podlaskie (Białystok)
małopolskie (Kraków)
dolnośląskie (Wrocław)
dolnośląskie (Wrocław)
małopolskie (Tarnów)
śląskie (Ruda Śląska)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Opracowania Planu Ogólnego Gminy |
Data zamieszczenia: | 2025-01-24 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Mściwojów Mściwojów 43 59-407 Mściwojów powiat: jaworski Tel. 76/872-85-22 Fax. 76/872-85-95 ug@msciwoiow.pl |
Województwo: | dolnośląskie |
Miasto: | Mściwojów |
Wadium: | nie żąda |
Nr telefonu: | Tel. 76/872-85-22 Fa |
Termin składania ofert: | 2025-01-31 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
ZAPYTANIE OFERTOWE o wartości nie przekraczającej kwoty 130.000 złotych netto W celu.: ,,Opracowania Planu Ogólnego Gminy Mściwojów", Wójt Gminy Mściwojów zaprasza do przedstawienia oferty cenowej. I. Opis i zakres przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zamówienia pn.: ,,Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Mściwojów" Obszar opracowania obejmuje gminę Mściwojów w jej granicach administracyjnych, zgodnie z Uchwałą nr VI.56.2024 Rady Gminy Mściwojów z dnia 30 października 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia Planu Ogólnego Gminy Mściwojów. Powierzchnia gminy to ok. 72 km2. Zamówienie planowane do dofinansowania z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w Inwestycji A1.3.1, KOMPONENT A. ,,Odporność i Konkurencyjność Gospodarki", CEL SZCZEGÓŁOWY A1. Ograniczenie wpływu COVID-19 i skutków spowodowanego przez niego kryzysu na przedsiębiorstwa, zakres konkursu: Nabór przedsięwzięć w zakresie wdrożenia reformy planowania i zagospodarowania przestrzennego w gminie poprzez sporządzenie, uchwalenie i ogłoszenie planu ogólnego gminy i miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz sporządzenie i uchwalenie gminnego programu rewitalizacji. W związku z powyższym plan ogólny powinien być sporządzony zgodnie z regulaminem dla konkursu oraz ewentualnymi aktualizacjami regulaminu. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Przedmiot zamówienia należy opracować zgodnie z przepisami zawartymi w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 ze zm.), zwanej dalej ustawa ,,pizp", rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz. U. z 2023 r. poz. 2758), rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 26 października 2020 r. w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2020 r. poz. 1916 ze zm.), rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 26 października 2020 r. w sprawie sposobu wyznaczania obszaru uzupełnienia zabudowy w planie ogólnym gminy (Dz. U. z 2024 r. poz. 729), ustawą z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (tj. Dz.U. 2021 r. poz. 214 ze zm.), ustawiąz dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 54 ze zm.), ustawie z dnia 2 października 2008 r. udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.) oraz właściwymi przepisami szczególnymi, a ponad to: 1) Zakres zamówienia obejmuje czynności wyszczególnione we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 6 do zapytania, w tym m.in.: a) wykonanie inwentaryzacji urbanistycznej i oceny istniejącego stanu zagospodarowania i prezentacja Zamawiającemu; b) przygotowanie dokumentów formalno-prawnych (wymaganych ustawowo pism, zawiadomień, ogłoszeń i obwieszczeń: o przystąpieniu do opracowania planu, o przystąpieniu do konsultacji społecznych nad projektem planu i innych niezbędnych w ramach przedmiotu zamówienia, komunikatów dotyczących opracowania projektu planu, zestawień opinii i uzgodnień oraz do współpracy przy prowadzeniu procedury oraz dokumentacji prac planistycznych; c) wykonanie analizy złożonych wniosków w tym sporządzenie wykazu wniosków, przygotowanie propozycji ich rozpatrzenia wraz z uzasadnieniem; d) opracowanie projektu planu w formie tekstowej i graficznej, o których mowa w art. 13h ustawy o pizp, oraz prezentacja Zamawiającemu; e) na potrzeby realizacji zamówienia Zamawiający na wniosek Wykonawca pozyska wszelkie niezbędne podkłady mapowe ze Starostwa Powiatowego w formatach wskazanych przez Wykonawcę; f) wykonanie na swój koszt prognozę oddziaływania na środowisko oraz opracowania ekofizjograficznego, o których mowa w ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., poz. 