wielkopolskie (Poznań)
wielkopolskie (Poznań)
wielkopolskie (Leszno)
wielkopolskie (Poznań)
śląskie (Katowice)
opolskie (Niemodlin)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Regeneracja napędów zwrotnicowych |
Data zamieszczenia: | 2024-12-06 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
PERN S.A. z siedzibą w Płocku ul. Wyszogrodzka 133 09-410 Płock powiat: Płock tel.:515-728-158 , tel. 512-102-874, tel +48 (24) 266 23 00 fax +48 (24) 266 23 03 marcin.welz@pern.pl https://platformazakupowa.pern.pl/adverts/details/internalContract/NonAdvertActsDetails.xhtml?iDemand=4243 |
Województwo: | mazowieckie |
Miasto: | Płock |
Wadium: | 8.000,00 zł |
Nr telefonu: | tel.:515-728-158 , t |
Termin składania ofert: | 2025-01-08 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
,,Regeneracja napędów zwrotnicowych EEA-4 zainstalowanych na bocznicy kolejowej w BP21 w Dębogórzu". zgodnie z warunkami wskazanymi w SIWZ Szczegółowe informacje na temat przedmiotu i zakresu Zakupu oraz informacje organizacyjne dotyczące prowadzonego postępowania zawarte są w załączonej Specyfikacji Istotnych Warunków Zakupu (SIWZ). zaprasza do udziału w postępowaniu - w trybie przetargu nieograniczonego - którego przedmiotem jest wykonanie robót budowlanych w ramach Zakupu pn.: ,,Regeneracja napędów zwrotnicowych EEA-4 zainstalowanych na bocznicy kolejowej w BP 21 w Dębogórzu". II. PRZEDMIOT ZAKUPU 1. PRZEDMIOT ZAKUPU 1.1 Przedmiot Zakupu obejmuje wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji Zakupu pn.: ,,Regeneracja napędów zwrotnicowych EFA-4 zainstalowanych na bocznicy kolejowej BP 21 w Dębogórzu". 1.2 Szczegółowy zakres przedmiotu Zakupu, termin realizacji oraz warunki jego wykonania i odbioru określone zostały w: 1) Opisie przedmiotu Zakupu, który stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ. 2) Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmian Umowy nie modyfikujących zasadniczych warunków określonych we Wzorze Umowy. 3) Zamawiający informuje, że termin realizacji Zakupu nie może przekroczyć 48 tygodni od dnia podpisania Umowy do dnia zgłoszenia przedmiotu Umowy do odbioru końcowego. Dokument nr: ZPP.250.000243.2024 Otwarcie ofert: OTWARCIE OFERT Zamawiający nie przewiduje udziału Wykonawców przy otwarciu ofert. O wynikach Postępowania Wykonawcy zostaną powiadomieni za pośrednictwem Platformy zakupowej. Składanie ofert: Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem platformy elektronicznej, dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pern.pl/adverts/details/internalContract/NonAdvertActsDetails.xhtml?iDemand=4243 TERMIN SKŁADANIA ofert upływa 08.01.2025 r. godz.10.00. Wymagania: Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego. 2. Postępowanie przeprowadzone zostanie z wyłączeniem przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych. 3. W zakresie nieuregulowanym w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zakupu stosuje postanowienia Regulaminu Zakupów, przepisy Kodeksu cywilnego oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa. 5. Zamawiający nie dopuszcza: 5.1 składania ofert częściowych; 5.2 składania ofert wariantowych; 5.3 złożenia przez Wykonawcę więcej niż jednej oferty; 6. Zamawiający ma prawo zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zakupu, włączając w to kryteria oceny ofert, warunki udziału w Postępowaniu oraz sposób oceny ich spełniania. Zmiana może nastąpić w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert. W przypadku wprowadzenia takiej zmiany, informacja o tym zostanie niezwłocznie zamieszczona na Platformie Zakupowej (www.pern.pl/platformazakupowa/), w zakładce przedmiotowego Postępowania. Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego. 10. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. 11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia z Wykonawcami negocjacji oferty w zakresie kryterium oceny ofert, określonych w Dz. III pkt 5 SIWZ. Przedmiotem negocjacji mogą być parametry określone w danym Postępowaniu kryteriów wyboru oferty. O formie, warunkach i terminie przeprowadzenia negocjacji, Zamawiający poinformuje Wykonawców poprzez Platformę Zakupową. 12. Zamawiający zastrzega, że rozstrzygnięcie Postępowania poprzez wybór najkorzystniejszej oferty oraz zawarcie umowy na realizację Zakupu nastąpi pod warunkiem uprzedniego uzyskania przez Zamawiającego wszelkich niezbędnych zgód wydanych przez organy korporacyjne PERN. 13. Informujemy, że wzory gwarancji bankowych/ubezpieczeniowych obowiązujących obecnie w PERN S.A. znajdują się na stronie www.pern.pl - zakładka Platforma Zakupowa: https://pern.pl/platforma-zakupowa/. 2. PODWYKONAWCY 2.1 Zamawiający dopuszcza zatrudnienie Podwykonawców. 2.2 Podwykonawcy nie mają prawa zatrudniać dalszych podwykonawców. 2.3 Zasady zatrudniania Podwykonawców opisane są we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ. 