Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Przegląd techniczny separatora i komór osadników |
Data zamieszczenia: | 2024-03-25 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Główny Urząd Statystyczny Aleja Niepodległości 208 00-925 Warszawa powiat: Warszawa tel +48 22 279 99 99 w.danowska@stat.gov.pl |
Województwo: | mazowieckie |
Miasto: | Warszawa |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel +48 22 279 99 99 |
Termin składania ofert: | 2024-03-29 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
I. Przedmiot zamówienia publicznego (opis przedmiotu zamówienia publicznego): Przegląd techniczny separatora i komór osadników zlokalizowanych na terenie Głównego Urzędu Statystycznego w Warszawie przy Al. Niepodległości 208. 2. Sposób wykonania zamówienia publicznego: 1) Przedmiot zamówienia będzie polegał na wykonaniu przez osobę uprawnioną przeglądu technicznego separatora (typ ECO-K 10/100-2,5 pojemność czynna zbiornika 5,2 m3) i dwóch komór osadników przy budynku B (pojemność 5 m3) 2 razy w roku w terminie do 31 maja i do 30 listopada 2024 r. 2) Szczegółowy zakres i sposób realizacji Przedmiotu zamówienia określa Opis przedmiotu zamówienia, stanowiący Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego. Składanie ofert: 12. Wypełnioną i podpisaną ofertę należy złożyć w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę uprawnioną do występowania w imieniu Wykonawcy lub jako elektroniczne odwzorowanie (skan) dokumentu posiadającego postać papierową i podpisanego własnoręcznie przez osobę uprawnioną do występowania w imieniu Wykonawcy lub uwierzytelnioną za pomocą profilu zaufanego, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: w.danowska@stat.gov.pl w terminie do dnia 29 marca 2024 r. do godz. 14:00, wpisując w tytule: ,,Zapytanie ofertowe nr 21/DB/2024" Uwaga: Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania ofert ma data i godz. wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania. Zamawiający informuje, że limit na wielkość przesyłki serwerów w Głównym Urzędzie Statystycznym wynosi 41 943 040 bajta (40 MB). Miejsce i termin realizacji: 1. Termin wykonania zamówienia publicznego: 8 miesięcy od daty podpisania umowy (2 przeglądy w trakcie trwania umowy, wykonywane w terminie do 31 maja oraz do 30 listopada 2024 r.). Wymagania: 3. Wymagania wobec Wykonawców: 1) Zamawiający wymaga od Wykonawcy w całym okresie realizowania Przedmiotu zamówienia należytej staranności, wysokiej jakości świadczonych usług oraz profesjonalnego podejścia do jego wykonania. 2) Pracownicy Wykonawcy dokonujący przeglądu technicznego muszą posiadać uprawnienia do kontroli stanu technicznego separatora i komór osadników zgodnie z Ustawą Prawo Budowlane, art. 62 ust. 1, pkt 1 lit. b oraz pkt 3. 3) Wykonawca przed przystąpieniem do realizacji zamówienia okaże Zamawiającemu posiadane uprawnienia potwierdzające spełnienie wymagania dla pracowników skierowanych przez Wykonawcę do wykonywania Przedmiotu zamówienia w terminie jego realizacji. 4) Wykonawca dokona wpisów w Książce Obiektu Budowlanego z opisem prac wykonanych w zakresie przedmiotu zamówienia. 5) Wszystkie prace w ramach przeglądu technicznego separatora oraz komór osadników, Wykonawca będzie wykonywał w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 15.00. 4. Warunki gwarancji i rękojmi: Zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego. 5. Klauzula środowiskowa: 1) W czasie wykonywania prac Wykonawca ma obowiązek znać i stosować przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego. 2) W ramach klauzuli środowiskowej Wykonawca zobowiązany jest do bieżącej utylizacji wszystkich materiałów uzyskanych z prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. 13) Wykonawca przetransportuje odpady do odpowiedniego zakładu przetwarzania odpadów w sposób zgodny z przepisami ustawy o odpadach i ochrony środowiska, a także prawem o ruchu drogowym. 4) Na dowód spełnienia klauzuli środowiskowej Wykonawca dołączy do faktury VAT dokument potwierdzający utylizację wywiezionych osadów. III. Termin i warunki płatności: 1. Zapłata wynagrodzenia za realizację przedmiotu zamówienia będzie dokonywana za każdy wykonany przegląd (2 razy w roku). Wynagrodzenie będzie płatne na podstawie prawidłowo wystawionej i dostarczonej przez Wykonawcę faktury VAT i dołączonego do niej Protokołu odbioru podpisanego z wynikiem pozytywnym oraz dokumentu potwierdzającego utylizację, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze. 2. Wykonawca zobowiązuje się dostarczać faktury VAT wraz z załączonym Protokołem odbioru w terminie 7 dni od daty jego podpisania z wynikiem pozytywnym. 