Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Modernizacja silosu na kiszonkę |
Data zamieszczenia: | 2024-03-12 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
,,Mścice" Ośrodek Hodowli Zarodowej Sp. z o.o ul. Koszalińska 85 76-031 Mścice powiat: koszaliński tel. 94 316 50 44 ohz@poczta.onet.pl |
Województwo: | zachodniopomorskie |
Miasto: | Mścice |
Wadium: | 10.000,00 zł. |
Nr telefonu: | tel. 94 316 50 44 |
Termin składania ofert: | 2024-04-04 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Rozdział II: OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. 1. Przedmiotem zamówienia są: 1.1 roboty budowlane ,,Modernizacja silosu na kiszonkę w Kazimierzu Pomorskim" w m. Kazimierz Pomorski dz. 4/1 gm. Będzino, woj. zachodniopomorskie w zakresie zgodnym z : a) Przedmiarem robót, b) Kosztorysem nakładczym. Wykonawca przed podpisaniem umowy przedstawi Zamawiającemu do akceptacji harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji robót. 4. Integralną częścią SIWZ są załączniki nr 1a, 1b wymienione w pkt 1. Otwarcie ofert: 3. Otwarcie ofert odbędzie się dnia 04 kwietnia 2024r. o godz. 1100 w siedzibie ,,Mścice" Ośrodka Hodowli Zarodowej Sp. z o.o 76-031 Mścice, Ul. Koszalińska 85. Składanie ofert: 1.Oferty należy składać w siedzibie ,,Mścice" Ośrodka Hodowli Zarodowej Sp. z o.o 76-031 Mścice, Ul. Koszalińska 85, w terminie do dnia 04 kwietnia 2024r. do godz. 1050 w sekretariacie 2.Każda złożona oferta zostanie opatrzona datą i godziną jej złożenia oraz podpisem osoby przyjmującej, a także liczbą dziennika, pod którą została zarejestrowana. Miejsce i termin realizacji: 2. Termin realizacji zamówienia: Zamawiający wymaga , aby zadanie zostało zrealizowane w terminie: - do 31 sierpnia 2024r. Wymagania: Tryb postępowania o udzielenie zamówienia 2. ,,Mścice" Ośrodek Hodowli Zarodowej Sp. z o.o. nie jest podmiotem zobowiązanym do stosowania PZP. Postępowanie jest prowadzone z wyłączeniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych w trybie przetargu ofertowego. Rozdział III: SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY 1. Opis sposobu przygotowania ofert. 1. Prawidłowo złożona oferta powinna zawierać wszystkie wymienione poniżej dokumenty: 1.1. Formularz Nr 1 Ofertę warunków wykonania zamówienia wraz z kosztorysem ofertowym 1.2. Dowód wniesienia wadium; dla potwierdzenia dokonania wpłaty wadium wykonawca do swojej oferty winien załączyć: a)w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu oryginał potwierdzenia dokonania przelewu na konto Zamawiającego, lub b)w przypadku wniesienia wadium w innych formach niż pieniądz, oryginał dokumentu zabezpieczającego wadium. 1.3. Formularz Nr 2 (Oświadczenie wykonawcy), Formularz Nr 3 (Wykaz wykonanych robót), Formularz Nr 4 (Wykaz uprawnionych osób) oraz dokumenty i zaświadczenia określone w pkt.6 Rozdziału III SWZ; 2. Każdy wykonawca może złożyć w niniejszym postępowaniu tylko jedną ofertę. Wykonawcy przedstawią oferty zgodnie z wymaganiami SIWZ, obejmujące całość zamówienia. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 3. Wszystkie dokumenty tworzące ofertę (pkt. 1) winny być sporządzone w języku polskim, czytelnie i podpisane przez osobę/y upoważnioną/e do dokonywania czynności prawnych i podejmowania zobowiązań w imieniu wykonawcy. Pełnomocnictwo do podpisania oferty winno być dołączone do oferty, o ile nie wynika z innych dokumentów załączonych przez wykonawcę. Pełnomocnictwo winno być załączone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 4. Dokumenty w języku obcym powinny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego. 5. Dokumenty winny być aktualne, przedstawione w oryginale lub w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez upoważnionego (jak w pkt.3) przedstawiciela wykonawcy (imienną pieczęcią i podpisem). 6. Wszystkie strony dokumentów tworzących ofertę powinny być spięte w sposób zapobiegający ich dekompletacji. Zamawiający wymaga, aby każda zapisana strona oferty oraz załączonych dokumentów była oznaczona kolejnym numerem. Wszelkie miejsca, w których wykonawca naniósł poprawki, winny być parafowane przez osoby podpisujące ofertę. Dokumenty tworzące ofertę należy umieścić w opakowaniu zaadresowanym na: ,,Mścice" Ośrodek Hodowli Zarodowej Sp. zo.o 76-031 Mścice, ul. Koszalińska 85 i opisanym w następujący sposób: Oferta na: ,,Modernizacja silosu na kiszonkę w Kazimierzu Pomorskim" w m. Kazimierz Pomorski dz. 4/1 gm. Będzino, woj. zachodniopomorskie "Nie otwierać przed dniem 04 kwietnia 2024r. godz. 1100 " 7. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. Zmiana lub wycofanie oferty 1. Wykonawca może wprowadzić zmiany oraz wycofać złożoną przez siebie ofertę przed upływem terminu składania ofert. 2. W przypadku wycofania oferty, wykonawca składa pisemne oświadczenie, że ofertę swą wycofuje, w zamkniętej kopercie zaadresowanej jak w pkt.1 ppkt. 6 z dopiskiem ,,Wycofane". 3. W przypadku zmiany oferty, wykonawca składa pisemne oświadczenie, iż ofertę swą zmienia, określając zakres i rodzaj tych zmian, a jeśli oświadczenie o zmianie pociąga za sobą konieczność wymiany czy też przedłożenia nowych dokumentów - wykonawca winien dokumenty te załączyć. Powyższe oświadczenie jak i ew. dokumenty należy zamieścić w zamkniętej kopercie oznaczonej jak w pkt. 1 ppkt. 6, przy czym na kopercie powinien być dopisek ,,Zmiana". 3. Oferty składane wspólnie /konsorcja/ Jeżeli w przedmiotowym postępowaniu kilku wykonawców wspólnie ubiega się o udzielenie zamówienia (tzw. konsorcjum), to obowiązani są spełnić następujące wymagania: 1. Składają jedną ofertę; 2. Powinni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Dokument pełnomocnictwa powinien zostać dołączony do oferty. Z pełnomocnikiem Zamawiający będzie prowadził wszelką korespondencję w trakcie postępowania, ze skutkiem dla wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 3. Warunki udziału w postępowaniu powinny zostać spełnione przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wg następujących zasad: a) żaden z wykonawców nie może podlegać wykluczeniu na podstawie pkt. 5 Rozdziału III SIWZ b) warunki określone w pkt. 6.3.1) i 6.3.2) Rozdziału III SIWZ powinny być spełnione przez co najmniej 1 z wykonawców lub łącznie przez wszystkich wykonawców, 4. Formularz Nr 1 (Oferta warunków wykonania zamówienia) powinien być podpisany przez pełnomocnika i wskazywać wykonawców składających ofertę wspólną, 5. Oferta wspólna winna być złożona zgodnie z wymaganiami SIWZ; wymagane oświadczenia i dokumenty powinny być przedłożone w następujący sposób: a) każdy z wykonawców ma obowiązek złożyć Formularz Nr 2 (Oświadczenie wykonawcy) oraz dokumenty określone w pkt. 6.2.1) -3) rozdziału III SIWZ, b) co najmniej jeden z wykonawców ma obowiązek złożyć dokumenty, o których mowa w pkt 6.3.1), 6.3.2) rozdziału III SIWZ, c) inne dokumenty, nie wymienione w pkt a) i b) powyżej powinny być podpisane przez pełnomocnika i wskazywać wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 6. Zalecane jest, aby wniesione wadium jednoznacznie wskazywało na wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia oraz za wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 4. Odrzucenie ofert O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy złożą nie podlegającą odrzuceniu ofertę. Ofertę odrzuca się, jeżeli: 1) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji warunków zamówienia, 2) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, o 3) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, w szczególności jeżeli stawka za roboczogodzinę jest niższa niż minimalna krajowa 4) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia , 5) wykonawca w terminie 3 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny lub innej omyłki polegającej na niezgodności oferty z SIWZ niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, 6) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów, Zamawiający oceniając wyjaśnienia, bierze pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania dostępne dla wykonawcy. Informacje dotyczące wykluczenia wykonawcy z postępowania 5. 1. Z postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia wyklucza się: 1) wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania; 2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego; 3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciw prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciw prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciw prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplement- tariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciw prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciw prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 9) wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 6.1. rozdziału III SIWZ; 10) wykonawców, którzy wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; 11) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania; 12) nie złożyli oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy; 13) nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą; 2.O wykluczeniu z postępowania zamawiający zawiadamia równocześnie wykluczonych wykonawców, podając uzasadnienie faktyczne i prawne. 