2.4 Wykonawca obowiązany jest wskazać w sytuacji opisanej w pkt 1.4 Dz. III. SIWZ, dane potencjalnego Podwykonawcy i przedłożyć dotyczące go dokumenty, w zakresie tam wskazanym. 3. WIZJA LOKALNA 3.1 Dla potrzeb przygotowania oferty Wykonawca zobowiązany jest - pod rygorem wykluczenia z postępowania - do sprawdzenia ewentualnych warunków realizacji Zakupu poprzez przeprowadzenie na własny koszt i ryzyko wizji lokalnej Obiektu - po uzgodnieniu terminu jej odbycia z osobą wskazaną w pkt 9.2 Dz. I. SIWZ. 3.2 W zgłoszeniu przeprowadzenia wizji lokalnej, które należy uzgodnić telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej z osobą wskazaną w pkt 9.2 Dz. I. SIWZ, należy podać: - proponowany termin przeprowadzenia wizji lokalnej, - dane osób, które będą brać udział w wizji lokalnej (imię i nazwisko), Uwaga: jeśli w wizji lokalnej uczestniczyć będą osoby nie będące obywatelami RP albo posiadające podwójne obywatelstwo, zgłoszenie zamiaru jej przeprowadzenia powinno nastąpić co najmniej 5 dni roboczych przed planowanym terminem jej przeprowadzenia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odmowy dopuszczenia do wizji lokalnej zgłoszonych osób - bez podawania uzasadnienia. Odmowa dopuszczenia do wizji lokalnej nie może stanowić podstawy do jakichkolwiek roszczeń wobec PERN. 3.3 Osoby biorące udział w wizji lokalnej na terenie Obiektu zobowiązane są do posiadania i stosowania odzieży o właściwościach antyelektrostatycznych. Kompletny zestaw, okrywający tułów, ramiona i nogi składa się z kurtki, spodni oraz butów posiadających certyfikat na zgodność z PN-EN 1149-5 lub oznakowanie CE oraz z kasku ochronnego ze znakiem CE kat. II. Wskazane jest użycie kamizelki ostrzegawczej, Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego. antyelektrostatycznej (zgodnej z PN EN 1149-5). W przypadku braku kompletu ww. odzieży ochronnej, osoby przeprowadzające wizje lokalne mają obowiązek stosować kombinezony ochronne jednorazowe o właściwościach antyelektrostatycznych oraz opaski antyelektrostatyczne założone na obuwie zgodnie z instrukcją ich użytkowania. 3.4 Odbycie wizji zostanie potwierdzone stosowną notatką Wykonawcy dołączonym do oferty - Załącznik nr 9 do SIWZ. Dokument został dodany na Platformie Zakupowej w wersji edytowalnej. Należy go wypełnić i przekazać do podpisu Zamawiającemu podczas wizji lokalnej. Podpisane oświadczenie należy załączyć wraz z ofertą. III. ZASADY POSTĘPOWANIA 1. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ DOKUMENTY NA ICH POTWIERDZENIE 1.1 O udzielenie Zakupu będą mogli ubiegać się Wykonawcy, spełniający poniżej wskazane warunki: 1) są uprawnieni do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganiami ustawowymi; 2) posiadają niezbędną wiedzę, doświadczenie i uprawnienia do wykonania przedmiotu Zakupu oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do jego realizacji; 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zakupu; 4) nie pozostają, na dzień złożenia oferty, w sporze z Zamawiającym, w szczególności sądowym lub arbitrażowym; 5) nie podlegają wykluczeniu z postępowania. Warunek wskazany w ppkt 4 znajduje zastosowanie także do podmiotów trzecich, o których mowa w pkt 1.4 DZ. III SIWZ. 1.2 Ocena spełnienia wyżej wymienionych warunków nastąpi na podstawie następujących dokumentów i oświadczeń, które Wykonawca zobowiązany jest załączyć, w formie skanu, wraz z ofertą na Platformie Zakupowej: 1) Aktualny odpis z właściwego rejestru KRS, bądź wydruk z Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, bądź wydruk z systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) Wykaz Zamówień (zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku nr 4 do SIWZ) - zrealizowanej w okresie ostatnich 5 lat liczone od złożenia oferty, min. 2 zamówienia, analogiczne zakresem do przedmiotu Zakupu, tj.: prac, które swoim zakresem będą obejmowały wykonanie: napraw, przeglądów, lub obsługi serwisowej przedmiotowych napędów, ze wskazaniem przedmiotu, wartości, daty wykonania i odbiorców (nazwa i adres), wraz z pisemnymi referencjami (lub protokołami odbioru końcowego) lub innymi dokumentami wystawionymi przez inwestora lub generalnego wykonawcę, potwierdzającymi ich należyte wykonanie; Zamawiający nie dopuszcza, aby doświadczenie, wskazane w ppkt 2 powyżej, posiadał podwykonawca Wykonawcy. Zamawiający zastrzega możliwość akceptacji lub odrzucenia wskazanej firmy podwykonawczej. 