Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
1155z dziś
5956z ostatnich 7 dni
24303z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Wymiana krycia wieży i kopuły w Kościele oraz wymiana drzwi

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wymiana krycia wieży i kopuły w Kościele oraz wymiana drzwi

Data zamieszczenia: 2024-10-09
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka pw. Świętego Krzyża w Bieganowie
Bieganowo 14
62-305 Bieganowo
powiat: wrzesiński
Tel. 602 760 451
parafia6161@gmail.com
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Bieganowo
Wadium: ---
Nr telefonu: Tel. 602 760 451
Termin składania ofert: 2024-11-08 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
5. Opis przedmiotu zamówienia:
1) Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wymiana krycia wieży i kopuły w Kościele w
Bieganowie oraz wymiana drzwi w kościele w Zielińcu na działkach ewidencyjnych 91/1,
obręb Bieganowo oraz dz. 234 obręb Zieliniec, polegający na poniższych działaniach:
- Wymiana krycia wieży w Bieganowie
- Wymiana instalacji uziemiającej i odgromowej w Bieganowie
- Czyszczenie i odgrzybianie elementów drewnianych w Bieganowie
- Obróbka i wymiana gzymsów i okapów w Bieganowie
- Wymiana drzwi kościoła w Zielińcu
Prace porządkowe i związane z zakończeniem remontu:
? demontaż rusztowań, sprzątanie wnętrza, ustawienie ławek i innych elementów
wyposażenia świątyni;
? zgłoszenie zakończenia remontu do WKZ w Poznaniu i uzyskanie odbioru tych prac;
? zgłoszenie zakończenia remontu do PINB we Wrześni.
2) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają:
a) wzór umowy - załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.
b) Przedmiar prac konserwatorskich
c) decyzja konserwatora zabytków
d) Program prac konserwatorskich - Kościół w Bieganowie
e) Program prac konserwatorskich - Kościół w Zielińcu
3) Wykonawca zobowiązany będzie udzielić gwarancji jakości oraz rękojmi za wady
na wykonany przedmiot zamówienia na okres 60 miesięcy, licząc od daty podpisania
protokołu odbioru końcowego.
4) Wykonawca zobowiązany jest realizować zamówienie na zasadach i warunkach
opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.
5) Zalecane jest przeprowadzenie przez Wykonawcę wizji lokalnej miejsca prac oraz
szczegółowe zapoznanie się z dokumentami zamówienia. Zamawiający umożliwi wizję
lokalną w uzgodnionym wcześniej terminie - po uprzednim kontakcie telefonicznym.

Składanie ofert:
9. Miejsce, forma i termin składania ofert:
1) Oferta wraz z załącznikami powinna zostać dostarczona w formie pisemnej:
za pośrednictwem poczty, kuriera lub złożona osobiście na adres Zamawiającego:
Parafia Rzymskokatolicka pw. Świętego Krzyża w Bieganowie,
adres: Bieganowo 14, 62-305 Bieganowo
a) za pośrednictwem poczty elektronicznej (w formie skanu) na adres e-mail:
parafia6161@gmail.com,
b) oferta musi wpłynąć do Zamawiającego w nieprzekraczalnym terminie do dnia
08.11.2024 r. do godz. 12:00.
2) Oferta złożona po terminie, bez względu na przyczynę, nie będzie rozpatrywana.

Miejsce i termin realizacji:
6. Termin wykonania zamówienia:
1) Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w terminie:
do 12 miesięcy od dnia podpisania umowy

