Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6058z ostatnich 7 dni
24456z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Budowa sieci wodociągowej

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Budowa sieci wodociągowej

Data zamieszczenia: 2023-05-29
Dane kontaktowe Zamawiającego: Gmina Michałowice
ul. Aleja Powstańców Warszawy 1
05-816 Michałowice
powiat: pruszkowski
tel. 22 350 91 91
sekretariat@michalowice.pl
Województwo: mazowieckie
Miasto: Michałowice
Wadium: 20.000 zł
Nr telefonu: tel. 22 350 91 91
Termin składania ofert: 2023-06-07 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Zgodnie z procedurą udzielania zamówień publicznych o wartości poniżej 130 000,00 zł
netto do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września
2019 r. (Dz.U. 2022 poz. 1710) oraz z Regulaminem udzielania zamówień publicznych przez
Urząd Gminy Michałowice z siedzibą Reguły, Ul. Aleja Powstańców Warszawy 1, 05-816
Michałowice Zamawiający zaprasza do składania ofert w postępowaniu, prowadzonym bez
stosowania ustawy - Prawo zamówień publicznych, pod nazwą:
,,Budowa sieci wodociągowej w Ul. Parkowej i Ul. Jagodowej w Pęcicach oraz
w Ul. Sokołowskiej w Sokołowie, w gminie Michałowice"

I OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci wodociągowej na terenie Gminy
Michałowice, zgodnie z dokumentacją projektową.
2. W ramach Przedmiotu zamówienia Wykonawca zrealizuje następujące prace w ramach
poszczególnych zadań:
1) Zadanie nr 1: obejmujące budowę sieci wodociągowej Ul. Parkowej, Ul. Zaułek,
ul. Piachy i Ul. Sokołowskiej w Pęcicach na działkach nr ewid.: 321; 452; 380;
390/1; 398 i 453/1 z włączeniem do istniejącej sieci wodociągowej w Ul. Zaułek
oraz w Ul. Parkowej wraz z przebudową 10 szt. i przepięciem 1 szt. przyłączy
wodociągowych.
A. Parametry sieci wodociągowej i przyłączy:
a) sieć wodociągowa DN200(D225x13,4mm), PE100 RC SDR17 klasy PN10,
długość L=836,5 mb;
b) sieć wodociągowa DN100(D110x6,6mm), PE100 RC SDR17 klasy PN10,
długość L= 8,8 mb;
c) przyłącza wodociągowe D50 x 4,6mm i D63 x 5,8mm z rur PE80 SDR11 klasy
PN12,5 o łącznej długości L=109,3 mb.ZP.271.2.11.2023
2) Zadanie nr 2: obejmujące budowę sieci wodociągowej w Ul. Jagodowej w Pęcicach na
działkach (dz. nr ewid.: 453/1; 444/7) z włączeniem do istniejącej sieci wodociągowej
w Ul. Parkowej w Pęcicach.
A. Parametry sieci wodociągowej:
a) sieć wodociągowa DN100 (D110 x 6,6mm);
b) sieć wodociągowa PE100 RC SDR17 klasy PN10;
c) długość L = 294,6 mb.
3) Zadanie nr 3: obejmujące budowę sieci wodociągowej metodą bezwykopową -
przewiertem horyzontalnym w Ul. Sokołowskiej w Sokołowie na działkach (dz. nr
ewid.: 208/5; 208/10; 210/1; 210/4; 259/4; 259/6; 259/8) z włączeniem do istniejącej
sieci wodociągowej w Ul. Sokołowskiej w Sokołowie.
A. Wykopy dopuszczalne są tylko w miejscach załamań i lokalizacji komór
startowych/odbiorczych oraz węzłów połączeniowych.
B. Parametry sieci wodociągowej:
a) sieć wodociągowa DN100 (D110 x 6,6mm);
b) sieć wodociągowa PE100 RC SDR17 klasy PN10;
c) długość L = 438,1 mb.
3. W przypadku wykrycia niezainwentaryzowanego przyłącza wody i nieuwzględnionego
w dokumentacji projektowej należy fakt ten zgłosić w Urzędzie Gminy Michałowice
oraz przyłącze przebudować jeżeli wykonane jest ze stali i/lub przepiąć do nowej sieci
wodociągowej.
4. Wszelkie przyłącza wykonane ze stali należy przebudować wykorzystując materiał PE
PN10.
5. Wszystkie przyłącza podlegające przebudowie z uwagi na materiał i średnicę należy
połączyć z istniejącą instalacją wewnętrzną, zamontować zestaw wodomierzowy.
Spisać odpowiedni protokół z wymiany wodomierza, podając nr i stan wodomierza
zdjętego i nowego oraz zaplombować. Prace dot. wymiany wodomierza prowadzić
w porozumieniu z eksploatatorem sieci wodociągowej.

Dokument nr: ZP.271.2.11.2023

Otwarcie ofert: 9. Niepubliczne otwarcie ofert nastąpi w dniu 7 czerwca 2023 o godz. 10.30.

Składanie ofert:
1. Wykonawca składa ofertę w jednej z wymienionych poniżej form:
1) w formie elektronicznej w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym
podpisem elektronicznym przesłanej na adres poczty elektronicznej email:
przetargi@michalowice.pl
2) w formie dokumentowej - w postaci elektronicznej w formacie Zip bądź 7-Zip
przesłanej na adres poczty elektronicznej email: przetargi@michalowice.pl
3) w formie pisemnej papierowej w zamkniętej kopercie - w siedzibie
Zamawiającego tj. w Urzędzie Gminy Michałowice, 05-816 Michałowice, Reguły,
ul. Al. Powstańców Warszawy 1, Sala Obsługi, Biuro Podawcze;
2. W przypadku złożenia oferty w formie elektronicznej lub dokumentowej dopuszcza się
aby dokument elektroniczny oferty został zaszyfrowany (opatrzony hasłem
dostępowym) korzystając z narzędzia 7-Zip.
5. Oferty należy złożyć w terminie do dnia 7 czerwca 2023, godz. 10.00.

Miejsce i termin realizacji:
II TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Przedmiot zamówienia zostanie wykonany w terminie 6 miesięcy od daty zawarcia umowy.
III SPOSÓB I MIEJSCE REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Sposób realizacji zgodnie ze sztuką budowlaną na podstawie dokumentacji projektowej
stanowiącej integralny element Zapytania ofertowego.
Miejsce realizacji: teren Gminy Michałowice, działki o numerach ewidencyjnych:
3) Zadanie nr 1 - Ul. Parkowa, Ul. Zaułek, Ul. Piachy i Ul. Sokołowska w Pęcicach
- działki nr ewid.: 321; 452; 380; 390/1; 398 i 453/1 z włączeniem do
istniejącej sieci wodociągowej w Ul. Zaułek oraz w Ul. Parkowej,
4) Zadanie nr 2 - Ul. Jagodowa w Pęcicach - działki nr ewid.: 453/1; 444/7) z
włączeniem do istniejącej sieci wodociągowej w Ul. Parkowej w Pęcicach,
5) Zadanie nr 3 - Ul. Sokołowska w Sokołowie - działki nr ewid.:
208/5; 208/10; 210/1; 210/4; 259/4; 259/6; 259/8 z włączeniem
do istniejącej sieci wodociągowej w Ul. Sokołowskiej w
Sokołowie.

Wymagania:
6. Szczegółowy opis i zakres prac przewidzianych do wykonania dla każdego z zadań
został przedstawiony w dokumentacji technicznej stanowiącej załącznik nr 6 do
Zapytania ofertowego, tj.:
1) Projektach,
2) Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót,
3) Przedmiarach.
