Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
559z dziś
6896z ostatnich 7 dni
25305z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Aplikacja mobilna

Konserwacja i przegląd, obsługa awaryjna

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Konserwacja i przegląd, obsługa awaryjna

Data zamieszczenia: 2025-03-07
Dane kontaktowe Zamawiającego: 34. Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie
ul. Krakowska 11b
35-111 RZESZÓW
powiat: Rzeszów
tel. 261 15 63 86
zamowienia34wog@ron.mil.pl
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZESZÓW
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. 261 15 63 86
Termin składania ofert: 2025-03-12 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
w procedurze ograniczonej
34. Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie
działając na podstawie przepisów wewnętrznych obowiązujących u Zamawiającego - informuje o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa o wartości szacunkowej nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty, o której mowa w art. 2 ust. 1, pkt. 3) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, prowadzonego w procedurze ograniczonej (2-etapowej) na:
Konserwacja i przegląd, obsługa awaryjna (bieżące naprawy, usuwanie awarii),
a także prace zlecone w zakresie systemów i urządzeń wchodzących w skład SA, SKD i TSN, oraz elementów zabezpieczenia technicznego (bram, szlabanów, tripodów, furtek, drzwi certyfikowanych) w obiektach administrowanych przez 34 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie.
(zamówienie z podziałem na 2 części)
Rozdz. III - OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiot zamówienia obejmuje usługi ochrony mienia realizowanej w formie zabezpieczenia technicznego, w szczególności polegającego na: konserwacji i przeglądzie, obsłudze awaryjnej (bieżące naprawy, usuwanie awarii) a także prace zlecone w zakresie systemów i urządzeń wchodzących w skład SA, SKD i TSN, oraz elementów zabezpieczenia technicznego (bram, szlabanów, tripodów, furtek, drzwi certyfikowanych) w obiektach administrowanych przez 34. Wojskowy Oddział Gospodarczy.
2. Przedmiot zamówienia, o którym mowa w ust. 1 podzielony został na 2 następujące części (zadania):
1) Część nr 1 (zadanie nr 1): Konserwacja i przegląd, obsługa awaryjna (bieżące naprawy, usuwanie awarii) a także prace zlecone w zakresie systemów i urządzeń wchodzących w skład SA, SKD i TSN, oraz elementów zabezpieczenia technicznego (bram, szlabanów, tripodów, furtek, drzwi certyfikowanych) w obiektach administrowanych przez 34 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie zlokalizowanych:
a) 34.Wojskowy Oddział Gospodarczy (wraz z batalionem remontowym - 4BLog), Ul. Krakowska 11B, 35-111 Rzeszów;
b) 3.Podkarpacka Brygada Obrony Terytorialnej (wraz z - Centralne Wojskowe Centrum Rekrutacji Oddział Zamiejscowy Rzeszów), Ul. Lwowska 4, 35-900 Rzeszów;
c) 1.batalion strzelców podhalańskich, Ul. Lwowska 5, 35-900 Rzeszów (wraz z PSŚB Głogów Małopolski);
d) 18 Pułk Saperów (wraz z 3 batalion inżynieryjny), 3 PBOT: 32 batalion lekkiej piechoty, 34 batalion lekkiej piechoty; 3 kompania regulacji ruchu, 34 Wojskowy Oddział Gospodarczy (GZ Nisko) i Węzeł Teleinformatyczny Nisko), Ul. Sandomierska 20, 37-400 Nisko;
e) 21.batalion dowodzenia (wraz z 149 Rejonowe Przedstawicielstwo Wojskowe), Ul. Dąbrowskiego 22, 35-036 Rzeszów;
f) 21.batalion logistyczny (wraz z 31 batalion lekkiej piechoty), Ul. Langiewicza 4, 35-021 Rzeszów;
g) Wojskowe Centrum Rekrutacji, Ul. Kościuszki 24, 38-200 Jasło;
h) Wojskowe Centrum Rekrutacji, Ul. Kościuszki 2, 37-400 Nisko;
i) Wojskowe Centrum Rekrutacji, Ul. Konopnickiej 5, 35-211 Rzeszów;
j) Wydział Żandarmerii Wojskowej, Ul. Langiewicza 4, 35-021 Rzeszów;
k) 133.kompania radiotechniczna, 36-061 Wysoka Głogowska;
l) Ekspozytura Służby Kontrwywiadu Wojskowego w Rzeszowie;
m) 21.Brygada Strzelców Podhalańskich, (wraz z Węzeł Teleinformatyczny Rzeszów), Ul. Hoffmanowej 10, 35-016 Rzeszów;
n) 33 batalion lekkiej piechoty, Ul. Kościuszki 36A, 39-200 Dębica.
2) Część nr 2 (zadanie nr 2): Konserwacja i przegląd, obsługa awaryjna (bieżące naprawy, usuwanie awarii) a także prace zlecone w zakresie systemów i urządzeń wchodzących w skład SA, SKD i TSN, oraz elementów zabezpieczenia technicznego (bram, szlabanów, tripodów, furtek, drzwi certyfikowanych) w obiektach administrowanych przez 34 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie zlokalizowanych:
a) 1.batalion czołgów, Ul. Wojska Polskiego 22, 37-710 Żurawica;
b) 5.batalion strzelców podhalańskich, Ul. 29 Listopada 1 i 2 (wraz z 20 Przemyska Brygada Obrony Terytorialnej), 37-700 Przemyśl;
c) 14.dywizjon artylerii samobieżnej (wraz z 21 dywizjon artylerii przeciwlotniczej, Węzeł Teleinformatyczny Jarosław i batalion obrony pogranicza (20 PBOT)), Ul. 3-go Maja, 37-500 Jarosław;
d) Wojskowe Centrum Rekrutacji (wraz z 20 PBOT) , Ul. Głęboka 4, 37-500 Jarosław;
e) batalion obrony pogranicza (20 PBOT) i Wojskowe Centrum Rekrutacji, Ul. Przemyska 1, 38-000 Sanok;
f) Węzeł Teleinformatyczny, Ul. 29-Listopada 2, 37-700 Przemyśl;
g) Rejonowe Warsztaty Techniczne, Ul. Wojska Polskiego 23, 37-710 Żurawica (wraz ze strzelnicą w Michałówce);
h) Placówka Żandarmerii Wojskowej, Ul. Okrzei 3, 37-700 Przemyśl;
i) 34.Wojskowy Oddział Gospodarczy (SOI Jarosław), Ul. Poniatowskiego, 37-500 Jarosław;
j) 34.Wojskowy Oddział Gospodarczy (GZ Przemyśl), Ul. Okrzei 3, 37-700 Przemyśl;
k) Ośrodek Szkolenia Górskiego Trzcianiec (wraz z Rajskie);
l) 3. batalion strzelców podhalańskich (21 BSP) Gniewczyna Łańcucka 591, 37-203;
m) batalion obrony pogranicza (20 PBOT), Ul. Piłsudskiego 31, 38-600 Lesko;
n) batalion logistyczny (20 PBOT), Ul. Słowackiego, 37-700 Przemyśl.
3. Zadania dotyczące konserwacji i przeglądów okresowych realizowane w ramach niniejszego zamówienia nie dotyczą systemów znajdujących się w lokalizacji:
1) Część nr 1 (zadanie nr 1):
a) 3.Podkarpacka Brygada Obrony Terytorialnej (wraz z Centralne Wojskowe Centrum Rekrutacji Ośrodek Zamiejscowy w Rzeszowie), Ul. Lwowska 4, 35-900 Rzeszów - w zakresie elementów zamontowanych w bud. nr 3;
b) 1.batalion strzelców podhalańskich, Ul. Lwowska 5, 35-900 Rzeszów - w zakresie urządzeń zamontowanych w garażu 58 i 59;
c) Ekspozytura Służby Kontrwywiadu Wojskowego w Rzeszowie - całości systemów;
d) 21.batalion dowodzenia (wraz z - 149 Rejonowe Przedstawicielstwo Wojskowe), Ul. Dąbrowskiego 22, 35-036 Rzeszów - w zakresie elementów zamontowanych w bud. nr 73;
e) 21.Brygada Strzelców Podhalańskich, (wraz z Węzeł Teleinformatyczny Rzeszów), Ul. Hoffmanowej 10 Rzeszów - całości systemów.
2) Część nr 2 (zadanie nr 2):
a) Budynek nr 1 (20 PBOT), Ul. Okrzei 3, 37-700 Przemyśl.

