dolnośląskie (Lubin)
małopolskie (Kraków)
śląskie (Łazy)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Opracowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego |
Data zamieszczenia: | 2025-02-05 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Zakrzew Zakrzew 26 23-155 Zakrzew powiat: lubelski tel. 846809700, 8468090703 ug@zakrzew.eu |
Województwo: | lubelskie |
Miasto: | Zakrzew |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 846809700, 8468 |
Termin składania ofert: | 2025-02-17 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
ZAPYTANIE OFERTOWE na: ,,Opracowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obrębów Tarnawka Pierwsza, Tarnawka Druga, Baraki, Zakrzew, Zakrzew - Kolonia, gmina Zakrzew." II. Przedmiot zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn.: ,,Opracowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obrębów Tarnawka Pierwsza, Tarnawka Druga, Baraki, Zakrzew, Zakrzew -Kolonia, gmina Zakrzew", umożliwiającego lokalizację elektrowni wiatrowych. Obszar opracowania określony jest w graniach załącznika graficznego stanowiącego załącznik nr 1 do zapytania ofertowego. Powierzchnia opracowania obejmuje obszar około 1410 ha. 2. Zakres usług obejmuje w szczególności: 1. Pozyskanie własnym kosztem i staraniem wszystkich map, materiałów i danych niezbędnych do sporządzenia przedmiotu umowy (w tym na potrzeby opracowania prognozy oddziaływa- nia na środowisko). Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko do planu. Sporządzenie inwentaryzacji urbanistycznej przedstawiającej uwarunkowania przestrzenne obszaru opracowania, stanowiącej zasób materiałów wyjściowych i analiz, Współpracę z komisją urbanistyczno -- architektoniczną, jak również udział fizyczny w innych posiedzeniach dotyczących przedmiotu umowy tj. konsultacjach, komisjach i sesjach Rady Gminy Zakrzew. Przygotowanie merytoryczne dokumentów formalno-prawnych, projektów pism zgodnie z art. 17 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w tym zawiadomień, wystą- pień o zaopiniowanie i uzgodnienie do organów opiniujących i uzgadniających (wraz z pro- jektami dokumentów planistycznych w wersji papierowej w ilości niezbędnej do przeprowa- dzenia procedury) oraz wprowadzenie zmian do projektu planu wynikających z uzyskanych opinii, dokonanych uzgodnień, w tym sporządzenie wykazów: materiałów planistycznychsporządzonych na potrzeby planu, wniosków, opinii, uzgodnień, uwag wraz z informacją o sposobie ich rozpatrzenia. 7. Przeprowadzenie procedury zmiany przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze (jeśli okaże się to konieczne). 8. Przygotowanie projektu planu do ponowienia procedury opiniowania i uzgadniania (jeśli okaże się to konieczne) oraz wyłożenia do publicznego wglądu wraz z ogłoszeniami i obwieszczeniami; udzielanie informacji zainteresowanym w trakcie wyłożenia projektu planu, prezentacje i udział w dyskusji publicznej, konsultacjach itp. 9. Zajęcie stanowiska (w formie pisemnej) w sprawie uwag wniesionych do wyłożonego, do publicznego wglądu projektu planu, dokonanie ewentualnych zmian w projekcie dokumentu wynikających z uwzględnionych uwag i ponownych uzgodnień. 10. Przygotowanie projektu uchwały o uchwaleniu planu wraz z załącznikami, celem przedłożenia Radzie Gminy do uchwalenia. 11. Sporządzenie dokumentacji formalno - prawnej prac planistycznych stosownie do wymo- gów Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 17 grudnia 2021r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. 2021 poz. 2404) do przedłożenia Wojewodzie w celu oceny jej zgodności z przepisami prawa. 12. Udział w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia planu do zgodności z przepisami prawa, w sytuacji stwierdzenia nieważności uchwały przez Wojewodę. 13. Sporządzenie ,,podsumowania" oraz ,,uzasadnienia", o których mowa art. 55 ust. 3 oraz art. 42 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2023, poz. 1094 z poźn. zm.). 14. Przygotowanie danych przestrzennych o których mowa w rozdziale 5a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym na każdym etapie procedury. 15. Wynikiem zrealizowanego przedmiotu zamówienia będzie uchwalony plan zagos- podarowania przestrzennego, zatwierdzony przez Wojewodę wraz z załącznikami graficznymi oraz niezbędną dokumentacją. 16. Przedmiot zamówienia winien zostać wykonany zgodnie z: 1) Ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U.2024.1130); 2) Ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U.2024.1112 ze zm.); 3) Ustawą z dnia 20 maja 2016 r. o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych (t.j. Dz.U.2024.317); 4) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U.2024.54 ze zm.); 5) Ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2023, poz. 1094 z poźn. zm.); 6) Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 17 grudnia 2021r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. 2021 poz. 2404); 7) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 września 2002 r. w sprawie opracowań ekofizjograficznych (Dz.U. 2002 r. Nr 155.1298); 8) obowiązującymi aktami prawa miejscowego;9) innymi przepisami wyżej niewymienionymi wynikającymi z odpowiednich aktów prawnych, mających odniesienie do przedmiotu zamówienia, a dot. planowania i zagospodarowania przestrzennego, ochrony środowiska, ochrony przyrody, ochrony zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów rolnych i leśnych, rewitalizacji itd. oraz ochrony danych osobowych; 10) wszelkimi innymi przepisami mającymi zastosowanie w realizacji przedmiotu zamówienia; 11) uwzględnieniem uwag zgłaszanych przez Zamawiającego w trakcie realizacji umowy; 12) uwzględnieniem aktualnego orzecznictwa sądowego dot. zagospodarowania przestrzen- nego. Składanie ofert: Ofertę na załączonym Formularzu Ofertowym należy złożyć w siedzibie Zamawiającego tj. w Urzędzie Gminy Zakrzew, Zakrzew 26, 23-155 Zakrzew, w zamkniętej