Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
641z dziś
5931z ostatnich 7 dni
24378z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Aplikacja mobilna

MODERNIZACJA GOSPODARKI OSADOWEJ

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

MODERNIZACJA GOSPODARKI OSADOWEJ

Data zamieszczenia: 2024-11-08
Dane kontaktowe Zamawiającego: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o
ul. Poznańska 49
62-510 Konin
powiat: Konin
tel. (+48 63) 240 39 87, tel. (+48 63) 240 39 39
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin
Wadium: 45.000,00 zł
Nr telefonu: tel. (+48 63) 240 39
Termin składania ofert: 2024-11-25 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
,,MODERNIZACJA GOSPODARKI OSADOWEJ PRZEDSIĘBIORSTWA
WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI SP. Z O.O. W KONINIE"
przeprowadzonego zgodnie z postanowieniami
Regulaminu udzielania zamówień przez Przedsiębiorstwo Wodociągów
i Kanalizacji Sp. z o.o. z siedzibą w Koninie
III.
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja gospodarki osadowej
Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Koninie.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w OPZ, stanowiącym
załącznik 1 do SWZ.
2. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach
i warunkach opisanych we wzorze umowy, zawartym w załączniku nr 10
niniejszej SWZ.

CPV: 45200000-9, 45230000-8, 45232000-2, 45332000-3, 45400000-1, 42996000-4, 71248000-8, 72260000-5, 72265000-0

Dokument nr: DOP/4/451/2024

Otwarcie ofert: 3. Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 25.11.2024 r. o godz. 1100 w Sali
Konferencyjnej Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji
- pok. 205
(II piętro).
4. Otwarcie ofert jest jawne.

Składanie ofert:
7. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, w siedzibie Zamawiającego
i oznakować w następujący sposób:
,,Oferta na modernizację gospodarki osadowej Przedsiębiorstwa Wodociągów
i Kanalizacji Sp. z o.o. w Koninie, nie otwierać przed dniem 25.11.2024 r.
do godz. 11.00"
i opatrzyć nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy.
XII.
MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
1. Oferty należy składać nie później niż do dnia 25.11.2024 r. do godz. 1030,
w siedzibie Zamawiającego - pok. 102 (I piętro) Punkt Kancelaryjny.

Miejsce i termin realizacji:
IV.
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
1. Termin wykonania zamówienia - do dnia 15.06.2025 r.

Wymagania:
3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
5. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień na podstawie § 66 ust. 1 pkt. 5
i 6 Regulaminu.
6. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia wyboru oferty najkorzystniejszej
z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
7. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
8. Zamawiający wymaga, aby wszystkie materiały i urządzenia, które będą
przeznaczone do wbudowania w ramach niniejszego zamówienia i na które
Wykonawca otrzyma gwarancję od ich Producenta/Dostawcy, były fabrycznie
nowe.
II.
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
1. Postępowanie o udzielenie zamówienia jest prowadzone w trybie przetargu
nieograniczonego, zgodnie z ,,Regulaminem udzielania zamówień przez
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. z siedzibą w Koninie" -
dalej jako ,,Regulamin".
2. Niniejsza Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) została zamieszczona na
stronie internetowej Zamawiającego www.pwik-konin.com.pl, w zakładce
,,Przetargi".
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej SWZ mają zastosowanie
odpowiednie przepisy ,,Regulaminu udzielania zamówień przez Przedsiębiorstwo
Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. z siedzibą w Koninie" oraz przepisy ustawy
z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 z późn. zm.).
4. Zamawiający ubiega się o dofinansowanie na przedmiotowe zadanie ze
krajowych środków zewnętrznych. Zamawiający może unieważnić postępowanie
o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć
na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.
10. Zamawiający przed złożeniem oferty przewiduje możliwość dokonania wizji
lokalnej na miejscu dostawy i montażu instalacji.
11. Zamawiający informuje, że:
- na oczyszczalnie ścieków są przywożone lub dopływają ścieki pochodzenia
przemysłu mleczarskiego oraz przemysłu przetwórstwa mięsnego,
- środowisko występujące w istniejącej stacji odwadniania osadu nie jest
zakwalifikowane jako strefa zagrożenia wybuchem,
- zakres rzeczowy robót opisany w OPZ przewiduje prace w pomieszczeniu,
w którym znajduje się system higienizacji.
2. Okres gwarancji i rękojmi - nie krótszy niż 36 miesięcy i nie dłuższy niż
72 miesiące (kryterium oceny ofert) od daty odbioru końcowego przedmiotu
zamówienia bez uwag.
V.
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. Nie podlegają wykluczeniu na podstawie § 23 Regulaminu.
2. Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca:
posiada środki finansowe lub posiada zdolność kredytową w wysokości
co najmniej 1.500.000,00 zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych);
Ocena spełnienia ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia/nie
spełnia.
W przypadku składania oferty wspólnej warunek zostanie uznany za spełniony,
jeżeli Wykonawcy składający wspólną ofertę będą spełniać go łącznie.