Konserwacje i przeglądy w ww. lokalizacjach realizowane będą w ramach obowiązujących osobnych umów gwarancyjnych.

4. Zamawiający przewiduje a Wykonawca wyraża zgodę na prawo opcji. Prawem opcji objęte jest świadczenie usług będących przedmiotem zamówienia:
1) w zakresie wykraczającym poza ilość roboczogodzin określonych w ramach zamówienia podstawowego;
2) w zakresie okresu wykonywania umowy - maksymalnie do 31 marca 2025 r.
5. Zamawiający najpóźniej w terminie 7 dni przed zaistnieniem potrzeby skorzystania z prawa opcji,
o którym mowa w ust. 4 pkt 1) złoży Wykonawcy pisemne oświadczenie w przedmiocie zamówienia udzielanego w ramach prawa opcji, na podstawie którego może udzielić zamówienia na maksymalną ilość roboczogodzin wskazanych w niniejszym rozdziale.
6. Zamawiający jest uprawniony według własnego wyboru do składania oświadczenia w przedmiocie zamówienia udzielanego w ramach prawa opcji kilkakrotnie albo jednokrotnie.
7. Zamawiający najpóźniej w terminie do 30 grudnia 2025 r. złoży Wykonawcy pierwsze pisemne oświadczenie w przedmiocie zamówienia udzielanego w ramach prawa opcji, na podstawie którego może udzielić zamówienia na maksymalny okres wskazany w ust. 4 pkt 2 albo na okres krótszy. W przypadku udzielenia przez Zamawiającego zamówienia w ramach prawa opcji na okres krótszy aniżeli termin maksymalny określony w ust. 4 pkt 2, Zamawiający jest uprawniony do złożenia najpóźniej w terminie 7 dni przed upływem terminu, na który zostało udzielone zamówienie w ramach prawa opcji, kolejnych oświadczeń w przedmiocie zamówienia udzielanego w ramach prawa opcji na kolejne okresy jednakże łącznie nie dłuższe niż do upływu terminu maksymalnego określonego w ust. 4 pkt 2.
8. Bez względu na to, na jaki okres zostanie Wykonawcy udzielone zamówienie w ramach prawa opcji, Wykonawcy zawsze przysługiwać będzie wynagrodzenie wyłącznie za faktycznie świadczoną usługę na podstawie przepracowanych roboczogodzin.
9. Poglądowy opis przedmiotu zamówienia dotyczący konserwacji i przeglądu:
1) konserwacja urządzeń systemów SA, SKD, TSN, wykonana będzie dwukrotnie w każdym obiekcie: po raz pierwszy - w okresie od kwietnia do czerwca 2025 r., następnie w okresie od października do grudnia 2025 r.;
2) konserwację okresową i przegląd techniczny systemów należy przeprowadzać
od poniedziałku do czwartku w godz.ch 07:30 - 15:00, piątki w godz. 7:30 - 13:00;
3) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wykaz Ilościowy urządzeń podlegających konserwacji i przeglądom w poszczególnych miejscach realizacji zadań określono w Załączniku - Wykaz ilościowy elementów systemów do konserwacji i przeglądu technicznego znajdujących się w poszczególnych obiektach (załącznik o którym mowa powyżej zostanie przekazany Wykonawcom zakwalifikowanym do II-go etapu postępowania);
4) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zostanie przekazany Wykonawcom zakwalifikowanym do II-go etapu postepowania;
10. Poglądowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie prac obsługi awaryjnej:
1) zakres obsługi awaryjnej obejmuje usuwanie:
a) uszkodzeń systemu wynikłych z przyczyn losowych (np. wyładowań atmosferycznych, przepięć w liniach energetycznych, zalania, pożarów itp.),
b) uszkodzeń zaistniałych w wyniku obsługi systemu przez osoby nieuprawnione lub niezgodnie z jego przeznaczeniem,
c) mechanicznych uszkodzeń elementów systemu alarmowego, oraz przywrócenie funkcjonalności i wymaganych parametrów systemów;
2) na realizację powyższych napraw Zamawiający przewiduje:
a) w ramach (części) zadania nr 1:
w ramach zamówienia podstawowego: do 300 (trzystu) roboczogodzin awaryjnych,
w ramach prawa opcji: do 150 (stu pięćdziesięciu) roboczogodzin,
b) w ramach (części) zadania nr 2:
w ramach zamówienia podstawowego: do 300 (trzystu) roboczogodzin awaryjnych,
w ramach prawa opcji do 150 (stu pięćdziesięciu) roboczogodzin;
3) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zostanie przekazany Wykonawcom zakwalifikowanym do II-go etapu postepowania;
11. Poglądowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie prac zleconych:
1) zakres usługi w ramach prac zleconych obejmuje:
a) demontaż urządzeń lub ich elementów, oraz, w zależności od potrzeb, wystawienie oceny stanu technicznego (przydatności do użytku),
b) demontaż i zamontowanie w innym, wskazanym przez Zamawiającego, miejscu zamontowanych /użytkowanych/ urządzeń,
c) montaż nowego elementu, urządzeń wchodzących w skład systemów ochrony technicznej wraz z dokonaniem ponownej konfiguracji elementów odbiorczych (centrale, tablice synoptyczne itp.),
d) montaż na polecenie Zamawiającego w miejsce zamontowanych uprzednio przez siebie urządzeń zastępczych, urządzeń dostarczonych przez Zamawiającego,
e) wykonanie prac projektowych wraz z dokumentacją techniczną i/lub wykonanie zestawienia potrzeb urządzeń i materiałów niezbędnych do realizacji zadań związanych
z modernizacją, rozbudową, modyfikacją, a także konfiguracją systemów celem ich dostosowania do obowiązujących dokumentów normatywnych,
2) na realizację powyższych prac Zamawiający przewiduje:
a) w ramach (części) zadania nr 1:
w ramach zamówienia podstawowego do 250 (dwustu pięćdziesięciu) roboczogodzin zleconych,