3) Wykaz personelu, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ, potwierdzające, że Wykonawca dysponować będzie personelem posiadającym kwalifikacje zawodowe oraz ważne przeszkolenie umożliwiające prawidłowe zrealizowanie Zakupu, w tym: a) uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalnościach: ? inżynieryjna - kolejowa -1 osoba wraz z przedstawieniem dokumentu potwierdzającego nabycie uprawnień oraz aktualnym zaświadczeniem potwierdzającym przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego oraz niezbędne certyfikaty, jeżeli takie posiada, Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego. ? Uwaga: Jeśli w trakcie trwania Umowy okaże się niezbędne zapewnienie kadry z dodatkowymi uprawnieniami Wykonawca będzie zobowiązany do spełnienia powyższych wymagań. ? Dokumentacja projektowa powinna zostać opracowana przez osoby posiadające uprawnienia budowlane do projektowania w specjalnościach odpowiadających poszczególnym branżom. ? Sprawdzającym i zatwierdzającym dokumentacje projektową powinna być osoba posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności. Zamawiający nie dopuszcza, aby uprawnienia w zakresie kadry, wskazane w ppkt 3 a) powyżej, posiadał podwykonawca Wykonawcy. Zamawiający zastrzega możliwość akceptacji lub odrzucenia wskazanej firmy podwykonawczej. 4) Wypełniony i podpisany przez Osoby Uprawnione Formularz Ofertowy w brzmieniu określonym przez Załącznik nr 3 do SIWZ; 5) Podpisane przez Osoby Uprawnione Oświadczenie, o treści zgodnej z Załącznikiem nr 6 do SIWZ; 1.3 Zamawiający odstąpi od żądania od Wykonawców dokumentów określonych w pkt 1.2, jeżeli zostaną spełnione łącznie poniżej wymienione okoliczności: 1) Ww. dokumenty zostały złożone przez Wykonawcę w ramach innego postępowania organizowanego przez Zamawiającego w ciągu ostatnich 3 miesięcy przed upływem, wyznaczonego w niniejszej SIWZ, terminie składania ofert; 2) Informacje/dane przedstawione w tych dokumentach nie uległy zmianie i są nadal aktualne; 3) Data wystawienia ww. dokumentów spełnia wymagania pod względem aktualności, określone w niniejszym zaproszeniu do złożenia oferty; 4) Ww. dokumenty potwierdzają spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w Postępowaniu; na dowód czego Wykonawca złoży stosowne pisemne oświadczenie - zawarte w Formularzu Ofertowym - Załącznik nr 3 do SIWZ. 1.4 UWAGA: 1) Wykonawca nie może polegać na doświadczeniu (referencje), uprawnieniach kadry oraz potencjale kadrowym podmiotu trzeciego w zakresie wskazanym w pkt 1.2 ppkt 2 i 3) lit. a). 2) Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w Postępowaniu, o których mowa w pkt 1.1 będzie zatrudniał podwykonawców to przedstawi następujące dokumenty: a) Wykonawca obowiązany będzie ujawnić dane tego podmiotu poprzez podanie firmy, siedziby, formy prowadzenia działalności oraz dołączyć do oferty odpis z właściwego rejestru lub ewidencji na zasadach wskazanych w pkt 1.2 ppkt 1, b) Wykonawca dołączy do oferty właściwe dokumenty dotyczące podmiotu trzeciego, tytułem potwierdzenia spełnienia określonego warunku udziału w Postępowaniu, wraz z pisemnym oświadczeniem tego podmiotu, że wykonywał będzie Zakup w zakresie wskazanym przez Wykonawcę w charakterze Podwykonawcy i posiada odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje wymagane do realizacji Zakupu lub jego części - (Wykaz Podwykonawców stanowi Załącznik nr 7 do SIWZ). c) Zamawiający ma prawo zgłoszenia sprzeciwu lub zastrzeżeń w stosunku do zaproponowanego przez Wykonawcę podmiotu trzeciego, w przypadku, gdy podmiot ten pozostaje w sporze z Zamawiającym albo nie daje rękojmi należytego wykonania Zakupu, Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego. d) W przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego zastrzeżeń lub sprzeciwu w stosunku do podmiotu trzeciego, Wykonawca obowiązany będzie - w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego - wskazać inny podmiot trzeci. Na wypadek niezastosowania się Wykonawcy do wezwania Zamawiającego lub uchybienia terminowi na doręczenie Zamawiającemu odpowiedzi, Wykonawca ten podlega wykluczeniu z Postępowania; 3) Wybór najkorzystniejszej oferty dokonany przez Zamawiającego nie jest i nie może być interpretowany przez Wykonawcę , jako zgoda na zawarcie umowy przez Wykonawcę z Podwykonawcą, o której mowa w przepisie art. 6471 § 2 Kodeksu cywilnego. Zamawiający nie dopuszcza zgłaszania w ofercie innych Podwykonawców; 4) Powierzenie Podwykonawcy do realizacji jakiegokolwiek zakresu przedmiotu Zakupu wymaga każdorazowo zgody PERN S.A., wyrażonej na warunkach wskazanych we Wzorze Umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania wówczas od Wykonawcy ponownego przedłożenia aktualnych dokumentów, o których mowa w ppkt 2 lit. a-b powyżej, dla potwierdzenia, że zgłaszany Podwykonawca, na którego potencjał Wykonawca powoływał się w Postępowaniu celem wykazania spełniania warunków udziału w nim, nadal nim dysponuje. 