łódzkie (Łódź)
łódzkie (Łódź)
małopolskie (Kęty)
mazowieckie (Warszawa)
śląskie (Żory)
dolnośląskie (Wałbrzych)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Nadzór inwestorski |
Data zamieszczenia: | 2024-11-04 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Powiat Nowodworski gen. Władysława Sikorskiego 23 82-100 Nowy Dwór Gdański powiat: Nowodworski faks (55) 247 36 70 starostwo@nowydworgdanski.pl https://platformazakupowa.pl/transakcja/1010452 |
Województwo: | pomorskie |
Miasto: | Nowy Dwór Gdański |
Wadium: | nie wymagane |
Nr telefonu: | faks (55) 247 36 70 |
Termin składania ofert: | 2024-11-13 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
SR.272.u.31.2024.MD ,,Nadzór inwestorski nad inwestycją pn.: ,,Przebudowa drogi powiatowej w zakresie budowy zatok postojowych na Ul. Morskiej, Jantar" Krótki opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest nadzór inwestorski nad inwestycją pn.: ,,Przebudowa drogi powiatowej w zakresie budowy zatok postojowych na Ul. Morskiej, Jantar" 2. Postępowanie na wybór wykonawcy inwestycji jest opublikowane na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/998526. 3. Opis nadzorowanej inwestycji: 1) Lokalizacja: Inwestycja znajduje się na terenie: Powiatu nowodworskiego, gmina Stegna, jednostka ewidencyjna: 221004_2 Stegna, obręb ewidencyjny: 0008 Jantar, działka nr 205. 2) Wytyczne do prac budowlanych: Szczegółowy zakres prac wskazany jest w dokumentacji projektowej opracowanej przez: ,,INDOM" Mieczysław Tkaczyk, Ul. Ogrodowa5, 80-297 Banino oraz w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych (SST), stanowiących załącznik do postępowania na wybór Wykonawcy inwestycji, opublikowanego na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/998526. 4. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie, w szczególności do:: 1) nadzoru nad pracami budowlanymi objętymi przedmiotem zamówienia opisanymi powyżej; 2) nadzorowana branża: drogowa; 3) obligatoryjna niepunktowana obecność inspektora na placu budowy: minimum 1 raz w tygodniu; 4) w przypadku wystąpienia nadzwyczajnej konieczności Inspektor, pomimo zdeklarowanych w ofercie obowiązkowych pobytów, stawi się na placu budowy na każde wezwanie zamawiającego (bez dodatkowego wynagrodzenia); 5) Inspektor musi być obecny na placu budowy i przebywać tak długo, jak wymaga tego skuteczność nadzoru; 6) zakres czynności nadzoru polega między innymi na: a) zarządzaniu procesem inwestycyjnym w imieniu zamawiającego, w ścisłej z nim współpracy, mając na względzie prawidłową realizację i terminowe ukończenie projektu; b) kontroli zgodności działań wykonawcy robót z wymaganiami określonymi w umowie na roboty budowlane oraz obowiązujących przepisach prawa; c) pełnieniu funkcji Inspektora zgodnie z przepisami ustawy Pb, warunkami określonymi w umowie z wykonawcą robót i postanowieniami Zgłoszenia wykonania robót; d) rozliczeniu finansowo terminowym robót budowlanych, zgodnie z warunkami określonymi w umowie z Wykonawcą robót; e) wspieraniu zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją zamówienia; f) działaniu we współpracy z Zamawiającym i na jego rzecz w całym okresie realizacji zamówienia; g) zapewnieniu stałej wymiany informacji z zamawiającym oraz koordynacji swojej działalności z wymaganiami Zamawiającego; zadania i obowiązki Inspektora obejmują w szczególności: - zorganizowanie i przeprowadzenie procesu rozpoczęcia robót budowlanych, w tym przygotowanie i złożenie wymaganych ustawą Pb zgłoszeń do nadzoru budowlanego rozpoczęcia prac budowlanych i innych wniosków oraz przekazanie wykonawcy terenu budowy (o ile dotyczy); - opiniowanie wniosków wykonawcy robót w sprawie dokonania zmian personelu wskazanego w ofercie i przedłożenie jej zamawiającemu do zatwierdzenia; - zatwierdzanie i opiniowanie ,,Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia", przedstawionego przez wykonawcę robót przed rozpoczęciem robót (o ile dotyczy); - kontrolowanie przestrzegania przez Wykonawcę robót, zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy oraz przestrzegania wymagań przepisów ochrony środowiska i gospodarki odpadami; - przygotowanie wzorów druków i dokumentów jakie będą obowiązywać podczas procesu realizacji zamówienia; - w uzgodnieniu z Zamawiającym podejmowanie decyzji o dopuszczeniu materiałów, kruszyw, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wybudowania i wykorzystania przy realizacji robót, receptur i technologii proponowanych przez wykonawcę