1120) oraz ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024 r., poz. 54 z późn.zm.); g) do sporządzonego projektu Planu ogólnego gminy Mściwojów, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć bazę metadanych opracowanych zgodnie z dyrektywą INSPIRE oraz ustawą z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz. U. z 2021 r. , poz. 214), w tym opracowanie zbiorów danych przestrzennych dla przedmiotowego aktu planowania przestrzennego (APP) w myśl przepisów art.67a ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1130 ze zm.) w sposób zgodny z wytycznymi GIAP; h) przygotowanie analizy zapotrzebowania gminy na tereny mieszkaniowe, zgodnie z § 3 Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (tj. Dz. U. z 2023 poz. 2758), wraz z opisem metodyki wyliczania i źródła danych; i) przygotowanie analizy rzeczywistego zapotrzebowania na zabudowę mieszkaniową wraz z uzasadnieniem; j) przygotowanie katalogu stref planistycznych dla gminy Mściwojów zgodnie z charakterystyka lokalnych uwarunkowań; k) Wykonawca przygotuje materiały niezbędne do opiniowania i uzgadniania planu ogólnego: > materiały każdorazowo powinny zawierać plik GML z danymi przestrzennymi dla planu ogólnego oraz uzasadnienie tekstowe w formie plików .doc lub .docx oraz .pdf i uzasadnienie graficzne w formie pliku pdf oraz jpg, > uzasadnienie do planu ogólnego powinno odnosić się do uwarunkowań, o których mowa w art. 13b ustawy o pizp w tym także odniesienie do elementów, które będą tematem uzgodnień i opiniowania, o których mowa w art. 13i. w/w ustawy, > dodatkowe dokumenty, jeżeli procedura tego wymaga, I) przygotowanie projektów pism w celu uzyskania opinii i uzgodnień, w tym Gminnej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej, wynikających z obowiązujących przepisów prawa; m) zamieszczanie w prasie stosownych ogłoszeń i ponoszenia kosztów publikacji prasowych; n) na wezwanie Zamawiającego zaprezentowanie projektu na posiedzeniach Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej oraz uczestnictwo w spotkaniach z udziałem radnych; o) przygotowanie wykazu opinii i uzgodnień projektu planu wraz z ich analizą p) wprowadzenie ewentualnych zmian do projektu planu, wynikających z uzyskanych opinii i uzgodnień, jeśli to konieczne - powtórzenie procedury planistycznej w niezbędnym zakresie; q) przygotowanie projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko do konsultacji społecznych; r) obsługa konsultacji społecznych, które wynikają z obowiązującej ustawy o pizp, w miejscu i terminie ustalonym z Zamawiającym, składanie wyjaśnień osobom zainteresowanym (pisemnych lub ustnych) - co najmniej 4h w ciągu dnia, min. 3 razy w tygodniu w czasie trwania konsultacji, w tym przygotowanie materiałów niezbędnych do przeprowadzenia konsultacji przestrzennych. Przy czym obsługa ta dotyczy wszystkich form konsultacji społecznych wynikających z ustawy; s) Wykonawca przygotuje materiały w języku niespecjalistycznym na potrzeby partycypacji społecznej projektu planu ogólnego; t) przygotowanie wykazu uwag oraz propozycji rozpatrzenia wniesionych uwag do projektu planu i prognozy oddziaływania na środowisko, oraz wprowadzenie ewentualnych zmian po wynikających ze sposobu rozpatrzenia uwag, w razie konieczności powtórzenie procedury w niezbędnym zakresie; u) przygotowanie projektu planu do uchwalenia w edytorze aktów prawnych wraz ze wszystkimi załącznikami i uzasadnieniem; v) przygotowanie danych przestrzennych na każdym etapie procedury planistycznej; w) przekazanie Zamawiającemu planu przed uchwaleniem jako zbiór danych przestrzennych drogą mailową na wskazany przez Zamawiającego adres e-mail; x) przygotowanie projektu planu w następującym układzie współrzędnych - EPSG:2177; y) wprowadzenie do projektu planu zmian w przypadku, kiedy Rada Gminy stwierdzi konieczność ich wprowadzenia oraz w razie konieczności, powtórzenie procedury planistycznej w wymaganym zakresie; z) przygotowanie załączników graficznych do uchwały jako skalibrowane (zgeoreferowane) pliki rastrowe w formacie geoTIFF na każdym etapie opracowania przedmiotu umowy, przy czym na etapie nr 4 (końcowe przekazanie przedmiotu umowy) w formie plików wektorowych SHAPEFILE (.SHP), zgodnie z treścią załącznika nr 6 do zapytania - wzoru umowy; aa) Wykonawca