Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Prace konserwatorsko-restauratorskie i budowlane zabytkowego budynku kościoła |
Data zamieszczenia: | 2024-02-21 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Rzymskokatolicka Parafia Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski w Farynach Faryny 56 12-114 Rozogi powiat: szczycieński tel. 453 452 190 ks.bartlomiej@gmail.com |
Województwo: | warmińsko-mazurskie |
Miasto: | Rozogi |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 453 452 190 |
Termin składania ofert: | 2024-04-02 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
NAZWA ZAMÓWIENIA ,,Renowacja Kościoła Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski w Farynach", dofinansowanego z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków nr RPOZ/2022/4897/PolskiLad, na podstawie wniosku o dofinansowanie złożonego przez Gminę Rozogi. Opis zamówienia Zamówienie obejmuje prace konserwatorsko-restauratorskie i budowlane zabytkowego budynku kościoła w miejscowości Faryny, na nakłady konieczne, określone w art. 77 ustawy o ochronie zabytków, na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, o którym mowa w art. 8 ustawy o ochronie zabytków, lub znajdującym się w ewidencji zabytków, wskazanych w art. 22 ustawy o ochronie zabytków. Lokalizacja obiektu: Kościół Rzymskokatolicki pw. Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski w Farynach znajduje się w miejscowości Faryny, 12-114 Rozogi, woj. warmińsko-mazurskie, Powiat Szczycieński, działka ew. nr 134, obręb Faryny VII. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 1. Przedmiot zamówienia obejmuje renowację zabytkowego Kościoła NMP Królowej Polski w Farynach, na działce nr 134. Kościół jest budynkiem drewnianym, liczącym ponad 100 lat. Prace renowacyjne są niezbędne do wykonania aby uchronić budynek przed trwałą degradacją. Obecnie budynek posiada nieszczelny dach, na powierzchniach ścian występują liczne ubytki, co powoduje, ze kościół nie ma odpowiednich warunków do pełnienia swojej funkcji. Zakres robót: wymiana zewnętrznej elewacji drewnianej, wymiana poszycia dachowego, wzmocnienie drewnianej konstrukcji dachu, wymiana drzwi wejściowych - 3 szt. Szczegółowy zakres robót określony został w Przedmiarze robót - załącznik do Zapytania ofertowego. 2. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z: 1) Przedmiarem robót i uzgodnieniami - Zalecenia konserwatorskie Warmińsko- Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Badania konserwatorskie - stanowiących załączniki do niniejszego Zapytania. 2) warunkami wynikającymi z obowiązujących przepisów technicznych i prawa budowlanego; 3) wymaganiami wynikającymi z ustawy Prawo budowlane, ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, obowiązujących Polskich Norm i aprobat technicznych; 4) zasadami rzetelnej wiedzy technicznej. 3. Zamawiający wymaga przeprowadzenia wizji lokalnej obiektu objętego zamówieniem, przed złożeniem oferty w ramach niniejszego postepowania. W celu przeprowadzenia obowiązkowej wizji lokalnej prosimy o kontakt z Zamawiającym e-mail: ks.bartlomiej@gmail.com, do wiadomości: projekty@rozogi.pl tel. 453 452 190. 4. Okres gwarancji. Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia min. 36 miesięcy gwarancji i rękojmi za wady na wykonane roboty budowlane, objęte niniejszym zamówieniem. 5. Odbiór robót ostateczny dokonywany będzie przez przedstawicieli Zamawiającego przy udziale Wykonawcy. 6. Zamawiający dopuszcza powierzenie części zamówienia podwykonawcom. CPV: 45453000-7, 45000000-7, 45261900-3, 45223200-8, 45422000-1 Składanie ofert: XII. TERMIN, SPOSÓB I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT 1. TERMIN SKŁADANIA ofert do dnia 02.04.2024 r. do godz. 10:00 2. Dopuszcza się złożenie oferty: a) W formie papierowej za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście. 3. Miejsce składania ofert: siedziba Zamawiającego - Rzymskokatolicka Parafia Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski w Farynach Faryny 56 12-114 Rozogi 4. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. 5. Zamawiający nie zwraca przesłanych ofert. Miejsce i termin realizacji: TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA Zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia: 11 miesięcy od dnia podpisania umowy z Wykonawcą. Termin podpisania umowy z wykonawcą: niezwłocznie po otrzymaniu promesy inwestycyjnej z Banku Gospodarstwa Krajowego przez Gminę Rozogi Termin rozpoczęcia realizacji zamówienia: po podpisaniu umowy na wykonanie robót. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie tylko w uzasadnionych okolicznościach. IX. MIEJSCE REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Kościół Rzymskokatolicki pw. Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski w Farynach Faryny 56, 12-114 Rozogi, działka ew. nr 134, obręb Faryny. Wymagania: SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA Zapytanie ofertowe zostało opublikowane na stronie internetowej Gminy Rozogi: https://rozogi.pl/ V. