pomorskie (LUBLEWO GDAŃSKIE)
lubelskie (Lublin)
kujawsko-pomorskie (Toruń)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie robót budowlanych |
Data zamieszczenia: | 2025-02-14 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Górnośląski Akcelerator Przedsiębiorczości Rynkowej sp. z o.o Wincentego Pola 16 44-100 Gliwice powiat: Gliwice smartmed@gapr.pl https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/215703 |
Województwo: | śląskie |
Miasto: | Gliwice |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | --- |
Termin składania ofert: | 2025-03-07 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Wybór wykonawcy robót budowlanych w ramach inwestycji pn. ,,Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania fragmentu pomieszczeń biurowych w istniejącym budynku przy Ul. Wincentego Pola w Gliwicach w ramach zadania: utworzenie przestrzeni usługowo wystawienniczej ,,Living Lab MedSilesia"" Powstaje w kontekście projektu FENG.02.17-IP.02-0014/23 - SmartMed-rozwój oferty usługowej klastra MedSilesia - cyfryzacja aparatury medycznej, Innovation Showroom robotyki medycznej, transformacja na platformie COIN i internacjonalizacja oferty produktowej Część 1 Wykonanie robót budowlanych (cały przedmiot zamówienia) Przedmioty zamówienia Roboty budowlane Roboty budowlane Opis Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe wykonanie robót budowlanych w siedzibie GAPR w Gliwicach przy Ul. Wincentego Pola 16. Zakres prac wynika z dokumentacji projektowej, są to prace polegające na przebudowie układu funkcjonalnego części parteru; wydzieleniu pożarowo jednej z klatek schodowych wraz z wykonaniem prac towarzyszących, w tym w szczególności: wykonanie robót: przygotowawczych, rozbiórkowych, budowlano - konstrukcyjnych, instalacyjnych, wykończeniowych, dostawą urządzeń oraz umeblowania. UWAGA! Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy został wskazany we wzorze umowy o wykonanie robót budowlanych, stanowiącym załącznik nr 10 do Specyfikacji Istotnych Warunków Przetargu. Okres gwarancji 5 lat CPV: 39150000-8, 45000000-7 Dokument nr: 2025-23398-215703, GAPR-SmartMed/133/25/W Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert 2025-03-07 Miejsce i termin realizacji: Planowany termin podpisania umowy 2025-04 Miejsca realizacji adres Kraj Polska Województwo śląskie Powiat Gliwice Gmina Gliwice Miejscowość Gliwice Wymagania: Warunki zmiany umowy 1. Strony umowy dopuszczają możliwość dokonania istotnych zmian w przedmiotowej umowie w zakresie: 1) przedłużenia terminu realizacji umowy o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu, w sytuacjach gdy: a. wystąpią okoliczności niezależne od Wykonawcy, przy zachowaniu przez niego należytej staranności, skutkujące niemożnością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu umowy, b. przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia realizacji umowy będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, c. wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy, d. wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, np. opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp. do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, e. wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu niedopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, f. wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu wprowadzenia ograniczeń przez służby lub instytucje państwowe do tego upoważnione, np. czasowe zajęcie terenu inwestycji przez Wojsko Polskie, g. wystąpi siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami, h. wystąpi przyczyna określona w pkt 4 lit. b, UWAGA: prowadzone nadzory autorskie oraz inwestorskie w okresie wykonywania robót budowlanych stanowią standardowe procedury, a czas niezbędny do dokonania tych nadzorów wraz z czasem niezbędnym do wydania decyzji, wyjaśnień, opinii, kart nadzoru autorskiego oraz wprowadzenia nieistotnych zmian do dokumentacji projektowej nie jest podstawą do wnioskowania o zmianę terminu realizacji umowy; 2) zmiany osób wskazanych w § 13 ust. 3 umowy - warunkiem dokonania zmiany jest wskazanie osób spełniających warunki określone w rozdz. IV ust. 1 pkt 2 SIWP, 3) zmiany podwykonawcy robót - warunkiem dokonania zmiany jest spełnienie warunków określonych odpowiednio w § 12 umowy, 4) zmiany materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy, w sytuacjach gdy: a. wystąpi konieczność zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, wynikające ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego, w oparciu o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy, b. wystąpią warunki na terenie budowy odbiegające w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci lub instalacji, c. wystąpi konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, d. wystąpi kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami, w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, e. wystąpi siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z postanowieniami umowy. 5) zmiany Wykonawcy w wyniku sukcesji, w następstwie przejęcia, połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji, dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy, a także nie ma na celu uniknięcia stosowania zasady konkurencyjności. W takim przypadku nowy Wykonawca wstępuje w prawa i obowiązki Wykonawcy wynikające z niniejszej umowy. 