dolnośląskie (Lubin)
małopolskie (Kraków)
mazowieckie (Warszawa)
mazowieckie (Zielonka)
śląskie (Knurów)
wielkopolskie (Rawicz)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie robót budowlanych dla branży drogowej |
Data zamieszczenia: | 2024-12-04 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o ul. Sandomierska 19 80-051 Gdańsk powiat: Gdańsk tel. (58) 721 55 78 a.kujawski@ppmt.pl |
Województwo: | pomorskie |
Miasto: | Gdańsk |
Wadium: | 200 000,00 zł |
Nr telefonu: | tel. (58) 721 55 78 |
Termin składania ofert: | 2024-12-11 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Zaproszenie do składania ofert na wykonanie robót budowlanych dla branży drogowej w związku z realizacją zadania pn. Odcinek B - roboty budowlane na linii kolejowej nr 201 odc. Somonino - Gdańsk Osowa w ramach projektu ,,Prace na odcinku Kościerzyna - Gdynia" wraz z elektryfikacją linii kolejowej nr 229 w ramach projektu ,,Prace na odcinku Glincz - Kartuzy - faza II" SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (dalej: PPMT), jako Lider konsorcjum (PPMT sp. z o.o., TRAKCJA S.A., Zakład Robót Komunikacyjnych - DOM w Poznaniu sp. z o.o.) (dalej ,,Zamawiający") informuje o wszczęciu postępowania zakupowego prowadzonego w celu udzielenia opisanego poniżej zamówienia. 3. Opis przedmiotu zamówienia. Wykonanie robót budowlanych dla branży drogowej w zakresie prac budowlanych (budowa/przebudowa/rozbudowa dróg, ulic, ciągów pieszych, dojść do peronów) w związku z realizacją zadania pn. Odcinek B - roboty budowlane na linii kolejowej nr 201 odc. Somonino - Gdańsk Osowa w ramach projektu "Prace na odcinku Kościerzyna - Gdynia" wraz z elektryfikacją linii kolejowej nr 229 w ramach projektu ,,Prace na odcinku Glincz - Kartuzy - faza II" w oparciu o zapisy Projektu Wykonawczego oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (dalej ,,STWiORB). Zakres obejmuje: Zadanie 1 - Wykonanie prac drogowych dla etapu 1 [faza 1 zgodnie z Kontraktem - Rejon Stacji Gdańsk Osowa] Zadanie 2 - Wykonanie prac drogowych dla etapu 2 [faza 2 zgodnie z Kontraktem - Odcinek Barniewice Borkowo] Zadanie 3 - Wykonanie prac drogowych dla etapu 3 [faza 3 zgodnie z Kontraktem - Odcinek Borkowo Somonino] Wykonawcy będzie przysługiwać obmiarowe wynagrodzenie w wysokości wynikającej z cen jednostkowych i ilości prac zgodnie z RCO stanowiącym Załącznik nr 7 do niniejszych warunków. Warunki wykonania robót: o Wykonawca wykona roboty zgodnie z dokumentacją techniczną oraz STWiORB. o Wykonawca wykona zabezpieczenie oraz odwodnienie robót w sposób wskazany w STWiORB. o Minimalny zasób sprzętowy: o przez cały czas trwania budowy minimum 2 zespoły robocze mogące realizować roboty jednocześnie oraz samodzielnie, w przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego takiej konieczności o w trakcie największego nakładu pracy, w okresie trwającym maksymalnie 250 dni, minimum 5 zespołów roboczych mogących realizować roboty jednocześnie oraz samodzielnie, w przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego takiej konieczności o Wykonawca będzie realizował roboty w sposób bezpieczny, z użyciem środków ochrony indywidualnej oraz zbiorowej. Zapewni także zaplecze budowy oraz socjalne dla swoich potrzeb. o Wykonawca będzie realizował prace zgodnie z wymaganiami środowiskowymi oraz wskazówkami nadzoru środowiskowego, a także innych nadzorów. o Wykonawca będzie realizował prace przez 7 dni w tygodniu w godz.ch 6-22, a w przypadku konieczności - całodobowo. o Wykonawca zapewni wywóz i utylizację materiału zbędnego (odpadu) zgodnie z obowiązującymi przepisami, wraz z dostarczeniem Karty Przekazania Odpadów. o Wykonawca zapewni materiał konieczny do realizacji robót (chyba, że szczegółowe zapisy stanowią wprost inaczej). Materiał musi spełniać wymogi Dokumentacji Projektowej oraz STWiORB, a także musi zostać zaakceptowany przez Inżyniera (za pośrednictwem PPMT). o Wykonawca zapewni wykonanie wszelkiej niezbędnej dokumentacji towarzyszącej wykonaniu i odbiorom prac, o Wykonawca w kalkulacji ceny