7. Dokumentacja projektowa dla ul. Parkowej i Jagodowej wykonana jest w układzie
współrzędnych wysokościowych Kronsztadt 60. Tyczenia i budowę ww. sieci i
urządzeń Wykonawca zobowiązany będzie dostosować do obecnie obowiązującego
układu współrzędnych wysokościowych EVRF 2007 Amsterdam.
8. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie między
innymi do:
1) uzyskania akceptacji inspektora nadzoru inwestorskiego na materiał, armaturę
i urządzenia na sieci przed jej wbudowaniem,
2) wykonania armatury na sieci wodociągowej z żeliwa sferoidolnego oraz
stosowania złączników elektrooporowych,
3) w ramach budowy sieci wodociągowej wykonać na swój koszt przez uprawnioną
osobę i udokumentować badania wydajności, ciśnienia statycznego i
dynamicznego wybudowanych hydrantów pod nadzorem eksploatatora sieci
wodociągowej na terenie Pęcic i Sokołowa,
4) zapewnienia we własnym zakresie materiałów do wykonania przedmiotu
zamówienia zgodnych z dokumentacja techniczną,
5) uzyskania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego od zarządcy drogi wraz
z poniesieniem kosztów związanych z wydaniem decyzji administracyjnej na
zajęcie pas drogowego,
6) oznakowania terenu zgodnie z instrukcją organizacji ruchu przy pracach
utrudniających ruch drogowy przed przystąpieniem do wykonywania robót na
danym obszarze. Oznakowanie Wykonawca wykona na swój koszt (jeśli dotyczy).
9. Przed przystąpieniem do robót na drogach Wykonawca powiadomi Zamawiającego
o terminie i lokalizacji prowadzonych prac.
10. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie do ścisłej
współpracy z Wykonawcą świadczącym usługi odbioru odpadów naterenie Gminy (m.in.
pomocy przy odbiorze odpadów z nieruchomości przyległych do pasa drogowego na
którym prowadzone będą roboty).
11. Na odcinku prowadzenia robót Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć wszystkie
drzewa, krzewy oraz rośliny wieloletnie (ochrona również bryły korzeniowej), które
znajdują się w miejscach, gdzie może nastąpić ich uszkodzenie oraz prowadzić prace
w sposób ograniczający do minimum zniszczenie powierzchni biologicznie czynnej na
odcinku prowadzonych prac.
12. Wykonawca zobowiązany będzie do odtworzenia powierzchni biologicznie czynnej oraz
do usunięcia uszkodzonych roślin i posadzenia nowych roślin w uzgodnieniu z Referatem
Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Michałowice na swój koszt.
13. Wykonawca zobowiązany będzie prowadzić prace w pasie drogowym pod nadzorem
inspektora ds. zieleni ze strony Zamawiającego - tylko w ulicach gdzie będzie to
wymagane - po wcześniejszym każdorazowym uzgodnieniu z Referatem Ochrony
Środowiska.
14. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie usunięcia na swój
koszt wszelkich szkód, powstałych w trakcie wykonywania prac w szczególności
dotyczących uszkodzeń istniejących nawierzchni, instalacji, obiektów małej architektury
w uzgodnieniu z odpowiednim Referatem Urzędu Gminy Michałowice.
15. Roboty będą prowadzone w terenie uzbrojonym, więc Wykonawca zobowiązany jest do
zachowania i nieuszkadzania oznaczeń geodezyjnych, a w przypadku jakiegokolwiek ich
naruszenia do odtworzenia na swój koszt znaków geodezyjnych w uzgodnieniu z
odpowiednim Referatem Urzędu Gminy Michałowice.
16. Wykonawca zobowiązany jest na 5 dni roboczych przed rozpoczęciem robót do
powiadomienia (w sposób zwyczajowo przyjęty w Gminie) mieszkańców z nieruchomości
przyległych do pasa drogowego, na którym będą prowadzone roboty o planowanych
pracach i utrudnieniach z tym związanych podając termin utrudnień.
17. Wykonawca zobowiązany jest do pozostawienia przejezdnego odcinka drogi w celu
umożliwienia dojazdu do posesji mieszkańcom, w sytuacji jeśli wykonywane roboty będą
kolidowały z dostępem do posesji.
18. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie do
utrzymania miejsca robót w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych,
bezzwłocznego usuwania zbędnych materiałów, odpadów, niepotrzebnych urządzeń
prowizorycznych oraz zachowania czystości i porządku.
19. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia zgodnie ze sztuką
budowlaną, z przepisami prawa, obowiązującymi polskimi i europejskimi normami (lub
równoważnymi) oraz zasadami rzetelnej wiedzy technicznej i wszelkimi wymogami
zawartej umowy oraz wymogami bhp.
20. Wykonawca zobowiązany będzie do przerwania robót na żądanie Zamawiającego oraz
zabezpieczenia wykonywanych robót przed ich zniszczeniem.
21. Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany będzie do zgłoszenia Zarządcy drogi
przywrócenia nawierzchni pasa drogowego do stanu pierwotnego i dokonania
komisyjnego odbioru nawierzchni.
22. Wykonawca zobowiązany będzie do protokolarnego dokonywania odbioru zakończonych
i uprzednio zgłoszonych do odbioru prac.
23. W ramach budowy sieci wodociągowej Wykonawca wykona na swój koszt przez
uprawnioną osobę i udokumentować badania wydajności, ciśnienia statycznego
i dynamicznego wybudowanych hydrantów pod nadzorem eksploatatora sieci
wodociągowej na terenie Pęcic i Sokołowa.
24. Wykonawca jest wytwórcą odpadów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia
2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2022 r. poz. 699 ze zm.). Wykonawca w trakcie realizacji
przedmiotu zamówienia ma obowiązek poddania odpadów budowlanych odzyskowi,
a jeżeli z przyczyn technologicznych jest to niemożliwe lub nieuzasadnione z przyczyn
ekologicznych lub ekonomicznych, to Wykonawca zobowiązany jest do przekazania na
własny koszt powstałych odpadów do utylizacji. Wykonawca ma obowiązek
przedstawienia dokumentów potwierdzających oddanie odpadów podmiotowi
uprawnionemu do ich odbioru i przetwarzania. Ponadto Wykonawca zobowiązany
będzie do zutylizowania we własnym zakresie nadmiaru gruntu (jeżeli dotyczy).
25. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie do
wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, która powinna zawierać
unieczynnioną sieć przyłącza w ramach wykonywanej inwestycji.
26. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania tylko fabrycznie nowych materiałów
posiadających wymagane atesty, świadectwa i certyfikaty oraz powinny odpowiadać
wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie
określonym w ustawie Prawo budowlane.
27. -Materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu umowy, powinny
odpowiadaćco do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania
w budownictwie, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz spełniać wymogi określone
w ustawie Prawo budowlane oraz wymagania dokumentacji technicznej.
28. Wykonawca zobowiązany jest, na żądanie Zamawiającego, okazać niezbędne atesty,
świadectwa i certyfikaty i inne równoważne dokumenty stwierdzające jakość oraz
właściwości materiałów.
29. Wykonawca podczas wykonywania robót jest zobowiązany zapewnić przestrzeganie
przepisów oraz zasad w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, bezpieczeństwa
i ochrony zdrowia oraz ochrony przeciwpożarowej przez osoby przebywające na
prowadzonych robót.
30. Do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności wykonanie i utrzymanie na własny
koszt wszelkich zabezpieczeń i urządzeń niezbędnych w powyższym celu.