robót; - kontrola sposobu składowania i przechowywania materiałów; - przeprowadzanie zgodnie z ofertą oraz zapisami umowy inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych, dokumentacji projektowej, praktyką inżynierską, sztuką budowlaną oraz stosownymi przepisami; - nadzór nad zabezpieczeniem przed uszkodzeniem lub zniszczeniem rosnących drzew na terenie placu budowy; - nadzór nad sposobem korzystania przez wykonawcę robót z dróg publicznych i wewnętrznych; - nadzorowanie badań materiałów i robót wykonywanych przez wykonawcę robót; - w uzgodnieniu z Zamawiającym, podejmowanie decyzji o konieczności wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość co do ich jakości; - zatwierdzanie laboratorium Wykonawcy robót, po sprawdzeniu kwalifikacji personelu, kompletności i sprawności sprzętu i urządzeń laboratoryjnych; - wydawanie w imieniu Zamawiającego poleceń Wykonawcy robót dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, które mogłyby skutkować zagrożeniem bezpieczeństwa lub spowodować niezgodność z dokumentacją projektową lub pozwoleniem na budowę; - po konsultacji z Zamawiającym, podejmowanie decyzji o wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami przepisów prawa i postanowień umowy z wykonawcą robót; - wnioskowanie do Zamawiającego o wykonanie niezbędnych badań technicznych i ekspertyz w przypadku powstania takiej konieczności; - decydowanie w uzgodnieniu z Zamawiającym o sposobie zabezpieczania wykopalisk odkrytych na terenie budowy oraz załatwianie niezbędnych formalności; - po konsultacji z Zamawiającym wnioskowanie do projektanta o wprowadzenie niezbędnych zmian i poprawek w dokumentacji projektowej; - koordynowanie prowadzenia nadzoru autorskiego przez projektantów; - stwierdzanie konieczności pobytu projektanta na budowie oraz potwierdzanie pobytu; - weryfikacji i zatwierdzanie, po uprzednim zaopiniowaniu przez nadzór autorski, rysunków wykonawczych i powykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę robót; - występowanie do odpowiednich organów o zmianę już istniejących pozwoleń na budowę, gdy będą zachodzić okoliczności uzasadniające taką czynność. 7) pełnienie funkcji Inspektora zgodnie z przepisami polskiego prawa i postanowieniami odpowiednich pozwoleń na prowadzenie budowy obejmujące w szczególności: a) dokonywanie obmiaru robót podlegających odbiorom w przypadku wystąpienia robót zamiennych (dodatkowych), odbiegających od założeń dokumentacji projektowej; b) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających; c) uczestniczenie w pracach i badaniach oraz odbiorze ostatecznym (końcowym); d) wyznaczanie, w uzgodnieniu z Zamawiającym, terminów odbiorów i powiadamianie wszystkich zainteresowanych stron; e) dokonywanie odbioru ostatecznego (końcowego); f) sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez wykonawcę robót dokumentów wymaganych do odbioru i przekazanie ich Zamawiającemu; g) sprawdzenie zestawień ilości i wartości wykonanych robót, sprawdzanie pod względem formalnym, merytorycznym i rachunkowym wszelkiego rodzaju kalkulacji, kosztorysów, faktur, a także innych dokumentów przedkładanych przez Wykonawcę robót w trakcie rozliczania wykonanych robót; h) poświadczanie terminu zakończenia robót, wyznaczanie, w uzgodnieniu z Zamawiającym, terminów odbiorów wykonanych robót związanych z usunięciem wad; i) pisemne informowanie Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu wykonania lub zwiększenie kosztów oraz proponowanie sposobów ich zapobiegania; j) zapoznanie się z dokumentacją projektową oraz udzielanie Wykonawcy robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących dokumentacji projektowej w tym w szczególności przy udziale projektanta; k) kontrola zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu; l) w uzgodnieniu z Zamawiającym, wyrażanie zgody na wykonywanie robót w nocy i dni wolne od pracy; m) wnioskowania do Wykonawcy robót o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę robót, która zachowuje się niewłaściwie, jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy, oraz osób nie wykazanych w wykazie pracowników wymienionych w ofercie Wykonawcy; n) w sytuacjach koniecznych, organizowania oraz przewodniczenia naradom technicznym (radom budowy), dotyczącym postępu robót, w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację zadania inwestycyjnego stron (Wykonawca, Inspektor, przedstawiciel Zamawiającego) oraz sporządzenie i przekazywanie protokołów z tych narad ich uczestnikom w ciągu 