lubuskie (Zielona Góra)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Opracowanie planu ogólnego gminy |
Data zamieszczenia: | 2025-01-22 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Urząd Gminy Ruja Ruja 23 59-243 Ruja powiat: legnicki tel. 76 8580311, fax 76 8580317 ug@ruja.eu |
Województwo: | dolnośląskie |
Miasto: | Ruja |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 76 8580311, fax |
Termin składania ofert: | 2025-01-24 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY /zamówienie poniżej 130 0000 złotych (netto) na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych - Dz. U. z 2024 r., poz. 1320/ Wyłączenie stosowania ustawy Gmina Ruja zaprasza do złożenia oferty w postępowaniu w sprawie realizacji zadania pod nazwą: opracowanie ogólnego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Ruja, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024r. poz. 1130) oraz przepisami wykonawczymi do tej ustawy. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie planu ogólnego gminy Ruja, o którym mowa w art. 13a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130) oraz udział w czynnościach związanych ze sporządzeniem i uchwaleniem planu ogólnego. Powierzchnia opracowania obejmuje ok. 73,30 km2. Obszar objęty opracowaniem obejmuje teren w granicach administracyjnych gminy Ruja. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1. Dokonanie oceny istniejącego stanu zagospodarowania. 2. Sporządzenie opracowania ekofizjograficznego. 3. Przygotowanie projektów pism związanych z zawiadomieniem właściwych instytucji o podjęciu przez Radę Gminy Ruja uchwały o przystąpieniu do opracowania planu ogólnego. 4. Analizę wniosków osób fizycznych i prawnych oraz zgłoszonych przez organy i instytucje - sporządzenie wykazu tych wniosków, przygotowanie propozycji ich rozpatrzenia wraz z uzasadnieniem. Opracowanie wykazu odpowiedzi do organów i instytucji określonych ustawą oraz innych instytucji i jednostek poinformowanych o przystąpieniu do planu. 5. Udział w konsultacjach społecznych dotyczących projektu planu ogólnego zgodnie z art. 8i ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z mieszkańcami gminy Ruja oraz udzielanie stosownych informacji i wyjaśnień. 6. Opracowanie projektu planu ogólnego (część tekstowa i rysunkowa) wraz z prognozą oddziaływania na środowisko. 7. Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, w tym sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko projektu planu ogólnego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. 8. Wewnętrzne dyskusje nad opracowaną koncepcją (projektant + władze gminy). 9. Przygotowanie projektów pism związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem projektu planu ogólnego. 10. Uzyskanie pozytywnej opinii Komisji Architektoniczno-Urbanistycznej o projekcie planu ogólnego. 11. Udział w spotkaniach, naradach w przypadku zajścia okoliczności uzasadniających udzielenie wyjaśnień lub zgłoszenia potrzeby takich wyjaśnień, w szczególności przy uzgadnianiu i opiniowaniu projektu planu ogólnego z jednostkami wskazanymi w przepisach prawa. 12. Analizę i opracowanie wykazu uzyskanych uzgodnień i opinii. 13. Wprowadzenie korekty do projektu planu w związku z uzyskanymi opiniami i dokonanymi uzgodnieniami. 14. Przygotowanie wymaganych ustawą dokumentów formalno-prawnych związanych ze sporządzaniem projektu planu ogólnego (projektów ogłoszeń, projektów obwieszczenia, zawiadomień). 15. Przygotowanie uzasadnienia do projektu planu ogólnego zgodnie z art. 13h ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. 16. Analiza uwag wniesionych do projektu planu ogólnego wraz z propozycją ich rozpatrzenia przez Wójta wraz z uzasadnieniem. 17. Korekta projektu planu ogólnego w związku z wniesionymi do projektu planu uwagami i przygotowanie wersji do uchwalenia. 18. Przedstawienie Radnym projektu planu ogólnego z załącznikami na komisjach stałych Rady Gminy Ruja. 19. Przygotowanie projektu uchwały z załącznikami i udział w sesji Rady Gminy uchwalającej plan ogólny. 20. Opracowanie podsumowania i uzasadnienia, o którym mowa w art. 42 i art. 55 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., póz. 1112). 21. Przygotowanie toku formalno-prawnego prac planistycznych, w zakresie wymaganym przez Wojewodę w celu oceny zgodności z przepisami prawa. 22. Przygotowanie uchwały do publikacji w Dzienniku Urzędowym. 23. W przypadku ponowienia procedury - ponowne opracowanie niezbędnych dokumentów i ponowienie niezbędnych czynności w ramach niniejszej umowy. 24. Udział w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia do zgodności projektu planu ogólnego z przepisami prawa w sytuacji stwierdzenia nieważności uchwały przez Wojewodę. 25. Przygotowanie innych dokumentów, których potrzeba wyłoni się w trakcie opracowywania przedmiotu zamówienia. Wszelkie prace projektowe lub czynności nie opisane powyżej oraz w projekcie umowy, a wynikające z procedur określonych w ustawie oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompletnego opracowania zamówienia Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia, kosztów i terminów wykonania przedmiotu zamówienia. 