w ramach prawa opcji do 100 (stu) roboczogodzin zleconych,
b) w ramach (części) zadania nr 2:
w ramach zamówienia podstawowego: do 200 (dwustu) roboczogodzin zleconych,
w ramach prawa opcji do 100 (stu) roboczogodzin zleconych,
- które realizowane będą na polecenie Zamawiającego, za opłatą ustaloną każdorazowo przez strony umowy zgodnie ze stawką roboczogodz. zleconej określonej w ofercie. Przez roboczogodzinę zleconą należy rozumieć wykonywanie pracy przez pracownika Wykonawcy, uwzględniające ilość osób wykonujących prace. Cena ta musi uwzględniać wszelkie koszty, w tym również koszt dojazdu ekipy serwisowej i sprzętu niezbędnego do usunięcia awarii;
12. Warunki realizacji zamówienia:
1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę
lub podwykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności obejmujących konserwację, przegląd techniczny i prace serwisowe (montaż, demontaż, naprawę, itp.) a także wykonania niezbędnej dokumentacji projektowej lub dokumentacji określającej potrzeby ww. urządzeń
UWAGA:
Szczegółowy proces weryfikacji w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia zostanie przekazany Wykonawcom zakwalifikowanym do II-go etapu postepowania;
2) Konserwatorzy i serwisanci skierowani do wykonywania czynności określonych w zamówieniu, przez cały okres realizacji zadań, posiadać będą:
wpis na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego;
stosowne legitymacje kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego;
aktualne poświadczenia bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji o klauzuli dostosowanej do zakresu, w którym informacje te są niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, tj. co najmniej ,,POUFNE";
aktualne zaświadczenia o przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych;
świadectwa ukończenia kursów w zakresie instalowania i konserwacji lub projektowania systemów alarmowych.
W przypadku realizacji zadań w wyniku, których należy dokonać zmian/uaktualnień dokumentacji powykonawczej systemu, co najmniej jeden z konserwatorów, serwisantów danej grupy/zespołu posiadać będzie świadectwo ukończenia kursu w zakresie projektowania systemów alarmowych.
3) Wykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia na podstawie stosunku pracy (na pełen etat) osób w ilości zgodnie ze złożoną ofertą, jednakże w stosunku do realizacji:
a) Część nr 1 (zadanie nr 1) - nie mniej niż 4 (cztery) osoby;
b) Część nr 2 (zadanie nr 2) - nie mniej niż 4 (cztery) osoby;
- które wykonywać będą czynności określone w pkt 1) na terenie obiektów objętych poszczególnymi zadaniami. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, przez cały okres realizacji zamówienia, możliwości użycia wszystkich pracowników jednocześnie do realizacji zadań określonych w ramach zamówienia.
4) Zamawiający określa następujące priorytety realizacji czynności związanych z realizacja zamówienia:
a) usuwanie awarii - priorytet najwyższy,
b) realizacja konserwacji i przeglądów - priorytet kolejny,
c) wykonywanie prac zleconych - priorytet ostatni.
określone priorytety powodują, że w przypadkach szczególnych, kiedy wszyscy pracownicy realizujący przedmiot umowy są jednoczenie zaangażowani do realizacji zadań związanych z umową a w tym czasie wystąpi awaria zgodnie z decyzją Zamawiającego przerywają realizację czynności o niższym priorytecie i realizują w pierwszej kolejności usuwanie awarii. Po wykonaniu prac związanych z usunięciem awarii kontynuują realizację wcześniej wykonywanych prac.
5) W związku z realizacją zamówienia Wykonawca oraz jego pracownicy zobowiązani są do przestrzegania zasad ochrony informacji niejawnych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych oraz Instrukcji Bezpieczeństwa Przemysłowego, która stanowić będzie załącznik do umowy (w odniesieniu do (części) zadania nr 1 i 2 - instrukcja w zakresie upoważnienia do dostępu informacji o klauzuli POUFNE.
6) Na Wykonawcy ciąży obowiązek ochrony informacji niejawnych, do których może mieć dostęp w związku z wykonywaniem umowy zgodnie z Ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych - pod rygorem odpowiedzialności cywilnej i karnej, zgodnie z przepisami prawa. Wykonawca zobowiązuje się pod rygorem odpowiedzialności karnej zachować w tajemnicy wszelkie informacje, które mają wpływ na stan bezpieczeństwa Zamawiającego w czasie obowiązywania umowy oraz po jej rozwiązaniu. Wykonawca zobowiązuje się nie udostępniać osobom trzecim danych związanych z działalnością merytoryczną Zamawiającego.
13. Zamawiający dopuszcza podwykonawstwo w realizacji zamówienia pod warunkiem spełnienia wymogów wynikających z treści postanowień niniejszego ogłoszenia.
14. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do poinformowania podwykonawców
o ciążących na nich obowiązku ochrony informacji niejawnych, które uzyskali
w trakcie postępowania.
Specyfikację Warunków Zamówienia wraz z załącznikami (w szczególności Opis przedmiotu zamówienia, projektowane postanowienia umowy) Zamawiający przekaże niepodlegających odrzuceniu Wykonawcom zakwalifikowanym do II-go etapu postępowania (składanie ofert) po spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

