Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
1021z dziś
7136z ostatnich 7 dni
25643z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Przebudowa stacji uzdatniania wody

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Przebudowa stacji uzdatniania wody

Data zamieszczenia: 2023-01-19
Dane kontaktowe Zamawiającego: Rawskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o
ul. Słowackiego 70
96-200 Rawa Mazowiecka
powiat: rawski
tel. (046) 814 21 76, 814 39 15, 814 26 67, fax (046) 814 21 76
rawik@rawik.pl
Województwo: łódzkie
Miasto: Rawa Mazowiecka
Wadium: 20 000,00 PLN
Nr telefonu: tel. (046) 814 21 76
Termin składania ofert: 2023-02-02 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
w postępowaniu o udzielenie zamówienia związanego z działalnością sektorową Rawskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. z siedzibą w Rawie Mazowieckiej, prowadzonego zgodnie z Regulaminem Udzielania Zamówień Sektorowych Podprogowych w trybie zasady konkurencyjności
na realizację zadania

,,Przebudowa stacji uzdatniania wody ,,SUW Tatar" w Rawie Mazowieckiej".

I. Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa stacji uzdatniania wody ,,SUW Tatar", zlokalizowanej przy Ul. Katowickiej w Rawie Mazowieckiej. Inwestycję zlokalizowano w Mieście Rawa Mazowiecka na dz. nr: 292/4, 292/5 i 292/18, obręb nr 0008, Miasto Rawa Mazowiecka, powiat rawski. Budynek stacji znajduje się przy Ul. Katowickiej 22 (przy PSB ,,Mrówka").
Ujęcie wód podziemnych ,,Tatar" przy Ul. Katowickiej 22, składa się z jednej studni wierconej nr 1. Studnia posiada ustalone zasoby eksploatacyjne wód podziemnych z utworów jurajskich na poziomie Qe=102,0 m3/h, przy depresji Se=3,4 m. Aktualne pozwolenie wodnoprawne SAB.II.6341.2.14.2012 na pobór wód podziemnych z ujęcia ,,Tatar" zostało wydane przez Starostę Rawskiego w dniu 28.12.2012 r. i obowiązuje do dnia 28.12.2032 r. W decyzji udzielono pozwolenia na pobór wody w wysokości:
- Qmaxh=102,0 m3/h,
- Qśrd=1700,0 m3/d,
- Qmaxd=2040,0 m3/d,
- Qmaxr=620500 m3/r.
W wyniku realizacji inwestycji, wydajność obiektu w zakresie ciągu technologicznego będzie wynosiła maksymalnie godzinowo 60 m3/h, a w zakresie wydajności całego obiektu przy podawaniu wody do sieci wodociągowej średnio na dobę 1200 m3/d. Wartości te nie przekraczają określonych w Decyzji Starosty Rawskiego o udzieleniu pozwolenia wodnoprawnego z dnia 28.12.2012 r. znak SAB.II.6341.2.14.2012. (odpowiednio 102 m3/h i 1700 m3/d).
Obecnie zainstalowane urządzenia są stare i wyeksploatowane, a co za tym skuteczność uzdatniania wody stale się zmniejsza.
Inwestycja zostanie zrealizowana zgodnie z dokumentacją projektową opracowaną przez Pracownie Inwestycyjno-Projektową INEKO Jerzy Kujawski na podstawie której została wydana Decyzja o pozwolenie na budowę nr 499/2020 z dnia 08.10.2020r wydanej przez Starostę Rawskiego (Załącznik nr 6 do SWZ).
Założenia projektowe i zakres przebudowy:
Modernizacja istniejącej studni głębinowej - wymiana pompy głębinowej na nową o wydajności 60 m3/h i wysokości podnoszenia 40 m s.w. oraz wymiana jej obudowy na nowoczesną obudowę kompaktową.
Wydajność godzinowa układu filtracji Qhmaxf=60 m3/h przy prędkości filtracji ?8 m/h.
Wydajność średnia dobowa Qśrd=1200 m3/d (dla czasu pracy pompy głębinowej 20 h).
Wydajność godzinowa zestawu pomp sieciowych Qmaxh=140 m3/h.
Demontaż istniejącego zbiornika retencyjnego V=75 m3 i wykorzystanie jego fundamentu jako fundament projektowanego agregatu prądotwórczego.
Demontaż komory zasuw przy ww. zbiorniku retencyjnym,
Demontaż istniejącego układu technologicznego SUW w budynku technicznym.
Demontaż instalacji sanitarnych w budynku technicznym.
Wykonanie nowego układu technologicznego poprzez wstawienie urządzeń technologicznych, rurociągów i armatury do istniejącego budynku stacji po jego wewnętrznej przebudowie.
Budowa dwóch nowych zbiorników wyrównawczych wody czystej o pojemności całkowitej 150 m3 każdy (razem 300 m3),
Wykorzystanie istniejącego odstojnika popłuczyn na wody popłuczne z płukania filtrów oraz na wody ze spustów i przelewów zbiorników wody czystej. Pojemność całkowita istniejącego zbiornika wynosi V=30 m3.
Wykonanie nowych instalacji wewnętrznych sanitarnych.
Montaż wyposażenia AKPiA.
Budowa nowych rurociągów międzyobiektowych.
Celem planowanej inwestycji jest zapewnienie dostaw wody dla odbiorców o jakości odpowiadającej wymaganiom Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2017 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. 2017, poz. 2294).
Ze względu na parametry wody surowej przyjęto zastosowanie następującego układu technologicznego:
o aeracja - napowietrzanie w aeratorze ciśnieniowym o czasie przetrzymania minimum 180 sekund przed każdym stopniem filtracji, ilość powietrza 10% ilości wody,
o filtracja dwustopniowa - odżelazianie na złożu kwarcowym i katalitycznym z prędkością filtracji vf?8,0 m/h,
o retencja wody w zbiornikach retencyjnych,
o pompownia II stopnia - pompowanie wody do sieci wodociągowej,
o wody popłuczne z płukania filtrów będą odprowadzane do istniejącego odstojnika popłuczyn skąd po sklarowaniu wody nadosadowe będą przepompowywane do istniejącego rurociągu kanalizacyjnego, odprowadzającego te wody do miejskiej kanalizacji sanitarnej; osad będzie wywożony przez Eksploatatora.
Stacja uzdatniania wody powinna pracować automatycznie (bezobsługowo).
3. Pozostałe wymagania:
1) Do odbioru końcowego urządzeń wymagane są następujące dokumenty:
a) Dokumentacja Techniczno-Ruchowa zamontowanych urządzeń, która powinna zawierać:
spis treści i numeracje stron
szczegółowy opis działania
wszystkie rysunki zestawieniowe poszczególnych podzespołów wraz z oznakowaniem i nazwą każdej części
schematy elektryczne wraz z wyspecyfikowanymi elementami
zestawienie tabelaryczne zakłóceń w pracy wraz ze sposobem ich usunięcia
wykaz części szybko zużywających się
karty gwarancyjne zabudowanych urządzeń
b) instrukcje obsługi w języku polskim.
c) oświadczenie o zgodności z przepisami Unii Europejskiej.
d) protokół z pomiarów elektrycznych.
e) protokół odbioru końcowego.
f) dokładny harmonogram przeglądów i czynności serwisowych. Wykonawca jest zobowiązany do podania: czasu dojazdu serwisu oraz koszty i czasy usuwania typowych awarii urządzeń.
2) Wykonawca przeprowadzi test odbiorowy w normalnych warunkach pracy stacji uzdatniania wody w trakcie 72 h pracy instalacji.
3) Odbiór końcowy uważa się za dokonany po obustronnym podpisaniu protokołu końcowego.
4) W okresie udzielanej gwarancji wybrany wykonawca zobowiązany jest przeprowadzać określone dokumentacją gwarancyjno - eksploatacyjną przeglądy i konserwacje. Przed zakończeniem okresu gwarancji generalny przegląd urządzenia. Wykonawca zapewni przeglądy i konserwacje przedmiotowych urządzeń w okresie gwarancji w siedzibie Zamawiającego.
5) Mając na uwadze prawidłowe wykonanie elementów stacji uzdatniania a tym samym gwarancję osiągnięcia prawidłowych parametrów uzdatnianej wody, w projekcie przedstawiono konkretne rozwiązania katalogowe. Wszystkie urządzenia wskazane w dokumentacji projektowej są przykładowe, a podane typy urządzeń mają na celu poinformowanie Wykonawcy o standardzie i parametrach zastosowanych urządzeń. Podane w tekście i na rysunkach nazwy materiałów należy czytać łącznie z uzupełnieniem: ,,lub równoważne". Jednakże pamiętać należy, że użyte do budowy wyroby, materiały oraz preparaty mające kontakt z wodą pitna, powinny posiadać aktualne atesty higieniczne wydane przez jednostki uprawnione do ich wydawania.
6) W przypadku wystąpienia w którymkolwiek załączniku do SWZ nazw producentów produktów lub rozwiązań, wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła pochodzenia lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty i usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę wskazane normy, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych, pod warunkiem, że zapewnią one uzyskanie parametrów nie gorszych od założonych w niniejszej SWZ. Przy czym, jeśli Wykonawca powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że oferowane rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone w SWZ.
7) Zamawiający, w odpowiedzi na wniosek Wykonawcy, dopuszcza możliwość zastosowania równoważnych rozwiązań technologicznych do rozwiązań zaproponowanych w SWZ. Wniosek, o którym mowa powyżej, powinien w szczególności wyjaśnić równoważność nowej technologii oraz istotne różnice. Zastosowanie rozwiązania równoważnego wymaga pozyskania zgody Zamawiającego.
8) Zamawiający informuje Wykonawców o ich uprawnieniu do przeprowadzenia wizji lokalnej terenu budowy i otoczenia planowanej Inwestycji. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej, a także zdobył, na własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie potrzebne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia.

