Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Prace konserwatorskie |
Data zamieszczenia: | 2024-03-12 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka p.w. Zmartwychwstania Pańskiego Kuczyn 62 18-214 Kuczyn powiat: wysokomazowiecki tel. 667 540 900, 45 306 04 45 lub 503 855 803. kajak1912@wp.pl |
Województwo: | podlaskie |
Miasto: | Kuczyn |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 667 540 900, 45 |
Termin składania ofert: | 2024-04-09 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Zapytanie ofertowe ,,Wykonanie prac restauratorskich przy konserwacji polichromii prezbiterium z kościoła parafialnego pw. Zmartwychwstania Pańskiego w Kuczynie" 3. Przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia są prace konserwatorskie przy konserwacji polichromii prezbiterium z kościoła parafialnego pw. Zmartwychwstania Pańskiego w Kuczynie.Kościół parafialny p.w. Zmartwychwstania Pańskiego w Kuczynie został wzniesiony w latach 1888 - 1893 według projektu warszawskiego architekta Jana Hinza, z fundacji Joanny z Wulfersów, żony Aleksandra Kuczyńskiego dziedzica Korczewa. Kościół położony jest na północnym skraju wsi, po wschodniej stronie drogi powiatowej z Ciechanowca do Klukowa. Polichromie wykonane w technice tempery lub Keima, po wierzchu przemalowane w technice prawdopodobnie klejowej. Polichromie wykonane prawdopodobnie na przełomie XIX i XX wieku, przemalowane w II poł XX wieku. Tynk w wielu miejscach popękany. Miejscami występują odspojenia tynku. Widoczne są drobne wykruszenia przy spękaniach. W prezbiterium, widoczne zacieki i ślady po zawilgoceniu. Warstwa malarska silnie pociemniała i zabrudzona. Widoczne zmienione kolorystycznie retuszy i przemalowań, szczególnie w tle przedstawień oraz różniące się fakturą uzupełnienia zaprawy. W wielu miejscach zaprawa silnie pudrująca się. Opis przedmiotu zamówienia: 1. Wykonanie dokumentacji fotograficznej i opisowej. 2. Oczyszczenie polichromii z brudu, kurzu i przemalowań. Usunięcie pudrujących się warstw przemalowań, usunięcie zmienionych kolorystycznie retuszy, usunięcie zbyt rozległych, osłabionych i nie pasujących powierzchnią uzupełnień zaprawy, doczyszczenie powierzchni malowidła (mechanicznie: skalpelami, gumkami, sztyftami z włókien szklanych, gąbkami Wishab oraz tamponami nasączonymi wodą.) 3. Oczyszczenie złoceń i srebrzeń z warstwy przemalowań i zanieczyszczeń powierzchniowych. 4. Konsolidacja polichromii.5. Podklejenie i konsolidacja oryginalnego tynku. 6. Założenie kitów i łat wapienno- piaskowych. 7. Wykonanie retuszy scalających. 8. Uzupełnienie złoceń i srebrzeń na sklepieniach i ścianach. 9. Zabezpieczenie powierzchni polichromii. 10. Wykonanie dokumentacji konserwatorskiej. Zakres prac obejmuje następujące pozycje: PROGRAM PRAC KONSERWATORSKICH 1) Wykonanie dokumentacji fotograficznej i opisowej. 2) Odkurzenie polichromii z pajęczyn i zalegającego kurzu. 3) Poszerzenie odkrywek w warstwach przemalowań. 4) Oczyszczenie polichromii z brudu i kurzu, mechanicznie np. gąbkami typu Wishab. 5) Podklejenie odspojonej warstwy polichromii, klejami syntetycznymi np. kazeiną amoniakalną lub żywicą typu Paraloid B72 o zróżnicowanym stężeniu.6) Oczyszczenie polichromii z nawarstwień i usunięcie przemalowań oraz zmienionych kolorystycznie retuszy, metodą mechaniczną oraz chemiczną (przemalowania są wrażliwe na wodę, wodę z octem oraz alkohol etylowy). 7) Odsłonięcie zamalowanej inskrypcji oraz gwiazd nad glifami okiennymi. 8) Usunięcie zbyt rozległych, osłabionych i nie pasujących powierzchnią uzupełnień zaprawy, doczyszczenie powierzchni malowidła (mechanicznie: skalpelami, gumkami, sztyftami z włókien szklanych, gąbkami Wishab oraz tamponami nasączonymi wodą). 9) Odsłonięcie spod przemalowań partii kapiteli i żeber opracowanych szlagmetalem. 10) Ewentualna miejscowa dezynfekcja powierzchni ścian preparatem grzybobójczym (np. Lichenicida, Preventol). 11) Podklejenie i konsolidacja oryginalnego tynku poprzez wykonanie iniekcji podtynkowych na bazie żywic akrylowych lub spoiw mineralnych (Primal E 330, Ledan TB1). 12) Utrwalenie osłabionych struktur tynku i elementów sztukatorskich przy pomocy dedykowanych do tego preparatów w stężeniach dedykowanych do tego celu (np. KEIM Fixativ, Remmers KSE 100 i 300). 