Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie otworów rozpoznawczo - studziennych |
Data zamieszczenia: | 2024-03-22 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Wodociągi Białostockie Sp. z o.o ul. Młynowa 52/1 15-950 Białystok powiat: Białystok 85 745 81 00 fax: (+48) 85 745 81 13, tel. 85 / 74 58 241, tel. 85 / 74 58 361, tel. 85 / 74 58 138 przetargi@wobi.pl |
Województwo: | podlaskie |
Miasto: | Białystok |
Wadium: | 30 000,00 zł |
Nr telefonu: | 85 745 81 00 fax: (+ |
Termin składania ofert: | 2024-04-05 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
OGŁOSZENIE/ SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA W PRZETARGU NIEOGRANICZONYM NA wykonanie otworów rozpoznawczo - studziennych nr 4G, 9F na terenie Ujęcia Wody w Jurowcach ogłaszamy przetarg nieograniczony na wykonanie otworów rozpoznawczo - studziennych nr 4G, 9F na terenie Ujęcia Wody w Jurowcach Przystąpienie do przetargu jest równoznaczne z wyrażeniem zgody przez Wykonawcę na warunki Regulaminu. Treść w/w Regulaminu jest dostępna na stronie internetowej Zamawiającego bip.wobi.pl w zakładce: Przetargi; Regulaminy udzielania zamówień. Niniejsze Ogłoszenie/SWZ zostało opublikowane na stronie internetowej Zamawiającego - bip.wobi.pl w zakładce: Przetargi. I. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie otworów rozpoznawczo - studziennych nr 4G, 9F o głębokościach odpowiednio 98,00 m i 95,00 m na terenie Ujęcia Wody w Jurowcach wraz z opracowaniem dokumentacji hydrogeologicznej powykonawczej dla wykonania w/w otworów 4G i 9F (w formie dodatków do dokumentacji hydrogeologicznej ujęcia wody). Podstawą wykonania w/w zakresu robót jest Projekt robót geologicznych w zakresie wykonania otworów rozpoznawczo - studziennych nr 4G, 9F, 11D, 14G oraz likwidacji studni nr 14F na terenie komunalnego ujęcia wody dla miasta Białegostoku w JUROWCACH , m. Wasilków, pow. białostocki, woj. podlaskie" opracowanym przez Biuro Studiów i Projektów HYDRO - EKO - GEO, 15 - 166 Białystok, Ul. A. Chętnika 61, i zatwierdzonym przez Marszałka Województwa Podlaskiego Decyzją Nr DIT-III.7430.7.2020 z dnia 29 kwietnia 2020 r. Projekt robót geologicznych stanowi Załącznik Nr 8 do niniejszego Ogłoszenia/SWZ. Niniejsza Specyfikacja Warunków Zamówienia stanowi integralną część Umowy. UWAGA !! o po wykonaniu otworów studziennych do głębokości wymaganych w/w projektem robót geologicznych, Zamawiający - w uzgodnieniu z projektantem - podejmie decyzję o montażu filtru typu Johnsona w otworach ; o w związku z montażem większych średnic filtra typu Johnson zostaną zwiększone średnice kolumn rur wiertniczych, co umożliwiają zapisy zawarte w Projekcie robót geologicznych (Rozdz. 7.6 str.23 ). Zmiany w konstrukcji otworów wiertniczych przedstawione są w Załączniku Nr 7 do niniejszego Ogłoszenia/SWZ o odbiór studni przez Zamawiającego nastąpi po uzyskaniu pozytywnych badań geofizycznych. Badania geofizyczne studni przeprowadzone będzie metodami: profilowanie średnicy, profilowanie gamma - gamma gęstościowe), profilowanie neutron - neutron (PNN), segmentacyjne profilowanie gamma (w min. 3 segmentach radialnych - pokazuje niecentryczność), profilowanie przewodności i temperatury, profilowanie dopływów do filtra za pomocą przepływomierza produkcyjnego, rejestracja położenia zwierciadła wody w studni z zastosowaniem sprawnych urządzeń pomiarowych ; o w celu wcześniejszego sprawdzenia czy możliwe jest przeprowadzenie tych badań ( np. w sytuacji nie osiowego wykonania studni) zaraz po zafiltrowaniu otworu zostanie przeprowadzone kamerowanie sprawdzające. W przypadku niemożliwości opuszczenia kamery np. przy mocno skrzywionym otworze, po stronie Wykonawcy leży usunięcie filtra i ponowne zafiltrowanie otworu. Sprawdzenie wykonanych prac przeprowadzone będzie ponownie poprzez kamerowanie; o koszt badań geofizycznych i ich wykonanie leży po stronie Wykonawcy; o koszt kamerowania i jego wykonanie leży po stronie Zamawiającego; o książki eksploatacji studni z dokonanymi wpisami dotyczącymi studni dostarczy Wykonawca; o koszt filtrów ze stali nierdzewnej typu Johnson znajdujących się w projekcie należy wliczyć w cenę za metr odwiertu, który podaje firma w swojej ofercie cenowej. Oprócz tego należy podać drugą cenę - cenę filtra stalowego. Zmiana filtra ze stali nierdzewnej typu Johnson na stalowy wymaga aneksu do umowy. W przypadku niemożliwości zastosowania filtra typu Johnson różnica pomiędzy ceną za ten filtr a filtr stalowy zostanie rozliczona i zwrócona Zamawiającemu. o wszystkie rury do zabudowy kolumny filtracyjnej - rura nadfiltrowa, filtr i rura podfiltrowa oraz rury zewnętrzne, które zostaną w studniach czyli ? 