wielkopolskie (Poznań)
wielkopolskie (Poznań)
wielkopolskie (Leszno)
wielkopolskie (Poznań)
śląskie (Katowice)
opolskie (Niemodlin)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Przebudowa schodów ewakuacyjnych |
Data zamieszczenia: | 2024-12-05 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
UNIWERSYTET WROCŁAWSKI Plac Uniwersytecki 1 50-137 Wrocław powiat: Wrocław +48 71 375 20 04 anna.pawliszyn@uwr.edu.pl https://platformazakupowa.pl/transakcja/1032282 |
Województwo: | dolnośląskie |
Miasto: | Wrocław |
Wadium: | w wymaganiach |
Nr telefonu: | +48 71 375 20 04 |
Termin składania ofert: | 2025-01-10 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Przebudowa schodów ewakuacyjnych do budynku Wydziału Nauk Biologicznych Uniwersytetu Wrocławskiego przy Ul. Sienkiewicza 21 we Wrocławiu Krótki opis przedmiotu zamówienia 1. Rodzaj zamówienia: robota budowlana. 2. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa schodów ewakuacyjnych do budynku Wydziału Nauk Biologicznych Uniwersytetu Wrocławskiego znajdującego się przy Ul. Sienkiewicza 21 we Wrocławiu. 3. Zakres prac będzie zgodny z dokumentacją projektową i STWiORB oraz z opisem przedmiotu zamówienia, a w szczególności będzie obejmował: 1) demontaż i renowację stalowej balustrady i ogrodzenia przestrzeni pod schodami, 2) zamontowanie stalowego pochwytu przy ścianie pilastra, 3) wyłożenie kostką granitową fragmentu nawierzchni powstałej pomiędzy projektowanym biegiem schodowym a murem, 4) rozbiórkę istniejącego biegu schodowego wraz ze spocznikiem i skorodowaną konstrukcją,. 5) wykonanie nowej konstrukcji wsporczej biegu i spocznika oraz ich konstrukcji, 6) wykonanie nowej płyty biegu schodów i spocznika wg istniejących, 7) wykonanie nowych spadków, nowej nawierzchni kamiennej schodów i spocznika, 8) wykonanie nowych elementów mocujących i mocowania balustrady stalowej po renowacji, 9) odsolenie, osuszenie i zabezpieczenie ścian piwnic od strony zewnętrznej i wewnętrznej pomieszczenia pod schodami, 10) renowacja - osuszenie i zabezpieczenie przeciwwilgociowo części ścian przy biegu i pod nim - od strony zewnętrznej i wewnętrznej, 11) osuszenie i renowacja fragmentów ścian i stropu w poziomie parteru przy wejściu do budynku, 12) wykonanie opaski przyściennej pod biegiem schodowym, 13) renowację fragmentów elementów kamiennych w obrębie biegu, 14) wykonanie nawierzchni stopni i spocznika z płyt kamiennych gr. 4 cm z odpowiednimi spadkami. 4. Zakres robót szczegółowo obejmuje dokumentacja projektowa (czyli Projekt Architektoniczno-Budowlany, Projekt Techniczny, Projekt Wykonawczy, STWiORB, przedmiar robót oraz opis przedmiotu zamówienia) stanowiące odpowiednio załącznik nr 3 do SWZ wraz ze wszystkimi robotami niezbędnymi i towarzyszącymi dla realizowania przedmiotu zamówienia. 5. Szczegółowy zakres obowiązków wykonania przedmiotu zamówienia oraz zasady dotyczące płatności znajdują się we wzorze umowy stanowiącym projektowane postanowienia umowy w rozumieniu art. 281 ust. 1 pkt 7 uPzp Wzór umowy stanowi załącznik nr 4 do SWZ. CPV: 45110000-1, 45200000-9 Dokument nr: 2024/BZP 00635598, BZP.2712.12.2024.AP Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2025-01-10 10:30 Specyfikacja: SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA 3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://platformazakupowa.pl/pn/uniwersytet_wroclawski/proceedings 3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie. 3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak. 3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja elektroniczna między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej poprzez Platformę Przetargową (zwanej dalej ,,Platformą") pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/uniwersytet_wroclawski/proceedings, w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem niniejszego postępowania. 3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Instrukcjach dla użytkowników dostępnych pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin 2. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie, tj.: a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, c) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer, d)włączona obsługa JavaScript, e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, 3. Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3. 4. Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar. 5. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: a) akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej Platformy w zakładce ,,Regulamin" oraz uznaje go za wiążący, b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej na Platformie 6. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB. 7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z Platformy, w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce ,,Wyślij wiadomość do zamawiającego"). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu, ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 8. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z Platformy dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy znajdują się w zakładce ,,Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45- instrukcje. 9. Wsparcia technicznego udziela jej dostawca: Centrum Wsparcia Klienta Platformy: platformazakupowa.pl; tel. 22 101 02 02; email: cwk@platformazakupowa.pl 10. Oferta, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 uPzp, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 uPzp, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej w języku polskim, w ogólnodostępnych formatach danych, w szczególności .pdf, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .jpg (.jpeg) oraz składa pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (z kwalifikowanym podpisem) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie. 3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy 3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: polski 3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz.04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO" oraz art. 19 p.z.p., Zamawiający - Uniwersytet Wrocławski - informuje, że: przez Rektora; o o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych podawanych w związku z realizacją procedur udzielania zamówień publicznych decyduje Uniwersytet jako Administrator danych; o Administrator wyznaczył osobę pełniącą zadania Inspektora Ochrony Danych Osobowych i można kontaktować się poprzez adres email: iod@uwr.edu.pl; o Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu wyłonienia wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu o zamówienie publiczne przeprowadzane zgodnie z p.z.p. oraz w pozostałych celach określonych w p.z.p.; o odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 p.z.p.; ponadto dane osobowe mogą zostać przekazane na zasadach wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej; o okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych wynosi odpowiednio: zgodnie z art. 78 ust. 1 p.z.p., przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; w przypadku zamówień współfinansowanych ze środków UE przez okres, o którym mowa w art. 125 ust 4 lit d) w zw z art. 140 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 i wynikających z umów o dofinansowanie projektów finansowanych ze środków pochodzących z UE; okres przechowywania wynika również z ustawy z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach o obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z p.z.p., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i jest warunkiem zawarcia umowy o zamówienie publiczne; konsekwencją nieudostępnienia do przetwarzania danych osobowych będzie odrzucenie złożonej oferty o w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; o Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego (poza UE) /organizacji międzynarodowej na zasadach określonych w p.z.p. Może Pan/ Pani uzyskać kopię danych osobowych przekazywanych do państwa trzeciego na zasadach wynikających z p.z.p.; o posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; -na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; -prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; - w przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; - wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie przysługuje Pani/Panu: w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 2. Jeżeli na etapie realizacji umowy nastąpi taka konieczność Zamawiający będzie wymagał podpisania umowy powierzenia danych osobowych. 3. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX p.z.p., do upływu terminu na ich wniesienie; 4. W przypadku, gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba, że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; 5. Udostępnienie ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia; 6. W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez Zamawiającego, z uprawnienia, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, Zamawiający może żądać od osoby, występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia; 7. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników; 8. W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 RODO, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego Składanie ofert: Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem platformy elektronicznej, dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1032282 TERMIN SKŁADANIA ofert: 2025-01-10 10:00 Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/uniwersytet_wroclawski/proceedings Miejsce i termin realizacji: Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 150 dni Wymagania: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 2 500,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące pięćset, 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 uPzp 3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. 4. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) gwarancjach bankowych; 3) gwarancjach ubezpieczeniowych; 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.u. z 2020 r. poz. 299) 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Uniwersytetu Wrocławskiego: Santander Bank Polska S.A. we Wrocławiu 12 1090 2503 0000 0001 1257 6100 IBAN: PL 12 1090 2503 0000 0001 1257 6100 SWIFT: WBKPPLPP z dopiskiem: wadium do postępowania nr BZP.2712.12.2024.AP 6. Wadium w formie pieniężnej winno znaleźć się na wskazanym rachunku Zamawiającego do terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu uznaje się za wniesione z chwilą jego wpłynięcia na wskazane konto Zamawiającego. Dokument potwierdzający dokonanie przelewu zaleca się załączyć do oferty. 7. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 uPzp, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. 9. Treść gwarancji/poręczenia wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem; 3) określenie przedmiotu zamówienia; 4) kwotę gwarancji/poręczenia; 5) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne wystąpienie Zamawiającego do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 uPzp; 6) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji (nie może być krótszy niż termin związania ofertą - z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert); Pozostałe postanowienia dot.wadium zawarte są w rodziale IX w SWZ SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia. 4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie 4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.2712.12.2024.AP 4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane 4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak 4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 215371,63 PLN 4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 175504,92 PLN 4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie 4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak 4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia: Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy 4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia: 4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia 1. Rodzaj zamówienia: robota budowlana. 2. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa schodów ewakuacyjnych do budynku Wydziału Nauk Biologicznych Uniwersytetu Wrocławskiego znajdującego się przy ul. Sienkiewicza 21 we Wrocławiu. 3. Zakres prac będzie zgodny z dokumentacją projektową i STWiORB oraz z opisem przedmiotu zamówienia, a w szczególności będzie obejmował: 1) demontaż i renowację stalowej balustrady i ogrodzenia przestrzeni pod schodami, 2) zamontowanie stalowego pochwytu przy ścianie pilastra, 3) wyłożenie kostką granitową fragmentu nawierzchni powstałej pomiędzy projektowanym biegiem schodowym a murem, 4) rozbiórkę istniejącego biegu schodowego wraz ze spocznikiem i skorodowaną konstrukcją,. 5) wykonanie nowej konstrukcji wsporczej biegu i spocznika oraz ich konstrukcji, 6) wykonanie nowej płyty biegu schodów i spocznika wg istniejących, 7) wykonanie nowych spadków, nowej nawierzchni kamiennej schodów i spocznika, 8) wykonanie nowych elementów mocujących i mocowania balustrady stalowej po renowacji, 9) odsolenie, osuszenie i zabezpieczenie ścian piwnic od strony zewnętrznej i wewnętrznej pomieszczenia pod schodami, 10) renowacja - osuszenie i zabezpieczenie przeciwwilgociowo części ścian przy biegu i pod nim - od strony zewnętrznej i wewnętrznej, 11) osuszenie i renowacja fragmentów ścian i stropu w poziomie parteru przy wejściu do budynku, 12) wykonanie opaski przyściennej pod biegiem schodowym, 13) renowację fragmentów elementów kamiennych w obrębie biegu, 14) wykonanie nawierzchni stopni i spocznika z płyt kamiennych gr. 4 cm z odpowiednimi spadkami. 4. Zakres robót szczegółowo obejmuje dokumentacja projektowa (czyli Projekt Architektoniczno-Budowlany, Projekt Techniczny, Projekt Wykonawczy, STWiORB, przedmiar robót oraz opis przedmiotu zamówienia) stanowiące odpowiednio załącznik nr 3 do SWZ wraz ze wszystkimi robotami niezbędnymi i towarzyszącymi dla realizowania przedmiotu zamówienia. 5. Szczegółowy zakres obowiązków wykonania przedmiotu zamówienia oraz zasady dotyczące płatności znajdują się we wzorze umowy stanowiącym projektowane postanowienia umowy w rozumieniu art. 281 ust. 1 pkt 7 uPzp Wzór umowy stanowi załącznik nr 4 do SWZ. 4.2.6.) Główny kod CPV: 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 150 dni 4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie 4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie 4.3.) Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający oceni jedynie te oferty, które zostaną złożone przez Wykonawców niepodlegających wykluczeniu oraz nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego. 2. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował : 1)Cena [PLN] - waga 84 % (C) 2)Okres oferowanego okresu gwarancji i rękojmi na wykonane roboty- waga 10 % (G) 3)Terminu realizacji zamówienia - waga 6 % (T) Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1 % = 1 pkt. 3. Łączna wartość punktowa oferty wyliczana będzie wg wzoru: W = C + G + T Maks łączna ilość punktów, jaką może otrzymać oferta Wykonawcy wynosi 100 pkt. 3.1. Wartość punktowa w Kryterium 1 (C) wyliczana będzie z zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku, wg wzoru: C = Cmin/Cn x 84 gdzie: Cmin - CENA OFERTOWA brutto - najniższa wśród ocenianych ofert; Cn - CENA OFERTOWA brutto ocenianej oferty. 84 - współczynnik wynikający z przyjętej wagi za dane kryterium Oferta z najniższą ceną (brutto) otrzyma maksymalną liczbę punktów - 84 pkt. 3.2 W Kryterium 2 (G) punktowany będzie okres gwarancji i rękojmi na wykonane roboty - zgodnie z § 11 wzoru umowy. Punkty w tym kryterium zostaną przyznane na podstawie oferowanego przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ) okresu gwarancji i rękojmi. Odpowiednią ilość punktów otrzyma Wykonawca, który zaoferuje: Okres gwarancji i rękojmi na wykonane roboty (liczony od daty odbioru końcowego zakończonego sporządzeniem Protokołu Odbioru Końcowego Robót) Liczba punktów: 60 miesięcy - 0 pkt, 72 miesiące - 5 pkt, 84 miesiące-10 pkt. Maksymalna ilość punktów, jaką może otrzymać oferta Wykonawcy wynosi 10 pkt, przy założeniu, że minimalny (podstawowy) okres gwarancji i rękojmi wynosi 60 miesięcy, a maksymalny 84 miesięcy. Wykonawca ma obowiązek zaoferować przynajmniej minimalny okres gwarancji i rękojmi oczekiwany przez Zamawiającego, czyli 60 miesięcy. Jeżeli Wykonawca wskaże w ofercie okres gwarancji i rękojmi krótszy niż 60 miesięcy, jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) uPzp. Brak podania w ofercie okresu gwarancji i rękojmi oznaczać będzie, że Wykonawca zaoferuje wymagany przez Zamawiającego minimalny okres. W takim przypadku Wykonawca otrzyma 0 punktów w tym kryterium. W przypadku podania okresu gwarancji i rękojmi dłuższego niż maksymalny oczekiwany przez Zamawiającego, Zamawiający do oceny ofert przyjmie okres maksymalny, tj. 84 miesięcy. Do umowy będzie wpisany okres gwarancji i rękojmi wskazany w ofercie. W przypadku podania wartości pośrednich między granicznymi terminami, Zamawiający w celu oceny oferty będzie podane wartości pośrednie zaokrąglał w dół do krótszego okresu. 3.3 W Kryterium 3 (T) punktowany będzie termin wykonania robót - zgodnie z § 6 wzoru umowy. Punkty w tym kryterium zostaną przyznane na podstawie oferowanego przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ) terminu wykonania robót. Odpowiednią ilość punktów otrzyma Wykonawca, który zaoferuje: Termin wykonania robót (liczony od daty zawarcia umowy) Liczba punktów 150 dni 0 pkt, 140 dni 2 pkt, 130 dni 4 pkt, 120 dni 6 pkt. Maksymalna ilość punktów, jaką może otrzymać oferta Wykonawcy wynosi 6 pkt, przy założeniu, że podstawowy termin wykonania robót wynosi 150 dni, a najkrótszy 120 dni. Wykonawca ma obowiązek zaoferować przynajmniej podstawowy termin wykonania robót oczekiwany przez Zamawiającego, czyli 150 dni. Jeżeli Wykonawca wskaże w ofercie termin dłuższy niż 150 dni, jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) uPzp. Brak podania w ofercie terminy realizacji robót oznaczać będzie, że Wykonawca zaoferuje wymagany przez Zamawiającego podstawowy termin, czyli 150 dni. W takim przypadku Wykonawca otrzyma 0 punktów w tym kryterium. W przypadku podania terminu krótszego niż minimalny oczekiwany przez Zamawiającego (czyli 120 dni), Zamawiający do oceny ofert przyjmie termin minimalny, tj. 120 dni. (...) 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 84 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres oferowanego okresu gwarancji i rękojmi na wykonane roboty 4.3.6.) Waga: 10 Kryterium 3 4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Terminu realizacji zamówienia 4.3.6.) Waga: 6 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak 5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: Art. 109 ust. 1 pkt 4 Art. 109 ust. 1 pkt 7 Art. 109 ust. 1 pkt 8 Art. 109 ust. 1 pkt 10 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak 5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu. 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1.1. nie podlegają wykluczeniu: 1.1.1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę na postawie art. 108 ust. 1 uPzp, w art. 109 ust. 1 pkt 4, 7, 8 i 10 oraz z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawcę, wobec którego zachodzą przesłanki określone w art. 7 ust 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego 1.2. 1.1. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1.2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga zdolności do występowania w obrocie gospodarczym. 1.2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie; 1.2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunków w ww. zakresie. 