13) Uzupełnienie ubytków zapraw i założenie kitów i łat wapienno-piaskowych (np. wapno lasowane, piasek kwarcowy, zaprawy murarskie na bazie wapna hydraulicznego i inne). Opracowanie powierzchni uzupełnień tynku powinno wiernie odzwierciedlać powierzchnię oraz wysokość oryginalnego tynku. 14) Wykonanie retuszy scalających z wykorzystaniem odwracalnych spoiw (np. Primal AC33, pigmenty suche Kremmer ze słabym spoiwem akrylowym lub słabą kazeiną amoniakalną, pigmenty KIEM). 15) Uzupełnienie partii złoconych szlagmetalem na mat lub ewentualnym złotem płatkowym w technice na mat (kwestia odpowiednich materiałów szlag metalu lub złota powinna być podjęta przez inwestora). Zrekonstruowanie gwiazd nad glifami okiennymi. 16) Wykonanie dokumentacji powykonawczej. Opis przedmiotu zamówienia dodatkowo określa przedmiar robót i program prac konserwatorskich wraz z dokumentacją fotograficzną stanowiące załącznik nr 2 i nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego oraz pozwolenie Podlaskiego Konserwatora Zabytków załącznik nr 4.4. Dokument nr: Ł.5142.89.2023 Składanie ofert: 7. Sposób i termin złożenia oferty Oferty można składać wyłącznie osobiście w siedzibie Parafii (po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu) lub listownie, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 09.04.2024 r. do godz. 11.00, na adres Zamawiającego wskazany w punkcie 1. Oferty należy składać na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego zapytania. Wymagania: 2. Tryb udzielenie zamówienia 1) Zamawiający realizuje projekt (dalej"Projekt") obejmujący ,,Wykonanie prac restauratorskich przy konserwacji polichromii prezbiterium z kościoła parafialnego pw. Zmartwychwstania Pańskiego w Kuczynie", który pozyskał dofinansowanie (wstępna promesa) z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w ramach Polskiego Ładu. Podmiotem udzielającym dotacji celowej jest Gmina Klukowo. 2) Zamówienie udzielane jest w trybie postępowania ofertowego. 3) Niniejsze zamówienie nie podlega przepisom ustawy Prawo zamówień publicznych. 4) Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym jego etapie, bez podania przyczyn. 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia z zapytaniem dotyczącym dodatkowych informacji, dokumentów lub wyjaśnień w szczególności w związku z weryfikacją oświadczeń złożonych przez Oferentów. 6) W uzasadnionych wypadkach, w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający może zmodyfikować lub uzupełnić treść zaproszenia do składania ofert. 7) Niniejsze zaproszenie do składania ofert nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy. 8) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, ani wariantowych. 9) Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego zapytania ofertowego. 10) Każdy Oferent może złożyć tylko jedną ofertę. Warunki wykonania prac Prace muszą zostać wykonane zgodnie z pozwoleniem Podlaskiego Konserwatora Zabytków na wykonanie prac konserwatorskich przy obiekcie zabytkowym z dnia 19.12.2023 r., znak Ł.5142.89.2023.II. Prace muszą zostać wykonane z użyciem materiałów wyłącznie wysokiej jakości, przeznaczonych do prac przy zabytkach i dostosowanych do przedmiotu zamówienia. Oferenci zobowiązani są do przedstawienia na żądanie Zamawiającego listy materiałów (rodzaj materiału, producent oraz oznaczenie pozwalające jednoznacznie zidentyfikować materiał), które planuje wykorzystać przy prowadzeniu prac. Dla uniknięcia wątpliwości dodaje się, że Zamawiający nie narzuca stosowanie materiałów konkretnego producenta, a badać będzie wyłącznie walory jakościowe propozycji oraz ich dostosowanie do przedmiotu zamówienia. Złożenie oferty wiąże się z zobowiązaniem do wykonania prac zgodnie ze wszelkimi odnośnymi przepisami prawa (prawo ochrony zabytków, w tym przepisy wykonawcze dotyczące BHP, zabezpieczenia miejsca wykonywania prac, zastosowania stosownych oznaczeń itp.) oraz do fizycznego udziału w odbiorach. Po stronie zamawiającego leży wyłącznie ustanowienie inspektora nadzoru konserwatorskiego oraz wykonywanie obowiązków inwestora, które zgodnie z prawem nie mogą być wykonywane przez inny podmiot. Prace muszą być wykonane w terminie do 30 grudnia 2025 r. Oferent w przypadku wyboru jego oferty udzieli gwarancji umownej na okres 5 lat. 5. Opis warunków udziału w postępowaniu (kryteria dostępu) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: A. doświadczenia zawodowego: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca: a) wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, w sposób należyty co