1.5 KONSORCJUM: 1) W przypadku oferty składanej przez Konsorcjum, Zamawiający dokonując oceny, czy Konsorcjum spełnia wymagania określone w SIWZ, uwzględni uprawnienia, posiadaną wiedzę i doświadczenie, potencjał techniczny, personel oraz sytuację ekonomiczną i finansową Konsorcjum. W związku z powyższym, wraz z ofertą członkowie Konsorcjum mogą złożyć jeden komplet dokumentów, o których mowa w pkt 1.2 ppkt 2)-6) i 7a), z zastrzeżeniem, że dokument wymieniony w ppkt 5) winien zostać złożony przez Lidera Konsorcjum w imieniu i na rzecz całego Konsorcjum. Do oferty powinny zostać załączone dokumenty wskazane w punkcie 1.2 ppkt 1) i 7 a) przygotowane odrębnie w odniesieniu do każdego z członków Konsorcjum; 2) W przypadku składania oferty przez Konsorcjum konieczne jest dołączenie do niej: a) skanu umowy Konsorcjum, potwierdzonej przez Osoby Uprawnione ,,za zgodność z oryginałem", przy czym umowa ta powinna przewidywać solidarną odpowiedzialność przedsiębiorców wchodzących w skład Konsorcjum za zobowiązania wobec Zamawiającego wynikające i związane z Postępowaniem oraz realizacją Zakupu; b) skanu pełnomocnictwa dla podmiotu (Lidera Konsorcjum), który reprezentuje Konsorcjum w Postępowaniu; 3) W przypadku składania oferty przez Konsorcjum postanowienia SIWZ dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do członków Konsorcjum. 4) W przypadku wyboru przez Zamawiającego oferty złożonej przez Konsorcjum: a) Członkowie Konsorcjum będą solidarnie odpowiedzialni względem Zamawiającego za realizację Umowy, a także za wszelkie szkody powstałe w związku z realizacją Umowy, w tym szkody na osobie trzeciej lub w mieniu osoby trzeciej i szkody w środowisku naturalnym - niezależnie od podstawy odpowiedzialności z tego tytułu. Powyższy zakres odpowiedzialności obejmował będzie także następstwa działania lub zaniechania Podwykonawców, a także obowiązek zwolnienia Zamawiającego z odpowiedzialności względem osób trzecich; b) Członkowie Konsorcjum wyznaczą spośród siebie odpowiednio umocowanego pełnomocnika (Lidera) upoważnionego do zaciągania zobowiązań i przyjmowania oświadczeń w imieniu wszystkich członków Konsorcjum realizujących wspólnie Umowę jako Wykonawca. Lider upoważniony będzie także do wystawiania faktur, przyjmowania płatności od Zamawiającego i do przyjmowania poleceń, zawiadomień i oświadczeń na rzecz i w imieniu wszystkich podmiotów realizujących wspólnie Umowę; Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego. c) Zamawiający będzie mógł przekazywać oświadczenia, zawiadomienia oraz realizować płatności jedynie na rzecz Lidera, o którym mowa powyżej - będzie to wystarczające dla należytego wykonania Umowy przez Zamawiającego, a realizacja płatności do rąk Lidera zwolni go z zobowiązań wobec pozostałych członków Konsorcjum. Niezależnie od powyższego Zamawiający: ? będzie miał prawo żądać od każdego z członków Konsorcjum osobistego złożenia lub powtórzenia dowolnego oświadczenia lub zapewnienia przewidzianego Umowie; ? ma prawo kierować wszelkie oświadczenia i zawiadomienia do dowolnego z członków Konsorcjum realizujących wspólnie Umowę jako Wykonawca i będą one skuteczne względem pozostałych wszystkich wykonawców; ? nie ma obowiązku przyjmować jakichkolwiek oświadczeń lub zawiadomień Wykonawcy, które nie pochodzą od Lidera lub nie zostały złożone za jego pośrednictwem. ? Członkowie Konsorcjum, którzy ubiegali się wspólnie o udzielenie Zakupu zawrą Umowę w tym samym składzie podmiotowym, w jakim ubiegali się o udzielenie Zakupu i tylko w takim składzie traktowani będą jako Wykonawca. Zmiana składu podmiotowego Konsorcjum będzie dopuszczalna i skuteczna względem Zamawiającego wyłącznie za uprzednią wyraźną, pisemną zgodą Zamawiającego, forma ta jest zastrzeżona pod rygorem nieważności. 5) W przypadku wyboru przez Zamawiającego oferty złożonej przez Konsorcjum Zamawiający wprowadzi do Umowy postanowienia wskazane w ppkt 4 powyżej. 1.6 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 1) Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1.2 ppkt 1 lub ich odpowiedników, których w kraju jego siedziby lub miejsca zamieszkania nie wystawia się, składa dokument zawierający oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym lub administracyjnym kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że: a) jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, nie otwarto jego likwidacji, ani nie ogłoszono upadłości, b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o udzielenie Zakupu, c) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2) Dokumenty, o których mowa w pkt 1.2, pkt 1.4 ppkt 2 lit. a-b, pkt 1.5 ppkt 1-2 lub pkt 1.6 ppkt 1 sporządzone w języku obcym, składa w skanie poświadczonym przez Osoby Uprawnione ,,za zgodność z oryginałem", wraz z tłumaczeniem na język polski uwierzytelnionym przez tłumacza przysięgłego. 2. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY 2.1 Na ofertę składają się następujące dokumenty: 1) Pełnomocnictwo lub inny dokument, z którego wynika umocowanie Osób Uprawnionych do działania w Postępowaniu, z wyjątkiem sytuacji, gdy wynika ono z treści dokumentów, o których mowa w pkt 1.2 ppkt 1; 2) Harmonogram Rzeczowo - Finansowy (HRF) sporządzony zgodnie ze wzorem znajdującym się na Platformie Zakupowej Zamawiającego https://www.pern.pl/platforma-zakupowa/, przy uwzględnieniu poniższych wytycznych: a. harmonogram ma zawierać etapy fakturowania za kompleksowe wykonanie robót budowlanych (wraz zakupem i dostawą materiałów i urządzeń/wyrobów), b. Zamawiający przewiduje: Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego. - max. 2 etapy fakturowania, przy czym ostatni etap powinien obejmować przynajmniej 50 % wynagrodzenia ryczałtowego, c. harmonogram należy wykonać w formie wykresu Gantta (z przedstawieniem relacji zakończrozpocznij), d. harmonogram powinien zostać sporządzony w tygodniach, licząc od dnia zawarcia Umowy, e. pozycje harmonogramu mają zawierać dane dot. poszczególnych planowanych do wykonania robót budowlanych, z podaniem (dla każdego z elementów) ceny oraz okresu ich realizacji, f. wzór harmonogramu stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ. 3) Szczegółowa kalkulacja cenowa dla pozycji harmonogramu rzeczowo-finansowego - w formie: złącznika do oferty, którego wzór stanowi - Załącznik nr 10 do SIWZ, 4) Wypełniony i podpisany przez Osoby Uprawnione Formularz Ofertowy w brzmieniu określonym przez Załącznik nr 3 do SIWZ; 5) Wykaz Podwykonawców, stanowiący Załącznik nr 7 do SIWZ, których Wykonawca zamierza zaangażować do wykonywania Zakupu wraz z podaniem nazwy podwykonawcy, zakresu czynności do wykonania przy realizacji Zakupu oraz oświadczenie podwykonawcy o posiadaniu odpowiednich kwalifikacji do realizacji Zakupu lub jego części dla zgłoszonego zakresu lub oświadczenie, że Wykonawca wykona zadanie siłami własnymi bez udziału Podwykonawców. 6) Potwierdzenie odbycia wizji - Załącznik nr 9 do SIWZ; 7) Dokument stwierdzający wniesienie wymaganego wadium zgodnie z pkt 13 SIWZ-(należy dołączyć przelew bankowy lub gwarancję wadialną); 8) Oświadczenia i dokumenty potwierdzające, że Wykonawca spełnia warunki udziału w Postępowaniu, przygotowane zgodnie z treścią pkt 1; 9) Jeżeli Wykonawca działa w formie spółki cywilnej zobowiązany jest do złożenia umowy tej spółki; 10) W przypadku gdy Wykonawca zamierza zatrudnić do realizacji zadania osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego wraz z ofertą handlową należy złożyć oświadczenie, że Wykonawca dokonał weryfikacji posiadanych przez ww. cudzoziemców wiz oraz zezwoleń na pobyt i pracę na terenie Polski a posiadane przez cudzoziemców dokumenty są aktualne i spełniają obowiązujące wymagania formalnoprawne; 2.2 Wykonawca składając ofertę powinien odnieść się w sposób wyraźny i chronologiczny do wszystkich wymogów określonych w pkt 2.1. 3. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY 3.1 Cena ofertowa netto podana przez Wykonawcę jest wyrażona w złotych polskich i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do wykonania całości przedmiotu Zakupu wymaganej jakości i w wymaganym terminie, włączając w to wszelkie opłaty i należności związane z wykonaniem Robót oraz czynności im towarzyszących i stanowi ostateczną globalną kwotę, za którą Wykonawca zobowiązuje się wykonać całość przedmiotu Zakupu, z zastrzeżeniem treści § 3 ust. 3-5 OWUZ, stanowiącego Załącznik nr 2 do Wzoru Umowy. 3.2 Przyjętą formą wynagrodzenia za realizację Zakupu jest wynagrodzenie ryczałtowe zdefiniowane w § 3 OWUZ, który stanowi Załącznik nr 2 do Wzoru Umowy. 3.3 Wykonawca składając ofertę, zobowiązany jest uwzględnić w niej wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu Zakupu, które zostały opisane w specyfikacji Zakupu. 3.4 Cena za realizację zadania stanowiącego przedmiot Zakupu jest ceną ryczałtową i nie może ulec pogorszeniu w ramach wyjaśnienia do oferty lub jej uzupełnienia oraz negocjacji. 3.5 Zamawiający nie wyraża zgody na cesję wierzytelności. 3.6 Do wynagrodzenia Wykonawcy doliczany będzie podatek od towarów i usług zgodnie z powszechnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego. 4. OPIS KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT 4.1 Kryteria oceny ofert: Cena - 100%, 4.2 Oceny ofert w oparciu o kryteria wskazane w pkt 4.1 dokonuje się na podstawie następujących wzorów arytmetycznych: Cena: najniższa cena ofertowa ---------------------------------- x waga kryterium cena badanej oferty 4.3 Wybór najkorzystniejszej oferty jest ostateczny i nie przysługują od niego środki odwoławcze. 5. NEGOCJACJE Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia z Wykonawcami negocjacji cenowych. O formie, warunkach i terminie przeprowadzenia negocjacji, Zamawiający poinformuje Wykonawców poprzez Platformę Zakupową. 6. ZASADY DOTYCZĄCE TERMINU, MIEJSCA I SPOSOBU SKŁADANIA OFERT 6.1 Dopuszcza się składanie ofert tylko poprzez Platformę Zakupową, w zakładce ,,OFERTA". 6.2 Ofertę należy umieścić na Platformie Zakupowej Zamawiającego na stronie internetowej www.pern.pl/platforma-zakupowa/ w zakładce przedmiotowego postępowania. Oferta, która zostanie złożona do przedmiotowego postępowania, w zakładce inna niż ,,OFERTA" , zostanie odrzucona. 6.3 Oferta powinna być przygotowana w 1 (jednym) egzemplarzu. 