Wynik: | Zobacz treść wyniku |
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Modernizacja układów nawiewnych i wywiewnych |
Data zamieszczenia: | 2025-02-07 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Miasto Zielona Góra - Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji Sulechowska 41 65-022 Zielona Góra powiat: Zielona Góra (+48) 68 412 50 01, faks (+48) 68 412 50 09 zamowienia@mosir.zgora.pl |
Województwo: | lubuskie |
Miasto: | Zielona Góra |
Wadium: | 15.000,00 zł |
Nr telefonu: | (+48) 68 412 50 01, |
Termin składania ofert: | 2025-02-24 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Modernizacja układów nawiewnych i wywiewnych w obiekcie Kompleksu Sportowego Basen i Hala przy Ul. Wyspiańskiego 17 w Zielonej Górze Krótki opis przedmiotu zamówienia 1. Zamawiający informuje, iż inwestycja o której mowa w pkt 3.1. SWZ realizowana będzie w formule zaprojektuj i wybuduj, w związku z czym zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) wykonanie dokumentacji projektowej; 2) wykonanie robót budowlanych w oparciu o opracowaną dokumentację projektową, o której mowa w pkt 3.2.1) SWZ. 2. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych polegających na: a) zaprojektowaniu instalacji automatyki i sterowania central wentylacyjnych, b) zaprojektowaniu prac remontowych w obrębie czerpni terenowej oraz głównego kanału nawiewnego, c) zaprojektowaniu prac w zakresie czyszczenia istniejących kanałów wentylacyjnych obsługujących szatnie oraz hale basenową - elementy nie objętych wymianą, przeznaczone do dalszej eksploatacji, d) demontażu centrali wentylacyjnej nawiewno-wywiewnej hali basenowej (NW1), e) demontażu centrali wentylacyjnej nawiewno-wywiewnej szatniowej (NW2), f) demontażu centrali wentylacyjnej nawiewnej podbasenia (N3), g) demontażu centrali wentylacyjnej wywiewnej podbasenia (W3), h) demontażu kanałów wentylacyjnych w obrębie podbasenia i magazynu pH, i) demontaż instalacji elektrycznej, automatyki oraz pozostałych instalacji i urządzeń, które utraciły swoją funkcje w zakresie realizowanych prac, j) remont czerpni, k) montażu urządzeń, kanałów, rewizji, automatyki, instalacji zasilającej oraz pozostałych urządzeń zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową, l) czyszczeniu istniejących kanałów wentylacyjnych obsługujących szatnie oraz halę basenową - elementy nie objętych wymianą, przeznaczone do dalszej eksploatacji. 3. Z uwagi na trudne warunki w terenie Zamawiający wymaga aby Wykonawca przed złożeniem oferty, pod rygorem odrzucenia oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy pzp, dokonał wizji lokalnej obiektu objętego zamówieniem. Wizja lokalna odbędzie się w obecności przedstawiciela Zamawiającego o godz. 12:00 w dniu 13 lutego 2025 r. w budynku przy Ul. Wyspiańskiego 17 w Zielonej Górze. Przeprowadzanie wizji lokalnej i obecność przedstawicieli Wykonawców zostanie udokumentowana przez przedstawiciela Zamawiającego i stanowić będzie dowód spełnienia powyższego wymagania przez Wykonawców, którzy złożyli oferty. Z obowiązku dokonania wizji lokalnej zwolnienie są Wykonawcy, którzy odbyli wizję lokalną obiektu w dniu 16 stycznia 2025 r. w ramach analogicznego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (nr ref. A.2300.1.2025). 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr I.4 do SWZ oraz w dokumentach, o których mowa w pkt 3.5. SWZ. 5. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z Programem Funkcjonalno - Użytkowym (PFU) zawartym w załączniku nr I.7 do SWZ. 6. Wykonawca na wykonany przedmiot zamówienia udzieli gwarancji dla robót objętych umową na okres min. 36 miesięcy od daty podpisania Protokołu odbioru końcowego Przedmiotu umowy i rękojmi za wady robót na okres przekraczający gwarancję o 6 miesięcy. Uwaga: Dodatkowa gwarancja dla robót (okres wydłużenia gwarancji) podlega punktacji zgodnie z kryteriami oceny ofert określonymi w pkt 30.2. SWZ. 7. Zamawiający informuje, iż mogące wystąpić w SWZ wraz z załącznikami wskazania nazw zwyczajowych, znaków towarowych, nazw producentów, zdjęć w zamieszczonych elementach opisu przedmiotu zamówienia służy wyłącznie określeniu cech wizualnych, technicznych i jakościowych. Użyte w SWZ wraz z załącznikami nazwy