CPV: 45232430-5, 45000000-7, 45100000-8, 45110000-1, 45310000-3, 45311000-0, 45332000-3, 45332200-5, 45400000-1

Dokument nr: ZPS-02/2023

Otwarcie ofert: Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego: Rawskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o, Ul. J. Słowackiego 70, 96-200 Rawa Mazowiecka na Sali konferencyjnej.
w dniu
02.02.2023r
o godz.
10:30

Składanie ofert:
Ofertę należy złożyć w Sekretariacie w siedzibie spółki Rawskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o, Ul. J. Słowackiego 70, 96-200 Rawa Mazowiecka, w nieprzekraczalnym terminie:
do dnia
02.02.2023r
do godz.
10:00

Miejsce i termin realizacji:
1. Termin realizacji przedmiotu zamówienia - 10 miesięcy od dnia podpisania umowy.
2. Termin wykonania całego zamówienia potwierdzony zostanie protokołem odbioru końcowego. Odbiór końcowy uważa się za dokonany po obustronnym podpisaniu protokołu końcowego.
3. Odbiór końcowy będzie poprzedzony rozruchem - Wykonawca przeprowadzi test odbiorowy w normalnych warunkach pracy w trakcie 72h pracy instalacji.

Wymagania:
TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA
Postępowanie prowadzone jest zgodnie z zasadą konkurencyjności na podstawie Regulaminu udzielania zamówień sektorowych podprogowych Spółki Rawskie Wodociągi i Kanalizacja w Rawie Mazowieckiej. Regulamin jest dostępny na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem: www.rawik.pl, zakładka ,,Przetargi", menu boczne, pozycja ,,Zamówienia sektorowe"
Zadanie jest przewidziane do dofinansowania ze środków pożyczki NFOŚiGW w Warszawie.
Postępowanie jest prowadzone zgodnie z zasadą konkurencyjności, w którym to trybie udzielenia zamówienia w odpowiedzi na publiczne ogłoszenie o zamówieniu, oferty mogą składać wszyscy zainteresowani wykonawcy, przeprowadzone zgodnie z zgodnie z zasadą konkurencyjności, w sposób zapewniający przejrzystość oraz zachowanie uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców.
Wszczęcie postępowania następuje z chwilą upublicznienia SWZ, co następuje poprzez publikację na stronie internetowej Zamawiającego ( www.rawik.pl, w zakładce przetargi).
Postępowanie nie jest objęte obowiązkiem stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.) z uwagi na treść art. 2 ust. 1 pkt. 2 tej ustawy.
Zamawiający prowadzi niniejsze postępowanie z zastosowaniem tzw. ,,procedury odwróconej" w związku z czym najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
4. Okres gwarancji jakości -.......miesięcy od daty podpisania Prokotołu końcowego odbioru robót (okres wskazany w ofercie Wykonawcy, nie mniej jak 36 miesięcy).
5. Okres rękojmi za wady - nie mniej niż 36 miesięcy od daty podpisania Prokotołu końcowego odbioru robót (okres rękojmi jest równy okresowy gwarancji zaoferowanemu przez Wykonawcę w ofercie).
IV. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków
1. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania. Zamawiający może wykluczyć z postępowania w szczególności Wykonawców:
1) w stosunku, do których otwarto likwidację, wszczęto postępowanie układowe lub upadłościowe;
2) którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków, gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
3) którzy nie wykazali spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w tym nie wnieśli wadium zgodnie z zapisami niniejszego ogłoszenia;
4) którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 369 z późn. zm.), złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia - chyba że jest możliwe zapewnienie bezstronności po stronie zamawiającego w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu.
5) co do których zachodzą okoliczności wskazujące na konflikt interesów i mające wpływ na naruszenie zasady konkurencyjności tj. podmiot ubiegający się o udzielenie zamówienia jest powiązany z Zamawiającym kapitałowo lub osobowo, przez co rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce, jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony przez właściwą instytucję w wytycznych programowych,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika.
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
1.1. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego oraz na podstawie art. 5k rozporządzenia nr 833/2014 dotyczące środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie:
i. na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1) - wyklucza się wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy,
ii. na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2) - wyklucza się wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy,
iii. na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 3) - wyklucza się wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
- wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności określonych w ust. 7.3.
iv. na podstawie art. 5k rozporządzenia nr 833/2014 zakazuje się udzielania lub dalszego wykonywania wszelkich zamówień publicznych lub koncesji objętych zakresem dyrektyw w sprawie zamówień publicznych, a także zakresem art. 10 ust. 1, 3, ust. 6 lit. a)-e), ust. 8, 9 i 10, art. 11, 12, 13 i 14 dyrektywy 2014/23/UE, art. 7 i 8, art. 10 lit. b)-f) i lit. h)-j) dyrektywy 2014/24/UE, art. 18, art. 21 lit. b)-e) i lit. g)-i), art. 29 i 30 dyrektywy 2014/25/UE oraz art. 13 lit. a)-d), lit. f)-h) i lit. j) dyrektywy 2009/81/WE na rzecz lub z udziałem:
a) obywateli rosyjskich lub osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji;
b) osób prawnych, podmiotów lub organów, do których prawa własności bezpośrednio lub pośrednio w ponad 50 % należą do podmiotu, o którym mowa w lit. a) niniejszego ustępu; lub
c) osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów działających w imieniu lub pod kierunkiem podmiotu, o którym mowa w lit. a) lub b) niniejszego ustępu,
- w tym podwykonawców, dostawców lub podmiotów, na których zdolności polega się w rozumieniu dyrektyw w sprawie zamówień publicznych, w przypadku gdy przypada na nich ponad 10% wartości zamówienia.

