Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
5228z ostatnich 7 dni
23640z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Aplikacja mobilna

Świadczenie usług w zakresie sprzątania i utrzymania czystości w pomieszczeniach

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Świadczenie usług w zakresie sprzątania i utrzymania czystości w pomieszczeniach

Data zamieszczenia: 2024-11-08
Dane kontaktowe Zamawiającego: Miejskie Centrum Oświaty w Tychach
al. Piłsudskiego 12
43-100 Tychy
powiat: Tychy
tel. 32 323 24 00
zamowienia@mco.tychy.pl
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. 32 323 24 00
Termin składania ofert: 2024-11-20 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
,,Świadczenie usług w zakresie sprzątania i utrzymania czystości w pomieszczeniach Miejskiego Centrum
Oświaty w Tychach w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r."
II.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie sprzątania i utrzymania czystości w pomieszczeniach
Miejskiego Centrum Oświaty w Tychach o łącznej powierzchni 1032,80 m2 mieszczącego się w Tychach,
przy Al. Piłsudskiego 12.
2. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) określa załącznik nr 2 do Zaproszenia.

CPV: 90919000-2, 90910000-9, 90900000-6, 90911200-8, 90919200-4, 90911300-9

Dokument nr: MCO-SZP.261.28.2024

Otwarcie ofert: X.
Miejsce i termin otwarcia ofert
Otwarcie ofert nastąpi dnia 20.11.2024 r. o godz. 10.15

Składanie ofert:
IX.
1.
Miejsce i termin składania ofert
OFERTY PAPIEROWE:
a) Oferta winna być złożona w siedzibie Zamawiającego - Miejskie Centrum Oświaty w Tychach, II piętro, pok. 202 -
Kancelaria. Zamawiający posiada na parterze budynku skrzynkę na dokumenty, w tym również na oferty.
b) Oferty można składać (z wyłączeniem sobót) w dni robocze w godz.ch od 07.30 do 15.30, w terminie
do 20.11.2024 r. do godz. 09.00.
2.
OFERTY ELEKTRONICZNE:
a) Ofertę podpisaną zgodnie z pkt VIII pkt 14, skompresowaną i opatrzoną hasłem należy przesłać na adres
Zamawiającego zamowienia@mco.tychy.pl w terminie do 20.11.2024 r. do godz. 9.00
W tytule maila należy wpisać numer postępowania (MCO-SZP.261.27.2024), w treści tytuł postępowania oferta na usługę
pn. ,,Świadczenie usług w zakresie sprzątania i utrzymania czystości w pomieszczeniach Miejskiego Centrum
Oświaty w Tychach w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r.".

Miejsce i termin realizacji:
3. Zawarcie umowy z najkorzystniejszym Wykonawcą nastąpi nie wcześniej niż 19 grudnia 2024 r.
III.
Termin wykonania przedmiotu zamówienia: 01.01.2025 - 31.12.2025 r.