2) zdolności technicznej lub zawodowej
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca:
wykaże się doświadczeniem zawodowym gwarantującym należyte wykonanie
przedmiotu zamówienia tj. w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy -
w tym okresie - wykonał, co najmniej 2 zamówienia obejmujące swoim zakresem
dostawę, montaż i uruchomienie instalacji do odwadniania osadów komunalnych -
wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania zamówienia oraz ich
odbiorców. Realizacja musi dotyczyć osadów ściekowych w komunalnych
oczyszczalniach ścieków oraz takich samych urządzeń jak oferowane przez
Wykonawcę.
Ocena spełnienia ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia/nie
spełnia.
W przypadku składania oferty wspólnej warunek zostanie uznany za spełniony,
jeżeli Wykonawcy składający wspólną ofertę będą spełniać go łącznie.
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa
w pkt. V.2 ppkt. 1 i 2 niniejszej SWZ w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu
do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach
technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych
podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków
prawnych.
4. Zamawiający jednocześnie informuje, iż ,,stosowna sytuacja", o której mowa w pkt.
V.3 wystąpi wyłącznie w przypadku, kiedy:
1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów
udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował
niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (załącznik nr 9
do SWZ).
2) Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty
zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub
ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania
warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego
podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w § 23 ust. 1 i ust. 3
Regulaminu.
3) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji
zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach
innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty i usługi, do realizacji
których te zdolności są wymagane.
5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub
finansowa podmiotu udostępniającego swoje zasoby nie potwierdzają spełnienia
przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych
podmiotów podstawy wykluczenia Zamawiający żąda, aby Wykonawca
w terminie określonym przez Zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia,
jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub
ekonomiczną, o których mowa w pkt. V.2 ppkt. 1 i 2 niniejszej SWZ.
6. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia na zasadach
określonych w § 27 Regulaminu.
VI. PODSTAWY WYKLUCZENIA, O KTÓRYCH MOWA W § 23 REGULAMINU
1. Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawców, których dotyczą
podstawy wykluczenia wskazane w § 23 ust. 1 Regulaminu. Dodatkowo, na
podstawie § 23 ust. 3 Regulaminu Zamawiający wykluczy Wykonawcę:
1) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na
ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadku, o którym
mowa ust. 1 pkt 3, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu
do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed
upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat
lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub
grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
2) który naruszył obowiązki w dziedzinie ochrony środowiska, prawa socjalnego
lub prawa pracy:
a) będącego osobą fizyczną skazanego prawomocnie za przestępstwo
przeciwko środowisku, o którym mowa w rozdziale XXII ustawy z dnia 6
czerwca 1997 r. Kodeks karny (Dz. U. z 2024 r. poz. 17 z późn. zm.), dalej
jako ,,Kk", lub za przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę
zarobkową, o którym mowa w rozdziale XXVIII Kk, lub za odpowiedni czyn
zabroniony określony w przepisach prawa obcego,
b) będącego osobą fizyczną prawomocnie skazanego za wykroczenie przeciwko
prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego
popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę
grzywny,
c) wobec którego wydano ostateczną decyzję administracyjną o naruszeniu
obowiązków wynikających z prawa ochrony środowiska, prawa pracy lub
przepisów o zabezpieczeniu społecznym, jeżeli wymierzono tą decyzją karę
pieniężną;
3) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego,
wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza
w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta
prawomocnie skazano za przestępstwo lub ukarano za wykroczenie, o którym
mowa w pkt 2 lit. a lub b;
4) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego
aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego
działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego
rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach
miejsca wszczęcia tej procedury;
5) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa
jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego
działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał
zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych
dowodów;
6) jeżeli występuje konflikt interesów, którego nie można skutecznie wyeliminować
w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy;
7) który, z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie
wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał
istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia
lub umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od
umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu
rękojmi za wady;
8) który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził
zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega
wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, co
mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego
w postępowaniu o udzielenie zamówienia, lub który zataił te informacje lub nie
jest w stanie przedstawić wymaganych podmiotowych środków dowodowych;
9) który bezprawnie wpływał lub próbował wpływać na czynności zamawiającego
lub próbował pozyskać lub pozyskał informacje poufne, mogące dać mu
przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
10) który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje
wprowadzające w błąd, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane
przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
2. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę
oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tj. z dnia 21 marca
2024 r. (DZ.U. z 2024 r. poz. 507) z postępowania o udzielenie zamówienia
wyklucza się także:
1) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu
765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie
decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka,
o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy;
2) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy
z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz
finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124,128, 1723 i 1843) jest
osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006
i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim
beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została
wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę
rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3
ustawy;
3) wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37
ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz.
120, 295 i 1598 z późn. zm.), jest podmiot wymieniony w wykazach
określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo
wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego
2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu
na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt
3 ustawy.
VII.