6) zmiany w odniesieniu do dokumentacji projektowej - zmiana może zostać dokonana pod warunkiem pisemnego uzasadnienia i udokumentowania okoliczności powodujących konieczność wprowadzenia zmiany oraz zatwierdzenia ich przez Zamawiającego. Zamawiający może wyrazić zgodę pod warunkiem, że zmiana wynika z wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy, przy zachowaniu przez niego należytej staranności, skutkujących niemożnością wykonania przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacją projektową. Podstawą do oceny będzie opinia zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego lub nadzoru autorskiego. 2. Warunki dokonywania zmian: 1) zmiana może być inicjowana na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, a strona wnioskująca zobowiązana jest do jej szczegółowego uzasadnienia oraz wskazania podstawy faktycznej i prawnej oraz 2) zmiana musi uzyskać aprobatę obu stron umowy, 3) zmiana musi być zgodna z SIWP, 4) zmiana musi być zgodna z zapisami sekcji 3.2.4 umowa w sprawie zamówienia Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027, 5) zmiana musi być wprowadzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 3. Wszelkie zmiany umowy są dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy w formie pisemnej w drodze aneksu do umowy, pod rygorem nieważności, chyba że niniejsza umowa stanowi inaczej. 4. W razie wątpliwości, przyjmuje się, że nie stanowią istotnych zmian umowy i nie wymagają aneksowania, ale wymagają pisemnej akceptacji obu stron, następujące zmiany: 1) danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, 2) danych teleadresowych, 3) danych rejestrowych, 4) harmonogramu rzeczowo - finansowego stanowiącego załącznik nr 3 do umowy. Czy dopuszczalna oferta częściowa? NIE Warunki, jakie musi spełniać oferent Typ Wiedza i doświadczenie Opis Warunek dotyczący zdolności technicznej i doświadczenia: warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca udokumentuje, w postaci złożenia dokumentów (np. potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie referencji lub zaświadczeń) potwierdzających należyte wykonanie co najmniej 2 (dwóch) robót polegających na budowie lub przebudowie lub modernizacji lub remoncie lub adaptacji obiektów kubaturowych o wartości min. 1 000 000,00 zł (jeden milion złotych 00/100) netto każda lub o powierzchni min. 300 m2 każda, w tym minimum 1 (jedna) robota wykonana nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu. Wykazanie inwestycji nie zakończonej wymaga udokumentowania należytego wykonania robót do dnia złożenia oferty (tj. np. przedłożenia referencji lub zaświadczeń lub umowy wraz z protokołami odbioru) w zakresie nie mniejszym niż opisany w ust. 1, pkt 1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu należy do oferty załączyć Wykaz robót, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWP wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie warunków (np. referencjami lub zaświadczeniami lub umowami wraz protokołami odbioru). Ostateczna ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie składanych przez Wykonawcę dokumentów, wymienionych w rozdz. IV ust. 1 i zostanie dokonana według formuły: ,,spełnia" - ,,nie spełnia". Typ Osoby zdolne do wykonania zamówienia Opis Warunek dotyczący kompetencji personelu kierowniczego: jedna osoba pełniąca funkcję kierownika budowy, która: a) posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w rozumieniu Prawa budowlanego lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów uprawnionych do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa, w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, Zamawiający dopuszcza równoważne uprawnienia, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 poz. 65, t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334 z późn. zm.); b) posiada aktualny wpis do Izby Inżynierów Budownictwa i wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu należy do oferty załączyć Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWP wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie warunków (oryginały lub potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie decyzji nadających uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi oraz wpisów do IIB); Ostateczna ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie składanych przez Wykonawcę dokumentów, wymienionych w rozdz. IV ust. 1 i zostanie dokonana według formuły: ,,spełnia" - ,,nie spełnia". Typ Sytuacja ekonomiczna i finansowa Opis Warunek dotyczący dobrej sytuacji ekonomicznej i finansowej: w celu potwierdzenia spełnienia ww. warunku Wykonawca winien wykazać się posiadaniem środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100) nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu należy do oferty załączyć Oświadczenie dot. sytuacji ekonomiczno - finansowej, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWP oraz informację (oryginał) banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Ostateczna ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie składanych przez Wykonawcę dokumentów, wymienionych w rozdz. IV ust. 1 i zostanie dokonana według formuły: ,,spełnia" - ,,nie spełnia". Uwagi: Data opublikowania ogłoszenia 2025-02-14 Data ostatniej zmiany 2025-02-14 15:21:19 Kryteria oceny Czy kryterium cenowe TAK Opis cena-100% znaczenia Podstawą wyboru ofert będzie cena brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, uzyskana w wyniku licytacji, o której mowa w rozdz. VIII ust. 2 pkt. 4 SIWP. Oferta najtańsza spośród ofert złożonych w trakcie licytacji otrzyma 100 pkt. Pozostałe zgodnie z zapisami rozdz. VIII SIWP. Kontakt: Osoby do kontaktu Sylwia Krawczyk-Murga tel.: e-mail: smartmed@gapr.pl Ewa Żyła tel.: e-mail: gapr@gapr.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2025