Ocena potwierdzenia spełniania warunku zostanie wstępnie dokonana przez Zamawiającego na podstawie złożonego oświadczenia wg wzoru załącznika nr 2 do SWZ, na zasadzie: spełnia/nie spełnia.
W odniesieniu do warunku wykluczenia określonego powyżej w ust. 1 pkt. 4, Wykonawca jest zobowiązany do złożenia oświadczenia zgodnie z wzorem określonym w Załączniku nr 4 w terminie 3 dni od opublikowania informacji z otwarcia ofert.
2. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:
Zamawiający nie ustala szczegółowego warunku w tym zakresie.
2) posiadania wiedzy i doświadczenia:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie (zakończenie) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, co najmniej dwóch zamówień polegających na przebudowie/budowie/modernizacji stacji uzdatniania wody o wartości co najmniej 1 mln zł każde,
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek odnoszący się do wiedzy i doświadczenia musi być spełniony przez jednego z nich.
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Zamawiający nie ustala szczegółowego warunku w tym zakresie.
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Zamawiający nie ustala szczegółowego warunku w tym zakresie.
3. Zamawiający zbada obecność i prawidłowość każdego wymaganego dokumentu/oświadczenia, a także czy wymagany dokument/oświadczenie potwierdza spełnianie warunku lub brak podstaw do wykluczenia.
4. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu lub braku podstaw do wykluczenia w oparciu o analizę oświadczeń lub dokumentów załączonych przez Wykonawcę zgodnie z formułą: spełnia/nie spełnia.
5. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona na podstawie kryteriów oceny ofert, na wezwanie Zamawiającego, w terminie 5 dni zobowiązany będzie do przedłożenia dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia z postępowania oraz potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
7. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
8. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w rozdziale IV ust 1 niniejszej SWZ
9. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli to te podmioty zrealizują roboty lub usługi, do realizacji których wskazane warunki są wymagane.
10. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
11. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:
a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże spełnianie wymaganych przez Zamawiającego zdolności technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej.
12. Treść zobowiązania lub innego dokumentu podmiotu trzeciego musi określać:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
13. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w niniejszym rozdziale, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie treści rozdziału IV ust. 1 pkt. 1.
V. Wykaz oświadczeń, lub dokumentów jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia
1. W celu potwierdzenia przez Wykonawcę spełnienia warunków i braku podstaw do wykluczenia Wykonawca złoży następujące dokumenty:
1) Oświadczenie o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia, według Załącznika 2 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) przedmiotowe oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie
Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, zamieszcza informacje o podwykonawcach w formularzu Oferty.
2) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną;
3) Wykaz wykonanych robót budowlanych potwierdzający wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, co najmniej dwóch zamówień polegających na przebudowie/budowie/modernizacji stacji uzdatniania wody o wartości co najmniej 1 mln zł każde - z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów (dokumentów) określających, czy wskazane w wykazie ww. roboty zostały wykonane lub są wykonywane należycie; przy czym dowodami, o których mowa, są: referencje, bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty były wykonywane/są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Wykaz należy przygotować zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku nr 3 do SWZ.
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. V ust 1 pkt. 2, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
4. Ponadto Wykonawcy zobowiązani są dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa w przypadku, gdy o udzielenie zamówienia ubiega się wspólnie kilku Wykonawców, o zakresie, co najmniej: do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
5. Wykonawca może dołączyć do oferty, umowę regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie lub przed zawarciem umowy, jeśli złożona oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą przez Zamawiającego.
6. Do oferty należy dołączyć dokumenty wskazujące, że osoba podpisująca ofertę i inne dokumenty lub oświadczenia jest do tej czynności umocowana. W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa musi być ono potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby udzielające pełnomocnictwa lub notariusza.
7. Dokumenty (z zastrzeżeniem dokumentu pełnomocnictwa), Wykonawcy mogą składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, tj. przez osobę uprawnioną do reprezentacji Wykonawcy w obrocie gospodarczym.
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości, co do jej prawdziwości.
9. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. Dokumenty lub oświadczenia sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Zasada ta rozciąga się także na składane w toku postępowania wyjaśnienia, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje itp.
10. Zamawiający może wezwać wykonawcę, który w określonym terminie nie złożył oświadczeń i dokumentów żądanych przez zamawiającego lub który nie złożył pełnomocnictw, albo który złożył oświadczenia i dokumenty zawierające błędy, lub który złożył wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Nie uzupełnienie dokumentów we wskazanym terminie skutkuje wykluczeniem wykonawcy z postępowania i możliwością zatrzymania wadium wykonawcy przez Zamawiającego (jeżeli wymagane jest wniesienie wadium).
11. Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
VI. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia.
2. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
3. W przypadku, kiedy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum / spółka cywilna), musi ona spełniać następujące warunki:
a) Oferta winna być podpisana przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
b) Stosowne pełnomocnictwo / upoważnienie wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców występujących wspólnie - należy załączyć do oferty.
4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zawarli umowę regulującą współpracę tych Wykonawców i przedłożyli ją Zamawiającemu.
VII. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami
1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, dokumenty oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie. Dopuszcza się porozumiewanie się w formie faksu, na
nr faksu Zamawiającego: 46 814 21 76 lub elektronicznie e-mail: rawik@rawik.pl
2. Zamawiający żąda niezwłocznego potwierdzenia przez Wykonawcę faktu otrzymania dokumentów przekazanych w formie faksu lub elektronicznie przez Zamawiającego.
3. Przyjmuje się, iż pismo wysłane przez Zamawiającego na numer faksu lub e-mail podany przez Wykonawcę zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się wykonawcy z treścią pisma, chyba że wykonawca wezwany przez zamawiającego do potwierdzenia otrzymania oświadczenia, wniosku, zawiadomienia lub informacji w sposób określony jw. oświadczy, iż ww. wiadomości nie otrzymał.

VIII. Wymagania dotyczące wadium
1. Wysokość wadium.
Każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść przed upływem terminu składania ofert, wadium w wysokości:
20 000,00
PLN
słownie: dwadzieścia tysięcy złotych.
2. Wadium może zostać wniesione w formie:
1) pieniężnej (wpłata na rachunek bankowy zamawiającego),
2) gwarancji bankowej,
3) gwarancji ubezpieczeniowej.
3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) , gwarancja ma być, co najmniej gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze żądanie oraz powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:
1) Nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
2) Numer zamówienia nadany przez Zamawiającego, nazwę zamówienia;
3) Określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
4) Kwotę gwarancji,
5) Termin ważności gwarancji,
6) Bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego (nie później niż w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia żądania), w sytuacji zaistnienia okoliczności wskazanych w ust. 8)
4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu Wykonawca powinien dokonać przelewu na rachunek bankowy 46 1020 45 80 0000 1102 0084 5057 z dopiskiem: wadium - do postępowania nr ZPS-02/2023.
Przy czym w terminie określonym dla składania ofert środki muszą znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego.
Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii odcinka polecenia dokonania przelewu, potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
5. Oryginał dokumentu wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert: do 02.02.2023r., godz. 10:00, (od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00).
6. Zaleca się, aby poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kserokopię dokumentu wadium Wykonawca dołączył do oferty.
7. Wadium powinno zabezpieczać złożoną ofertę przez cały okres związania ofertą. W sytuacji uchylania się wykonawcy, którego oferta została wybrana, od zawarcia umowy, zamawiający może pobraną jako wadium sumę zachować.
8. Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli:
1) Wykonawca, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w terminie wskazanym przez Zamawiającego;
2) Wykonawca, na wezwanie Zamawiającego, nie uzupełnił oświadczeń i dokumentów żądanych przez Zamawiającego, w szczególności dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub nie podleganie wykluczeniu.
9. Zamawiający zwraca wpłaconą kwotę wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia wymagano.
IX. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert
1. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które:
1) zostaną złożone przez Wykonawców nie wykluczonych przez Zamawiającego
z niniejszego postępowania;
2) nie zostały odrzucone przez Zamawiającego.
2. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiajacego w oparciu o nastepujące kryteria i ich znaczenie:
L.p.
Kryterium
Znaczenie procentowe kryterium
1
Cena (C)
90%
2
Gwarancja (G) - okres gwarancji w miesiącach
10%