31. Obowiązkiem Wykonawcy jest prowadzenie prac w taki sposób, aby nie wystąpiły
uszkodzenia istniejących obiektów, w tym infrastruktury technicznej istniejącej,
zlokalizowanych na i poza terenem ich prowadzenia, a w przypadku wystąpienia
uszkodzeń tych obiektów lub infrastruktury, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy
uszkodzeń lub odtworzenia tych obiektów lub infrastruktury na własny koszt.
32. Wykonawca odpowiedzialny jest za zorganizowanie terenu prowadzonych prac zgodnie
z wymogami właściwej gospodarki odpadami oraz w sposób zapewniający ochronę
powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniem, w tym także przez zastosowanie
sprawnego i właściwie eksploatowanego sprzętu oraz najmniej uciążliwej akustycznie
technologii prowadzenia prac.
33. Wykonawca jest zobowiązany chronić przed uszkodzeniem lub kradzieżą wykonane
przez siebie roboty i materiały przeznaczone do wykonania robót, do dnia odbioru
końcowego robót, z wyłączeniem wykonanych robót przyjętych przez Zamawiającego
do użytkowania.
34. Za bezpieczeństwo ruchu w obrębie odcinka, na którym wykonywane będą roboty,
od chwili rozpoczęcia robót, aż do oddania nawierzchni do ruchu bez ograniczeń,
odpowiedzialny jest Wykonawca.
35. Pracownicy Wykonawcy wykonujący pracę w terenie muszą być wyposażeni w ubranie
ochronne z logo firmy Wykonawcy oraz elementami odblaskowymi, pojazdy służące
do realizacji zadań muszą mieć czytelne logo Wykonawcy umieszczone w widocznym
miejscu (jeśli występuje techniczna możliwość oznakowania sprzętu i narzędzi).
36. Wykonawca przez cały czas realizowania zamówienia jest zobowiązany do
dysponowania odpowiednią liczbą personelu. Zamawiający nie będzie uwzględniał
przedłużenia terminowego wykonania zamówienia z powodu niedyspozycyjności
personelu (absencja pracownicza), jak również awarii sprzętu Wykonawcy. W takich
sytuacjach Zamawiający będzie naliczał kary zgodnie z zawartą Umową.
37. Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia wszelkich szkód wyrządzonych
w toku realizacji niniejszej przedmiotu zamówienia Zamawiającemu jak
i w odniesieniu do osób trzecich, w tym wobec personelu Zamawiającego.
38. Za zakończenie prac oraz ich prawidłowe wykonanie rozumie się prace zakończone,
potwierdzone i odebrane uprzednio przez przedstawicieli Wykonawcy, a następnie
zgłoszone Zamawiającemu.
39. Wykonawca, składając ofertę w niniejszym postępowaniu potwierdza i oświadcza,
że posiada doświadczenie, wiedzę oraz dysponuje potencjałem technicznym
i osobowym posiadającym wymagane uprawnienia w zakresie niezbędnym do
wykonania przedmiotu zamówienia.
40. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania robót objętych niniejszym postępowaniem
z należytą starannością, zgodnie z przepisami prawa, obowiązującymi polskimi
i europejskimi normami (lub równoważnymi), sztuką budowlaną, zasadami rzetelnej
wiedzy technicznej, obowiązującymi odpowiednimi przepisami i wymogami bhp.
41. Wszelkie narzędzia, materiały, środki niezbędne do realizacji robót zapewnia sobie
Wykonawca na koszt własny.
42. Wykonawca oświadcza, iż po zakończeniu robót pozostawi miejsce wykonywania prac
czyste, t.j. wolne od śmieci, pozostałości budowlanych i innych elementów odpadowych
powstających podczas realizacji robót.
43. Wykonawca zobowiązany jest do codziennego zabezpieczenia, uporządkowania
i utrzymania w czystości terenu po zakończeniu prac.
44. Za zakończenie prac oraz ich prawidłowe wykonanie rozumie się prace zakończone,
potwierdzone i odebrane uprzednio przez przedstawicieli Wykonawcy, a następnie
zgłoszone Zamawiającemu do odbioru.
45. Termin i warunki gwarancji:
1) Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia gwarancji w rozumieniu art. 57 Kodeksu
Cywilnego na cały zakres zamówienia.
2) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości na wykonane roboty oraz
zastosowane materiały w zakresie budowy sieci wodociągowej na okres minimum
36 miesięcy liczony od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia.
(Ostateczny okres gwarancji zostanie określony w ofercie Wykonawcy, stanowiący
kryterium oceny ofert).

IV MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT

3. W sytuacji zaszyfrowania pliku Wykonawca zobowiązany jest do przesłania hasła
dostępu do pliku oferty wraz z innymi informacjami niezbędnymi dla prawidłowego
dostępu do oferty jeżeli są wymagane niezwłocznie po upływie terminu na składanie
ofert a nie później niż przed terminem otwarcia ofert na adres poczty elektronicznej e-
mail: przetargi@michalowice.pl w oddzielnej wiadomości elektronicznej. W temacie
przesłanej wiadomości należy wskazać oznaczenie i nazwę postępowania, którego
wiadomość dotyczy oraz nazwę Wykonawcy albo dowolne oznaczenie pozwalające na
jego identyfikację.
4. W przypadku zaszyfrowania (opatrzenia hasłem) oferty i nie przesłania pliku
umożliwiającego odszyfrowanie oferty albo gdy przesłane dane nie będą wystarczające
do odszyfrowania pliku oferty zostaje uznana za niezłożoną w postępowaniu.
6. Za termin złożenia oferty Zamawiający rozumie:
6) datę i godzinę wpływu oferty w formie pisemnej do siedziby Zamawiającego,
7) datę i godzinę wpływu oferty w formie elektronicznej lub dokumentowej na adres
poczty elektronicznej Zamawiającego.
7. Oferty złożone po terminie i nie będą podlegały badaniu oraz ocenie.
8. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za wcześniejsze otwarcie lub zaginięcie
ofert nie oznaczonych wyraźnie i niezaadresowanych zgodnie z wymogami niniejszego
,,Zapytania ofertowego".
V WARUNKI UDZIAŁU W POSTEPOWANIU
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki i
wykażą ich spełnienie na poziomie wymaganym przez Zamawiającego zgodnie z opisem
poniżej oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
w postępowaniu dotyczące:
? posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności,
napotwierdzenie czego Wykonawca złoży wraz z ofertą następujące dokumenty
lub oświadczenia:
Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej o ile podmiot ubiegający się o zamówienie publiczne prowadzi
działalność gospodarczą.
O zamówienie publiczne mogą również ubiegać się osoby fizyczne, które nie prowadzą
działalności gospodarczej, a więc nie posiadają wpisu ani do KRS, ani do CEIDG.
? sytuacji finansowej lub ekonomicznej, na potwierdzenie czego Wykonawca złoży wraz z
ofertą następujące dokumenty lub oświadczenia:
Wykonawca zobowiązany będzie wykazać, że posiada:
1) środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 0,8 mln zł - na
potwierdzenie czego Wykonawca złoży:
a. w przypadku środków finansowych potwierdzony za zgodność ze stanem
faktycznym wydruk z konta,
b. w przypadku zdolności kredytowej zaświadczenie z banku wystawione
nie później niż 3 miesiące przed terminem złożenia ofert.
oraz
2) odpowiednie ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną
ubezpieczenia nie mniejszą niż 1,5 mln zł. W przypadku ustalenia limitu sumy
gwarancyjnej ubezpieczenia na jedno zdarzenie suma ta nie może być niższa niż
1,5 mln zł - na potwierdzenie spełniania powyższego warunku należy złożyć
dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
? posiadania wiedzy i doświadczenia, na potwierdzenie czego wykonawca złoży wraz z
ofertą następujące dokumenty lub oświadczenia:
Wykonawca powinien wykazać, że w ciągu ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert,
a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał należycie,
zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz prawidłowo ukończył co najmniej:
- 2 roboty budowlane polegające na budowie sieci wodociągowej z PE lub sieci kanalizacji
ciśnieniowej o średnicy min. D110PE i długości min. 300,0 mb, wykonane metodą przewiertu
sterowanego PE RC, każda z robót.
Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy wskazane roboty
budowalne zostały wykonane w sposób należyty.
Wykazane roboty budowlane Wykonawca udokumentuje poprzez podanie nazwy
podmiotu, wartości,rodzaju robót budowlanych, długości, okresu wykonywania, oraz
załączy dokument potwierdzający należyte wykonanie roboty budowlanej w postaci np.
referencji, potwierdzenia wykonania, protokołu odbioru podpisanego przez podmiot
wystawiający.
UWAGA - w sytuacji kiedy z dokumentu Wykonawcy potwierdzającego wykonanie robót
budowlanych jednoznacznie nie wynika zakres robót stanowiący warunek udziału w
postępowaniu, Wykonawca ma obowiązek wskazać Zamawiającemu część potwierdzającą
spełnienie warunku.
Na potwierdzenie powyższego warunku Wykonawca wraz z ofertą złoży ,,Wykaz robót" wg
wzoru stanowiącego załącznik nr 4.
? posiadania potencjału technicznego, na potwierdzenie czego wykonawca złoży
wraz z ofertą następujące dokumenty lub oświadczenia:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
? posiadania potencjału osobowego, na potwierdzenie czego wykonawca złoży wraz z
ofertą następujące dokumenty lub oświadczenia:
Wykonawca zobowiązany będzie wykazać, że skieruje do realizacji zamówienia osoby
odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi, posiadające kwalifikacje zawodowe
oraz uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia publicznego, t.j. minimum:
- 1 osobę (kierownika budowy) posiadającą uprawnienia do kierowania robotami
budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji
i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
w zakresie instalacji sanitarnych.
Informacje dodatkowe:
W każdym przypadku, gdy wymagane jest posiadanie określonych uprawnień budowlanych
przez osobę wskazywaną do pełnienia jakiejkolwiek funkcji wymienionej powyżej,
Zamawiający dopuszcza posiadanie przez taką osobę uprawnień wydanych na podstawie
wcześniej obowiązujących przepisów, o ile ich zakres odpowiada zakresowi wymaganych
uprawnień mając na względzie zakres uprawnień niezbędny do realizacji zamówienia lub
jest szerszy. Dopuszcza się również kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach
określonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z
dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w
państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r., poz. 220 ze zm.) oraz ustawy z
dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów
budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117 ze zm.) zgodnie z którymi przynależność do
właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw
członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).
Do ofert Wykonawca złoży wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia publicznego skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia
publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień.
Do wykazu osób należy dołączyć kopie posiadanych uprawnień oraz potwierdzenie, że
przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby
nakłada Prawo budowlane.
Na potwierdzenie powyższego warunku Wykonawca wraz z ofertą złoży ,,Wykaz osób" wg
wzoru stanowiącego załącznik nr 5.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania ww. warunków udziału:
Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawcę ww. warunków udziału w
postępowaniu według formuły spełnia/nie spełnia - na podstawie analizy złożonych przez
Wykonawcę oświadczeń i dokumentów. Z treści załączonych przez Wykonawcę do oferty
oświadczeń i dokumentów ma jednoznacznie wynikać, iż Wykonawca dany warunek
spełnia.
VII SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ POMIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM A WYKONAWCAMI
1. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami następuje poprzez:
1) przesyłanie wniosków o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego drogą
elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@michalowice.pl wraz z kopią na adres:
przetargi@michalowice.pl
bądź na adres Zamawiającego.
2) Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści
Zapytania ofertowego w terminie 3 dni przed wyznaczonym w Zapytaniu
ofertowym terminem składania ofert.
2. W korespondencji Wykonawca winien posługiwać się znakiem postępowania
wskazanym w Zapytaniu ofertowym.
4. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego wpłynie po terminie
określonym w ust. 1 pkt. 2) Zamawiający może pozostawić je bez odpowiedzi.
5. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, lecz nie później niż na 2 dni przed
terminem składania ofert.
6. Zamawiający zamieści treść wyjaśnień na stronie internetowej Zamawiającego pod
numerem sprawy prowadzonego postępowania bez ujawniania źródła zapytania lub
prześle do Wykonawców do których kierował Zapytanie ofertowe.
7. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazane drogą
elektroniczną wymagają na żądanie każdej ze Stron, niezwłocznego potwierdzenia faktu
ich otrzymania.
8. Oświadczenie, wniosek, zawiadomienie, zapytanie lub informację uważa się za
wniesione z chwilą, gdy dotarły do drugiej strony w taki sposób, że mogła zapoznać się z
ich treścią. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez
Wykonawcę domniemywa się, iż pismo wysłane przez Zamawiającego na ostatni znany
adres mailowy podany przez Wykonawcę zostało mu doręczone w sposób
umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z tym pismem.
9. W wypadku złożenia oferty przez Wykonawców występujących wspólnie -
korespondencja będzie kierowana na adres korespondencyjny (odpowiednio: e-mail)
lidera Konsorcjum bądź Pełnomocnika, ze skutkiem doręczenia dla wszystkich
podmiotów składających wspólną ofertę.
VIII INFORMACJE DODATKOWE
1.
SPOSÓB OBLICZENIA CENY
1) Wartość oferty - cena całkowita brutto za realizację przedmiotu zamówienia
(wyrażona do 2 miejsc po przecinku) stanowi wynagrodzenie za wykonanie robót
budowlanych objętych przedmiotem zamówienia.
2) Cena oferty przedstawiona w ofercie Wykonawcy będzie ceną ryczałtową w
rozumieniu art. 632 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny.
3) Cena brutto oferty musi być, zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie
z ustawą z dnia 9 maja 2014 r. - o informowaniu o cenach towarów i usług (tj. Dz. U.
z 2022 roku poz. 931 ze zm.). Cenę oferty zaokrągla się do pełnych groszy, przy czym
końcówki poniżej 0,5 gr pomija się, a końcówki 0,5 grosza i wyższe zaokrągla się do 1
grosza.
4) Wykonawca jest zobowiązany do wypełnienia Formularza ofertowego, w którym
określa cenę całkowitą netto, VAT, cenę brutto za wykonanie całego przedmiotu
zamówienia.
5) Wykonawca na podstawie dokumentacji projektowej wyliczy ceny za wykonanie
każdego z zadań i otrzymane wartości wpisze w ,,Formularzu ofertowym".
6) Wartością całego przedmiotu zamówienia jest suma cen za trzy zadania objęte
przedmiotem zamówienia.
7) Wykonawca w ,,Formularza oferty", określa cenę za wykonanie Przedmiotu
zamówienia. Wykonawca w przedstawionej ofercie winien zaoferować cenę
kompletną za wykonanie zamówienia w całym okresie trwania umowy.
8) Podstawą do ustalenia ceny oferty jest dokumentacja projektowa oraz Projekt
umowy stanowiące załączniki do niniejszego Zapytania ofertowego. Zamawiający
zastrzega jednocześnie, że Wykonawca nie może powoływać się na ewentualne
pominięcie niektórych robót w dostarczonym przez Zamawiającego przedmiarze robót
stanowiącym element dokumentacji projektowej. Ma on bowiem jedynie charakter
pomocniczy, a jego treść nie może być podstawą jakichkolwiek roszczeń. Wykonawca
korzystający wyłącznie z treści przedmiaru robi to na własne ryzyko, gdyż podstawą
wyceny zamówienia jest dokumentacja projektowa i pozostałe dokumenty tworzące
Zapytanie ofertowe.
