Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
4662z ostatnich 7 dni
21883z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Dostawa sprzętu, osprzętu i oprogramowania

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Dostawa sprzętu, osprzętu i oprogramowania

Data zamieszczenia: 2024-10-10
Dane kontaktowe Zamawiającego: Gmina Strzegom
Rynek 38
58-150 Strzegom
powiat: świdnicki
748560599, faks 748560516
STRZEGOM@STRZEGOM.PL
https://platformazakupowa.pl/transakcja/996428
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Strzegom
Wadium: nie wymagane
Nr telefonu: 748560599, faks 7485
Termin składania ofert: 2024-10-18 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
DOSTAWA sprzętu, osprzętu i oprogramowania na potrzeby Urzędu Miejskiego w Strzegomiu, w ramach zadania realizowanego w zakresie projektu ,,Cyberbezpieczny Samorząd Gminy Strzegom".
Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego, wolnego od wad i uszkodzeń sprzętu w postaci serwera, macierzy, przełączników sieciowych, zasilaczy awaryjnych, osprzętu i oprogramowania na potrzeby Urzędu Miejskiego w Strzegomiu.
Zadanie realizowane jest w zakresie projektu ,,Cyberbezpieczny Samorząd Gminy Strzegom" na podstawie umowy o powierzenie grantu o numerze FERC.02.02-CS.01-001/23/0653/FERC.02.02-CS.01-001/23/2024, w ramach programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie, 2.2. - Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa.
W ramach zamówienia Zamawiający wymaga dostawy:
1)Serwer (host klastra wirtualizacyjnego) - 3 sztuki,
2)Przełącznik zarządzalny: 48 portów 1G RJ45 i 4 porty 10G SFPplus - 5 sztuk,
3)Przełącznik zarządzalny: 24 porty 10G SFPplus - 3 sztuki,
4)Przełącznik zarządzalny: 8 portów 1G RJ45 i 2 porty 1G SFP - 2 sztuki,
5)Przełącznik zarządzalny PoE: 48 portów 1G RJ45 PoEplus i 4 porty 10G SFPplus - 1 sztuka,
6)Przełącznik zarządzalny PoE: 24 porty 1G RJ45 PoEplus i 4 porty 10G SFPplus - 1 sztuka,
7)Przełącznik zarządzalny: 16 portów 1G RJ45 i 2 porty 1G SFP - 2 sztuki,
8)Wkładki światłowodowe do przełączników: 10G SFPplus (pkt.2 - pkt.7) - 10 sztuk
9) Serwer NAS - 1 sztuka,
10)Dyski do macierzy SSD SAS - 6 sztuk,
11)Dyski do macierzy HDD SAS - 10 sztuk,
12)Zasilacz awaryjny UPS o mocy minimalnej 3000VA, zarządzalny sieciowo - 6 sztuk,
13)Oprogramowanie systemowe Microsoft Windows Server 2022 16-core - 2 licencje,
14)Licencje dostępowe do oprogramowania systemowego opisanego w pkt. 13 - 120 licencji,
15)Oprogramowanie bazodanowe Microsoft SQL Server 2022 Standard Edition - 1 licencja,
16)Licencje dostępowe do oprogramowania bazodanowego opisanego w pkt. 15 - 120 licencji,
17)Oprogramowanie do wirtualizacji - 1 sztuka.
Pełną specyfikację wymaganego sprzętu zawiera załącznik Nr 7 do SWZ - Specyfikacja techniczna.
Z uwagi na wymagania aktualnie użytkowanych przez Zamawiającego systemów z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz systemów dziedzinowych wskazuje się konkretne oprogramowanie i nie dopuszcza w tym względzie dostawy rozwiązań równoważnych.

CPV: 32420000-3, 48820000-2,30233000-1,31682530-4,48000000-8

Dokument nr: 2024/BZP 00541214, WIiZP.271.21.2024.AJk

Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2024-10-18 10:15

Specyfikacja:
SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/strzegom
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie.
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak.
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344). Zamawiający nie przewiduje innego sposobu komunikowania się z Wykonawcami niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Komunikacja w postępowaniu odbywa się elektronicznie za pośrednictwem Platformy zakupowej poprzez formularz ,,Wyślij
wiadomość do Zamawiającego".
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://platformazakupowa.pl/pn/strzegom
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/strzegom.
2. Za datę złożenia oferty przyjmuje się datę jej przekazania w systemie (Platformie zakupowej) w drugim kroku składania oferty
poprzez kliknięcie przycisku ,,Złóż ofertę" i wyświetlenie się komunikatu, że oferta została zaszyfrowana i złożona.
3. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za
pośrednictwem Platformy zakupowej poprzez kliknięcie przycisku ,,Wyślij wiadomość", po których pojawi się komunikat, że
wiadomość została wysłana do Zamawiającego.
4. W przypadku stosowania przez Wykonawcę kwalifikowanego podpisu elektronicznego: a) ze względu na niskie ryzyko naruszenia
integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, Zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES, b) Pliki w innych formatach niż PDF
zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES o typie zewnętrznym. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem
przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym.
5. Jeśli Wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików.
6. Podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać wymogi
,,Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku".
7. W przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES zewnętrzny Zamawiający wymaga dołączenia odpowiedniej ilości plików tj.
podpisywanych plików z danymi oraz plików XAdES.
8. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na pdf.
9. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z rozszerzeń: a) .zip, b) .7Z. 10. Wśród
rozszerzeń powszechnych, a nie występujących w rozporządzeniu, o którym mowa w SWZ występują: .rar .gif .bmp.numbers.pages.
Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
11. Niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf.
12. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie.
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO została zawarta w rozdziale 21 Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna RODO została zawarta w rozdziale 21 Specyfikacji Warunków Zamówienia.