3. Zasady oceny kryterium ,,Cena'' (C):
W przypadku kryterium ,,Cena'' oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku liczbę punktów wynikającą z działania:
C min
Px (C) = ---------------------- x 90 pkt.
Cx
gdzie:
Px (C) - liczba punktów jakie otrzyma oferta ,,X'' za kryterium ,,Cena'';
C min - najniższa cena spośród wszystkich ważnych i nieodrzuconych ofert;
Cx - cena oferty ,,X''

4. Zasady oceny kryterium ,,Gawarancja'' (G):
Wymagany okres gwarancji to minimum 36 miesięcy, jednak nie większy niż 60 miesięcy.
Obliczona wg poniższego wzoru:

(G x - G min)
G = (---------------------------) x 10 pkt.
(G max - G min)
gdzie:
G - liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium gwarancja
G max - najwyższa wartość w danym kryterium spośród złożonych ofert
G min - najniższa wartość w danym kryterium spośród złożonych ofert
Gx - gwarancja oferty ocenianej
Uwaga:
Okres gwarancji należy podawać w miesiącach w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SWZ). Jeżeli wykonawca poda okres gwarancji w latach, zamawiający przeliczy go na miesiące zgodnie z zasadą 1 rok = 12 miesięcy.
Minimalny wymagany przez zamawiającego okres gwarancji wynosi 36 miesięcy. W przypadku podania przez wykonawcę krótszego niż wymagany okresu gwarancji lub nie podania (wpisania) gwarancji, oferta wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z SWZ.
Maksymalny okres gwarancji uwzględniony do oceny ofert wynosi 60 miesięcy. Jeżeli wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy niż 60 miesięcy do oceny ofert zostanie przyjęty okres 60 miesięcy. Wykonawca, który zaoferuje najkorzystniejszy okres (60 miesięczny) otrzymuje maksymalną liczbę punktów w ramach kryterium gwarancja.

5. Ostateczna ocena punktowa oferty
Ocena punktowa oferty ,,i'' będzie zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku liczbą wynikającą z zsumowania liczby punktów, jakie otrzyma ta oferta za poszczególne kryteria:
Px = Px (C) + Px (G)
gdzie:
Px
Ocena punktowa oferty ,,x''
Px (C )
Liczba punktów jakie otrzyma oferta ,,x'' za kryterium ,,Cena''
Px (G)
Liczba punktów jakie otrzyma oferta ,,x'' z kryterium ,,Gwarancja''