26. Wykonawca w ramach zaoferowanej ceny ofertowej zobowiązany jest do wykonania następujących obowiązków: a) opracowanie projektu planu ogólnego, w tym projektu uchwały wraz z uzasadnieniem i załącznikami, w tym z rysunkiem planu ogólnego, w sposób kompleksowy zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i normatywami oraz zgodnie z uchwałą Nr 111/14/24 Rady Gminy Ruja z dnia 28 czerwca 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego gminy Ruja, b) czuwania nad prawidłowością procedury planistycznej, c) opracowania dokumentacji prac planistycznych, d) sporządzania zbiorów danych przestrzennych na każdym etapie działań w rozumieniu art. 3 pkt 11 ustawy z dnia 4 marca 2010r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz.U. z 2021, póz. 214 ze zm.) umożliwiające Zamawiającemu wywiązanie się z obowiązków wynikających z art. 67a-67c ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, e) ponowienia czynności bądź ponownego przygotowania materiałów planistycznych w trakcie prowadzonej procedury planistycznej, wynikających z uzyskanych opinii, dokonanych uzgodnień i wniesionych uwag, do chwili uchwalenia planu ogólnego przez Radę Gminy (jeżeli zajdzie taka potrzeba), f) uzupełnienia (zmiany) opracowania stanowiącego przedmiot umowy o niezbędne czynności merytoryczne i formalne mające na celu dostosowanie opracowania do przepisów obowiązujących na dzień zakończenia realizacji przedmiotu umowy (w przypadku zmiany prawa w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia), g) usunięcia wszelkich wad w przedmiocie zamówienia na własny koszt oraz w terminie wskazanym przez Zamawiającego, h) przeniesienia majątkowych praw autorskich do wszystkich materiałów wytworzonych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia na Zamawiającego (w ramach wynagrodzenia określonego w ofercie), i) zapewnienia odpowiedniej liczby osób do terminowej realizacji przedmiotu zamówienia, j) poniesienia, w ramach zaoferowanej ceny, wszelkich kosztów związanych z przygotowaniem i sporządzeniem projektu zmiany planu ogólnego, przygotowanie odpowiednich wniosków wraz z niezbędnymi załącznikami celem uzyskania wszelkich wymaganych prawem uzgodnień, opinii, decyzji itp., k) wykonania dokumentacji, z najwyższą starannością z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru świadczonych przez siebie usług, l) wykonania dokumentacji stanowiącej przedmiot umowy w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć, m) na żądanie Zamawiającego udział w spotkaniach dotyczących przedmiotu zamówienia, organizowanych na terenie Gminy, n) informowania Zamawiającego o stopniu zaawansowania prac oraz proponowanych rozwiązaniach. Zamawiający zastrzega sobie prawo do oceny, korekty i akceptacji proponowanych rozwiązań w trakcie realizacji umowy. 27. Plan ogólny należy sporządzić zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności z ustawą z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz.U. z 2024 r. póz. 1130) oraz aktami wykonawczymi, ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024r. póz.1112), a także z wymogami zawartymi w ustawach i przepisach odrębnych odnoszących się do przedmiotu umowy oraz: planowania i zagospodarowania przestrzennego, ochrony środowiska, przyrody, zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów leśnych i rolnych, rewitalizacji itd. oraz ochrony danych osobowych zgodnie z ,,Harmonogramem prac projektowych" (załącznik nr 2). 28. Plan ogólny powinien być sporządzony w formie cyfrowej w następujących standardach: tekst w formacie doc. i pdf, rysunki i plan w formacie tiff., jpg i pdf, oraz dane przestrzenne w formacie shp dla danych wektorowych i w formacie GeoTiff dla danych rastrowych. 29. Wykonawca otrzyma od Zamawiającego wszystkie niezbędne materiały umożliwiające wykonanie zadania. Dokument nr: B. 6723.6.2024.2025 Składanie ofert: Ofertę wraz z harmonogramem prac proszę złożyć na formularzu, stanowiącym załączniki nr 1 i 2 do niniejszego zaproszenia, osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Ruja lub pocztą elektroniczną na adres e-mail: ug@ruja.eu do dnia 24.01.2025 r. Miejsce i termin realizacji: Termin wykonania zamówienia (tj. uchwalenia planu ogólnego i sprawdzenia przez nadzór prawny Wojewody): do dnia 31 grudnia 2025r. Wymagania: Warunki udziału w zapytaniu: 0 udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie opracowywania dokumentów planistycznych. W celu udokumentowania spełnienia powyższego wymogu, należy dołączyć do składanej oferty dokument potwierdzający nadanie uprawnień. Zasada oceny ofert - kryterium: Kryterium oceny złożonych w terminie ofert będzie cena 100% (cena netto) - cena za całość przedmiotu zamówienia. Zamawiający wymaga podania kwoty obejmującej wszystkie koszty opracowania, w której będą się mieścić także koszty opracowań około planistycznych oraz koszty towarzyszące, niezbędne do przyjęcia planu ogólnego przez radę gminy i udostępnienia zbiorów danych przestrzennych, w rozumieniu ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej. Cena podana przez Wykonawcę jest obowiązująca przez okres związania umową i nie podlega waloryzacji w okresie jej trwania. Zamawiający wybierze propozycję odpowiadająca najniższej cenie. Kontakt: Osoba do kontaktu w sprawie zamówienia: Andrzej Jarzębiak Urząd Gminy Ruja tel. 76/85-80-311 w. 31 e-mail: andrzej.jarzebiak@ruja.eu |
© eurobudowa.pl 2004-2025