kopercie, w terminie do dnia 17 lutego 2025r. do godz. 12:00, z dopiskiem ,, Opracowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obrębów Tarnawka Pierwsza, Tarnawka Druga, Baraki, Zakrzew, Zakrzew -Kolonia, gmina Zakrzew" lub elektronicznie pocztą e-mail na adres : ug@zakrzew.eu Miejsce i termin realizacji: Termin wykonania zamówienia 16 miesięcy od podpisania umowy. Wymagania: Podstawa prawna: Wartość zamówienia nie przekracza równowartości kwoty 130 000,00 zł dlatego zgodnie z art. 2 ust.1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024r. poz. 1320 z późn. zm.) przy udzielaniu zamówienia nie stosuje się przepisów ustawy Pzp. III. Warunki udziału w postępowaniu O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają niżej określone warunki udziału w postępowaniu: 1) wykonali tj. ukończyli w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 10 opracowań polegających na sporządzeniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (dotyczy także opracowań dotyczących zmian planów lub studium),w tym co najmniej jednego opracowania o powierzchni nie mniejszej niż 15 ha, i przynajmniej jednego dotyczącego lokalizacji elektrowni wiatrowych zakończonych publikacją w dzienniku urzędowym województwa. W oświadczeniu potwierdzającym spełnienie niniejszego warunku należy podać nr uchwały, daty uchwalenia i nazwę organu uchwalającego oraz datę publikacji (Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego). Zamawiający żąda przedłożenia przez Wykonawców wraz z ofertą dowodów określających, czy dokumenty planistyczne ujęte w w/w wykazie zostały wykonane należycie. Przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. oraz 2) dysponują osobami posiadającymi uprawnienia do wykonywania przedmiotu zamówienia, w tym: a) co najmniej jedną osobą, do sporządzenia planów ogólnych to jest osobą spełniającą wymogi określone w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2023 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w brzmieniu obowiązującym od 24 września 2023 r., b) co najmniej jedna osobą spełniającą wymogi określone w art. 74a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostepnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach odziaływania na środowisko (Dz.U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.) Wskazane osoby muszą posiadać aktualne uprawnienia zawodowe. Informację o osobach, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami należy podać w Załączniku nr 4 do zapytania ofertowego. V. Kryteria oceny ofert: cena 100% Wykonawca określi cenę oferty, która stanowić będzie wynagrodzenie ryczałtowe za realizację całego przedmiotu zamówienia, podając ją w PLN w zapisie liczbowym i słownie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 3. Z wybranym Wykonawcą zostanie podpisana umowa na zasadach określonych w projekcie umowy. 4. Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli: 1) została złożona po terminie składania ofert; 2) została złożona przez wykonawcę niespełniającego warunków udziału w postępowaniu, 3) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia, 5. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: 1) nie złożono żadnej oferty, 2) wszystkie oferty zostały odrzucone, 3) w przypadkach, gdy zostały złożone oferty o takiej samej cenie, 4) cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty, 5) gdy wartość wszystkich ofert będzie równa lub przekroczy próg wskazany w art. 2 ust.1 ustawy Pzp. 6) Rada Gminy nie podjęła uchwały o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obrębów Tarnawka Pierwsza, Tarnawka Druga, Baraki, Zakrzew, Zakrzew -Kolonia, gmina Zakrzew. 7) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć, 8) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, 6. Ponadto Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od realizacji zamówienia (przed zawarciem umowy) bez podawania przyczyn i bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych z tego tytułu. Uwagi: Klauzula informacyjna z art. 13 RODO Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", Zamawiający informuje, że: 1.Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Zakrzew; dane adresowe: Zakrzew 26, 23-155 Zakrzew 2.Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z którym może Pani/Pan kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych poprzez: email: iod@data-partners.pl lub pisemnie na adres Administratora danych. 3.Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b- c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na: ,,Opracowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obrębów Tarnawka Pierwsza, Tarnawka Druga, Baraki, Zakrzew, Zakrzew- Kolonia gmina Zakrzew", a w przypadku wyboru Pani/Pana oferty w celu związanym z realizacją umowy w sprawie zamówienia publicznego - rozliczeniem, monitoringiem, kontrolą, audytem, sprawozdawczością, działaniami informacyjnymi, archiwizacją. 4.Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty kontrolujące albo uczestniczące w procesach realizacji umowy, a także inne podmioty lub organy uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa. 5.Z danych osobowych będziemy korzystać do momentu zakończenia realizacji celu określonego w pkt 3, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa. 6. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu. 7. Posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych?, - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO??, - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. 8.Nie przysługuje Pani/Panu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych, - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. ? Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy. ?? wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Kontakt: 2. Osobą upoważnioną do kontaktów z Wykonawcami oraz wszelkich wyjaśnień udziela: P. Mariusz Widomski - 8468090703 |
© eurobudowa.pl 2004-2025