łódzkie (Łódź)
lubelskie (Lublin)
małopolskie (Kęty)
mazowieckie (Warszawa)
dolnośląskie (Wałbrzych)
lubelskie (Lublin)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | MODERNIZACJA GOSPODARKI OSADOWEJ |
Data zamieszczenia: | 2024-11-08 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o ul. Poznańska 49 62-510 Konin powiat: Konin tel. (+48 63) 240 39 87, tel. (+48 63) 240 39 39 |
Województwo: | wielkopolskie |
Miasto: | Konin |
Wadium: | 45.000,00 zł |
Nr telefonu: | tel. (+48 63) 240 39 |
Termin składania ofert: | 2024-11-25 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
,,MODERNIZACJA GOSPODARKI OSADOWEJ PRZEDSIĘBIORSTWA WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI SP. Z O.O. W KONINIE" przeprowadzonego zgodnie z postanowieniami Regulaminu udzielania zamówień przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. z siedzibą w Koninie III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja gospodarki osadowej Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Koninie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w OPZ, stanowiącym załącznik 1 do SWZ. 2. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy, zawartym w załączniku nr 10 niniejszej SWZ. CPV: 45200000-9, 45230000-8, 45232000-2, 45332000-3, 45400000-1, 42996000-4, 71248000-8, 72260000-5, 72265000-0 Dokument nr: DOP/4/451/2024 Otwarcie ofert: 3. Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 25.11.2024 r. o godz. 1100 w Sali Konferencyjnej Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji - pok. 205 (II piętro). 4. Otwarcie ofert jest jawne. Składanie ofert: 7. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, w siedzibie Zamawiającego i oznakować w następujący sposób: ,,Oferta na modernizację gospodarki osadowej Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Koninie, nie otwierać przed dniem 25.11.2024 r. do godz. 11.00" i opatrzyć nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy. XII. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT 1. Oferty należy składać nie później niż do dnia 25.11.2024 r. do godz. 1030, w siedzibie Zamawiającego - pok. 102 (I piętro) Punkt Kancelaryjny. Miejsce i termin realizacji: IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 1. Termin wykonania zamówienia - do dnia 15.06.2025 r. Wymagania: 3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 5. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień na podstawie § 66 ust. 1 pkt. 5 i 6 Regulaminu. 6. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 7. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 8. Zamawiający wymaga, aby wszystkie materiały i urządzenia, które będą przeznaczone do wbudowania w ramach niniejszego zamówienia i na które Wykonawca otrzyma gwarancję od ich Producenta/Dostawcy, były fabrycznie nowe. II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA 1. Postępowanie o udzielenie zamówienia jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z ,,Regulaminem udzielania zamówień przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. z siedzibą w Koninie" - dalej jako ,,Regulamin". 2. Niniejsza Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) została zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego www.pwik-konin.com.pl, w zakładce ,,Przetargi". 3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej SWZ mają zastosowanie odpowiednie przepisy ,,Regulaminu udzielania zamówień przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. z siedzibą w Koninie" oraz przepisy ustawy z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 z późn. zm.). 4. Zamawiający ubiega się o dofinansowanie na przedmiotowe zadanie ze krajowych środków zewnętrznych. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane. 10. Zamawiający przed złożeniem oferty przewiduje możliwość dokonania wizji lokalnej na miejscu dostawy i montażu instalacji. 11. Zamawiający informuje, że: - na oczyszczalnie ścieków są przywożone lub dopływają ścieki pochodzenia przemysłu mleczarskiego oraz przemysłu przetwórstwa mięsnego, - środowisko występujące w istniejącej stacji odwadniania osadu nie jest zakwalifikowane jako strefa zagrożenia wybuchem, - zakres rzeczowy robót opisany w OPZ przewiduje prace w pomieszczeniu, w którym znajduje się system higienizacji. 2. Okres gwarancji i rękojmi - nie krótszy niż 36 miesięcy i nie dłuższy niż 72 miesiące (kryterium oceny ofert) od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia bez uwag. V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1. Nie podlegają wykluczeniu na podstawie § 23 Regulaminu. 2. Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca: posiada środki finansowe lub posiada zdolność kredytową w wysokości co najmniej 1.500.000,00 zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych); Ocena spełnienia ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia. W przypadku składania oferty wspólnej warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawcy składający wspólną ofertę będą spełniać go łącznie. 2) zdolności technicznej lub zawodowej Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca: wykaże się doświadczeniem zawodowym gwarantującym należyte wykonanie przedmiotu zamówienia tj. w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał, co najmniej 2 zamówienia obejmujące swoim zakresem dostawę, montaż i uruchomienie instalacji do odwadniania osadów komunalnych - wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania zamówienia oraz ich odbiorców. Realizacja musi dotyczyć osadów ściekowych w komunalnych oczyszczalniach ścieków oraz takich samych urządzeń jak oferowane przez Wykonawcę. Ocena spełnienia ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia. W przypadku składania oferty wspólnej warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawcy składający wspólną ofertę będą spełniać go łącznie. 3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w pkt. V.2 ppkt. 1 i 2 niniejszej SWZ w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 4. Zamawiający jednocześnie informuje, iż ,,stosowna sytuacja", o której mowa w pkt. V.3 wystąpi wyłącznie w przypadku, kiedy: 1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (załącznik nr 9 do SWZ). 2) Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w § 23 ust. 1 i ust. 3 Regulaminu. 3) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty i usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego swoje zasoby nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt. V.2 ppkt. 1 i 2 niniejszej SWZ. 6. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia na zasadach określonych w § 27 Regulaminu. VI. PODSTAWY WYKLUCZENIA, O KTÓRYCH MOWA W § 23 REGULAMINU 1. Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawców, których dotyczą podstawy wykluczenia wskazane w § 23 ust. 1 Regulaminu. Dodatkowo, na podstawie § 23 ust. 3 Regulaminu Zamawiający wykluczy Wykonawcę: 1) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa ust. 1 pkt 3, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności; 2) który naruszył obowiązki w dziedzinie ochrony środowiska, prawa socjalnego lub prawa pracy: a) będącego osobą fizyczną skazanego prawomocnie za przestępstwo przeciwko środowisku, o którym mowa w rozdziale XXII ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (Dz. U. z 2024 r. poz. 17 z późn. zm.), dalej jako ,,Kk", lub za przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, o którym mowa w rozdziale XXVIII Kk, lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego, b) będącego osobą fizyczną prawomocnie skazanego za wykroczenie przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny, c) wobec którego wydano ostateczną decyzję administracyjną o naruszeniu obowiązków wynikających z prawa ochrony środowiska, prawa pracy lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym, jeżeli wymierzono tą decyzją karę pieniężną; 3) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo lub ukarano za wykroczenie, o którym mowa w pkt 2 lit. a lub b; 4) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury; 5) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych dowodów; 6) jeżeli występuje konflikt interesów, którego nie można skutecznie wyeliminować w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy; 7) który, z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia lub umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady; 8) który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych podmiotowych środków dowodowych; 9) który bezprawnie wpływał lub próbował wpływać na czynności zamawiającego lub próbował pozyskać lub pozyskał informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 10) który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tj. z dnia 21 marca 2024 r. (DZ.U. z 2024 r. poz. 507) z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się także: 1) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy; 2) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124,128, 1723 i 1843) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy; 3) wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598 z późn. zm.), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy. VII. WYKAZ PODMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH, POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA Zamawiający dokona najpierw oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona, jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, stosownie do zapisów § 29 ust. 1 Regulaminu. 