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA 1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, na podstawie Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 2. Do niniejszego Zapytania ofertowego nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.). 3. Postępowanie prowadzone jest na podstawie Uchwały Nr LXII/380/23 rady Gminy Rozogi z dnia 27 grudnia 2023 r. w sprawie przyznania dotacji celowej w 2024 roku na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków Rzymskokatolickiej Parafii NMP Królowej Polski w Farynach. 4. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO). Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w Klauzuli informacyjnej RODO stanowiącej załącznik nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego. 5. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.) i Prawo budowlane (Dz.U.2023.682 z późn. zm.). X. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy: a) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - na podstawie złożonego oświadczenia zawartego w treści oferty. b) Posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonania niniejszego zamówienia - na podstawie złożonego oświadczenia zawartego w treści oferty. c) Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - na podstawie złożonego oświadczenia zawartego w treści oferty. d) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia we wskazanych terminach - na podstawie złożonego oświadczenia zawartego w treści oferty. e) Zagwarantują, że okres gwarancji i rękojmi za wady dla przedmiotu zamówienia wyniesie min. 36 miesięcy od dnia odbioru końcowego - na podstawie złożonego oświadczenia zawartego w treści oferty. f) Wykażą, że przed upływem terminu składania ofert wykonali należycie dwa zadania robót budowlanych na obiekcie zabytkowym wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków, na kwotę minimum 200 000,00 zł brutto. Warunek uznaje się za spełniony, jeśli Oferent złoży wypełniony i podpisany Wykaz zrealizowanych robót budowlanych zgodnie z zał. nr 5, potwierdzający spełnienie ww. warunku. g) Wykażą, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200.000,00 zł. 2. Złożona oferta powinna zawierać uzupełnione podpisane przez Oferenta następujące dokumenty: ? formularz ofertowy - złożony zgodnie ze wzorem - wzór stanowi załącznik nr 1 do zapytania ofertowego; ? oświadczenie o odbyciu obigatoryjnej wizji lokalnej - wzór stanowi załącznik nr 3 do zapytania ofertowego; ? klauzula dotycząca ochrony danych osobowych zgodnie z RODO - wzór stanowi załącznik nr 4 do zapytania ofertowego; ? wykaz wykonanych robót - wzór stanowi załącznik nr 5 do zapytania ofertowego; ? dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200.000,00 zł. Wykonawca, który wraz z ofertą nie złożył wymaganych dokumentów, będzie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 5 dni. XI. KRYTERIA OCENY OFERTY I OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI 1. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie ofertowe muszą być zgodne z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia lub taka która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia. 2. Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które: a) zostały złożone w terminie, b) są zgodne z przedmiotem zamówienia, c) spełniają warunki udziału w postępowaniu, d) przedstawiły ofertę zgodnie z wymaganiami wskazanymi w zakresie oferty. 3. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert: Kryterium Waga Maksymalna ilość punktów kryterium maksymalna ilość punktów w kryterium - 60 Cena (C) 60% punktów 1% odpowiada 1 pkt maksymalna ilość punktów w kryterium - 40 Okres gwarancji 40% punktów (G) 1% odpowiada 1 pkt 4. Kryterium ,,cena" wyliczone będzie na podstawie następującego wzoru: C = Cn/Cb x 60 C - przyznane punkty w kryterium Cena Cn - najniższa cena ofertowa (brutto) spośród ważnych ofert Cb - cena oferty badanej (brutto) Kryterium ,,okres gwarancji" wyliczone będzie na podstawie następującego wzoru: G = Gb/Gn x40 G - przyznane punkty w kryterium Okres gwarancji Gb - okres gwarancji oferty badanej Gn - najdłuższy okres gwarancji spośród ważnych ofert Minimalny okres gwarancji to 36 miesięcy. Przy okresie gwarancji dłuższym niż 60 miesięcy dla celów przyznania punktacji w przedmiotowym kryterium zostanie przyjęta wartość 60 miesięcy. Jeżeli Wykonawca nie zadeklaruje żadnego okresu gwarancji, to Zamawiający uzna, że Wykonawca zadeklarował minimalny wymagany okres gwarancji tj. 36 miesięcy. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą sumaryczną liczbę punktów po zastosowaniu wszystkich kryteriów oceny ofert. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze. Oferta z największą ilością punktów zostanie wyłoniona jako najbardziej korzystna. W przypadku, kiedy oferenci otrzymają identyczną liczbę punktów tj. podali taką samą najniższą cenę, zmawiający zwróci się do tych podmiotów z prośbą o przedłożenie ponownie ofert zawierających cenę we wskazanym przez Zamawiającego terminie, po czym Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród ponownie złożonych ofert. Informacja o wyborze najkorzystniejszych oferty zostanie upubliczniona na stronie internetowej: Gminy Rozogi. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet projektu zaplanowany na realizację usługi, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania objętego niniejszym zapytaniem ofertowym lub prawo do negocjowania ceny z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. W przypadku podjęcia negocjacji, gdy negocjacje nie przyniosą efektu, Zamawiający unieważni postępowanie. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zamówienia bez podania przyczyny. XIII. ZAKRES WYKLUCZENIA Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy powiązani osobowo i kapitałowo z Zamawiającym, tym samym do udziału w postępowaniu Zamawiający dopuści podmioty, które złożą następujące oświadczenie w tym zakresie: Wykonawca oświadcza, że nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na: a. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, b. posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji, c. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, d. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli. XIV. WARUNKI ZMIANY UMOWY 1. Dopuszcza się istotne zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty w przypadku wystąpienia przynajmniej jednego z poniższych powodów: ? wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia; ? wystąpienia uzasadnionych i adekwatnych przyczyn do zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia wynikających z wprowadzonych zmian do wniosku o dofinansowanie inwestycji; ? wystąpienia obiektywnych przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy; ? wystąpienia okoliczności będących wynikiem działania siły wyższej; ? zmiany istotnych regulacji prawnych. 2. Dopuszcza się możliwość zmiany terminu realizacji umowy, w szczególności w sytuacjach wskazanych w ust. 2, w sytuacjach niezależnych od wykonawcy np. z powodu niesprzyjających warunków pogodowych, gdyby dalsza realizacja prac budowlanych mogła spowodować niekorzystne dla obiektu konsekwencje. 3. Wydłużenie terminu realizacji umowy na wniosek Wykonawcy będzie możliwe wyłącznie po uzyskaniu zgody Zamawiającego i będzie możliwe wyłącznie w sytuacji wyższej konieczności. 4. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 2, ust. 3 i ust. 4 nie mogą powodować zwiększenia wartości przedmiotu umowy. 5. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 2, ust. 3, i ust. 4 wymagają zgody obydwu stron umowy i formy pisemnej pod rygorem nieważności. DODATKOWE WARUNKI 1. Termin związania ofertą: 30 dni kalendarzowych. 2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Oferenta. 3. Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Oferenta, a podpisy muszą umożliwić identyfikację tożsamości osób je składających tj. podpis powinien być złożony wraz z imienną pieczątką lub podpis powinien być czytelny z podaniem imienia i nazwiska przez osobę upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG). Jeżeli osoba/osoby podpisująca/e ofertę nie wynika z KRS lub z ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG), to należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby. Pełnomocnictwo to musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienia tej osoby do składania oświadczeń woli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, np. do podpisania oferty. 4. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy, którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zapytania ofertowego i o ewentualnym nowym terminie składania ofert. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny - na każdym jego etapie - bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny. 7. Zamawiający może żądać od Oferentów w toku badania i oceny ofert wyjaśnień, dodatkowych dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert, wyznaczając Wykonawcy 3 dniowy termin. W przypadku nieuzupełnienia oferty lub niezłożenia pełnych wyjaśnień, Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty. 8. W przypadku wystąpienia podejrzenia lub/i przesłanek, które mogą wskazywać, że złożone oświadczenia lub dokumenty w ofercie są nieprawdziwe, Zamawiający może żądać od Oferenta stosownych wyjaśnień na każdym etapie oceny oferty, również po wyborze wykonawcy oraz po podpisaniu umowy. W przypadku niezłożenia w wyznaczonym terminie pełnych wyjaśnień oraz braku udowodnienia, że informacje w złożonej ofercie są zgodne z prawdą, Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, a także do rozwiązania umowy na etapie jej realizacji. 9. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z zapytaniem lub zawiera rażąco niską cenę. 10. Zamawiający, w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwracać się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. 11. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, będzie brał m.in. pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla wykonawcy, oryginalność projektu wykonawcy. 