9) Przygotowując ofertę Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z dokumentacją
projektową, Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót. Wszelkie
podane w dokumentacji projektowej rozwiązania materiałowe oraz wskazanie
producentów i dystrybutorów materiałów i urządzeń podane w ww. dokumentacji są
przykładowe i służą określeniu standardów technicznych inwestycji, w celu
zapewnienia obiektywnych warunków porównania ofert. Cena oferty musi
uwzględniać standardy, jakość i walory użytkowe materiału i urządzenia nie niższe niż
zaproponowane w dokumentacji projektowej. Zamawiający podkreśla, że przy
kalkulacji ceny oferty należy uwzględnić podatek VAT oraz bezwzględnie wszystkie
koszty związane z ich realizacją zgodnie z projektem, współczesną wiedzą techniczną,
instrukcjami i wymaganiami producentów, Polskimi Normami oraz najwyższą jakością
robót.
10) W wycenie budowy sieci wodociągowej w ul. Parkowej w Pęcicach nie uwzględniać
zakupu i montażu zasuwy DN150 (ZL7) w węźle W10, z uwagi na już istniejącą.
11) W wycenie budowy sieci wodociągowej w ul. Jagodowej w Pęcicach uwzględnić zakup
i montaż dodatkowych dwóch zasuw DN150 w węźle W1.
12) Wykonawca jest zobowiązany zaplanować i wycenić wszystkie czynności niezbędne
dla realizacji zamówienia zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, obowiązującymi
przepisami, uwzględniając przyjęte technologie i warunki wykonywania robót bez
względu na to, czy czynności te (prace) są odrębnie wymienione w jakimkolwiek
dokumencie.
13) Cena oferty, ma stanowić kwotę wynagrodzenia ofertowego - ryczałtowego, jakie
Wykonawca chce uzyskać za kompletne wykonanie przedmiotu zamówienia.
14) Przygotowany przez Wykonawcę szczegółowy ,,Kosztorys ofertowy" z podanymi
cenami jednostkowymi z tabelą elementów scalonych ma charakter pomocniczy,
zasady jego stosowania określone zostały w ,,Projekcie umowy" stanowiącym
załącznik nr 3 do Zapytania ofertowego. Zostanie on przekazany Zamawiającemu wraz
z ofertą.
15) Ceny jednostkowe zawierają: cenę roboczogodziny, sprzętu, materiałów oraz
realizacji zamówienia.
16) Oferta musi zawierać ostateczną, sumaryczną cenę obejmującą wszystkie koszty
z uwzględnieniem wszystkich opłat i podatków (także podatku od towarów i usług
oraz ewentualnych opustów i rabatów).
17) Wykonawca powinien przewidzieć wszystkie koszty i okoliczności, które towarzyszą
lub mogą towarzyszyć wykonaniu tego zamówienia i które są konieczne dla
prawidłowej realizacji tego zamówienia, z uwzględnieniem wszystkich opłat i
podatków, w szczególności:
a) koszty związane z realizacją robót budowlanych objętych zamówieniem;
b) koszt sporządzenia dokumentacji warsztatowej, jeśli konieczność sporządzenia
takiej dokumentacji wynika z projektu, specyfikacji technicznych lub zaleceń
Producenta;
c) koszty robót przygotowawczych, w szczególności zagospodarowania,
zabezpieczenia i oznakowania terenu robót budowlanych, organizacji i utrzymania
zaplecza budowy, w tym dozoru budowy i ubezpieczenia budowy;
d) koszty prac demontażowych oraz koszty utylizacji materiałów pochodzących z
demontażu (jeżeli dotyczy);
e) koszty utrzymania terenu robót budowlanych;
f) koszty zużytej wody i energii elektrycznej w czasie trwania robót;
g) koszty pompowania i wszystkich robót związanych z odprowadzeniem wód
gruntowych w ramach robót (jeżeli dotyczą);
h) koszty związane z wydaniem decyzji administracyjnej na zajęcie pas drogowego;
i) koszty wyłączeń sieci i przyłączy w celu wykonania zamówienia (jeżeli dotyczą);
j)
k)
koszty uzgodnień, odbiorów, atestów i badań w celu wykonania zamówienia;
koszty odtworzenia powierzchni biologicznie czynnej i usunięcia uszkodzonych
roślin oraz posadzenia nowych roślin (jeżeli dotyczą);
l) koszty zabezpieczenia terenu robót;
m) koszty zapewnienia obsługi geodezyjnej i geotechnicznej podczas wykonywania
robót budowlanych (jeżeli dotyczą);
n) koszty wykonania dokumentacji powykonawczej i uzyskania decyzji i opinii;
o) koszty wykonania rozruchu i wykonanie pomiarów zamontowanych urządzeń i
instalacji;
p) prace porządkowe - dokładne uprzątnięcie i oczyszczenie terenu robót;
q) koszty zapewnienia obsady kierownika budowy;
r) koszty zapewnienia obsady pracowników;
s) wszelkie poniesione koszty związane z dojazdem, z transportem, załadunkiem
i rozładunkiem;
t) koszty transportu i utylizacji odpadów;
u) koszty innych prac określone w Projekcie umowy oraz w dokumentacji
projektowej;
v) podatek VAT;
w) a także ewentualne upusty i rabaty zastosowane przez Wykonawcę.
18) Wykonawca powinien wycenić w ofercie również wszelkie prace czasowe i
pomocnicze niezbędne do wykonania zamówienia jak np. drogi dojazdowe,
zabezpieczenie drzew itp.
19) Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich
(PLN).
20) Zamawiający nie przewiduje możliwości prowadzenia rozliczeń z wykonawcą w
walutach obcych.
21) Przyjęta przez Wykonawcę stawka podatku VAT musi być zgodna z obowiązującymi
przepisami o podatku od towarów i usług (VAT).
22) Podana w ofercie cena musi uwzględniać wszystkie wymagania Zamawiającego
określone w niniejszej specyfikacji oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie
Wykonawca z tytułu należnej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji
przedmiotu zamówienia.
23) Jeżeli w zaoferowanej cenie są towary, których nabycie prowadzi do powstania
u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od
towarów i usług (VAT) to Wykonawca wraz z ofertą składa o tym informację wskazując
nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić
do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku - Niezłożenie przez
Wykonawcę informacji będzie oznaczało, że taki obowiązek nie powstaje.
2. NEGOCJACJE TREŚCI OFERT
Zasady negocjacji złożonych ofert.
Zgodnie z § 6 ust. 5. Regulaminu udzielania zamówień publicznych (Zarządzenie Nr
286/2022 Wójta Gminy Michałowice z dnia 28 listopada 2022 r. w sprawie Regulaminu
str. 15ZP.271.2.11.2023
udzielania zamówień publicznych) z Wykonawcami, którzy złożyli oferty w postępowaniu
o udzielenie zamówienia sektorowego, można przeprowadzić negocjacje ceny lub innych
warunków zamówienia,w celu uzyskania najkorzystniejszych warunków realizacji
zamówienia publicznego, na równych warunkach, z zachowaniem zasad przejrzystości.
Z przeprowadzonych negocjacji należy sporządzić protokół.
Negocjacje prowadzone są z zastrzeżeniem, iż Wykonawca nie może w toku negocjacji
złożyć oferty gorszej niż oferta pierwotna.
3. MODYFIKACJE TREŚCI ZAPYTANIA OFERTOWEGO I WYDŁUŻENIE TERMINU
SKŁADANIA OFERT
1. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie przed
upływem terminu do składania ofert zmodyfikować treść Zapytania ofertowego.