CPV: 50600000-1, 35121700-5

Dokument nr: ZO/14/2025

Otwarcie ofert: 15. Proces otwarcia i weryfikacji wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu nastąpi bez udziału Wykonawców.

Składanie ofert:
12. Wniosek można również złożyć osobiście w Kancelarii Jawnej 34. Wojskowego Oddziału Gospodarczego w Rzeszowie, Ul. Krakowska 11B, 35-111 Rzeszów, (budynek 12 pokój nr 1)
Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowanie wraz z załącznikami należy złożyć do dnia 12.03.2025 r. do godz. 10:30.

Miejsce i termin realizacji:
Rozdz. VII - TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
1. Zamówienie (wszystkie jego części) realizowane będzie od dnia podpisania Umowy do dnia 31 grudnia 2025 roku, z zastrzeżeniem możliwości realizacji prawa opcji (o którym mowa w Rozdz. III ust. 4 pkt 2 Ogłoszenia o zamówieniu) w terminie do dnia 31 marca 2026 r.

Wymagania:
Rozdz. I - INFORMACJE WPROWADZAJACE
1. Postępowanie o udzielenie przedmiotowego zamówienia prowadzone jest bez stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych - zw. dalej ustawą Pzp. Jeżeli w jakimkolwiek miejscu niniejszej ogłoszenia Zamawiający odwołuje się do instytucji Pzp bądź przepisów ustawy Pzp należy mieć na uwadze, że w takim przypadku, ich zastosowanie nie będzie równoznaczne z udzieleniem niniejszego zamówienia w rozumieniu przepisów ustawy Pzp.
2. Do czynności podejmowanych przez Zamawiającego i Wykonawców w postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia stosuje się postanowienia niniejszego ogłoszenia o zamówieniu i specyfikacji warunków zamówienia, która zostanie przekazana wraz z zaproszeniem do składania ofert Wykonawcom zakwalifikowanym do II etapu postępowania, a w sprawach w nich nieuregulowanych - przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
3. Oznaczenie postępowania: postępowanie posiada znak sprawy: ZO/14/2025. Wykonawcy powinni, we wszelkich kontaktach z Zamawiającym, powoływać się na wyżej wskazane oznaczenie.
4. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
Rozdz. IV - INFORMACJE DODATKOWE
1. Zamawiający dopuszcza możliwość składanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w zakresie części nr 1, części nr 2 jak i na wszystkie (dwie) części łącznie.
2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
3. Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.
4. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
5. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
6. Zamawiający nie przewiduje złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych oraz dołączenia katalogów elektronicznych do oferty, o których mowa w art. 93 ustawy Pzp.
7. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń z Wykonawcą w walutach obcych. Rozliczenia prowadzone będą wyłącznie w złotych polskich.
8. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, za wyjątkiem przewidzianych w ustawie Pzp.
9. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówienia z wolnej ręki.
Rozdz. V - PODWYKONAWCY
1. Zamawiający dopuszcza podwykonawstwo w realizacji zamówienia pod warunkiem spełnienia wymogów wynikających z treści postanowień niniejszego ogłoszenia.
2. W przypadku powierzenia wykonania zamówienia podwykonawcy Wykonawca zobowiązany jest do:
1) wskazania w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzone zostanie podwykonawcom oraz podania nazw podwykonawców wraz
z przedmiotem umów o podwykonawstwo, dla których są oni proponowani;
2) niezwłocznego informowania o wszelkich zmianach dotyczących podwykonawców, które wystąpią w trakcie wykonywania zamówienia.
3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, zobowiązany jest wykazać, że nie zachodzą wobec tego podwykonawcy podstawy wykluczenia.
4. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do poinformowania podwykonawców
o ciążących na nich obowiązku ochrony informacji niejawnych, które uzyskali
w trakcie postępowania.
Rozdz. VI - WYKONAWCY WSPÓLNIE UBIEGAJĄCY SIĘ O ZAMÓWIENIE
1. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań przedmiotu zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (Konsorcjum / wspólnicy spółki cywilnej):
1) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
2) muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia - fakt ustanowienia pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów - wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem;
3) pełnomocnictwo powinno jednoznacznie wskazywać dane pełnomocnika i czynności jakie w postępowaniu ma prawo wykonywać pełnomocnik.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienia przez Wykonawców, należy złożyć oświadczenie, o którym mowa w Rozdz. XI ust. 1 pkt 5) przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie stanowiące załącznik nr 5A / 5B do Ogłoszenia, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
5. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu musi być podpisany w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Rozdz. VIII - WIZJA LOKALNA
1. Zamawiający nie przewiduje możliwości przeprowadzenia wizji lokalnej.
Rozdz. IX - PODSTAWY WYKLUCZENIA
1. Z postępowania o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego Zamawiający wykluczy Wykonawcę:
1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych,
d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego po-chodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769),
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,
h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1;
3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
5) jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o do-puszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;
6) jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1 ustawy Pzp, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
7) w stosunku, do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury;
8) jeżeli występuje konflikt interesów w rozumieniu art. 56 ust. 2, którego nie można skutecznie wyeliminować w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy;
9) który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych podmiotowych środków dowodowych;
10) który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
2. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawcy:
1) Nie podlegają wykluczeniu, w okolicznościach, o których mowa w art. 7 ust.1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 poz.835) tj.: z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający wykluczy również:
a) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka,
o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r.
b) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym
w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona
w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ; ww. ustawy
z dnia 13 kwietnia 2022r.
c) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r.
Rozdz. X - WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ KRYTERIA SELEKCJI
1. O udzielenie przedmiotowego zamówienia ubiegać mogą się Wykonawcy, którzy:
1) Spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego dotyczące kompetencji i uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej oraz zdolności technicznej i zawodowej. Warunek w powyższym zakresie uznany zostanie za spełniony jeżeli Wykonawca ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia, na etapie składania Wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wykaże, że:
a) W przypadku ubiegania się o udzielenie zamówienia na część nr 1 i/lub nr 2 prowadzi koncesjonowaną działalność gospodarczą w zakresie usług ochrony osób i mienia
w formie zabezpieczenia technicznego, o której mowa w ustawie z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia;
b) W przypadku ubiegania się o udzielenie zamówienia na część nr 1 i/lub część nr 2 posiada zdolność do ochrony informacji niejawnych o klauzuli co najmniej POUFNE lub wyższej, zgodnie z art. 54 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych;
c) W przypadku ubiegania się o udzielenie zamówienia na część nr 1 i/lub część nr 2 posiadają wymagane doświadczenie w zakresie przedmiotowego zamówienia;
d) W przypadku ubiegania się o udzielenie zamówienia na część nr 1 i/lub część nr 2 dysponują wykwalifikowanym potencjałem osobowym;
2) Spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego dotyczące zdolności technicznej i zawodowej, o których mowa w ust. 1 pkt 1) lit. c:
a) Warunek w powyższym zakresie zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia na część nr 1 i/lub nr 2 wykaże, że:
w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania Wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w sposób należyty w tym okresie, wykonał a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje w sposób należyty, co najmniej 2 usługi odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości nie mniejszej niż 150 000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy 00/100) brutto każda.

