Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
189z dziś
6361z ostatnich 7 dni
23598z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Zakup sprzętu teleinformatycznego i oprogramowania

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Zakup sprzętu teleinformatycznego i oprogramowania

Data zamieszczenia: 2023-05-25
Dane kontaktowe Zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej - Miejski Ośrodek Zdrowia w Zielonce
ul.Mickiewicza 18
05-220 Zielonka
powiat: wołomiński
TEL. (22) 761-04-90, FAKS. (22) 761-04-88, tel.: 22 76 35 790
moz_zielonka@wp.pl
Województwo: mazowieckie
Miasto: Zielonka
Wadium: ---
Nr telefonu: TEL. (22) 761-04-90,
Termin składania ofert: 2023-06-01 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
ZAPYTANIE OFERTOWE
Zapraszamy do składania ofert w postępowaniu o udzieleniu zamówienia
pn. ,,Zakup sprzętu teleinformatycznego i oprogramowania" w ramach projektu grantowego p.n.: ,,Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowia", nr POIS.11.03.00-00-0074/22, - Działanie 11.3 Wspieranie naprawy i odporności systemu ochrony zdrowia, Oś priorytetowa XI REACT-EU, Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
1. Opis przedmiotu zamówienia
1.1. Przedmiotem zamówienia jest: sprzęt teleinformatyczny i oprogramowanie, które umożliwi tworzenie i udostępnianie elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM) oraz świadczenie e-usług. Zamówienie jest podzielone na następujące części:
o Część I:
? Komputer - 13 szt.
? Monitor - 26 szt.
? Oprogramowanie biurowe - 13 szt.
? UPS komputer - 13 szt.
? Serwer - 1 szt.
? UPS Serwer - 1 szt.
? System związany z zapewnieniem bezpieczeństwa teleinformatycznego Firewall - 1 szt.
? Skaner - 6 szt.
? Urządzenie wielofunkcyjne - 1 szt.

1.2. Opisane w załączniku 1 do Zapytania ofertowego - Opis Przedmiotu Zamówienia, wymagania stanowią zakres minimalnych oczekiwań Zamawiającego dla przedmiotu dostaw do wykonania. Zamawiający dopuszcza równoważność rozwiązań.
1.2.1. Wszystkie zaproponowane przez Wykonawcę sprzęty równoważne muszą:
a) posiadać parametry techniczne i funkcjonalne nie gorsze od określonych w Zapytaniu ofertowym,
b) posiadać stosowne certyfikaty, świadectwa dopuszczenia, atesty itp.
1.2.2. Wszędzie tam, gdzie zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca itp.) sprzętów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, Zamawiający dopuszcza oferowanie sprzętu lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych niż wymagane przez Zamawiającego w dokumentacji zapytania. Zamawiający informuje, że w takiej sytuacji przedmiotowe zapisy są jedynie przykładowe i stanowią wskazanie dla Wykonawcy, jakie cechy powinny posiadać składniki użyte do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający, dopuszcza oferowanie sprzętów równoważnych. Urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, a także jakościowe (m.in.: wymiary, skład, zastosowany materiał, kolor, odcień, przeznaczenie urządzeń, estetyka itp.), jakim muszą odpowiadać urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy), konkretny produkt lub materiały przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach.
1.2.3. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przy pomocy określonych norm, aprobat czy specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te rozwiązania.

CPV: 30213000-5, 30231300-0, 48000000-8, 31682530-4, 48820000-2, 31682530-4, 48517000-5, 30216110-0, 30232100-5

Składanie ofert:
8.1. Ofertę należy złożyć w jeden z następujących sposobów (form):
a) W postaci papierowej w siedzibie Zamawiającego, SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ MIEJSKI OŚRODEK ZDROWIA W ZIELONCE, Ul. A. Mickiewicza 18, 05-220 Zielonka;
b) w postaci elektronicznej przesłać mailem (skany podpisanych dokumentów) na adres: moz_zielonka@wp.pl;
w nieprzekraczalnym terminie do dnia 01.06.2023 r. do godz. 10:00.

Miejsce i termin realizacji:
Okres realizacji prac
Wymagany maksymalny termin wykonania Zamówienia - do 30 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy z Wykonawcą.

Wymagania:
2. Tryb udzielania zamówienia
Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1) ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. 2022 poz. 1710) ustawy nie stosuje się do zamówień o wartości niższej niż 130.000 złotych.
Postępowanie o udzielenie zamówienia będzie prowadzone w trybie uproszczonym - zapytanie o cenę.

3. Warunki udziału w postępowaniu, podstawy wykluczenia z postępowania
3.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
3.1.1. Posiadają wiedzę i umiejętności do wykonywania działalności objętej przedmiotem zamówienia oraz dysponujemy potencjałem technicznym i osobowym umożliwiającym realizacje zamówienia.
3.1.2. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej wykonanie zamówienia.
3.2. Zamówienie nie może zostać udzielone podmiotom powiązanym z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
1) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
2) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji;
3) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
4) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
3.3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie Art. 7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835).
3.4. W celu potwierdzenia spełnienia warunków opisanych w pkt 3.2 i 3.3 Wykonawca musi złożyć oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa powyżej - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do zapytania.