1.2.4. zdolności technicznej lub zawodowej, Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: 1.2.4.1 w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie zrealizował, co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości co najmniej 120 000,00 zł brutto, realizowaną na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków, polegającą na przebudowie i/lub rozbudowie i/lub remoncie takiego obiektu. Okres Wyrażony w latach, o których mowa powyżej, liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert. Do przeliczenia wartości występujących w innych walutach niż PLN Zamawiający jako kurs przeliczeniowy przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, przy czym średnie kursy walut dostępne są pod następującym adresem internetowym: http://www.nbp.pl/home.aspxf=/Kursy/kursy.html 1.2.4.2 dysponuje lub będzie dysponował następującą osobą skierowaną do realizacji zamówienia publicznego tj.: - osobą posiadającą prawo do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w odpowiedniej specjalności w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.) zwaną uPB lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniejszych regulacji oraz ustawy 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 551 ze zm.), a w szczególności osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi specjalności: - Kierownik budowy, posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, który przez co najmniej 18 miesięcy brał udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury (art. 37c Ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami). Wykonawca może dysponować osobami, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe, zdobyte w innych państwach, zostały uznane zgodnie z art. 12 a uPB na zasadach określonych w przepisach odrębnych, tj. m. in. ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. z 2021 r. poz. 1646 ze zm.). W przypadku liczenia doświadczenia zawodowego u Kierownika robót budowlanych (liczone w miesiącach), Zamawiający będzie brał pod uwagę jedynie okresy odbytego doświadczenia w kolejno następujących po sobie miesiącach. Nakładające się okresy nie będą brane pod uwagę - nie będą liczone. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, Zamawiający uzna za spełniony warunek: 2.1. Określony w ppkt 1.2.4.1 - warunek spełni przynajmniej jeden z Wykonawców samodzielnie, 2.2. Określony w ppkt 1.2.4.2 - dopuszcza się łączenie potencjałów w ramach tego warunku. Wykonawcy mogą spełnić go łącznie. 2.3. Zgodnie z art. 117 ust. 3 w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji, doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o wykonanie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 3. Zgodnie z art. 116 ust. 2 uPzp, oceniając zdolność techniczną lub zawodową Zamawiający może, na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. W takim przypadku podmiot udostępniający zasoby musi w odniesieniu do warunku określonego: - w ppkt 1.2.4.1 - warunek spełni przynajmniej podmiot udostępniający zasoby, - w ppkt 1.2.4.2 - spełnić go łącznie z Wykonawcą lub spełnić go samodzielnie. 5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 6. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 1.2.4 uPzp, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy (zgodnie z katalogiem dokumentów i oświadczeń, o których mowa w rozdz. VII SWZ dot. podstaw wykluczenia). 7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu. 8. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby. 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia: 1.1 potwierdzających brak podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego: 1.1.1 oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w zakresie przesłanek, o których mowa w art. 108 ust. 1 uPzp oraz 109 ust. 1 pkt 7, 8 i 10 uPzp. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ; 1.1.2 odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 uPzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, a także w zakresie art. 7 Ustawy sankcyjnej; 2. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 uPzp, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt II 1.1 powyżej, dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania. 3. W przypadku złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców składa podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt II. 1.1, dotyczące każdego z nich, potwierdzających, że nie zachodzą wobec nich podstawy wykluczenia z postępowania. 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 1.1.2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem. 5. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 4 powyżej, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem. 6. Do podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 uPzp mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pkt 4-5 stosuje się odpowiednio. 7. Zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych od podwykonawcy, który nie jest podmiotem udostępniającym zasoby na zasadach określonych w art. 118 uPzp. 