6. Zamawiajacy wybierze ofertę, która uzyska najwyższą liczbę punktów w ostatecznej ocenie punktowej. Maksymalna ilość punktów do uzyskania, to 100 punktów.
a) Zamawiajacy wybierze ofertę, która uzyska najwyższą liczbę punktów w ostatecznej ocenie punktowej. Maksymalna ilość punktów do uzyskania, to 100 punktów.
b) Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, w oparciu o kryteria oceny ofert opisane w SWZ.
c) Jeżeli Zamawiający nie może dokonać Wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że została uzyskana taka sama ilość punktów, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
d) Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować warunków gorszych dla Zamawiającego niż zaoferowane w złożonych ofertach.
7. W przypadku, gdy wybrany wykonawca odstąpi od podpisania umowy z Zamawiającym, możliwe jest podpisanie umowy z kolejnym wykonawcą, który w postępowaniu o udzielenie zamówienia uzyskał najwyższą ilość punktów. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, Zamawiający może:
a) zamknąć postępowanie bez wyboru,
b) ograniczyć wielkość zamówienia,
c) zwiększyć kwotę, którą może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
d) podjąć negocjacje z wykonawcą, który złożył ofertę z najniższą ceną lub z wykonawcami, którzy złożyli oferty.
8. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia wpłynęły oferty o takiej samej cenie, Zamawiający postępuje zgodnie z ppkt. a) lub d).
9. W przypadku, o którym mowa w pkt. 3) ppkt. b) i d) oraz pkt. 4) - w sytuacji dalszego prowadzenia postępowania, Zamawiający zaprasza wykonawcę, który złożył ofertę z najniższą ceną lub wykonawców, którzy złożyli oferty, do złożenia ofert uzupełniających. Negocjacje powinny mieć formę pisemną i zostać potwierdzone protokołem podpisanym przez strony
X. Wyjaśnienia i zmiany w treści SWZ
1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ. Prośba Wykonawcy o wyjaśnienie może być przekazana pisemnie lub elektronicznie: e-mailem (na adres rawik@rawik.pl) lub faksem (numer 46 814 21 76 wew 13). Na żądanie Wykonawcy Zamawiający potwierdzi fakt jej otrzymania. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynie do Zamawiającego nie później niż na 3 dni przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynie po upływie ww. terminu, Zamawiający udzieli wyjaśnień albo pozostawi wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na wydłużenie terminu na składanie pytań do treści SWZ.Zamawiający przekaże treść zapytań wraz z wyjaśnieniami wszystkim Wykonawcom, którym przekazał SWZ oraz zamieści je na swojej stronie internetowej. Udzielając wyjaśnień Zamawiający nie ujawni źródła zapytania.
2. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może, przed upływem terminu składania ofert, zmienić treść niniejszej SWZ. Dokonaną zmianę Zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazał niniejszą SWZ oraz zamieści je na swojej stronie internetowej.
3. Zmiany treści SWZ są każdorazowo wiążące dla Wykonawców.
4. Jeżeli w wyniku zmiany treści niniejszej SWZ będzie niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający przedłuży termin składania ofert i poinformuje o tym Wykonawców, którym przekazał niniejszą SWZ oraz zamieści je na swojej stronie internetowej.
XI. Opis sposobu przygotowania oferty:
1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
2. Ofertę należy przygotować ściśle według wymagań określonych w niniejszej SWZ. Oferta powinna być sporządzona na formularzu ofertowym zgodnym w treści z Formularzem Oferty przetargowej, stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszej SWZ.
3. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, pisemnie przy użyciu nośnika pisma nie ulegającego usunięciu bez pozostawienia śladów, w formacie nie większym niż A4 (arkusze o większych formatach należy złożyć do formatu A4).
4. Ofertę należy złożyć w 1 egzemplarzu.
5. Zaleca się, aby wszystkie zapisane strony oferty, w tym zapisane strony wszystkich załączników, zostały ponumerowane kolejnymi numerami. Cała oferta powinna być zszyta lub trwale połączona w inny sposób, uniemożliwiający wysunięcie się którejkolwiek kartki.
6. Wszelkie miejsca w ofercie, w których Wykonawca naniósł zmiany muszą być podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentacji Wykonawcy pod rygorem nieuwzględnienia tych zmian przez Zamawiającego.
7. Zastrzeżeniu podlegają tylko te dokumenty wchodzące w skład oferty, które zawierają tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz. U. z 2020 poz.1913). W takim przypadku Wykonawca musi te informacje oznaczyć napisem ,,informacje objęte tajemnicą przedsiębiorstwa". Wykonawca powinien wskazać w formularzu oferty numery stron oraz rodzaje (nazwy) informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa.
8. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
9. Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić złożoną przez siebie ofertę. Powiadomienie o zmianie musi być złożone z dopiskiem: ,,zmiana". Koperty z dopiskiem ,,zmiana" będą otwarte w pierwszej kolejności.
10. Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, wycofać złożoną przez siebie ofertę. Ofertę wycofać może jedynie osoba należycie umocowana. Powiadomienia o wycofaniu zostaną odczytane w pierwszej kolejności. Oferty, których dotyczy wycofanie, nie będą otwierane. Takie oferty zostaną odesłane Wykonawcom.
11. Wzory dokumentów dołączonych do niniejszej SWZ powinny zostać wypełnione przez Wykonawcę i dołączone do oferty bądź też przygotowane przez Wykonawcę w formie i treści zgodnej z niniejszą SWZ i przepisami prawa.
12. Jeżeli Wykonawca zamierza zrealizować zamówienie z udziałem Podwykonawców zobowiązany jest wskazać w Formularzu oferty przetargowej (stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ) części zamówienia, które zamierza im powierzyć.
13. Kompletna oferta na dzień złożenia musi zawierać:
a) Formularz Oferty wraz z Załącznikiem do Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszej SWZ,
b) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia z postępowania, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszej SWZ - złożone na wezwanie Zamawiającego (zgodnie z pkt. IV.5 niniejszej SWZ);
c) Wykaz wykonanych zamówień (dostaw) sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do niniejszej SWZ, wraz z koniecznymi dokumentami - złożony na wezwanie Zamawiającego (zgodnie z pkt. IV.5 niniejszej SWZ);
d) Oświadczenie o grupie kapitałowej stanowiący Załącznik nr 4 do SWZ - złożenie oświadczenia w terminie 3 dni od opublikowania informacji z sesji otwarcia ofert;
e) Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
f) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
14. Ofertę (formularz oferty wraz z wymaganymi załącznikami) należy składać w nieprzejrzystym i zamkniętym opakowaniu. Opakowanie powinno zawierać oznaczenie Wykonawcy (nazwę i adres) oraz być zaadresowane w następujący sposób:
Rawskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o.
ul. Juliusza Słowackiego 70
96-200 Rawa Mazowiecka, Polska