5. Przygotowanie oferty
5.1. Wymagania podstawowe
5.1.1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na wybraną jedną lub dwie części zamówienia.
5.1.2. Ofertę należy przygotować ściśle według wymagań określonych w niniejszym Zapytaniu ofertowym.
5.1.3. Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku, gdy formularz ofertowy lub załączone do niego dokumenty są podpisane przez osobę, której umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z danych pozyskanych przez Zamawiającego z ogólnodostępnych baz danych jak KRS lub CEiDG, należy załączyć do oferty pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub w formie notarialnie poświadczonego odpisu pełnomocnictwa.
5.1.4. Wzory załączników dołączonych do niniejszego Zapytania ofertowego powinny zostać wypełnione przez Wykonawcę i dołączone do oferty bądź też przygotowane przez Wykonawcę w formie zgodnej z podanymi wzorami i złożone na właściwym etapie postępowania - zgodnie z postanowieniami Zapytania ofertowego.
5.1.5. We wszystkich przypadkach, gdzie jest mowa o pieczątkach, Zamawiający dopuszcza złożenie czytelnego podpisu o treści pieczęci zawierającego co najmniej oznaczenie nazwy firmy i adresu.
5.1.6. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
5.2. Forma oferty
5.2.1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w 1 egzemplarzu, mieć formę pisemną.
5.2.2. Stosowne wypełnienia we wzorach dokumentów stanowiących załączniki do niniejszego Zapytania ofertowego i wchodzących następnie w skład oferty mogą być dokonane komputerowo, maszynowo lub ręcznie.
_00232374-01.html
5.2.3.
5.2.4. Całość oferty powinna być złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe zdekompletowanie.
5.2.5. W interesie Wykonawcy zaleca się, aby wszystkie zapisane strony oferty były ponumerowane. Zaleca się także, żeby strony oferty były parafowane przez osobę (lub osoby, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są dwie lub więcej osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa.
5.2.6. Wszelkie miejsca w ofercie, w których Wykonawca naniósł poprawki lub zmiany wpisywanej przez siebie treści, (czyli wyłącznie w miejscach, w których jest to dopuszczone przez Zamawiającego) muszą być parafowane przez osobę (osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę.
5.2.7. Dokumenty wchodzące w skład oferty mogą być przedstawiane w formie oryginałów
lub poświadczonych za zgodność z oryginałem kopii. Oświadczenia sporządzane na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszego Zapytania ofertowego powinny być złożone w formie oryginału. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
5.3. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych zgodnie z podziałem przedmiotu zamówienia na części w pkt. 1 Zapytania.

6. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
6.1. W zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu: podpisane Oświadczenie Wykonawcy (według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do Zapytania ofertowego).
6.2. Inne niezbędne dokumenty, które Wykonawca ubiegający się zamówienie zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą:
1) Wypełniony i podpisany Formularz oferty (według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego);
2) Wypełniony i podpisany Formularz - Opis przedmiotu oferty (według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do Zapytania ofertowego) wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie wymagań minimalnych zaoferowanego sprzętu (dokumentacja techniczna);
3) Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.

7. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami
7.2. Wykonawcy w ramach niniejszego postępowania mogą zadawać pytania poprzez e-mail: pawel.piasecki@spzozzielonka.pl
7.3. Zamawiający udzieli wyjaśnień wszystkim Wykonawcom, którym przekazał zapytanie oraz zamieścić je na stronie internetowej, nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści zapytania wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
7.4. W niniejszym postępowaniu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie lub pocztą elektroniczną.
7.5. Wszelkie zmiany treści Zapytania ofertowego, jak i wyjaśnienia treści Zapytania ofertowego, Zamawiający zamieszczać będzie na swojej stronie internetowej http://www.spzozzielonka.pl.
8.2. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystej, zabezpieczonej przed otwarciem kopercie (paczce). Kopertę (paczkę) należy opisać następująco:
SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ MIEJSKI OŚRODEK ZDROWIA W ZIELONCE
ul. A. Mickiewicza 18, 05-220 Zielonka
,,Zakup sprzętu teleinformatycznego i oprogramowania"
Nie otwierać przed dniem 01.06.2023 r., godz. 10:15.

9. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie kierował się przy wyborze oferty, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
9.1. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich wagi:
Cena oferty brutto (C) - 80 % tj. max 80 pkt
Wydłużenie Gwarancji (WG) - 20% tj. max 20 pkt.
Każda z ofert otrzyma liczbę punktów jaka wynika ze wzoru:
LP= C+WG
gdzie
LP - liczba punktów przyznana badanej ofercie
C - liczba punktów przyznana w kryterium ceny
WG - liczba punktów przyznana w kryterium wydłużenie gwarancji
9.1.1. Zasady oceny w ramach kryterium ceny:
W ramach kryterium ,,Cena" oferta otrzyma zaokrąglona? do dwóch miejsc po przecinku liczbą punktów wynikająca? z działania: C= Cmin/Cb x 80
gdzie,
C - liczba punktów w kryterium cena
Cmin - cena oferty z najniższą ceną
Cb - cena oferty badanej
9.1.2. Zasady oceny w ramach kryterium wydłużenie gwarancji zamówienia:
W ramach kryterium ,,Wydłużenie Gwarancji" oferta otrzyma określoną liczbę punktów (określona przez Wykonawcę, liczona od dnia podpisania protokołu odbioru dostaw) - wyliczana jest według poniższej punktacji:
Okres gwarancji
Liczba przyznanych punktów
24 miesiące
liczona od dnia podpisania protokołu odbioru dostaw
0
36 miesięcy
liczona od dnia podpisania protokołu odbioru dostaw
20
Przyjmuje się, że 1 % = 1 pkt i tak zostanie przeliczona liczba punktów w kryterium ,,Wydłużenie Gwarancji".
Punkty zostaną przyznane dla każdej części oddzielnie na podstawie deklaracji Wykonawcy złożonej w formularzu Opis przedmiotu oferty (zał. Nr 3 do Zapytania) stanowiącym ofertę dla sprzętu wskazanego w poniżej wymienionych punktach:
dla części I w poz.: 4.1.1 Komputer - 13 szt.; 4.1.2 Monitor - 26 szt.; 4.1.4 Serwer - 1 szt.;
dla części II w poz.: 4.2 Urządzenie wielofunkcyjne - 1 szt.
Wykonawca zobowiązany będzie do podania okresu gwarancji w Formularzu ofertowym, odpowiednio dla każdej części.
Punkty zostaną przyznane dla danej części o ile dłuższy okres gwarancji zostanie zadeklarowany do wszystkich pozycji wskazanych w zdaniu w poprzednim dla danej części.
Maksymalna liczba uzyskanych w ww. kryterium punktów wynosi 20.
Przyjęcie dłuższego okresu gwarancji, w formularzu ofertowym spowoduje, iż wykonawca w przedmiotowym kryterium otrzyma maksymalną liczbę punktów natomiast okres gwarancji będzie zgodny z deklaracją wykonawcy.
Nieokreślenie okresu gwarancji w ,,Formularzu ofertowym" będzie traktowane jako deklaracja najkrótszego okresu gwarancji tj. 24 miesięcy i w związku z tym oferta w ww. kryterium otrzyma 0 pkt.
Minimalny akceptowalny przez zamawiającego okres udzielonej gwarancji: 24 miesiące od daty dokonania ostatecznego odbioru zamówienia.
9.2. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta na daną część odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w Zapytaniu ofertowym i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane powyżej kryteria oceny ofert.

10. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego.
10.1. Umowa w sprawie niniejszego zamówienia zostanie zawarta w formie pisemnej, mają do niej zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.
10.2. Istotne postanowienia umowy zostały przedstawione w załączniku nr 5 do Zapytania ofertowego.
10.3. Umowa z wybranym Wykonawcą zostanie podpisana w siedzibie Zamawiającego w terminie uzgodnionym z wybranym Wykonawcą.
11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
11.1. Unieważnienia niniejszego postępowania bez podania przyczyny na każdym etapie jego trwania.
11.2. Wezwania Wykonawców do złożenia wyjaśnień dotyczących informacji zawartych w złożonej ofercie.

Uwagi:
12. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
13.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuję, że:
o Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ MIEJSKI OŚRODEK ZDROWIA W ZIELONCE, ul. A. Mickiewicza 18, 05-220 Zielonka, NIP 1251041592 (dalej: Administrator);
o Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest za poś
_00232374-01.html

o rednictwem adresu e-mail iod@spzozzielonka.pl lub pisemnie na adres: ul. A. Mickiewicza 18, 05-220 Zielonka;
o Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zakup sprzętu teleinformatycznego i oprogramowania prowadzonym w trybie zapytania o cenę;
o Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. poz. 2019), dalej ,,ustawa Pzp";
o Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy (art. 78 ust. 4 ustawy Pzp);
o Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
o W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
o Posiada Pani/Pan:
? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
o Nie przysługuje Pani/Panu:
? w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
? na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

Kontakt:
7.1. Informacje dotyczące przedmiotu zamówienia można uzyskać osobiście w siedzibie zamawiającego - SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ MIEJSKI OŚRODEK ZDROWIA W ZIELONCE, ul. A. Mickiewicza 18, 05-220 Zielonka lub telefonicznie pod numerem tel.: 22 76 35 790 lub email na adres: pawel.piasecki@spzozzielonka.pl
Osobą uprawnioną do kontaktów z wykonawcami jest Paweł Piasecki.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.