dla przedmiotowego zakresu uwzględni koszty mobilizacji i transportu w obrębie budowy; o Geodezja (tyczenie oraz inwentaryzacja) oraz badania laboratoryjne (zgodnie z STWiORB) po stronie Zamawiającego. Geodezja ,,robocza" po stronie Wykonawcy. o Prace wykonywane z uwzględnieniem wskazówek i poleceń Zamawiającego oraz Inżyniera. o Prace wykonywane zgodnie z przyjętym harmonogramem robót. o Wykonawca przyjmuje do wiadomości, że na terenie budowy będą wykonywane prace innych branż oraz zobowiązuje się do współpracy z innymi podmiotami realizującymi prace na terenie Inwestycji. o Wykonawca zobowiązuje się do pełnej współpracy z Kierownikiem Budowy, Inspektorem Nadzoru oraz Kierownikami Robót. o Po wybudowanych drogach technologicznych będzie odbywał się także ruch innych pojazdów. o Podczas prac transportowych Wykonawca zapewni skuteczne oczyszczanie okolicznych dróg publicznych. o Wszelkie wymienione roboty są traktowane jako obmiarowe, do wykonania na wyraźne zlecenie Zamawiającego. Przedmiar robót jest szacunkowy i może ulec zmianie. o Zamawiający może zrezygnować z realizacji oraz zakontraktowania części robót, a także może zwiększyć zakres robót do wykonania. o Wykonawca zapewni doraźne doglądanie i ewentualną poprawę elementów tymczasowej organizacji ruchu w obrębie prowadzonych prac. o w przypadku zidentyfikowania konieczności wykonania zwiększonego zakresu prac Podwykonawca zapewni opracowanie dokumentacji dotyczącej dodatkowego zakresu oraz zapewni personel celem jej wykonania; o o dla prac w obrębie dróg Podwykonawca zapewni odpowiedni personel do ręcznego kierowania ruchem w każdym przypadku zajścia takiej konieczności; w przypadkach konieczności wyłączenia napięcia w napowietrznych sieciach elektroenergetycznych- organizacja oraz pokrycie kosztów wyłączenia napięcia na danym odcinku sieci; 4.Udzielenie zamówienia w częściach i składanie ofert częściowych. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówienia w częściach i nie dopuszcza składania ofert częściowych.. Dokument nr: LK201/036/2024 Składanie ofert: Oferty winny zostać złożone nie później niż do dnia 11.12.2024 do godz. 10.00. Oferty składane w formie pisemnej winny zostać złożone w biurze budowy Zamawiającego: ul. Spacerowa 1, 83-330 Borkowo. Oferty składane za pośrednictwem poczty elektronicznej winny zostać przesłane na adresy: a.kujawski@ppmt.pl, m.zygowski@ppmt.pl Miejsce i termin realizacji: 5.Termin wykonania zamówienia. Wstępne terminy rozpoczęcia realizacji robót: a) Zadanie 1 - w terminie od 07.01.2024 r. do 05.12.2025 r. b) Zadanie 2 - w terminie od 21.07.2025 r. do 05.12.2025 r. c) Zadanie 3 - w terminie od 21.08.2026 r. do 31.12.2026 r. Terminarz szczegółowy zostanie ustalony w dostosowaniu do aktualnego harmonogramu i faktycznego postępu prac, w tym Zamawiający przewiduje i dopuszcza połączenie zadania 2 i 3. Wymagania: Tryb udzielania zamówienia. Postępowanie zakupowe prowadzone jest w trybie zapytania ofertowego otwartego, na bazie zasad określonych w ,,Regulaminie udzielania zamówień przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o." przyjętym uchwałą nr 162 Zarządu Spółki z dnia 07 czerwca 2024 r. (dalej ,,Regulamin"). Regulamin dostępny jest do wglądu w siedzibie Zamawiającego oraz na stronie internetowej: http://ppmt.pl/do-pobrania/ 6.Prawo opcji. Zamówienie nie obejmuje prawa opcji. 7.Warunki udziału Wykonawców w postępowaniu zakupowym. 7.1. W postępowaniu zakupowym mogą brać udział wyłącznie Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: a) posiadają kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, jeżeli obowiązek taki wynika z odrębnych przepisów, b) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, c) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz zdolności techniczne i zawodowe, w szczególności dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, d) dokonali wizji lokalnej w terenie, e) posiadają kadrę niezbędną do wykonania przedmiotowego zadania, tj. w szczególności: o kierownika robót drogowych posiadającego uprawnienia w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi f) uzyskali przerób finansowy w roku 2023 w wysokości min. 15 000 000 zł netto; g) wykonali w ciągu 3 ostatnich lat minimum 2 roboty budowlane polegające na budowie/przebudowie/rozbudowie/remoncie drogi Wojewódzkiej. 