508 powinny być rurami nowymi posiadającymi certyfikat producenta wraz z atestami. Pozostałe rury zewnętrzne ( ? 714 i ? 610), które będą usunięte z otworów, nie musza być rurami nowymi o w celu zminimalizowania sytuacji związanych z niecentrycznością przy wykonywaniu studni, po stronie Wykonawcy leży zastosowanie większej ilości prowadnic ze stali nierdzewnej. Prowadnice powinny zostać zamontowane w minimalnej ilości 5 szt. przy czym w części nadfiltrowej kolumny filtracyjnej 2 szt.( jedna w okolicy huczka, druga w okolicy części roboczej filtra ), w części podfiltrowej - 2 szt. ( w jej dolnej i górnej cześć) oraz w części roboczej filtra. o z uwagi na bardzo duże prawdopodobieństwo wystąpienia zalegania warstwy wodonośnej na głębokości powyżej 100,00 m (co potwierdzają przekroje geologiczne studni sąsiednich) Wykonawca winien załączyć: ? dokument poświadczający iż firma posiada status zakładu górniczego; ? posiadanie przez kierownika robót uprawnień kierownika ruchu zakładu górniczego; ? posiadanie przez majstra stosownych uprawnień zatwierdzonych przez Okręgowy Urząd Górniczy; ? osoba posiadająca uprawnienia w zakresie hydrogeologii kat. IV lub V, zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011r. Prawo geologiczne i górnicze Dz. U. 2023 r. poz. 633, z późn. zm.) Na wykonane roboty Wykonawca udzieli 5-letniej gwarancji liczonej od dnia protokolarnego odbioru robót przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania odpadów oraz wszelkich nieczystości powstałych w trakcie i po zrealizowaniu przedmiotu zamówienia. W zakresie materiałów zbędnych Wykonawca jest zobowiązany przestrzegać przepisy wynikające z Ustawy dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.) i wydanych do ustawy przepisów wykonawczych - ponosząc w tym zakresie wyłączną odpowiedzialność. Zgodnie z § 14 Wzoru umowy Wykonawca na własny koszt zawrze umowę ubezpieczenia realizowanego zadania. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamawiający nie dopuszcza możliwości powierzenia części lub całości zamówienia podwykonawców, za wyjątkiem przeprowadzenia badań geofizycznych. Dokument nr: TI - II /379/ 2024 Otwarcie ofert: Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego - Białystok, Ul. Młynowa 52/1, o godz. 10.15 dnia 05 kwietnia 2024 r. Otwarcie ofert będzie odbywało się bez udziału Wykonawców (osób trzecich). Zamawiający niezwłocznie opublikuje informacje z otwarcia ofert na stronie internetowej bip.wobi.pl Składanie ofert: X. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA ORAZ OTWARCIA OFERT. Ofertę należy złożyć w Sekretariacie Wodociągów Białostockich w Białymstoku, Ul. Młynowa 52/1 do godz.10.00 dnia 05 kwietnia 2024 r. Spółka z o.o. Kopertę należy opisać w następujący sposób: ,,Wodociągi Białostockie Sp. z o.o. 15-404 Białystok, Ul. Młynowa 52/1" z dopiskiem : ,,Oferta na wykonanie otworów rozpoznawczo studziennych nr 4G ,9F na terenie Stacji Uzdatniania Wody w Jurowcach" Nie otwierać przed godz. 10.15 dnia 05 kwietnia 2024 r." oraz nazwą Wykonawcy. Miejsce i termin realizacji: II.TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: Od dnia podpisania umowy do dnia 20 grudnia 2024 r. Wymagania: III.WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu: 1) Posiadają zdolność do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie precyzuje tego warunku. Zamawiający uzna, że powyższy warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie (według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do Zaproszenia/SWZ) o spełnianiu tego warunku udziału w postępowaniu. 2) Posiadają uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał status zakładu górniczego. W celu spełnienia ww. warunku Wykonawca dołączy do oferty dokument poświadczający, że firma posiada status zakładu górniczego. 3) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie precyzuje tego warunku. Zamawiający uzna, że powyższy warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie (według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do Zaproszenia/SWZ) o spełnianiu tego warunku udziału w postępowaniu. 