produktów, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie należy traktować jako przykładowe - Zamawiający dopuszcza zastosowanie produktów (materiałów, sprzętów) równoważnych. Za produkt równoważny uznaje się produkt, który będzie miał te same cechy funkcjonalne, wizualne, materiałowe i techniczne co konkretny produkt wskazany w SWZ lecz jest oznaczony innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Jakość produktu równoważnego nie może być gorsza od opisanego w przedmiocie zamówienia, w żadnym stopniu nie może obniżać standardu i nie może zmienić zasad oraz rozwiązań technicznych przyjętych w niniejszej SWZ, a tym samym pozbawiać Użytkownika żadnych wydajności, funkcjonalności, użyteczności opisanych lub wynikających ze SWZ. Na potwierdzenie zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z wymaganiami Zamawiającego w zakresie doboru central wentylacyjnych Wykonawca zobowiązany jest przedstawić wraz z ofertą Tabelę ofertową w zakresie spełnienia równoważności (wg załącznika nr I.1.A do SWZ) wraz z kartami doboru centrali wentylacyjnej z zaznaczonymi parametrami spełniającymi zakres wymagań określonych w Tabeli równoważności doboru central wentylacyjnych zawartej w Programie Funkcjonalno - Użytkowym (PFU) (załącznik nr I.7 do SWZ). 8. Zamawiający informuje, iż w przypadku odniesienia się w opisie przedmiotu zamówienia zawartego w SWZ wraz z załącznikami do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych dopuszcza się rozwiązania równoważne opisywanym, przez które rozumie się takie rozwiązania techniczne, eksploatacyjne i użytkowe, które zapewniają spełnienie wymagań minimalnych na poziomie nie gorszym niż określono to odpowiednio w ww. dokumentach, umożliwiającego uzyskanie efektu założonego przez Zamawiającego za pomocą wskazanych w SWZ wraz z załącznikami rozwiązań technicznych. W przypadku odwołania się w SWZ wraz z załącznikami do konkretnych norm lub innych przepisów, które spełniać mają materiały, sprzęt, urządzenia i inne towary oraz wykonane i zbadane roboty, obowiązywać będą postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm lub przepisów, o ile w dokumentach zamówienia nie wskazano inaczej. 9. Zawarte w niniejszej SWZ wraz z załącznikami informacje na temat parametrów i funkcji są danymi minimalnymi - Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów o rozszerzonych funkcjach i lepszych parametrach, pod warunkiem, iż spełniają one minimalne wymagania określone w niniejszym zamówieniu. 10. Zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy pzp Zamawiający wymaga aby przedmiot zamówienia został zrealizowany z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, w szczególności zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego, o których mowa w Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych z dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz.U. 2012 r. poz. 1169 z późn. zm.). 11. Zamawiający wymaga, aby osoby wskazane przez Wykonawcę, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i kontaktować się z Zamawiającym w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia władały językiem polskim w stopniu komunikatywnym. W przypadku, gdy ww. osoby nie będą władały językiem polskim, w czasie trwania umowy i dla potrzeb realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest zapewnić tłumacza na własny koszt i własnym staraniem. 12. Zgodnie z art. 95 ustawy pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia, polegające na wykonaniu prac montażowych w zakresie central oraz kanałów wentylacyjnych, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2024 r. poz. 1222), o ile czynności te nie będą wykonywane przez te osoby w ramach prowadzonej przez nie działalności gospodarczej. Informacje na temat uprawnień kontrolnych oraz sankcji z tytułu niespełnienia ww. wymagań określa wzór umowy, stanowiący załącznik nr I.5 do SWZ. 13. Wyłoniony Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy: 1) kopię aktualnej polisy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej obejmującej okres realizacji i na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 1.200.000,00 zł; 2) harmonogram rzeczowo - finansowy CPV: 42500000-1, 45300000-0,51900000-1,90500000-2,98390000-3 Dokument nr: 2025/BZP 