7.2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zakupowym zostanie dokonana na zasadzie formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o przedłożone przez Wykonawcę dokumenty i oświadczenia, wskazane w pkt 8 poniżej. 7.3. Zamawiający dopuszcza do udziału w postępowaniu zakupowym Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu zakupowym albo do reprezentowania ich w postępowaniu zakupowym i zawarcia umowy zakupowej z Zamawiającym i przekazać Zamawiającemu pisemne pełnomocnictwo w powyższym zakresie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną wobec Zamawiającego odpowiedzialność za wykonanie umowy zakupowej i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy zakupowej. Wskazane powyżej warunki udziału w postępowaniu zakupowym winny być spełnione łącznie przez wszystkich Wykonawców. 8.Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawców. 8.1. Wraz z ofertą sporządzoną na formularzu, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszych warunków zamówienia, Wykonawcy zobowiązani są do złożenia następujących dokumentów: aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania, oświadczenia, o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zakupowym podpisanego przez osoby upoważnione do reprezentacji Wykonawcy, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszych warunków zamówienia, pełnomocnictwa dla osób składających w imieniu Wykonawcy oświadczenia woli lub wiedzy, jeżeli umocowanie tych osób do składania oświadczeń w imieniu Wykonawcy nie wynika z wpisów do właściwego rejestru albo ewidencji, dowodu wniesienia wadium: a) w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej - potwierdzenie przelewu (w celu wyeliminowania przypadków braku wniesienia wadium przed terminem składania ofert; Zamawiający sugeruje dokonanie przelewu dnia poprzedzającego dzień składania ofert, co daje gwarancję znajdowania się środków pieniężnych na rachunku Zamawiającego w wymaganym terminie, b) w przypadku wniesienia wadium w formie poręczenia banku, gwarancji bankowej albo ubezpieczeniowej - potwierdzona za zgodność kopia poręczenia albo gwarancji winna być dołączona do oferty jako załącznik nr 3 (dowód wniesienia wadium), zaś oryginał dokumentu poręczenia albo gwarancji winien być dostarczony w oryginale do siedziby PPM-T przed terminem składania ofert (dostarczenie oryginału dokumentu dotyczy składania oferty zarówno w formie pisemnej jak i za pośrednictwem poczty elektronicznej). 8.2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 1) składa odpis albo informację z odpowiedniego rejestru albo ewidencji, a w przypadku braku takiego rejestru albo ewidencji, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument; 2) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; Dokumenty, o których mowa pkt 1 i pkt 2 lit. b powyżej, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 2 lit. a powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1 i 2 powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 8.3. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu zakupowym oraz potwierdzenia, że oferta nie podlega odrzuceniu Wykonawcy zobowiązaniu są złożyć następujące dokumenty: 1) informację z Krajowego Rejestru Karnego wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, potwierdzającej, że Wykonawca będący osobą fizyczną nie został prawomocnie skazany za przestępstwo: a) którym mowa w art. 165a, art. 181-188, art. 189a, art. 218-221, art. 228-230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270- 309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie, b) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny, c) skarbowe; zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub innego dokumentu, potwierdzającego