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia: 1.2 potwierdzających spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej i zawodowej: 1.2.1. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat od dnia , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty; Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca bezpośrednio uczestniczył; wzór wykazu robót stanowi załącznik nr 5 do SWZ; 1.2.2. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SWZ; 5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: Zamawiający żąda złożenia następujących przedmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą, o których mowa w art. 106 ust. 1 ustawy Pzp, potwierdzających spełnianie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego: 13.1. Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia Załącznika nr 1 Formularz Ofertowy w pkt IV dotyczącym przedmiotowych środków dowodowych, pozwalającym stwierdzić zgodność oferowanych materiałów z wymaganiami Zamawiającego przedstawionymi odpowiednio w opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający akceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeśli potwierdzają, że oferowane roboty budowlane i materiały spełniają określone przez Zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria. 13.2. W przypadkach, kiedy w opisie przedmiotu zamówienia wskazane zostały znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje materiały lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, oznacza to, że Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia w wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób. W takich sytuacjach ewentualne wskazania na znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, należy odczytywać z wyrazami ,,lub równoważne". Jeśli Zamawiający wskazał marki lub nazwy handlowe określa to klasę produktu, będącego przedmiotem zamówienia i służy ustaleniu standardu, a nie wskazuje na konkretny wyrób czy producenta. Zamawiający wskazuje kryteria stosowane w celu oceny równoważności: - za równoważny materiał Zamawiający uzna materiał spełniający minimalne wymagania jakościowe, eksploatacyjne i techniczne odpowiadające wymaganiom wskazanym przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia i dokumentacji technicznej. Oznacza to, że produkt równoważny musi mieć parametry nie gorsze niż wskazane przez Zamawiającego, tzn. przynajmniej na poziomie takim jak wymaga Zamawiający. Wszelkie koszty i czynności związane z potwierdzeniem spełniania przez ofertę równoważną parametrów jakościowych spoczywają na Wykonawcy. 13.3. W przypadku oferowania produktu o innej nazwie niż wymagana przez Zamawiającego, Wykonawca obowiązany jest wykazać w ofercie, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego poprzez podanie odpowiednio w Załączniku nr 1 Formularz Ofertowy, nazw materiałów budowlanych, jednoznacznie wskazujących, że zaoferowane produkty są równoważne do wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia oraz dołączenie do oferty, w szczególności przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-107 uPzp, udowadniając, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. W szczególności jako przedmiotowy środek dowodowy Zamawiający żąda szczegółowej specyfikacji technicznej producenta potwierdzającej, że oferowany materiał równoważny posiada parametry przynajmniej na poziomie takim jak wymaga Zamawiający. Dokumenty te mają być opisane w sposób nie budzący wątpliwości do jakiego materiału są dedykowane. 13.4. W sytuacjach, kiedy Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 uPzp, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Pozostałe postanowienia dotyczące przedmiotowych środków dowodowych składanych na potwierdzenie równoważności zawarte są w rozdz. IV pkt. 13 SWZ 5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie 5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: 1. Formularza oferty sporządzonego według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ; 2. Oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ; 3. (jeżeli dotyczy) Oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 uPzp - w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia (np. spółka cywilna, konsorcjum), wzór stanowi załącznik nr 9 do SWZ;. 4. Pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy dla osoby/osób podpisującej/cych ofertę odpowiednio zgodnie z Rozdziałem XI pkt 7 lub 8 SWZ; 5. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych Wykonawca składa przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w rozdziale IV pkt 13.3 i 13.5 SWZ, udowadniające, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia; 6. (jeżeli dotyczy) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby udostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy, o którym mowa w rozdziale VII pkt 2 SWZ, wzór stanowi załącznik nr 7 do SWZ; 7. (jeżeli dotyczy) W przypadku, gdy oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233), Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku - szczegóły opisane w pkt 6 rozdziału XI SWZ. SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA 6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie 6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie 6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak 6.4.1) Informacje dotyczące wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 2 500,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące pięćset, 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 uPzp 3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. 4. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) gwarancjach bankowych; 3) gwarancjach ubezpieczeniowych; 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.u. z 2020 r. poz. 299) 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Uniwersytetu Wrocławskiego: Santander Bank Polska S.A. we Wrocławiu 12 1090 2503 0000 0001 1257 6100 IBAN: PL 12 1090 2503 0000 0001 1257 6100 SWIFT: WBKPPLPP z dopiskiem: wadium do postępowania nr BZP.2712.12.2024.AP 6. Wadium w formie pieniężnej winno znaleźć się na wskazanym rachunku Zamawiającego do terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu uznaje się za wniesione z chwilą jego wpłynięcia na wskazane konto Zamawiającego. Dokument potwierdzający dokonanie przelewu zaleca się załączyć do oferty. 7. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 uPzp, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. 9. Treść gwarancji/poręczenia wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem; 3) określenie przedmiotu zamówienia; 4) kwotę gwarancji/poręczenia; 5) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne wystąpienie Zamawiającego do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 uPzp; 6) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji (nie może być krótszy niż termin związania ofertą - z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert); Pozostałe postanowienia dot.wadium zawarte są w rodziale IX w SWZ 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak 6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie niniejszego zamówienia. Wykonawcy występujący wspólnie (np. spółki cywilne, konsorcja), zgodnie z art. 58 ust. 2 p.z.p. zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia prowadzone będą wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik. 3. Pełnomocnictwo musi być opatrzone przez osobę/osoby uprawnioną(-e) do jego udzielenia tj.: zgodnie z formą reprezentacji każdego z Wykonawców kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Punkt 7.1 rozdziału XI SWZ stosuje się. 4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie 7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: § 14. Zmiany Umowy 1. Wszelkie zmiany Umowy mogą być dokonywane wyłącznie na zasadach określonych w art. 455 p.z.p., za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. 2. Zgodnie z art. 455 ust.1 ustawy p.z.p. Zamawiający przewiduje następujące warunki zmiany Umowy w stosunku do treści oferty: a) gdy nastąpi konieczność wykonania zmian w dokumentacji projektowej w wyniku nowych wytycznych lub decyzji administracyjnych lub w sytuacji, gdy będzie to niezbędne dla prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami prawa wykonania Przedmiotu Umowy i uniemożliwią wykonanie Przedmiotu Umowy w ustalonym w niniejszej Umowie terminie lub wynagrodzeniu - możliwa zmiana terminu Wykonania Przedmiotu Umowy maksymalnie o okres od dnia zgłoszenia przeszkody do dnia przekazania rozwiązania lub o okres, w którym Wykonawca nie mógł realizować Przedmiotu Umowy ponad termin określony w § 6 ust. 1 Umowy lub zmiana sposobu wykonania Przedmiotu Umowy lub zmiana wartości wynagrodzenia; b) gdy Wykonawca zaproponuje rozwiązania zamienne w stosunku do przyjętych w dokumentacji projektowej rozwiązań technicznych, będą one korzystne dla Zamawiającego i zostaną one przez Zamawiającego oraz Projektanta zaakceptowane - możliwa zmiana sposobu wykonania Przedmiotu Umowy lub zmiana wartości wynagrodzenia; c) na wniosek Zamawiającego dotyczący zmian sposobu realizacji i zakresu Przedmiotu Umowy, które wpłyną korzystnie na walory użytkowe budynku po uzyskaniu akceptacji Projektanta - możliwa zmiana terminu wykonania Przedmiotu Umowy maksymalnie o okres, w którym Wykonawca nie mógł realizować Przedmiotu Umowy ponad termin określony w § 6 ust. 1 Umowy lub zmiana sposobu wykonania Przedmiotu Umowy lub zmiana wartości wynagrodzenia; d) gdy Zamawiający zrezygnuje z wykonania pewnego zakresu robót przewidzianych w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdy ich wykonanie nie będzie konieczne dla prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami prawa, wykonania pozostałej części Przedmiotu Umowy - możliwa zmiana sposobu wykonania Przedmiotu Umowy lub zmiana wartości wynagrodzenia. Suma wartości robót zaniechanych nie może być większa niż 25% łącznej wartości wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 