dolnośląskie (Wrocław)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Budowa sieci wodociągowej |
Data zamieszczenia: | 2023-05-29 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Michałowice ul. Aleja Powstańców Warszawy 1 05-816 Michałowice powiat: pruszkowski tel. 22 350 91 91 sekretariat@michalowice.pl |
Województwo: | mazowieckie |
Miasto: | Michałowice |
Wadium: | 20.000 zł |
Nr telefonu: | tel. 22 350 91 91 |
Termin składania ofert: | 2023-06-07 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Zgodnie z procedurą udzielania zamówień publicznych o wartości poniżej 130 000,00 zł netto do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019 r. (Dz.U. 2022 poz. 1710) oraz z Regulaminem udzielania zamówień publicznych przez Urząd Gminy Michałowice z siedzibą Reguły, Ul. Aleja Powstańców Warszawy 1, 05-816 Michałowice Zamawiający zaprasza do składania ofert w postępowaniu, prowadzonym bez stosowania ustawy - Prawo zamówień publicznych, pod nazwą: ,,Budowa sieci wodociągowej w Ul. Parkowej i Ul. Jagodowej w Pęcicach oraz w Ul. Sokołowskiej w Sokołowie, w gminie Michałowice" I OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci wodociągowej na terenie Gminy Michałowice, zgodnie z dokumentacją projektową. 2. W ramach Przedmiotu zamówienia Wykonawca zrealizuje następujące prace w ramach poszczególnych zadań: 1) Zadanie nr 1: obejmujące budowę sieci wodociągowej Ul. Parkowej, Ul. Zaułek, ul. Piachy i Ul. Sokołowskiej w Pęcicach na działkach nr ewid.: 321; 452; 380; 390/1; 398 i 453/1 z włączeniem do istniejącej sieci wodociągowej w Ul. Zaułek oraz w Ul. Parkowej wraz z przebudową 10 szt. i przepięciem 1 szt. przyłączy wodociągowych. A. Parametry sieci wodociągowej i przyłączy: a) sieć wodociągowa DN200(D225x13,4mm), PE100 RC SDR17 klasy PN10, długość L=836,5 mb; b) sieć wodociągowa DN100(D110x6,6mm), PE100 RC SDR17 klasy PN10, długość L= 8,8 mb; c) przyłącza wodociągowe D50 x 4,6mm i D63 x 5,8mm z rur PE80 SDR11 klasy PN12,5 o łącznej długości L=109,3 mb.ZP.271.2.11.2023 2) Zadanie nr 2: obejmujące budowę sieci wodociągowej w Ul. Jagodowej w Pęcicach na działkach (dz. nr ewid.: 453/1; 444/7) z włączeniem do istniejącej sieci wodociągowej w Ul. Parkowej w Pęcicach. A. Parametry sieci wodociągowej: a) sieć wodociągowa DN100 (D110 x 6,6mm); b) sieć wodociągowa PE100 RC SDR17 klasy PN10; c) długość L = 294,6 mb. 3) Zadanie nr 3: obejmujące budowę sieci wodociągowej metodą bezwykopową - przewiertem horyzontalnym w Ul. Sokołowskiej w Sokołowie na działkach (dz. nr ewid.: 208/5; 208/10; 210/1; 210/4; 259/4; 259/6; 259/8) z włączeniem do istniejącej sieci wodociągowej w Ul. Sokołowskiej w Sokołowie. A. Wykopy dopuszczalne są tylko w miejscach załamań i lokalizacji komór startowych/odbiorczych oraz węzłów połączeniowych. B. Parametry sieci wodociągowej: a) sieć wodociągowa DN100 (D110 x 6,6mm); b) sieć wodociągowa PE100 RC SDR17 klasy PN10; c) długość L = 438,1 mb. 3. W przypadku wykrycia niezainwentaryzowanego przyłącza wody i nieuwzględnionego w dokumentacji projektowej należy fakt ten zgłosić w Urzędzie Gminy Michałowice oraz przyłącze przebudować jeżeli wykonane jest ze stali i/lub przepiąć do nowej sieci wodociągowej. 4. Wszelkie przyłącza wykonane ze stali należy przebudować wykorzystując materiał PE PN10. 5. Wszystkie przyłącza podlegające przebudowie z uwagi na materiał i średnicę należy połączyć z istniejącą instalacją wewnętrzną, zamontować zestaw wodomierzowy. Spisać odpowiedni protokół z wymiany wodomierza, podając nr i stan wodomierza zdjętego i nowego oraz zaplombować. Prace dot. wymiany wodomierza prowadzić w porozumieniu z eksploatatorem sieci wodociągowej. Dokument nr: ZP.271.2.11.2023 Otwarcie ofert: 9. Niepubliczne otwarcie ofert nastąpi w dniu 7 czerwca 2023 o godz. 10.30. Składanie ofert: 1. Wykonawca składa ofertę w jednej z wymienionych poniżej form: 1) w formie elektronicznej w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym przesłanej na adres poczty elektronicznej email: przetargi@michalowice.pl 2) w formie dokumentowej - w postaci elektronicznej w formacie Zip bądź 7-Zip przesłanej na adres poczty elektronicznej email: przetargi@michalowice.pl 3) w formie pisemnej papierowej w zamkniętej kopercie - w siedzibie Zamawiającego tj. w Urzędzie Gminy Michałowice, 05-816 Michałowice, Reguły, ul. Al. Powstańców Warszawy 1, Sala Obsługi, Biuro Podawcze; 2. W przypadku złożenia oferty w formie elektronicznej lub dokumentowej dopuszcza się aby dokument elektroniczny oferty został zaszyfrowany (opatrzony hasłem dostępowym) korzystając z narzędzia 7-Zip. 5. Oferty należy złożyć w terminie do dnia 7 czerwca 2023, godz. 10.00. Miejsce i termin realizacji: II TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA Przedmiot zamówienia zostanie wykonany w terminie 6 miesięcy od daty zawarcia umowy. III SPOSÓB I MIEJSCE REALIZACJI ZAMÓWIENIA Sposób realizacji zgodnie ze sztuką budowlaną na podstawie dokumentacji projektowej stanowiącej integralny element Zapytania ofertowego. Miejsce realizacji: teren Gminy Michałowice, działki o numerach ewidencyjnych: 3) Zadanie nr 1 - Ul. Parkowa, Ul. Zaułek, Ul. Piachy i Ul. Sokołowska w Pęcicach - działki nr ewid.: 321; 452; 380; 390/1; 398 i 453/1 z włączeniem do istniejącej sieci wodociągowej w Ul. Zaułek oraz w Ul. Parkowej, 4) Zadanie nr 2 - Ul. Jagodowa w Pęcicach - działki nr ewid.: 453/1; 444/7) z włączeniem do istniejącej sieci wodociągowej w Ul. Parkowej w Pęcicach, 5) Zadanie nr 3 - Ul. Sokołowska w Sokołowie - działki nr ewid.: 208/5; 208/10; 210/1; 210/4; 259/4; 259/6; 259/8 z włączeniem do istniejącej sieci wodociągowej w Ul. Sokołowskiej w Sokołowie. Wymagania: 6. Szczegółowy opis i zakres prac przewidzianych do wykonania dla każdego z zadań został przedstawiony w dokumentacji technicznej stanowiącej załącznik nr 6 do Zapytania ofertowego, tj.: 1) Projektach, 2) Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, 3) Przedmiarach. 7. Dokumentacja projektowa dla ul. Parkowej i Jagodowej wykonana jest w układzie współrzędnych wysokościowych Kronsztadt 60. Tyczenia i budowę ww. sieci i urządzeń Wykonawca zobowiązany będzie dostosować do obecnie obowiązującego układu współrzędnych wysokościowych EVRF 2007 Amsterdam. 8. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie między innymi do: 1) uzyskania akceptacji inspektora nadzoru inwestorskiego na materiał, armaturę i urządzenia na sieci przed jej wbudowaniem, 2) wykonania armatury na sieci wodociągowej z żeliwa sferoidolnego oraz stosowania złączników elektrooporowych, 3) w ramach budowy sieci wodociągowej wykonać na swój koszt przez uprawnioną osobę i udokumentować badania wydajności, ciśnienia statycznego i dynamicznego wybudowanych hydrantów pod nadzorem eksploatatora sieci wodociągowej na terenie Pęcic i Sokołowa, 4) zapewnienia we własnym zakresie materiałów do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnych z dokumentacja techniczną, 5) uzyskania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego od zarządcy drogi wraz z poniesieniem kosztów związanych z wydaniem decyzji administracyjnej na zajęcie pas drogowego, 6) oznakowania terenu zgodnie z instrukcją organizacji ruchu przy pracach utrudniających ruch drogowy przed przystąpieniem do wykonywania robót na danym obszarze. Oznakowanie Wykonawca wykona na swój koszt (jeśli dotyczy). 