6.4 Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku Postępowania. Zamawiający w żadnym przypadku nie odpowiada za koszty poniesione przez Wykonawców w związku z przygotowaniem i złożeniem oferty. Wykonawcy zobowiązują się nie podnosić jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu względem Zamawiającego. 6.5 Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, czytelnie, pismem innym niż odręczne (z wyjątkiem Załączników nr 3-7 do SIWZ, które mogą zostać wypełnione pismem odręcznym), zawierać datę sporządzenia oraz pełną nazwę i adres Wykonawcy. Zamawiający udostępni wersję edytowalną Załącznika nr 8,9,10 do SIWZ. Wszystkie strony oferty powinny być zapisane oraz zaparafowane. Skany dokumentów muszą być poświadczone przez Osoby Uprawnione ,,za zgodność z oryginałem". Ewentualne poprawki w tekście oferty muszą być naniesione w sposób czytelny i parafowane przez Osoby Uprawnione. 6.6 Oferta lub dokumenty mogą być złożone także w formie elektronicznej. Dokumenty złożone w formie elektronicznej muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym podpisanym w formacie XAdES lub PAdES w celu umożliwienia weryfikacji wiarygodności dokumentu przez Zamawiającego. Dokument podpisany za pomocą innego formatu, niż wskazany w zdaniu poprzednim, uważa się za niezłożony. 6.7 W przypadku składania kopii dokumentów za równoważne z poświadczeniem ,,za zgodność z oryginałem" uważa się dokumenty lub oświadczenia potwierdzone przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, o którym mowa w pkt 6.6 powyżej. 6.8 W przypadku, gdyby oferta zawierała informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca powinien w sposób nie budzący wątpliwości zastrzec, które spośród informacji zawartych w ofercie i/ lub dokumentach złożonych wraz z ofertą stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa należy oznaczyć klauzulą ,,Nie udostępniać. Informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Brak jakichkolwiek wzmianek w powyższym Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego. zakresie, będzie traktowany jako zgoda Wykonawcy na ujawnienie informacji na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa i regulacjach wewnętrznych Zamawiającego. 6.9 Wykonawca może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją wycofać, pod warunkiem, że uczyni to przed upływem terminu składania ofert. Wszelkie zmiany dokonuje się na Platformie Zakupowej. 6.10. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania przez Wykonawcę terminu złożenia oferty ma data i godzina jej wpływu na Platformę zakupową, przy czym czas złożenia oferty określa zegar Platformy zakupowej. 6.11. Platforma zakupowa nie przewiduje możliwości zamieszczenia przez Wykonawcę oferty po upływie wyznaczonego przez Zamawiającego terminu składania ofert. 8 INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI ORAZ SPOSOBIE PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW 8.1 Wszelkiego rodzaju oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, informacje, zapytania itp. (dalej łącznie: ,,Korespondencja") Zamawiający i Wykonawcy zamieszczają na Platformie Zakupowej. 8.2 Korespondencję uważa się za złożoną w terminie, jeżeli jej treść została zamieszczona na Platformie Zakupowej przed upływem terminu wyznaczonego na jej złożenie. 9 WYJAŚNIENIA Wyjaśnienia dotyczące treści SIWZ będą udzielane tym Wykonawcom, których prośba o udzielenie wyjaśnienia - złożona zgodnie z wymaganiami wskazanymi w pkt 8 powyżej - wpłynie w terminie nie krótszym niż 5 dni kalendarzowe przed upływem terminu składania ofert. Treść wyjaśnienia zostanie niezwłocznie opublikowana na Platformie zakupowej. 10 ZMIANY W TREŚCI OFERTY Niedopuszczalne jest dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w treści oferty, z zastrzeżeniem korekty oczywistych omyłek pisarskich oraz oczywistych omyłek rachunkowych w ofercie, do których stosuje się postanowienia § 11 ust. 13 Regulaminu oraz negocjacji kryteriów oceny ofert, o których mowa w pkt 5 powyżej. 11 TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ 11.1 Wykonawcy będą związani ofertą przez okres 75 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert, o którym mowa w Dziale I. pkt 4 SIWZ. 11.2 Przed upływem terminu związania ofertą, Zamawiający może zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o kolejny okres. Zgoda, o której mowa w zdaniu poprzedzającym powinna być wyrażona na piśmie, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, z tym zastrzeżeniem że z ubiegania się o udzielenie Zakupu zostaną wykluczeni Wykonawcy, którzy nie wyrazili zgody w sprawie przedłużenia terminu związania ofertą w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 12 INFORMACJA O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY Wybrany Wykonawca zobowiązuje się podpisać i odesłać Umowę w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od daty otrzymania stosownej w tym zakresie informacji od Zamawiającego. 