Wymagania:
W POSTĘPOWANIU O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
W TRYBIE ZAPYTANIA OFERTOWEGO
zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień publicznych przez Miejskie Centrum Oświaty w Tychach o wartości
nieprzekraczającej kwoty wskazanej w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy - Prawo Zamówień Publicznych
(Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 tj.)
4. Zamawiajacy zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania, jeśli wartość brutto oferty najkorzystniejszej
przewyższy kwotę jaką Zamawiający przeznacza na realizację zamówienia.
1) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zawarcia umowy na okres krótszy niż do dnia 31.12.2025 w przypadku
braku środków na realizację przedmiotu zamówienia.
IV. Warunki udziału w postępowaniu, podstawy wykluczenia z postępowania:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1.1. Spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego w zaproszeniu do składania ofert.
1.2. Nie podlegają wykluczeniu.
1.3. Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
narodowego (Dz. U. 2024 poz. 507).
2. Warunki udziału w postępowaniu:
2.1 O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
a) posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów; Zamawiający nie określa szczegółowo wymagania w tym zakresie;
b) posiadania zdolności technicznej:
Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał,
a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje co najmniej jedną usługę sprzątania
pomieszczeń, o łącznej powierzchni co najmniej 1000 m2, wykonywaną nieprzerwanie przez okres min. 6 miesięcy
(usługa winna dotyczyć realizacji jednego zamówienia i być przedmiotem jednej umowy);
Wykonawca przedstawi dowody określające, że wykonywane dotychczas usługi były wykonywane z należytą
starannością oraz załączy dowody określające należyte wykonywanie tych usług poparte stosownymi referencjami oraz
załączy dowód/ dowody określające czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym
dowodami o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były
wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny
o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów -oświadczenie Wykonawcy.
W przypadku świadczeń okresowych lub nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich
należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontaktu z podmiotami, na rzecz których Wykonawca realizuje bądź realizował
tożsamą usługę); Wykaz usług - Załącznik nr 4.
c) Posiadania zdolności zawodowej;
Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wyznaczy do realizacji przedmiotu zamówienia
przynajmniej dwie osoby zatrudnione w oparciu o umowę o pracę, przynajmniej na ? etatu każda i jednocześnie
wykaże, że osoby te miały już doświadczenie przy wykonywaniu tego typu prac przynajmniej przez okres 3 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Zamawiający
wymaga, aby umowy o pracę z pracownikami wykonującymi przedmiot zamówienia, były zawarte przynajmniej na okres
obowiązywania przedmiotu umowy; Wykaz osób - Załącznik nr 5.
2.2 Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy, który naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość,
w szczególności gdy Zamawiający stwierdził, że Wykonawca nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie na
rzecz Zamawiającego, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych.
V.
Sposób porozumiewania się zamawiającego z Wykonawcą
1. Oświadczenia, wnioski, pytania, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca przekazują pisemnie lub
pocztą elektroniczną.
2. Jeżeli oświadczenia, wnioski, pytania, zawiadomienia oraz informacje zostaną przekazane za pomocą poczty
elektronicznej, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
3. Pytania należy kierować: w formie pisemnej na adres siedziby Zamawiającego lub pocztą elektroniczną na adres:
zamowienia@mco.tychy.pl
4. Zamawiający urzęduje w następujących dniach i godzinach: od poniedziałku do piątku od godziny 07.30 do godziny
15.30 z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy.
5. Korespondencja przesłana do Zamawiającego pocztą elektroniczną poza godzinami urzędowania Zamawiającego
wskazanymi powyżej w pkt 4, zostanie zarejestrowana w następnym dniu roboczym i uznana za wniesioną tego dnia.
VI.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Opis sposobu obliczania ceny w ofercie
Cena oferty za przedmiot zamówienia obowiązuje przez cały okres realizacji zadania i musi zawierać w swej wartości
wszelkie koszty zapewniające właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia.
Podana w ofercie cena musi być wyrażona w złotych polskich (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku).
Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania zamówienia oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie
Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej realizacji zamówienia.
W cenie ofertowej należy ponadto uwzględnić należny podatek VAT (cena brutto) zgodnie z obowiązującymi