3 ust. 1 Umowy; e) gdy zajdzie konieczność wykonania robót, o których mowa w art. 455, ust. 1 pkt 3 i 4 oraz ust. 2 p.z.p. i przy spełnieniu warunków zawartych w w/w przepisach - możliwa zmiana sposobu wykonania Przedmiotu Umowy lub zmiana wartości wynagrodzenia lub terminu o okres niezbędny do zakończenia Przedmiotu Umowy; Pozostałe postanowienia dotyczące rodzaju i zakresu zmian oraz warunków ich wprowadzania zawarte są w par. 14 wzoru umowy stanowiącego zał. nr 4 do SWZ 7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak 7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Uwagi: Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający oceni jedynie te oferty, które zostaną złożone przez Wykonawców niepodlegających wykluczeniu oraz nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego. 2. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował : 1)Cena [PLN] - waga 84 % (C) 2)Okres oferowanego okresu gwarancji i rękojmi na wykonane roboty- waga 10 % (G) 3)Terminu realizacji zamówienia - waga 6 % (T) Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1 % = 1 pkt. 3. Łączna wartość punktowa oferty wyliczana będzie wg wzoru: W = C + G + T Maks łączna ilość punktów, jaką może otrzymać oferta Wykonawcy wynosi 100 pkt. 3.1. Wartość punktowa w Kryterium 1 (C) wyliczana będzie z zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku, wg wzoru: C = Cmin/Cn x 84 gdzie: Cmin - CENA OFERTOWA brutto - najniższa wśród ocenianych ofert; Cn - CENA OFERTOWA brutto ocenianej oferty. 84 - współczynnik wynikający z przyjętej wagi za dane kryterium Oferta z najniższą ceną (brutto) otrzyma maksymalną liczbę punktów - 84 pkt. 3.2 W Kryterium 2 (G) punktowany będzie okres gwarancji i rękojmi na wykonane roboty - zgodnie z § 11 wzoru umowy. Punkty w tym kryterium zostaną przyznane na podstawie oferowanego przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ) okresu gwarancji i rękojmi. Odpowiednią ilość punktów otrzyma Wykonawca, który zaoferuje: Okres gwarancji i rękojmi na wykonane roboty (liczony od daty odbioru końcowego zakończonego sporządzeniem Protokołu Odbioru Końcowego Robót) Liczba punktów: 60 miesięcy - 0 pkt, 72 miesiące - 5 pkt, 84 miesiące-10 pkt. Maksymalna ilość punktów, jaką może otrzymać oferta Wykonawcy wynosi 10 pkt, przy założeniu, że minimalny (podstawowy) okres gwarancji i rękojmi wynosi 60 miesięcy, a maksymalny 84 miesięcy. Wykonawca ma obowiązek zaoferować przynajmniej minimalny okres gwarancji i rękojmi oczekiwany przez Zamawiającego, czyli 60 miesięcy. Jeżeli Wykonawca wskaże w ofercie okres gwarancji i rękojmi krótszy niż 60 miesięcy, jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) uPzp. Brak podania w ofercie okresu gwarancji i rękojmi oznaczać będzie, że Wykonawca zaoferuje wymagany przez Zamawiającego minimalny okres. W takim przypadku Wykonawca otrzyma 0 punktów w tym kryterium. W przypadku podania okresu gwarancji i rękojmi dłuższego niż maksymalny oczekiwany przez Zamawiającego, Zamawiający do oceny ofert przyjmie okres maksymalny, tj. 84 miesięcy. Do umowy będzie wpisany okres gwarancji i rękojmi wskazany w ofercie. W przypadku podania wartości pośrednich między granicznymi terminami, Zamawiający w celu oceny oferty będzie podane wartości pośrednie zaokrąglał w dół do krótszego okresu. 3.3 W Kryterium 3 (T) punktowany będzie termin wykonania robót - zgodnie z § 6 wzoru umowy. Punkty w tym kryterium zostaną przyznane na podstawie oferowanego przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ) terminu wykonania robót. Odpowiednią ilość punktów otrzyma Wykonawca, który zaoferuje: Termin wykonania robót (liczony od daty zawarcia umowy) Liczba punktów 150 dni 0 pkt, 140 dni 2 pkt, 130 dni 4 pkt, 120 dni 6 pkt. Maksymalna ilość punktów, jaką może otrzymać oferta Wykonawcy wynosi 6 pkt, przy założeniu, że podstawowy termin wykonania robót wynosi 150 dni, a najkrótszy 120 dni. Wykonawca ma obowiązek zaoferować przynajmniej podstawowy termin wykonania robót oczekiwany przez Zamawiającego, czyli 150 dni. Jeżeli Wykonawca wskaże w ofercie termin dłuższy niż 150 dni, jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) uPzp. Brak podania w ofercie terminy realizacji robót oznaczać będzie, że Wykonawca zaoferuje wymagany przez Zamawiającego podstawowy termin, czyli 150 dni. W takim przypadku Wykonawca otrzyma 0 punktów w tym kryterium. W przypadku podania terminu krótszego niż minimalny oczekiwany przez Zamawiającego (czyli 120 dni), Zamawiający do oceny ofert przyjmie termin minimalny, tj. 120 dni. (...) 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 84 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres oferowanego okresu gwarancji i rękojmi na wykonane roboty 4.3.6.) Waga: 10 Kryterium 3 4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Terminu realizacji zamówienia 4.3.6.) Waga: 6 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie Termin związania ofertą: do 2025-02-07 |
© eurobudowa.pl 2004-2025