Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Kompleksowe prace renowacyjno - konserwatorskie zabytkowej kapliczki |
Data zamieszczenia: | 2024-03-15 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
GMINA KOŁACZYCE ul. Rynek 1 38-213 Kołaczyce powiat: jasielski k.lisowska@kolaczyce.itl.pl https://kolaczyce-itl.logintrade.net/zapytania_email,159839,a279e21cb6c61c2bb967345be633ae5a.html |
Województwo: | podkarpackie |
Miasto: | Kołaczyce |
Wadium: | 1 000,00 zł |
Nr telefonu: | --- |
Termin składania ofert: | 2024-04-17 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Kompleksowe prace renowacyjno - konserwatorskie zabytkowej kapliczki św. Anny w Kołaczycach położonej na dz. nr ewid. 632/1 w Kołaczycach Krótki opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: ,,Kompleksowe prace renowacyjno - konserwatorskie zabytkowej kapliczki św. Anny w Kołaczycach położonej na dz. nr ewid. 632/1 w Kołaczycach", współfinasowanego z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 2. Zakres robót obejmuje: 1) Wstępne wzmocnienie osypujących się partii piaskowca roztworem żywicy krzemoorganicznej np. KSE Remmers. 2) Demontaż obiektu z zastosowaniem ciężkiego sprzętu i transport do pracowni. 3) Dezynfekcja powierzchni środkiem antyseptycznym - np. SterylanD. 4) Wykonanie nowego podłoża fundamentowego zbrojonego. 5) Wykonanie izolacji poziomej - zastosowanie preparatu krzemionkującego oraz szlemy izolacyjnej. 6) Usuwanie nawarstwień z kamienia - zastosowanie metody chemicznej -3% roztwór kwasu fluorowodorowego - w okładzie z pulpy celulozowej. Do zmycia zastosowana zostanie para wodna pod ciśnieniem. 7) Odsalanie powierzchni elementów kamiennych - zastosowanie metody swobodnej migracji do rozszerzonego środowiska. 8) Uzupełnianie ubytków w kamieniu z wykonaniem zbrojeń z drutu i pręta nierdzewnego. Zastosowanie mas mineralnych opartych na zróżnicowanych frakcjach mielonego piaskowca oraz spoiwie z białego cementu i dołowanego wapna. Przy głębszych warstwach masy zakładane będą warstwowo. W głębszych warstwach zastosowane zostaną masy o grubszym kruszywie. 9) Konserwacja partii rytego datowania w dolnej partii kapliczki -pogłębienie rytu liternictwa i laserunkowe założenie monochromii w kolorze sepii. 10) Rekonstrukcja stopni cokołowych w piaskowcu. Zastosowanie materiału o podobnych parametrach technicznych, kolorystyce i uziarnieniu . 11) Rekonstrukcja ubytku w baldachimie - zastosowanie metody flekowania. 12) Prace stabilizujące konstrukcję baldachimu -Niwelacja skorodowanych, stalowych kotew i sklejanie pękniętych i flekowanych ubytków z zastosowaniem nierdzewnych bolców oraz kleju i zaprawy y na bazie żywicy chemoutwardzalnej epoksydowej. 13) Opracowanie miejsc uzupełnianych. Nadanie odpowiedniej faktury i cyzelowanie detalu. 14) Montaż obiektu w pierwotnym położeniu. 15) Konserwacja elementów metalowych - kutego krzyża baldachimu: a) Prostowanie zdeformowanych elementów, b) Rekonstrukcja brakujących partii kutych elementów, c) Usuwanie produktów korozji - piaskowanie, d) Naniesienie powłoki kolorystycznej - grafit mat, e) Montaż elementu. 16) Impregnacja oraz hydrofobizacja powierzchni kamienia roztworem żywicy krzemoorganicznej. 17) Aranżacja nowego posadowienia dla granitowej płyty z informacją o miejscu posadowienia kapliczki. a) wykonanie fundamentowania ok. 0,5 m od kapliczki po jego prawej b) stronie patrząc od strony chodnika, c) wykonanie podstawy sześciennej z piaskowca karpackiego, d) Wykonanie postumentu o lekko-skośnej płaszczyźnie frontowej z piaskowca karpackiego. e) renowacja granitowej tablicy- usuwanie nawarstwień, uzupełnianie ubytków po otworach montażowych, szlifowanie, polerowanie i założenie złocenia tekstu. f) montaż w wykutej płycinie. 18) Wykonanie badań archeologicznych: a) Opracowanie Programu prac badań archeologicznych, uzgodnienie z Konserwatorem zabytków. b) Wykonanie badań archeologicznych zgodnie z zatwierdzonym programem. 19) Opracowanie dokumentacji konserwatorskiej: o Opracowanie aktualnej dokumentacji konserwatorskiej (opracowanie ma zawierać opis aktualnego stanu zachowania elementów kaplicy oraz wyniki przeprowadzonych niezbędnych wstępnych badań specjalistycznych), o Opracowanie dokumentacji konserwatorskiej z przeprowadzonych prac (Opracowanie ma zawierać opis wszystkich poszczególnych prac konserwatorskich jakie zostały przeprowadzone, udokumentowane dodatkowo dokumentacją fotograficzną). CPV: 45453100-8 Dokument nr: 2024/BZP 00247276, IKM.271.1.2.2024.MG Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2024-04-17 10:10 Specyfikacja: SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA 3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://kolaczyce-itl.logintrade.net/zapytania_email,159839,a279e21cb6c61c2bb967345be633ae5a.html 3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie. 3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak. 3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://kolaczyce-itl.