7 dni kalendarzowych od daty narady - salę udostępni Zamawiający w siedzibie Starostwa Powiatowego w Nowym Dworze Gdańskim; o) przygotowywanie komunikatów dotyczących zmian organizacji ruchu w związku z realizacją przedsięwzięcia, wraz ze schematami objazdów oraz utrudnień występujących w ruchu drogowym; p) uczestniczenie w kontrolach przeprowadzanych przez Inspektora nadzoru budowlanego i inne organy uprawnione do kontroli oraz sprawdzanie realizacji ustaleń i decyzji podjętych podczas tych kontroli; q) uczestniczenie w uzupełnianiu i składaniu informacji i dodatkowych wyjaśnień związanych z realizacją projektu; r) opiniowanie wniosków Wykonawcy o zmianę terminu wykonania robót; s) przygotowanie i przekazywanie Zamawiającemu we wskazanych przez niego terminach wszelkich rozliczeń rzeczowych i finansowych, sprawozdań, wniosków i dokumentów związanych z realizacją zamówienia; t) kontrolowanie prawidłowego prowadzenia dokumentów budowy (dziennika budowy); u) opracowanie opinii technicznej zrealizowanego zamówienia; v) rozliczenie umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia; w) niezwłoczne opiniowanie wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją projektu; x) informowanie Zamawiającego o konieczności wykonania robót dodatkowych; y) sporządzanie kosztorysów inwestorskich robót dodatkowych lub zamiennych; dalszy opis zamówienia w SWZ. CPV: 71520000-9 Dokument nr: 2024/BZP 00577417, SR.272.u.31.2024.MD Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2024-11-13 09:05 Specyfikacja: SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA 3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://platformazakupowa.pl/transakcja/1010452 3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie. 3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak. 3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji (innych niż oferta Wykonawcy), odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj. za pośrednictwem Platformy zakupowej zwanej dalej ,,Platformą" pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1010452 3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej, zostały opisane w Regulaminie Internetowej Platformy: platformazakupowa.pl Open Nexus Sp. z o.o., zwany dalej Regulaminem, oraz w instrukcji dla Wykonawców znajdującej się na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. Sposób sporządzenia, wysłania i odbierania korespondencji elektronicznej musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 70 ustawy Pzp. 3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie. 3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy 3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: polski 3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych Na podstawie art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych wraz ze sprostowaniem), Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1), oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r., o ochronie danych osobowych, dalej jako ,,RODO" informujemy, że: 1. Administratorem Państwa danych jest Starostwo Powiatowe w Nowym Dworze Gdańskim, , reprezentowane przez Starostę Nowodworskiego, Ul. gen. Władysława Sikorskiego 23, 82-100 Nowy Dwór Gdański, e-mail: starostwo@nowydworgdanski.pl, tel. (55) 247 36 71. 2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: iod@nowydworgdanski.pl lub pisemnie na adres Administratora. 3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia i realizacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 4. Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, oraz przepisów ustawy Pzp. 5. Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy, lub realizacji projektu unijnego. 6. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp. 7. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich oraz organizacji międzynarodowych. 8. Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu. 9. Podanie przez Państwa danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Nieprzekazanie danych skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w ust. 3. 10. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa: 1) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii; 2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych*; 3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych; 4) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO; 11. Nie przysługuje Państwu: 1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; 2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; 3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. *Wyjaśnienie: Skorzystanie z prawa do sprostowania, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. Składanie ofert: Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem platformy elektronicznej, dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1010452 TERMIN SKŁADANIA ofert: 2024-11-13 09:00 Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1010452 Miejsce i termin realizacji: Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni Wymagania: SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia. 4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie 4.1.2.) Numer referencyjny: SR.272.u.31.2024.MD 4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi 4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie 4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie 4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie 4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia: 4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest nadzór inwestorski nad inwestycją pn.: ,,Przebudowa drogi powiatowej w zakresie budowy zatok postojowych na ul. Morskiej, Jantar" 2. Postępowanie na wybór wykonawcy inwestycji jest opublikowane na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/998526. 3. Opis nadzorowanej inwestycji: 1) Lokalizacja: Inwestycja znajduje się na terenie: Powiatu nowodworskiego, gmina Stegna, jednostka ewidencyjna: 221004_2 Stegna, obręb ewidencyjny: 0008 Jantar, działka nr 205. 2) Wytyczne do prac budowlanych: Szczegółowy zakres prac wskazany jest w dokumentacji projektowej opracowanej przez: ,,INDOM" Mieczysław Tkaczyk, ul. Ogrodowa5, 80-297 Banino oraz w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych (SST), stanowiących załącznik do postępowania na wybór Wykonawcy inwestycji, opublikowanego na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/998526. 4. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie, w szczególności do:: 1) nadzoru nad pracami budowlanymi objętymi przedmiotem zamówienia opisanymi powyżej; 2) nadzorowana branża: drogowa; 3) obligatoryjna niepunktowana obecność inspektora na placu budowy: minimum 1 raz w tygodniu; 4) w przypadku wystąpienia nadzwyczajnej konieczności Inspektor, pomimo zdeklarowanych w ofercie obowiązkowych pobytów, stawi się na placu budowy na każde wezwanie zamawiającego (bez dodatkowego wynagrodzenia); 5) Inspektor musi być obecny na placu budowy i przebywać tak długo, jak wymaga tego skuteczność nadzoru; 6) zakres czynności nadzoru polega między innymi na: a) zarządzaniu procesem inwestycyjnym w imieniu zamawiającego, w ścisłej z nim współpracy, mając na względzie prawidłową realizację i terminowe ukończenie projektu; b) kontroli zgodności działań wykonawcy robót z wymaganiami określonymi w umowie na roboty budowlane oraz obowiązujących przepisach prawa; c) pełnieniu funkcji Inspektora zgodnie z przepisami ustawy Pb, warunkami określonymi w umowie z wykonawcą robót i postanowieniami Zgłoszenia wykonania robót; d) rozliczeniu finansowo terminowym robót budowlanych, zgodnie z warunkami określonymi w umowie z Wykonawcą robót; e) wspieraniu zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją zamówienia; f) działaniu we współpracy z Zamawiającym i na jego rzecz w całym okresie realizacji zamówienia; g) zapewnieniu stałej wymiany informacji z zamawiającym oraz koordynacji swojej działalności z wymaganiami Zamawiającego; zadania i obowiązki Inspektora obejmują w szczególności: - zorganizowanie i przeprowadzenie procesu rozpoczęcia robót budowlanych, w tym przygotowanie i złożenie wymaganych ustawą Pb zgłoszeń do nadzoru budowlanego rozpoczęcia prac budowlanych i innych wniosków oraz przekazanie wykonawcy terenu budowy (o ile dotyczy); - opiniowanie wniosków wykonawcy robót w sprawie dokonania zmian personelu wskazanego w ofercie i przedłożenie jej zamawiającemu do zatwierdzenia; - zatwierdzanie i opiniowanie ,,Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia", przedstawionego przez wykonawcę robót przed rozpoczęciem robót (o ile dotyczy); - kontrolowanie przestrzegania przez Wykonawcę robót, zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy oraz przestrzegania wymagań przepisów ochrony środowiska i gospodarki odpadami; - przygotowanie wzorów druków i dokumentów jakie będą obowiązywać podczas procesu realizacji zamówienia; - w uzgodnieniu z Zamawiającym podejmowanie decyzji o dopuszczeniu