przepisami na dzień składania ofert.
Ceną oferty jest kwota brutto wymieniona w Formularzu oferty (Załącznik nr 1).
Nabywcą wskazanym w fakturze VAT będzie: Gmina Miasta Tychy, al. Niepodległości 49, 43-100 Tychy,
NIP: 646-00-13-450, natomiast odbiorcą: Miejskie Centrum Oświaty w Tychach, al. Piłsudskiego 12, 43-100 Tychy.
Zamawiający oczekuje, że Wykonawca przedstawi na fakturze kalkulację cenową przedmiotu zamówienia, zgodnie
z załącznikiem nr 1 do formularza oferty.
Zapłata wynagrodzenia nastąpi przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy w terminie do 14 dni od dnia otrzymania
przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury.
VII.
Kryteria wyboru Wykonawcy:
1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryterium wyboru
oferty:
Nr:
1
Nazwa kryterium:
Cena (koszt)
Kryterium:
Waga:
100 %
Wzór:
Kryterium to będzie rozpatrywane, na podstawie ceny oferty brutto
1. Cena
Liczba punktów = ( Cmin/Cof ) * 100 * waga
gdzie:
- Cmin - najniższa cena spośród wszystkich ofert
- Cof - cena podana w ofercie
W powyższym kryterium maksymalnie można otrzymać 100 punktów
O wyborze oferty zdecyduje największa liczba uzyskanych punktów za kryterium cena. Końcowy wynik powyższego
działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty kierownik zamawiającego poinformuje wszystkich wykonawców o:
wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo adres, Wykonawcy którego ofertę
wybrano, a także przyznaną ofertom punktację.
VIII.
Opis sposobu przygotowania oferty:
1. Wykonawca dokonuje wyboru formy złożenia oferty: papierowej lub elektronicznej.
2. W przypadku wyboru złożenia oferty w formie papierowej oferta Wykonawcy musi zawierać
a) wypełniony i podpisany formularz oferty zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Zaproszenia.
b) Wykaz usług - Załącznik nr 4 do Zaproszenia
c) Wykaz osób - Załącznik nr 5 do Zaproszenia
3. Wraz z Formularzem oferty, w tym samym opakowaniu, Wykonawca winien złożyć:
a) pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych
wraz z ofertą,
4. Oferta winna być sporządzona zgodnie z wzorem formularza, o którym mowa powyżej w pkt 2 ppkt a), co do treści oraz
opisu kolumn i wierszy.
5. Oferta musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności, co oznacza, że musi być
podpisana przez Wykonawcę. Zamawiający wymaga, aby ofertę podpisano zgodnie z zasadami reprezentacji
wskazanymi we właściwym rejestrze lub zgodnie z udzielonymi pełnomocnictwem /pełnomocnictwami.
6. Każda poprawka w treści oferty, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, etc.
musi być parafowane przez Wykonawcę.
7. Zaleca się, aby strony oferty były ze sobą trwale połączone i kolejno ponumerowane.
8. Wykonawca odpowiada za kompletność oferty i jej zgodność z wymaganiami.
9. Ofertę należy sporządzić i złożyć w jednym (1) egzemplarzu, w oryginale. Ofertę należy umieścić w zamkniętym
opakowaniu, uniemożliwiającym odczytanie jej zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Opakowanie winno być
oznaczone nazwą (firmą) i adresem Wykonawcy, zaadresowane do Zamawiającego na adres:
Miejskie Centrum Oświaty w Tychach al. Piłsudskiego 12, 43-100 Tychy
Oferta na usługę pn.
,,Świadczenie usług w zakresie sprzątania i utrzymania czystości w pomieszczeniach Miejskiego Centrum
Oświaty w Tychach w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r."
10. W przypadku wyboru złożenia oferty w formie elektronicznej oferta Wykonawcy musi zawierać:
a) Wypełniony formularz oferty zgodnie z załącznikiem nr 1 do zaproszenia
b) Wykaz usług - Załącznik nr 4 do Zaproszenia
c) Wykaz osób - Załącznik nr 5 do Zaproszenia
11. Wraz z Formularzem oferty, Wykonawca winien złożyć:
d) Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych
wraz z ofertą,
12. Oferta winna być sporządzona zgodnie z wzorem formularza, o którym mowa powyżej w pkt 10 ppkt a), co do treści
oraz opisu kolumn i wierszy.
13. Wykonawca odpowiada za kompletność oferty i jej zgodność z wymaganiami.
14. Wypełnione dokumenty powinny zostać podpisane: kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym
lub e-dowodem osobistym.
15. Zamawiający wymaga, aby ofertę podpisano zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze
lub zgodnie z udzielonymi pełnomocnictwem /pełnomocnictwami.
16. Ofertę należy przygotować z należytą starannością i zachowaniem odpowiedniego odstępu czasu do zakończenia
przyjmowania ofert. Sugerujemy złożenie oferty na 24 godziny przed terminem składania ofert/wniosków.
17. Podczas podpisywania plików zaleca się stosowanie algorytmu skrótu SHA2 oraz podpisu otoczonego.
18. Jeśli wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych
plików.
19. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu.
20. Zamawiający zaleca aby nie wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym.
Może to skutkować brakiem integralności plików
21. W przypadku podpisu dokumentów zewnętrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik
z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym.
22. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