4) Posiadają zdolność techniczną lub zawodową: a) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zrealizował, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie - co najmniej 2 studnie o głębokości powyżej 100,0 m w tym jedna studnia z zabudową filtra studziennego ze stali nierdzewnej typu Johnson. Pod pojęciem wykonania studni Zamawiający rozumie nie tylko wykonanie odwiertu, ale również zafiltrowanie i uzyskanie stałego poboru wody. W celu spełnienia ww. warunku Wykonawca przedstawi Wykaz wykonanych robót - sporządzony na wzorze stanowiącym Załącznik nr 5 do niniejszego Ogłoszenia/SWZ - w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem wartości przedmiotu, głębokości dat wykonania i odbiorców, na rzecz których robota budowlana została wykonana oraz załączeniem dowodów potwierdzających, że została wykonana należycie. Dowodem potwierdzającym, że robota została wykonana należycie jest referencja oraz protokół końcowy odbioru robót wraz z zbiorczym zestawieniem wyników wiercenia w postaci graficznej i opisowej. b) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności : o osobą posiadająca uprawnienia w zakresie hydrogeologii kat. IV lub V, zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze ( Dz.U. 2023 r. poz. 633, z późn. zm.) - pełniącą nadzór geologiczny nad prowadzonymi wierceniami o kierownik robót posiadający uprawnienia kierownika ruchu zakładu górniczego; o majstra posiadającego stosowne uprawnienia zatwierdzone przez okręgowy urząd górniczy; W celu spełnienia ww. warunku Wykonawca przedstawi Wykaz osób - sporządzony na wzorze stanowiącym Załącznik Nr 6 do niniejszego Ogłoszenia/SWZ, wraz z dołączeniem dokumentów potwierdzających uprawienia ww. osób. 2. Zgodnie z art. 18 ust. 5 Regulaminu dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu składa się w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 3. Wraz z ofertą Wykonawcy winni przedłożyć następujące dokumenty: 1) Odpis z właściwego rejestru (np. KRS lub wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej), jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; 2) Formularz oferty, sporządzony na podstawie wzoru - Załącznika Nr 1 do niniejszego Ogłoszenia/SWZ. 3) Oświadczenie Wykonawcy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu zgodnie ze wzorem Załącznika Nr 2 do niniejszego Ogłoszenia/SWZ. 4)Wykaz wykonanych robót, sporządzony na podstawie wzoru Załącznika Nr 5 do niniejszego Ogłoszenia/SWZ wraz z dowodami, że zostały wykonanie należycie. 5) Wykaz osób, sporządzony na podstawie wzoru Załącznika Nr 6 do niniejszego Ogłoszenia/SWZ. 6) Dokument potwierdzający posiadanie przez kierownika robót uprawnień kierownika ruchu zakładu górniczego. 7) Dokument potwierdzający posiadanie przez majstra stosownych uprawnień zatwierdzonych przez okręgowy urząd górniczy. 8) Dokument potwierdzający posiadanie przez osobę uprawnień w zakresie hydrogeologii kat. IV lub V, zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze Dz. U. 2023 r. poz. 633, z późn. zm.) . 9) Dokument poświadczający, iż firma posiada status zakładu górniczego. IV.INFORMACJE DOTYCZĄCE ZASAD KOMUNIKACJI ZAMAWIAJACEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ SPOSOBU PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW: Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, wyjaśnienia oraz inne dokumenty (np. protest), jak i odpowiedzi na nie, przekazywane Zamawiającemu przez Wykonawców, winny dla swej ważności mieć formę pisemną. Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się za pomocą e-mail pod warunkiem niezwłocznego potwierdzenia treści e - maila. E-mail Zamawiającego - przetargi@wobi.pl (wiadomości e-mail należy przesyłać z dopiskiem Nr ref. TI - II /379/ 2024 ). VI. WADIUM 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych, 00/100 ); 2. Wadium może być wniesione w następujących formach zgodnie z wyborem Wykonawcy: 1) w pieniądzu; 2) w poręczeniach lub gwarancjach bankowych; 3) w gwarancjach ubezpieczeniowych. 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego Nr rachunku 44 1160 2202 0000 0000 6000 0623 Bank Millennium S.A. UWAGA! Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego. 4. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium muszą być dostarczone Zamawiającemu w nieprzekraczalnym terminie złożenia oferty. 