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html 3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy Przetargowej. Dopuszczalne przeglądarki internetowe: o Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11, o Google Chrome 31 o Mozilla Firefox 26 o Opera 18 Pozostałe wymagania techniczne: o dostęp do sieci Internet o zainstalowana wtyczka flash - flash player - dotyczy kupca o obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest - Ajar o włączona obsługa JavaScript o zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s o zainstalowany Acrobat Reader o zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy W przypadku aukcji z podpisem elektronicznym dopuszczalne są przeglądarki internetowe: o dla Windows Vista: Internet Explorer 8, Internet Explorer 9 o dla Windows 7: Internet Explorer 9, Internet Explorer 11 o dla Windows 8: Internet Explorer 11 o dla Windows 10: Internet Explorer 11 Wspierane są rozwiązania dostarczane przez firmy: o Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. o Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A. o Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy Asseco Data Systems S.A. o Kwalifikowane Centrum certyfikacji Kluczy CenCert firmy Enigma SOI. Dopuszczalne formaty przesyłanych danych: image/bmp, image/x-windows-bmp, application/msword, application/drafting, image/gif, application/x-compressed, application/x-gzip, multipart/x-gzip, image/jpeg, image/pjpeg, application/x-latex, application/pdf, image/pict, image/png, application/mspowerpoint, application/postscript, application/rtf, application/x-rtf, text/richtext, image/tiff, image/x-tiff, application/mswrite, application/excel, application/x-excel, application/vnd.ms-excel, application/x-msexcel, application/vnd.ms-excel, text/xml, application/x-zip-compressed, application/zip, application/vnd.ms-office, image/x-ms-bmp, video/x-msvideo, audio/x-ms-wma, application/vnd.oasis.opendocument.spreadsheet, application/acad, application/x-acad, application/autocad_dwg, image/x-dwg, application/dwg, application/x-dwg, application/x-autocad, image/vnd.dwg, drawing/dwg Kodowanie i oznaczenie czasu przekazania danych Czas zapisywany jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Czas przekazania danych jest to czas, w którym zostanie potwierdzone złożenie oferty, dokumentu przez Wykonawcę. W przypadku wybrania opcji złożenia oferty bez logowania, potwierdzenie odbywa się poprzez kliknięcie w link dostępny w wiadomości mailowej, wysłanej automatycznie po złożeniu oferty, dokumentu będąc niezalogowanym na Platformie zakupowej. Wiadomość otrzymuje Wykonawca na adres e-mail wskazany w formularzu w ikonę ,,Złóż ofertę". W przypadku Wykonawcy zalogowanego na Platformie Przetargowej, czas przekazania danych jest to czas wysłania dokumentu, oferty przez Platformę Przetargową. 3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie. 3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy 3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: polski Składanie ofert: Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem platformy elektronicznej, dostępnej pod adresem: https://kolaczyce-itl.logintrade.net/zapytania_email,159839,a279e21cb6c61c2bb967345be633ae5a.html TERMIN SKŁADANIA ofert: 2024-04-17 10:00 Miejsce składania ofert: https://kolaczyce-itl.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html Miejsce i termin realizacji: Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące Wymagania: SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia. 4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie 4.1.2.) Numer referencyjny: IKM.271.1.2.2024.MG 4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane 4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie 4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie 4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie 4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia: 4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: ,,Kompleksowe prace renowacyjno - konserwatorskie zabytkowej kapliczki św. Anny w Kołaczycach położonej na dz. nr ewid. 632/1 w Kołaczycach", współfinasowanego z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 2. Zakres robót obejmuje: 1) Wstępne wzmocnienie osypujących się partii piaskowca roztworem żywicy krzemoorganicznej np. KSE Remmers. 2) Demontaż obiektu z zastosowaniem ciężkiego sprzętu i transport do pracowni. 3) Dezynfekcja powierzchni środkiem antyseptycznym - np. SterylanD. 4) Wykonanie nowego podłoża fundamentowego zbrojonego. 5) Wykonanie izolacji poziomej - zastosowanie preparatu krzemionkującego oraz szlemy izolacyjnej. 6) Usuwanie nawarstwień z kamienia - zastosowanie metody chemicznej -3% roztwór kwasu fluorowodorowego - w okładzie z pulpy celulozowej. Do zmycia zastosowana zostanie para wodna pod ciśnieniem. 7) Odsalanie powierzchni elementów kamiennych - zastosowanie metody swobodnej migracji do rozszerzonego środowiska. 