Dokonaną w ten sposób modyfikację zamieści na stronie internetowej Zamawiającego
pod numerem sprawy prowadzonego postępowania bądź przekaże Wykonawcom
którym przesłano Zapytanie ofertowe. Zamawiający rozumie ,,uzasadniony przypadek"
jako: wadę w opisie Przedmiotu zamówienia mającą wpływ na realizację Przedmiotu
zamówienia, konieczność zmiany opisu przedmiotu zamówienia wynikającą ze
zmniejszenia lub zwiększenia środków finansowych przeznaczonych na realizację
zadania, odpowiedzi na zadane zapytania i wyjaśnienia, zmiany warunków udziału.
2. Jeżeli dokonano istotnych zmian w treści Zapytania ofertowego Zamawiający przedłuża
termin składania ofert o czas niezbędny na wprowadzenie zmian w ofertach.
3. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku
o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego.
4. WADIUM
1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium.
2. Wadium w kwocie 20.000 zł ( słownie: piętnaście tysięcy złotych) należy wpłacić
w terminie do dnia składania ofert.
3. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu należy je wpłacić na konto
Zamawiającego:
Gmina Michałowice, Reguły ul. Aleja Powstańców Warszawy 1, Bank Spółdzielczy
w Raszynie
NR KONTA: 86 8004 0002 2007 0009 0623 0002
z dopiskiem: wadium na: ,,Budowa sieci wodociągowej w ul. Parkowej i ul.
Jagodowej w Pęcicach oraz w ul. Sokołowskiej w Sokołowie, w gminie
Michałowice" ZP.271.2.11.2023.
4. Zamawiający informuje, iż wadium można wnieść w następujących formach:
1) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-
kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych.
5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji i poręczeń,
powinny być one bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze
pisemne żądanie Zamawiającego, wykonywalne na terenie RP, sporządzone zgodnie z
obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia
(Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej
udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
3) kwota gwarancji/poręczenia,
4) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia w ciągu 14 dni
na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zawierającego oświadczenie, iż:
a) Wykonawca, którego ofertę wybrano - odmówił podpisania umowy na
warunkach określonych w ofercie, lub nie wniósł zabezpieczenia należytego
wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano, lub zawarcie umowy stało
się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
lub
b) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, z przyczyn leżących po jego stronie,
nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków
udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia, pełnomocnictw
lub nie wyraził zgody na poprawienie oczywistej omyłki, co spowodowało brak
możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
6. Zamawiający nie dopuszcza złożenia wadium w walucie innej niż złoty polski i dotyczy
to wadium składanego w każdej z możliwych form.
7. Zamawiający uzna wniesienie wadium w pieniądzu tylko wówczas jeśli przed
upływem terminu składania ofert środki finansowe znajdą się na rachunku
Zamawiającego.
8. Zasady zwrotu wadium:
1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze
oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem
Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, któremu
zostanie zwrócone po zawarciu umowy z zastrzeżeniem, że Zamawiający
zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na
wezwanie, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub
dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziałuw postępowaniu i
braku podstaw do wykluczenia, oświadczeń, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody
na poprawienie omyłki, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej
przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
2) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał
ofertę przed upływem terminu składania ofert.
3) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami
wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane,
pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej
za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
4) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego
oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie
Wykonawcy.
9. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie wniósł wadium w określonym
terminie i prawidłowej formie lub złoży wadliwe wadium.
IX ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
Zamawiający żąda wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości:
5 % ceny całkowitej brutto podanej w ofercie Wykonawcy.
Szczegółowe zasady wpłaty i zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy
zostały określone w ,,Projekt umowy" stanowiącym załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.
X OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Zamawiający rekomenduje złożenie oferty
na Formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego.
2. Oferta Wykonawcy złożona z pominięciem ,,Formularza Ofertowego" Zamawiającego
musi w treści zawartych informacji odnosić się do zapisów wzoru Formularza
ofertowego stanowiącego załącznik nr 1.
3. Zamawiający informuje, iż wraz z ofertą Wykonawca składa Kosztorys ofertowy
sporządzony przez Wykonawcę na podstawie Dokumentacji projektowej i Przedmiaru.
4. Oferty składane są w języku polskim.
5. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania
Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub
innym dokumencie rejestrowym, właściwym dla danej formy organizacyjnej
Wykonawcy.
6. Oświadczenia i dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory i udostępni je
Wykonawcy, muszą zostać sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz opisu
kolumn i wierszy jeśli Wykonawca składa ofertę z pominięciem przygotowanych
wzorów.
7. Dokumenty potwierdzające spełnienie wymogów udziału w postępowaniu należy złożyć
w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
8. Zamawiający dopuszcza możliwość wspólnego ubiegania się o realizację przedmiotu
zamówienia przez Wykonawców. W tej sytuacji Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika
do reprezentowania ich w postępowaniu oraz podpisaniu umowy. W przypadku
wspólnego ubiegania się o realizację przedmiotu zamówienia każdy z Wykonawców
poświadcza za zgodność z oryginałem własne dokumenty. Poświadczenie za zgodność z
oryginałem powinno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu -
czytelny podpis lub imienna pieczątka osoby uprawnionej do składania oświadczeń
wiedzy/woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych Wykonawcy.
9. Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się od
dnia wyznaczonego na składanie ofert.
XI WYBÓR NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
1. Zamawiający w toku wyboru najkorzystniejszej oferty dokona chronologicznie
następujących po sobie czynności:
1) ustali pozycję rankingową ofert zgodnie z przyjętymi kryteriami oceny ofert,
2) dokona badania ofert w zakresie:
a) spełnienia warunków udziału oraz kompletności złożonych dokumentów
(Zamawiający może wezwać Wykonawcę do uzupełnienia lub wyjaśnienia
dokumentów potwierdzających warunki udziału, pełnomocnictw oraz żądać
wyjaśnień treści złożonej oferty),
b) poprawności wyliczenia ceny ofertowej oraz rażąco niskiej ceny (Zamawiający
może żądać wyjaśnień treści złożonej oferty lub samodzielnie dokonać
poprawienia oczywistej omyłki rachunkowej zawiadamiając o tym fakcie
Wykonawcę na adres poczty elektronicznej wskazanej w złożonej ofercie),
3) dokona wyboru najkorzystniejszej oferty zgodnej z ustalonymi zasadami
postępowania, spełniającej warunki udziału i kryteria wyboru,
4) oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określonego kryterium,
otrzyma maksymalną ilość punktów. Pozostałym Wykonawcom, spełniającym
wymagania kryterialne przypisane zostanie odpowiednio mniejsza liczba punktów,
5) w przypadku zastosowania negocjacji, o których mowa w rozdz. VIII oferta
wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określonego kryterium, po złożeniu
ofert dodatkowych otrzyma maksymalną ilość punktów. Pozostałym Wykonawcom,
spełniającym wymagania kryterialne przypisane zostanie odpowiednio mniejsza
liczba punktów,
6) za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska największą liczbę
punktów,
7) w przypadku, gdy oferta oceniona jako najkorzystniejsza podlegać będzie
odrzuceniu Zamawiający dokona wyboru oferty następnej w kolejności pozycji
rankingowej,
8) zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty przesyłając informacje na adres
poczty elektronicznej o wyborze najkorzystniejszej oferty podając:
a) nazwę i adres Wykonawcy którego ofertę wybrano,
b) nazwę i adres pozostałych Wykonawców, którzy złożyli oferty,
c) punktację przyznaną ofertom nieodrzuconym w toku postępowania,
e) wskazanie ofert, które zostały odrzucone wraz z uzasadnieniem.