00095159, A.2300.3.2025 Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2025-02-24 13:00 Specyfikacja: SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA 3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-75d7ad9c-f9b8-4a17-b9a4-d2f5f69a05cb 3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie. 3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak. 3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: w postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, z zastrzeżeniem pkt 25 SWZ w zakresie składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy e- Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl/pl/) za pośrednictwem Formularzy do komunikacji 3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zgodnie z dokumentami zamówienia (SWZ) 3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie. 3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy 3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: polski 3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z dokumentami zamówienia (SWZ) 3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z dokumentami zamówienia (SWZ) Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert: 2025-02-24 12:00 Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę w niniejszym postępowaniu pod wskazanym w pkt 2.6. SWZ adresem strony internetowej prowadzonego postępowania Miejsce i termin realizacji: Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 168 dni Wymagania: SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia. 4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie 4.1.2.) Numer referencyjny: A.2300.3.2025 4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane 4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie 4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie 4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak 4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia: Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy 4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia: 4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia 1. Zamawiający informuje, iż inwestycja o której mowa w pkt 3.1. SWZ realizowana będzie w formule zaprojektuj i wybuduj, w związku z czym zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) wykonanie dokumentacji projektowej; 2) wykonanie robót budowlanych w oparciu o opracowaną dokumentację projektową, o której mowa w pkt 3.2.1) SWZ. 2. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych polegających na: a) zaprojektowaniu instalacji automatyki i sterowania central wentylacyjnych, b) zaprojektowaniu prac remontowych w obrębie czerpni terenowej oraz głównego kanału nawiewnego, c) zaprojektowaniu prac w zakresie czyszczenia istniejących kanałów wentylacyjnych obsługujących szatnie oraz hale basenową - elementy nie objętych wymianą, przeznaczone do dalszej eksploatacji, d) demontażu centrali wentylacyjnej nawiewno-wywiewnej hali basenowej (NW1), e) demontażu centrali wentylacyjnej nawiewno-wywiewnej szatniowej (NW2), f) demontażu centrali wentylacyjnej nawiewnej podbasenia (N3), g) demontażu centrali wentylacyjnej wywiewnej podbasenia (W3), h) demontażu kanałów wentylacyjnych w obrębie podbasenia i magazynu pH, i) demontaż instalacji elektrycznej, automatyki oraz pozostałych instalacji i urządzeń, które utraciły swoją funkcje w zakresie realizowanych prac, j) remont czerpni, k) montażu urządzeń, kanałów, rewizji, automatyki, instalacji zasilającej oraz pozostałych urządzeń zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową, l) czyszczeniu istniejących kanałów wentylacyjnych obsługujących szatnie oraz halę basenową - elementy nie objętych wymianą, przeznaczone do dalszej eksploatacji. 3. Z uwagi na trudne warunki w terenie Zamawiający wymaga aby Wykonawca przed złożeniem oferty, pod rygorem odrzucenia oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy pzp, dokonał wizji lokalnej obiektu objętego zamówieniem. Wizja lokalna odbędzie się w obecności przedstawiciela Zamawiającego o godz. 12:00 w dniu 13 lutego 2025 r. w budynku przy ul. Wyspiańskiego 17 w Zielonej Górze. Przeprowadzanie wizji lokalnej i obecność przedstawicieli Wykonawców zostanie udokumentowana przez przedstawiciela Zamawiającego i stanowić będzie dowód spełnienia powyższego wymagania przez Wykonawców, którzy złożyli oferty. Z obowiązku dokonania wizji lokalnej zwolnienie są Wykonawcy, którzy odbyli wizję lokalną obiektu w dniu 16 stycznia 2025 r. w ramach analogicznego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (nr ref. A.2300.1.2025). 