Przedmiot: | Przebudowa schodów terenowych oraz chodnika wzdłuż budynku zaplecza |
Data zamieszczenia: | 2022-05-06 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej ul.Robotnicza 2a 59-550 Wojcieszów powiat: złotoryjski 75 75 12 325, w. 6 zgkim@wojcieszow.pl |
Województwo: | dolnośląskie |
Miasto: | Wojcieszów |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | 75 75 12 325, w. 6 |
Termin składania ofert: | 2022-05-12 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
,, Przebudowa schodów terenowych oraz chodnika wzdłuż budynku zaplecza na Basenie Miejskim w Wojcieszowie" III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. ,,Przebudowa schodów terenowych oraz chodnika wzdłuż budynku zaplecza na Basenie Miejskim w Wojcieszowie" Roboty budowlane związane z realizacją ww. zamówienia: 1. Roboty ziemne i rozbiórkowe. 2. Przebudowa schodów terenowych. 3. Remont mostka. 4. Wykonanie chodnika głównego. 5. Wykonanie chodnika bocznego. Dokumentacja techniczna dotycząca przebudowy schodów oraz chodnika na Miejskim Basenie w Wojcieszowie jako dział dokumentacji kompleksowej jest do wglądu u Inwestora.Szczegółowy zakres prac zawierają Opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 8 oraz Przedmiar robót stanowiący załącznik nr 9 do Ogłoszenia o zamówieniu. Otwarcie ofert: XIII. MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT 1. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 12.05.2022 r. o godz. 11.15 w siedzibie Zamawiającego, tj. Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wojcieszowie, 59-550 Wojcieszów, Ul. Robotnicza 2a. Składanie ofert: XII. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT 1. Oferty należy złożyć do dnia 12.05.2022 r. do godz. 11.00 w siedzibie Zamawiającego tj. Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wojcieszowie, 59-550 Wojcieszów, Ul. Robotnicza 2a. Miejsce i termin realizacji: IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA Termin wykonania zamówienia od dnia zawarcia umowy do dnia 24.06.2022 r. Wymagania: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130 000 złotych netto, przeprowadzonym na podstawie zarządzenia Nr 1/2021 Kierownika Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wojcieszowie z dnia 4 lutego 2021 r. 6. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa 7. Dni pracy zakładu: poniedziałek - piątek 7.00 - 15.00 II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130 000 złotych netto, przeprowadzonym na podstawie zarządzenia Nr 1/2021 Kierownika Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wojcieszowie z dnia 4 lutego 2021 r. w sprawie szczegółowych zasad postępowania o zamówieniach publicznych w Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wojcieszowie. 2. Przed przygotowaniem i złożeniem oferty zaleca się przeprowadzenie wizji w terenie. 3. Wykonawca, który będzie powoływać się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały lub rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w przedmiarze robót. 4. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje również wszystkie czynności i koszty wynikające z przedmiaru robót, sztuki budowlanej w tym inwentaryzacji powykonawczej oraz inne koszty związane z urządzeniem, utrzymaniem i zabezpieczeniem terenu budowy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego oszacowania ceny lub pominięcia kosztów i innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na cenę. 5. Zamawiający wymaga, aby gwarancja na wykonane roboty wynosiła minimum 36 miesięcy, licząc od dnia protokolarnego odbioru końcowego robót. Wykonawca ponosi wszelką odpowiedzialność za prace wykonane przez podwykonawców, łącznie z udzieleniem gwarancji. 3. Wymogi formalne: 1) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, 2) Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej,3) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych, 4) Zamawiający dopuszcza porozumiewania się drogą elektroniczną (e-mail), 5) Zamawiający nie przewiduje rozliczania w walutach obcych, 6) Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej, 7) Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, 8) Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu; 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: a) kompetencji lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału; b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału; c) zdolności technicznej lub zawodowej, Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: Wiedza i doświadczenie - w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej trzy roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub remoncie chodnika o wartości nie mniejszej niż 30 tys. zł, z podaniem jej rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów określających czy ta robota budowlana została wykonana należycie. Zamawiający oceni spełnianie opisanych warunków na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów, o których mowa w pkt VI Ogłoszenia o zamówieniu metodą spełnia/nie spełnia. 3) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków prawnych. 4) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, winien udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tychpodmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 5) Z zobowiązania potwierdzającego udostępnienie zasobów przez inne podmioty winno bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu: 5.1.) Sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 5.2.) Zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; 5.3.) Czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 5.4.) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykonanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 13-23 i ust. 5 pkt 1. 5.5.) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5.6.) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstała wskutek nieudostępnienia chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 5.7.) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia i w takim przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5.8.) Z postępowania o udzielenia zamówienia publicznego wyklucza się wykonawcę, o którym mowa w art. 24 ust. 1 oraz częściowo wykonawcę określonego w art. 24 ust. 5 ustawy, tj. wykonawcę: 5.8.1.) W stosunku do którego otwarto likwidację, lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego. VI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAKU PODSTAW WYKLUCZENIA W niniejszym postępowaniu Zamawiający w pierwszej kolejności dokona oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania.1) Do oferty każdy Wykonawca winien dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 i 3 do Ogłoszenia o zamówieniu. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu; 2) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia, o których mowa w pkt 1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzić spełnienie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia; 3) Na żądanie zamawiającego, wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu składa oświadczenia o których mowa w pkt 1; 4) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenia o których mowa w ust.1 dotyczące tych podmiotów/zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1; 5) Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 6) Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 7) Zamawiający w pierwszej kolejności dokona oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Na wezwanie Zamawiającego, w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących: kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, sytuacji ekonomicznej lub finansowej oraz zdolności technicznej lub zawodowej, których opis sposobu oceny spełniania został dokonany w ogłoszeniu o zamówieniu i specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zamawiający żąda złożenia przez Wykonawcę następujących oświadczeń i dokumentów: 8) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaćtych dokumentów - inne dokumenty, z wykorzystaniem wzoru - Załącznik nr 4 do Ogłoszenia o zamówieniu; W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, zamawiający żąda złożenia przez wykonawcę następujących oświadczeń i dokumentów: 9) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia; 10) oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu, z wykorzystaniem wzoru - Załącznik nr 6 do Ogłoszenia o zamówieniu; Dokumenty podmiotów zagranicznych: 11) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 11) składa dokument potwierdzający, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składa ofert. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem; 12) Uwagi dotyczące składanych dokumentów: 12.1) Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczeń, o których mowa w pkt 1), oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania; 12.2.) Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę; 12.3.) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty; 12.4.) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości; 12.5) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski;12.6.) Wykonawcy składający ofertę wspólnie, (dotyczy m.in. konsorcjum), zobowiązani są, poza dokumentami wymienionymi wyżej, do złożenia dokumentu ustanawiającego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający wymaga załączenia dokumentu w formie oryginału łub poświadczonej przez notariusza kopii, z którego będzie wynikało pełnomocnictwo. 12.7.) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia wspólnie. Jeżeli oferta wykonawców, składających ofertę wspólnie zostanie wybrana, zamawiający może przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, wymagać umowy regulującej współpracę tych wykonawców. Inne dokumenty: 1) pełnomocnictwo wystawione dla osoby składającej ofertę podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku składania oferty przez pełnomocnika, 2) w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, do oferty należy dołączyć dokument ustanawiający przez wykonawców wspólnego pełnomocnika, 3) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów do wykonania zamówienia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, w przypadku kiedy Wykonawca powoła się na zasoby innego podmiotu, oświadczenie tego podmiotu zawierać winno zobowiązanie do udziału w wykonywaniu części udzielanego zamówienia w zakresie udostępnionego Wykonawcy potencjału, 4) kosztorys ofertowy (jako dokument pomocniczy). VII. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ 1. Termin związania złożoną ofertą ustala się na 30 dni (trzydzieści dni). Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania oferty. VIII. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI 1. Zamawiający odstępuje od wymogu użycia środków komunikacji elektronicznej przy składaniu ofert z powodu braku specjalistycznego sprzętu, który nie jest dostępny dla zamawiającego. 2. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje zamawiający oraz wykonawcy mogą przekazywać pisemnie lub drogą elektroniczną, za wyjątkiem oferty, umowy oraz oświadczeń i dokumentów wymienionych w pkt VI Ogłoszenia o zamówienie, z tym, że uważa się za złożenie ich w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona w formie pisemnej. 3. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie na adres korespondencji: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wojcieszowie, ul. Robotnicza 2a, 59-550 Wojcieszów, e-mail: zgkim @wojcieszow.pl lub bezpośrednio w siedzibie Zakładu w godzinach pracy: poniedziałek - piątek 7.00 - 15.004. Zamawiający, informuje, iż w przypadku przedłużenia terminu składania ofert nie wpływa to na bieg terminu wykonania zamówienia o którym mowa w pkt. IV. 5. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść Ogłoszenia o zamówieniu. Dokonaną zmianę ogłoszenia o zamówieniu, zamawiający zamieszcza na stronie internetowej, na której udostępnił ogłoszenie o zamówieniu.. IX. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT 1. Ofertę należy przygotować w języku polskim w formie pisemnej (na komputerze, maszynie do pisania, lub pismem odręcznym). 2. Dokumenty powinny być sporządzone zgodnie z przedstawionymi przez Zamawiającego załącznikami zamieszczonymi w niniejszym ogłoszeniu o zamówieniu. 3. Odpowiedzi powinny być udzielane na wszystkie pytania zawarte w w/w załącznikach, jeżeli zabraknie miejsca należy dołączyć dodatkowe strony, jeżeli pytanie zawarte w załączniku nie dotyczy Wykonawcy, należy wpisać ,,nie dotyczy". 4. Każda zapisana strona oferty oraz wszystkie załączniki i oświadczenia muszą być podpisane, a wszelkie dokumenty bądź kserokopie uwierzytelnione własnoręcznym podpisem przez osoby wskazane w dokumencie upoważniającym do występowania w obrocie prawnym lub posiadające pełnomocnictwo. 5. Formularz oferty oraz dokumenty sporządzone przez wykonawcę powinny być podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy. W przypadku gdy ofertę podpisują osoby, których upoważnienie do reprezentowania wykonawcy nie wynika z dokumentów rejestrowych załączonych do oferty, wymaga się, aby wykonawca dołączył do oferty oryginał pełnomocnictwa do podpisania oferty. 6. Wymaga się, aby wszystkie strony były ponumerowane i parafowane. 7. Wymaga się, aby wszystkie miejsca, w których wykonawca naniósł poprawki, były parafowane przez osobę podpisującą ofertę. 8. Oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie postępowania stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co do których Wykonawca zastrzega, że nie mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania, muszą być oznaczone klauzulą: ,,Dokument stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji". 