Kopertę należy oznaczyć następująco:
OFERTA na:
,,Przebudowa stacji uzdatniania wody ,,SUW Tatar" w Rawie Mazowieckiej"
Znak sprawy: ZPS- 02/2023
Nie otwierać przed dniem 02.02.2023r. godz. 10:00".
XIII. Opis sposobu obliczenia ceny:
1) Oferta musi zawierać łączną wartość brutto w złotych za cały przedmiot zamówienia.
2) Podana przez Wykonawcę cena oferty (wynagrodzenie) będzie wynagrodzeniem ryczałtowym w rozumieniu przepisów ustawy Kodeks cywilny (Dz.U. z 2019r poz. 1145 ze zm.). W związku z powyższym cena oferty musi zawierać wszelkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia wynikające wprost z dokumentów wchodzących w skład szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia, jak również w dokumentach tych nie ujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia.
3) Wszelkie rozliczenia związane z realizacją umowy, którego dotyczy niniejsza SWZ dokonywane będą w PLN.
4) Podstawą obliczenia ceny ofertowej jest formularz ofertowy, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do SWZ, w którym Wykonawca podaje cenę łącznie z podatkiem od towarów i usług oraz podatkiem akcyzowym, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług oraz podatkiem akcyzowym. Wykonawca może złożyć ofertę na własnym formularzu, lecz jej treść i układ muszą być zgodne z formularzem załączonym do niniejszej SWZ.
5) Cena oferty winna być podana w złotych polskich cyfrowo i słownie w formularzu ofertowym, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
6) W przypadku Wykonawców, którzy w dniu składania ofert nie są płatnikami podatku VAT, a w okresie realizacji zamówienia staną się płatnikami podatku VAT, wartość umowy nie ulegnie zmianie (podwyższeniu).
7) W przypadku Wykonawców, którzy w dniu składania ofert są płatnikami podatku VAT, a w okresie realizacji zamówienia dokonają zmiany podmiotowej w tym zakresie, wtedy Strony będą związane wartością netto zaproponowanego wynagrodzenia.
8) Podatek VAT ustala się zgodnie z przepisami dotyczącymi podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego. Konsekwencją określenia nieprawidłowej wysokości podatku VAT jest odrzucenie oferty.
9) W cenie oferty uwzględnia się wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, niezbędne opłaty i podatki do wykonania i do poniesienia przez Wykonawcę, a konieczne do wykonania przedmiotu zamówienia.
10) Ostateczna cena oferty winna być wpisana w formularz ofertowy, jako cena brutto (z podatkiem VAT). Całkowita cena ofertowa brutto, pozwoli na badanie i ocenę ofert oraz posłuży do ich porównania.
11) Zgodnie ze wzorem umowy łączna cena brutto oferty zawarta w ofercie wybranego Wykonawcy będzie stanowiła maksymalną wartość umowy.
12) Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawy/roboty lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
13) Jeżeli cena oferty wydaje się rażąco niska tj. jest to cena niewiarygodna, nierealistyczna w porównaniu do cen rynkowych podobnych zamówień, znacząco odbiegająca od cen przyjętych, wskazująca na fakt realizacji zamówienia poniżej kosztów wytworzenia usługi, dostawy, roboty budowlanej, wynikająca ze świadomego działania wykonawcy albo nierzetelności kalkulacji wykonawcy, co może grozić nienależytym wykonaniem lub niewykonaniem zamówienia w przyszłości, zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość oferowanej ceny. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na wykonawcy. Zamawiający jest uprawniony do odrzucenia oferty, jeżeli zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
XIV. Zamówienia częściowe i wariantowe
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
XV. Informacje o przewidywanych zamówieniach udzielonych w trybach niekonkurencyjnych (roboty uzupełniające)
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, w zakresie: robót instalacyjnych, robót konstrukcyjno-budowlanych, robót elektrycznych i AKPiA.
XVI. Informacje o formalnościach jaki powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego:
1. Zamawiający poinformuje niezwłocznie wszystkich wykonawców o:
1) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz nazwy albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy, jeżeli są miejscami wykonywania działalności wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację,
2) Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni,
3) Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone oraz powodach odrzucenia oferty,
4) unieważnieniu postępowania.
2. Informacje, o których mowa powyżej zostaną zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego.
3. Wraz z upublicznieniem informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, do wykonawców których oferty oceniono jako najkorzystniejsze zostaną skierowane zaproszenia do podpisania umowy.
XVII. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
1. Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy zawartej w wyniku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 5% ceny całkowitej oferty z VAT podanej w Formularzu Oferty.
2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Jeżeli Wykonawca jest jednocześnie gwarantem, zabezpieczenie służy także pokryciu roszczeń z tytułu gwarancji jakości.
3. Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania nie później niż przed podpisaniem umowy.
4. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych.
5. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaci przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: 46 1020 45 80 0000 1102 0084 5057
z dopiskiem: ,,zabezpieczenie należytego wykonania umowy do postępowania nr ZPS- 02/2023", przy czym w terminie podpisania umowy środki muszą znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego.
6. W przypadku składania przez Wykonawcę zabezpieczenia w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej), gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:
a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, nr referencyjny nadany sprawie przez Zamawiającego, nazwę zamówienia;
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją;
c) kwotę gwarancji;
d) termin ważności gwarancji,
e) bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego nie później niż w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia żądania.
7. Zabezpieczenie należytego wykonania Kontraktu winno być wniesione w PLN.
8. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
9. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.
10. W trakcie realizacji umowy wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w ust. 4 za zgodą Zamawiającego.
11. Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości.
12. Zamawiający zwraca zabezpieczenie należytego wykonania umowy w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane.
13. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji jakości nie może przekraczać 30% wysokości zabezpieczenia.
14. Kwota, o której mowa w ust. 13, jest zwracana nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji jakości.
XVIII. Istotne dla Stron postanowienia umowy
1. Istotne postanowienia umowy zawiera Wzór umowy (Załącznik nr 5 do niniejszej SWZ).