9. Przed przystąpieniem do robót na drogach Wykonawca powiadomi Zamawiającego o terminie i lokalizacji prowadzonych prac. 10. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie do ścisłej współpracy z Wykonawcą świadczącym usługi odbioru odpadów naterenie Gminy (m.in. pomocy przy odbiorze odpadów z nieruchomości przyległych do pasa drogowego na którym prowadzone będą roboty). 11. Na odcinku prowadzenia robót Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć wszystkie drzewa, krzewy oraz rośliny wieloletnie (ochrona również bryły korzeniowej), które znajdują się w miejscach, gdzie może nastąpić ich uszkodzenie oraz prowadzić prace w sposób ograniczający do minimum zniszczenie powierzchni biologicznie czynnej na odcinku prowadzonych prac. 12. Wykonawca zobowiązany będzie do odtworzenia powierzchni biologicznie czynnej oraz do usunięcia uszkodzonych roślin i posadzenia nowych roślin w uzgodnieniu z Referatem Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Michałowice na swój koszt. 13. Wykonawca zobowiązany będzie prowadzić prace w pasie drogowym pod nadzorem inspektora ds. zieleni ze strony Zamawiającego - tylko w ulicach gdzie będzie to wymagane - po wcześniejszym każdorazowym uzgodnieniu z Referatem Ochrony Środowiska. 14. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie usunięcia na swój koszt wszelkich szkód, powstałych w trakcie wykonywania prac w szczególności dotyczących uszkodzeń istniejących nawierzchni, instalacji, obiektów małej architektury w uzgodnieniu z odpowiednim Referatem Urzędu Gminy Michałowice. 15. Roboty będą prowadzone w terenie uzbrojonym, więc Wykonawca zobowiązany jest do zachowania i nieuszkadzania oznaczeń geodezyjnych, a w przypadku jakiegokolwiek ich naruszenia do odtworzenia na swój koszt znaków geodezyjnych w uzgodnieniu z odpowiednim Referatem Urzędu Gminy Michałowice. 16. Wykonawca zobowiązany jest na 5 dni roboczych przed rozpoczęciem robót do powiadomienia (w sposób zwyczajowo przyjęty w Gminie) mieszkańców z nieruchomości przyległych do pasa drogowego, na którym będą prowadzone roboty o planowanych pracach i utrudnieniach z tym związanych podając termin utrudnień. 17. Wykonawca zobowiązany jest do pozostawienia przejezdnego odcinka drogi w celu umożliwienia dojazdu do posesji mieszkańcom, w sytuacji jeśli wykonywane roboty będą kolidowały z dostępem do posesji. 18. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie do utrzymania miejsca robót w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, bezzwłocznego usuwania zbędnych materiałów, odpadów, niepotrzebnych urządzeń prowizorycznych oraz zachowania czystości i porządku. 19. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia zgodnie ze sztuką budowlaną, z przepisami prawa, obowiązującymi polskimi i europejskimi normami (lub równoważnymi) oraz zasadami rzetelnej wiedzy technicznej i wszelkimi wymogami zawartej umowy oraz wymogami bhp. 20. Wykonawca zobowiązany będzie do przerwania robót na żądanie Zamawiającego oraz zabezpieczenia wykonywanych robót przed ich zniszczeniem. 21. Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany będzie do zgłoszenia Zarządcy drogi przywrócenia nawierzchni pasa drogowego do stanu pierwotnego i dokonania komisyjnego odbioru nawierzchni. 22. Wykonawca zobowiązany będzie do protokolarnego dokonywania odbioru zakończonych i uprzednio zgłoszonych do odbioru prac. 23. W ramach budowy sieci wodociągowej Wykonawca wykona na swój koszt przez uprawnioną osobę i udokumentować badania wydajności, ciśnienia statycznego i dynamicznego wybudowanych hydrantów pod nadzorem eksploatatora sieci wodociągowej na terenie Pęcic i Sokołowa. 24. Wykonawca jest wytwórcą odpadów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2022 r. poz. 699 ze zm.). Wykonawca w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia ma obowiązek poddania odpadów budowlanych odzyskowi, a jeżeli z przyczyn technologicznych jest to niemożliwe lub nieuzasadnione z przyczyn ekologicznych lub ekonomicznych, to Wykonawca zobowiązany jest do przekazania na własny koszt powstałych odpadów do utylizacji. Wykonawca ma obowiązek przedstawienia dokumentów potwierdzających oddanie odpadów podmiotowi uprawnionemu do ich odbioru i przetwarzania. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie do zutylizowania we własnym zakresie nadmiaru gruntu (jeżeli dotyczy). 25. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie do wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, która powinna zawierać unieczynnioną sieć przyłącza w ramach wykonywanej inwestycji. 26. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania tylko fabrycznie nowych materiałów posiadających wymagane atesty, świadectwa i certyfikaty oraz powinny odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w ustawie Prawo budowlane. 27. -Materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu umowy, powinny odpowiadaćco do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz spełniać wymogi określone w ustawie Prawo budowlane oraz wymagania dokumentacji technicznej. 28. Wykonawca zobowiązany jest, na żądanie Zamawiającego, okazać niezbędne atesty, świadectwa i certyfikaty i inne równoważne dokumenty stwierdzające jakość oraz właściwości materiałów. 29. Wykonawca podczas wykonywania robót jest zobowiązany zapewnić przestrzeganie przepisów oraz zasad w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz ochrony przeciwpożarowej przez osoby przebywające na prowadzonych robót. 30. Do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności wykonanie i utrzymanie na własny koszt wszelkich zabezpieczeń i urządzeń niezbędnych w powyższym celu. 31. Obowiązkiem Wykonawcy jest prowadzenie prac w taki sposób, aby nie wystąpiły uszkodzenia istniejących obiektów, w tym infrastruktury technicznej istniejącej, zlokalizowanych na i poza terenem ich prowadzenia, a w przypadku wystąpienia uszkodzeń tych obiektów lub infrastruktury, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy uszkodzeń lub odtworzenia tych obiektów lub infrastruktury na własny koszt. 32. Wykonawca odpowiedzialny jest za zorganizowanie terenu prowadzonych prac zgodnie z wymogami właściwej gospodarki odpadami oraz w sposób zapewniający ochronę powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniem, w tym także przez zastosowanie sprawnego i właściwie eksploatowanego sprzętu oraz najmniej uciążliwej akustycznie technologii prowadzenia prac. 33. Wykonawca jest zobowiązany chronić przed uszkodzeniem lub kradzieżą wykonane przez siebie roboty i materiały przeznaczone do wykonania robót, do dnia odbioru końcowego robót, z wyłączeniem wykonanych robót przyjętych przez Zamawiającego do użytkowania. 