śląskie (GLIWICE)
śląskie (GLIWICE)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Usługi z zakresu gospodarki leśnej |
Data zamieszczenia: | 2023-05-22 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Nadleśnictwo Bielsk w Bielsku Podlaskim ul. F.Żwirki i S.Wigury 61 17-100 Bielsk Podlaski powiat: bielski (podlaski) tel. 85 730 26 52 bielsk.oferty@bialystok.lasy.gov.pl |
Województwo: | podlaskie |
Miasto: | Bielsk Podlaski |
Wadium: | nie jest wymagane |
Nr telefonu: | tel. 85 730 26 52 |
Termin składania ofert: | 2023-05-25 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
OGŁOSZENIE O UDZIELANYM ZAMÓWIENIU IV. Opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki leśnej, zgodnie z określeniem w art. 6 ust. 1 pkt 1) ustawy o lasach obejmujące prace z zakresu hodowli i ochrony lasu do wykonania na terenie Nadleśnictwa Bielsk w Bielsku Podlaskim w roku 2023 w leśnictwach Strabla i Grabowiec. 2. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje sumaryczne ilości prac z zakresu hodowli i ochrony lasu, wynikające z załącznika nr 2 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu, na który składają się: 1) załącznik nr 2.1. - Planowany rozmiar prac, 2) załącznik nr 2.2. - Szczegółowy rozmiar prac według grup czynności, czynności i lokalizacji, 3) załącznik nr 2.3 - Zestawienie pozycji nieudostępnionych do odnowień wykonywanych przy pomocy sadzarki. 4) załącznik nr 2.4 - Zestawianie pozycji wymagających dołowania dostarczonych sadzonek. 5) załącznik nr 2.5 - Informacja o charakterze pielęgnacji lasu. 3. Zakresy rzeczowe zestawione w załącznikach, o których mowa w rozdziale IV pkt 2 ogłoszenia o udzielanym zamówieniu mają charakter szacunkowy. 4. Standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 3 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu - Opis standardu technologii wykonawstwa prac leśnych. Określony załącznik nr 3 do ogłoszenia o udzielanym zamówienia szczegółowy opis standardu technologii wykonywania poszczególnych prac leśnych (czynności) stanowi podstawę określenia wymagań jakościowych odnoszących się do elementów składających się na przedmiot zamówienia, określonych w załącznikach, o których mowa w rozdziale IV pkt 2 ogłoszenia o udzielanym zamówieniu. Jeżeli czynność opisana w załączniku nr 3 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu nie została przewidziana w opisie przedmiotu zamówienia, określonych w załącznikach, o których mowa w rozdziale IV pkt 2 ogłoszenia o udzielanym zamówieniu, to w tym zakresie postanowień załącznika nr 3 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu nie stosuje się. 5. Opisy kodów czynności opisujących poszczególne prace leśne (czynności) wchodzące w skład przedmiotu zamówienia zostały opisane w załączniku nr 3 do ogłoszenia o udzielanym zamówienia. 6. Opis zasad procedury dokonywania odbiorów prac leśnych został zawarty w załączniku nr 3 do ogłoszenia o udzielanym zamówienia. 7. Przedmiot zamówienia został podzielony na części (,,Pakiet") Pakiet 81 - leśnictwo Strabla i Grabowiec - pielęgnowanie lasu Pakiet 82 - leśnictwo Strabla i Grabowiec - odnowienie lasu Pakiet 83 - leśnictwo Strabla i Grabowiec - ochrona lasu i pozostałe. Wykonawca może złożyć ofertę na jeden lub większą ilość Pakietów. Oferta złożona na dany Pakiet musi jednakże obejmować cały zakres prac przewidzianych w Ogłoszeniu dla tego Pakietu. 8. Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar Nadleśnictwa Bielsk w Bielsku Podlaskim w granicach administracyjnych leśnictw, tj.: leśnictwa: Grabowiec i Strabla. 9. Realizacja prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia dla poszczególnych Pakietów będzie się odbywała na obszarze leśnictw - właściwych dla danego Pakietu. Wskazana w załącznikach, o których mowa w rozdziale IV pkt 2 ogłoszenia o udzielanym zamówieniu lokalizacja (adres leśny) poszczególnych prac leśnych wchodzących w zakres przedmiotu umowy ma charakter wstępny. Lokalizacja (adres leśny) poszczególnych prac wchodzących w zakres przedmiotu umowy zostanie określona w zleceniu. 10. Z uwagi na faktyczną sytuację przyrodniczo-pogodową, która może zaistnieć w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, a także nieprzewidzianą w tej chwili sytuację gospodarczoekonomiczną, Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania korekt zmniejszających, korekt zwiększających, ustaleń nowych lokalizacji, jak również wstrzymania dokonania czynności wskazanych w poszczególnych wierszach tabel opisujących przedmiot zamówienia. Korekty zwiększające nie oznaczają wprowadzenia nowych prac, nieobjętych zakresem zamówienia, a korekty zmniejszające nie oznaczają całkowitej rezygnacji z części prac. Należy je rozumieć jako zwiększenie ilości prac w jednej lokalizacji (adresie leśnym), przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości prac w innej lokalizacji (adresie leśnym), w ramach sumarycznych ilości poszczególnych prac wchodzących w zakres przedmiotu umowy. Konieczność zwiększenia rozmiaru niektórych elementów realizowanego zamówienia w toku wykonywania przedmiotu zamówienia może wystąpić również po to, aby zrealizować pełny zakres prac opisany w przedmiocie zamówienia. Ustalenie nowej lokalizacji odbywa się w ramach przedmiotu zamówienia. 