mazowieckie (Ostrów Mazowiecka)
mazowieckie (Warszawa)
dolnośląskie (Lubawka)
lubelskie (Bychawa)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Prace restauratorskie przy zabytkowym kościele |
Data zamieszczenia: | 2024-10-07 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka p.w. św. Katarzyny Aleksandryjskiej reprezentowana przez ks. Stanisława Wojciecha Maniosa - Proboszcza Grabienice 5 62-586 Rzgów powiat: koniński tel. 606 577 862 zagorow1@archidiecezja.pl |
Województwo: | wielkopolskie |
Miasto: | Rzgów |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 606 577 862 |
Termin składania ofert: | 2024-11-04 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
ZAPYTANIE OFERTOWE W ramach przedsięwzięcia ,,Prace restauratorskie przy zabytkowym kościele w Grabienicach" dofinansowanego w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Cel zamówienia: Celem zadania jest odnowienie zabytkowego budynku kościoła p.w. św. Katarzyny Aleksandryjskiej w Grabienicach poprzez zatrzymanie destrukcji budynku kościoła, zabezpieczenie i utrwalenie substancji zabytku oraz wyeksponowanie jego walorów estetycznych i historycznych, a przede wszystkim zachowanie ważnego dla regionu obiektu dziedzictwa kulturowego. 2. Inwestycja realizowana w formule ,,zaprojektuj i wybuduj" obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzgodnieniami z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, uzyskanie wszystkich wymaganych prawem pozwoleń i decyzji administracyjnych oraz wykonanie przedmiotowych prac. 3. Zakres zadania obejmuje w szczególności: 1) Opracowanie dokumentacji projektowej w zakresie remontu dachu obejmujący fumigację (trucie szkodników) elementów drewnianych konstrukcji oraz wymianę lub naprawę uszkodzonych elementów konstrukcyjnych więźby dachowej wraz z wykonaniem nowego pokrycia. 2) Wykonanie zgodnie z programem prac konserwatorskich oraz dokumentacją projektową następującego zakresu prac: a) Wykonanie zabiegu fumigacji więźby dachowej, wymiana lub naprawa uszkodzonych elementów konstrukcyjnych więźby dachowej wraz z wykonaniem nowego pokrycia nawy głównej z sygnaturką; Uwaga! Zamawiający wskazuje przeprowadzenie w/w prac, natomiast szczegółowe prace budowlano - konserwatorskie wynikać będą z opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej. Realizacja w/w prac pod stałym nadzorem konserwatorskim. 4. Opis zabytku: Parafię erygowano w pierwszej połowie XIV wieku. Obecną, gotycką świątynię wzniesiono na miejscu poprzedniej, drewnianej w 1597 roku z fundacji Jana Rozdrażewskiego. W 1778 roku kościół zniszczony przez pożar został odbudowany w roku 1793. Kolejna restauracja miała miejsce w 1858 roku, co spowodowało częściowe zatarcie cech gotyckiej architektury. W latach 1995-1999 odbyła się następna gruntowna odnowa świątyni - nałożono nowe tynki, odrestaurowano polichromię na suficie. Kościół wystawiony jest na planie zbliżonym do kwadratu, od wschodniej strony do nawy przylega prostokątne prezbiterium. Część murów wzmacniają szkarpy. Wnętrze świątyni posiada dość skromne wyposażenie z okresu baroku. Najstarszymi elementami są: gotycka chrzcielnica z 1410 roku oraz renesansowa tablica z napisem fundacyjnym i datą budowy kościoła. Ołtarz główny pochodzi z 1789 roku, wykonany jest z marmuru, w polu środkowym umieszczony jest obraz św. Józefa z 2. połowy XVIII wieku. Dwa ołtarze boczne i ambona pochodzą także z 2. połowy XVIII stulecia.. 5. Wpis do rejestru zabytków: Budynek świątyni, w którym prowadzone będą prace stanowiące przedmiot niniejszego zapytania dotyczą obszaru objętego ścisłą ochroną konserwatorską na podstawie wpisu do rejestru zabytków nr rejestru zabytków 164/1031 z dnia 12.03.1970r. 6. Lokalizacja zabytku: Kościół p.w. św. Katarzyny Aleksandryjskiej zlokalizowany jest w miejscowości Grabienice - wieś w Polsce położona w województwie wielkopolskim, w powiecie konińskim, w gminie Rzgów. 7. Istotne Warunki Zamówienia: RZĄDOWY PROGRAM ODBUDOWY ZABYTKÓW 7.1. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z opracowaną w ramach niniejszego zamówienia dokumentacją prac konserwatorskich i uzyskanym pozwoleniem Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, wytycznymi określonymi w zapytaniu, obowiązującymi normami, przepisami prawa, w tym przepisami ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, przepisami BHP i p.poż, ogólnymi warunkami technicznymi i aktualnym poziomem wiedzy technicznej z wiedzą restauratorską i konserwatorską zabytków oraz z należytą starannością. 7.2. W przypadku prac stanowiących przedmiot zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji przebiegu prac i robót w sposób umożliwiający jednoznaczną identyfikację i dokładną lokalizację przestrzenną wszystkich czynności, użytych materiałów oraz dokonanych odkryć i przekazania jej Zamawiającemu najpóźniej w dniu odbioru końcowego. 7.3. Wykonawca zobowiązany jest informować Zamawiającego o zagrożeniach lub nowych okolicznościach ujawnionych w trakcie prowadzenia wskazanych w pozwoleniu prac i robót. 7.4. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do wykonania wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych oraz wszelkich innych czynności niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia i użytkowania przez Zamawiającego. 7.5. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone przez jego działania lub zaniechania i zobowiązany jest do ich naprawy na własny koszt. 7.6. Wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji i rękojmi - minimum 36 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego prac. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości, karty gwarancyjne i inne dokumenty świadczące o prawidłowym wykonaniu przedmiotu zamówienia). Wraz ze zgłoszeniem zakończenia robót, Wykonawca złoży w formie trwale spiętej dokumenty związane z wykonanym przedmiotem zamówienia, o których mowa w niniejszym punkcie. 7.8. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonanych prac, bezpieczeństwo wszelkich czynności na terenie robót, metody użyte przy realizacji przedmiotu zamówienia. 7.9. Należy zachować szczególną ostrożność i zminimalizować uciążliwości związane z przeprowadzanymi pracami. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu robót w okresie trwania realizacji kontraktu aż do zakończenia i odbioru końcowego robót. Składanie ofert: Miejsce składania ofert: Oferta w formie papierowej powinna być dostarczona za pośrednictwem poczty, kuriera lub też dostarczona osobiście na adres: Parafia Rzymskokatolicka p.w. św. Katarzyny Aleksandryjskiej, ks. Stanisław Manios, Grabienice 5, 62-586 Rzgów 2. TERMIN SKŁADANIA ofert: do dnia 04.11.2024 r. do godz. 11:00. Miejsce i termin realizacji: Termin realizacji zamówienia : do 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy Wymagania: PODSTAWA PRAWNA : 1. Rządowy Program Odbudowy Zabytków ustanowiony uchwałą Rady Ministrów nr 232/2022 z dnia 23.11.2022 r., zapisy Regulaminu Naboru Wniosków o dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków i udzielonej wstępnej promesy dofinansowania inwestycji z RPOZ Nr Edycja2RPOZ/2023/3796/PolskiLad oraz przepisy art. 44 ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.). 2. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 w/w Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie. 3. Do niniejszego zapytania ofertowego nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320). 4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny ( Dz.U. z 2024 r. poz. 1061). Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 9. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający może unieważnić postępowanie na każdym etapie bez podania przyczyn. 11. Wynagrodzenie za przedmiot umowy ryczałtowe. 