przygotuje dane przestrzenne w formacie GML wraz z uzasadnieniem dla każdego etapu postępowania; bb) Wykonawca zapewni ciągłość kolejnych wersji plików GML projektu planu ogólnego; cc) przygotowanie i skompletowanie dokumentacji formalno-prawnej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; dd) udział w postępowaniach nadzorczych, w tym wprowadzenie do projektu planu stosownych zmian wynikających z wydanych rozstrzygnięć nadzorczych oraz w razie konieczności powtórzenie procedury planistycznej w wymaganym zakresie; ee) udział w postępowaniach toczących się przed sądami administracyjnymi, w tym wprowadzenie do projektu planu stosownych zmian wynikających z wydanych orzeczeń sądowo - administracyjnych oraz w razie konieczności powtórzenie procedury planistycznej w wymaganym zakresie; ff) wszelkie prace projektowe lub czynności nie opisane powyżej, a wynikające z procedur określonych w ustawie oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompletnego opracowania zamówienia, Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia, kosztów i terminów wykonania przedmiotu zamówienia; gg) Wykonawca odpowiada za koordynację prawidłowości przebiegu procedury planistycznej oraz na ewentualne żądanie bierze udział w spotkaniach z Zamawiającym. 2) Niezbędne do wykonania przez Wykonawcę załączniki potrzebne na cele opracowania przedmiotowego zamówienia: a) część tekstowa planu wraz załącznikiem graficznym w skali 1:10000 w wersji papierowej; b) część tekstowa planu wraz załącznikiem graficznym w skali 1:10000 w wersji elektronicznej; c) część graficzna w wersji papierowej obustronnie zalaminowanej w skali 1:20000; d) prognoza oddziaływania na środowisko wraz załącznikiem graficznym w skali 1:20000 w wersji papierowej; e) prognoza oddziaływania na środowisko wraz załącznikiem graficznym w skali 1:10000 w wersji elektronicznej; f) rysunek planu w wersji elektronicznej w formacie .SHP z podziałem na warstwy, na których znajdują się obiekty tej samej kategorii; g) dane przestrzenne; h) Wykonawca zobligowany jest do przygotowania oprócz ww. dokumentów innych dokumentów, stanowiących załącznik do niniejszego przedmiotu zamówienia, których potrzeba wyłoni się w trakcie opracowywania przedmiotu zamówienia w ramach niniejszej umowy, 3) Wykonawca zobowiązuje się do przeniesienia majątkowych praw autorskich do wszystkich materiałów wytworzonych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia na Zamawiającego w ramach wynagrodzenia określonego w ofercie, na warunkach określonych w umowie; 4) Wykonawca zobowiązuje się wykonać i dostarczyć Zamawiającemu przedmiot umowy zawierający tekst oraz rysunek Planu ogólnego wraz z uzasadnieniem w formie numerycznej dostosowanej do systemu informacji przestrzennej istniejącego u Zamawiającego pod adresem: https://mapa.inspire-hub.pl/#/gmina msciwojow pliki wektorowe i rastrowe rysunków z nadaną georeferencją oraz w postaci wydruków - 3 kpl 5) Wykonawca wykona i dostarczy dodatkowo taką ilość opracowań, o których mowa w Rozdziale I, które będą niezbędne do przeprowadzenia procedury opiniowania i uzgodnienia. 6) Wykonawca zobowiązany jest do skompletowania, uporządkowania i oprawienia dokumentacji prac planistycznych i przekazania jej Zamawiającemu - 2 egz. Usługi planowania przestrzennego Wymagany okres gwarancji - 36 miesięcy liczonych od daty końcowego protokołu zdawczo-odbiorczego z podpisaną przez obie strony klauzulą o kompletności planu ogólnego, po wejściu w życie uchwały Rady Gminy Mściwojów w sprawie Planu Ogólnego Gminy Mściwojów. Wszystkie prace projektowe lub czynności nie opisane powyżej, a wynikające z procedur określonych w ustawach oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompletnego opracowania zamówienia Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia, uwzględnić w kosztach i terminach wykonania zamówienia. CPV: 71400000-2, 71410000-5 Dokument nr: OZP.271.1.1.2025 Składanie ofert: Oferty należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy Mściwojów (pok. 23), w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31.01.2025 r. godz. 11.00 Ofertę wraz z załącznikami należy złożyć na formularzu stanowiącym Załącznik Nr 1 do niniejszego dokumentu drogą elektroniczną na adres ug@msciwoiow.pl lub poczty tradycyjnej, przesyłki