23. Po podpisaniu ww. dokumentów należy dokonać ich kompresji i opatrzyć skompresowany plik hasłem.
24. W celu kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów:
a) .zip
b) 7Z
25. Wśród formatów powszechnych a NIE występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbrs .pages.
Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
26. Ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, Zamawiający zaleca,
w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format .pdf
27. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z niniejszą Instrukcją
28. Zgodnie z definicją dokumentu elektronicznego z art.3 ustęp 2 Ustawy o informatyzacji działalności podmiotów
realizujących zadania publiczne, opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dane kwalifikowanym podpisem
elektronicznym jest jednoznaczne z podpisaniem oryginału dokumentu, z wyjątkiem kopii poświadczonych
odpowiednio przez innego wykonawcę ubiegającego się wspólnie z nim o udzielenie zamówienia, przez podmiot, na
którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, albo przez podwykonawcę.
29. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany,
wycofania oferty wynosi 20 MB.
30. Wykonawca może złożyć wyłącznie jedną (1) ofertę w wybranej przez siebie formie. Jeżeli Wykonawca złoży więcej
niż jedną (1) ofertę, wszystkie złożone przez niego oferty zostaną odrzucone.
31. Zmiana oraz wycofanie oferty:
a) Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty. Zmiany winny
być doręczone Zamawiającemu w formie wybranej przez Wykonawcę przed upływem terminu składania ofert.
Oświadczenie o wprowadzeniu zmian winno być oznaczone tak, jak oferta (zgodnie z załącznikiem nr 1),
a oznakowanie winno zawierać dodatkowe oznaczenie wyrazem: ,,ZMIANA".
b) Przed upływem terminu składania oferty, Wykonawca może wycofać ofertę. O wycofaniu powinien powiadomić
Zamawiającego w wybranej przez siebie formie złożenia oferty pod rygorem nieważności przed upływem terminu
składania oferty. Oświadczenie o wycofaniu oferty winno być oznaczone tak, jak oferta (zgodnie z załącznikiem
nr 1), a oznaczenie winno zawierać dodatkowe oznaczenie wyrazem: ,,WYCOFANIE".
Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie wyznaczonym na jej
złożenie skutkować będzie jej odrzuceniem.
Hasło do skompresowanego pliku należy przesłać w dniu 20.11.2024 r. do godziny 10.00 na adres:
mco@mco.tychy.pl
b) Oferta lub hasło otrzymane przez Zamawiającego po terminie wyznaczonym na jej złożenie, brak zaszyfrowania
oferty hasłem oraz brak przesłania hasła skutkować będzie odrzuceniem oferty.
c) W przypadku awarii systemu teleinformatycznego, która będzie powodować brak możliwości otwarcia ofert
złożonych elektronicznie, otwarcie wszystkich ofert nastąpi niezwłocznie, po usunięciu awarii. W takim przypadku
Zamawiający poinformuje o nowym terminie otwarcia ofert na stronie prowadzonego postępowania.
XI.
Termin związania ofertą
1. Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą do dnia 19.12.2024 r.
2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
XII.
Badanie i ocena złożonych oświadczeń i dokumentów
1. W toku dokonywania badania i oceny złożonych ofert, Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców
wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty jak i złączonych do oferty dokumentów.
2. W przypadku gdy Wykonawca nie złoży wyjaśnień i nie wykaże spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
Zamawiający uprawniony jest do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu.
3. Zamawiający najpierw dokona oceny ofert pod względem formalnym, dokona poprawy oczywistych omyłek
rachunkowych bez informowania Wykonawcy, kolejno ustali ranking ofert wg kryterium oceny ofert a następnie zbada
wybraną ofertę pod względem zgodności z opisem przedmiotu zamówienia.
4. W przypadku negatywnej oceny pod względem zgodności z opisem przedmiotu zamówienia Zamawiający podda
ocenie kolejną ofertę wg ustalonego rankingu.
5. Dokumenty dotyczące właściwości Wykonawcy, muszą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za
zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (na każdej zapisanej stronie dokumentu). Poświadczenie za zgodność z
oryginałem winno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby
poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem).
6. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli
zaangażowanie zasobów zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć
negatywny wpływ na realizację zamówienia.
7. Jeżeli zaoferowana cena lub koszt, wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzą wątpliwości
co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z określonymi wymaganiami Kierownik Zamawiającego
może zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny lub
kosztu.
8. Zamawiający może unieważnić postępowanie gdy cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną
przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że zamawiający
może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.