9. Ofertę należy umieścić w kopercie, zamkniętej i opieczętowanej w taki sposób, aby nie budziło to żadnych wątpliwości co do możliwości ich wcześniejszego otwarcia lub ujawnienia treści oferty przez osoby nieupoważnione. 10. W przypadku Wykonawców z zagranicy są oni zobowiązani do podania w ofercie rejestrów publicznych danego kraju, z których Zamawiający może pobrać bezpłatnie dokumenty dotyczące Wykonawców. Jeżeli Wykonawca zagraniczny nie wskaże danego rejestru, Zamawiający uzna, żedany dokument nie jest dostępny bezpłatnie w rejestrze publicznym i Wykonawca będzie zobowiązany do jego przedłożenia. 11. W przypadku, o którym mowa w ust. 10, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 12. Ofertę należy złożyć w dwóch kopertach: zewnętrznej zamkniętej trwale opatrzonej dopiskiem: OFERTA NA: ,,Przebudowa schodów terenowych oraz chodnika wzdłuż budynku zaplecza na Basenie Miejskim w Wojcieszowie" i wewnętrznej, na której umieszcza się nazwę i adres Wykonawcy. 13. Jeżeli Wykonawca zamierza wycofać ofertę, która wcześniej została złożona, to składa oświadczenie o wycofaniu swojej oferty w kopercie z naniesionym napisem "Wycofanie" oferty na przetarg nieograniczony - OFERTA NA: ,,Przebudowa schodów terenowych oraz chodnika wzdłuż budynku zaplecza na Basenie Miejskim w Wojcieszowie" 14. Jeżeli Wykonawca zamierza dokonać zmian w ofercie, która została wcześniej złożona to składa nową (poprawioną) ofertę w kopercie z naniesionym dodatkowym napisem: ,,Zmiana oferty przetargowej na przetarg nieograniczony - OFERTA NA: ,,Przebudowa schodów terenowych oraz chodnika wzdłuż budynku zaplecza na Basenie Miejskim w Wojcieszowie" 15. Prawidłowo przygotowana oferta musi zawierać: 15.1.Wypełniony FORMULARZ OFERTOWY łącznie z wymienionymi tam, przynależnymi do niego załącznikami: ? załącznik nr 1 - Formularz ofertowy, ? załącznik nr 2 - Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu, ? załącznik nr 3 - Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, ? załącznik nr 4 - Wykaz robót budowlanych, ? załącznik nr 6 - Oświadczenie Wykonawcy dotyczące grupy kapitałowej ? załącznik nr 7 - Klauzula informacyjna RODO. X. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY 1. Cena ryczałtowa dla danej części zamówienia podana w ofercie jest ceną ryczałtową i zawiera wszystkie koszty związane z realizacją zadania ujęte w opisie przedmiotu zamówienia. 2. Podana w ofercie cena musi być wyrażona w PLN. 3. Sposób zapłaty i rozliczenia za realizację zamówienia określony został we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 5 do Ogłoszenia o zamówieniu. 4. Cena oferty musi zawierać wszelkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia wynikające wprost z Ogłoszenia o zamówieniu oraz przedmiarów robót jak również w niej nie ujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia. Będą to między innymi następujące koszty: wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, związanych z powstawaniem odpadów na budowie i innych czynności niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia.5. Zamawiający podczas oceny ofert poprawi oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe. 6. Cena ofertowa winna być podana cyfrowo i słownie. Za cenę oferty przyjmuje się cenę brutto (tj. z podatkiem VAT). 7. Jeżeli w postępowaniu złożona będzie oferta, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. W takim przypadku Wykonawca, składając ofertę, jest zobligowany poinformować zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) usługi, towaru których świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. XI. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT Wybór najkorzystniejszej oferty zostanie dokonany w oparciu o następujące kryteria: 1. cena brutto przedmiotu zamówienia - 100%= 100 pkt Oferta z najniższą ceną spośród ofert nieodrzuconych otrzyma 100 punktów. Pozostałe proporcjonalnie mniej, według wzoru: cena najniższa brutto Cena = ----------------------------------- x 100 pkt cena badanej oferty brutto 2. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w Ogłoszeniu o zamówienie oraz została oceniona jako najkorzystniejsza czyli uzyskała najwyższą ilość punktów w określonych wyżej kryteriach. 3. Cena podana w ofercie powinna zawierać wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia. 4. Podana w ofercie cena winna obejmować koszty bezpośrednie robocizny, zakupu materiałów, pracy sprzętu i transportu, oraz koszty pośrednie zysku oraz wszystkie inne, które należy ponieść w celu realizacji zamówienia. 