Wymagania:
2. Tryb udzielenia zamówienia:
1) Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny,
w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków
o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
2) Do niniejszego zapytania ofertowego nie stosuje się przepisów ustawy z dnia
11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1320
ze zm.).
3) Zadanie inwestycyjne dofinansowane jest ze środków Programu Rządowy Fundusz
Polski Ład: Program Odbudowy Zabytków.
4) W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące
przepisy prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny
(t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1610 ze zm.).
3. Sposób i miejsce publikacji zapytania ofertowego:
1) Zapytanie ofertowe zostanie upublicznione za pośrednictwem strony internetowej
Gminy Kołaczkowo: https://kolaczkowo.pl w zakładce Aktualności.
4. Informacje ogólne:
1) Postępowanie prowadzi się zachowaniem formy pisemnej.
2) Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.
3) Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający
i Wykonawcy przekazują pisemnie lub drogą elektroniczną. Jeżeli Zamawiający
lub Wykonawca przekazuje oświadczenie, wnioski, zawiadomienia oraz informacje
drogą elektroniczną, każda ze Stron na żądanie drugiej potwierdza fakt ich otrzymania.
4) Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
5) Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
6) Zamawiający nie zwraca ofert przesłanych w formie papierowej.
7) Wszelkie rozliczenia dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia opisanego
w niniejszym zapytaniu dokonywane będą w złotych polskich.
7. Warunki udziału w postępowaniu:
1) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował co najmniej 1 osobą, która będzie
uczestniczyć w realizacji zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane do
kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez
ograniczeń (kierownik budowy), o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo
budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.) lub odpowiadające im ważne
uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów oraz kwalifikacje i doświadczenie, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia
23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz.
840 ze zm.).
2) Zgodnie z art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad
zabytkami: ,,Robotami budowlanymi kieruje albo nadzór inwestorski wykonuje, przy
zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru osoba, która posiada uprawnienia
budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz która przez co najmniej
18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach
nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją
kultury".
3) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał prace związane z przebudową i/lub
remontem obiektu wpisanego do rejestru zabytków (w szczególności kościołów), które
realizowane były na podstawie ważnego pozwolenia na prowadzenie prac konserwatorskich
wydanych przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Poznaniu i prace te zostały
odebrane przez WUOZ bez zastrzeżeń.
4) Wykonawca jest zobowiązany do wskazania proponowanego kierownika budowy
w Formularzu Ofertowym - załączniku nr 1 do zapytania.
5) Wykonawca jest zobowiązany do wskazania wykazu wykonanych robót budowlanych w
Formularzu Ofertowym - załączniku nr 1 do zapytania.
8. Opis sposobu przygotowania oferty:
1) Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, w której musi być zaoferowana tylko jedna
ostateczna cena.
2) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych. Każdy
Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę i zaproponować tylko jedną cenę. Złożenie
przez Wykonawcę więcej niż jednej oferty lub oferty zawierającej rozwiązania
wariantowe albo alternatywne spowoduje jej odrzucenie.
3) Oferta musi być sporządzona ściśle według postanowień niniejszego zapytania
ofertowego.
4) Oferta musi być sporządzona według wzoru Formularza Ofertowego stanowiącego
załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego.
5) Oferta musi być sporządzona w języku polskim.
6) Wszystkie zapisane strony oferty wraz z załącznikami muszą być kolejno ponumerowane
i złączone w sposób trwały.
7) Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane przez osobę
(osoby) podpisującą/e ofertę i opatrzone datami ich dokonania.
8) Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osobę/osoby
uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy, a podpis musi umożliwiać identyfikację
tożsamości osoby/osób go składających, tj. podpis powinien być złożony wraz
z imienną pieczątką lub podpis powinien być czytelny z podaniem imienia i nazwiska
przez osobę/osoby upoważnioną/e do reprezentacji Wykonawcy zgodnie z zasadami
reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Jeżeli osoba/osoby podpisująca/e nie
wynika z właściwego rejestru lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej (CEIDG), to należy dołączyć do oferty stosowne pełnomocnictwo dla tej
osoby/osób. Pełnomocnictwo musi wyraźnie wskazywać uprawnienia tej osoby/osób
do składania oświadczeń woli w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
w szczególności do podpisania oferty i innych dokumentów w postępowaniu.
9) Oferta musi zawierać następujące dokumenty:
a) Formularz Ofertowy - stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zapytania,
b) Kosztorys ofertowy,
c) odpis z właściwego rejestru lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
d) w przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii
dokumentów przez osobę/osoby niewymienioną/e w dokumencie rejestracyjnym
(ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć oryginał lub kopię
poświadczoną notarialnie stosownego pełnomocnictwa.
3) Za termin złożenia oferty uważa się termin jej doręczenia Zamawiającemu.
W przypadku składania oferty za pośrednictwem poczty lub kuriera decyduje data
i godzina dotarcia przesyłki do Sekretariatu Zamawiającego, a nie data złożenia przesyłki
w urzędzie pocztowym lub innemu operatorowi. W przypadku składania oferty za
pośrednictwem poczty elektronicznej decyduje data i godzina dotarcia przesyłki na
adres e-mail Zamawiającego, a nie data wysłania przesyłki ze skrzynki pocztowej (e-mail)
Wykonawcy.
4) W przypadku oferty składanej osobiście lub pocztą/kurierem - należy zamieścić ofertę