12.1. W przypadku wygrania postępowania przetargowego przez podmiot należący do GK PERN, Wykonawca ten po uzyskaniu informacji o wygranej zobowiązany jest niezwłocznie przekazać Zamawiającemu dokumenty wymienione w Procedurze Cen Transferowych w GK. Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego. 12.2 Jeżeli w ramach niniejszego postępowania przetargowego wygra spółka z Grupy Kapitałowej PERN Zamawiający informuje, że dokona zmian we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ - w zakresie obowiązków wynikających z Procedury Cen Transferowych w Grupie Kapitałowej PERN. 13 WADIUM 13.1Wykonawca ma obowiązek wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert na cały okres związania ofertą w wysokości 8.000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100) przy czym wadium może być wniesione w jednej z poniższych form: 1) w środkach pieniężnych (PLN) na rachunek bankowy Zamawiającego w PKO BP nr rachunku: PKO BP 23 1020 1026 0000 1302 0369 4809, 2) w poręczeniach bankowych (należy dostarczyć Zamawiającemu w oryginałach), 3) w bezwarunkowych, nieodwołalnych, płatnych na pierwsze żądanie Zamawiającego gwarancjach ubezpieczeniowych lub bankowych (należy dostarczyć Zamawiającemu w oryginałach). Jednocześnie Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym Ubezpieczyciela. Uwaga: W przypadku wadium wniesionego w formie wskazanej w ppkt 2) lub 3) powyżej, Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest załączyć skan dokumentu wadialnego na Platformie Zakupowej, a oryginał dostarczyć do siedziby Zamawiającego, w terminie wskazanym w Dz. I pkt 4, na adres: PERN Spółka Akcyjna (biuro w Płocku) - ul. Wyszogrodzka , 09-410 Płock, z zastrzeżeniem pkt 13.8 poniżej. 13.2 Oryginał wadium winien być dostarczony: 1) W jednej zapieczętowanej lub w inny trwały sposób zabezpieczonej kopercie wewnętrznej oraz jednej nieprzeźroczystej kopercie zewnętrznej oznaczonej napisem: ,,WADIUM DO OFERTY: Regeneracja napędów zwrotnicowych EEA-4 zainstalowanych na bocznicy kolejowej w BP 21 w Dębogórzu.(ZPP.231.000243.2024)". NIE OTWIERAĆ - przekazać do Działu Zakupów". 2) Na zewnętrznej kopercie Wykonawca nie może umieszczać danych umożliwiających identyfikację Wykonawcy, w szczególności określenia firmy, graficznych znaków firmowych oraz danych adresowych, 3) Na wewnętrznej kopercie należy podać nazwę i adres Wykonawcy. 4) Dokument wadium złożony po terminie składania ofert wskazanym w Dziale I pkt 4 zostanie zwrócony bez otwierania. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską, z zastrzeżeniem pkt 13.6 poniżej. 13.3Zwrot wadium dokonywany jest: 1) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy i po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, chyba że wadium zostanie zaliczone na poczet tego zabezpieczenia, zaś pozostałym Wykonawcom - z chwilą zakończenia Postępowania, nie później jednak niż z upływem terminu związania ofertą, 2) wszystkim Wykonawcom - z chwilą zakończenia Postępowania bez wyboru oferty, unieważnienia Postępowania lub odstąpienia od jego dalszego prowadzenia, 3) na pisemny wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, został wykluczony z Postępowania lub którego oferta została odrzucona. 13.4 Środki pieniężne zgromadzone na rachunku bankowym z tytułu wadium Zamawiający zwraca z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym były one przechowywane, pomniejszone o opłatę bankową za przelew środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13.5 Na pisemny wniosek Wykonawcy, którego oferta została wybrana, wadium wniesione w pieniądzu może być zaliczone na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego. 13.6 Zamawiający zatrzymuje wadium jeżeli: 1) Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w złożonej przez niego ofercie lub nie wniesie w terminie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 2) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 13.7 Zgoda Wykonawcy na przedłużenie okresu związania ofertą, jest tożsama z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium, a jeśli nie jest to możliwe - z obowiązkiem wniesienia nowego wadium, obejmującego przedłużony okres związania ofertą. Brak zgody Wykonawcy na przedłużenie terminu związania ofertą, nie powoduje utraty wadium. 13.8 Wadium musi zostać wniesione przez Wykonawcę przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w pkt 4 Dz. I SIWZ, w wysokości oraz w formie przewidzianej w pkt 13.1 i w pkt. 13.2, pod rygorem wykluczenia Wykonawcy z udziału w Postępowaniu. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu przyjmuje się dzień uznania rachunku Zamawiającego, zaś za termin wniesienia wadium w pozostałych dopuszczonych formach, uznaje się dzień dostarczenia oryginałów dokumentów wadialnych do siedziby Zamawiającego: PERN Spółka akcyjna (biuro w Płock) - ul. Wyszogrodzka 133, 09-410 Płock. W przypadku, gdy dokument gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej został wystawiony w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym Ubezpieczyciela, Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest załączyć ww. dokument na Platformie Zakupowej podpisany w formacie XAdES lub PAdES w celu umożliwienia weryfikacji wiarygodności dokumentu przez Zamawiającego Dokument gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej podpisany za pomocą innego formatu, niż wskazany w zdaniu poprzednim, uważa się za niezłożony. 