1. W celu wstępnego potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania Zamawiający żąda załączenia w ofercie aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej SWZ oraz oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ oraz dodatkowego oświadczenia, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w pkt. VI ust. 2 SWZ - zgodnie ze wzorami stanowiącymi załączniki nr 7 i - jeśli dotyczy - 8 do SWZ (w przypadku powoływania się na zdolności podmiotów trzecich). 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia, o których mowa w pkt. VII.1 niniejszej SWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3. Zamawiający żąda, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informację o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt VII. 1 powyżej (załącznik nr 6 do SWZ). 4. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniami, o których mowa w pkt. VII.1 powyżej, także analogicznie oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu (załączniki nr 6 i 8 do SWZ) oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (załącznik nr 3 do SWZ). 5. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w terminie nie krótszym niż 5 dni aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w § 22 Regulaminu: 1) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 2) wykazu dostaw i dowodów, określających, że dostawy wykonane nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert wymienione w załączniku nr 4 do SWZ zostały wykonane należycie, przy czym dowodami mogą być referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; 3) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w § 23 ust. 1 pkt 1, 2, 4 i ust. 3 pkt. 2 lit. a Regulaminu oraz § 23 ust. 3 pkt 2 lit. b dotyczącej ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu jak również w § 23 ust. 3 pkt. 3 Regulaminu, dotyczącej skazania za przestępstwo lub ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu, sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem; 4) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności; 5) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności; 6) oświadczenia wykonawcy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2024 r. poz. 594 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. 7) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniach składanych wraz z ofertą (załącznik nr 5 do SWZ). 6. Wykonawca polegający na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadzie określonej w przepisie § 25 Regulaminu składa również dotyczących tego podmiotu dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia (pkt. VII.5 ppkt. 3-5, 7 niniejszej SWZ) oraz spełnianie warunku udziału w postepowaniu w zakresie udostępnianych zdolności (pkt. VII.5 ppkt. 1 i/lub ppkt. 2 - w zakresie dowodów). 7. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczeń, o których mowa w pkt. VII. 1. niniejszej SWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w § 22 Regulaminu, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 8. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia w sytuacji zaistnienia przesłanek, o których mowa w § 77 ust. 1 pkt. 1-7 Regulaminu. 9. W przypadku, o którym mowa w § 77 ust. 1 pkt. 3 Regulaminu, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, do ceny najkorzystniejszej oferty lub oferty z najniższą ceną dolicza się podatek od towarów i usług, który Zamawiający miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. 10. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej znajdują zastosowanie odpowiednie zapisy § 4 rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23.12.2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. z 2020 r. poz. 2415). 11. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik należy do oferty załączyć oryginał pełnomocnictwa jednoznacznie określający jego zakres, podpisany przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa dokument może być poświadczony również przez mocodawcę lub przez notariusza. 12. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy do oferty załączyć oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa dokument może być poświadczony również przez mocodawcę lub przez notariusza. 13. Oświadczenia, o których mowa w pkt. VII niniejszej SWZ dotyczące wykonawcy, podmiotu, na zasobach, którego wykonawca polega na zasadach § 25 Regulaminu lub podwykonawcy składane są w oryginale. 14. Oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt. VII.5 niniejszej SWZ składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem (z uwzględnieniem możliwości przedłożenia ich pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres wskazany przez Zamawiającego w pkt. VIII.7 niniejszej SWZ). Na podstawie § 6 ust. 3 Regulaminu Zamawiający wskazuje, że do form składanych oświadczeń i dokumentów oraz zasad ich poświadczania odpowiednie zastosowanie znajdują przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452 z późn. zm.) - właściwe dla postępowań o udzielenie zamówienia, którego wartość nie przekracza progów unijnych. VII.A WYKAZ INNYCH DOKUMENTÓW, JAKICH ZAMAWIAJĄCY WYMAGA OD WYKONAWCY 1. Zamawiający wymaga dostarczenia przez Wykonawcę wraz z ofertą, wyników badań pilotażowych (przeprowadzonych na Oczyszczalni Ścieków Konin Lewy Brzeg na osadzie ściekowym pochodzącym z instalacji Zamawiającego, urządzeniem o identycznej technologii jak oferowane), które potwierdzą, że oferowane urządzenie osiągnie wymagania przedstawione w załączniku nr 1 do SWZ - OPZ, dotyczące odwodnienia osadu i zużycia polimeru." 2. Badania pilotażowe można przeprowadzić na pisemny wniosek Wykonawcy - po wcześniejszym uzgodnieniu ich terminu z przedstawicielem Zamawiającego: Marcin Szeląg, tel. tel: 63 240 39 87; kom. 663 409 442, e-mail: m.szelag@pwik-konin.com.pl VIII. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JEŻELI ZAMAWIAJĄCY PRZEWIDUJE INNY SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ NIŻ PRZY UŻYCIU ŚRODKÓW KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia może być prowadzona z zachowaniem formy pisemnej lub przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej lub z uwzględnieniem możliwości komunikowania się w obu tych formach, za wyjątkiem: 1) oferty, 2) oświadczeń, o których mowa w załącznikach nr 3 - 9 do niniejszej SWZ, dla których wymagana jest forma pisemna. 2. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz inne informacje pochodzące od Zamawiającego lub od Wykonawcy, poza przypadkami, o których mowa w pkt. VIII.1 powyżej mogą być składane w formie pisemnej lub w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym na wskazany w pkt. VIII.7 niniejszej SWZ adres poczty elektronicznej Zamawiającego. Podpisanie umowy przez Strony może być dokonane w formie pisemnej lub w formie elektronicznej (z kwalifikowanym podpisem elektronicznym). 3. Za datę przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę wpływu wiadomości na serwer pocztowy Zamawiającego. 5. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawca winien posługiwać się numerem sprawy określonym w SWZ. 6. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazywane przez Wykonawcę pisemnie powinny być składane na adres: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. ul. Poznańska 49 62-510 Konin Pok. 102 (I piętro) Punkt Kancelaryjny 7. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazywane przez Wykonawcę drogą elektroniczną winny być kierowane na adres: pwikkonin@pwik-konin.com.pl 8. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazane w formie elektronicznej wymagają na żądanie każdej ze stron, niezwłocznego potwierdzenia faktu ich otrzymania. 9. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ. 10. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynie do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynie po upływie terminu, o którym mowa powyżej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Zamawiający zamieści wyjaśnienia na stronie internetowej, na której udostępniono SWZ. 11. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa w pkt. VIII. 10 SWZ. 12. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej SWZ, a treścią udzielonych odpowiedzi, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma, zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego. 13. Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania Wykonawców. IX. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 1. Wadium w wysokości 45.000,00 zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego - Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. 31 1020 2212 0000 5202 0325 5569 z dopiskiem ,,Wadium - do postępowania na modernizację gospodarki osadowej Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Koninie". Wniesienie wadium w tej formie uważa się za skuteczne z chwilą uznania rachunku bankowego Zamawiającego. Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii odcinka polecenia dokonania przelewu, potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 3. Osobą upełnomocnioną do udzielania informacji o potwierdzonych przez bank transakcjach na wymienionym rachunku Zamawiającego jest: Lidia Piasecka-Budna tel. (+48 63) 240 39 39 w dni robocze - w godz. 7:30 - 15:30 e-mail: l.p.budna@pwik-konin.com.pl 4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wymienionych w § 53 ust. 6 Regulaminu. 