Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Prace remontowe i konserwatorskie |
Data zamieszczenia: | 2024-03-06 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka Podwyższenia Krzyża Świętego ul. Kard. St. Wyszyńskiego 45 21-400 Łuków powiat: łukowski tel. 604 241 707 an.kiel@wp.pl |
Województwo: | lubelskie |
Miasto: | Łuków |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 604 241 707 |
Termin składania ofert: | 2024-04-08 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
ZAPYTANIE OFERTOWE na wykonanie zadania: ,,Prace remontowe i konserwatorskie przy zespole klasztornym pobernardyńskim w Łukowie". Parafia Rzymskokatolicka Podwyższenia Krzyża Świętego (dalej zwana: Zamawiającym) zaprasza do złożenia oferty w postępowaniu zakupowym, którego przedmiotem są: ,,Prace remontowe i konserwatorskie przy zespole klasztornym pobernardyńskim Parafii Podwyższenia Krzyża Świętego w Łukowie", w ramach zadania dofinansowanego z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Postępowanie jest realizowane z wyłączeniem przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.) na podstawie art. 4 ustawy. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Prace remontowe i konserwatorskie dotyczą zespołu klasztornego pobernardyńskiego z przełomu XVII i XVIII w. w Łukowie przy Ul. Kard. St. Wyszyńskiego 45. który został wpisany do rejestru zabytków nieruchomych województwa lubelskiego pod nr. A/385. W jego skład wchodzą: kościół i klasztor, które aktualnie są własnością Parafii Rzymskokatolickiej Podwyższenia Krzyża Świętego. Zadanie będzie składać się z następujących części: Część 1. Prace budowlane i remontowe krypt kościoła z instalacją elektryczną Część 2. Remont strefy przyziemia elewacji kościoła wraz z przebudową istniejących schodów zewnętrznych Część 3. Prace remontowe tzw. ,,klasztorka" stanowiącego południowo - zachodnią część budynku poklasztornego W poszczególnych częściach zadania zakres robót budowlanych - prac remontowych i konserwatorskich będzie obejmować następujące elementy: Ad. 1: Obniżenie poziomu gruntu, uzupełnienie, wzmocnienie fundamentów ścian i filarów zbrojoną opaską, wykonanie żelbetowej posadzki, oczyszczenie ceglanych ścian, odtworzenie okien, instalacji elektrycznej, przebudowa wejścia. Ad. 2: Wymiana uszkodzonych tynków w dolnych partiach budynku, przebudowa schodów zewnętrznych, przerobienie wejścia do krypt, wykonanie obróbek przy oknach doświetlających krypty, wykonanie opaski wokół budynku, pomalowanie dolnych partii budynku. Ad. 3: Wykonanie izolacji fundamentów, wzmocnienie konstrukcyjne budynku, wymiana i naprawa tynków, remont stropów, naprawa schodów oraz stolarki okiennej i drzwiowej, wykonanie remontu instalacji oświetleniowej i grzewczej, pomalowanie wnętrza. 2. W kryptach kościoła przez lata utrzymywał się wysoki poziom wód gruntowych, a dolne partie świątyni charakteryzowały się wysokim zawilgoceniem. Ostatnio wykonano system odprowadzania wód deszczowych z dachu i drenaż opaskowy. W kryptach przeprowadzono badania archeologiczne. Teraz niezbędne jest wykonanie prac, które wzmocnią fundamenty oraz zabezpieczą konstrukcję świątyni. W dolnych partiach budynku kościoła tynk jest w bardzo złym stanie. W niektórych miejscach poodpadał, w innych jest popękany, a w jeszcze innych odstaje od ściany. Uzupełnienie, wymiana i naprawa uszkodzonych tynków oraz pomalowanie naprawianych powierzchni, prace remontowe przy schodach i wykonanie opaski wokół budynku, znacznie poprawi estetykę całego obiektu. ,,Klasztorek" położony w południowo-zachodniej części budynku poklasztornego stanowi integralną część zespołu klasztornego pobernardyńskiego. Jest szczególnie cenny, gdyż zachowane są w nim oryginalne cele zakonne ze sklepieniami beczkowymi i krzyżowymi, oryginalne okna i drzwi, schody, podłogi i piece kaflowe. 3. Prace mają być wykonane zgodnie z projektami budowlanymi (z załącznikami), zatwierdzonymi przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków Delegatura w Białej Podlaskiej i Wydział Budownictwa i Architektury Starostwa Powiatowego w Łukowie. 4. Szczegółowy zakres prac zawiera dokumentacja projektowa: projekt architektoniczno - budowlany, specyfikacja wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiar robót budowlanych stanowiące załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego. CPV: 45453000-7, 45400000-1 Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA OFERT 1. Ofertę należy złożyć w terminie: do dnia 08.04.2024 r. do godz. 15:30. Oferty wraz z kosztorysami ofertowymi należy składać w zaklejonej kopercie w kancelarii parafialnej przy Ul. Kard. St. Wyszyńskiego 45, 21-400 Łuków, w dni powszednie w godz.ch pracy kancelarii (8:30-11:00 oraz 14:00-15:30). Oferty przysłane po w/w terminie nie będą rozpatrywane. Miejsce i termin realizacji: TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA Termin realizacji zamówienia - 8 miesięcy od daty podpisania umowy Wymagania: III. KOMUNIKACJA MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM A WYKONAWCAMI 1. Komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami, tj. zadawanie pytań oraz udzielanie odpowiedzi i przekazywanie innych informacji dotyczących postępowania przez zamawiającego odbywa się za pomocą poczty elektronicznej pod adresem: an.kiel@wp.pl IV. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁANIANIA TYCH WARUNKÓW A) doświadczenie zawodowe - część 1 Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał w sposób należyty co najmniej: o jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu budowy, przebudowy, rozbudowy, remontu obiektu budowlanego zaliczonego do kategorii IX, X, XI, XII, XVI, zgodnie z załącznikiem do ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, objętego ochroną Konserwatora Zabytków tj. znajdującego się, co najmniej w Gminnej Ewidencji Zabytków, o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto. - część 2 Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał w sposób należyty co najmniej: o jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu budowy, przebudowy, rozbudowy, remontu obiektu budowlanego zaliczonego do kategorii IX, X, XI, XII, XVI, zgodnie z załącznikiem do ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, objętego ochroną Konserwatora Zabytków tj. znajdującego się, co najmniej w Gminnej Ewidencji Zabytków, o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto. - część 3 Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał w sposób należyty co najmniej: o jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu budowy, przebudowy, rozbudowy, remontu obiektu budowlanego zaliczonego do kategorii IX, X, XI, XII, XIII, XIV, XVI, zgodnie z załącznikiem do ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, objętego ochroną Konserwatora Zabytków tj. znajdującego się, co najmniej w Gminnej Ewidencji Zabytków, o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto. B) Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, iż dysponuje osobami, które będą skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia oraz będą pełnić funkcje określone przepisami Prawa budowlanego, w następujących specjalnościach, posiadając niżej wymienione doświadczenie zawodowe: - dla części 1: o funkcję kierownika budowy (koordynatora), posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń i spełniający wymagania określone w art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (j.t. Dz. U z 2021r. poz. 710 ze zm.) z uwzględnieniem art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o zmianie ustaw regulujących warunki dostępu do wykonywania niektórych zawodów (Dz. U. z 2015 r. poz. 1505 ze zm.), o funkcję kierownika budowy, posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, posiadającego co najmniej 5 lat doświadczenia w zakresie pełnienia samodzielnych funkcji technicznych; - dla części 2: o funkcję kierownika budowy (koordynatora), posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń i spełniający wymagania określone w art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (j.t. Dz. U z 2021r. poz. 710 ze zm.) z uwzględnieniem art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o zmianie ustaw regulujących warunki dostępu do wykonywania niektórych zawodów (Dz. U. z 2015 r. poz. 1505 ze zm.), - dla części 3: o funkcję kierownika budowy (koordynatora), posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń i spełniający wymagania określone w art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (j.t. Dz. U z 2021r. poz. 710 ze zm.) z uwzględnieniem art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o zmianie ustaw regulujących warunki dostępu do wykonywania niektórych zawodów (Dz. U. z 2015 r. poz. 1505 ze zm.), o funkcję kierownika budowy, posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, posiadającego co najmniej 5 lat doświadczenia w zakresie pełnienia samodzielnych funkcji technicznych, V. PODSTAWY WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA Nie dotyczy VI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAKU PODSTAW DO WYKLUCZENIA o Wykaz robót budowlanych stanowiący załącznik nr 3 do Zapytania o Wykaz osób stanowiący załącznik nr 4 do Zapytania. Ofertę stanowi wypełniony formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego. 3. W cenie muszą zostać uwzględnione wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia. 4. Wykonawca może złożyć jedną ofertę na odrębną jedną część, na dwie części, bądź na wszystkie części postępowania. UWAGA - za termin złożenia oferty przyjmuje się datę i godzinę wpływu oferty do Zamawiającego. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. IX. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY I OCENA OFERT 1. Wykonawca określa cenę realizacji zamówienia poprzez wskazanie ceny netto, brutto i kwoty podatku VAT. Cena podana w ofercie obejmuje wszystkie elementy składające się na zamówienie i zaspokaja w całości należność Wykonawcy z tytułu wykonania zamówienia. Cena musi być wyrażona w PLN z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 2. Kryterium wyboru ofert stanowi: - cena brutto - 100 %; X. POZOSTAŁE INFORMACJE 1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do: a) wprowadzenia zmian do niniejszego postępowania przed upływem terminu składania ofert, o czym powiadomi wykonawców; b) wyjaśnienia oferty lub odrzucenia oferty niespełniającej wymagań; c) negocjacji; d) unieważnienia postępowania bez podawania przyczyny; z tego tytułu nie przysługuje wykonawcy roszczenie przeciwko Zamawiającemu. 2. Zamawiający wymaga zawarcia umowy. Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy zostanie przekazana telefonicznie lub za pośrednictwem Platformy wybranemu Wykonawcy. 3. Jeżeli upoważnienie do podpisania umowy dla osoby reprezentującej Wykonawcę nie będzie wynikało z odpisów z Krajowego Rejestru Sądowego albo Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej, przed zawarciem umowy Zamawiający zwróci się o przedłożenie pełnomocnictwa. Kontakt: Osobą upoważnioną do kontaktów w sprawie przedmiotowego postępowania jest: Proboszcz parafii - ks. Andrzej Kieliszek. Kontakt do proboszcza: tel. 604 241 707, e-mail: an.kiel@wp.pl |