3. Za dotrzymanie przez Zamawiającego terminu zapłaty, o którym mowa w pkt. 1, uważa się złożenie w tym terminie polecenia przelewu w banku Zamawiającego. 4. Zamawiający informuje, że na podstawie ustawy z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym (tj. Dz. U. 2020 r., poz. 1666), umożliwi Wykonawcom przesyłanie ustrukturyzowanych faktur elektronicznych, faktur korygujących i not księgowych za pośrednictwem platformy elektronicznego fakturowania. 5. Usługi Platformy Elektronicznego Fakturowania są świadczone pod adresami: https://efaktura.gov.pl (Portal PEF); https://brokerpefexpert.efaktura.gov.pl (Broker PEFexpert - obsługujący Zamawiającego); https://brokerinfinite.efaktura.gov.pl (Broker Infinite). z zastrzeżeniem, że od 1 lipca 2024 r. Usługi Platformy Elektronicznego Fakturowania będą świadczone tylko pod adresem https://brokerpefexpert.efaktura.gov.pl (Broker PEFexpert - obsługujący Zamawiającego). 6. Zamawiający zastrzega, że nie dopuszcza przesyłania za pośrednictwem platformy elektronicznego fakturowania innych dokumentów wymienionych w Rozporządzeniu Ministra Przedsiębiorczości i Technologii (zlecenia dostawy/zamówienia, awizo dostawy, potwierdzenia odbioru). 7. Mechanizm podzielonej płatności ,,tzw. split payment": 1) Wykonawca zobowiązany będzie do złożenia w Ofercie oświadczenia, że numer rachunku rozliczeniowego wskazany w fakturze, która będzie wystawiona w jego imieniu, będzie rachunkiem*/nie będzie rachunkiem*, dla którego zgodnie z Rozdziałem 3a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz.U. z 2023 r. poz. 2488) prowadzony jest rachunek VAT. 2) Wykonawca oświadczy również, że podany numer rachunku rozliczeniowego wskazany w fakturze, będzie taki sam jak w rejestrze podatników (biała lista). 3) Jeśli numer rachunku rozliczeniowego wskazany przez Wykonawcę, o którym mowa w pkt 2, będzie rachunkiem dla którego zgodnie z Rozdziałem 3a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz.U. z 2023 r. poz. 2488) prowadzony jest rachunek VAT to: a) Zamawiający oświadcza, że będzie realizować płatności za fakturę z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności tzw. split payment. Zapłatę w tym systemie uznaje się za dokonanie płatności w terminie określonym w Umowie. b) Podzieloną płatność tzw. split payment stosuje się wyłącznie przy płatnościach bezgotówkowych, realizowanych za pośrednictwem polecenia przelewu lub polecenia zapłaty dla czynnych podatników VAT. Mechanizm podzielonej płatności nie będzie wykorzystywany do zapłaty za czynności lub zdarzenia pozostające poza zakresem VAT (np. zapłata odszkodowania), a także za świadczenia zwolnione z VAT, opodatkowane stawką 0% lub jeżeli wynika to z innych przepisów prawa. Warunki udziału w postępowaniu: Zamawiający stosuje rozporządzenie Rady (UE) 2022/576 w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 111 z dnia 8 kwietnia 2022 r.). Oświadczenie potwierdzające brak podstaw wykluczenia, wynikających z art. 7 ust. 1 w związku z art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 835, z późń. zm.), Wykonawca składa na Formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego. V. Warunki istotnych zmian umowy Zamawiający wskazuje następujące warunki istotnych zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania: 1. Wszelkie zmiany Umowy wymagają formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności z wyjątkiem zmiany osób odpowiedzialnych za realizację Umowy, kiedy wystarczające jest poinformowanie pisemnie drugiej Strony. 2. Strony przewidują możliwość wprowadzenia zmian do Umowy w szczególności w przypadku, gdy: 1) nastąpiła zmiana przepisów prawa powszechnie obowiązującego, która ma wpływ na termin lub zakres realizacji przedmiotu Umowy; 2) niezbędna jest zmiana sposobu wykonania Umowy, o ile zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego oraz konieczna w celu prawidłowego wykonania przedmiotu Umowy; 3) niezbędne jest zmniejszenie wynagrodzenia Wykonawcy lub zasad płatności tego wynagrodzenia w przypadku zmiany zakresu przedmiotu Umowy określonego w pkt 1; 4) nastąpiła zmiana: stawki podatku od towarów i usług - jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę; 5) w przypadku wystąpienia Siły Wyższej; 6) niezbędna jest zmiana terminu wykonania Umowy z uwagi na wprowadzenie stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii, stanu wyjątkowego lub stanu klęski żywiołowej. 3. Strona wnosząca o zmianę Umowy, o której mowa w ust. 2, zobowiązana jest do przekazania na piśmie warunków zmiany wraz z uzasadnieniem w terminie 5 dni od daty zaistnienia okoliczności i proponowanego terminu wprowadzenia zmiany. 