5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym Prawem, wykonalna na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i winna zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, nr referencyjny nadany sprawie przez Zamawiającego, nazwę zamówienia; 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; 3) kwotę gwarancji; 4) termin ważności gwarancji, 5) bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego (nie później niż w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia żądania), w przypadku zaistnienia okoliczności wymienionych w § 54 ust. 5 - 6 Regulaminu. 6. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego - (pok. 102, I piętro - ,,Punkt Kancelaryjny"), a kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem dołączyć do oferty lub załączyć wraz z ofertą w oddzielnej kopercie z oznaczeniem - ,,Oryginał wadium - do postępowania na modernizację gospodarki osadowej Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Koninie". 8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 9. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa Regulamin. X. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ 1. Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. 3. Odmowa wyrażenia zgody, o której mowa w pkt. X.2 SWZ, nie powoduje utraty wadium. 4. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczy jedynie Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. XI. 1. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWYWANIA OFERT Kompletna oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1) wypełniony formularz oferty - zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ; 2) oświadczenia, o których mowa w pkt. VII SWZ - zgodnie ze wzorami stanowiącymi odpowiednio załączniki nr 3, 6, 7 do SWZ; 3) dowód wniesienia wadium; 4) stosowne pełnomocnictwa (w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę lub przez notariusza) - w przypadku, podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy lub w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; 5) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (Załącznik nr 9) - jeżeli dotyczy; 6) jeżeli Wykonawca korzysta w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej z zasobów innego podmiotu to ten podmiot powinien dołączyć do oferty Wykonawcy swoje oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (zgodne z załącznikiem nr 3 do SWZ) oraz potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu (zgodne z załącznikiem nr 6 do SWZ), zobowiązanie do oddania wykonawcy zasobów o treści zgodnej z § 25 ust. 4 Regulaminu, a także dodatkowe oświadczenie dotyczące podstaw wykluczenia, o których mowa w pkt.VI.2 i 3 - według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 (jeżeli dotyczy); 7) wyniki badań pilotażowych, potwierdzające spełnienie określonych w OPZ (załącznik nr 1 do SWZ) wymagań technicznych. 2. Oferta musi być napisana w języku polskim, na komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką oraz podpisana przez osobę(y) upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty. 3. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 4. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści SWZ. 5. Zaleca się, aby każda zapisana strona oferty była ponumerowana kolejnymi numerami, a cała oferta wraz z załącznikami była w trwały sposób ze sobą połączona (np. zbindowana, zszyta uniemożliwiając jej samoistną dekompletację), oraz zawierała spis treści. 6. Poprawki lub zmiany (również przy użyciu korektora) w ofercie, powinny być parafowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę. 8. Zamawiający informuje, iż zgodnie z § 5 w zw. z § 79 ust. 3 Regulaminu oferty składane w postępowaniu o zamówienie są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16.04.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233 z późn. zm.), jeśli Wykonawca w terminie składania ofert zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane i jednocześnie wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. 9. Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone, jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez Wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem ,,tajemnica przedsiębiorstwa", lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty. Brak jednoznacznego wskazania, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa oznaczać będzie, że wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie niniejszego postępowania są jawne bez zastrzeżeń. 