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty:
3) Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty:
1) Przedłużenia terminu realizacji w związku zaistnieniem którejkolwiek z poniższych przyczyn, odpowiednio do długości trwania przeszkody:
a) zmiany dokonanej na podstawie art. 23 pkt. 1 ustawy Prawo budowlane, zmiana w rozwiązaniach projektowych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy;
b) zmiany dokonanej na podstawie art. 20 ust. 1 pkt. 4 lit. a), b) ustawy Prawo budowlane; uzgodnionej możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego;
c) zmiany dokonanej podczas wykonywania robót i nie odstępującej w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę w ramach art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane i dokonanej zgodnie z zapisami art. 36a ust. 6 ustawy Prawo budowlane, spełniając zapisy art. 57 ust. 2 ustawy Prawo budowlane;
d) zmiany terminu realizacji zamówienia z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy w przypadku powierzenia przez Zamawiającego wykonania zamówień uzupełniających, jeżeli terminy ich powierzenia, rodzaj lub zakres uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu zakończenia realizacji umowy,
e) zmiany będące następstwem działania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji,
f) wystąpienia siły wyższej tj. zdarzenia zewnętrznego o obiektywnie małym stopniu prawdopodobieństwa pojawienia się zdarzenia w określonej sytuacji, a którego szkodliwe następstwo uniemożliwia wykonawcy, przy wykorzystaniu współczesnej techniki, wykonywanie w części lub całości jego zobowiązań,
g) wystąpienia awarii obiektów i urządzeń, które wystąpiły z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, a które uniemożliwiają prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia,
h) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami (w takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych, powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji);
i) wystąpienia katastrofy budowlanej z powodów nie leżących po stronie Wykonawcy.
j) występowania skrajnie niekorzystnych warunków atmosferycznych, mających istotny wpływ na prowadzone roboty budowlane,
k) ze względu na ograniczenia związane ze stanem epidemii lub stanem zagrożenia epidemicznego wywołanym zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 lub innym.
2) Zmiany sposobu spełnienia świadczenia na skutek zmian technologicznych w związku zaistnieniem którejkolwiek z poniższych przyczyn:
a) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń,
b) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót;
c) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/ technologicznych niż wskazane w dokumentacji,
d) odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki geologiczne skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych;
e) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa;
f) w przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 2) możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonania, materiałów i technologii robót, jak również zmiany lokalizacji budowanych urządzeń.
- w zakresie terminu niezbędnego do wykonania umowy wynagrodzenie za zmianę materiałów i technologii.
3) Inne rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami:
a) zmiany przez ustawodawcę przepisów dotyczących stawki procentowej należnego podatku VAT. W przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT na przedmiot zamówienia objęty niniejszym kontraktem, strony dopuszczają zmianę wartości umowy o wysokość różnicy między obowiązującą stawką podatku VAT w chwili zawarcia umowy a stawką podatku VAT wprowadzoną znowelizowaną ustawą o podatku od towarów i usług.
b) zmiana wysokości wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy (podwyższenie wynagrodzenia) w związku z zmianą sposobu realizacji umowy spowodowaną w szczególności zastosowaniem przez Wykonawcę rozwiązań korzystniejszych dla Zamawiającego w odniesieniu do rozwiązań przewidzianych w Specyfikacji Warunków Zamówienia,
c) zmiana wysokości wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy (podwyższenie wynagrodzenia lub zmniejszenie wynagrodzenia) i/lub terminu realizacji w związku z rezygnacją z realizacji zakresu objętego zamówieniem podstawowym lub realizacją dodatkowego zakresu robót nie objętych zamówieniem podstawowym.
d) w sytuacji zaistnienia innych okoliczności prawnych, ekonomicznych lub technicznych, skutkujących niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z SWZ - zmiana odpowiednio wysokości wynagrodzenia,
e) zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 357 Kodeksu Cywilnego (jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany np. pandemii, wojny w kraju i na zewnętrz, ale
wpływającej na realizację dostaw niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy, spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą, czego strony nie przewidywały przy zawarciu umowy, strony mogą po rozważeniu interesów obu stron, zgodnie z zasadami współżycia społecznego, oznaczyć sposób wykonania zobowiązania, zmienić wysokość świadczenia lub nawet rozwiązać umowę. Rozwiązując umowę strony ustalą w miarę potrzeby o wzajemnych rozliczeniach, kierując się zasadami określonymi w zadaniu poprzedzającym).
5) Zmiana umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać:
a) opis zmiany,
b) uzasadnienie zmiany,
c) czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany za termin zakończenia umowy.
6) Zamawiający może (ale nie jest zobowiązany) wyrazić zgodę na zmiany, w uznaniu argumentów przedstawionych przez Wykonawcę.
XIX. Termin związania ofertą
1. Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane będzie po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia będzie dotyczyć jedynie Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
XX. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia
1. Postępowanie prowadzone jest w trybie Przetargu na podstawie Regulaminu udzielania zamówień sektorowych podprogowych Spółki Rawskie Wodociągi i Kanalizacja w Rawie Mazowieckiej - określanego w SWZ również ,,Regulaminem". Regulamin jest dostępny na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem: www.rawik.pl, Zamówienia sektorowe.
2. Wykonawca może wnieść odwołanie dotyczące wyniku postępowania do Kierownika zamawiającego w terminie 5 dni roboczych od dnia otrzymania informacji o wyniku postępowania.
3. Odwołaniu nie podlega:
1) Wybór trybu postępowania w sprawie udzielenia zamówienia,
2) Unieważnienie postępowania.
4. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z regulaminem, zawierać żądanie, zwięzłe przedstawienie zarzutów oraz okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających wniesienie odwołania.
5. Odwołanie rozpatrywane jest przez Kierownika zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych.
6. Decyzja kierownika zamawiającego w przedmiocie odwołania jest przekazywana wykonawcy w formie pisemnej, a od podjętej decyzji nie przysługuje dalsze odwołanie.