materiałów, kruszyw, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wybudowania i wykorzystania przy realizacji robót, receptur i technologii proponowanych przez wykonawcę robót; - kontrola sposobu składowania i przechowywania materiałów; - przeprowadzanie zgodnie z ofertą oraz zapisami umowy inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych, dokumentacji projektowej, praktyką inżynierską, sztuką budowlaną oraz stosownymi przepisami; - nadzór nad zabezpieczeniem przed uszkodzeniem lub zniszczeniem rosnących drzew na terenie placu budowy; - nadzór nad sposobem korzystania przez wykonawcę robót z dróg publicznych i wewnętrznych; - nadzorowanie badań materiałów i robót wykonywanych przez wykonawcę robót; - w uzgodnieniu z Zamawiającym, podejmowanie decyzji o konieczności wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość co do ich jakości; - zatwierdzanie laboratorium Wykonawcy robót, po sprawdzeniu kwalifikacji personelu, kompletności i sprawności sprzętu i urządzeń laboratoryjnych; - wydawanie w imieniu Zamawiającego poleceń Wykonawcy robót dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, które mogłyby skutkować zagrożeniem bezpieczeństwa lub spowodować niezgodność z dokumentacją projektową lub pozwoleniem na budowę; - po konsultacji z Zamawiającym, podejmowanie decyzji o wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami przepisów prawa i postanowień umowy z wykonawcą robót; - wnioskowanie do Zamawiającego o wykonanie niezbędnych badań technicznych i ekspertyz w przypadku powstania takiej konieczności; - decydowanie w uzgodnieniu z Zamawiającym o sposobie zabezpieczania wykopalisk odkrytych na terenie budowy oraz załatwianie niezbędnych formalności; - po konsultacji z Zamawiającym wnioskowanie do projektanta o wprowadzenie niezbędnych zmian i poprawek w dokumentacji projektowej; - koordynowanie prowadzenia nadzoru autorskiego przez projektantów; - stwierdzanie konieczności pobytu projektanta na budowie oraz potwierdzanie pobytu; - weryfikacji i zatwierdzanie, po uprzednim zaopiniowaniu przez nadzór autorski, rysunków wykonawczych i powykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę robót; - występowanie do odpowiednich organów o zmianę już istniejących pozwoleń na budowę, gdy będą zachodzić okoliczności uzasadniające taką czynność. 7) pełnienie funkcji Inspektora zgodnie z przepisami polskiego prawa i postanowieniami odpowiednich pozwoleń na prowadzenie budowy obejmujące w szczególności: a) dokonywanie obmiaru robót podlegających odbiorom w przypadku wystąpienia robót zamiennych (dodatkowych), odbiegających od założeń dokumentacji projektowej; b) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających; c) uczestniczenie w pracach i badaniach oraz odbiorze ostatecznym (końcowym); d) wyznaczanie, w uzgodnieniu z Zamawiającym, terminów odbiorów i powiadamianie wszystkich zainteresowanych stron; e) dokonywanie odbioru ostatecznego (końcowego); f) sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez wykonawcę robót dokumentów wymaganych do odbioru i przekazanie ich Zamawiającemu; g) sprawdzenie zestawień ilości i wartości wykonanych robót, sprawdzanie pod względem formalnym, merytorycznym i rachunkowym wszelkiego rodzaju kalkulacji, kosztorysów, faktur, a także innych dokumentów przedkładanych przez Wykonawcę robót w trakcie rozliczania wykonanych robót; h) poświadczanie terminu zakończenia robót, wyznaczanie, w uzgodnieniu z Zamawiającym, terminów odbiorów wykonanych robót związanych z usunięciem wad; i) pisemne informowanie Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu wykonania lub zwiększenie kosztów oraz proponowanie sposobów ich zapobiegania; j) zapoznanie się z dokumentacją projektową oraz udzielanie Wykonawcy robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących dokumentacji projektowej w tym w szczególności przy udziale projektanta; k) kontrola zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu; l) w uzgodnieniu z Zamawiającym, wyrażanie zgody na wykonywanie robót w nocy i dni wolne od pracy; m) wnioskowania do Wykonawcy robót o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę robót, która zachowuje się niewłaściwie, jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy, oraz osób nie wykazanych w wykazie pracowników wymienionych w ofercie Wykonawcy; n) w sytuacjach koniecznych, organizowania oraz przewodniczenia naradom technicznym (radom budowy), dotyczącym postępu robót, w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację zadania inwestycyjnego