10. Zamawiający informuje, że w przypadku, kiedy Wykonawca otrzyma od niego wezwanie w trybie § 74 Regulaminu, a złożone przez niego wyjaśnienia i/lub dowody stanowić będą tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Wykonawcy będzie przysługiwało prawo zastrzeżenia ich, jako tajemnica przedsiębiorstwa. Przedmiotowe zastrzeżenie Zamawiający uzna za skuteczne wyłącznie w sytuacji, kiedy Wykonawca oprócz samego zastrzeżenia, jednocześnie wykaże, iż dane informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. 11. Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożonej oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne zawiadomienie o wprowadzeniu zmian przed terminem składania ofert. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone wg takich samych zasad, jak składana oferta tj. w kopercie odpowiednio oznakowanej napisem ,,ZMIANA". Koperty oznaczone ,,ZMIANA" zostaną otwarte przy otwieraniu oferty Wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonywania zmian, zostaną dołączone do oferty. 12. Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia. Koperty ofert wycofywanych nie będą otwierane. Zamawiający zwróci wycofaną ofertę na pisemny wniosek Wykonawcy. 13. W celu przeliczenia na złote polskie wszystkich wartości i danych finansowych podanych w innych walutach, Zamawiający zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) aktualny na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, ogłaszany w sposób przewidziany w § 8 uchwały Zarządu NBP nr 51/2002 z dnia 23 września 2002 r. w sprawie sposobu wyliczania i ogłaszania bieżących kursów walutowych (Dz.Urz. NBP z 2022 r. poz. 10 z późn. zm.). 14. Oferta, której treść nie będzie odpowiadać treści SWZ, z zastrzeżeniem § 72 ust. 2 pkt 3 Regulaminu zostanie odrzucona na podstawie § 73 ust. 1 pkt 2 Regulaminu. Wszelkie niejasności i wątpliwości dotyczące treści zapisów w SWZ należy, zatem wyjaśnić z Zamawiającym przed terminem składania ofert w trybie przewidzianym w pkt. VIII.10 SWZ. Przepisy Regulaminu nie przewidują negocjacji warunków udzielenia zamówienia, w tym zapisów projektu umowy, po terminie otwarcia ofert 2. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską. 5. Zamawiający niezwłocznie zwraca ofertę, która została złożona po terminie. 6. Przy składaniu oferty przez Wykonawcę na jego wniosek wydawane jest pokwitowanie. 7. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W dalszej kolejności Zamawiający sprawdza nienaruszalność koperty wraz z ofertą i prawidłowość jej oznakowania. Podstawowe informacje dotyczące przedmiotowego zamówienia tj. imię i nazwisko, nazwa (firma), adres (siedziba) Wykonawcy, a także informacje dotyczące ceny oferty i terminu wykonania zamówienia oraz okresu gwarancji i warunków płatności są ogłaszane osobom obecnym na sesji otwarcia ofert oraz niezwłocznie odnotowywane w protokole z sesji otwarcia ofert. 8. Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej www.pwik-konin.com.pl w zakładce ,,Przetargi" informacje dotyczące: 1) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, 2) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, 3) ceny, terminy wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach. XIII. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY 1. Podana w ofercie cena musi być wyrażona w PLN (do dwóch miejsc po przecinku). Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszej SWZ oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia, a w szczególności koszty, o których mowa w pkt. III OPZ (załącznik nr 1 do SWZ) oraz w § 6 ust.2 wzoru umowy (załącznik nr 7 do SWZ). W cenie brutto Wykonawca powinien ująć wszystkie koszty niezbędne do prawidłowego i pełnego wykonania przedmiotu zamówienia oraz uwzględnić wszystkie opłaty i podatki, a także ewentualne upusty i rabaty zastosowane przez Wykonawcę. Cena określona przez Wykonawcę w ofercie nie będzie zmieniana w toku realizacji przedmiotu zamówienia i nie będzie podlegała waloryzacji, za wyjątkiem ustawowej zmiany podatku VAT. 2. Ceną oferty jest kwota brutto wymieniona w formularzu oferty. 3. Zasady zaokrąglania do pełnego grosza (dwóch miejsc po przecinku): zaokrągleń należy dokonywać w następujący sposób: końcówki poniżej 0,5 grosza należy pomijać, a końcówki 0,5 grosza i wyższe zaokrąglić do 1 grosza (tj. jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest mniejsza lub równa ,,4" należy zaokrąglić w dół, jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest równa lub większa od ,,5" zaokrąglić w górę). 4. Cena ofertowa ma być określona poprzez wypełnienie formularza ofertowego, stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ, wg wzoru: cenna netto + podatek VAT = cena brutto. Ceną oferty jest kwota za całość zamówienia wymienioną w formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ. 