okoliczność uzyskania przewidzianego prawem zwolnienia, odroczenia, rozłożenia na raty zaległych płatności lub wstrzymania w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne lub innego dokumentu potwierdzającego okoliczność uzyskania przewidzianego prawem zwolnienia, odroczenia, rozłożenia na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których te roboty budowlane zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji zamawiający może dopuścić, aby wykazy dotyczyły zamówień wykonanych w okresie dłuższym niż wskazane powyżej przed terminem składana ofert - Wykonawca wykonał roboty budowlane tj. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy: a) w tym okresie należycie wykonał co najmniej 1 robotę budowlaną o wartości min. 5 000 000,00 zł netto obejmującą kompleksową wielobranżową (wraz z branżami np. sanitarną, elektroenergetyczną) budowę/przebudowę/rozbudowę/remont drogi klasy nie niższej niż Z [drogi powiatowej/wojewódzkiej]; b) w tym okresie należycie wykonał co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na wykonaniu nawierzchni bitumicznej o powierzchni minimum 150 m2, montażu sączków odwodnienia izolacji i drenażu poprzecznego i podłużnego na nowym obiekcie inżynierskim; wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia, zgodnie z wymogami pkt. 7.1 pkt.e),; potwierdzone kopie dokumentów stwierdzających, że osoba, która będzie kierować robotami posiada uprawnienia budowlane w branży inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń oraz zaświadczenie o wpisaniu na listę członków właściwej terenowo Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, ważnych co najmniej przed upływem terminu składania ofert, zgodnie z wymogami pkt. 7.1 pkt.e), sprawozdanie finansowe albo jego część, w przypadku gdy sporządzenie sprawozdania wymagane jest przepisami prawa kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również odpowiednio z opinią o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku Wykonawców niezobowiązanych do sporządzenia sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających na przykład obroty oraz aktywa i zobowiązania - za rok 2023, 9. Wymagania dotyczące wadium. Wykonawca zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100 ). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych, gwarancjach bankowych, 3) gwarancjach ubezpieczeniowych. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony w BNP PARIBAS o numerze 72 1600 1303 0004 1001 2230 5001. W tytule przelewu należy wskazać ,,Wadium w postępowaniu zakupowym nr LK201/036/2024". Wadium wnoszone w innej formie należy złożyć zgodnie z zapisami pkt. 8.1. 4) lit. b) 10. Termin związania ofertą. Termin związania ofertą wynosi 90 dni od upływu terminu składania ofert. 11. Komunikacja Wykonawcy z Zamawiającym. W toku postępowania zakupowego wszystkie dokumenty, z wyjątkiem ofert, są przekazywane Zamawiającemu przez Wykonawców w formie pisemnej, za pośrednictwem faksu lub poczty elektronicznej. 12. Opis sposobu przygotowania ofert. Oferta winna zostać sporządzona na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszych warunków zamówienia wraz z załączonym rozbiciem cenowym (RCO). Do oferty winny zostać załączone wszystkie dokumenty wskazane w pkt 8 powyżej. Dokumenty sporządzone w języku obcym winny być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez osobę reprezentującą Wykonawcę. Wszystkie strony oferty winny zostać kolejno ponumerowane. Wszystkie strony oferty, a także miejsca, w których Wykonawca naniósł zmiany, winny być parafowane przez osobę reprezentującą Wykonawcę. Oferty mogą być składane w formie pisemnej albo za pośrednictwem poczty elektronicznej. W przypadku składania dokumentów w formie pisemnej, wszystkie dokumenty w postępowaniu zakupowym są składane przez Wykonawcę w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę reprezentującą Wykonawcę. W przypadku składania oferty w formie pisemnej, oferta wraz z wszystkimi załączonymi do niej dokumentami (z wyłączeniem oryginału wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz) winna zostać zbroszurowana. W takim przypadku oferta winna znajdować się w zamkniętej kopercie zawierającej adnotację ,,Oferta w postępowaniu zakupowym nr LK201/025/2024"; termin składania ofert: 11.12.2024 godz. 10.00 oraz opatrzonej adresem Wykonawcy. W przypadku składania oferty za pośrednictwem poczty elektronicznej winna ona zostać przesłana na adres wskazany w pkt 13 poniżej. W takim przypadku plik z ofertą winien zostać zabezpieczony przed otwarciem hasłem, które przekazane będzie Zamawiającemu na jego żądanie po upływie terminu składania ofert. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 14. Opis sposobu obliczenia ceny. Wykonawca winien przedstawić ofertę cenową, którą należy określić na podstawie: Zakresu robót stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszych Warunków zamówienia, (ilości robót wskazane w Zakresie robót należy traktować jako orientacyjne, służące pomocniczo do wyceny robót i nie będą mogły być przedmiotem późniejszych roszczeń Wykonawcy), Pytań i odpowiedzi Inwestora, stanowiących załącznik nr 5 do niniejszych warunków zamówienia, Projektu Wykonawczego i STWiORB, stanowiących załącznik nr 6 do niniejszych warunków zamówienia, Wzoru Umowy zakupowej, stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszych warunków zamówienia. Pozostałe założenia istotne dla Wykonawcy, mające wpływ na sposób obliczenia ceny ujęte zostały w uwagach w poszczególnych pozycjach Zakresu robót. 15. Kryteria oceny ofert. Oferty oceniane będą przez Zamawiającego w oparciu o przedłożone przez Wykonawcę dokumenty i oświadczenia, z uwzględnieniem kryterium ceny (100% znaczenia). 16. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy zakupowej. Przed zawarciem umowy zakupowej Wykonawca zobowiązany będzie wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy zakupowej w wysokości 10% łącznej ceny brutto za wykonanie całości udzielonego Wykonawcy zamówienia. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu, b) poręczeniach bankowych, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, na wniosek Wykonawcy wadium podlega zaliczeniu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy zakupowej. W trakcie realizacji umowy zakupowej Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy na jedną lub kilka form wskazanych powyżej, pod warunkiem zachowania ciągłości i wysokości zabezpieczenia. 17. Wzór umowy zakupowej. Wzór umowy zakupowej stanowi załącznik nr 3 do niniejszych warunków zamówienia. W załączonym wzorze umowy zakupowej zastosowano odmienne nazewnictwo podmiotów - zgodnie z Warunkami zamówienia podmioty występujące w postępowaniu to Zamawiający i Wykonawca, zaś zgodnie z projektem umowy zakupowej są to odpowiednio Wykonawca i Podwykonawca. 18. Negocjacje handlowe. Zamawiający przewiduje przeprowadzenie negocjacji handlowych z Wykonawcami, których oferty nie podlegają odrzuceniu. Przedmiotem negocjacji będą wszystkie parametry odnoszące się do przedmiotu i warunków realizacji zamówienia. W wyniku przeprowadzenia negocjacji handlowych Zamawiający może wprowadzić zmiany do niniejszych warunków zamówienia. Po przeprowadzeniu negocjacji handlowych Zamawiający przekaże o zmianach w warunkach zamówienia oraz zaprosi ich do złożenia ofert ostatecznych. Wykonawcom informacje 19. Zmiany umowy zakupowej. Zmiany umowy zakupowej możliwe będą wyłącznie w następujących przypadkach: a) b) c) gdy zmiany są konieczne ze względu na uzasadniony interes Zamawiającego lub wystąpienie szczególnych okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy zakupowej, gdy zmiany nie są istotne w stosunku do treści zawartej umowy zakupowej, zmiany przepisów prawa obowiązujących w dniu zawarcia umowy zakupowej. UWAGA: Umowa może zostać zawarta z potencjalnym Wykonawcą po udzieleniu zgody PKP PLK na zawarcie Umowy z Podwykonawcą. Kontakt: Osoba upoważniona do kontaktu: Arkadiusz Kujawski, a.kujawski@ppmt.pl, tel. 691 660 057 Michał Żygowski, m.zygowski@ppmt.pl, tel. 691 254 106 |
© eurobudowa.pl 2004-2025