12. Zadanie jest dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Polski Ład. Jako wykonanie przedmiotu zamówienia, należy rozumieć zgłoszenie przez Wykonawcę zakończenia wykonania robót budowlanych i gotowość do odbioru robót. IV. DOKUMENTY, JAKIE WYKONAWCA POWINIEN DOŁĄCZYĆ DO OFERTY WARUNKI WYMAGANE PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO ORAZ 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu: 1.1. Wykonali, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (data odbioru prac musi nastąpić w okresie 5 lat), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: A) co najmniej 1 robotę budowlaną w formule ,,zaprojektuj i wybuduj" przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków, o wartości zadania przynajmniej 400 000,00 zł brutto, obejmującą swym zakresem wykonanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych w zakresie remontu dachu, B) co najmniej 1 robotę budowlano/konserwatorską przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków, o wartości zadania przynajmniej 400 000,00 zł brutto , obejmująca swym zakresem wykonanie remontu dachu; C) co najmniej 1 robotę budowlano/konserwatorską przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków, o wartości zadania przynajmniej 40 000,00 zł brutto , obejmująca swym zakresem wykonanie zabiegu fumigacji; Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego przez wykonawcę wykazu prac, stanowiącego załącznik nr 3 do zapytania ofertowego oraz na podstawie dowodów, w postaci: - referencje/poświadczenia z których treści wynikać będzie spełnienie wymaganych warunków lub inne dokumenty potwierdzające wymagane warunki np. protokoły odbioru WKZ/MKZ, protokoły finansowe, kosztorysy powykonawcze. 1.2. Dysponują osobami: a) projektanta, który będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, odpowiadając za sporządzenie dokumentacji, posiadający uprawnienia bez ograniczeń do projektowania w specjalności architektonicznej (osoba ta będzie pełnić również funkcję wiodącego projektanta) oraz posiadającego doświadczenie zawodowe z ostatnich 5 lat, jako projektanta w co najmniej 2 opracowaniach dokumentacji projektowej na obiektach wpisanych do rejestru zabytków; b) sprawdzającego, który będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, odpowiadając za sporządzenie dokumentacji, posiadający uprawnienia bez ograniczeń do projektowania w specjalności architektonicznej (osoba ta będzie pełnić funkcję sprawdzającego); c) kierownik budowy branży budowlanej spełniającego wymogi do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie na terenach objętych ochroną konserwatorską, zgodnie z art. 37c ustawy z dn. 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2014 r., poz. 1446 ze zm.) oraz posiadającego doświadczenie zawodowe z ostatnich 5 lat, jako kierownik budowy w co najmniej 2 robotach budowlanych polegających na budowie, przebudowie, remoncie budynków wpisanych do rejestru zabytków i wartości robót co najmniej 400 000 zł, brutto każda; d) konserwator do kierowania pracami konserwatorskimi, lub samodzielnego ich wykonywania, posiadającą uprawnienia określone w art. 37 a Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, w tym posiadającą co najmniej 18 miesięczne doświadczenie w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2 ustawy o ochronie zabytków. Doświadczenie zawodowe może być nabyte poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, 1.3. 1.4. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego przez wykonawcę wykazu osób, stanowiącego załącznik nr 4 do zapytania ofertowego oraz na podstawie dowodów, w postaci: - dołączenia uprawnień budowlanych do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie projektowania, kierowania robotami ogólnobudowlanymi w specjalności konstrukcyjno- budowlanej lub architektonicznej bez ograniczeń zgodne z ustawą PrBud, - dołączenia poświadczenia posiada co najmniej 18 - miesięczne doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi prowadzonymi przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza będącego instytucją kultury - zgodnie z wymaganiami określonymi w treści art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r., poz. 840 z późn. zm.). - dokumenty (poświadczenia - referencje potwierdzające sprawowanie funkcji kierownika budowy wystawione przez Inwestorów lub protokoły odbioru w zakresie potwierdzającym doświadczenie kierownika) - dyplomu ukończenia studiów na kierunku konserwacji i restauracji dzieł sztuki, Przed złożeniem oferty dokonają obowiązkowych oględzin obiektu - wizji lokalnej w obecności przedstawiciela Zamawiającego, ks. Stanisława Wojciecha Maniosa - proboszcza Parafii. Zamawiający wyznacza termin odbycia oględzin obiektu na dzień: 18.10.2024 r. godz. 09.00. Dla prawidłowej wyceny prac konieczne są oględziny pozwalające na ocenę stopnia i rodzaju zniszczeń. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie oświadczenia wykonawcy o dacie dokonanych oględzin, podpisanych przez Zamawiającego, złożonego w ofercie cenowej - załącznik nr 5. Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych). Zamawiający uzna warunek za spełniony gdy Wykonawca przedstawi dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na w/w sumę. V. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY 1. Wymogi formalne: a. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty wariantowej spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę. b. Na ofertę składają się: oferta cenowa sporządzona na formularzu ofertowym zgodnie z załącznikiem nr 1 oraz wszystkie pozostałe wymagane dokumenty określone w zapytaniu. c. Treść oferty musi odpowiadać treści Zapytania. d. Każdy dokument składający się na ofertę musi być czytelny. e. Oferta winna być podpisana przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy i składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, figurującą we właściwym rejestrze. f. Jeżeli oferta będzie podpisana przez inną osobę niż wymienioną powyżej, do oferty należy dołączyć prawidłowo podpisane pełnomocnictwo określające jego zakres oraz podpisane przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentacji Wykonawcy figurującą/e w rejestrze lub wypisie z ewidencji działalności gospodarczej. g. Podpis Wykonawcy winien być czytelny bądź opatrzony pieczęcią identyfikującą osobę składającą podpis. h. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym bez wymaganych tłumaczeń nie będą brane pod uwagę. i. Wszelkie poprawki lub zmiany (również przy użyciu korektora) w ofercie powinny być naniesione czytelnie oraz parafowane przez Wykonawcę. j. W przypadku załączenia do oferty innych dokumentów niż wymagane przez Zamawiającego pożądane jest, aby stanowiły one odrębną część niezłączoną z ofertą w sposób trwały. Materiały takie nie będą podlegały ocenie przez Zamawiającego. Wybrany oferent, oraz wszyscy biorący udział w zapytaniu, zostaną powiadomieni niezwłocznie o wyborze oferty. 4. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. 5. Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę. 6. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. VII. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT Ocena ofert zostanie przeprowadzona wyłącznie w oparciu o podane niżej kryteria: 1) Cena - 60 pkt 2) Gwarancja - 15 pkt 3) Doświadczenie projektanta - 15 pkt 4) Doświadczenie Wykonawcy - 10 pkt Punkty przyznawane za kryterium ,,cena zamówienia" będą liczone wg następującego wzoru: C = (C n : C b ) x waga gdzie: C - ilość punktów przyznana danej ofercie, C n - najniższa cena spośród wszystkich ofert, C b - cena oferty badanej, waga - 60 pkt Punkty przyznawane za kryterium ,,G" - ,,okres gwarancji na materiały i wykonane roboty budowlane" będą liczone następująco: 36 m-ce 44 m-cy 52 m-cy 60 m-cy 0 pkt 5 pkt 10 pkt 15 pkt Waga - 15 pkt Punkty przyznawane za kryterium ,,D" ,,doświadczenie projektanta" będzie liczone następująco: Doświadczenie projektanta będzie liczone jako wykonanie dodatkowych dokumentacji projektowych innych niż wymienione na spełnienie warunku, w okresie ostatnich 5 lat, na obiektach wpisanych do rejestru zabytków Ilość wykonanych dokumentacji projektowych na obiektach wpisanych do rejestru zabytków w ciągu ostatnich 5 lat 1-2 sztuki opracowania dokumentacji projektowej 0 pkt 3-4 sztuki opracowania dokumentacji projektowej 3 pkt 5-6 sztuki opracowania dokumentacji projektowej 5 pkt 7-8 sztuki opracowania dokumentacji projektowej 9 lub więcej sztuk opracowań dokumentacji projektowej 10 pkt 15 pkt Maksymalna ilość punków jaką można uzyskać w przedmiotowym kryterium to 15 pkt. W przypadku wykazania doświadczenia przekraczającego wyznaczoną maksymalną ilość punków - przyznane zostaną 15 pkt. Wykaz punktowanych opracowań dokumentacji projektowej będzie weryfikowany na podstawie złożonego wykazu - załącznik