w kopercie, która musi być zaadresowana na adres Zamawiającego i zawierać
oznaczenie: ,,Oferta na zadanie pn.: Wymiana krycia wieży i kopuły w Kościele w
Bieganowie oraz wymiana drzwi w kościele w Zielińcu" , nie otwierać przed dniem
07.10.2024 r. godz. 12:15".
5) W przypadku oferty składanej poprzez pocztę elektroniczną - należy w tytule e-mail
zawrzeć oznaczenie: ,,Oferta na zadanie pn.: Wymiana krycia wieży i kopuły w Kościele
w Bieganowie oraz wymiana drzwi w kościele w Zielińcu", nie otwierać przed dniem
07.10.2024 r. godz. 12:15".
10. Opis sposobu obliczenia ceny:
1) Podana w ofercie cena musi być wyrażona w złotych polskich [PLN], z dokładnością
do dwóch miejsc po przecinku (zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrągleń) wraz
z wyszczególnieniem zastosowanej stawki podatku VAT.
2) Cenę oferty należy przedstawić na podstawie kalkulacji własnej, biorąc pod
uwagę przedmiot zamówienia w zakresie określonym w niniejszym zapytaniu.
3) Wykonawcy ustalają wysokość wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia
poprzez wypełnienie Formularza Ofertowego - sporządzonego według wzoru
stanowiącego załącznik nr 1 do zapytania na podstawie przygotowanego
i załączonego kosztorysu ofertowego.
4) Cena oferty (wartość brutto) jest wynagrodzeniem ryczałtowym i jest to kwota
wymieniona w Formularzu Ofertowym i kosztorysie ofertowym.
5) Sposób zapłaty i rozliczenia za realizację niniejszego zamówienia, określony zostały
w projekcie umowy - załączniku nr 2 do zapytania.
6) Cena oferty brutto jest ceną ostateczną obejmującą wszystkie koszty, jakie poniesie
Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji
przedmiotu zamówienia, a także wszystkie składniki związane z realizacją zamówienia,
w tym m.in. podatek VAT określony zgodnie z przepisami ustawy z 11 marca 2004 r.
o podatku od towarów i usług.
7) Ryzyko oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu zamówienia
ponosi Wykonawca.
11. Kryteria oceny ofert:
1) Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które:
? zostały złożone przez wykonawców spełniających warunki udziału
w postępowaniu,
? nie zostały odrzucone przez Zamawiającego.
2) Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria oceny
ofert: CENA OFERTY - waga 100%.
3) Zasady oceny kryterium ,,Cena" (C):
W przypadku kryterium ,,Cena" oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc
po przecinku ilość punktów wynikającą z działania:
Pi(C) = (C min / Ci) x 100
gdzie:
Pi(C) - ilość punktów przyznana danej ofercie
C min - najniższa cena spośród ważnych i nieodrzuconych ofert
Ci - cena oferty badanej
100 - wskaźnik stały
4) Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów.
5) Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska największą ilość
punktów w ostatecznej ocenie punktowej.
6) Każda z ofert może uzyskać maksymalnie 100 punktów.
7) Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny
ofert jest cena, nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu
na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców,
którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert
dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie
mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich
ofertach.
12. Dodatkowe informacje:
1. Wykonawca jest związany złożoną ofertą przez 30 dni od dnia upływu terminu składania
ofert. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się w dniu wskazanym jako termin
składania ofert.
2. Zamawiający poprawia w ofercie oczywiste omyłki pisarskie i oczywiste omyłki
rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
3. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień
dotyczących treści złożonych ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń.
W przypadku niezłożenia wyjaśnień przez Wykonawcę, Zamawiający będzie uprawniony
do odrzucenia oferty tego Wykonawcy.
4. Jeżeli zaoferowana cena lub jej istotne części składowe wydają się rażąco niskie
w stosunku do przedmiotu zamówienia lub budzą wątpliwości Zamawiającego co do
możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w
zapytaniu ofertowym, Zamawiający może żądać od wykonawcy wyjaśnień, w tym
złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny lub jej istotnych części składowych.
5. Jeżeli Wykonawca nie złożył dokumentów określonych w zapytaniu ofertowym, które
należało złożyć w postępowaniu wraz z ofertą, lub są one niekompletne lub zawierają
błędy, Zamawiający wzywa wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia
lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że oferta Wykonawcy podlega
odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie. W przypadku
nieuzupełnienia oferty przez Wykonawcę, Zamawiający będzie uprawniony
do odrzucenia oferty tego Wykonawcy.
6. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie spełnia
wymogów formalnych, jest niezgodna z zapytaniem, zawiera rażąco niską ceną
lub Wykonawca nie spełnia warunków udziału w postępowaniu.
7. Z tytułu odrzucenia oferty Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku
do Zamawiającego.
8. Zawiadomienie o wyborze oferty Zamawiający przekazuje Wykonawcom, którzy złożyli
oferty w odpowiedzi na zapytanie ofertowe, a ponadto publikuje na stronie
internetowej prowadzonego postępowania https://kolaczkowo.pl
9. Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy zostanie przekazana telefonicznie
Wykonawcy, którego ofertę wybrano.
10. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana odstąpi o podpisania umowy
z Zamawiającym, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród
złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
11. Udzielenie zamówienia następuje poprzez zawarcie umowy w formie pisemnej.
12. Umowę sporządza się co najmniej w dwóch egzemplarzach, z których jeden
przeznaczony jest dla Zamawiającego, a drugi dla Wykonawcy.
13. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na każdym etapie
bez podania przyczyny - bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych
i finansowych.
14. Z tytułu unieważnienia postępowania Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie
w stosunku do Zamawiającego.
15. Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania Zamawiający przekazuje Wykonawcom,
którzy złożyli oferty w odpowiedzi na zapytanie ofertowe, a ponadto publikuje na
stronie internetowej prowadzonego postępowania https://kolaczkowo.pl