UWAGA I:
Zamawiający dokonując oceny spełniania warunków będzie brał pod uwagę wyłącznie wartość usług zrealizowanych. W tym celu Wykonawca w przypadku usług realizowanych (nadal trwających) winien oprócz wartości całej usługi określić także wartość usługi zrealizowanej najpóźniej do dnia, w którym upływa termin składania Wniosków.

UWAGA II:
za usługę odpowiadającą swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia należy rozumieć usługę zrealizowaną w ramach jednej umowy, która swym zakresem obejmuje konserwację i naprawę systemów alarmowych w obiektach związanych z bezpieczeństwem państwa, obronnością, użyteczności publicznej na wartość co najmniej 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy 00/100) brutto każda.

UWAGA III:
Nie dopuszcza się sumowania wartości usług zrealizowanych w ramach kilku umów w celu uzyskania progu wartościowego wyznaczonego przez Zamawiającego.

UWAGA IV:
W przypadku Wykonawcy składającego Wniosek w zakresie więcej niż jednej części przedmiotu zamówienia, ocena spełniania warunku będzie dokonywana dla każdej z części przedmiotu zamówienia z osobna. Dla każdej części przedmiotu zamówienia możliwe jest przedstawienie tych samych usług, o ile odpowiadają one wymogom postawionym przez Zamawiającego.

3) Spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego dotyczące zdolności technicznej i zawodowej, o których mowa w ust. 1 pkt 1) lit. d:
a) Warunek w powyższym zakresie zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia na część nr 1 i/lub nr 2 wykaże, że:
dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 4 osobami, które skieruje do realizacji części nr 1 zamówienia i/lub części nr 2 zamówienia, odpowiedzialnymi za świadczenie usług spełniającymi następujące wymagania (każda):
zatrudnienie na podstawie stosunku pracy;
wpis na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego;
stosowne legitymacje kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego;
aktualne poświadczenia bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji o klauzuli dostosowanej do zakresu, w którym informacje te są niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, tj. co najmniej ,,POUFNE";
aktualne zaświadczenia o przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych;
świadectwa ukończenia kursów w zakresie instalowania i konserwacji lub projektowania systemów alarmowych z zastrzeżeniem poniższej uwagi:

UWAGA:
Świadectwo ukończenia kursów w zakresie projektowania systemów alarmowych wymagane jest dla min. 1 osoby skierowanej do realizacji części nr 1 zamówienia, pozostałe skierowane osoby nie muszą posiadać takich uprawnień.