5. Sposób zapłaty i rozliczenia za realizację niniejszego zamówienia, został określony w załączniku nr 10 do SWZ - wzór umowy. 6. Na etapie oceny ofert zastosowana zostanie właściwa stawka podatku VAT. XIV. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERT, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT 1. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które zostaną złożone przez Wykonawców niewykluczonych przez Zamawiającego z niniejszego postępowania. 2. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie: Nr Kryterium i waga 1 Cena oferty (z podatkiem VAT) (C) - 80 % 2 Długość okresu gwarancji i rękojmi (GiR) - 20 % 1) Cena oferty - w tym kryterium oferent, który zaproponuje najniższą cenę oferty brutto spośród pozostałych ofert niepodlegających odrzuceniu otrzyma maksymalnie 80 pkt., pozostałe oferty otrzymają proporcjonalnie mniejszą punktację, wg poniższego wzoru: najniższa oferowana cena brutto Cena (C) = ----------------------------------------------------------- x 80 % x 100 pkt cena badanej oferty brutto 2) Długość okresu gwarancji i rękojmi - w tym kryterium oferent, który zaproponuje najdłuższy okres gwarancji i rękojmi spośród pozostałych ofert niepodlegających odrzuceniu otrzyma maksymalnie 20 pkt., pozostałe oferty otrzymają proporcjonalnie mniejszą punktację, wg poniższego wzoru, przy jednoczesnym zastrzeżeniu, że okres gwarancji oraz rękojmi, jako okresy rozpoczynające bieg równocześnie nie mogą być krótsze niż 36 miesięcy i dłuższe niż 72 miesiące: okres gwarancji i rękojmi badanej oferty Okres gwarancji i rękojmi (GiR) = ----------------------------------------------------- x 20 % x 100 pkt najdłuższy okres gwarancji i rękojmi spośród złożonych ofert Okres gwarancji oraz rękojmi powinien zostać wyrażony w miesiącach. Zamawiający nie dopuszcza różnicowania okresu obowiązywania gwarancji i okresu obowiązywania rękojmi. 3. Za ofertę najkorzystniejszą będzie uznana oferta, która przy uwzględnieniu powyższych kryteriów i ich wag otrzyma najwyższą punktację, tzn. uzyska najwyższą sumę punktów w kryteriach, o których mowa w pkt. XIV.2. 4. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie lub więcej ofert otrzyma taką samą punktację, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z najniższą ceną. 5. W przypadku wydłużenia gwarancji i rękojmi za wady powyżej 72 miesięcy Zamawiający przyzna maksymalną ilość punktów przewidzianych w tym kryterium. Zaoferowanie okresu krótszego niż 36 miesięcy będzie skutkować odrzuceniem oferty. 6. W przypadku Wykonawców - nierezydentów na etapie oceny ofert doliczona będzie do ceny ofertowej netto kwota podatku VAT wynikająca z obwiązujących przepisów polskiej ustawy o podatku od podatku od towarów i usług z zastosowaniem takiej samej stawki podatku VAT jak stawka obowiązująca dla rezydentów. Definicję terminów ,,rezydent" i ,,nierezydent" zawiera art. 2 ustawy z dnia 27.07.2002 r. Prawo dewizowe (Dz. U. 2024 r. poz. 1131 z późn. zm.). W przypadku złożenia oferty, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek zapłacić Wykonawca zgodnie z obowiązującymi przepisami. XV. INFORMACJA O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA 1. Osoby reprezentujące Wykonawcę przy podpisywaniu umowy powinny posiadać ze sobą dokumenty potwierdzające ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty. 2. W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 3. Zawarcie umowy nastąpi wg wzoru Zamawiającego, stanowiącego załącznik nr 10 do SWZ. 4. Postanowienia ustalone we wzorze umowy nie podlegają negocjacjom. 5. Wykonawca, któremu przyznane zostanie wykonanie zamówienia zobowiązany jest przed podpisaniem umowy do: 1) wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 2) ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w okresie realizacji umowy na kwotę równą co najmniej wartości umowy brutto oraz przedłożenia Zamawiającemu kserokopii dokumentu (potwierdzonego za zgodność z oryginałem przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy) wraz z dokumentem potwierdzającym jego opłatę. Wymagany zakres ubezpieczenia Wykonawcy określa załącznik nr 10 do SWZ. 6. W przypadku, gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający będzie mógł wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w § 77 ust. 1 Regulaminu. XVI. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY 1. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, najpóźniej wraz z dniem zawarcia umowy, w wysokości 10 % ceny całkowitej brutto podanej w ofercie. 