3.Ofertę wykonawcy, który został wykluczony z postępowania - uznaje się za odrzuconą. 6. Warunki udziału w postępowaniu 1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia jest zobowiązany do złożenia oświadczenia, na Formularzu Nr 2 (Oświadczenie wykonawcy), że: 1)posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2)posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 3)znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4)nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu, na podstawie pkt 5 SWZ wykonawca zobowiązany jest przedstawić następujące dokumenty: 1) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. UWAGA: Wykonawcy prowadzący działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej powinni przedstawić odpowiednie zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego odnoszące się zarówno do samej spółki cywilnej jako podatnika podatku od towarów i usług (VAT) jak i do każdego ze wspólników, jako podatnika podatku dochodowego od osób fizycznych. 2) 3. aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału ZUS lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert. Wykonawca ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia powinien spełnić również następujące warunki: 1) Posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania przedmiotowego zamówienia przejawiające się budową: - wykonanie w ciągu ostatnich 5 lat co najmniej 1 roboty budowlanej o wartości co najmniej 500.000,- zł. brutto lub 2 robót budowlanych o wartości łącznej co najmniej 250.000,- zł. brutto polegających (każda z nich) na remoncie o zbliżonym do niniejszego przedmiotu zamówienia zakresie, tj. obejmującym budowę/przebudowę/remont silosu . Wartość robót podaną w walutach innych niż PLN, Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień podpisania protokołu odbioru robót. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku, wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty: - wykaz wykonanych w latach 2019 - 2024 robót, o których mowa wyżej (Formularz nr 3 Wykaz wykonanych robót); - dokumenty wystawione przez zamawiających, potwierdzające, że roboty wykazane na Formularzu nr 3 (Wykaz wykonanych robót) zostały wykonane należycie. 2) Dysponować co najmniej: o 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie - bez ograniczeń lub wydane wcześniej uprawnienia równoważne ww. pozwalające na wykonanie przedmiotu zamówienia - z co najmniej 5 - letnim doświadczeniem na stanowisku kierownika budowy, w ramach realizacji co najmniej 2 robót budowlanych obejmujących branżę ogólnobudowlaną podczas realizacji remontu, budowy lub przebudowy budynku lub zespołu budynków, o wartości robót co najmniej 500.000,- brutto, Na potwierdzenie spełnienia tego warunku, wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty: - wykaz osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z kserokopią uprawnień, a także zakres wykonywanych przez nich czynności (Formularz nr 4 - wykaz uprawnionych osób); 7. Wykonawcy zagraniczni 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w 6.2.1) - 3) rozdziału III SIWZ składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem, zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu c) dokument, o którym mowa w lit. a powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert a dokument o którym mowa w lit. b winien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt.6.2.1) - 3) rozdziału III SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przy zachowaniu odpowiednich terminów, o których mowa w pkt.6.2.1) - 3) rozdziału III SIWZ). 8. Informacje dotyczące waluty w jakiej będą prowadzone rozliczenia między zamawiającym a wykonawcą. Wszelkie rozliczenia pomiędzy zamawiającym a wykonawcą będą dokonywane w złotych polskich. 