5. W przypadku złożenia ofert o takiej samej cenie lub uzyskania równej ilości punktów, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Oferty dodatkowe mogą dotyczyć jedynie kryterium cenowego (ceny ofertowej). 2. Zamawiający niezwłocznie zwraca ofertę, która została złożona po terminie. XIV. INFORMACJE OGÓLNE DOTYCZĄCE KWESTII FORMALNYCH UMOWY W SPRAWIE NINIEJSZEGO ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO 1. Wzór umowy stanowi załącznik nr 5 do niniejszego Ogłoszenia o zamówieniu. Umowa w sprawie niniejszego zamówienia: 1.1. zostanie zawarta w formie pisemnej, 1.2. mają do niej zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej, 1.3. jest jawna i podlega udostępnieniu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej, 1.4. zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie; 1.5. zostanie zawarta na okres wskazany w Ogłoszeniu o zamówienie. 1.6. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 2. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z okoliczności poniżej: 2.1. Zmiany zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia tj.: 2.1.1. w przypadku zmiany warunków wykonania umowy będącej konsekwencją wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem warunków ich wprowadzenia: a) wystąpienie warunków pogodowych i klęsk żywiołowych powodujących zniszczenia wykonanych wcześniej robót lub uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, b) brak możliwości udostępnienia obiektu w celu prowadzenia robót, wynikająca z obiektywnych, nieprzewidzianych i niezależnych od Wykonawcy okoliczności, c) zmiana osób wykonujących umowę po stronie Wykonawcy, przy czym zmiany w tym zakresie mogą być dokonane wyłącznie pod warunkiem zagwarantowania wykonania przedmiotu umowy przez osoby zapewniające należyte jej wykonanie, w szczególności posiadające kwalifikacje i doświadczenie wymagane przez Zamawiającego w pkt V Ogłoszenia o zamówienie, d) konieczność wprowadzenia istotnych zmian w opracowanej dokumentacji projektowej, dokonywanych na wniosek Zamawiającego lub zgłaszanych przez Wykonawcę i zaakceptowanych przez Zamawiającego, e) wystąpieniem niekorzystnych warunków geologicznych, których nie można było przewidzieć przed zawarciem umowy, f) konieczności wstrzymania prac ze względu na znaleziska archeologiczne) wystąpi konieczność wykonania prac wynikających z zaleceń uprawnionych organów nadzoru, np. nadzoru budowlanego, g) wystąpi konieczność wykonania dodatkowych badań i ekspertyz, h) wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych objętych odrębną umową lub robót zamiennych.2.1.2. W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w ppkt 2.1.1. termin wykonania umowy, może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania przedmiotu umowy, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności lub o czas niezbędny na usuniecie skutków oddziaływania tych okoliczności w zakresie umożliwiającym kontynuowanie czynności mających na celu wykonanie przedmiotu umowy. 2.1.3. Jeżeli w przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ppkt 2.1.1. konieczna będzie zmiana istotnych postanowień umowy, odpowiednie zapisy umowne zostaną stosownie zmodyfikowane, w sposób zapewniający zgodność z obowiązującymi przepisami prawa. 2.1.4. W przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia - odpowiednie zapisy umowy zostaną dostosowane do obowiązującego stanu prawnego. 2.2. Zmiany dotyczące realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego; c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie; 2.3. Konieczność wprowadzenia zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć a wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie. XV. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PODWYKONAWSTWA 1. Zamawiający nie nakłada obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę tzw. kluczowych części zamówienia. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia przez Wykonawcę części zamówienia Podwykonawcom, z zastrzeżeniami i warunkami wskazanymi poniżej. 3. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za działania lub zaniechania podwykonawców. Powierzenie Podwykonawcy robót nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za wykonanie jakichkolwiek obowiązków przewidzianych umową lub przepisami prawa. W razie wykonywania przez Podwykonawcę części robót w sposób sprzeczny z wymaganiami Zamawiającego określonymi w umowie, na żądanie Zamawiającego, Wykonawca usunie wskazanego przez Zamawiającego Podwykonawcę z terenu budowy. 