12. Z tytułu odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego. 13. Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Podana cena ofertowa będzie niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy. Podana cena w ofercie jest ceną brutto i musi być podana w polskich złotych (PLN) liczbowo. Oferowaną cenę ryczałtową brutto wpisaną do formularza oferty należy wyliczyć w szczególności w oparciu o aktualne, powszechnie stosowane katalogi, cenniki, taryfikatory bądź inne wskaźniki kosztów, dane przedstawione w Zapytaniu, w tym wynikające z istotnych postanowień umowy, opis przedmiotu zamówienia, jego zakres, obowiązkową wizję lokalną poświadczoną pisemnie, koszty wykonania w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych przeglądów gwarancyjnych, koszty ubezpieczenia OC, koszty związane z obowiązującymi przy wykonaniu zamówienia przepisami prawa w tym koszty należnego podatku od towarów i usług VAT, jak również koszty wynikające z wszelkich upustów i rabatów. Wykonawca określając wynagrodzenie zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia. Podana w ofercie kwota brutto obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia w tym m.in. ewentualny podatek VAT i/lub wszystkie obciążenia z tytułu ubezpieczeń społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych, funduszu pracy i innych - jeżeli wystąpi obowiązek ich zapłacenia. Ewentualne roboty zamienne, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia muszą zostać wykonane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej oraz wymagają zgody Zamawiającego. Przyjmuje się, że robotami zamiennymi są roboty ujęte w opisie przedmiotu zamówienia, nie przewidziane do wykonania wg odpowiedniej technologii i z konkretnych materiałów i urządzeń, lecz za zgodą Zamawiającego wykonane w innej technologii, z innych materiałów i przy zastosowaniu innych urządzeń. Przez zamówienie dodatkowe należy rozumieć takie zamówienie, które nie zostało ujęte w opisie przedmiotu zamówienia określający przedmiot zamówienia podstawowego oraz objęte treścią zapytania ofertowego a jego wykonanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowości całego zamówienia, a Wykonawca nie był w stanie ich przewidzieć, z zastrzeżeniem pkt. 21 i 22. Zakres wskazanych robót musi wynikać ze sporządzonego i zatwierdzonego protokołu konieczności wystąpienia robót, natomiast warunki udzielenia zamówienia muszą być równoważne do warunków zamówienia podstawowego. Ewentualne roboty, które nie zostały ujęte w opisie przedmiotu zamówienia związanym z niniejszym zapytaniem ofertowym, a są naturalną konsekwencją procesu budowlanego i w naturalny sposób z niego wynikają, uznaje się, że wykonawca robót dysponując opis przedmiotu zamówienia powinien przewidzieć je jako konieczne do wykonania mimo, że opis przedmiotu zamówienia literalnie ich nie wymienia. De facto roboty te są ściśle związane z przedmiotem zamówienia. Wynika to z zawodowego charakteru wykonywanych przez wykonawcę robót budowlanych czynności i przypisanego do nich określonego poziomu wiedzy i doświadczenia zawodowego. Tego typu roboty muszą zostać zrealizowane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej. Za roboty dodatkowe nie można uznać robót, które wynikają z wykonania większych ilości robót, na podstawie opisu przedmiotu zamówienia wskazanego na etapie zapytania ofertowego, gdyż w istocie to roboty, które stanowią przedmiot zamówienia. W interesie Wykonawcy leży własna ocena robót budowlanych przewidzianych do wykonania oraz uwzględnienie wszelkich innych okoliczności które mogą mieć wpływ na cenę. Takie roboty Wykonawca ma obowiązek wykonać w ramach oferowanej ceny ryczałtowej. Wszelkie ewentualne kosztorysy wykonywane w trakcie prowadzonych robót w przypadku wystąpienia ewentualnych robót zamiennych lub dodatkowych, których nie da się oszacować na etapie przygotowania oferty leżą po stronie Wykonawcy. XV. WYNAGRODZENIE Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy płatne będzie w całości po: 1. należytej realizacji przedmiotu zamówienia i podpisaniu protokołu końcowego odbioru robót na rachunek bankowy Wykonawcy w dwóch transzach zgodnie z poniższym: a) I transza - nie więcej niż 2,0% wartości inwestycji w terminie do 7 dni od dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT. b) II transza - pozostała należność płatna do 30 dni, od dnia dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT. 6. Jeżeli Wykonawca realizuje przedmiot umowy przy udziale podwykonawców, to mają zastosowanie następujące postanowienia: a) podział wynagrodzenia dla poszczególnych podwykonawców będzie przedmiotem rozliczeń pomiędzy Wykonawcą i Podwykonawcami. b) za działania i zaniedbania podwykonawców, Wykonawca ponosi odpowiedzialność względem Zamawiającego jak za postępowanie własne. Kontakt: XVI. OSOBA DO KONTAKTU W SPRAWIE OGŁOSZENIA Ks. Bartłomiej Koba - Proboszcz Parafii tel. 453 452 190; e-mail: ks.bartlomiej@gmail.com dodatkowo do wiadomości: projekty@rozogi.pl |