9. Wadium 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie przed upływem terminu składania ofert wadium w kwocie 10.000,00 zł. (słownie: dziesięć tysięcy złotych). Dla skuteczności wniesienia wadium wymagane jest uznanie rachunku zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w: 1) pieniądzu przelewem na rachunek Zamawiającego: 40 2030 0045 1110 0000 0048 6810 z dopiskiem: ,,Modernizacja silosu na kiszonkę w Kazimierzu Pomorskim" w m. Kazimierz Pomorski dz. 4/1 gm. Będzino, woj. zachodniopomorskie 2)poręczeniach bankowych 3)gwarancjach bankowych 4)gwarancjach ubezpieczeniowych Gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe oraz poręczenia bankowe wniesione tytułem wadium będą uznane przez Zamawiającego za satysfakcjonujące pod warunkiem, że będą zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem, c) kwotę gwarancji lub poręczenia, d) termin ważności gwarancji lub poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: f) Gwarancja musi być nieodwołalna, bezwarunkowa i płatna na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. g) Zapisy w pkt. 9.2.4.f) odnoszą się również do poręczeń. 3. Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie na konto wykonawcy podane w formularzu ofertowym, jeżeli: 1)upłynie termin związania ofertą, 2) 3)zostanie zawarta umowa w sprawie zamówienia Zamawiający unieważni postępowanie, 4. Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie na wniosek wykonawcy: 1)który wycofa ofertę przed upływem terminu składania ofert, 2)który zostanie wykluczony z postępowania, 3)którego oferta zostanie odrzucona, 5. Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z rachunku bankowego, na którym będzie ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę, 6. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie, lub 2)nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10. Sposób udzielenia wyjaśnień dotyczących SIWZ, porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów. 1. Wykonawca może zwrócić się na piśmie do zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 3 dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem jednak, że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynie do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. W sytuacji, gdy wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynie po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa w zdaniu poprzednim, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Zamawiający informuje jednocześnie, że ewentualne przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa wyżej. Zamawiający przekaże treść wyjaśnień wszystkim Wykonawcom, którzy zostali zaproszeni do składania ofert bez ujawniania źródła zapytania. 2.W szczególnie uzasadnionych przypadkach, przed upływem terminu do składania ofert zamawiający może zmodyfikować treść SIWZ. Każda wprowadzona przez zamawiającego zmiana stanie się częścią SIWZ wiążącą dla wykonawców oraz zostanie doręczona wszystkim wykonawcom, których zaproszono do składania ofert. Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert w celu umożliwienia wykonawcom uwzględnienie w przygotowanych ofertach otrzymanych wyjaśnień lub zmian, podając przy tym nowy termin składania ofert. W tym przypadku wszelkie prawa i zobowiązania zamawiającego będą podlegały nowemu terminowi. 3.Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się za pomocą drogi elektronicznej przy przekazywaniu wszelkich oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji. 4.Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazane za pomocą, drogi elektronicznej uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona pisemnie. 11. Sposób obliczenia ceny oferty. 1.Zamawiający przewiduje wynagrodzenie kosztorysowe. 2.Podstawą obliczenia ceny oferty jest zakres robót określony w przedmiarze robót (zał. nr 1) oraz kosztorysie nakładczym (zał. nr 2). 3.Wykonawca opracuje i załączy do oferty kosztorys ofertowy zawierający: - stronę tytułową - przedmiar robót sporządzony przez Wykonawcę zgodny z zakresem robót ujętym w zał. nr 1 i nr 2 - kalkulację cen jednostkowych - tabele elementów scalonych - podsumowania działów kosztorysu - podsumowanie kosztorysu - zestawienie materiałów 4.Wykonawca uwzględni w swojej cenie ofertowej wszystkie warunki i wszystkie elementy mogące mieć wpływ na ostateczną cenę oferty. 5.Cena oferty winna uwzględniać wszystkie składniki i warunki wpływające na ostateczną cenę, zarówno wynikające z dokumentacji budowlanej jak również nie ujęte w niej, w szczególności: o koszty ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej i następstw nieszczęśliwych wypadków, o koszty zorganizowania i utrzymania zaplecza budowy łącznie doprowadzeniem energii elektrycznej i wody, dozorowaniem uporządkowaniem terenu po likwidacji zaplecza, z oraz o koszty pełnej obsługi geodezyjnej budowy, o koszt odtworzenia nawierzchni drogowej (dróg dojazdowych do placu budowy na terenie dz.4/3 i 9), o koszty ochrony mienia, warunków bhp i ppoż. na placu budowy, o koszt oznaczenia terenu budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami, o koszt wszelkich robót przygotowawczych, rozbiórkowych, porządkowych, składowania i recyklingu materiałów odpadowych, wywozu i składowania nadmiaru urobku, o koszt przeprowadzenia prób, pomiarów, badań i sprawdzeń przewidzianych warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych, o podatek VAT. 6. Warunki wykonawstwa 1. Przez okres 60 miesięcy od odbioru końcowego roboty są objęte gwarancją oraz rękojmią za wady. 2. Przedmiotem odbioru końcowego będzie przedmiot umowy. 