4. W przypadku gdy Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom musi przedstawić Zamawiającemu projekt umowy z podwykonawcą (a także jej zmiany) zawierający szczegółowy zakres robót, który powierzy podwykonawcom, w celu wyrażenia przez Zamawiającego pisemnej zgody na jej zawarcie. 5. Podwykonawca może rozpocząć prace nie wcześniej niż przed dniem podpisania umowy z Wykonawcą i uzyskaniem pisemnej zgody Zamawiającego, o której mowa w pkt 4. 6. Wykonawca nie później niż na 7 dni przed planowanym terminem wprowadzenia podwykonawcy na plac budowy ma obowiązek przedłożenia Zamawiającemu projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, a także projektu jej zmiany. 7. Zamawiający w terminie 7 dni od dnia otrzymania projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, wnosi zastrzeżenia do przedłożonego projektu, i do projektu zmiany umowy. Zastrzeżenia dotyczyć mogą jedynie niezgodności projektu umowy z wymogami określonymi w ust. 10.8. Wykonawca w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy z podwykonawcą przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, i jej zmiany. 9. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego zastrzeżeń lub sprzeciwu: a) termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia wykonawcy faktury lub rachunku, zaś sama wysokość wynagrodzenia podwykonawcy nie może być wyższa aniżeli wynikająca z niniejszej umowy dla wykonawcy; b) termin realizacji zakresu robót przekazanych do realizacji podwykonawcy nie może być dłuższy od terminu realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego; c) zakres robót i sposób ich wykonania oraz warunki gwarancji winny być tożsame z umową na realizację zamówienia publicznego; d) określenie kar umownych z tytułu opóźnienia w realizacji umowy; e) określenie obowiązku częściowych płatności na rzecz podwykonawcy zgodnie z płatnościami częściowymi określonymi w umowie o realizację przedmiotowego zamówienia publicznego. 10. W przypadku podwykonawstwa, którego przedmiotem są dostawy lub usługi w ramach danego zamówienia na roboty budowlane Wykonawca w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy z podwykonawcą ma obowiązek przedłożenia Zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii zawartych umów o podwykonawstwo, oraz ich zmian. Obowiązek powyższy nie dotyczy umów o podwykonawstwo, których przedmiotem są usługi i dostawy w ramach danego zamówienia na roboty budowlane, których wartość jest mniejsza niż 0,5 % wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego i nie większa jednak niż 50.000 zł. 11. Zasady zawierania umów o podwykonawstwo z dalszymi podwykonawcami są zgodne z zasadami określonymi dla umów zawieranych pomiędzy wykonawcą a podwykonawcą. 12. Płatności w sytuacji powierzenia przez Wykonawcę części zamówienia do realizacji podwykonawcy: a) warunkiem zapłaty drugiej i następnych części należnego wynagrodzenia jest przedłożenie przez Wykonawcę dokumentu potwierdzającego zapłatę wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcy. b) w przypadku nie wykazania dokonania płatności należnej podwykonawcy Zamawiający uprawniony będzie do wstrzymania wypłaty należnego wynagrodzenia w części równej sumie niedokonanych wypłat wynagrodzenia na rzecz podwykonawcy. c) Zamawiający dokonuje bezpośredniej zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, który zawarł zaakceptowaną przez Zamawiającego umowę o podwykonawstwo, w przypadku uchylenia się od obowiązku zapłaty przez wykonawcę, z zastrzeżeniem lit. d). Bezpośrednia płatność na rzecz podwykonawcy zostanie dokonana przelewem na rachunek bankowy w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia wykazania zasadności takiej płatności. d) w przypadku zgłoszenia przez Wykonawcę uzasadnionych pisemnych uwag Zamawiający uprawniony będzie do odmowy dokonania bezpośredniej zapłaty na rzecz podwykonawcy względnie do złożenia do depozytu sądowego kwoty potrzebnej na pokrycie wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy w przypadku istnienia zasadniczej wątpliwości Zamawiającego co do wysokości należnej zapłaty lub podmiotu, któremu płatność się należy. e) w przypadku dokonania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy Zamawiający potrąca kwotę wypłaconego wynagrodzenia z wynagrodzenia należnego Wykonawcy. Szczegółowy tryb regulujący bezpośrednią płatność