Uwagi:
XXI. Kaluzula informacyjna z art. 13 RODO w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
1. Zamawiający spełniając obowiązek informacyjny określony w rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) - dalej RODO informuje, iż:
a) jest administratorem danych osobowych przekazanych przez Wykonawcę na potrzeby realizacji niniejszej umowy,
b) Wykonawca może kontaktować się z wyznaczonym przez Zamawiającego Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, za pośrednictwem poczty elektronicznej adres e-mail: iodo@rawik.pl lub pisemnie, na adres siedziby Zamawiającego,
c) dane osobowe Wykonawcy, w tym również jeżeli będzie to niezbędne dane reprezentantów, pełnomocników lub pracowników Wykonawcy, a także innych osób wskazanych przez Wykonawcę, Zamawiający będzie przetwarzał w celu prawidłowej realizacji niniejszej umowy, wykonania obowiązków prawnych, w tym podatkowych, a także dla dochodzenia roszczeń wynikających z przepisów prawa cywilnego oraz obrony przed takimi roszczeniami, jeśli takie się pojawią (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
d) dane osobowe będą przetwarzane przez okres realizacji umowy, wygaśnięcia roszczeń z niej wynikających oraz przez okres wskazany w odpowiednich przepisach, w tym ustawie o rachunkowości i ustawie - Ordynacja podatkowa,
e) dane osobowe mogą zostać ujawnione podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
f) do danych osobowych mogą też mieć dostęp podwykonawcy Zamawiającego np. firmy doradcze, informatyczne, księgowe;
g) osobom, których dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także przenoszenia danych (w granicach określonych w Rozdziale III ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.) oraz prawo wniesienia skargi do PUODO (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa),
h) podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia i wykonania niniejszej umowy.
i) zleceniodawca przetwarzając dane osobowe nie będzie podejmował decyzji w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
2. Wykonawca oświadcza, że zobowiązuje się wypełnić obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał w celu zawarcia i wykonania niniejszej umowy.

Kontakt:
4. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami w związku z toczącym się postępowaniem są:
w kwestiach dotyczących procedury prowadzonego postępowania: Katarzyna Rochmińska
w kwestiach dotyczących przedmiotu zamówienia: Radosław Głębocki
tel. / fax (+48 46) 814 21 76 w godz. 7:30 - 15:00
e-mail: rawik@rawik.pl

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.