3. Harmonogram rzeczowo - finansowy realizacji inwestycji zostanie uzgodniony po wyborze wykonawcy przy zawieraniu umowy na realizację zadania. 4. Zamawiający wymaga od wykonawcy udokumentowania dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów i materiałów budowlanych przed ich wbudowaniem. 5. Wykonawca jest wytwórcą odpadów w myśl ustawy o odpadach 14 grudnia 2012 r (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r. poz. 1587, 1597,1688, 1852, 2029 ze zm.). Do dokumentów odbiorowych wykonawca złoży oświadczenie o zagospodarowaniu odpadów. 6. Wykonawca zapewni przejezdność wszystkich dróg przechodzących w sąsiedztwie przekazanego frontu robót, a jeżeli nie będzie to możliwe zabezpieczy dojazd do poszczególnych posesji poprzez cały okres prowadzenia prac. 7. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania kompletnej dokumentacji wykonawczej i powykonawczej (w tym geodezja powykonawcza) wraz z oświadczeniem o kompletności dokumentacji odbiorowej Zamawiającemu - inspektorowi nadzoru inwestorskiego z 7 dniowym wyprzedzeniem wnioskowanego terminu odbioru końcowego przedmiotu umowy. 8. Dokumentacja odbiorowa - powykonawcza winna być dostarczona Zamawiającemu w wersji papierowej w 2 egz. oraz w wersji elektronicznej zapisanej na płycie CD 7. Warunki finansowania 1) Nie przewiduje się zaliczek na poczet robót. 2) Nie przewiduje się indeksacji cen. 3) Należność za wykonane roboty zostanie opłacona na podstawie uzgodnionego przez strony harmonogramu realizacji i finansowania. 13. Informacje o trybie otwarcia i oceny ofert 1.Postępowanie o udzielenie zamówienia zostanie przeprowadzone przez Komisję Przetargową. 2.Postępowanie Komisji Przetargowej jest niejawne. 3.Po otwarciu ofert Komisja Przetargowa poinformuje o wykonawcach, a także ich cenach za wykonanie przedmiotu zamówienia. 4.Komisja Przetargowa dokona badania oferty w celu stwierdzenia, czy wykonawcy nie zostaną wykluczeni oraz czy oferty nie podlegają odrzuceniu. Oferty wykonawców, którzy nie zostali wykluczeni oraz oferty nie odrzucone zostaną poddane procedurze oceny ofert zgodnie z kryteriami oceny określonymi w SIWZ. 5.W toku badania i oceny złożonych ofert zamawiający może żądać od wykonawców udzielenia wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert. 6.Zamawiający może poprawić w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, jak również inne omyłki polegające na niezgodności oferty z SIWZ nie powodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 7.Zamawiający ma prawo wezwać wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy lub nie złożyli pełnomocnictwa lub złożyli wadliwe pełnomocnictwo do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie. Zamawiający może także wezwać wykonawców w wyznaczonym przez siebie terminie do złożenia wyjaśnień odnośnie oświadczeń i dokumentów, o których mowa z zdaniu pierwszym. 8.Oferty, opinie biegłych, oświadczenia, zawiadomienia, wnioski i inne dokumenty i informacje składane przez zamawiającego i wykonawców oraz umowa w sprawie zamówienia stanowią załączniki do protokołu. 9.Załączniki do protokołu udostępnia się po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z tym, że oferty są jawne od chwili ich otwarcia. 10.Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w pkt. 13.3. 11.Zamawiający niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi wykonawców, o: 1)wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę(firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, i uzasadnienie jej wyboru, 2)odrzuceniu ich oferty, podając uzasadnienie, 3)wykluczeniu ich z postępowania, podając uzasadnienie. 14. Okres związania ofertą 1.Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 2.W uzasadnionych przypadkach na co najmniej 7 dni przed upływem terminu związania ofertą zamawiający może zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. 3.Odmowa wyrażenia zgody nie powoduje utraty wadium. 4.Zgoda wykonawcy na przedłużenie okresu związania ofertą jest dopuszczalna tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. 