kurierskiej bądź dostarczając osobiście do tutejszego urzędu, na adres: Urząd Gminy Mściwojów, Mściwojów 43, 59-407 Mściwojów. Dokumenty powinny zostać dostarczone w zaklejonej kopercie z dopiskiem: ,,OFERTA na: ,,Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Mściwojów" TERMIN SKŁADANIA ofert upływa dnia 31.01.2025 r. o godz. 11:00. Miejsce i termin realizacji: Wymagany termin realizacji zamówienia: a) termin rozpoczęcia realizacji przedmiotu umowy: od dnia podpisania umowy. b) zakończenie prac: 23.12.2025 r. 2. Miejscem wykonania zamówienia jest: Gmina Mściwojów, woj. dolnośląskie. Wymagania: 2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3. Zamawiający nie żąda wniesienia wadium. II. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OCENA ICH SPEŁNIANIA 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania przedmiotu zamówienia określone w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2013 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1130 ze zm.), posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) zdolności technicznej lub zawodowej - Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) w okresie ostatnich 5 lat opracował dwa Studium lub zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego obszaru gminy wiejskiej lub miejsko-wiejskiej o powierzchni nie mniejszej niż 60 km2 każde, na podstawie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, co do których nie zapadło rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody stwierdzające nieważność postanowień Studium. b) dysponuje lub będzie dysponował głównym projektantem ,,Planu...", który wykaże się wykonaniem dwóch Studium lub zmian Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla obszaru gminy wiejskiej lub miejsko-wiejskiej o powierzchni nie mniejszej niż 60 km2 każde, na podstawie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, co do których nie zapadło rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody stwierdzające nieważność postanowień Studium, i musi posiadać wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia wymagane przepisami art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. c) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 3 - osobowym zespołem, który będzie wykonywał zamówienie, przy czym każda z tych osób musi posiadać doświadczenie w wykonywaniu co najmniej dwóch opracowań z zakresu planowania przestrzennego (mpzp, ocena aktualności Studium i planów miejscowych) w tym co najmniej jednego dotyczącego opracowania Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla gminy wiejskiej lub miejsko-wiejskiej i posiadają uprawnienia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia wymagane przepisami art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. d) dysponuje lub będzie dysponował jedną osobą która posiada doświadczenie w wykonywaniu opracowań ekofizjograficznych i jest autorem lub współautorem co najmniej jednego opracowania ekofizjograficznego sporządzonych na potrzeby studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla obszaru gminy nie mniejszej niż 60 km2. e) dysponuje lub będzie dysponował jedną osobą która posiada doświadczenie w wykonywaniu prognoz oddziaływania na środowisko (POŚ) do dokumentów planistycznych i jest autorem lub współautorem co najmniej jednej prognozy oddziaływania na środowisko sporządzonych do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla obszaru gminy nie mniejszej niż 60 km2. Zamawiający dopuszcza, że osoba spełniającą warunki określone w pkt d i e może być jedną (tą sama) osobą wchodzącą w skład zespołu, o którym mowa w pkt c. 3. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez Wykonawcę na zasadzie spełnia / nie spełnia. 4. Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia (wzór załącznik nr 3). 5. Sytuacja finansowa lub ekonomiczna. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia (załącznik nr 4) 6. Zdolność techniczna lub zawodowa: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia (załącznik nr 2). IV. Opis sposobu obliczenia ceny: 1. Cena podana w ofercie powinna być ceną kompletną jednoznaczną i ostateczną oraz powinna stanowić całkowite wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie obowiązków umownych w pełnym zakresie. Podana cena brutto w ofercie musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszym zapytaniu oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu pełnego wykonania przedmiotu zamówienia oraz uwzględniać inne opłaty i podatki. 