WYKAZ
PODMIOTOWYCH
ŚRODKÓW
DOWODOWYCH,
POTWIERDZAJĄCYCH
SPEŁNIANIE
WARUNKÓW
UDZIAŁU
W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA
Zamawiający dokona najpierw oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca,
którego oferta została oceniona, jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu
oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, stosownie do zapisów § 29 ust. 1
Regulaminu.
1. W celu wstępnego potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków
udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania
Zamawiający żąda załączenia w ofercie aktualnego na dzień składania ofert
oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej SWZ oraz
oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania zgodnie z wzorem
stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ oraz dodatkowego oświadczenia,
w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez
Zamawiającego w pkt. VI ust. 2 SWZ - zgodnie ze wzorami stanowiącymi
załączniki nr 7 i - jeśli dotyczy - 8 do SWZ (w przypadku powoływania się na
zdolności podmiotów trzecich).
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców
oświadczenia, o których mowa w pkt. VII.1 niniejszej SWZ składa każdy
z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków
udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
3. Zamawiający żąda, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części
zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich
podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informację
o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt VII. 1 powyżej
(załącznik nr 6 do SWZ).
4. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów
udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniami, o których mowa
w pkt. VII.1
powyżej, także analogicznie oświadczenie podmiotu
udostępniającego zasoby potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego
podmiotu (załączniki nr 6 i 8 do SWZ) oraz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby
(załącznik nr 3 do SWZ).
5. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego
oferta została najwyżej oceniona do złożenia w terminie nie krótszym niż
5 dni aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub
dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w § 22
Regulaminu:
1) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej
potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność
kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert;
2) wykazu dostaw i dowodów, określających, że dostawy wykonane nie wcześniej
niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert wymienione
w załączniku nr 4 do SWZ zostały wykonane należycie, przy czym dowodami
mogą być referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz
którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny
o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów - inne dokumenty;
3) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w § 23 ust. 1
pkt 1, 2, 4 i ust. 3 pkt. 2 lit. a Regulaminu oraz § 23 ust. 3 pkt 2 lit. b dotyczącej
ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu jak również w § 23
ust. 3 pkt. 3 Regulaminu, dotyczącej skazania za przestępstwo lub ukarania za
wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu, sporządzonej nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;
4) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego,
że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, wystawionego nie
wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z
opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda
złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem
terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub
opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie
w sprawie spłat tych należności;
5) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki
organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału
regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem
składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, wystawionego nie
wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania
z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z
zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia
dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu
składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na
ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub
zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
6) oświadczenia wykonawcy, o braku przynależności do tej samej grupy
kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów (Dz.U. z 2024 r. poz. 594 z późn. zm.), z innym wykonawcą,
który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej
grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi
przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej
grupy kapitałowej.
7) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniach
składanych wraz z ofertą (załącznik nr 5 do SWZ).
6. Wykonawca polegający na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na
zasadzie określonej w przepisie § 25 Regulaminu składa również dotyczących
tego podmiotu dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia (pkt. VII.5
ppkt. 3-5, 7 niniejszej SWZ) oraz spełnianie warunku udziału w postepowaniu w
zakresie udostępnianych zdolności (pkt. VII.5 ppkt. 1 i/lub ppkt. 2 - w zakresie
dowodów).
7. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczeń, o których mowa w pkt. VII. 1. niniejszej
SWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których
mowa w § 22 Regulaminu, lub innych dokumentów niezbędnych do
przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne,
zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości,
Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez
siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby
odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
8. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia w sytuacji
zaistnienia przesłanek, o których mowa w § 77 ust. 1 pkt. 1-7 Regulaminu.
9. W przypadku, o którym mowa w § 77 ust. 1 pkt. 3 Regulaminu, jeżeli złożono
ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku
podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, do ceny
najkorzystniejszej oferty lub oferty z najniższą ceną dolicza się podatek od
towarów i usług, który Zamawiający miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi
przepisami.
10. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce
zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument poza
terytorium Rzeczpospolitej Polskiej znajdują zastosowanie odpowiednie zapisy
§ 4 rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23.12.2020 r.
w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub
oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. z 2020 r.
poz. 2415).
11. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik należy do oferty
załączyć oryginał pełnomocnictwa jednoznacznie określający jego zakres,
podpisany przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. W przypadku
złożenia kopii pełnomocnictwa dokument może być poświadczony również
przez mocodawcę lub przez notariusza.
12. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia należy do oferty załączyć oryginał pełnomocnictwa do
reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. W przypadku złożenia
kopii pełnomocnictwa dokument może być poświadczony również przez
mocodawcę lub przez notariusza.
13. Oświadczenia, o których mowa w pkt. VII niniejszej SWZ dotyczące wykonawcy,
podmiotu, na zasobach, którego wykonawca polega na zasadach § 25
Regulaminu lub podwykonawcy składane są w oryginale.
14. Oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt. VII.5 niniejszej SWZ składane
są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem
(z uwzględnieniem możliwości przedłożenia ich pisemnie lub za pośrednictwem
poczty elektronicznej na adres wskazany przez Zamawiającego w pkt. VIII.7
niniejszej SWZ). Na podstawie § 6 ust. 3 Regulaminu Zamawiający wskazuje, że
do form składanych oświadczeń i dokumentów oraz zasad ich poświadczania
odpowiednie zastosowanie znajdują przepisy rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 30.12.2020 r.
w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów
elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452 z
późn. zm.) - właściwe dla postępowań o udzielenie zamówienia, którego
wartość nie przekracza progów unijnych.
VII.A WYKAZ INNYCH DOKUMENTÓW, JAKICH ZAMAWIAJĄCY WYMAGA
OD WYKONAWCY
1. Zamawiający wymaga dostarczenia przez Wykonawcę wraz z ofertą, wyników
badań pilotażowych (przeprowadzonych na Oczyszczalni Ścieków Konin Lewy
Brzeg na osadzie ściekowym pochodzącym z instalacji Zamawiającego,
urządzeniem o identycznej technologii jak oferowane), które potwierdzą, że
oferowane urządzenie osiągnie wymagania przedstawione w załączniku nr 1
do SWZ - OPZ, dotyczące odwodnienia osadu i zużycia polimeru."
2. Badania pilotażowe można przeprowadzić na pisemny wniosek Wykonawcy -
po wcześniejszym uzgodnieniu
ich terminu z przedstawicielem
Zamawiającego: Marcin Szeląg, tel. tel: 63 240 39 87; kom. 663 409 442,
e-mail: m.szelag@pwik-konin.com.pl
VIII.
INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO
Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB
DOKUMENTÓW, JEŻELI ZAMAWIAJĄCY PRZEWIDUJE INNY SPOSÓB
POROZUMIEWANIA SIĘ NIŻ PRZY UŻYCIU ŚRODKÓW KOMUNIKACJI
ELEKTRONICZNEJ, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO
POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia może być prowadzona
z zachowaniem formy pisemnej lub przy wykorzystaniu środków komunikacji
elektronicznej lub z uwzględnieniem możliwości komunikowania się w obu tych
formach, za wyjątkiem:
1) oferty,
2) oświadczeń, o których mowa w załącznikach nr 3 - 9 do niniejszej SWZ,
dla których wymagana jest forma pisemna.
2. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz inne informacje pochodzące
od Zamawiającego lub od Wykonawcy, poza przypadkami, o których mowa w pkt.
VIII.1 powyżej mogą być składane w formie pisemnej lub w formie elektronicznej
lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym na wskazany w pkt. VIII.7 niniejszej SWZ adres poczty elektronicznej
Zamawiającego. Podpisanie umowy przez Strony może być dokonane w formie
pisemnej lub w formie elektronicznej (z kwalifikowanym podpisem elektronicznym).
3. Za datę przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych,
oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych
informacji przyjmuje się datę wpływu wiadomości na serwer pocztowy
Zamawiającego.
5. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawca winien posługiwać
się numerem sprawy określonym w SWZ.
6. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazywane przez
Wykonawcę pisemnie powinny być składane na adres:
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
ul. Poznańska 49
62-510 Konin
Pok. 102 (I piętro) Punkt Kancelaryjny
7. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazywane przez
Wykonawcę drogą elektroniczną winny być kierowane na adres:
pwikkonin@pwik-konin.com.pl
8. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazane
w formie elektronicznej wymagają na żądanie każdej ze stron, niezwłocznego
potwierdzenia faktu ich otrzymania.
9. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ.
10. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynie do Zamawiającego nie później
niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający udzieli
wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu
składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynie po upływie
terminu, o którym mowa powyżej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień,
Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez
rozpoznania. Zamawiający zamieści wyjaśnienia na stronie internetowej, na
której udostępniono SWZ.
11. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania
wniosku, o którym mowa w pkt. VIII. 10 SWZ.
12. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej SWZ, a treścią
udzielonych odpowiedzi, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma,
zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego.
13. Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania Wykonawców.
IX.
WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
1. Wadium w wysokości 45.000,00 zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych)
należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
2. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy
wskazany przez Zamawiającego - Powszechna Kasa Oszczędności Bank
Polski S.A. 31 1020 2212 0000 5202 0325 5569 z dopiskiem ,,Wadium - do
postępowania na modernizację gospodarki osadowej Przedsiębiorstwa
Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Koninie". Wniesienie wadium w tej
formie uważa się za skuteczne z chwilą uznania rachunku bankowego
Zamawiającego. Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii odcinka polecenia
dokonania przelewu, potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez
Wykonawcę. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez
Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do stwierdzenia
przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę.
3. Osobą upełnomocnioną do udzielania informacji o potwierdzonych przez bank
transakcjach na wymienionym rachunku Zamawiającego jest:
Lidia Piasecka-Budna
tel. (+48 63) 240 39 39 w dni robocze - w godz. 7:30 - 15:30
e-mail: l.p.budna@pwik-konin.com.pl
4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wymienionych w § 53
ust. 6 Regulaminu.