14 KLAUZULA INFORMACYJNA ,,RODO" 14.1 Administratorem danych osobowych podanych przez Wykonawcę jest PERN S.A. z siedzibą w Płocku, 09-410 Płock, ul. Wyszogrodzka 133 (dalej: ,,PERN" lub ,,Zamawiający"). 14.2 PERN wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych osobowych, poprzez następujący adres email: iod@pern.pl lub pisemnie na adres wskazany w pkt 14.1 powyżej, z dopiskiem ,,Inspektor Ochrony Danych". 14.3 Cele przetwarzania danych osobowych obejmują: 1) przeprowadzenie Postępowania i wybór najkorzystniejszej oferty; 2) zapewnienie kontaktu z osobami upoważnionymi do działania w imieniu Wykonawcy w przypadku wyznaczenia przez Wykonawcę osób upoważnionych do działania w jego imieniu; 3) realizację obowiązków prawnych ciążących na Zamawiającym na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa; 4) weryfikację potencjału i doświadczenia Wykonawcy i możliwości wykorzystania informacji w innych postępowaniach (tworzenie bazy dostawców do kontaktu) prowadzonych przez Zamawiającego oraz weryfikacja Wykonawców w publicznych rejestrach (np. CEIDG); 5) ewentualne ustalenie lub dochodzenie roszczeń lub obronę przed roszczeniami; 6) funkcjonowanie wewnętrznej bazy kontaktowej Partnerów biznesowych Zamawiającego. Uwagi: 7. Użyte w treści niniejszej SIWZ terminy mają następujące znaczenie: 7.1 ,,PERN" lub ,,Zamawiający" - PERN S.A. z siedzibą w Płocku; 7.2 ,,SIWZ" - niniejsza Specyfikacja Istotnych Warunków Zakupu; 7.3 ,,Postępowanie" - postępowanie w trybie ,,przetargu nieograniczonego", prowadzone przez Zamawiającego na podstawie SIWZ; 7.4 ,,Platforma zakupowa" - system elektroniczny u Zamawiającego, przy pomocy którego prowadzone jest Postępowanie, zlokalizowany na stronie: www.pern.pl/platforma-zakupowa/; 7.5 ,,Regulamin" - Regulamin Zakupów w PERN S.A. z 12.06.2024 r. wprowadzony Zarządzeniem nr 5/2024 Prezesa Zarządu PERN S.A. z dnia 12.06 2024 r., opublikowany na Platformie zakupowej; 7.6 ,,RODO" - ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych); 7.7 ,,Zakup" - należy przez to rozumieć nabycie usługi, której przedmiot został opisany w Dziale II SIWZ; 7.8 ,,Wykonawca" - osoba fizyczna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej lub osoba prawna, która bierze udział w Postępowaniu. 14.4 Dane osobowe przetwarzane będą w celach wskazanych w pkt 14.3 powyżej na podstawie: 1) art. 6 ust. 1 lit. b) RODO - gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; 2) art. 6 ust. 1 lit c) RODO - gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Zamawiającym, wynikającego z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, przepisów podatkowych i rachunkowych; Pomimo nieopatrzenia dokumentów przetargowych podpisami, przeszły one wymaganą wewnętrznymi regulacjami PERN S.A. ścieżkę akceptacji, odpowiadają zasadom reprezentacji i wyrażają wolę Zamawiającego. 3) art. 6 ust. 1 lit. f) RODO - gdy przetwarzanie jest niezbędne do realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Zamawiającego, w szczególności dochodzenie roszczeń. Prawnie uzasadnionym interesem Zamawiającego jest zapewnienie obrotu prawnego Zamawiającego poprzez utrzymanie kontaktów służbowych w związku z prowadzeniem postępowań zakupowych, których stroną jest PERN oraz poprzez ochronę ewentualnych roszczeń, a także zapewnienie kontaktów z Partnerami biznesowymi PERN. 14.5 Wykonawcy lub osobie działającej w imieniu Wykonawcy, w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: dostępu do danych osobowych, sprostowania danych osobowych, usunięcia danych osobowych (w przypadku zasadności wniosku), ograniczenia przetwarzania danych osobowych do ich przechowywania, sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w związku ze szczególną sytuacją osoby, której dane dotyczą. 14.6 Wykonawcy lub osobie działającej w imieniu Wykonawcy przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie jej/jego danych osobowych narusza przepisy RODO. 14.7 Wykonawca lub osoba działająca w imieniu Wykonawcy ma możliwość zapoznania się ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi przetwarzania jej/jego danych osobowych na Platformie zakupowej, dostępnej na: www.platformazakupowa.pl/pern oraz na stronie www.pern.pl w zakładce ,,RODO". Kontakt: 9. Osoba uprawniona do porozumiewania się z Wykonawcami: 9.1 w zakresie pytań i wyjaśnień dotyczących Postępowania: Anna Dąbkowska, tel.:515-728-158 lub za pośrednictwem Platformy Zakupowej; 9.2 w zakresie wizji lokalnej: Marcin Welz, tel. 512-102-874, e-mail: marcin.welz@pern.pl; |
© eurobudowa.pl 2004-2025