12. Unormowania, których zobowiązany będzie w szczególności przestrzegać Wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Podstawowe akty prawne: - ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 672), - ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 916), - ustawa z dnia 13 lutego 2020 r. o ochronie roślin przed agrofagami (tekst jedn.: Dz. U.: z 2021 r. poz. 256 z późn. zm.), - ustawa z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach (tekst jedn.: Dz. U. z 2022r. poz. 1816 z późn. zm.), - ustawa z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 1514 z późn zm.), - ustawa z dnia 8 marca 2013 r. o środkach ochrony roślin (tekst jedn.: Dz.U. z 2020 r. poz. 2097 z późn. zm.), - rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 czerwca 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy stosowaniu i magazynowaniu środków ochrony roślin oraz nawozów mineralnych organiczno-mineralnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 99, poz. 896 z późn. zm.), - rozporządzenie Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 30 października 2018 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji, napraw i modernizacji urządzeń transportu bliskiego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2176), - rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 30 października 2002 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie użytkowania maszyn przez pracowników podczas pracy (Dz. U. z 2002 r. Nr 191 poz. 1596 z późn. zm.), - rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650 z późn. zm.), - rozporządzenie Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 6 stycznia 1998 r. w sprawie określenia wzoru znaku zakazu wstępu do lasu oraz zasad jego umieszczania (Dz. U. z 1998 r. Nr 11, poz. 39), - rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 8 maja 2013 r. w sprawie szkoleń w zakresie środków ochrony roślin (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 824), - rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 22 maja 2013 r. w sprawie sposobu postępowania przy stosowaniu i przechowywaniu środków ochrony roślin (Dz. U. z 2013 r. poz. 625), - rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. z 2006 r. Nr 161, poz. 1141), - rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 1065.), - rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. z 2010 r. Nr 109, poz. 719 z późn. zm.), - rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie wymagań dotyczących sprawności technicznej sprzętu przeznaczonego do stosowania środków ochrony roślin (tekst jedn.: Dz.U. z 2016 r. poz. 760), - rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 13 grudnia 2013 r. w sprawie potwierdzania sprawności technicznej sprzętu przeznaczonego do stosowania środków ochrony roślin (tekst jedn.: Dz. U. z 2021 r. poz. 775), - rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy (Dz. U. z 2009 r. Nr 105, poz. 870), 2) W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, oprócz przepisów prawa obowiązujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca będzie obowiązany do stosowania i przestrzegania obowiązków i zasad wynikających z niżej wymienionych dokumentów: 1. ,,Zasady hodowli lasu" - wprowadzone zarządzeniem nr 53 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011 r., 2. ,,Instrukcja ochrony lasu" - wprowadzona zarządzeniem nr 57 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 22 listopada 2011 r., 3. ,,Instrukcja bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej" - wprowadzona zarządzeniem nr 36 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20 kwietnia 2012 r., 4. ,,Instrukcja ochrony przeciwpożarowej lasu" - wprowadzona zarządzeniem nr 81 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 23 grudnia 2019 r., 5. zarządzenie nr 40 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 6 października 2011 r. w sprawie wprowadzenia ramowego wykazu prac wykonywanych przez co najmniej dwie osoby (zn. spr. GB-021-2/2011), 6. Zasady, kryteria i standardy zrównoważonej gospodarki leśnej FSC (Forest Stewardship Council) oraz PEFC Council (Programme for the Endorsement of Forest Certification Schemes). 3) Dokumenty wskazane w rozdziale IV pkt 12 ppkt 1)-3) powyżej są dostępne na stronach internetowych pod adresami: 1. http://drewno.zilp.lasy.gov.pl/drewno/Normy/ 2. http://www.lasy.gov.pl/pl/pro/publikacje/ 3. http://isap.sejm.gov.pl/ 13. Zasady ogólne realizacji przedmiotu zamówienia. 1) Wykonawca będzie wykonywał przedmiot zamówienia na podstawie pisemnych zleceń przekazywanych przez przedstawicieli Zamawiającego. Treść zlecenia określa umowa w sprawie zamówienia publicznego. 2) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia wszystkich maszyn, ciągników i urządzeń pracujących na powierzchniach leśnych w zestawy (sorbenty, maty sorpcyjne itp.) o chłonności umożliwiającej pochłonięcie rozlanego paliwa lub oleju oraz innych urządzeniach pracujących w lesie oraz użycia tych środków w sytuacjach wymagających zastosowania (awarie, naprawy, tankowania itp.) - w celu zapobieżenia skażeniu środowiska. Dopuszcza się posiadanie i używanie przez pilarzy kanistrów z bezpiecznymi końcówkami (dozownikami), uniemożliwiającymi rozlanie (przelanie) oleju i mieszanki paliwowej podczas tankowania pilarki (zastępczo za maty pochłaniające olej i paliwo). CPV: 77200000-2, 77211500-7, 77211600-8, 77230000-1, 77231200-0, 77231000-8 Dokument nr: SA.270.7.2023 Otwarcie ofert: XIV. Termin otwarcia ofert 1. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 25.05.2023 r. o godz. 09:10. 2. Otwarcie ofert jest niejawne. Zamawiający nie przewiduje transmisji ani bezpośredniego udziału osób zainteresowanych (Wykonawców) w otwarciu ofert. Składanie ofert: XIII.Sposób oraz termin składania ofert 1. Ofertę wraz z wymaganymi oświadczeniami i dokumentami należy przesłać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: bielsk.oferty@bialystok.lasy.gov.pl do dnia 25.05.2023 r. do godz. 9:00. Miejsce i termin realizacji: 4) Termin wykonania zamówienia 1. Okres realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy do dnia 30.11.2023 r. Wymagania: II. Adres strony internetowej, na której udostępniane będą dokumenty zamówienia 1. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia: https://www.gov.pl/web/nadlesnictwo-bielsk/zamowienia-na-podstawie-art-11-ust5-pkt-6-pzp 2. Dokumenty zamówienia związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia będą udostępniane na stronie internetowej prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia pod adresem: https://www.gov.pl/web/nadlesnictwo-bielsk/zamowienia-na-podstawie-art-11-ust5-pkt-6-pzp III. Tryb udzielenia zamówienia 1. Postępowanie o udzielenie zamówienia jest prowadzone zgodnie z art. 7 ust. 4 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r., poz. 672 ze zm.). 2. Postępowanie o udzielenie zamówienia oznaczone jest numerem postępowania (numerem referencyjnym): SA.270.7.2023. 3. Wykonawcy zobowiązani są do powoływania się na wyżej podane oznaczenie we wszelkich kontaktach z Zamawiającym. 2. Terminy wykonania poszczególnych prac będą określane w zleceniach sporządzanych przez przedstawiciela Zamawiającego. 5) Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy 1. Wzór umowy stanowi załącznik nr 4 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu. 2. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją przez Wykonawcę wzoru umowy stanowiący załącznik nr 4 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu. 3. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiący załącznik nr 4 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu. 4. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający ze wzoru umowy stanowiący załącznik nr 4 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie. 6) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: magdalena.zinkowska@bialystok.lasy.gov.pl 2. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w tym w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: bielsk.oferty@bialystok.lasy.gov.pl Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do Zamawiającego przed upływem wymaganego terminu. Każda ze stron na żądnie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania wiadomości elektronicznej. 3. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanym w ogłoszeniu o udzielanym zamówieniu. 4. We wszelkiej korespondencji Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem postępowania wskazanym w ogłoszeniu o udzielanym zamówieniu. 7) Wskazanie osób uprawnionych do komunikowania się z Wykonawcami Zamawiający wskazuje następujące osoby uprawnione do komunikowania się z Wykonawcami, w zakresie dotyczącym: a. zagadnień merytorycznych: Marcin Romańczuk, b. zagadnień proceduralnych: Magdalena Zinkowska. 8) Termin związania ofertą 1. Termin związania ofertą przez Wykonawcę wynosi 30 dni. 2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 9) Opis sposobu przygotowania oferty 1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert niż jedna spowoduje odrzucenie wszystkich złożonych przez danego Wykonawcę ofert. 2. Oferta składana przez Wykonawcę musi być sporządzona według załączonego formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu lub w takiej samej formie, ze ścisłym zachowaniem treści. W formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu należy zamieścić wszystkie wymagane przez Zamawiającego informacje. Formularze złożone przez Wykonawcę o innej treści niż określone w ogłoszeniu o udzielanym zamówieniu zostaną odrzucone. 