UWAGI WSPÓLNE DO WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU W ZAKRESIE ZDOLNOŚCI ZAWODOWEJ:
1. Jeżeli Wykonawca ubiega się o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w zakresie więcej niż jednej części zamówienia, dopuszczalne jest, aby na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu w zakresie jednej części zamówienia Wykonawca wykazał usługi i załączył dowody potwierdzające należytość wykonania tychże usług, które to wykazał potwierdzając spełnienie warunków udziału w postępowaniu w innej części.
Przykładowo: Jeżeli Wykonawca ubiega się o udzielenie zamówienia na więcej niż jedną część i np. w zakresie części nr 1 wykazuje się zrealizowaniem, w okresie ostatnich pięciu lat 2 (dwoma) należycie zrealizowanymi usługami odpowiadającymi swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia każda o wartości 150 tys. zł brutto, to tymi samymi usługami może potwierdzić spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie drugiej części zamówienia.
2. Wykonawca, który ubiega się o udzielenie zamówienia na więcej niż jedną część, wykazując dysponowanie osobami skierowanymi do realizacji zamówienia odpowiedzialnymi za świadczenie usług nie może ,,posługiwać się" tymi samymi osobami - Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania różnymi osobami dla poszczególnych części zamówienia, o udzielenie których ubiega się (na potwierdzenie przedmiotowego warunku osoby nie mogą się powtarzać w poszczególnych częściach zamówienia) - co odzwierciedlenie powinno znaleźć w składanych Wykazach - w zakresie części nr 1 i 2 wraz z ofertą,
Przykładowo: Jeżeli Wykonawca ubiega się o udzielenie zamówienia na część nr 1 i część nr 2 i na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu w zakresie części numer 1 oświadcza, ze dysponuje i skieruje do realizacji zamówienia osoby A, B, C, D to na potwierdzenie spełnienia warunku działu w postępowaniu w zakresie części nr 2, nie może ,,posłużyć się" i skierować do realizacji zamówienia również osoby A, B, C, D - musi wskazać (oświadczyć), że dysponuje i skieruje do realizacji zamówienia osoby inne (E, F, G, H).

Osoby posiadające kwalifikacje zawodowe do projektowania systemów alarmowych skierowane do realizacji poszczególnych części zamówienia również nie mogą być tymi samymi osobami.

2. Kryteria selekcji do II etapu postępowania:
1) Zamawiający po dokonaniu oceny Wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu zakwalifikuje do II etapu (zaprosi do składania ofert), w zakresie każdej części zamówienia zaprosi odrębnie po 5 (pięciu) Wykonawców spełniających wszystkie warunki udziału
w postępowaniu określone przez Zamawiającego.
2) Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają wszystkie postawione przez Zamawiającego minimalne warunki udziału w postępowaniu będzie mniejsza niż 5 Zamawiający zaprosi wszystkich Wykonawców, jeżeli zaś liczba ta będzie większa niż 5, Zamawiający zaprosi do składania ofert tych Wykonawców, którzy otrzymają najwyższe oceny spełnienia warunków w podanym w pkt. 3 kryterium kwalifikacyjnym.
3) Zamawiający sklasyfikuje Wykonawców spełniających wszystkie postawione przez Zamawiającego minimalne warunki udziału w postępowaniu wg liczby należycie zrealizowanych usług, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania Wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - polegających na konserwacji i naprawie systemów alarmowych o wartości
a) 150.000,00 zł brutto (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) - w przypadku dokonywania kwalifikacji w zakresie części nr 1 zamówienia na podstawie Wykazu Usług wg wzoru określonego w załączniku nr 2A do Ogłoszenia;
b) 150.000,00 zł brutto (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) - w przypadku dokonywania kwalifikacji w zakresie części nr 2 zamówienia na podstawie Wykazu Usług wg wzoru określonego w załączniku nr 2B do Ogłoszenia;
UWAGA:
W przypadku ubiegania się o udzielenie zamówienia na więcej niż jedną część, Wykonawca przedkładając Wykaz usług dla dokonania oceny punktowej w kryterium kwalifikacyjnym na te części zamówienia, o udzielenie których się ubiega, może ,,posłużyć się" tymi samymi usługami, po spełnieniu minimalnych wymogów w zakresie progów kwotowych dla poszczególnych części zamówienia. Patrz również UWAGI WSPÓLNE DO WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU W ZAKRESIE ZDOLNOŚCI ZAWODOWEJ.
3. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi w oparciu o dokumenty określone
jako ,,spełnia/nie spełnia".
4. Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania na skutek:
1) Niespełnienia przez niego warunków udziału w postępowaniu;
2) Niewykazania przez niego braku podstaw do wykluczenia.
5. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania.
Rozdz. XI - DOKUMENTY WYMAGANE NA POTWIERDZENIE SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIU WYKLUCZENIU
1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający żąda złożenia wraz z Wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, następujących dokumentów:

1) Na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdz. X ust. 1 pkt 1 lit. a) Zamawiający wymaga złożenia:
Aktualnej na dzień składania Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia w formie zabezpieczenia technicznego, o której mowa w ustawie z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia wydanej przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, określającej zakres i formę jej prowadzenia.
UWAGA:
W przypadku Wniosku składanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum, spółka cywilna), Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z partnerów konsorcjum / wspólnik spółki cywilnej wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu Oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5A i/lub załącznik nr 5B do Ogłoszenia o zamówieniu w zależności od części, o którą ubiegać się będzie Wykonawca.
2) Na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdz. X ust. 1 pkt 1 lit. b) Zamawiający wymaga złożenia:
a) aktualnego świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego, wydawanego przez ABW albo SKW po przeprowadzeniu postępowania bezpieczeństwa przemysłowego o klauzuli co najmniej POUFNE trzeciego stopnia, zgodnie z art. 54 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych;
UWAGA:
W przypadku Wniosku składanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum, spółka cywilna), wymóg złożenia Świadectwa Bezpieczeństwa Przemysłowego III (trzeciego) stopnia potwierdzające zdolność do ochrony informacji niejawnych o klauzuli ,,POUFNE" lub wyższej dotyczy co najmniej jednego partnera konsorcjum/ wspólnika spółki cywilnej, tj. tego którego pracownicy będą upoważnieni do dostępu i przetwarzania informacji o charakterze niejawnym o klauzuli POUFNE.

3) Na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdz. X ust. 1 pkt 1 lit. c) Zamawiający wymaga złożenia wraz z Wnioskiem:
a) Wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania Wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania Wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Wzór Wykazu stanowi Załącznik nr 2A lub/i 2B do Ogłoszenia - w zależności od części zamówienia, o udzielenie których Wykonawca będzie się ubiegać

UWAGA:
W przypadku Wniosku składanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum, spółka cywilna), wystarczającym jest aby Wykaz usług, o którym mowa w pkt 3) lit. a) powyżej złożony został w imieniu wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia przez jednego z partnera konsorcjum/ wspólnika spółki cywilnej.