9) niezwłocznie po zawiadomieniu Wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty
Zamawiający zamieści informacje, o których mowa w pkt 8) na stronie internetowej
Zamawiającego pod numerem sprawy prowadzonego postępowania (jeżeli
dokumenty zamieszczone są na stronie internetowej).
2. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wyboru oferty kolejnego Wykonawcy,
jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza uchyli
się od zawarcia umowy.
4. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie można wybrać oferty
najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans
ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert
wybierze ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem, a jeżeli zostały złożone oferty
o takiej samej cenie lub koszcie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te
oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
5. Zamawiający informuje, iż Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą
zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych pierwotnie ofertach
w niniejszym postepowaniu. Oferta dodatkowa z ceną wyższą niż pierwotnie
złożona zostanie odrzucona.
XII RAŻĄCO NISKA CENA
1.
2.
3.
Zamawiający zastrzega sobie prawo wezwania Wykonawcy w zakresie wyjaśnienia
zaoferowanej ceny w sytuacji jeśli cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30%
od wartości zamówienia wraz z podatkiem VAT, a rozbieżność nie wynika z oczywistych
okoliczności.
Zamawiający zastrzega sobie prawo wezwania Wykonawcy w zakresie wyjaśnienia
zaoferowanej ceny w sytuacji jeśli cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30%
od średniej arytmetycznej cen złożonych ofert, a rozbieżność nie wynika z oczywistych
okoliczności. Zamawiający do wyliczenia średniej bierze pod uwagę wszystkie złożone
oferty nie podlegające odrzuceniu, w tym cenę oferty badanej pod kątem rażąco
niskiej ceny.
Jeżeli zaoferowana cena lub koszt, lub ich istotne części składowe, wydają się rażąco
niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzą wątpliwości Zamawiającego co
do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami
określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów,
Zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących
wyliczenia ceny lub kosztu, w szczególności w zakresie:
1) oszczędności metody wykonania zamówienia, wybranych rozwiązań
technicznych, wyjątkowo sprzyjających warunków wykonywania zamówienia
dostępnych dla wykonawcy oryginalności, kosztów pracy, których wartość
przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa do minimalnego wynagrodzenia
za pracę ustalanego na podstawie aktualnych przepisów prawa,
2) pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów,
3) wynikającym z przepisów prawa pracy i przepisów o zabezpieczeniu społecznym,
obowiązujących w miejscu, w którym realizowane jest zamówienie,
4) wynikających z przepisów prawa ochrony środowiska,
5) powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy,
6) kosztów związanych z realizacją usług objętych zamówienie,
7) wszelkie poniesione kosztu związane z dojazdem, transportem, załadunkiem
i rozładunkiem,
8) podatek VAT,
9) ewentualne upusty i rabaty zastosowane przez Wykonawcę.
5. Zamawiający nie wezwie Wykonawcy do wyjaśnień, jeśli uzna, że ta różnica wynika z
oczywistych okoliczności. Zamawiający jako ,,oczywistą okoliczność" rozumie błąd
w oszacowaniu wartości zamówienia.
XIII PODSTAWY ODRZUCENIA OFERTY
1. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie wniósł wadium w określonym
terminie i prawidłowej formie lub złoży wadliwe wadium.
2. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, gdy:
1) oferta jest niezgodna z wymaganiami określonymi w Zapytaniu Ofertowym i w
pozostałych dokumentach zamówienia,
2) oferta jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
3) Wykonawca pomimo wezwania do uzupełnienia w terminie wskazanym w
wezwaniu niezłożył:
a) poprawnych dokumentów potwierdzających warunki udziału w postępowaniu
(jeśli zostały wyznaczone),
b) wymaganych pełnomocnictw lub/albo złożył wadliwe pełnomocnictwo/a.
4) Wykonawca pomimo wezwania do wyjaśnień w terminie wskazanym
w wezwaniu niezłożył wyjaśnień w odpowiedzi na wezwanie,
5) Zamawiający uznał, iż złożone wyjaśnienia nie są wyczerpujące, nie rozwiewają
wątpliwości i nie potwierdzają poprawności złożonych dokumentów w
postępowaniu,
6) Wykonawca nie udzielił wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz ze
złożonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku
do przedmiotu zamówienia,
7) oferta zawiera błąd w obliczeniu ceny,
8) oferta nie została podpisana przez uprawnioną osobę,
9) oferta została złożona po wyznaczonym terminie, w niewłaściwym miejscu lub
niewłaściwej formie,
10) oferta została złożona w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu
ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
11) Wykonawca w okresie trzech lat od wyznaczonej daty otwarcia ofert:
a) uchylił się od zawarcia umowy z Zamawiającym z przyczyn leżących po stronie
Wykonawcy,
b) nie wykonał lub nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę z
Zamawiającym lub innym podmiotem, co doprowadziło do naliczenia kar
umownych w wysokości co najmniej 20 % wartości zawartej umowy.
XIV ZASADY POPRAWIANIA OFERT
1. Zamawiający poprawia w ofercie:
a) oczywiste omyłki pisarskie,
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych
dokonanych poprawek,
c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia,
niepowodujące istotnych zmian treści oferty.
2. W zakresie poprawek przez Zamawiającego innych omyłek polegających na
niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian
treści oferty, Zamawiający wyznacza Wykonawcy odpowiedni termin na wyrażenie
zgody na poprawienie w ofercie omyłki lub zakwestionowanie jej poprawienia. Brak
odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na poprawienie
omyłki.
3. Zamawiający jako ,,omyłki nie powodujące istotnych zmian" rozumie omyłki, które
nie zmieniają oferty w zakresie kryteriów oceny ofert.
4. Zamawiający poprawi omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny w następujący sposób:
1) w przypadku rozbieżności pomiędzy ceną podaną cyfrowo a słownie, jako
wartość właściwa zostanie przyjęta cena podana słownie,
2) w przypadku omyłki rachunkowej za wartość prawidłową zostanie uznana
kwota netto i w ten sposób Zamawiający dokona przeliczenia ceny oferty,
3) w przypadku omyłki rachunkowej w ,,Kosztorysie ofertowym" za wartość
prawidłową zostanie uznana cena jednostkowa netto i w ten sposób
Zamawiający dokona przeliczenia ceny oferty (jeżeli dotyczy),
4) w przypadki rozbieżności pomiędzy ceną brutto wskazaną w Formularzu
ofertowym a ceną brutto wskazaną w Kosztorysie ofertowym
Wykonawcy, Zamawiający uzna za prawidłową ceną brutto z Kosztorysu
ofertowego,
5) w przypadki rozbieżności pomiędzy ceną netto wskazaną w Formularzu
ofertowym a ceną netto wskazaną w Kosztorysie ofertowym
Wykonawcy, Zamawiający uzna za prawidłową ceną netto z Kosztorysu
ofertowego,
6) w przypadku nie podania przez Wykonawcę kwoty/ceny netto Zamawiający
wyliczy ją na podstawie podanej przez Wykonawcę kwoty/ceny brutto i stawki
podatku VAT.
XV WYKLUCZENIE Z POSTĘPOWANIA
1.
Z niniejszego postępowania zostanie wykluczony Wykonawca powiązany
z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe
rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi
do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w
imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem
procedury wyboru wykonawcy a Wykonawcą. Powiązania te polegać mogą w
szczególności na:
1) uczestniczeniu Zamawiającego w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki
osobowej,
2) posiadaniu przez Zamawiającego co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
3) pełnieniu przez Zamawiającego funkcji członka organu nadzorczego lub
zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
4) pozostawaniu Zamawiającego w związku małżeńskim, w stosunku
pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego
stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku
przysposobienia, opieki lub kurateli.
2. Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania jeżeli nie spełnia warunków udziału w
postępowaniu, bądź nie przedłoży wymaganych dokumentów.
3. Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 1 ust. 3 ustawy z dnia
13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji
na Ukrainę oraz służących ochroniebezpieczeństwa narodowego; (Dz. U. poz. 835).
XVI UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od realizacji przedmiotu zamówienia bez
podania przyczyny.
2. Zamawiający unieważnia postępowanie jeżeli:
1) nie wpłyną oferty lub wszystkie oferty podlegają odrzuceniu,
2) gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza
przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
3) gdy postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą
zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia
publicznego.
3. Dodatkowo Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania
o udzielenie zamówienia, jeżeli:
1) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania
lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było
wcześniej przewidzieć;
2) przepisy prawa powszechnie obowiązującego przewidujące ograniczenia, nakazy lub
zakazy w związku z wystąpieniem stanu epidemii wirusa SARS-CoV-2 uniemożliwiają
zrealizowanie zamówienia w całości lub w części - w takiej sytuacji wykonawcy nie
będzie przysługiwało odszkodowanie za niezrealizowaną umowę.
XVIII INFORMACJA PUBLICZNA
Zamawiający informuje, że treść umowy, a w szczególności przedmiot umowy i wysokość
wynagrodzenia, dane Wykonawcy stanowią informacje publiczną w rozumieniu art. 1 ust.
1 ustawy z dnia 6 wrześnie a 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, która podlega
udostępnieniu w trybie przedmiotowej ustawy, jak również, iż dane o zawartej umowie
publikowane są w rejestrze umów na stronie BIP Urzędu Gminy Michałowice.

Uwagi:
VI KRYTERIA WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Kryterium 1: ? cena całkowita brutto - waga w %: 60
Kryterium 2: ? okres gwarancji - waga w %: 40
Sposób obliczania wartości punktowej dla Kryterium 1: Cena całkowita brutto - 60%
Wartość punktowa za ww. Kryterium nr 1: OFEROWANA CENA CAŁKOWITA BRUTTO (PC)
wyliczana jest według wzoru:
PC = Cn/Cb x 60
PC - liczba punktów badanej oferty dla kryterium ceny brutto zamówienia
Cn - najniższa cena najniższa oferowana cena brutto zamówienia spośród wszystkich ofert
nie odrzuconych
Cb - cena badanej oferty
Przyjmuje się, że 1 % = 1 pkt i tak zostanie przeliczona liczba punktów w ww.
kryterium. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po
przecinku. Maksymalnailość uzyskanych punktów wynosi 60.
Sposób obliczania wartości punktowej dla Kryterium 2: Okres gwarancji - 40%
Wartość punktowa za ww. Kryterium nr 2: OKRES GWARANCJI (G) (określona przez
Wykonawcę, liczona od dnia podpisania protokołu odbioru robót ) wyliczana jest według
poniższej punktacji:
Okres gwarancjiLiczba przyznanych punktów
36 miesięcy0
liczone od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego
48 miesięcy
20
liczone od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego
60 miesięcy
40
liczone od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego
Przyjmuje się, że 1 % = 1 pkt i tak zostanie przeliczona liczba punktów w ww. kryterium.
Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Maksymalna
ilość uzyskanych punktów wynosi 40.
Przyjęcie dłuższego okresu gwarancji, w Formularzu ofertowym spowoduje, iż Wykonawca
w przedmiotowym kryterium otrzyma maksymalną liczbę punktów, przewidzianą dla
okresu gwarancji 60 miesięcy.
Nieokreślenie okresu gwarancji w ,,Formularzu ofertowym" będzie traktowane jako
deklaracja najkrótszego okresu gwarancji t.j. 36 miesięcy i w związku z tym oferta w ww.
kryterium otrzyma 0 pkt.
UWAGA:
Zamawiający przyznaje punkty tylko za podane w tabeli okresy gwarancji.
W przypadku gdy zadeklarowany okres gwarancji będzie krótszy niż 36 miesięcy oferta
zostanie odrzucona jako niespełniająca wymagań.
OCENA KOŃCOWA OFERTY
Jest to suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria wymienionych powyżej, z dokładnością
do 2 miejsc po przecinku - zgodnie z wyliczeniem i przyznaną punktacją.
LP = PC + G
LP - liczba punktów uzyskanych ogółem dla oferty
PC - liczba punktów uzyskanych w kryterium Cena
G - liczba punktów uzyskanych w kryterium Okres gwarancji
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta o najwyższej liczbie punktów.
XVII Klauzula informacyjna dotycząca RODO
Dane osobowe w postępowaniu pn. ,,Budowa sieci wodociągowej w ul. Parkowej i ul.
Jagodowej w Pęcicach oraz w ul. Sokołowskiej w Sokołowie, w gminie Michałowice" są
przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Unii Europejskiej (w
szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE zwanym dalej ,,RODO"/rozporządzenie) i aktualnie obowiązującą ustawą o
ochronie danych osobowych, wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych oraz
przepisami sektorowymi. W związku z prowadzonym postępowaniem, informujemy, że
Administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Urząd Gminy Michałowice. W
sprawach związanych z danymi osobowymi można skontaktować się z powołanym
Inspektorem ochrony danych: mailowo na adres daneosobowe@michalowice.pl bądź
listownie na adres korespondencyjny wskazany powyżej. Wykonawca ma prawo dostępu
do swoich danych, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania
danych, prawo do sprostowania danych, prawo sprzeciwu - korzystanie z uprawnień
przysługujących osobie, której dane dotyczą, realizowane jest w oparciu o zasady i przepisy
rozporządzenia, ustawy o ochronie danych osobowych, KPA oraz przepisów sektorowych.
Jeżeli Wykonawca uzna, że dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z wymogami prawa,
ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony
Danych Osobowych. Adres: Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych Adres: ul.
Stawki 2, 00-193 Warszawa. Dane osobowe Wykonawcy będą przetwarzane w celu
przeprowadzenia niniejszego postępowania, a następnie, jeśli to będzie miało miejsce do
zawarcia i wykonania umowy. Podanie przez Wykonawcy danych jest konieczne do
przeprowadzenia ww. postępowania.
Podstawą prawną przetwarzania danych Oferenta jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, (tzn.
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której Wykonawca jest stroną lub do
podjęcia działań przed zawarciem umowy). Odbiorcami danych osobowych Wykonawcy
będą te podmioty, którym mamy obowiązek przekazywania ich na gruncie obowiązujących
przepisów prawa, w tym Urząd Skarbowy, organy kontrolne, upoważnieni pracownicy, a
także podmioty świadczące na naszą rzecz usługi na podstawie podpisanych umów. Dane
osobowe będą przez nas przetwarzane przez cały czas, przez który będzie trwała
procedura, w razie podpisania umowy - do zakończenia realizacji, a także później tj. do
czasu upływu terminu przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z umowy i w
związku z realizacją obowiązku archiwizacyjnego.

Kontakt:
3. Osobami uprawnionymi do kontaktowania się z Wykonawcami w zakresie zamówienia
są:
1) W sprawach merytorycznych dot. przedmiotu zamówienia:
a) Andrzej Łuszczyński - Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej
b) Anna Kaczorowska - Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej
1) W sprawach proceduralnych (formalno-prawnych):
a) Kinga Niedźwiecka-Reszczyk - Kierownik Referatu Zamówień Publicznych
b) Marta Opłocka - Inspektor Referatu Zamówień Publicznych
c) Marzena Sobolewska - Podinspektor Referatu Zamówień Publicznych

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.