34. Za bezpieczeństwo ruchu w obrębie odcinka, na którym wykonywane będą roboty, od chwili rozpoczęcia robót, aż do oddania nawierzchni do ruchu bez ograniczeń, odpowiedzialny jest Wykonawca. 35. Pracownicy Wykonawcy wykonujący pracę w terenie muszą być wyposażeni w ubranie ochronne z logo firmy Wykonawcy oraz elementami odblaskowymi, pojazdy służące do realizacji zadań muszą mieć czytelne logo Wykonawcy umieszczone w widocznym miejscu (jeśli występuje techniczna możliwość oznakowania sprzętu i narzędzi). 36. Wykonawca przez cały czas realizowania zamówienia jest zobowiązany do dysponowania odpowiednią liczbą personelu. Zamawiający nie będzie uwzględniał przedłużenia terminowego wykonania zamówienia z powodu niedyspozycyjności personelu (absencja pracownicza), jak również awarii sprzętu Wykonawcy. W takich sytuacjach Zamawiający będzie naliczał kary zgodnie z zawartą Umową. 37. Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia wszelkich szkód wyrządzonych w toku realizacji niniejszej przedmiotu zamówienia Zamawiającemu jak i w odniesieniu do osób trzecich, w tym wobec personelu Zamawiającego. 38. Za zakończenie prac oraz ich prawidłowe wykonanie rozumie się prace zakończone, potwierdzone i odebrane uprzednio przez przedstawicieli Wykonawcy, a następnie zgłoszone Zamawiającemu. 39. Wykonawca, składając ofertę w niniejszym postępowaniu potwierdza i oświadcza, że posiada doświadczenie, wiedzę oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobowym posiadającym wymagane uprawnienia w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia. 40. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania robót objętych niniejszym postępowaniem z należytą starannością, zgodnie z przepisami prawa, obowiązującymi polskimi i europejskimi normami (lub równoważnymi), sztuką budowlaną, zasadami rzetelnej wiedzy technicznej, obowiązującymi odpowiednimi przepisami i wymogami bhp. 41. Wszelkie narzędzia, materiały, środki niezbędne do realizacji robót zapewnia sobie Wykonawca na koszt własny. 42. Wykonawca oświadcza, iż po zakończeniu robót pozostawi miejsce wykonywania prac czyste, t.j. wolne od śmieci, pozostałości budowlanych i innych elementów odpadowych powstających podczas realizacji robót. 43. Wykonawca zobowiązany jest do codziennego zabezpieczenia, uporządkowania i utrzymania w czystości terenu po zakończeniu prac. 44. Za zakończenie prac oraz ich prawidłowe wykonanie rozumie się prace zakończone, potwierdzone i odebrane uprzednio przez przedstawicieli Wykonawcy, a następnie zgłoszone Zamawiającemu do odbioru. 45. Termin i warunki gwarancji: 1) Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia gwarancji w rozumieniu art. 57 Kodeksu Cywilnego na cały zakres zamówienia. 2) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości na wykonane roboty oraz zastosowane materiały w zakresie budowy sieci wodociągowej na okres minimum 36 miesięcy liczony od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. (Ostateczny okres gwarancji zostanie określony w ofercie Wykonawcy, stanowiący kryterium oceny ofert). IV MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT 3. W sytuacji zaszyfrowania pliku Wykonawca zobowiązany jest do przesłania hasła dostępu do pliku oferty wraz z innymi informacjami niezbędnymi dla prawidłowego dostępu do oferty jeżeli są wymagane niezwłocznie po upływie terminu na składanie ofert a nie później niż przed terminem otwarcia ofert na adres poczty elektronicznej e- mail: przetargi@michalowice.pl w oddzielnej wiadomości elektronicznej. W temacie przesłanej wiadomości należy wskazać oznaczenie i nazwę postępowania, którego wiadomość dotyczy oraz nazwę Wykonawcy albo dowolne oznaczenie pozwalające na jego identyfikację. 4. W przypadku zaszyfrowania (opatrzenia hasłem) oferty i nie przesłania pliku umożliwiającego odszyfrowanie oferty albo gdy przesłane dane nie będą wystarczające do odszyfrowania pliku oferty zostaje uznana za niezłożoną w postępowaniu. 6. Za termin złożenia oferty Zamawiający rozumie: 6) datę i godzinę wpływu oferty w formie pisemnej do siedziby Zamawiającego, 7) datę i godzinę wpływu oferty w formie elektronicznej lub dokumentowej na adres poczty elektronicznej Zamawiającego. 7. Oferty złożone po terminie i nie będą podlegały badaniu oraz ocenie. 8. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za wcześniejsze otwarcie lub zaginięcie ofert nie oznaczonych wyraźnie i niezaadresowanych zgodnie z wymogami niniejszego ,,Zapytania ofertowego". V WARUNKI UDZIAŁU W POSTEPOWANIU 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki i wykażą ich spełnienie na poziomie wymaganym przez Zamawiającego zgodnie z opisem poniżej oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: ? posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, napotwierdzenie czego Wykonawca złoży wraz z ofertą następujące dokumenty lub oświadczenia: Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej o ile podmiot ubiegający się o zamówienie publiczne prowadzi działalność gospodarczą. O zamówienie publiczne mogą również ubiegać się osoby fizyczne, które nie prowadzą działalności gospodarczej, a więc nie posiadają wpisu ani do KRS, ani do CEIDG. ? sytuacji finansowej lub ekonomicznej, na potwierdzenie czego Wykonawca złoży wraz z ofertą następujące dokumenty lub oświadczenia: Wykonawca zobowiązany będzie wykazać, że posiada: 1) środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 0,8 mln zł - na potwierdzenie czego Wykonawca złoży: a. w przypadku środków finansowych potwierdzony za zgodność ze stanem faktycznym wydruk z konta, b. w przypadku zdolności kredytowej zaświadczenie z banku wystawione nie później niż 3 miesiące przed terminem złożenia ofert. oraz 2) odpowiednie ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną ubezpieczenia nie mniejszą niż 1,5 mln zł. W przypadku ustalenia limitu sumy gwarancyjnej ubezpieczenia na jedno zdarzenie suma ta nie może być niższa niż 1,5 mln zł - na potwierdzenie spełniania powyższego warunku należy złożyć dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia. ? posiadania wiedzy i doświadczenia, na potwierdzenie czego wykonawca złoży wraz z ofertą następujące dokumenty lub oświadczenia: Wykonawca powinien wykazać, że w ciągu ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz prawidłowo ukończył co najmniej: - 2 roboty budowlane polegające na budowie sieci wodociągowej z PE lub sieci kanalizacji ciśnieniowej o średnicy min. D110PE i długości min. 300,0 mb, wykonane metodą przewiertu sterowanego PE RC, każda z robót. Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy wskazane roboty budowalne zostały wykonane w sposób należyty. Wykazane roboty budowlane Wykonawca udokumentuje poprzez podanie nazwy podmiotu, wartości,rodzaju robót budowlanych, długości, okresu wykonywania, oraz załączy dokument potwierdzający należyte wykonanie roboty budowlanej w postaci np. referencji, potwierdzenia wykonania, protokołu odbioru podpisanego przez podmiot wystawiający. UWAGA - w sytuacji kiedy z dokumentu Wykonawcy potwierdzającego wykonanie robót budowlanych jednoznacznie nie wynika zakres robót stanowiący warunek udziału w postępowaniu, Wykonawca ma obowiązek wskazać Zamawiającemu część potwierdzającą spełnienie warunku. Na potwierdzenie powyższego warunku Wykonawca wraz z ofertą złoży ,,Wykaz robót" wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4. ? posiadania potencjału technicznego, na potwierdzenie czego wykonawca złoży wraz z ofertą następujące dokumenty lub oświadczenia: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie. ? posiadania potencjału osobowego, na potwierdzenie czego wykonawca złoży wraz z ofertą następujące dokumenty lub oświadczenia: Wykonawca zobowiązany będzie wykazać, że skieruje do realizacji zamówienia osoby odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi, posiadające kwalifikacje zawodowe oraz uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia publicznego, t.j. minimum: - 1 osobę (kierownika budowy) posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych w zakresie instalacji sanitarnych. Informacje dodatkowe: W każdym przypadku, gdy wymagane jest posiadanie określonych uprawnień budowlanych przez osobę wskazywaną do pełnienia jakiejkolwiek funkcji wymienionej powyżej, Zamawiający dopuszcza posiadanie przez taką osobę uprawnień wydanych na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, o ile ich zakres odpowiada zakresowi wymaganych uprawnień mając na względzie zakres uprawnień niezbędny do realizacji zamówienia lub jest szerszy. Dopuszcza się również kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r., poz. 220 ze zm.) oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117 ze zm.) zgodnie z którymi przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA). Do ofert Wykonawca złoży wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień. Do wykazu osób należy dołączyć kopie posiadanych uprawnień oraz potwierdzenie, że przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane. Na potwierdzenie powyższego warunku Wykonawca wraz z ofertą złoży ,,Wykaz osób" wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania ww. warunków udziału: Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawcę ww. warunków udziału w postępowaniu według formuły spełnia/nie spełnia - na podstawie analizy złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów. Z treści załączonych przez Wykonawcę do oferty oświadczeń i dokumentów ma jednoznacznie wynikać, iż Wykonawca dany warunek spełnia. VII SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ POMIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM A WYKONAWCAMI 1. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami następuje poprzez: 1) przesyłanie wniosków o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego drogą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@michalowice.pl wraz z kopią na adres: przetargi@michalowice.pl bądź na adres Zamawiającego. 2) Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego w terminie 3 dni przed wyznaczonym w Zapytaniu ofertowym terminem składania ofert. 2. W korespondencji Wykonawca winien posługiwać się znakiem postępowania wskazanym w Zapytaniu ofertowym. 4. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego wpłynie po terminie określonym w ust. 1 pkt. 2) Zamawiający może pozostawić je bez odpowiedzi. 5. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, lecz nie później niż na 2 dni przed terminem składania ofert. 6. Zamawiający zamieści treść wyjaśnień na stronie internetowej Zamawiającego pod numerem sprawy prowadzonego postępowania bez ujawniania źródła zapytania lub prześle do Wykonawców do których kierował Zapytanie ofertowe. 7. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazane drogą elektroniczną wymagają na żądanie każdej ze Stron, niezwłocznego potwierdzenia faktu ich otrzymania. 8. Oświadczenie, wniosek, zawiadomienie, zapytanie lub informację uważa się za wniesione z chwilą, gdy dotarły do drugiej strony w taki sposób, że mogła zapoznać się z ich treścią. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę domniemywa się, iż pismo wysłane przez Zamawiającego na ostatni znany adres mailowy podany przez Wykonawcę zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z tym pismem. 9. W wypadku złożenia oferty przez Wykonawców występujących wspólnie - korespondencja będzie kierowana na adres korespondencyjny (odpowiednio: e-mail) lidera Konsorcjum bądź Pełnomocnika, ze skutkiem doręczenia dla wszystkich podmiotów składających wspólną ofertę. VIII INFORMACJE DODATKOWE 1. SPOSÓB OBLICZENIA CENY 1) Wartość oferty - cena całkowita brutto za realizację przedmiotu zamówienia (wyrażona do 2 miejsc po przecinku) stanowi wynagrodzenie za wykonanie robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia. 2) Cena oferty przedstawiona w ofercie Wykonawcy będzie ceną ryczałtową w rozumieniu art. 632 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny. 3) Cena brutto oferty musi być, zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z ustawą z dnia 9 maja 2014 r. - o informowaniu o cenach towarów i usług (tj. Dz. U. z 2022 roku poz. 931 ze zm.). Cenę oferty zaokrągla się do pełnych groszy, przy czym końcówki poniżej 0,5 gr pomija się, a końcówki 0,5 grosza i wyższe zaokrągla się do 1 grosza. 4) Wykonawca jest zobowiązany do wypełnienia Formularza ofertowego, w którym określa cenę całkowitą netto, VAT, cenę brutto za wykonanie całego przedmiotu zamówienia. 5) Wykonawca na podstawie dokumentacji projektowej wyliczy ceny za wykonanie każdego z zadań i otrzymane wartości wpisze w ,,Formularzu ofertowym". 6) Wartością całego przedmiotu zamówienia jest suma cen za trzy zadania objęte przedmiotem zamówienia. 7) Wykonawca w ,,Formularza oferty", określa cenę za wykonanie Przedmiotu zamówienia. Wykonawca w przedstawionej ofercie winien zaoferować cenę kompletną za wykonanie zamówienia w całym okresie trwania umowy. 8) Podstawą do ustalenia ceny oferty jest dokumentacja projektowa oraz Projekt umowy stanowiące załączniki do niniejszego Zapytania ofertowego. Zamawiający zastrzega jednocześnie, że Wykonawca nie może powoływać się na ewentualne pominięcie niektórych robót w dostarczonym przez Zamawiającego przedmiarze robót stanowiącym element dokumentacji projektowej. Ma on bowiem jedynie charakter pomocniczy, a jego treść nie może być podstawą jakichkolwiek roszczeń. Wykonawca korzystający wyłącznie z treści przedmiaru robi to na własne ryzyko, gdyż podstawą wyceny zamówienia jest dokumentacja projektowa i pozostałe dokumenty tworzące Zapytanie ofertowe. 