Uwagi:
XIII.
Klauzula informacyjna z art. 13 RODO do zastosowania przez zamawiających w celu związanym
z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", Zamawiający informuje, że:
1. Administratorem danych osobowych jest Miejskie Centrum Oświaty w Tychach al. Piłsudskiego 12 43-100 Tychy
2. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można się skontaktować się z Inspektorem Danych Osobowych
w następujący sposób:
a) pod adresem poczty elektronicznej: iod@mco.tychy.pl
b) telefonicznie +48327007499
3. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO - przepisu prawa w postaci ustawy z dnia 29
stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie
zamówienia publicznego oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych w związku z koniecznością
Strona 5 z 6MCO-SZP.261.28.2024
przestrzegania zasady wynikającej z przepisów ustawy o finansach publicznych, tj. w celu dokonywania wydatków
w sposób celowy i oszczędny z zachowaniem uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów
4. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania
w oparciu o art.18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 poz.
1320 tj.), dalej ,,ustawa Pzp" , ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
(Dz.U. 2022 poz. 902 z późn. zm.) oraz podmioty, które świadczą Zamawiającemu wsparcie techniczne
w szczególności w zakresie wykorzystywanych systemów teleinformatycznych.
5. Dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane
lub w okresie wskazanym przepisami prawa zamówienia, jednak nie krócej niż do 4 lat od dnia zakończenia
postępowania. Następnie dane osobowe zostaną zarchiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenia zamówienia publicznego Pani/Pana dane będą przetwarzane
do momentu wygaśnięcia obowiązków przetwarzania danych wynikających z przepisów prawa, w tym przepisów
dotyczących archiwizacji .
6. Obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących Wykonawcy/Podwykonawcy/Podmiotu, na zasoby
którego powołuje się Wykonawca, jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym
z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych
wynikają z ustawy Pzp;
7. W odniesieniu do udostępnionych danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany,
stosowanie do art. 22 RODO;
8. Osoba udostępniająca dane posiada: ? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych jej
dotyczących; ? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych (skorzystanie z prawa
do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą
postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego
załączników); ? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania
nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej
lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii
Europejskiej lub państwa członkowskiego); ? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy RODO;
9. Osobie udostępniającej dane nie przysługuje: ? w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia
danych osobowych; ? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; ? na podstawie
art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
10. Wykonawca składa oświadczenie w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art.
14 RODO - załącznik nr 1 do Zaproszenia.
Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków
formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z
RODO, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane
osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny wynikający
z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje
już tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4).
Ponadto wykonawca będzie musiał wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób
fizycznych, których dane przekazuje zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co
najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów
osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem wykonawcy w postępowaniu, wykonawca
zobowiązany jest do złożenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenia o wypełnieniu przez
niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO.
Zapytanie ofertowe nie jest zapytaniem o cenę w rozumieniu przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych,
a złożenie oferty nie rodzi obowiązku zawarcia umowy przez Miejskie Centrum Oświaty w Tychach.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.