stron (Wykonawca, Inspektor, przedstawiciel Zamawiającego) oraz sporządzenie i przekazywanie protokołów z tych narad ich uczestnikom w ciągu 7 dni kalendarzowych od daty narady - salę udostępni Zamawiający w siedzibie Starostwa Powiatowego w Nowym Dworze Gdańskim; o) przygotowywanie komunikatów dotyczących zmian organizacji ruchu w związku z realizacją przedsięwzięcia, wraz ze schematami objazdów oraz utrudnień występujących w ruchu drogowym; p) uczestniczenie w kontrolach przeprowadzanych przez Inspektora nadzoru budowlanego i inne organy uprawnione do kontroli oraz sprawdzanie realizacji ustaleń i decyzji podjętych podczas tych kontroli; q) uczestniczenie w uzupełnianiu i składaniu informacji i dodatkowych wyjaśnień związanych z realizacją projektu; r) opiniowanie wniosków Wykonawcy o zmianę terminu wykonania robót; s) przygotowanie i przekazywanie Zamawiającemu we wskazanych przez niego terminach wszelkich rozliczeń rzeczowych i finansowych, sprawozdań, wniosków i dokumentów związanych z realizacją zamówienia; t) kontrolowanie prawidłowego prowadzenia dokumentów budowy (dziennika budowy); u) opracowanie opinii technicznej zrealizowanego zamówienia; v) rozliczenie umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia; w) niezwłoczne opiniowanie wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją projektu; x) informowanie Zamawiającego o konieczności wykonania robót dodatkowych; y) sporządzanie kosztorysów inwestorskich robót dodatkowych lub zamiennych; dalszy opis zamówienia w SWZ. 4.2.6.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego 4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni 4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie 4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie 4.3.) Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowy 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowa dyspozycyjność Inspektora nadzoru 4.3.6.) Waga: 40 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak 5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: Art. 109 ust. 1 pkt 4 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak 5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu. 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i niniejszej SWZ; 2) nie podlegają wykluczeniu z postępowania. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, 2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, 4) warunki zdolności technicznej: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, 5) warunek zdolności zawodowej: Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia inspektora nadzoru w branży objętej przedmiotem zamówienia: Inspektora nadzoru inwestorskiego - 1 osoba, a) kwalifikacje: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej wraz z przynależnością do odpowiedniej Izby Zawodowej (zgodnie z art. 12 ust. 7 ustawy Pb b) doświadczenie: - co najmniej 36 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku Inspektora Nadzoru w specjalności inżynieryjnej drogowej; - pełnienie nadzoru nad inwestycją dotyczącą budowy lub przebudowy lub rozbudowy lub remontu drogi o wartości nie mniejszej niż: 200.000,00 zł. (Wykonawca musi wskazać inwestycję, o której mowa powyżej w załączniku nr 5 do SWZ). 3. Do pełnego wykonania przedmiotu zamówienia, Wykonawca powinien zatrudnić wystarczającą liczbę wykwalifikowanego personelu gwarantującego właściwą jakość wykonanych prac. Uwaga Zamawiający, określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r., o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. 4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. 5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. 7. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp. 8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu. 9. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub podmiotów udostępniających zasoby. 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia z wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu: 1) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (Załącznik nr 5 do SWZ). Uwaga Wykonawca musi wskazać w Załączniku nr 5 do SWZ co najmniej jedną zakończoną inwestycję, na której osoba wskazana jako Inspektor nadzoru inwestorskiego, pełniła funkcję Inspektora nadzoru inwestorskiego. 2) oświadczenia Wykonawcy o prawidłowości i aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ustawy Pzp w zakresie spełniania warunków postępowania oraz braku podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego wg wzoru (Załącznik nr 3 do SWZ); Uwaga W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, Oświadczenie wg wzoru - Załącznik nr 3 do SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 2. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 127 ust. 1 ustawy Pzp nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli: 1) może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w ofercie dane umożliwiające dostęp do tych środków: 2) podmiotowym środkiem dowodowym jest Oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi Oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1. 3. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 127 ust 2 ustawy Pzp, Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki i potwierdzi Oświadczeniem o ich prawidłowości i aktualności. 4. Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub Oświadczenia należy przekazać Zamawiającemu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej dopuszczonych w SWZ, w zakresie i sposobie określonych w przepisach rozporządzenia wydanego na podstawie art. 70 ustawy Pzp. 5. Podmiotowe środki dowodowe sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. 6. W zakresie nieuregulowanym niniejszą SWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy. 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia z wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu: 1) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (Załącznik nr 5 do SWZ). Uwaga Wykonawca musi wskazać w Załączniku nr 5 do SWZ co najmniej jedną zakończoną inwestycję, na której osoba wskazana jako Inspektor nadzoru inwestorskiego, pełniła funkcję Inspektora nadzoru inwestorskiego. 2) oświadczenia Wykonawcy o prawidłowości i aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ustawy Pzp w zakresie spełniania warunków postępowania oraz braku podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego wg wzoru (Załącznik nr 3 do SWZ); Uwaga W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, Oświadczenie wg wzoru - Załącznik nr 3 do SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 2. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 127 ust. 1 ustawy Pzp nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli: 1) może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w ofercie dane umożliwiające dostęp do tych środków: 2) podmiotowym środkiem dowodowym jest Oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi Oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1. 3. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 127 ust 2 ustawy Pzp, Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki i potwierdzi Oświadczeniem o ich prawidłowości i aktualności. 4. Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub Oświadczenia należy przekazać Zamawiającemu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej dopuszczonych w SWZ, w zakresie i sposobie określonych w przepisach rozporządzenia wydanego na podstawie art. 70 ustawy Pzp. 5. Podmiotowe środki dowodowe sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. 6. W zakresie nieuregulowanym niniejszą SWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy. 5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: Zamawiający nie wymaga składania przedmiotowych środków dowodowych. 5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie 5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: Zamawiający nie wymaga innych oświadczeń i dokumentów. SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA 6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie 6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie 6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie 6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia do oferty należy załączyć pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Oświadczenie każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie publiczne - konsorcjum (Załącznik nr 2 do SWZ). Oświadczenie wg wzoru - Załącznik nr 3 do SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie 7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: Rodzaj i zakres zmian jest zawarty w załączniku nr 6 do SWZ. 7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie Uwagi: Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowy 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowa dyspozycyjność Inspektora nadzoru 4.3.6.) Waga: 40 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie Termin związania ofertą: do 2024-12-12 |
© eurobudowa.pl 2004-2024