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr I.4 do SWZ oraz w dokumentach, o których mowa w pkt 3.5. SWZ. 5. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z Programem Funkcjonalno - Użytkowym (PFU) zawartym w załączniku nr I.7 do SWZ. 6. Wykonawca na wykonany przedmiot zamówienia udzieli gwarancji dla robót objętych umową na okres min. 36 miesięcy od daty podpisania Protokołu odbioru końcowego Przedmiotu umowy i rękojmi za wady robót na okres przekraczający gwarancję o 6 miesięcy. Uwaga: Dodatkowa gwarancja dla robót (okres wydłużenia gwarancji) podlega punktacji zgodnie z kryteriami oceny ofert określonymi w pkt 30.2. SWZ. 7. Zamawiający informuje, iż mogące wystąpić w SWZ wraz z załącznikami wskazania nazw zwyczajowych, znaków towarowych, nazw producentów, zdjęć w zamieszczonych elementach opisu przedmiotu zamówienia służy wyłącznie określeniu cech wizualnych, technicznych i jakościowych. Użyte w SWZ wraz z załącznikami nazwy produktów, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie należy traktować jako przykładowe - Zamawiający dopuszcza zastosowanie produktów (materiałów, sprzętów) równoważnych. Za produkt równoważny uznaje się produkt, który będzie miał te same cechy funkcjonalne, wizualne, materiałowe i techniczne co konkretny produkt wskazany w SWZ lecz jest oznaczony innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Jakość produktu równoważnego nie może być gorsza od opisanego w przedmiocie zamówienia, w żadnym stopniu nie może obniżać standardu i nie może zmienić zasad oraz rozwiązań technicznych przyjętych w niniejszej SWZ, a tym samym pozbawiać Użytkownika żadnych wydajności, funkcjonalności, użyteczności opisanych lub wynikających ze SWZ. Na potwierdzenie zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z wymaganiami Zamawiającego w zakresie doboru central wentylacyjnych Wykonawca zobowiązany jest przedstawić wraz z ofertą Tabelę ofertową w zakresie spełnienia równoważności (wg załącznika nr I.1.A do SWZ) wraz z kartami doboru centrali wentylacyjnej z zaznaczonymi parametrami spełniającymi zakres wymagań określonych w Tabeli równoważności doboru central wentylacyjnych zawartej w Programie Funkcjonalno - Użytkowym (PFU) (załącznik nr I.7 do SWZ). 8. Zamawiający informuje, iż w przypadku odniesienia się w opisie przedmiotu zamówienia zawartego w SWZ wraz z załącznikami do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych dopuszcza się rozwiązania równoważne opisywanym, przez które rozumie się takie rozwiązania techniczne, eksploatacyjne i użytkowe, które zapewniają spełnienie wymagań minimalnych na poziomie nie gorszym niż określono to odpowiednio w ww. dokumentach, umożliwiającego uzyskanie efektu założonego przez Zamawiającego za pomocą wskazanych w SWZ wraz z załącznikami rozwiązań technicznych. W przypadku odwołania się w SWZ wraz z załącznikami do konkretnych norm lub innych przepisów, które spełniać mają materiały, sprzęt, urządzenia i inne towary oraz wykonane i zbadane roboty, obowiązywać będą postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm lub przepisów, o ile w dokumentach zamówienia nie wskazano inaczej. 9. Zawarte w niniejszej SWZ wraz z załącznikami informacje na temat parametrów i funkcji są danymi minimalnymi - Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów o rozszerzonych funkcjach i lepszych parametrach, pod warunkiem, iż spełniają one minimalne wymagania określone w niniejszym zamówieniu. 10. Zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy pzp Zamawiający wymaga aby przedmiot zamówienia został zrealizowany z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, w szczególności zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego, o których mowa w Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych z dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz.U. 2012 r. poz. 1169 z późn. zm.). 