2. Wniesione przez Wykonawcę zabezpieczenie jest przeznaczone na pokrycie roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy oraz roszczeń z tytułu rękojmi za wady. 3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy będzie zwrócone przez Zamawiającego w następujący sposób: 1) 70% wartości Zabezpieczenia Zamawiający zwróci w terminie 30 dni od daty podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego lub protokołu potwierdzającego usunięcie usterek wskazanych w protokole odbioru końcowego z uwagami. Zwrot ten zostanie dokonany, o ile zabezpieczenie należytego wykonania umowy nie zostanie zaliczone na poczet prawnie uzasadnionych roszczeń Zamawiającego, 2) 30% wartości Zabezpieczenia Zamawiający zwróci w terminie 15 dni od dnia upływu okresu gwarancji lub rękojmi za wady dla całości robót, o ile nie zostanie wykorzystane wcześniej na pokrycie roszczeń Zamawiającego z tytułu gwarancji lub rękojmi za wady. 4. Zabezpieczenie należytego wykonania Umowy może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 poz. 419 z późn. zm.). 5. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego - Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. 31 1020 2212 0000 5202 0325 5569 z dopiskiem: ,,zabezpieczenie należytego wykonania umowy do postępowania na modernizację gospodarki osadowej Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Koninie". 6. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 7. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy. 8. Jeżeli Zabezpieczenie Wykonania wniesiono w postaci gwarancji i/lub poręczenia, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji i/lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta i/lub poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji i/lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) dokładne przytoczenie nazwy i przedmiotu niniejszego postępowania, numer zamówienia nadany przez Zamawiającego, 3) precyzyjne określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją i/lub poręczeniem, 4) kwotę gwarancji i/lub poręczenia, 5) termin ważności gwarancji, 6) zobowiązania gwaranta i/lub poręczyciela do: nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji i/lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, nie później niż w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia żądania, 7) zapewnienie wykonalności na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. 9. W przypadku złożenia przez Wykonawcę Zabezpieczenia Wykonania w formie gwarancji lub poręczenia, Zamawiający w terminie do trzech dni od daty otrzymania Zabezpieczenia, nie później jednak niż na trzy dni poprzedzające podpisanie umowy, zgłosi zastrzeżenia do treści i/lub formy zabezpieczenia lub poinformuje o akceptacji Zabezpieczenia Wykonania bez zastrzeżeń. W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń, Wykonawca spełni wymagania Zamawiającego, nie później jednak niż do dnia podpisania umowy. Niespełnienie wymagań Zamawiającego do dnia podpisania umowy będzie skutkowało zastosowaniem § 78 ust. 3 Regulaminu. 10.W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form. 11.Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości. XVII. WZÓR UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie zobowiązany jest do podpisania umowy, której wzór jest określony w załączniku nr 10 do SWZ. XVIII. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE UMÓW Z PODWYKONAWCAMI 1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części Przedmiotu Zamówienia podwykonawcom. 2. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę wszystkich tych części zakresu przedmiotu zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz firm podwykonawców. Wskazanie niniejszego winno nastąpić w formularzu oferty, stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ. 3. Wykonawca jest uprawniony do zawarcia umowy o podwykonawstwo części zamówienia z innymi podmiotami na warunkach określonych w załączniku nr 10 do SWZ. XIX. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA Do postępowań o udzielenie zamówienia, prowadzonych na podstawie Regulaminu nie stosuje się środków ochrony prawnej, o których mowa w ustawie z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.). Kontakt: 4. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami: 1) w sprawach merytorycznych: - Anna Piotrowska tel. (+48 63) 240 39 15 w dni robocze - w godz. 7:00 - 15:00 email: a.piotrowska@pwik-konin.com.pl - Marcin Szeląg tel. (+48 63) 240 39 87 w dni robocze - w godz. 7:30 - 15:30 email: m.szelag@pwik-konin.com.pl 2) w sprawach formalno-prawnych, dotyczących procedury zamówień: Lidia Piasecka-Budna tel. (+48 63) 240 39 39 w dni robocze - w godz. 7:30 - 15:30 email: l.p.budna@pwik-konin.com.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2024