9) Przygotowując ofertę Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z dokumentacją projektową, Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót. Wszelkie podane w dokumentacji projektowej rozwiązania materiałowe oraz wskazanie producentów i dystrybutorów materiałów i urządzeń podane w ww. dokumentacji są przykładowe i służą określeniu standardów technicznych inwestycji, w celu zapewnienia obiektywnych warunków porównania ofert. Cena oferty musi uwzględniać standardy, jakość i walory użytkowe materiału i urządzenia nie niższe niż zaproponowane w dokumentacji projektowej. Zamawiający podkreśla, że przy kalkulacji ceny oferty należy uwzględnić podatek VAT oraz bezwzględnie wszystkie koszty związane z ich realizacją zgodnie z projektem, współczesną wiedzą techniczną, instrukcjami i wymaganiami producentów, Polskimi Normami oraz najwyższą jakością robót. 10) W wycenie budowy sieci wodociągowej w ul. Parkowej w Pęcicach nie uwzględniać zakupu i montażu zasuwy DN150 (ZL7) w węźle W10, z uwagi na już istniejącą. 11) W wycenie budowy sieci wodociągowej w ul. Jagodowej w Pęcicach uwzględnić zakup i montaż dodatkowych dwóch zasuw DN150 w węźle W1. 12) Wykonawca jest zobowiązany zaplanować i wycenić wszystkie czynności niezbędne dla realizacji zamówienia zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami, uwzględniając przyjęte technologie i warunki wykonywania robót bez względu na to, czy czynności te (prace) są odrębnie wymienione w jakimkolwiek dokumencie. 13) Cena oferty, ma stanowić kwotę wynagrodzenia ofertowego - ryczałtowego, jakie Wykonawca chce uzyskać za kompletne wykonanie przedmiotu zamówienia. 14) Przygotowany przez Wykonawcę szczegółowy ,,Kosztorys ofertowy" z podanymi cenami jednostkowymi z tabelą elementów scalonych ma charakter pomocniczy, zasady jego stosowania określone zostały w ,,Projekcie umowy" stanowiącym załącznik nr 3 do Zapytania ofertowego. Zostanie on przekazany Zamawiającemu wraz z ofertą. 15) Ceny jednostkowe zawierają: cenę roboczogodziny, sprzętu, materiałów oraz realizacji zamówienia. 16) Oferta musi zawierać ostateczną, sumaryczną cenę obejmującą wszystkie koszty z uwzględnieniem wszystkich opłat i podatków (także podatku od towarów i usług oraz ewentualnych opustów i rabatów). 17) Wykonawca powinien przewidzieć wszystkie koszty i okoliczności, które towarzyszą lub mogą towarzyszyć wykonaniu tego zamówienia i które są konieczne dla prawidłowej realizacji tego zamówienia, z uwzględnieniem wszystkich opłat i podatków, w szczególności: a) koszty związane z realizacją robót budowlanych objętych zamówieniem; b) koszt sporządzenia dokumentacji warsztatowej, jeśli konieczność sporządzenia takiej dokumentacji wynika z projektu, specyfikacji technicznych lub zaleceń Producenta; c) koszty robót przygotowawczych, w szczególności zagospodarowania, zabezpieczenia i oznakowania terenu robót budowlanych, organizacji i utrzymania zaplecza budowy, w tym dozoru budowy i ubezpieczenia budowy; d) koszty prac demontażowych oraz koszty utylizacji materiałów pochodzących z demontażu (jeżeli dotyczy); e) koszty utrzymania terenu robót budowlanych; f) koszty zużytej wody i energii elektrycznej w czasie trwania robót; g) koszty pompowania i wszystkich robót związanych z odprowadzeniem wód gruntowych w ramach robót (jeżeli dotyczą); h) koszty związane z wydaniem decyzji administracyjnej na zajęcie pas drogowego; i) koszty wyłączeń sieci i przyłączy w celu wykonania zamówienia (jeżeli dotyczą); j) k) koszty uzgodnień, odbiorów, atestów i badań w celu wykonania zamówienia; koszty odtworzenia powierzchni biologicznie czynnej i usunięcia uszkodzonych roślin oraz posadzenia nowych roślin (jeżeli dotyczą); l) koszty zabezpieczenia terenu robót; m) koszty zapewnienia obsługi geodezyjnej i geotechnicznej podczas wykonywania robót budowlanych (jeżeli dotyczą); n) koszty wykonania dokumentacji powykonawczej i uzyskania decyzji i opinii; o) koszty wykonania rozruchu i wykonanie pomiarów zamontowanych urządzeń i instalacji; p) prace porządkowe - dokładne uprzątnięcie i oczyszczenie terenu robót; q) koszty zapewnienia obsady kierownika budowy; r) koszty zapewnienia obsady pracowników; s) wszelkie poniesione koszty związane z dojazdem, z transportem, załadunkiem i rozładunkiem; t) koszty transportu i utylizacji odpadów; u) koszty innych prac określone w Projekcie umowy oraz w dokumentacji projektowej; v) podatek VAT; w) a także ewentualne upusty i rabaty zastosowane przez Wykonawcę. 18) Wykonawca powinien wycenić w ofercie również wszelkie prace czasowe i pomocnicze niezbędne do wykonania zamówienia jak np. drogi dojazdowe, zabezpieczenie drzew itp. 19) Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich (PLN). 20) Zamawiający nie przewiduje możliwości prowadzenia rozliczeń z wykonawcą w walutach obcych. 21) Przyjęta przez Wykonawcę stawka podatku VAT musi być zgodna z obowiązującymi przepisami o podatku od towarów i usług (VAT). 22) Podana w ofercie cena musi uwzględniać wszystkie wymagania Zamawiającego określone w niniejszej specyfikacji oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należnej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. 23) Jeżeli w zaoferowanej cenie są towary, których nabycie prowadzi do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług (VAT) to Wykonawca wraz z ofertą składa o tym informację wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku - Niezłożenie przez Wykonawcę informacji będzie oznaczało, że taki obowiązek nie powstaje. 2. NEGOCJACJE TREŚCI OFERT Zasady negocjacji złożonych ofert. Zgodnie z § 6 ust. 5. Regulaminu udzielania zamówień publicznych (Zarządzenie Nr 286/2022 Wójta Gminy Michałowice z dnia 28 listopada 2022 r. w sprawie Regulaminu str. 15ZP.271.2.11.2023 udzielania zamówień publicznych) z Wykonawcami, którzy złożyli oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia sektorowego, można przeprowadzić negocjacje ceny lub innych warunków zamówienia,w celu uzyskania najkorzystniejszych warunków realizacji zamówienia publicznego, na równych warunkach, z zachowaniem zasad przejrzystości. Z przeprowadzonych negocjacji należy sporządzić protokół. Negocjacje prowadzone są z zastrzeżeniem, iż Wykonawca nie może w toku negocjacji złożyć oferty gorszej niż oferta pierwotna. 3. MODYFIKACJE TREŚCI ZAPYTANIA OFERTOWEGO I WYDŁUŻENIE TERMINU SKŁADANIA OFERT 1. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie przed upływem terminu do składania ofert zmodyfikować treść Zapytania ofertowego. Dokonaną w ten sposób modyfikację zamieści na stronie internetowej Zamawiającego pod numerem sprawy prowadzonego postępowania bądź przekaże Wykonawcom którym przesłano Zapytanie ofertowe. Zamawiający rozumie ,,uzasadniony przypadek" jako: wadę w opisie Przedmiotu zamówienia mającą wpływ na realizację Przedmiotu zamówienia, konieczność zmiany opisu przedmiotu zamówienia wynikającą ze zmniejszenia lub zwiększenia środków finansowych przeznaczonych na realizację zadania, odpowiedzi na zadane zapytania i wyjaśnienia, zmiany warunków udziału. 2. Jeżeli dokonano istotnych zmian w treści Zapytania ofertowego Zamawiający przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny na wprowadzenie zmian w ofertach. 3. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego. 4. WADIUM 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium. 2. Wadium w kwocie 20.000 zł ( słownie: piętnaście tysięcy złotych) należy wpłacić w terminie do dnia składania ofert. 3. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu należy je wpłacić na konto Zamawiającego: Gmina Michałowice, Reguły ul. Aleja Powstańców Warszawy 1, Bank Spółdzielczy w Raszynie NR KONTA: 86 8004 0002 2007 0009 0623 0002 z dopiskiem: wadium na: ,,Budowa sieci wodociągowej w ul. Parkowej i ul. Jagodowej w Pęcicach oraz w ul. Sokołowskiej w Sokołowie, w gminie Michałowice" ZP.271.2.11.2023. 4. Zamawiający informuje, iż wadium można wnieść w następujących formach: 1) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2) gwarancjach bankowych, 3) gwarancjach ubezpieczeniowych. 5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji i poręczeń, powinny być one bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, wykonywalne na terenie RP, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, 3) kwota gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zawierającego oświadczenie, iż: a) Wykonawca, którego ofertę wybrano - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano, lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub b) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie oczywistej omyłki, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Zamawiający nie dopuszcza złożenia wadium w walucie innej niż złoty polski i dotyczy to wadium składanego w każdej z możliwych form. 7. Zamawiający uzna wniesienie wadium w pieniądzu tylko wówczas jeśli przed upływem terminu składania ofert środki finansowe znajdą się na rachunku Zamawiającego. 8. Zasady zwrotu wadium: 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, któremu zostanie zwrócone po zawarciu umowy z zastrzeżeniem, że Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziałuw postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia, oświadczeń, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 3) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 4) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie wniósł wadium w określonym terminie i prawidłowej formie lub złoży wadliwe wadium. IX ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY Zamawiający żąda wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości: 5 % ceny całkowitej brutto podanej w ofercie Wykonawcy. Szczegółowe zasady wpłaty i zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy zostały określone w ,,Projekt umowy" stanowiącym załącznik nr 3 do zapytania ofertowego. X OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY 1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Zamawiający rekomenduje złożenie oferty na Formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego. 2. Oferta Wykonawcy złożona z pominięciem ,,Formularza Ofertowego" Zamawiającego musi w treści zawartych informacji odnosić się do zapisów wzoru Formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1. 3. Zamawiający informuje, iż wraz z ofertą Wykonawca składa Kosztorys ofertowy sporządzony przez Wykonawcę na podstawie Dokumentacji projektowej i Przedmiaru. 4. Oferty składane są w języku polskim. 5. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie rejestrowym, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy. 6. Oświadczenia i dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory i udostępni je Wykonawcy, muszą zostać sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz opisu kolumn i wierszy jeśli Wykonawca składa ofertę z pominięciem przygotowanych wzorów. 7. Dokumenty potwierdzające spełnienie wymogów udziału w postępowaniu należy złożyć w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 8. Zamawiający dopuszcza możliwość wspólnego ubiegania się o realizację przedmiotu zamówienia przez Wykonawców. W tej sytuacji Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu oraz podpisaniu umowy. W przypadku wspólnego ubiegania się o realizację przedmiotu zamówienia każdy z Wykonawców poświadcza za zgodność z oryginałem własne dokumenty. Poświadczenie za zgodność z oryginałem powinno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu - czytelny podpis lub imienna pieczątka osoby uprawnionej do składania oświadczeń wiedzy/woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych Wykonawcy. 9. Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się od dnia wyznaczonego na składanie ofert. XI WYBÓR NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY 1. Zamawiający w toku wyboru najkorzystniejszej oferty dokona chronologicznie następujących po sobie czynności: 1) ustali pozycję rankingową ofert zgodnie z przyjętymi kryteriami oceny ofert, 2) dokona badania ofert w zakresie: a) spełnienia warunków udziału oraz kompletności złożonych dokumentów (Zamawiający może wezwać Wykonawcę do uzupełnienia lub wyjaśnienia dokumentów potwierdzających warunki udziału, pełnomocnictw oraz żądać wyjaśnień treści złożonej oferty), b) poprawności wyliczenia ceny ofertowej oraz rażąco niskiej ceny (Zamawiający może żądać wyjaśnień treści złożonej oferty lub samodzielnie dokonać poprawienia oczywistej omyłki rachunkowej zawiadamiając o tym fakcie Wykonawcę na adres poczty elektronicznej wskazanej w złożonej ofercie), 3) dokona wyboru najkorzystniejszej oferty zgodnej z ustalonymi zasadami postępowania, spełniającej warunki udziału i kryteria wyboru, 4) oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określonego kryterium, otrzyma maksymalną ilość punktów. Pozostałym Wykonawcom, spełniającym wymagania kryterialne przypisane zostanie odpowiednio mniejsza liczba punktów, 5) w przypadku zastosowania negocjacji, o których mowa w rozdz. VIII oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określonego kryterium, po złożeniu ofert dodatkowych otrzyma maksymalną ilość punktów. Pozostałym Wykonawcom, spełniającym wymagania kryterialne przypisane zostanie odpowiednio mniejsza liczba punktów, 6) za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska największą liczbę punktów, 7) w przypadku, gdy oferta oceniona jako najkorzystniejsza podlegać będzie odrzuceniu Zamawiający dokona wyboru oferty następnej w kolejności pozycji rankingowej, 8) zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty przesyłając informacje na adres poczty elektronicznej o wyborze najkorzystniejszej oferty podając: a) nazwę i adres Wykonawcy którego ofertę wybrano, b) nazwę i adres pozostałych Wykonawców, którzy złożyli oferty, c) punktację przyznaną ofertom nieodrzuconym w toku postępowania, e) wskazanie ofert, które zostały odrzucone wraz z uzasadnieniem. 9) niezwłocznie po zawiadomieniu Wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zamieści informacje, o których mowa w pkt 8) na stronie internetowej Zamawiającego pod numerem sprawy prowadzonego postępowania (jeżeli dokumenty zamieszczone są na stronie internetowej). 2. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu. 3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wyboru oferty kolejnego Wykonawcy, jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza uchyli się od zawarcia umowy. 4. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem, a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie lub koszcie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. 5. Zamawiający informuje, iż Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych pierwotnie ofertach w niniejszym postepowaniu. Oferta dodatkowa z ceną wyższą niż pierwotnie złożona zostanie odrzucona. XII RAŻĄCO NISKA CENA 1. 2. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo wezwania Wykonawcy w zakresie wyjaśnienia zaoferowanej ceny w sytuacji jeśli cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia wraz z podatkiem VAT, a rozbieżność nie wynika z oczywistych okoliczności. Zamawiający zastrzega sobie prawo wezwania Wykonawcy w zakresie wyjaśnienia zaoferowanej ceny w sytuacji jeśli cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od średniej arytmetycznej cen złożonych ofert, a rozbieżność nie wynika z oczywistych okoliczności. Zamawiający do wyliczenia średniej bierze pod uwagę wszystkie złożone oferty nie podlegające odrzuceniu, w tym cenę oferty badanej pod kątem rażąco niskiej ceny. Jeżeli zaoferowana cena lub koszt, lub ich istotne części składowe, wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzą wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny lub kosztu, w szczególności w zakresie: 1) oszczędności metody wykonania zamówienia, wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo sprzyjających warunków wykonywania zamówienia dostępnych dla wykonawcy oryginalności, kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa do minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalanego na podstawie aktualnych przepisów prawa, 2) pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów, 3) wynikającym z przepisów prawa pracy i przepisów o zabezpieczeniu społecznym, obowiązujących w miejscu, w którym realizowane jest zamówienie, 4) wynikających z przepisów prawa ochrony środowiska, 5) powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy, 6) kosztów związanych z realizacją usług objętych zamówienie, 7) wszelkie poniesione kosztu związane z dojazdem, transportem, załadunkiem i rozładunkiem, 8) podatek VAT, 9) ewentualne upusty i rabaty zastosowane przez Wykonawcę. 5. Zamawiający nie wezwie Wykonawcy do wyjaśnień, jeśli uzna, że ta różnica wynika z oczywistych okoliczności. Zamawiający jako ,,oczywistą okoliczność" rozumie błąd w oszacowaniu wartości zamówienia. XIII PODSTAWY ODRZUCENIA OFERTY 1. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie wniósł wadium w określonym terminie i prawidłowej formie lub złoży wadliwe wadium. 2. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, gdy: 1) oferta jest niezgodna z wymaganiami określonymi w Zapytaniu Ofertowym i w pozostałych dokumentach zamówienia, 2) oferta jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów, 3) Wykonawca pomimo wezwania do uzupełnienia w terminie wskazanym w wezwaniu niezłożył: a) poprawnych dokumentów potwierdzających warunki udziału w postępowaniu (jeśli zostały wyznaczone), b) wymaganych pełnomocnictw lub/albo złożył wadliwe pełnomocnictwo/a. 4) Wykonawca pomimo wezwania do wyjaśnień w terminie wskazanym w wezwaniu niezłożył wyjaśnień w odpowiedzi na wezwanie, 5) Zamawiający uznał, iż złożone wyjaśnienia nie są wyczerpujące, nie rozwiewają wątpliwości i nie potwierdzają poprawności złożonych dokumentów w postępowaniu, 6) Wykonawca nie udzielił wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, 7) oferta zawiera błąd w obliczeniu ceny, 8) oferta nie została podpisana przez uprawnioną osobę, 9) oferta została złożona po wyznaczonym terminie, w niewłaściwym miejscu lub niewłaściwej formie, 10) oferta została złożona w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, 11) Wykonawca w okresie trzech lat od wyznaczonej daty otwarcia ofert: a) uchylił się od zawarcia umowy z Zamawiającym z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, b) nie wykonał lub nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę z Zamawiającym lub innym podmiotem, co doprowadziło do naliczenia kar umownych w wysokości co najmniej 20 % wartości zawartej umowy. XIV ZASADY POPRAWIANIA OFERT 1. Zamawiający poprawia w ofercie: a) oczywiste omyłki pisarskie, b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian treści oferty. 2. W zakresie poprawek przez Zamawiającego innych omyłek polegających na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian treści oferty, Zamawiający wyznacza Wykonawcy odpowiedni termin na wyrażenie zgody na poprawienie w ofercie omyłki lub zakwestionowanie jej poprawienia. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na poprawienie omyłki. 3. Zamawiający jako ,,omyłki nie powodujące istotnych zmian" rozumie omyłki, które nie zmieniają oferty w zakresie kryteriów oceny ofert. 4. Zamawiający poprawi omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny w następujący sposób: 1) w przypadku rozbieżności pomiędzy ceną podaną cyfrowo a słownie, jako wartość właściwa zostanie przyjęta cena podana słownie, 2) w przypadku omyłki rachunkowej za wartość prawidłową zostanie uznana kwota netto i w ten sposób Zamawiający dokona przeliczenia ceny oferty, 3) w przypadku omyłki rachunkowej w ,,Kosztorysie ofertowym" za wartość prawidłową zostanie uznana cena jednostkowa netto i w ten sposób Zamawiający dokona przeliczenia ceny oferty (jeżeli dotyczy), 4) w przypadki rozbieżności pomiędzy ceną brutto wskazaną w Formularzu ofertowym a ceną brutto wskazaną w Kosztorysie ofertowym Wykonawcy, Zamawiający uzna za prawidłową ceną brutto z Kosztorysu ofertowego, 5) w przypadki rozbieżności pomiędzy ceną netto wskazaną w Formularzu ofertowym a ceną netto wskazaną w Kosztorysie ofertowym Wykonawcy, Zamawiający uzna za prawidłową ceną netto z Kosztorysu ofertowego, 6) w przypadku nie podania przez Wykonawcę kwoty/ceny netto Zamawiający wyliczy ją na podstawie podanej przez Wykonawcę kwoty/ceny brutto i stawki podatku VAT. XV WYKLUCZENIE Z POSTĘPOWANIA 1. Z niniejszego postępowania zostanie wykluczony Wykonawca powiązany z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a Wykonawcą. Powiązania te polegać mogą w szczególności na: 1) uczestniczeniu Zamawiającego w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, 2) posiadaniu przez Zamawiającego co najmniej 10 % udziałów lub akcji, 3) pełnieniu przez Zamawiającego funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, 4) pozostawaniu Zamawiającego w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli. 2. Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania jeżeli nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, bądź nie przedłoży wymaganych dokumentów. 3. Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 1 ust. 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochroniebezpieczeństwa narodowego; (Dz. U. poz. 835). XVI UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA 1. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od realizacji przedmiotu zamówienia bez podania przyczyny. 2. Zamawiający unieważnia postępowanie jeżeli: 1) nie wpłyną oferty lub wszystkie oferty podlegają odrzuceniu, 2) gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, 3) gdy postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Dodatkowo Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli: 1) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć; 2) przepisy prawa powszechnie obowiązującego przewidujące ograniczenia, nakazy lub zakazy w związku z wystąpieniem stanu epidemii wirusa SARS-CoV-2 uniemożliwiają zrealizowanie zamówienia w całości lub w części - w takiej sytuacji wykonawcy nie będzie przysługiwało odszkodowanie za niezrealizowaną umowę. XVIII INFORMACJA PUBLICZNA Zamawiający informuje, że treść umowy, a w szczególności przedmiot umowy i wysokość wynagrodzenia, dane Wykonawcy stanowią informacje publiczną w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 wrześnie a 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, która podlega udostępnieniu w trybie przedmiotowej ustawy, jak również, iż dane o zawartej umowie publikowane są w rejestrze umów na stronie BIP Urzędu Gminy Michałowice. Uwagi: VI KRYTERIA WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY Kryterium 1: ? cena całkowita brutto - waga w %: 60 Kryterium 2: ? okres gwarancji - waga w %: 40 Sposób obliczania wartości punktowej dla Kryterium 1: Cena całkowita brutto - 60% Wartość punktowa za ww. Kryterium nr 1: OFEROWANA CENA CAŁKOWITA BRUTTO (PC) wyliczana jest według wzoru: PC = Cn/Cb x 60 PC - liczba punktów badanej oferty dla kryterium ceny brutto zamówienia Cn - najniższa cena najniższa oferowana cena brutto zamówienia spośród wszystkich ofert nie odrzuconych Cb - cena badanej oferty Przyjmuje się, że 1 % = 1 pkt i tak zostanie przeliczona liczba punktów w ww. kryterium. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Maksymalnailość uzyskanych punktów wynosi 60. Sposób obliczania wartości punktowej dla Kryterium 2: Okres gwarancji - 40% Wartość punktowa za ww. Kryterium nr 2: OKRES GWARANCJI (G) (określona przez Wykonawcę, liczona od dnia podpisania protokołu odbioru robót ) wyliczana jest według poniższej punktacji: Okres gwarancjiLiczba przyznanych punktów 36 miesięcy0 liczone od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego 48 miesięcy 20 liczone od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego 60 miesięcy 40 liczone od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego Przyjmuje się, że 1 % = 1 pkt i tak zostanie przeliczona liczba punktów w ww. kryterium. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Maksymalna ilość uzyskanych punktów wynosi 40. Przyjęcie dłuższego okresu gwarancji, w Formularzu ofertowym spowoduje, iż Wykonawca w przedmiotowym kryterium otrzyma maksymalną liczbę punktów, przewidzianą dla okresu gwarancji 60 miesięcy. Nieokreślenie okresu gwarancji w ,,Formularzu ofertowym" będzie traktowane jako deklaracja najkrótszego okresu gwarancji t.j. 36 miesięcy i w związku z tym oferta w ww. kryterium otrzyma 0 pkt. UWAGA: Zamawiający przyznaje punkty tylko za podane w tabeli okresy gwarancji. W przypadku gdy zadeklarowany okres gwarancji będzie krótszy niż 36 miesięcy oferta zostanie odrzucona jako niespełniająca wymagań. OCENA KOŃCOWA OFERTY Jest to suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria wymienionych powyżej, z dokładnością do 2 miejsc po przecinku - zgodnie z wyliczeniem i przyznaną punktacją. LP = PC + G LP - liczba punktów uzyskanych ogółem dla oferty PC - liczba punktów uzyskanych w kryterium Cena G - liczba punktów uzyskanych w kryterium Okres gwarancji Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta o najwyższej liczbie punktów. XVII Klauzula informacyjna dotycząca RODO Dane osobowe w postępowaniu pn. ,,Budowa sieci wodociągowej w ul. Parkowej i ul. Jagodowej w Pęcicach oraz w ul. Sokołowskiej w Sokołowie, w gminie Michałowice" są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Unii Europejskiej (w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zwanym dalej ,,RODO"/rozporządzenie) i aktualnie obowiązującą ustawą o ochronie danych osobowych, wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych oraz przepisami sektorowymi. W związku z prowadzonym postępowaniem, informujemy, że Administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Urząd Gminy Michałowice. W sprawach związanych z danymi osobowymi można skontaktować się z powołanym Inspektorem ochrony danych: mailowo na adres daneosobowe@michalowice.pl bądź listownie na adres korespondencyjny wskazany powyżej. Wykonawca ma prawo dostępu do swoich danych, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do sprostowania danych, prawo sprzeciwu - korzystanie z uprawnień przysługujących osobie, której dane dotyczą, realizowane jest w oparciu o zasady i przepisy rozporządzenia, ustawy o ochronie danych osobowych, KPA oraz przepisów sektorowych. Jeżeli Wykonawca uzna, że dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z wymogami prawa, ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Adres: Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych Adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. Dane osobowe Wykonawcy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia niniejszego postępowania, a następnie, jeśli to będzie miało miejsce do zawarcia i wykonania umowy. Podanie przez Wykonawcy danych jest konieczne do przeprowadzenia ww. postępowania. Podstawą prawną przetwarzania danych Oferenta jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, (tzn. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której Wykonawca jest stroną lub do podjęcia działań przed zawarciem umowy). Odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą te podmioty, którym mamy obowiązek przekazywania ich na gruncie obowiązujących przepisów prawa, w tym Urząd Skarbowy, organy kontrolne, upoważnieni pracownicy, a także podmioty świadczące na naszą rzecz usługi na podstawie podpisanych umów. Dane osobowe będą przez nas przetwarzane przez cały czas, przez który będzie trwała procedura, w razie podpisania umowy - do zakończenia realizacji, a także później tj. do czasu upływu terminu przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z umowy i w związku z realizacją obowiązku archiwizacyjnego. Kontakt: 3. Osobami uprawnionymi do kontaktowania się z Wykonawcami w zakresie zamówienia są: 1) W sprawach merytorycznych dot. przedmiotu zamówienia: a) Andrzej Łuszczyński - Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej b) Anna Kaczorowska - Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej 1) W sprawach proceduralnych (formalno-prawnych): a) Kinga Niedźwiecka-Reszczyk - Kierownik Referatu Zamówień Publicznych b) Marta Opłocka - Inspektor Referatu Zamówień Publicznych c) Marzena Sobolewska - Podinspektor Referatu Zamówień Publicznych |
© eurobudowa.pl 2004-2024