na rzecz podwykonawcy określa art. 143c ust. od 1 do 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 13. Wysokość kar umownych, z tytułu: a) braku zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom wynosi każdorazowo 1.000,00 zł, b) nieterminowej zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom wynosi 0,5 % wartości każdorazowej nieterminowej zapłaty za każdy dzień opóźnienia, c) nieprzedłożenia do zaakceptowania projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub projektu jej zmiany, wynosi 100 zł za każdy dzień nieprzedłożenia projektu umowy o podwykonawstwo, licząc od dnia powzięcia przez Zamawiającego informacji o wykonywaniu prac przez podwykonawcę; d) nieprzedłożenia poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo lub jej zmiany, wynosi 100 zł za każdy dzień opóźnienia,e) wykonywania prac przez podwykonawcę bez zawartej umowy o podwykonawstwo wynosi 100,00 zł za każdy dzień, licząc od dnia powzięcia przez Zamawiającego informacji o wykonywaniu prac przez podwykonawcę; f) braku zmiany umowy o podwykonawstwo w zakresie terminu zapłaty, wynosi 100 zł za każdy dzień opóźnienia, licząc od upływu terminu określonego przez Zamawiającego w wezwaniu do dokonania wskazanej zmiany, g) braku zmiany umowy o podwykonawstwo w zakresie innym niż określony w pkt f) wynosi 100 zł za każdy dzień opóźnienia, licząc od upływu terminu określonego przez Zamawiającego w wezwaniu do dokonania wskazanej zmiany. 14. Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, w sytuacji gdy wystąpiła konieczność wielokrotnego (nie mniej niż trzykrotnego) dokonywania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub konieczność dokonania bezpośrednich zapłat na rzecz podwykonawcy przekroczyła sumę 5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego. XVI. ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE PROWADZENIA ROZLICZEŃ MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM A WYKONAWCĄ W WALUTACH OBCYCH XVII. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY 1. W celu zawarcia umowy upełnomocniony przedstawiciel Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, winien zgłosić się w siedzibie Zamawiającego w terminie przez niego wyznaczonym. 2. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny. XVIII. ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE ZWROTU KOSZTÓW UDZIAŁU WYKONAWCÓW W NINIEJSZYM POSTĘPOWANIU XIX. WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU Uwagi: 6. Klauzula informacyjna KLAUZULA INFORMACYJNA Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. 119.1 z 04.05.2016) informuję, iż: 1) Administratorem danych osobowych jest Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wojcieszowie z siedzibą w Wojcieszowie przy ul. Robotniczej 2a. Z administratorem można się skontaktować poprzez adres e-mail: zgkim@wojcieszow.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora, 2) Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email: iod@wojcieszow.pl. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych; 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji procesu wyboru wykonawcy na podstawie prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a następnie realizacji postanowień umownych związanych z wykonywanym zamówieniem, 4) w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych w celach wskazanych powyżej, dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, na podstawie przepisów prawa oraz zawartych umów powierzenia przetwarzania danych, jeżeli wymagane byłoby ton w celu realizacji postanowień umownych, 5) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w trakcie realizacji postanowień umownych oraz przechowywane przez okres 5 lat (dokumentacja zamówień publicznych) lub 10 lat (umowy zawarte w wyniku prowadzonego postępowania), w celu realizacji obowiązków prawnych nałożonych na administratora, 6) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, 7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, 8) podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek konieczne w celu realizacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz realizacji postanowień umownych. Niepodanie danych będzie skutkowało brakiem możliwości rozpatrzenia oferty złożonej w postępowaniu oraz zawarcia umowy. Kontakt: 6. Osobami uprawnionymi przez Zamawiającego do kontaktowania się z Wykonawcami są: Tomasz Kaniewski - tel. 75 75 12 325 w. 6, e-mail: komunalnyzgkim@wojcieszow.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2022