Uwagi:
13. Zasady przetwarzania danych osobowych:
1) Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.
Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", Zamawiający informuje, że:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Parafia Rzymskokatolicka pw.
Świętego Krzyża w Bieganowie, adres: Bieganowo 14, 62-305 Bieganowo
a) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego, prowadzonym w trybie zapytania ofertowego,
b) w niektórych sytuacjach Zamawiający może przekazywać Pani/Pana dane osobowe
osobom trzecim, jeśli będzie to konieczne do dochodzenia praw i obowiązków
wynikających z zawartej umowy lub obowiązujących przepisów prawa,
c) Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane wyłącznie osobom upoważnionym
przez Zamawiającego, tj. pracownikom i współpracownikom Zamawiającego, którzy
muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki, podmiotom
przetwarzającym, którym Zamawiający zleci to zadanie, innym odbiorcom danych,
np. kurierom (placówkom pocztowym), bankom, ubezpieczycielom, kancelariom
prawnym lub instytucjom upoważnionym z mocy prawa do otrzymania
przedmiotowych danych,
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą ponadto osoby lub podmioty,
którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania,
e) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana
dotyczących jest związany z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego,
f) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO,
g) posiada Pani/Pan:
? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana
dotyczących,
? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych
osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą
wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy
w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z zapytaniem),
? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa
w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma
zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby
fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii
Europejskiej lub państwa członkowskiego),
? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy
uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących
narusza przepisy RODO,
h) nie przysługuje Pani/Panu:
? w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych
osobowych,
? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
? na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych
osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych
osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

Kontakt:
Osoba do kontaktu w sprawie zapytania ofertowego:
Ks. Mariusz Wiśniewski - Proboszcz Parafii
Tel. 602 760 451
E-mail: parafia6161@gmail.com

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.