11. Zamawiający wymaga, aby osoby wskazane przez Wykonawcę, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i kontaktować się z Zamawiającym w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia władały językiem polskim w stopniu komunikatywnym. W przypadku, gdy ww. osoby nie będą władały językiem polskim, w czasie trwania umowy i dla potrzeb realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest zapewnić tłumacza na własny koszt i własnym staraniem. 12. Zgodnie z art. 95 ustawy pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia, polegające na wykonaniu prac montażowych w zakresie central oraz kanałów wentylacyjnych, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2024 r. poz. 1222), o ile czynności te nie będą wykonywane przez te osoby w ramach prowadzonej przez nie działalności gospodarczej. Informacje na temat uprawnień kontrolnych oraz sankcji z tytułu niespełnienia ww. wymagań określa wzór umowy, stanowiący załącznik nr I.5 do SWZ. 13. Wyłoniony Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy: 1) kopię aktualnej polisy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej obejmującej okres realizacji i na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 1.200.000,00 zł; 2) harmonogram rzeczowo - finansowy 4.2.6.) Główny kod CPV: 42500000-1 - Urządzenia chłodzące i wentylacyjne 4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: 45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach 51900000-1 - Usługi instalowania systemów sterowania i kontroli 90500000-2 - Usługi związane z odpadami 98390000-3 - Inne usługi 4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 168 dni 4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie 4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie 4.3.) Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: zgodnie z dokumentami zamówienia (SWZ) 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja 4.3.6.) Waga: 40 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak 5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający minimalne warunki udziału w postępowaniu umożliwiające ocenę zdolności Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, dotyczące: 1. zdolności technicznej (w zakresie doświadczenia) umożliwiającej realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości tj. w okresie ostatnich 5 lat (liczonych wstecz od dnia upływu terminu składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali roboty budowlane porównywalne z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia tj. co najmniej dwóch zadań o min. wartości 1.200.000,00 zł brutto każde polegających na montażu central/li wentylacyjnych/ej nawiewno-wywiewnej wraz z instalacją wentylacji. Uwaga: 1) Zamawiający nie dopuszcza sumowania wartości kilku zadań celem uzyskania wymaganego warunku kwotowego lub zakresowego, o którym mowa w pkt 5.1.1. SWZ; 2) Zamawiający uzna za spełnione warunki pkt 5.1.1. SWZ również w przypadku, gdy: a) doświadczenie Wykonawcy obejmuje szerszy zakres robót budowlanych od wymaganych w pkt 5.1.1. SWZ; b) Wykonawca posiada doświadczenie w wykonaniu robót budowlanych, o których mowa odpowiednio w pkt 5.1.1. SWZ w ramach zadań zrealizowanych (zakończonych) w formule zaprojektuj i wybuduj w okresie ostatnich 5 lat (liczonych wstecz od dnia upływu terminu składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie; 3) jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie zdobyte w realizacji zadań wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami Zamawiający uzna za spełnione warunki pkt 5.1.1. SWZ, gdy wymagany zakres został faktycznie wykonany przez Wykonawcę, a nie jego współpartnera lub współpartnerów; 4) w przypadku złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie Zamawiający uzna za spełniony niniejszy warunek, gdy współpartner, który posiada wymagane doświadczenie, wykona co najmniej zakres przedmiotu zamówienia określony w pkt 5.1.1. SWZ; 2. zdolności zawodowej (w zakresie personelu) umożliwiającej realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości tj. do realizacji zamówienia publicznego skierowane zostaną przez Wykonawcę osoby posiadające niezbędne do wykonania zamówienia: 1) Kierownik robót branży sanitarnej (1 osoba): a) uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z