nr 6 oraz dołączenia referencji lub innego dokumentu potwierdzającego spełnienie warunku Zamawiającego, które stanowić będą integralną część z załącznikiem doświadczenie projektanta. Zamawiający zastrzega możliwość weryfikacji u Zleceniodawcy wykonania przedmiotu zamówienia. Waga - 15 pkt Punkty przyznawane za kryterium ,,W" ,,doświadczenie wykonawcy" będzie liczone następująco: Doświadczenie wykonawcy będzie liczone jako wykonanie dodatkowych robót budowlanych innych niż wymienione na spełnienie warunku, w okresie ostatnich 5 lat obejmujących roboty budowlano - konserwatorskie - restauratorskie na obiekcie sakralnym, wpisanym do rejestru zabytków, o wartości każdej z nich przynajmniej 250 000,00 zł brutto Ilość wykonanych robót budowlanych spełniających w/w warunek 3-4 roboty 5-6 robót 7-9 robót 10 lub więcej roboty 1 pkt 3 pkt 5 pkt 10 pkt Waga - 10 pkt Punktowane doświadczenie wykonawcy będzie weryfikowane na podstawie dokumentów, które stanowić będą integralną część z załącznikiem nr 7 wykaz punktowanego doświadczenia wykonawcy poprzez dołączenie dokumentów: referencje/poświadczenia z których treści wynikać będzie spełnienie wymaganych warunków lub inne dokumenty potwierdzające wymagane warunki np. protokoły odbioru WKZ/MKZ, protokoły finansowe, kosztorysy powykonawcze. VIII. SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ Z ZAMAWIAJĄCYM 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. 2. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje Zamawiający oraz Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, drogą elektroniczną, za wyjątkiem oferty - którą należy złożyć w formie papierowej. 3. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawca winien posługiwać się nazwą zadania określoną w Zapytaniu ofertowym. Korespondencję przesyłaną za pomocą poczty elektronicznej należy przesyłać pod adres zagorow1@archidiecezja.pl, planowanie@gminarzgow.pl ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY 1. Wszelkie postanowienia zawiera projekt umowy stanowiący załącznik nr 8. 2. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy i Zapytania ofertowego. X. Klauzula informacyjna z art. 13. RODO 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuję, że: - administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Parafia Rzymskokatolicka p.w. św. Katarzyny Aleksandryjskiej, Grabienice 5, 62-586 Rzgów. - Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia na przeprowadzenie prac restauratorskich i konserwatorskich oraz zawarcia umowy, - dane osobowe będą przetwarzane przez okres prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia oraz po jego zakończeniu zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji oraz trwałości projektu (jeżeli dotyczy), - przetwarzane dane osobowe mogą być pozyskiwane od wykonawców, których dane dotyczą lub innych podmiotów na których zasoby powołują się wykonawcy, - przetwarzane dane osobowe obejmują w szczególności imię i nazwisko, adres, NIP, REGON, numer CEIDG, numer KRS oraz inne dane osobowe podane przez osobę składającą ofertę i inną korespondencję wpływającą do Zamawiającego w celu udziału w postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia, - dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego. - w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; Posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*, - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **, - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. Nie przysługuje Pani/Panu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 2. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. * Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z zasadami i regulaminem Rządowego Programu Ochrony Zabytków. oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. ** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. Kontakt: Osoba uprawniona do kontaktów z Wykonawcami: ks. Stanisław Wojciech Manios, tel. 606 577 862. Wybrany sposób przekazywania oświadczeń, wniosków, zawiadomień, wezwań oraz informacji nie może ograniczać konkurencji; zawsze dopuszczalna jest forma pisemna. |
© eurobudowa.pl 2004-2024