Składanie ofert:
Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem platformy elektronicznej, dostępnej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/996428
TERMIN SKŁADANIA ofert: 2024-10-18 10:00
Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/strzegom

Miejsce i termin realizacji:
Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni

Wymagania:
SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WIiZP.271.21.2024.AJk
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 583493,09 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego, wolnego od wad i uszkodzeń sprzętu w postaci serwera, macierzy, przełączników sieciowych, zasilaczy awaryjnych, osprzętu i oprogramowania na potrzeby Urzędu Miejskiego w Strzegomiu.
Zadanie realizowane jest w zakresie projektu ,,Cyberbezpieczny Samorząd Gminy Strzegom" na podstawie umowy o powierzenie grantu o numerze FERC.02.02-CS.01-001/23/0653/FERC.02.02-CS.01-001/23/2024, w ramach programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie, 2.2. - Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa.
W ramach zamówienia Zamawiający wymaga dostawy:
1)Serwer (host klastra wirtualizacyjnego) - 3 sztuki,
2)Przełącznik zarządzalny: 48 portów 1G RJ45 i 4 porty 10G SFPplus - 5 sztuk,
3)Przełącznik zarządzalny: 24 porty 10G SFPplus - 3 sztuki,
4)Przełącznik zarządzalny: 8 portów 1G RJ45 i 2 porty 1G SFP - 2 sztuki,
5)Przełącznik zarządzalny PoE: 48 portów 1G RJ45 PoEplus i 4 porty 10G SFPplus - 1 sztuka,
6)Przełącznik zarządzalny PoE: 24 porty 1G RJ45 PoEplus i 4 porty 10G SFPplus - 1 sztuka,
7)Przełącznik zarządzalny: 16 portów 1G RJ45 i 2 porty 1G SFP - 2 sztuki,
8)Wkładki światłowodowe do przełączników: 10G SFPplus (pkt.2 - pkt.7) - 10 sztuk
9) Serwer NAS - 1 sztuka,
10)Dyski do macierzy SSD SAS - 6 sztuk,
11)Dyski do macierzy HDD SAS - 10 sztuk,
12)Zasilacz awaryjny UPS o mocy minimalnej 3000VA, zarządzalny sieciowo - 6 sztuk,
13)Oprogramowanie systemowe Microsoft Windows Server 2022 16-core - 2 licencje,
14)Licencje dostępowe do oprogramowania systemowego opisanego w pkt. 13 - 120 licencji,
15)Oprogramowanie bazodanowe Microsoft SQL Server 2022 Standard Edition - 1 licencja,
16)Licencje dostępowe do oprogramowania bazodanowego opisanego w pkt. 15 - 120 licencji,
17)Oprogramowanie do wirtualizacji - 1 sztuka.
Pełną specyfikację wymaganego sprzętu zawiera załącznik Nr 7 do SWZ - Specyfikacja techniczna.
Z uwagi na wymagania aktualnie użytkowanych przez Zamawiającego systemów z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz systemów dziedzinowych wskazuje się konkretne oprogramowanie i nie dopuszcza w tym względzie dostawy rozwiązań równoważnych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 32420000-3 - Urządzenia sieciowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
48820000-2 - Serwery
30233000-1 - Urządzenia do przechowywania i odczytu danych
31682530-4 - Awaryjne urządzenia energetyczne
48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert: cena, czas reakcji na zgłoszenie wsparcia powdrożeniowego
Zostanie wybrana oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i pozostałych kryteriów oceny ofert w oparciu o następujący algorytm: O = C + D, gdzie:
O = suma punktów jaką Wykonawca uzyska za wszystkie kryteria oceny ofert
C = ilość punktów jaką Wykonawca uzyska za kryterium Cena
R = ilość punktów jaką Wykonawca uzyskał za kryterium Czas reakcji na zgłoszenie wsparcia powdrożeniowego.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na zgłoszenie wsparcia powdrożeniowego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
b) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2023 r. poz. 1689 ze zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie
o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik Nr 4 do SWZ,
c) Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp - wzór oświadczenia stanowi załącznik Nr 5 do SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Karty katalogowe lub karty techniczne lub foldery lub inne dokumenty zawierające opis techniczny zaoferowanych produktów.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Karty katalogowe lub karty techniczne lub foldery lub inne dokumenty zawierające opis techniczny zaoferowanych produktów.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy - załącznik Nr 3 do SWZ.
4) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie o którym mowa w pkt 5.1 1) SWZ składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
5) Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie wskazanym w
projekcie umowy. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

Uwagi:
Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert: cena, czas reakcji na zgłoszenie wsparcia powdrożeniowego
Zostanie wybrana oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i pozostałych kryteriów oceny ofert w oparciu o następujący algorytm: O = C + D, gdzie:
O = suma punktów jaką Wykonawca uzyska za wszystkie kryteria oceny ofert
C = ilość punktów jaką Wykonawca uzyska za kryterium Cena
R = ilość punktów jaką Wykonawca uzyskał za kryterium Czas reakcji na zgłoszenie wsparcia powdrożeniowego.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na zgłoszenie wsparcia powdrożeniowego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Termin związania ofertą: do 2024-11-16

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.