Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
5293z ostatnich 7 dni
23740z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Aplikacja mobilna

Dostawa materiałów do napraw dróg gruntowych

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Dostawa materiałów do napraw dróg gruntowych

Data zamieszczenia: 2024-11-12
Dane kontaktowe Zamawiającego: GMINA PURDA
Purda 19
11-030 Purda
powiat: olsztyński
+48 89 512 22 23
ug@purda.pl
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Purda
Wadium: nie wymagane
Nr telefonu: +48 89 512 22 23
Termin składania ofert: 2024-11-20 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
DOSTAWA materiałów do napraw dróg gruntowych.
Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów do napraw dróg gruntowych:
1) 300 ton gruzu budowlanego (uzyskiwanego z kruszyw betonowych) frakcji 4-31,5 mm - min. 90% badanego kruszywa (wynik z analizy sitowej).
2) 200 ton mieszanki stabilizacyjnej frakcji 0 - 31,5 mm.

CPV: 14210000-6, 14212000-0, 14212200-2

Dokument nr: 2024/BZP 00589322, ZP.271.35.2024

Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2024-11-20 12:00

Specyfikacja:
SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3f2fde09-add3-4a43-bb34-62f7c9ca347f
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie.
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak.
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami:
Robert Bąk - co do procedury zamówienia - tel. 89 512 22 23.
Wojciech Fabisiak - co do opisu przedmiotu zamówienia - tel. 89 512 22 23.
Ze względu na ograniczoną ilość znaków, pełny opis dot. środków komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający
będzie komunikował się z wykonawcami opisany jest w Rozdziale XIV SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne zostały szczegółowo opisane w SWZ przedmiotowego postępowania oraz Regulaminie Platformy e-Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie.
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuję, że:
ministratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Purda, Purda 19, 11-030 Purda;
spektorem ochrony danych osobowych w Gminie Purda jest Pan Michał Stokłos, e-mail: iod@purda.pl;
ni/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego ZP.271.35.2024 prowadzonym w trybie podstawowym;
biorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1320), dalej ,,ustawa Pzp";
ni/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza
4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
owiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają
z ustawy Pzp;
odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
siada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
e przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw.

Składanie ofert:
TERMIN SKŁADANIA ofert: 2024-11-20 11:00
Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pomocą Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl

Miejsce i termin realizacji:
Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni

Wymagania:
SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.35.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów do napraw dróg gruntowych:
1) 300 ton gruzu budowlanego (uzyskiwanego z kruszyw betonowych) frakcji 4-31,5 mm - min. 90% badanego kruszywa (wynik z analizy sitowej).
2) 200 ton mieszanki stabilizacyjnej frakcji 0 - 31,5 mm.
4.2.6.) Główny kod CPV: 14210000-6 - Żwir, piasek, kamień kruszony i kruszywa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
14212000-0 - Granulaty, odłamki, kamień sproszkowany, otoczaki, żwir, kamień rozłupany oraz pokruszony, mieszanki kamienia, mieszanki piasku i żwiru oraz inne kruszywo
14212200-2 - Kruszywo
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest najniższa cena brutto wyrażona w PLN.
Cena* - Wc (waga 60), proporcjonalnie wg wzoru:
Wartość całkowita kryterium Cena
najniższa cena brutto z ofert
Wc = --------------------------------------- x 60
cena brutto oferty badanej
* w przypadku podmiotów zagranicznych, które na podstawie odrębnych przepisów, nie są zobowiązane do
uiszczenia podatku VAT w kraju i ich oferty zawierają cenę z 0% stawką podatku VAT, Zamawiający dokonując oceny ofert w kryterium ceny dla porównania tych ofert doliczy do ceny ofertowej podmiotów zagranicznych, kwotę należnego, obciążającego Zamawiającego z tytułu realizacji umowy, podatku VAT oraz cła.
2. Czas dostawy od podpisania umowy (Wd) - (waga 40)
0 pkt - przy dostawie od 8 dni do 14 dni od podpisania umowy.
40 pkt - przy dostawie do 7 dni od podpisania umowy.
Oferty w tym kryterium oceniane będą w odniesieniu do najkrótszego czasu dostawy od momentu podpisania umowy przedstawionego przez Wykonawców zastrzegając, iż maksymalny czas dostawy od momentu podpisania umowy wynosi 14 dni. W sytuacji, gdy Wykonawca nie wskaże w ofercie czasu dostawy od momentu podpisania umowy, oferta taka zostanie uznana za ofertę z maksymalnym czasem dostawy wymaganym przez Zamawiającego. W przypadku gdy Wykonawca zaoferuje czas dostawy od momentu podpisania umowy 7 dni lub krótszy, oferta otrzyma 40 pkt. Informacje dotyczące czasu dostawy od momentu podpisania umowy Wykonawca poda w Formularzu Oferta - Załączniku nr 2 do SWZ w pełnych dniach. Maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania w tym kryterium to 40 pkt. Oferta Wykonawcy, który zaproponuje czas dostawy od momentu podpisania umowy dłuższy niż 14 dni, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas dostawy od podpisania umowy
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu wstępnego potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu, Wykonawca składa wraz z ofertą:
- oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp (Załącznik nr 3 do SWZ).
- oświadczenie składane na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Załącznik nr 6 do SWZ).
2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, Wykonawca składa na wezwanie Zamawiającego następujące dokumenty:
a) oświadczenie w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt. 5 ustawy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi, że przygotowanie oferty nastąpiło niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - wg Załącznika nr 4 do SWZ.
b) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym, o którym jest mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, złożonym wraz z ofertą w zakresie podstaw wykluczenia wraz z oświadczeniem własnym wykonawcy dot. aktualności oświadczenia w zakresie braku podstaw do wykluczenia zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - wg Załącznika nr 5 do SWZ.
Zamawiający nie będzie wzywał wykonawcy do złożenia oświadczenia wymienionego w lit. a (o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej) w przypadku, gdy w postępowaniu wpłynie tylko jedna oferta.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia, każdy wykonawca przedkłada dokumenty o których mowa w lit. a i b, odnośnie danego podmiotu.
Podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w ust. 2 Wykonawca przedłoży w terminie wskazanym przez Zamawiającego, lecz nie krótszym niż 5 dni. Podmiotowe środki dowodowe muszą być aktualne na dzień ich złożenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu wstępnego potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, Wykonawca składa wraz z ofertą:
- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, określonych w art. art. 112 ust. 2 ustawy (Załącznik nr 3 do SWZ).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - Załącznik nr 2 do SWZ;
2) Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów;
3) Oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, określonych w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp (Załącznik nr 3 do SWZ), oświadczenie składane na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Załącznik nr 6 do SWZ);
4) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (składane jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia) - Załącznik nr 7 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie:
3.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
3.2. W przypadku, o którym mowa w pkt. 3.1, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika
do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3.3. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców, o których mowa
w pkt. 3.1.
3.4. Jeżeli oferta Wykonawców, o których mowa w pkt. 3.1, została wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
3.5. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w pkt. 2.2, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
3.6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3.7. W przypadku, o którym mowa w pkt. 3.5 i 3.6, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

Uwagi:
Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest najniższa cena brutto wyrażona w PLN.
Cena* - Wc (waga 60), proporcjonalnie wg wzoru:
Wartość całkowita kryterium Cena
najniższa cena brutto z ofert
Wc = --------------------------------------- x 60
cena brutto oferty badanej
* w przypadku podmiotów zagranicznych, które na podstawie odrębnych przepisów, nie są zobowiązane do
uiszczenia podatku VAT w kraju i ich oferty zawierają cenę z 0% stawką podatku VAT, Zamawiający dokonując oceny ofert w kryterium ceny dla porównania tych ofert doliczy do ceny ofertowej podmiotów zagranicznych, kwotę należnego, obciążającego Zamawiającego z tytułu realizacji umowy, podatku VAT oraz cła.
2. Czas dostawy od podpisania umowy (Wd) - (waga 40)
0 pkt - przy dostawie od 8 dni do 14 dni od podpisania umowy.
40 pkt - przy dostawie do 7 dni od podpisania umowy.
Oferty w tym kryterium oceniane będą w odniesieniu do najkrótszego czasu dostawy od momentu podpisania umowy przedstawionego przez Wykonawców zastrzegając, iż maksymalny czas dostawy od momentu podpisania umowy wynosi 14 dni. W sytuacji, gdy Wykonawca nie wskaże w ofercie czasu dostawy od momentu podpisania umowy, oferta taka zostanie uznana za ofertę z maksymalnym czasem dostawy wymaganym przez Zamawiającego. W przypadku gdy Wykonawca zaoferuje czas dostawy od momentu podpisania umowy 7 dni lub krótszy, oferta otrzyma 40 pkt. Informacje dotyczące czasu dostawy od momentu podpisania umowy Wykonawca poda w Formularzu Oferta - Załączniku nr 2 do SWZ w pełnych dniach. Maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania w tym kryterium to 40 pkt. Oferta Wykonawcy, który zaproponuje czas dostawy od momentu podpisania umowy dłuższy niż 14 dni, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas dostawy od podpisania umowy
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Termin związania ofertą: do 2024-12-19

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.