2. Cena oferty brutto musi być podana w złotych polskich słownie i liczbowo. 3. Wynagrodzenie ryczałtowe obowiązujące strony w niniejszym postępowaniu, to forma wynagrodzenia polegająca na tym, że Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia W trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty będzie brana pod uwagę cena ofertowa brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia w całości, przedstawiona w formularzu ofertowym. Cena oferty określa maksymalne wynagrodzenie wykonawcy z tytułu realizacji zamówienia. 4. Zastosowanie prawidłowej stawki podatku VAT, zgodnie z obowiązującymi przepisami, leży po stronie Wykonawcy. 5. W cenie oferty Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, m. in. koszty przygotowania oferty. V. Dokumenty, jakie mają dostarczyć Wykonawcy: 1. Formularz ofertowy. 2. Wykaz wykonanych opracowań. 3. Wykaz osób. 4. Oświadczenie o spełnianiu warunków. 5. Informacja RODO VI. Kryteria wyboru oferty: 1. Kryteria oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów obliczonych w oparciu o ustalone poniżej kryteria: Cena- waga 100% a) Maksymalna liczba punktów, jaka może zostać przyznana badanej ofercie w kryterium ,,cena"-100 pkt. Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określone w kryterium ,,cena", tzn. Oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną liczbę punktów, która posłuży do obliczenia punktowego w kryterium ,,cena". b) Do obliczenia punktacji przyznawanej badanej Ofercie w kryterium ,,Cena" Zamawiający posłuży się następującym wzorem: Kc = (Cnajniższa/Cbadana) x 100 pkt gdzie: Kc - liczba punktów przyznanych Wykonawcy za zaoferowaną cenę, Cnajniższa - cena brutto oferty z najniższą ceną Cbadana - cena brutto badanej oferty, Oferty złożone po tym terminie zostaną zwrócone bez otwierania. Decydujące znaczenie, dla oceny zachowania powyższego terminu, ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową lub kurierską. VIII. Warunki umowy: Warunki umowy określa projekt umowy stanowiący załącznik nr 6 do zapytania ofertowego. IX. Osoba uprawniona do kontaktów: Witold Jakóbczyk-lnspektor ds. inwestycji, remontów i planowania przestrzennego, X. Sposób przygotowania oferty: 1. Ofertę wraz z załącznikami należy sporządzić w formie pisemnej na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego dokumentu, czytelnie w języku polskim. Oferta musi być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela(i) Wykonawcy. 2. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert, zmienić lub wycofać swoją ofertę. 4. Wszystkie dokumenty należy przedłożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy. 5. Formularz oferty musi być podpisany przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania firmy. Wraz z ofertą należy przedłożyć dokument potwierdzający prawo do reprezentacji Wykonawcy przez osobę podpisującą ofertę. 6. Dokument uprawniający do reprezentowania firmy W przypadku jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to musi ono jednoznacznie wskazywać uprawnienie do popisania oferty. Pełnomocnictwo musi być załączone do oferty. 7. Wykonawca może wprowadzić zmiany poprawki, modyfikacje i uzupełnienia złożonej oferty pod warunkiem, że zamawiający otrzyma pisemne zawiadomienie o wprowadzeniu zmian przed terminem składania ofert. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone według takich samych zasad jak składana oferta, tj. opakowaniu oznakowanej napisem ,,Zmiana". Opakowania oznaczone ,,Zmiana" zostaną otwarte przy otwieraniu oferty wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności dokonywania zmian, zostaną dołączone do oferty. 8. Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia, według zasad jak dla wprowadzenia zmian i poprawek w ofercie z napisem na opakowaniu ,,Wycofanie" opakowania oznaczone w ten sposób będą otwierane w pierwszej kolejności po potwierdzeniu poprawności postępowania wykonawcy oraz zgodności zamieszczonymi na opakowaniu wycofanej oferty. Koperty z ofertami wycofanymi nie będą otwierane. |
© eurobudowa.pl 2004-2025