15. Informacja o negocjacjach z wykonawcami, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty 1.Z trzema wykonawcami, którzy spełnili warunki wymagane w SIWZ oraz, złożyli najkorzystniejsze oferty, zamawiający może przeprowadzić dalsze negocjacje. 2.W przypadku mniejszej liczby wykonawców, zamawiający może zaprosić do negocjacji tych wykonawców, którzy spełnili warunki wymagane przez zamawiającego w SIWZ. 3. Jeżeli wykonawcy, lub któryś z wykonawców nie wyraża woli udziału w negocjacjach, jego oferta w postępowaniu pozostaje niezmieniona i pozostaje on z nią związany. 4.Negocjacje odbędą się w siedzibie zamawiającego. O terminie negocjacji wykonawcy zostaną poinformowani na piśmie. 5.Podjęcie negocjacji z wykonawcami nie powoduje ustania stanu związania ofertą, z wyjątkiem korzystniejszych dla zamawiającego zmian wynikających z oferty dodatkowej, o której mowa w pkt. 15.6 6.Po przeprowadzonych negocjacjach zamawiający poprosi wykonawców, o których mowa w pkt.15.1. i 15.2. do złożenia dodatkowych ofert. Oferty dodatkowe nie mogą zawierać ceny wyższej od ceny oferty na podstawie, której zaproszono wykonawcę do negocjacji. 7.Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, który złożył ofertę dodatkową z najniższą ceną brutto, z wyłączeniem sytuacji, gdy oferty dodatkowe będą mniej korzystne od oferty wykonawcy, o którym mowa w pkt. 15.3. W takiej sytuacji zamawiający wybiera ofertę tego wykonawcy. 8.Zamawiający niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi wykonawców zgodnie z pkt.13.11. Rozdziału III SIWZ. 16. Kryteria i sposób oceny ofert 1.Kryterium oceny ofert w przedmiotowym postępowaniu jest cena. 2.Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta po negocjacjach będzie najkorzystniejsza. 3.Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrz wspólnotowego importu usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami. 4.Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych. 5.Wykonawcy składający oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach. 6.Jeżeli wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, będzie uchylać się od zawarcia umowy Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny. 17. Zawarcie umowy 1.Z wykonawcą, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, zostanie podpisana umowa o treści określonej w Formularzu Nr 6 (Wzór umowy wykonania zamówienia). 2.W razie potrzeby strony umowy mogą wprowadzić do tekstu umowy zmiany redakcyjne, nie zmieniające przedmiotu i zakresu zamówienia, ani warunków ofertowych (ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu rękojmi, ani terminu płatności). Zaproponowane przez wykonawców zmiany nie są wiążące dla zamawiającego. 18. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy 1. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za ofertę najkorzystniejszą będzie obowiązany do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % zaoferowanej ceny brutto. Zabezpieczenie powinno zostać wniesione przed dniem zawarcia umowy. W przypadku zabezpieczenia wnoszonego w formie innej niż pieniężna, wykonawca dostarczy wzór dokumentu (gwarancja/poręczenie) w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o wyborze jego oferty. Wzór w/w dokumentu winien zostać zaakceptowany przez zamawiającego, po czym zamawiający określi termin podpisania umowy. Oryginał dokumentu (gwarancji/poręczenia) winien zostać przekazany zamawiającemu najpóźniej 1 dzień przed podpisaniem umowy i winien obowiązywać od dnia zawarcia umowy pomiędzy zamawiającym i wykonawcą do 15 dnia liczonego od dnia upływu okresu rękojmi. Nie dostarczenie w tym terminie dokumentu jw. może być przez zamawiającego uznane jako odmowa podpisania umowy przez wykonawcę na warunkach określonych w ofercie. 2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy będzie służyć do pokrycia wszelkich roszczeń przysługujących zamawiającemu z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez wykonawcę oraz roszczeń z tytułu rękojmi za wady. Dodatkowe uregulowania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy zostały określone w umowie wykonania przedmiotu zamówienia (Formularz Nr 6 ). 3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: a. pieniądzu, b. poręczeniach bankowych, c. gwarancjach bankowych, d. gwarancjach ubezpieczeniowych. 4. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca obowiązany będzie wpłacić przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego: 40 2030 0045 1110 0000 0048 6810 lub inny wskazany indywidualnym pismem. 5. Gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe oraz poręczenia bankowe wniesione jako zabezpieczenie należytego wykonania umowy będą uznane przez zamawiającego za satysfakcjonujące pod warunkiem, że będą zawierać zapisy zawarte we wzorze gwarancji należytego wykonania umowy stanowiącego Formularz nr 5 do SIWZ oraz wskazywać wykonawców, a w przypadku wykonawców występujących wspólnie będą wymieniać wszystkich wykonawców. 6. Zwrot zabezpieczenia nastąpi w następujący sposób: 1) 70% kwoty zabezpieczenia w terminie 30 dni od daty odbioru końcowego, 2) 30% kwoty zabezpieczenia w terminie 15 dni od dnia zakończenia okresu rękojmi. Gwarancja/poręczenie nie może wygasnąć wcześniej niż z upływem powyższych terminów. 19. Ubezpieczenie OC Wykonawca zobowiązany jest przedstawić polisę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej wraz z odpowiedzialnością za podwykonawców za szkody w mieniu lub na osobie wyrządzone przez Wykonawcę lub podwykonawców powstałe w związku lub w trakcie realizacji zadania określonego w kontrakcie, przy sumie gwarancyjnej nie mniejszej niż 500.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia. Wymóg zawarcia umowy ubezpieczenia będzie uważany za spełniony, jeśli wykonawca przedłoży polisę odpowiedzialności cywilnej zgodnie z zakresem wynikającym z umowy. Jeżeli wykonawca posiada zawartą polisę odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej i posiadania mienia spełniającą wymagane warunki przedłoży ją przed podpisaniem kontraktu a także zobowiąże się do kontynuacji polisy do czasu realizowanego kontraktu. Powyższe dokumenty należy dostarczyć Zamawiającemu przed zawarciem umowy, w terminie 7 dni od otrzymania informacji o wyborze oferty. 20. Informacja dotycząca podwykonawców 1. W sytuacji, gdy wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom wykonanie części zamówienia powinien w swojej ofercie (na Formularzu Nr 1 Oferta warunków wykonania zamówienia) wskazać: 1) pełną nazwę podwykonawcy(ów) 2) zakres zamówienia, który będzie wykonywany przez podwykonawcę(ów). 2. Warunkiem zawarcia umowy z podwykonawcą jest akceptacja projektu tej umowy przez zamawiającego. 3. Zamawiający nie wyraża zgody na zawieranie umów przez Podwykonawców z dalszym Podwykonawcą. 4.Jeżeli w terminie określonym w umowie z Podwykonawcą Wykonawca nie dokona w całości lub części zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy, a Podwykonawca zwróci się z żądaniem zapłaty tego wynagrodzenia bezpośrednio do Zamawiającego na podstawie art.6471 § 5 k.c. i udokumentuje zasadność tego żądania fakturą zaakceptowaną przez Wykonawcę i dokumentami potwierdzającymi wykonanie i odbiór fakturowanych robót, Zamawiający może zapłacić na rzecz Podwykonawcy kwotę będącą przedmiotem jego żądania. Zamawiający dokona potrącenia całej powyższej kwoty z faktury wystawionej przez Wykonawcę, na co Wykonawca wyraża niniejszym zgodę. 5.Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w umowie z Podwykonawcą uprawnienie Podwykonawcy, o którym mowa w ust.4. Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu umowy wynikająca z braku Podwykonawcy będzie traktowana jako przerwa wynikła z przyczyn dotyczących Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu zakończenia robót. 6.Zabezpieczenie ewentualnych roszczeń Podwykonawców wobec Wykonawcy nastąpi poprzez wstrzymanie wypłaty części wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy z tytułu wystawionej przez niego faktury VAT i zatrzymanie jej na rachunku Zamawiającego. 7.Zwrot zabezpieczenia nastąpi z chwilą udokumentowania przez Podwykonawcę otrzymania wynagrodzenia, przekazanego Zamawiającemu w formie oświadczenia Podwykonawcy. 8. Brak oświadczenia w zakresie powierzenia podwykonawcom części zamówienia będzie traktowany jak oświadczenie o samodzielnym wykonaniu całości zamówienia. 21. Przyczyny unieważnienia postępowania 1. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: 1) nie złożono żadnej oferty nie podlegającej odrzuceniu, 2) cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, 3) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było wcześniej przewidzieć, 4) postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy. 2. O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne. Kontakt: 5.Przedstawicielem zamawiającego uprawnionym do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami w sprawach formalnych i merytorycznych jest: Waldemar Kaczor tel. 785 572 540 |