8) Uzupełnianie ubytków w kamieniu z wykonaniem zbrojeń z drutu i pręta nierdzewnego. Zastosowanie mas mineralnych opartych na zróżnicowanych frakcjach mielonego piaskowca oraz spoiwie z białego cementu i dołowanego wapna. Przy głębszych warstwach masy zakładane będą warstwowo. W głębszych warstwach zastosowane zostaną masy o grubszym kruszywie. 9) Konserwacja partii rytego datowania w dolnej partii kapliczki -pogłębienie rytu liternictwa i laserunkowe założenie monochromii w kolorze sepii. 10) Rekonstrukcja stopni cokołowych w piaskowcu. Zastosowanie materiału o podobnych parametrach technicznych, kolorystyce i uziarnieniu . 11) Rekonstrukcja ubytku w baldachimie - zastosowanie metody flekowania. 12) Prace stabilizujące konstrukcję baldachimu -Niwelacja skorodowanych, stalowych kotew i sklejanie pękniętych i flekowanych ubytków z zastosowaniem nierdzewnych bolców oraz kleju i zaprawy y na bazie żywicy chemoutwardzalnej epoksydowej. 13) Opracowanie miejsc uzupełnianych. Nadanie odpowiedniej faktury i cyzelowanie detalu. 14) Montaż obiektu w pierwotnym położeniu. 15) Konserwacja elementów metalowych - kutego krzyża baldachimu: a) Prostowanie zdeformowanych elementów, b) Rekonstrukcja brakujących partii kutych elementów, c) Usuwanie produktów korozji - piaskowanie, d) Naniesienie powłoki kolorystycznej - grafit mat, e) Montaż elementu. 16) Impregnacja oraz hydrofobizacja powierzchni kamienia roztworem żywicy krzemoorganicznej. 17) Aranżacja nowego posadowienia dla granitowej płyty z informacją o miejscu posadowienia kapliczki. a) wykonanie fundamentowania ok. 0,5 m od kapliczki po jego prawej b) stronie patrząc od strony chodnika, c) wykonanie podstawy sześciennej z piaskowca karpackiego, d) Wykonanie postumentu o lekko-skośnej płaszczyźnie frontowej z piaskowca karpackiego. e) renowacja granitowej tablicy- usuwanie nawarstwień, uzupełnianie ubytków po otworach montażowych, szlifowanie, polerowanie i założenie złocenia tekstu. f) montaż w wykutej płycinie. 18) Wykonanie badań archeologicznych: a) Opracowanie Programu prac badań archeologicznych, uzgodnienie z Konserwatorem zabytków. b) Wykonanie badań archeologicznych zgodnie z zatwierdzonym programem. 19) Opracowanie dokumentacji konserwatorskiej: o Opracowanie aktualnej dokumentacji konserwatorskiej (opracowanie ma zawierać opis aktualnego stanu zachowania elementów kaplicy oraz wyniki przeprowadzonych niezbędnych wstępnych badań specjalistycznych), o Opracowanie dokumentacji konserwatorskiej z przeprowadzonych prac (Opracowanie ma zawierać opis wszystkich poszczególnych prac konserwatorskich jakie zostały przeprowadzone, udokumentowane dodatkowo dokumentacją fotograficzną). 4.2.6.) Główny kod CPV: 45453100-8 - Roboty renowacyjne 4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące 4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie 4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie 4.3.) Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja 4.3.6.) Waga: 40 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak 5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu. d) zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli wykonawcy wykażą, że: o wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie co najmniej 1 robotę polegającą na wykonaniu robót budowlanych związanych z wykonaniem prac konserwatorskich na min. jednej kapliczce lub na min. jednym obiekcie lub na min. jednym budynku, podlegającym ustawie z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami na kwotę co najmniej 100 000,00 zł brutto wraz z załączeniem dowodów określających czy ta robota budowlana została wykonana należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego robota budowlana została wykonywana, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. o skierują do realizacji zamówienia publicznego osoby odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi, posiadające kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia publicznego: minimum jedna osoba posiadająca uprawnienia do kierowania pracami konserwatorskimi - minimalne wymagania: osoba spełniająca wymagania o których mowa w art. 37a Ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. 2022 r., poz. 840), osoba, która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków oraz która po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2. 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty, b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA 6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie 6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie 6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak 6.4.1) Informacje dotyczące wadium: Każdy wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 1 000,00 zł 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie 7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: 1. Wzór umowy stanowi załącznik nr 3 do SWZ 2. Warunki zmian treści umowy zostały określone w projekcie umowy. 7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie Uwagi: Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja 4.3.6.) Waga: 40 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie Termin związania ofertą: do 2024-05-14 |