ustawą Prawo budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane w zakresie niezbędnym przy nadzorze budowy sieci, instalacji i urządzeń wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, oraz b) co najmniej 5-cio letnie doświadczenie zawodowe zdobyte po uzyskaniu ww. uprawnień w kierowaniu lub nadzorowaniu robotami z zakresu sieci i instalacji sanitarnych, w tym doświadczenie przy realizacji minimum dwóch zakończonych inwestycji polegających na montażu i uruchomieniu central/centrali wentylacyjnych/ej nawiewno-wywiewnej wraz z instalacją wentylacji; 2) Projektant branży sanitarnej (1 osoba): a) uprawnienia do projektowania zgodnie z ustawą Prawo budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane w zakresie niezbędnym przy projektowaniu budowy sieci, instalacji i urządzeń wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, oraz b) co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w sporządzaniu projektów zdobyte po uzyskaniu ww. uprawnień, w tym doświadczenie w sporządzaniu min. co najmniej dwóch projektów układów wentylacji nawiewno-wywiewnej (central/i wentylacyjnych/ej wraz z instalacją wentylacji). Uwaga: 1) Zamawiający dopuszcza łączenie kilku funkcji przez osobę wskazaną przez Wykonawcę, pod warunkiem, że osoba ta spełnia łącznie wymagania odpowiednio w ww. zakresach uprawnień budowlanych lub doświadczenia; 2) Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1646); 3) przez doświadczenie lub praktykę osoby, o której mowa w pkt 5.1.2 SWZ określone jako okres czasu (np. 3 lata) należy rozumieć łączny okres liczony jako suma okresów kalendarzowych, w których były zdobywane doświadczenie lub praktyka, przy czym przez 1 rok Zamawiający rozumie łącznie pełnych 12 miesięcy. Zamawiający nie dopuszcza sumowania okresów doświadczenia lub praktyki zdobywanych przy realizacji różnych zadań toczących się równolegle, w tym samym czasie; 4) W przypadku złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie Zamawiający uzna za spełniony niniejszy warunek gdy współpartner, który posiada wymaganą zdolność zawodową, wykona co najmniej zakres przedmiotu zamówienia określony w pkt 5.1.2. SWZ. 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: Tabela ofertowa w zakresie spełnienia równoważności wg załącznika Nr I.1.A do SWZ, o której mowa w pkt 3.8 SWZ na potwierdzenie zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z wymaganiami Zamawiającego wraz z kartami doboru centrali wentylacyjnej z zaznaczonymi parametrami spełniającymi zakres wymagań określonych w Tabeli równoważności doboru central wentylacyjnych 5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak 5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty: Tabela ofertowa w zakresie spełnienia równoważności wg załącznika Nr I.1.A do SWZ, o której mowa w pkt 3.8 SWZ na potwierdzenie zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z wymaganiami Zamawiającego wraz z kartami doboru centrali wentylacyjnej z zaznaczonymi parametrami spełniającymi zakres wymagań określonych w Tabeli równoważności doboru central wentylacyjnych 5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: 1) wypełniony formularz ofertowy stanowiący załącznik Nr I.1 do SWZ; 2) wypełnione i podpisane oświadczenie potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz niepodleganie wykluczeniu wg załącznika Nr I.2 do SWZ, z zachowaniem pkt 6.5 SWZ; 3) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania. Uwaga: Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentu w przypadku wskazania przez niego w pkt 1e) formularza oferty (wg załącznika nr I.1 do SWZ) danych umożliwiających dostęp do tych dokumentów w ogólnodostępnych i bezpłatnych bazach danych, z których możliwe jest uzyskanie tego dokumentu przez Zamawiającego; 4) pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy, którego umocowanie nie wynika z dokumentu, o którym mowa w pkt 6.1.3) SWZ; 5) pisemne zobowiązanie wg załącznika Nr I.2.A do SWZ lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 9.3. SWZ, o ile Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy pzp, oraz 6) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania. Uwaga: Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentu w przypadku wskazania