5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji bankowej
lub ubezpieczeniowej, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z
obowiązującym Prawem, wykonalna na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
i winna zawierać następujące elementy:
1) nazwę
dającego
zlecenie
(Wykonawcy),
beneficjenta
gwarancji
(Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej
udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, nr referencyjny nadany
sprawie przez Zamawiającego, nazwę zamówienia;
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją;
3) kwotę gwarancji;
4) termin ważności gwarancji,
5) bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty
gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego (nie później niż w
ciągu 30 dni od daty zgłoszenia żądania), w przypadku zaistnienia
okoliczności wymienionych w § 54 ust. 5 - 6 Regulaminu.
6. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami
wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono
przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz
prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez
Wykonawcę.
7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał
dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem
terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego - (pok. 102, I piętro - ,,Punkt
Kancelaryjny"), a kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem dołączyć
do oferty lub załączyć wraz z ofertą w oddzielnej kopercie z oznaczeniem -
,,Oryginał wadium - do postępowania na modernizację gospodarki
osadowej Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Koninie".
8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób
nieprawidłowy zostanie odrzucona.
9. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego
zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa
Regulamin.
X.
TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
1. Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania
ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć
termin związania ofertą, z tym że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3
dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o
wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy
jednak niż 60 dni.
3. Odmowa wyrażenia zgody, o której mowa w pkt. X.2 SWZ, nie powoduje utraty
wadium.
4. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym
przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe,
z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli
przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty
najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia
dotyczy jedynie Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako
najkorzystniejsza.
XI.
1.
OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWYWANIA OFERT
Kompletna oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty:
1) wypełniony formularz oferty - zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2
do SWZ;
2) oświadczenia, o których mowa w pkt. VII SWZ - zgodnie ze wzorami
stanowiącymi odpowiednio załączniki nr 3, 6, 7 do SWZ;
3) dowód wniesienia wadium;
4) stosowne pełnomocnictwa (w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność
z oryginałem przez mocodawcę lub przez notariusza) - w przypadku,
podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii
dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym
(ewidencyjnym) Wykonawcy lub w przypadku Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (Załącznik nr 9) - jeżeli
dotyczy;
6) jeżeli Wykonawca korzysta w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej
lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej z zasobów innego podmiotu to ten
podmiot powinien dołączyć do oferty Wykonawcy swoje oświadczenie
o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim
Wykonawca powołuje się na jego zasoby (zgodne z załącznikiem nr 3 do
SWZ) oraz potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu (zgodne
z załącznikiem nr 6 do SWZ), zobowiązanie do oddania wykonawcy zasobów
o treści zgodnej z § 25 ust. 4 Regulaminu, a także dodatkowe oświadczenie
dotyczące podstaw wykluczenia, o których mowa w pkt.VI.2 i 3 - według
wzoru stanowiącego załącznik nr 8 (jeżeli dotyczy);
7) wyniki badań pilotażowych, potwierdzające spełnienie określonych w OPZ
(załącznik nr 1 do SWZ) wymagań technicznych.
2. Oferta musi być napisana w języku polskim, na komputerze lub inną trwałą
i czytelną techniką oraz podpisana przez osobę(y) upoważnioną do
reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości
odpowiadającej cenie oferty.
3. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na
język polski.
4. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści SWZ.
5. Zaleca się, aby każda zapisana strona oferty była ponumerowana kolejnymi
numerami, a cała oferta wraz z załącznikami była w trwały sposób ze sobą
połączona (np. zbindowana, zszyta uniemożliwiając jej samoistną
dekompletację), oraz zawierała spis treści.
6. Poprawki lub zmiany (również przy użyciu korektora) w ofercie, powinny być
parafowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę.
8. Zamawiający informuje, iż zgodnie z § 5 w zw. z § 79 ust. 3 Regulaminu oferty
składane w postępowaniu o zamówienie są jawne i podlegają udostępnieniu od
chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę
przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16.04.1993 r. o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233 z późn. zm.), jeśli Wykonawca
w terminie składania ofert zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane
i jednocześnie wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa.
9. Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone, jako tajemnica przedsiębiorstwa
były przez Wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie
z oznakowaniem ,,tajemnica przedsiębiorstwa", lub spięte (zszyte) oddzielnie od
pozostałych, jawnych elementów oferty. Brak jednoznacznego wskazania, które
informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa oznaczać będzie, że wszelkie
oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie niniejszego postępowania są
jawne bez zastrzeżeń.
10. Zamawiający informuje, że w przypadku, kiedy Wykonawca otrzyma od niego
wezwanie w trybie § 74 Regulaminu, a złożone przez niego wyjaśnienia i/lub
dowody stanowić będą tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Wykonawcy będzie przysługiwało prawo
zastrzeżenia ich, jako tajemnica przedsiębiorstwa. Przedmiotowe zastrzeżenie
Zamawiający uzna za skuteczne wyłącznie w sytuacji, kiedy Wykonawca oprócz
samego zastrzeżenia, jednocześnie wykaże, iż dane informacje stanowią
tajemnicę przedsiębiorstwa.
11. Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do
złożonej oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne zawiadomienie
o wprowadzeniu zmian przed terminem składania ofert. Powiadomienie
o wprowadzeniu zmian musi być złożone wg takich samych zasad, jak składana
oferta tj. w kopercie odpowiednio oznakowanej napisem ,,ZMIANA". Koperty
oznaczone ,,ZMIANA" zostaną otwarte przy otwieraniu oferty Wykonawcy, który
wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonywania zmian,
zostaną dołączone do oferty.
12. Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się
z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia. Koperty ofert
wycofywanych nie będą otwierane. Zamawiający zwróci wycofaną ofertę na
pisemny wniosek Wykonawcy.
13. W celu przeliczenia na złote polskie wszystkich wartości i danych finansowych
podanych w innych walutach, Zamawiający zastosuje średni kurs Narodowego
Banku Polskiego (NBP) aktualny na dzień zamieszczenia ogłoszenia
o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, ogłaszany w sposób
przewidziany w § 8 uchwały Zarządu NBP nr 51/2002 z dnia 23 września 2002 r.
w sprawie sposobu wyliczania i ogłaszania bieżących kursów walutowych (Dz.Urz.
NBP z 2022 r. poz. 10 z późn. zm.).
14. Oferta, której treść nie będzie odpowiadać treści SWZ, z zastrzeżeniem § 72 ust. 2
pkt 3 Regulaminu zostanie odrzucona na podstawie § 73 ust. 1 pkt 2 Regulaminu.
Wszelkie niejasności i wątpliwości dotyczące treści zapisów w SWZ należy, zatem
wyjaśnić z Zamawiającym przed terminem składania ofert w trybie przewidzianym
w pkt. VIII.10 SWZ. Przepisy Regulaminu nie przewidują negocjacji warunków
udzielenia zamówienia, w tym zapisów projektu umowy, po terminie otwarcia ofert
2. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania ofert ma data
i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką
pocztową czy kurierską.
5. Zamawiający niezwłocznie zwraca ofertę, która została złożona po terminie.
6. Przy składaniu oferty przez Wykonawcę na jego wniosek wydawane jest
pokwitowanie.
7. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający podaje kwotę, jaką zamierza
przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W dalszej kolejności Zamawiający
sprawdza nienaruszalność koperty wraz z ofertą i prawidłowość jej oznakowania.
Podstawowe informacje dotyczące przedmiotowego zamówienia tj. imię
i nazwisko, nazwa (firma), adres (siedziba) Wykonawcy, a także informacje
dotyczące ceny oferty i terminu wykonania zamówienia oraz okresu gwarancji
i warunków płatności są ogłaszane osobom obecnym na sesji otwarcia ofert oraz
niezwłocznie odnotowywane w protokole z sesji otwarcia ofert.
8. Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej
www.pwik-konin.com.pl w zakładce ,,Przetargi" informacje dotyczące:
1) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
2) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie,
3) ceny, terminy wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności
zawartych w ofertach.
XIII.
OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY
1. Podana w ofercie cena musi być wyrażona w PLN (do dwóch miejsc po
przecinku). Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszej SWZ oraz
obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz
zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia, a
w szczególności koszty, o których mowa w pkt. III OPZ (załącznik nr 1 do SWZ)
oraz w § 6 ust.2 wzoru umowy (załącznik nr 7 do SWZ). W cenie brutto
Wykonawca powinien ująć wszystkie koszty niezbędne do prawidłowego
i pełnego wykonania przedmiotu zamówienia oraz uwzględnić wszystkie opłaty
i podatki, a także ewentualne upusty i rabaty zastosowane przez Wykonawcę.
Cena określona przez Wykonawcę w ofercie nie będzie zmieniana w toku
realizacji przedmiotu zamówienia i nie będzie podlegała waloryzacji, za wyjątkiem
ustawowej zmiany podatku VAT.
2. Ceną oferty jest kwota brutto wymieniona w formularzu oferty.
3. Zasady zaokrąglania do pełnego grosza (dwóch miejsc po przecinku): zaokrągleń
należy dokonywać w następujący sposób: końcówki poniżej 0,5 grosza należy
pomijać, a końcówki 0,5 grosza i wyższe zaokrąglić do 1 grosza (tj. jeżeli trzecia
cyfra po przecinku jest mniejsza lub równa ,,4" należy zaokrąglić w dół, jeżeli
trzecia cyfra po przecinku jest równa lub większa od ,,5" zaokrąglić w górę).
4. Cena ofertowa ma być określona poprzez wypełnienie formularza ofertowego,
stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ, wg wzoru: cenna netto + podatek VAT =
cena brutto. Ceną oferty jest kwota za całość zamówienia wymienioną
w formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
5. Sposób zapłaty i rozliczenia za realizację niniejszego zamówienia, został
określony w załączniku nr 10 do SWZ - wzór umowy.