4) Na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa: w Rozdz. III ust. 1 pkt 1 lit. d) Zamawiający wymaga złożenia:
a) Oświadczenia o dysponowaniu potencjałem osobowym skierowanym przez Wykonawcę do realizacji zamówienia odpowiedzialnym za świadczenie usług, spełniającym wszystkie wymagania i warunki, o których mowa w niniejszym ogłoszeniu. Wzór Oświadczenia stanowi Załącznik nr 3A lub/i 3B do Ogłoszenia - w zależności od części zamówienia, o udzielenie których Wykonawca ubiega się.
UWAGA I:
W przypadku Wniosku składanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum, spółka cywilna) wymóg złożenia dokumentu, o którym mowa w pkt 4 lit. a) dotyczy jednego z partnerów konsorcjum/ wspólników spółki cywilnej (dokument złożony przez jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia traktowany jest jak dokument złożony łącznie przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia).
UWAGA II:
Wykonawca ubiegając się o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w zakresie części nr 1 i 2, w pierwszym jego etapie na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej w zakresie dysponowania potencjałem osobowym składa jedynie oświadczenie wg wzoru określonego w załączniku nr 3A i/lub 3B do Ogłoszenia - w zależności od części zamówienia, o udzielenie których Wykonawca ubiega się. W przypadku pozytywnej weryfikacji Wniosku i zakwalifikowania się do II etapu postępowania Wykonawca zobowiązany będzie do złożenia wraz z ofertą szczegółowego Wykazu lub Wykazów osób, które stanowić będą integralną część oferty - jej treść.
5) Na potwierdzenie braku postaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w Rozdz. IX ust. 1, ust. 2 Zamawiający wymaga złożenia:
a) pisemnego Oświadczenia, że wobec Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia nie zachodzą podstawy do wykluczenia w okolicznościach, o których mowa w Rozdziale IX ust. 1 pkt 1)-6) oraz ust. 2 Ogłoszenia o zamówieniu. Wzór Oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do Ogłoszenia.
b) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. Dokument, o którym mowa powyżej powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (patrz. Rozdz. IX ust. 1 pkt 7) Ogłoszenia o Zamówieniu).
UWAGA I:
Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa powyżej (ust. 1 pkt 5, lit b), jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest w treści wniosku wskazać Zamawiającemu adresy internetowe (link do strony internetowej z ogólnodostępnymi i bezpłatnymi bazami danych), gdzie Zamawiający może pobrać samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę dokumenty.
UWAGA II:
W przypadku wniosku składanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum, spółka cywilna), wymóg złożenia dokumentów, o którym mowa w pkt 5) dotyczy każdego partnera konsorcjum/ wspólnika spółki cywilnej.
2. W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie dopuszcza, aby Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia, celem wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, powoływał się na zasoby podmiotu udostępniającego zasoby w zakresie wykazywanego doświadczenia.
3. Wszelkie Oświadczenia (w tym Wykazy), o których mowa w ogłoszeniu, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
4. W toku postępowania Zamawiający wzywa do złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, dokumentów składanych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub niepodlegania wykluczenia jak i innych dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę (np. pełnomocnictwo), chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
Rozdz. XI - INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONACAMI, MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT
1. Wykonawca może złożyć, w formie pisemnej, tylko jeden Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (załącznik nr 1 do Ogłoszenia). Nie dopuszcza się możliwości złożenia Wniosku przy pomocy środków komunikacji elektronicznej (poczta elektroniczna, faks).
2. W niniejszym postępowaniu wszelkie wnioski, zapytania, wyjaśnienia, zawiadomienia oraz inne informacje będą przekazywane za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe, osobiście, za pośrednictwem posłańca lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną z zastrzeżeniem ust. 3. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują wnioski, zapytania, wyjaśnienia, zawiadomienia oraz inne informacje przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę domniemywa się, iż pismo wysłane przez Zamawiającego na adres mailowy podany przez Wykonawcę, zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z treścią przekazanego pisma, po wydrukowaniu komunikatu poczty elektronicznej o dostarczeniu informacji lub raportu faksu.
3. Forma pisemna zastrzeżona jest w szczególności dla składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z załącznikami.
4. Wykonawca może przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu zmienić lub wycofać wniosek. W tym celu Wykonawca zobowiązany jest złożyć nowy wniosek w formie pisemnej (przy użyciu nośnika pisma nie ulegającego usunięciu bez pozostawienia śladów), w języku polskim, pismem czytelnym, a także z odrębnym pismem przedłożyć oświadczenie o wycofaniu uprzednio złożonego wniosku.
5. Wraz z Wnioskiem powinny być złożone:

1) dokumenty wymagane postanowieniami Ogłoszenia;
2) pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeżeli dotyczy), ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu (złożenie Wniosku, Oferty) albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy;
3) pełnomocnictwo do podpisania Wniosku względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z Wnioskiem, jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy.
Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej w drodze czynności notarialnej w rozumieniu ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie.
6. Wniosek powinien być podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy;
7. Wniosek powinien być sporządzony w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. Każdy dokument składający się na wniosek powinien być czytelny;
8. Każdy dokument składany wraz z Wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu sporządzony w innym języku niż język polski powinien być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski;
9. Każda poprawka w treści Wniosku, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, itd. powinno być podpisane przez Wykonawcę, w przeciwnym razie nie będzie uwzględnione;
10. Wniosek oraz pozostałe oświadczenia i dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie formularzy, powinny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści; zaleca się złożenie Wniosku jak i załączników, na formularzach przygotowanych przez Zamawiającego; wzór Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wraz z załącznikami jest dostępny na stronie internetowej pod adresem https://34wog.wp.mil.pl/bip/zamowienia-publiczne/
11. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia (załącznik nr 1 do Ogłoszenia) wraz z załącznikami należy umieścić w zamkniętym opakowaniu, uniemożliwiającym odczytanie jego zawartości bez uszkodzenia tego opakowania; Opakowanie powinno być oznaczone nazwą (firmą) i adresem Wykonawcy i zaadresowane następująco:
34. Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie
ul. Krakowska 11B
35-111 Rzeszów
- SEKCJA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH -
Zaleca się, by oznakowanie oferty było następujące:
UWAGA: Miejsce składania Wniosków (tj. Kancelaria Jawna) znajduje się na terenie 34 Wojskowego Oddziału Gospodarczego w Rzeszowie w budynku nr 12 w pok. nr 1, gdzie obowiązuje system przepustek wydawanych w Biurze Przepustek przy bramie głównej, po okazaniu dokumentu tożsamości. Składając Wniosek należy uwzględnić czas na otrzymanie przepustki i dotarcia do kancelarii. Za moment złożenia Wniosku uznaje się czas jego zarejestrowania w Kancelarii Jawnej!
13. Wykonawca może przez upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu zmienić lub wycofać wniosek. W tym celu Wykonawca zobowiązany jest złożyć nowy wniosek w formie pisemnej (przy użyciu nośnika pisma nie ulegającego usunięciu bez pozostawienia śladów), w języku polskim, pismem czytelnym a także odrębnym pismem przedłożyć oświadczenie o wycofaniu uprzednio złożonego wniosku.
16. Zamawiający nie udostępni informacji o złożonych wnioskach na stronie internetowej prowadzonego postępowania https://34wog.wp.mil.pl/bip/zamowienia-publiczne/
17. W przypadku zakwalifikowania Wykonawców do II-go etapu postępowania (składanie ofert) zaproszenie do składania ofert zostanie wysłane, po pozytywnej weryfikacji złożonych dokumentów, na adres e-mail określony we Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
18. Wykonawca może nie ujawniać informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania Wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
19. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z zapytaniem lub wnioskiem o wyjaśnienie treści ogłoszenia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, chyba że zapytanie lub wniosek o wyjaśnienie treści ogłoszenia jest bezzasadny, nieistotny lub wpłynął w terminie uniemożliwiającym udzielenie odpowiedzi.
20. Treść pytań oraz udzielone odpowiedzi zostaną udostępnione na stronie internetowej pod adresem https://34wog.wp.mil.pl/bip/zamowienia-publiczne/ w zakładce dotyczącej przedmiotowego postępowania.
21. Wykonawca w swojej ofercie, dla spełnienia wymagań, powinien wskazać swój adres
e-mailowy, jak również adres do korespondencji.
22. Wszelkie wnioski, zapytania, wyjaśnienia, zawiadomienia oraz inne informacje przekazywane przez Wykonawcę powinny być podpisane przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy albo przez osobę umocowaną i zgodnie z wyborem Wykonawcy przesłane:
1) pocztą elektroniczną - na adres e-mailowy: zamowienia34wog@ron.mil.pl - dokumenty powinny być zeskanowane do formatu PDF lub JPEG po ich podpisaniu przez uprawnioną osobę;
2) pisemnie na adres: 34 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie, SEKCJA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH, ul. Krakowska 11b (budynek 12, pok. nr 8), 35-111 Rzeszów.
23. Wykonawcy kierujący korespondencję do Zamawiającego powinni powoływać się na numer referencyjny postępowania (ZO/14/2025).
24. W sytuacjach tego wymagających komunikacja z Wykonawcami będzie prowadzona również poprzez zamieszczanie istotnych informacji dotyczących postępowania na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem: https://34wog.wp.mil.pl/bip/zamowienia-publiczne/
25. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekazuje Wykonawcom bez ujawniania źródła zapytania.
26. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego za pomocą poczty elektronicznej Wykonawca winien posługiwać się nazwą i numerem postępowania.

29. Nie przewiduje się zebrania wszystkich Wykonawców.
Rozdz. XII - POZOSTAŁE INFORMACJE ZWIĄZANE Z PROWADZONYM POSTĘPOWANIEM
1. Złożenie oferty w II etapie postępowania nie będzie wymagało zabezpieczenia jej wadium.
2. Zamawiający nie będzie wymagał od Wykonawcy wybranego do realizacji zamówienia wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
3. Nie przewiduje się zebrania wszystkich Wykonawców.
4. Zmiana umowy będzie możliwa jedynie w szczególnie uzasadnionych okolicznościach i na warunkach określonych w dokumentach, które Wykonawcy otrzymają wraz z zaproszeniem do składania ofert.
5. Zamawiający nie dopuści możliwości składania ofert wariantowych.
6. Nie przewiduje się zawarcia umowy ramowej i ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
7. Zamawiający unieważni postępowanie (dotyczy I-go oraz II-go etapu) jeżeli:
1) nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od Wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu (I etap) albo nie wpłynęła żadna oferta (II etap);
2) wszystkie złożone wnioski o dopuszczeniu do udziału w postępowania (I etap) albo wszystkie oferty podlegają odrzuceniu (II etap);
3) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że dalsze prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego;
4) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia.

Uwagi:
Rozdz. VIII OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH - KLAUZULA INFORMACYJNA:
1. W związku z wprowadzeniem do krajowego porządku prawnego postanowień Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO, informuje się, iż na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem: https://34wog.wp.mil.pl/pozostae-2017-01-16-v/ochrona-danych-osobowych-2018-10-01-f/klauzule-informacyjne-2019-07-31-q/ zawarto stosowną klauzulę informacyjną dla osób fizycznych przystępujących i biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
2. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia powinni zapoznać się treścią przedmiotowej klauzuli jak również respektować zawarte w niej postanowienia i zasady.

Kontakt:
27. Osoby uprawnione do kontaktu z Wykonawcami:
1) sprawy merytoryczne: p. Andrzej DARZYCKI.
2) sprawy proceduralne: p. Piotr LEJKO.
28. Telefonicznych wyjaśnień i odpowiedzi nie udziela się.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2025

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.