przez niego w pkt 5 formularza oferty (wg załącznika nr I.1 do SWZ) danych umożliwiających dostęp do tych dokumentów w ogólnodostępnych i bezpłatnych bazach danych, z których możliwe jest uzyskanie tego dokumentu przez Zamawiającego lub dokument, o którym mowa w pkt 6.1.3) SWZ określający zakres umocowania do reprezentowania podmiotu udostępniającego zasoby, o ile Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy pzp, oraz 7) wypełnione i podpisane przez podmiot udostępniający zasoby oświadczenie potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz niepodleganie wykluczeniu wg załącznika Nr I.2.B do SWZ, o ile Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, z zachowaniem pkt 6.4 SWZ; 8) oświadczenie, o którym mowa w pkt 10.3) SWZ wg załącznika Nr I.3 do SWZ, o ile ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegających się o zamówienie, oraz 9) dokumenty, o których mowa w pkt 6.1.3) lub 6.1.4) SWZ określające zakres umocowania do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, o ile ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegających się o zamówienie; 10) Tabela ofertowa w zakresie spełnienia równoważności wg załącznika Nr I.1.A do SWZ, o której mowa w pkt 3.8 SWZ na potwierdzenie zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z wymaganiami Zamawiającego wraz z kartami doboru centrali wentylacyjnej z zaznaczonymi parametrami spełniającymi zakres wymagań określonych w Tabeli równoważności doboru central wentylacyjnych. SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA 6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie 6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie 6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak 6.4.1) Informacje dotyczące wadium: Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 15.000,00 złotych 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak 6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Oferta przedstawiona przez dwóch lub więcej Wykonawców (współpartnerów) wchodzących w skład np. konsorcjum lub spółki cywilnej musi być przedstawiona jako jedna oferta, od jednego podmiotu i spełniać następujące wymagania: 1) współpartnerzy (zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy pzp) muszą ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Umocowanie winno zostać przedłożone wraz z ofertą - treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania; 2) UWAGA: w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, o których mowa w pkt 5.1.1 i 5.1.2. SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie mogą polegać na zdolnościach tych współpartnerów, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane; 3) zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy pzp Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą złożyć wraz z ofertą oświadczenie (wg załącznika nr I.3 do SWZ), z którego treści wyraźnie będzie wynikać, z zachowaniem pkt 10.2) SWZ, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni współpartnerzy; 4) oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich współpartnerów; 5) wszelka korespondencja dokonywana będą wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem); 6) wypełniając formularz oferty (załącznik Nr I.1 do SWZ), jak również inne dokumenty powołujące się na ,,Wykonawcę" w miejscu np. ,,nazwa i adres Wykonawcy" należy wpisać dane dotyczące wszystkich współpartnerów, a nie ich pełnomocnika - lidera lub jednego ze współpartnerów; 7) w przypadku złożenia przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie gwarancji, dokument ten powinien być wystawiony na wszystkich współpartnerów łącznie, a nie ich pełnomocnika lub jednego ze współpartnerów 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie 7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: zgodnie z dokumentami zamówienia (SWZ) 7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak 7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Uwagi: Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: zgodnie z dokumentami zamówienia (SWZ) 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja 4.3.6.) Waga: 40 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie Termin związania ofertą: do 2025-03-25 |
© eurobudowa.pl 2004-2025