6. Na etapie oceny ofert zastosowana zostanie właściwa stawka podatku VAT.
XIV.
OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ
PRZY WYBORZE OFERT, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I
SPOSOBU OCENY OFERT
1. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które zostaną złożone przez
Wykonawców
niewykluczonych
przez
Zamawiającego
z
niniejszego
postępowania.
2. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria
i ich znaczenie:
Nr Kryterium i waga
1 Cena oferty (z podatkiem VAT) (C) - 80 %
2 Długość okresu gwarancji i rękojmi (GiR) - 20 %
1) Cena oferty - w tym kryterium oferent, który zaproponuje najniższą cenę
oferty brutto spośród pozostałych ofert niepodlegających odrzuceniu
otrzyma
maksymalnie
80
pkt.,
pozostałe
oferty
otrzymają
proporcjonalnie mniejszą punktację, wg poniższego wzoru:
najniższa oferowana cena brutto
Cena (C) = ----------------------------------------------------------- x 80 % x 100 pkt
cena badanej oferty brutto
2) Długość okresu gwarancji i rękojmi - w tym kryterium oferent, który
zaproponuje najdłuższy okres gwarancji i rękojmi spośród pozostałych
ofert niepodlegających odrzuceniu otrzyma maksymalnie 20 pkt.,
pozostałe oferty otrzymają proporcjonalnie mniejszą punktację, wg
poniższego wzoru, przy jednoczesnym zastrzeżeniu, że okres gwarancji
oraz rękojmi, jako okresy rozpoczynające bieg równocześnie nie mogą
być krótsze niż 36 miesięcy i dłuższe niż 72 miesiące:
okres gwarancji i rękojmi badanej oferty
Okres gwarancji i rękojmi (GiR) = ----------------------------------------------------- x 20 % x 100 pkt
najdłuższy okres gwarancji i rękojmi spośród złożonych ofert
Okres gwarancji oraz rękojmi powinien zostać wyrażony w miesiącach.
Zamawiający nie dopuszcza różnicowania okresu obowiązywania gwarancji
i okresu obowiązywania rękojmi.
3.
Za ofertę najkorzystniejszą będzie uznana oferta, która przy uwzględnieniu
powyższych kryteriów i ich wag otrzyma najwyższą punktację, tzn. uzyska
najwyższą sumę punktów w kryteriach, o których mowa w pkt. XIV.2.
4. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na
to, że dwie lub więcej ofert otrzyma taką samą punktację, Zamawiający spośród
tych ofert wybierze ofertę z najniższą ceną.
5. W przypadku wydłużenia gwarancji i rękojmi za wady powyżej 72 miesięcy
Zamawiający przyzna maksymalną ilość punktów przewidzianych w tym
kryterium. Zaoferowanie okresu krótszego niż 36 miesięcy będzie skutkować
odrzuceniem oferty.
6. W przypadku Wykonawców - nierezydentów na etapie oceny ofert doliczona
będzie do ceny ofertowej netto kwota podatku VAT wynikająca z obwiązujących
przepisów polskiej ustawy o podatku od podatku od towarów i usług
z zastosowaniem takiej samej stawki podatku VAT jak stawka obowiązująca dla
rezydentów. Definicję terminów ,,rezydent" i ,,nierezydent" zawiera art. 2 ustawy
z dnia 27.07.2002 r. Prawo dewizowe (Dz. U. 2024 r. poz. 1131 z późn. zm.).
W przypadku złożenia oferty, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku
podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie
dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu
oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów
i usług, który miałby obowiązek zapłacić Wykonawca zgodnie z obowiązującymi
przepisami.
XV.
INFORMACJA O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ
DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY
W SPRAWIE ZAMÓWIENIA
1. Osoby reprezentujące Wykonawcę przy podpisywaniu umowy powinny posiadać
ze sobą dokumenty potwierdzające ich umocowanie do podpisania umowy, o ile
umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.
2. W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy
przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
3. Zawarcie umowy nastąpi wg wzoru Zamawiającego, stanowiącego załącznik nr 10
do SWZ.
4. Postanowienia ustalone we wzorze umowy nie podlegają negocjacjom.
5. Wykonawca, któremu przyznane zostanie wykonanie zamówienia zobowiązany
jest przed podpisaniem umowy do:
1) wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
2) ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności w okresie realizacji umowy na kwotę równą co najmniej wartości
umowy brutto oraz przedłożenia Zamawiającemu kserokopii dokumentu
(potwierdzonego za zgodność z oryginałem przez upoważnionego
przedstawiciela Wykonawcy) wraz z dokumentem potwierdzającym jego
opłatę. Wymagany zakres ubezpieczenia Wykonawcy określa załącznik nr 10
do SWZ.
6. W przypadku, gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający będzie mógł
wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia
ich ponownego badania i oceny chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa
w § 77 ust. 1 Regulaminu.
XVI. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA
UMOWY
1. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
najpóźniej wraz z dniem zawarcia umowy, w wysokości 10 % ceny całkowitej
brutto podanej w ofercie.