3. Do przygotowania oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu zaufanego lub podpisu osobistego. 4. Oferta powinna być: a. złożona, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej, podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. b. sporządzona na podstawie załączników niniejszego ogłoszenia o udzielanym zamówieniu w języku polskim, c. złożona przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: bielsk.oferty@bialystok.lasy.gov.pl 5. Oferta musi zawierać wszystkie wymagane w ogłoszeniu o udzielanym zamówienia oświadczenia i dokumenty. 6. Na ofertę składają się oświadczenia i dokumenty, o których mowa w rozdziale XI ogłoszenia o udzielanym zamówieniu. 7. Oferta wraz z załączonymi oświadczeniami i dokumentami musi być czytelna. 8. Treść oferty musi odpowiadać treści ogłoszenia o udzielanym zamówieniu. 9. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający żąda od Wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. 10. Wykonawcy składają oświadczenia i dokumenty w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawców, zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie. W przypadku gdy oświadczenie lub dokument został sporządzony jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej dokonuje Wykonawca. 11. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 10) Wymagane dokumenty 1. Wykonawca wraz z ofertą składa wymagane oświadczenia i dokumenty, tj.: 1) odpis lub informacje z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, 2) kopię, potwierdzoną za zgodność z oryginałem, opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 300 000,00 zł, 3) pełnomocnictwo - w przypadku, gdy oferta została podpisana przez pełnomocnika, 4) Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw wykluczenia określonych w art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - Załącznik nr 5 do Ogłoszenia o udzielanym zamówieniu. 2. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale XI pkt 1 ppkt 1)-4) ogłoszenia o udzielanym zamówieniu lub są one niekompletne lub zawierają błędy, Zamawiający wzywa Wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia. 11) Wymagania dotyczące wadium Zamawiający nie wymaga wadium. . Do oferty należy dołączyć wszystkie wymagane w ogłoszeniu o udzielanym zamówieniu oświadczenia i dokumenty. 3. Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może wycofać złożonej oferty. 4. Zamawiający odrzuci ofertę złożoną po terminie składania ofert. 3. Zamawiający, po otwarciu ofert, udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacje o: 1) nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania Wykonawców, których oferty zostały otwarte, 2) cenach zawartych w ofertach. XV. Sposób obliczenia ceny 1. Wykonawca zobowiązany jest podać w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu łączną cenę za wszystkie pozycje (prace) przewidziane w kosztorysie ofertowym. Kosztorys ofertowy zawarty jest w pkt 2 formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu i stanowi jego integralną część. 2. Ceny jednostkowe za poszczególne pozycje (prace) powinny być podane na kosztorysie ofertowym zawartym w pkt 2 formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu. Każda cena jednostkowa musi być tak podana, aby pokrywać wszelkie koszty i ryzyka Wykonawcy związane z realizacją czynności, której dotyczy. Wykonawca nie może kosztów realizacji danej czynności doliczać do kosztów realizacji innych czynności. Wykonawca jest zobowiązany do wypełnienia i określenia wartości we wszystkich pozycjach (prac) w kosztorysie ofertowym zawartym w pkt 2 formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu. Brak wypełnienia i określenia wartości we wszystkich pozycjach (prac) w kosztorysie ofertowym zawartym w pkt 2 formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu spowoduje jej odrzucenie. Także wpisanie zera jako wartości pozycji (prac) w kosztorysie ofertowym zawartym w pkt 2 formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu spowoduje odrzucenie oferty. Cena łączna wynikająca z kosztorysu ofertowego za poszczególne pozycje (prace) powinna zostać podana w pkt 1 formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu. 3. Cenę łączną należy podać w złotych w kwocie brutto w odniesieniu do całego przedmiotu zamówienia, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrągleń) wraz z wyszczególnieniem w kosztorysie ofertowym zawartym w pkt 2 formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu zastosowanej stawki podatku VAT. 4. Stawkę podatku od towarów i usług (VAT) należy uwzględnić w wysokości obowiązującej na dzień składania ofert. 5. Określony w ogłoszeniu o udzielanym zamówieniu rzeczowy zakres przedmiotu zamówienia oraz postanowienia wynikające ze wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 4 do ogłoszenia o udzielanym zamówieniu stanowią podstawę do obliczenia cen jednostkowych oraz ceny łącznej wynikającej z oferty. XVI. Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów, i sposobu oceny ofert 1. Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium oceny ofert: Cena - 100%. 2. Sposób obliczania punktów: W ramach kryterium ,,Cena" ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru: Cn C = ------------ x 100 % x 100 pkt Co gdzie: C - liczba punktów w ramach kryterium ,,Cena", Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych Co - cena oferty ocenianej Ocenie w ramach kryterium ,,Cena" podlegać będzie cena łączna brutto podana w ofercie Wykonawcy 3. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta Wykonawcy, która uzyska największą liczbę punktów. 4. Punkty wylicza się z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 5. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu. 6. Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określonego kryterium, o którym mowa w rozdziale XVI pkt 1 ogłoszenia o udzielanym zamówieniu otrzyma maksymalną liczbę punktów. Pozostałym ofertom, spełniającym wymagania kryterialne przypisana zostanie odpowiednio mniejsza liczba punktów. 7. Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach. 8. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyskała najwyższą ilość punktów. 9. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ogłoszeniu o udzielanym zamówieniu oraz została oceniona jako najkorzystniejsza (uzyskała największą liczbę punktów) na podstawie kryterium oceny ofert określonego w ogłoszeniu o udzielanym zamówieniu. 10. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określonym w ogłoszeniu o udzielanym zamówieniu. XVII. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy XVIII. Odrzucenie oferty Zamawiający odrzuci ofertę w przypadku zaistnienia przesłanek, tj.: 1) została złożona po terminie składania ofert, 2) nie złożył oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale XI ogłoszenia o udzielanym zamówieniu, 3) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia, 4) nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami lub przekazywania ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej określonymi przez Zamawiającego, XIX. Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający może na każdym etapie postępowanie o udzielenie zamówienia unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia. Uwagi: XX. Ochrona danych osobowych zebranych przez Zamawiającego w toku postępowania o udzielenie zamówienia 1. Stosownie do art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 - ,,RODO") Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Bielsk w Bielsku podlaskim. 2. W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem bielsk@bialystok.lasy.gov.pl lub telefonicznie pod numerem +48857302652. 3. Celem przetwarzania danych jest wybór Wykonawcy oraz realizacja i wykonanie umowy cywilnoprawnej. 4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy lub do podjęcia działań przed zawarciem umowy. 5. Administrator może przetwarzać dane osobowe jako prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Administratora, o ile prawnie uzasadniony interes wystąpi. 6. Dane osobowe mogą zostać ujawnione jednostkom organizacyjnym PGL Lasy Państwowe, dostawcom usług prawnych i doradczych w dochodzeniu należnych roszczeń (w szczególności kancelariom prawnym), dostawcom usług informatycznych, podmiotom, z którymi Administrator będzie współpracował w ramach umów cywilnoprawnych. 7. Dane osobowe nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub organizacji międzynarodowej. 8. Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia dane osobowe, ma prawo: 1) dostępu do treści swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO), 2) sprostowania danych (art. 16. RODO), 3) usunięcia danych (art. 17 RODO), 4) ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO), 5) przenoszenia danych (art. 20 RODO), 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO), 7) niepodlegania decyzjom podjętym w warunkach zautomatyzowanego przetwarzania danych, w tym profilowania (art. 22 RODO). 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) nadzorującego zgodność przetwarzania danych z przepisami o ochronie danych osobowych 9. Administrator ma obowiązek przechowywać dane osobowe nie dłużej niż przez okres wynikający z Zarządzenia 74 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 18 grudnia 2014 r. w sprawie jednolitego rzeczowego wykazu akt Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe. 10. Podanie danych osobowych jest wymogiem umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Osoba, której dane dotyczą, jest zobowiązana do ich podania. Konsekwencja niepodania danych osobowych może skutkować brakiem zawarcia i wykonanie umowy cywilnoprawnej. 11. Dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu |
© eurobudowa.pl 2004-2023