najmniej 2 (dwie) usługi polegające na konserwacji polichromii ściennych z XX wieku, o powierzchni min 450 m2, obiektu wpisanego do właściwego rejestru obiektów zabytkowych lub - w przypadku rejestrów prowadzonych poza RP - rejestrów równoważnych, prowadzonych na podstawie przepisów obowiązujących ze względu na miejsce położenia zabytku lub wpisanego do inwentarza muzeum.W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą wykaz usług wraz z dowodami potwierdzającymi ich należyte wykonanie. B. Kadra techniczna Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca na czas realizacji zamówienia będzie dysponował: a. co najmniej 4 osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, tj.: - wykształcenie wyższe na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki w specjalności konserwacja malarstwa i rzeźby polichromowanej,- spełniającą wymogi określone w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, przewidzianą do kierowania pracami konserwatorskimi, W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą wykaz osób wraz z dokumentami poświadczającymi ich wykształcenie i doświadczenie zawodowe. C. Sytuacja ekonomiczna i finansowa a Wykonawca musi wykazać, że posiada polisę ubezpieczeniową, a w przypadku jej braku inny dokument, potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - w przedmiocie wykonania usługi konserwacji - z sumą gwarancyjną nie mniejszą niż 400.000 PLN, W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą polisę wraz z potwierdzeniem opłacenia składki ubezpieczeniowej. Wykonawca, jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w pkt 5. A,B,C. Brak wykazania spełnienia któregokolwiek z warunków udziału w postępowaniu, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, a tym samym uznaniem złożonej przez niego oferty za odrzuconą. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych w pkt. 5, dokonana zostanie zgodnie z formułą ,,spełnia - nie spełnia" w oparciuo informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach. Z treści załączonych do oferty dokumentów i oświadczeń musi jednoznacznie wynikać, iż postawione przez Zamawiającego warunki Wykonawca spełnił. Zamawiający zastrzega sobie prawo weryfikacji dokumentów. Osoba podpisująca ofertę musi być upoważniona do reprezentowania Oferenta. W przypadku, jeśli prawo reprezentacji nie wynika z publicznych rejestrów jak CEiDG albo KRS, oferta do której nie dołączono pełnomocnictwa będzie uznana nie nieważną. Oferty niekompletne (tj. niezawierające wszystkich obowiązkowych elementów) lub złożone po wyznaczonym terminie nie będą brały udziału w postępowaniu. Zamawiający nie ma obowiązku wezwania Oferenta do uzupełnienia oferty o brakujące dokumenty. Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę / osoby składające ofertę. Za termin złożenia oferty przyjmuje się termin dostarczenia oferty do Zamawiającego (nie decyduje data nadania listu poleconego), w tym godzinę dostarczenia. 8. Termin związania ofertą Oferenci pozostają związani ofertą przez okres 45 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 9. Kryteria wyboru oferty i opis sposobu ich obliczaniaZa najlepszą zostanie uznana oferta spełniająca wszystkie kryteria formalne (dostępu) opisane w pkt 5 powyżej i udokumentowane zgodnie z treścią Zapytania oraz przewidująca najniższe wynagrodzenie brutto. W przypadku przedsiębiorców stawka brutto oznacza stawkę zawierającą wszystkie podatki, w tym VAT, w przypadku osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej stawka brutto oznacza całkowity koszt wynagrodzenia, tj. łącznie z tzw. kosztami pracodawcy (tzw. ,,duże brutto")/ . W przypadku, gdy co najmniej dwóch Oferentów spełniających kryteria dostępu złoży oferty na tę samą kwotę wynagrodzenia, zostaną poproszeni o złożenie ofert uzupełniających. Zamawiający zastrzega sobie prawo w przypadku rażąco niskiej ceny do wezwania Oferenta do złożenia wyjaśnień, skąd wynika taka wycena. W przypadku braku odpowiedzi lub nie przekonującej odpowiedzi Zamawiający ma prawo do odrzucenia takiej oferty. 10.Rozstrzyganie sporów Ewentualne spory w relacjach z wykonawcami o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, poddane zostaną mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu. Kontakt: 6. Dane do kontaktów ks. Proboszcz Krzysztof Karolewski e-mail: kajak1912@wp.pl 18-214 Kuczyn, Kuczyn 62 tel. 667 540 900, 45 306 04 45 lub 503 855 803. |