne.
32. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (Polisa OC) na sumę
ubezpieczeniową, nie mniejszą niż 50% wynagrodzenia umownego brutto wynikające z niniejszej umowy.
Na potwierdzenie tego, zobowiązany będzie złożyć kserokopie polisy OC na etapie podpisywania umowy.
XVII. KLAUZULA INFORMACYJNA RODO
1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuję, że:
? administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Michała Archanioła
w Zarzeczu, ul. Księdza Stanisława Gajeckiego 1, 37-205 Zarzecze
? Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia
przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji,
? odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania oraz wszyscy użytkownicy stron internetowych przedmiotowego postepowania,
na której Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Michała Archanioła w Zarzeczu i Gmina Zarzecze udostępniły
postępowanie
o
udzielenie
zamówienia
publicznego,
działając
na
stronach
internetowych
http://zarzecze.przemyska.pl oraz www.gminazarzecze.pl
? dane osobowe będą przetwarzane przez okres prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego oraz po jego zakończeniu zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji oraz trwałości projektu
(jeżeli dotyczy),
? przetwarzane dane osobowe mogą być pozyskiwane od wykonawców, których dane dotyczą lub innych
podmiotów na których zasoby powołują się wykonawcy,
? przetwarzane dane osobowe obejmują w szczególności imię i nazwisko, adres, NIP, REGON, numer CEIDG,
numer KRS oraz inne dane osobowe podane przez osobę składającą ofertę i inną korespondencję wpływającą
do Zamawiającego w celu udziału w postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia,
? dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych
podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane
w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów

prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego. - w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych
decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; Posiada Pani/Pan:
? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *, - na podstawie art. 18
RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **,
? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że
przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
Nie przysługuje Pani/Panu:
? w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
? na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą
prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c Rodo.
2. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art.
14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku
z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział
w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.

Kontakt:
OSOBA DO KONTAKTU W SPRAWIE OGŁOSZENIA
Ks. dr Radosław Maziarz - Proboszcz Parafii
Tel. 16 640 15 23
email: zarzecze@przemyska.pl

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.