5. Za potwierdzenie wpłaty wadium w pieniądzu uznaje się dokument potwierdzający dokonanie przelewu. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w postaci gwarancji lub poręczenia Wykonawca przedstawia dokument gwarancji lub poręczenia w oryginale. 7. Zamawiający zwraca wadium, jeżeli : 1) upłynął termin związania ofertą; 2) wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania umowy i zawarto umowę w sprawie zamówienia; 3) unieważniono postępowanie. 8. Zamawiający zwraca wadium na wniosek Wykonawcy niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku, w przypadku gdy: 1) wykonawca wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 2) oferta została odrzucona. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie przed upływem terminu związania ofertą, 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. VII.TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ Termin związania ofertą wynosi 30 dni (słownie: trzydzieści dni ) od upływu terminu składania ofert, przy czym pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania ofert. VIII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY: 1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę w postępowaniu. 2. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 3. Oferta powinna być sporządzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności, w języku polskim, na maszynie, komputerze lub czytelnym pismem ręcznym (długopisem lub nieścieralnym atramentem). Wszystkie dokumenty i oświadczenia w języku obcym winny być przetłumaczone na język polski. 4. W przypadku składania dokumentów w formie kopii, winne być one potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. 5. Wszystkie strony oferty, w tym strony wszystkich załączników, powinny być trwale spięte, ponumerowane, ułożone wg dołączonego spisu treści. 6. Ofertę podpisuje osoba/osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku gdy ofertę podpisuje pełnomocnik, pełnomocnictwo powinno być złożone oryginale albo notarialnie potwierdzonej kopii. 7. Wykonawca może, przed upływem terminu składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę. 8. Oferty złożone po terminie składania ofert nie podlegają ocenie. Zamawiający zwraca wykonawcom oferty złożone po terminie bez ich otwierania. IX. INFORMACJĘ O MOŻLIWOŚCI ZASTRZEŻENIA DOKUMENTÓW STANOWIĄCYCH TAJEMNICĘ PRZEDSIĘBIORSTWA WYKONAWCY: 1. Zamawiający informuje o możliwości zastrzeżenia informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa powinny zostać przekazane w formie umożliwiającej zachowanie ich poufności wraz z uzasadnieniem, że informacje w tym zakresie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i nie mogą być udostępnione. 2. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa winny być zgrupowane i stanowić oddzielną cześć oferty, opisaną klauzulą ,,Tajemnica przedsiębiorstwa - tylko do wglądu przez Zamawiającego". XI.OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY, OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA (WAGI) TYCH KRYTERIÓW ORAZ SPOSOBU OCENY OFERT: Cena - 100% Cena w ofercie przetargowej wpisana do Formularza oferty (Załącznik Nr 1 do Ogłoszenia / SWZ) musi obejmować wszystkie koszty niezbędne dla prawidłowego i pełnego wykonania Zamówienia oraz zobowiązania publicznoprawne jak i zastosowane rabaty i upusty finansowe. Cena powinna być podana jako wartości netto, należny podatek VAT oraz wartość brutto, w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku. Wartość brutto oferty najtańszej ---------------------------------------------- x 100 % x 100 Wartość brutto oferty ocenianej UWAGA: Zamawiający w przypadku powzięcia wątpliwości czy zaoferowana cena nie jest ceną rażąco niską tj. niewystarczającą na pokrycie wszystkich kosztów wykonania zamówienia może wezwać Wykonawcę do przedstawienia wyjaśnień, w tym szczegółowej kalkulacji zaoferowanej ceny oraz dowodów potwierdzających prawidłowość przyjętych kosztów. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na Wykonawcy. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub dowodów albo którego wyjaśnienia i dowody nie potwierdzają możliwości zrealizowania prawidłowo zamówienia za zaoferowaną cenę. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę spośród ofert niepodlegających odrzuceniu, zgodnie z kryteriami oceny ofert. Ofertą najkorzystniejszą jest oferta przedstawiająca najkorzystniejszy bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, lub oferta z najniższą ceną lub kosztem - jeżeli nie stosowano innych kryteriów. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w przedmiotowym Ogłoszeniu/SWZ. XII.WYMAGANIA DOTYCZĄCYCH ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY, O ILE JEST WYMAGANE: 1. Wykonawca, którego oferta została wybrana zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy (dalej "zabezpieczenie") w wysokości 5 % ceny całkowitej brutto wskazanej w ofercie. 2. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. 3. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. W przypadku składania przez Wykonawcę zabezpieczenia w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: 1) Nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją(poręczeniem), 3) kwotę gwarancji(poręczenia), 4) termin ważności gwarancji(poręczenia). 5. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego : Nr rachunku 44 1160 2202 0000 0000 6000 0623 Bank Millennium S.A. 6. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wykonawcy. 7. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 8. W trakcie realizacji umowy wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w ust. 3. 9. Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości. 10. Zamawiający część zabezpieczenia (70%) gwarantująca zgodne z Umową wykonanie robót zostanie zwolniona w ciągu 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane. Pozostała część zabezpieczenia (30%) zostanie zwolniona nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady i gwarancji. XIII.WYJAŚNIENIA I MODYFIKACJA OGŁOSZENIA/SWZ 1. Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania dotyczące treści Ogłoszenia/SWZ lub zaproszenia do składania ofert, na co najmniej dwa dni robocze przed dniem otwarcia ofert, pod warunkiem że pytanie wpłynęło do Zamawiającego na co najmniej mniej 7 dni przed terminem składania ofert. W przypadku, gdy pytanie wpłynie w terminie krótszym niż 7 dni przed terminem składania ofert, Zamawiający może pozostawić je bez rozpoznania. 2. Treść pytań wraz z odpowiedziami bez wskazywania źródła pytania, przekazywana jest wszystkim Wykonawcom, którym przekazano Ogłoszenie/SWZ i zamieszczana na stronie internetowej Spółki. 3. Zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert, dokonać zmiany Ogłoszenia/SWZ. Zamawiający przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do zapoznania się wszystkich zainteresowanych Wykonawców z wyjaśnieniami niezbędnymi do należytego przygotowania i złożenia ofert. 4. Treść wyjaśnień Ogłoszenia/SWZ Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej Spółki. XV. WYKLUCZENIE Z POSTĘPOWANIA, ODRZUCENIE OFERTY WYKLUCZENIE Z POSTĘPOWANIA Zamawiający na podstawie art. 1 pkt 3 Ustawy z dnia z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego ( t. j. Dz. U z 2023 poz. 1497 z późn. zm.) wykluczy z niniejszego postępowania osoby i podmioty wpisane na listę, o której mowa w art. 2 tej ustawy. Zgodnie z art. art. 7 ust. 1 przywołanej ustawy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych wyklucza się: 1 wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3; 2 wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana 9na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3; 3 wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 I 295) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3. Zgodnie z art. 7 ust. 9 Ustawy z dnia z dnia 13 kwietnia 2022 r. szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego: Przepisy ust. 1-8 stosuje się do postępowania zmierzającego do udzielenia zamówienia publicznego oraz konkursów o wartości mniejszej niż kwoty określone w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych lub z wyłączeniem stosowania tej ustawy. Wykonawca potwierdzi zaistnienie przesłanek wykluczenia z niniejszego ustępu bądź ich brak poprzez złożenie oświadczenia w Formularzu oferty (załącznik nr 1 do Ogłoszenia/SWZ). Kontakt: V.OSOBY UPRAWNIONE DO KOMUNIKOWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI: Osobami uprawnionymi przez Zamawiającego do z Wykonawcami są : - Jarosław Jelski, tel. 85 / 74 58 241 - sprawy merytoryczne ; - Edyta Zamaryka, tel. 85 / 74 58 361 - sprawy merytoryczne ; - Elwira Toczydłowska, tel. 85 / 74 58 138 - sprawy proceduralne. kontaktowania się |