2. Wniesione przez Wykonawcę zabezpieczenie jest przeznaczone na pokrycie
roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy oraz
roszczeń z tytułu rękojmi za wady.
3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy będzie zwrócone przez
Zamawiającego w następujący sposób:
1) 70% wartości Zabezpieczenia Zamawiający zwróci w terminie 30 dni od daty
podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego lub protokołu
potwierdzającego usunięcie usterek wskazanych w protokole odbioru
końcowego z uwagami. Zwrot ten zostanie dokonany, o ile zabezpieczenie
należytego wykonania umowy nie zostanie zaliczone na poczet prawnie
uzasadnionych roszczeń Zamawiającego,
2) 30% wartości Zabezpieczenia Zamawiający zwróci w terminie 15 dni od dnia
upływu okresu gwarancji lub rękojmi za wady dla całości robót, o ile nie
zostanie wykorzystane wcześniej na pokrycie roszczeń Zamawiającego
z tytułu gwarancji lub rękojmi za wady.
4. Zabezpieczenie należytego wykonania Umowy może być wniesione według
wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach
bankowych
lub
poręczeniach
spółdzielczej
kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze
zobowiązaniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt
2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 poz. 419 z późn. zm.).
5. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na
rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego - Powszechna Kasa
Oszczędności Bank Polski S.A. 31 1020 2212 0000 5202 0325 5569
z dopiskiem: ,,zabezpieczenie należytego wykonania umowy do
postępowania na modernizację gospodarki osadowej Przedsiębiorstwa
Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Koninie".
6. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na
zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
7. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na
oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie
wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego,
na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego
rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy
Wykonawcy.
8. Jeżeli Zabezpieczenie Wykonania wniesiono w postaci gwarancji i/lub poręczenia,
gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna
zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji i/lub poręczenia
(Zamawiającego), gwaranta i/lub poręczyciela (banku lub instytucji
ubezpieczeniowej udzielających gwarancji i/lub poręczenia) oraz wskazanie ich
siedzib,
2) dokładne przytoczenie nazwy i przedmiotu niniejszego postępowania, numer
zamówienia nadany przez Zamawiającego,
3) precyzyjne określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją
i/lub poręczeniem,
4) kwotę gwarancji i/lub poręczenia,
5) termin ważności gwarancji,
6) zobowiązania
gwaranta
i/lub
poręczyciela
do:
nieodwołalnego
i bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji i/lub poręczenia na pierwsze
pisemne żądanie Zamawiającego, nie później niż w ciągu 30 dni od daty
zgłoszenia żądania,
7) zapewnienie wykonalności na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
9. W przypadku złożenia przez Wykonawcę Zabezpieczenia Wykonania w formie
gwarancji lub poręczenia, Zamawiający w terminie do trzech dni od daty
otrzymania Zabezpieczenia, nie później jednak niż na trzy dni poprzedzające
podpisanie umowy, zgłosi zastrzeżenia do treści i/lub formy zabezpieczenia
lub poinformuje o akceptacji Zabezpieczenia Wykonania bez zastrzeżeń.
W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń, Wykonawca spełni wymagania
Zamawiającego, nie później jednak niż do dnia podpisania umowy. Niespełnienie
wymagań Zamawiającego do dnia podpisania umowy będzie skutkowało
zastosowaniem § 78 ust. 3 Regulaminu.
10.W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy
zabezpieczenia na jedną lub kilka form.
11.Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości
zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości.
XVII. WZÓR UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA
Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie zobowiązany jest do
podpisania umowy, której wzór jest określony w załączniku nr 10 do SWZ.
XVIII. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE UMÓW Z PODWYKONAWCAMI
1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części Przedmiotu Zamówienia
podwykonawcom.
2. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę wszystkich tych części zakresu
przedmiotu
zamówienia,
których
wykonanie
zamierza
powierzyć
podwykonawcom oraz firm podwykonawców. Wskazanie niniejszego winno
nastąpić w formularzu oferty, stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
3. Wykonawca jest uprawniony do zawarcia umowy o podwykonawstwo części
zamówienia z innymi podmiotami na warunkach określonych w załączniku nr 10
do SWZ.
XIX. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH
WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Do postępowań o udzielenie zamówienia, prowadzonych na podstawie
Regulaminu nie stosuje się środków ochrony prawnej, o których mowa w ustawie
z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320
z późn. zm.).

Kontakt:
4. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami:
1) w sprawach merytorycznych:
- Anna Piotrowska
tel. (+48 63) 240 39 15 w dni robocze - w godz. 7:00 - 15:00
email: a.piotrowska@pwik-konin.com.pl
- Marcin Szeląg
tel. (+48 63) 240 39 87 w dni robocze - w godz. 7:30 - 15:30
email: m.szelag@pwik-konin.com.pl
2) w sprawach formalno-prawnych, dotyczących procedury zamówień:
Lidia Piasecka-Budna
tel. (+48 63) 240 39 39 w dni robocze - w godz. 7:30 - 15:30
email: l.p.budna@pwik-konin.com.pl

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.