4. Strony ustalają, że w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 2 pkt 4), Wykonawca może wystąpić do Zamawiającego w terminie 30 dni od daty wprowadzenia zmiany z wnioskiem o zmianę wynagrodzenia, przedkładając odpowiednie dokumenty potwierdzające zasadność złożenia takiego wniosku. Wykonawca powinien wykazać ponad wszelką wątpliwość, że zaistniała zmiana ma bezpośredni wpływ na koszty wykonania przedmiotu Umowy oraz określić stopień, w jakim wpłynie ona na wysokość wynagrodzenia. 5. W terminie nie dłuższym niż 5 dni roboczych od daty wpływu wniosku, o którym mowa w ust. 4, Strony podejmują negocjacje w zakresie zmiany wynagrodzenia. Przez dni robocze należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. 6. Zmiana wysokości wynagrodzenia ustalona w negocjacjach obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie zmian, o których mowa w ust. 2 pkt 4). 7. W wypadku zmiany, o której mowa w ust. 2 pkt 4), wynegocjowana wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a określona w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów. 8. Jeżeli w terminie 30 dni od daty wszczęcia negocjacji Strony nie osiągną porozumienia, potwierdzonego obustronnie podpisanym protokołem z negocjacji, Wykonawca może wypowiedzieć Umowę z zachowaniem dwumiesięcznego terminu wypowiedzenia. Bieg okresu wypowiedzenia rozpoczyna się od pierwszego dnia miesiąca następującego po złożeniu oświadczenia o wypowiedzeniu. 9. Strony ustalają, że w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 2 pkt 6), wprowadzenie zmiany możliwe będzie wyłącznie po uzyskaniu zgody Zamawiającego i w określonym przez Zamawiającego wymiarze. 3VI. Kryteria oceny ofert: Kryterium nr 1 - cena brutto oferty (C) - 100 % W kryterium nr 1 Zamawiający przyzna punkty według następującego wzoru: Cmin C = ???? X 100 Cb Gdzie: C - liczba punktów dla badanej oferty w kryterium 1; C min - najniższa cena brutto wśród ofert nieodrzuconych; C b - cena brutto oferty badanej. VII. Przyznane punkty będą zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku albo z większą dokładnością umożliwiającą wybór najkorzystniejszej oferty. W przypadku złożenia mniej niż dwóch ofert, Zamawiający zastrzega sobie możliwość udzielenia zamówienia Wykonawcy, który złożył jedyną ważną ofertę lub ogłoszenie ponownego zapytania ofertowego. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, a sumaryczna liczba punków za wszystkie kryteria uzyskana przez Wykonawców będzie taka sama, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę, z zastrzeżeniem, że Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach. Zamawiający może wezwać Wykonawców do złożenia ofert dodatkowych trzykrotnie. Zamawiający informuje, że stosuje w postępowaniu tzw. ,,procedurę odwróconą". Przy zastosowaniu ,,procedury odwróconej" w pierwszej kolejności Zamawiający dokonuje oceny ofert pod kątem przesłanek odrzucenia oferty oraz kryteriów oceny oferty, po czym wyłącznie w odniesieniu do Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza dokonuje oceny podmiotowej Wykonawcy tj. bada oświadczenia, żąda wyjaśnień i innych dokumentów. W przypadku jeżeli cena całkowita oferty będzie niższa o 30% od wartości szacunkowej zamówienia lub średniej arytmetycznej wszystkich złożonych ofert wówczas Zamawiający zwróci się do Wykonawców o udzielenie wyjaśnień. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na Wykonawcy. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywać się będzie języku polskim, przy użyciu poczty elektronicznej. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę, Zamawiający domniema, iż pismo wysłane przez Zamawiającego na adres e-mail podany przez Wykonawcę zostało mu dostarczone w sposób umożliwiający zapoznanie się z jego treścią. Unieważnienie postępowania 1. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do nieudzielenia przedmiotowego zamówienia. Postępowanie o udzielenie zamówienia zostanie unieważnione, jeżeli: 1) do terminu składania ofert nie wpłynęła żadna oferta niepodlegająca odrzuceniu; cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższy kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający będzie mógł zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty; w przypadku trzykrotnego złożenia przez Wykonawców tak samo ocenionych w rankingu ofert dodatkowych; postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy; realizacja zamówienia publicznego stała się niezasadna z uwagi na przepisy ustawy o finansach publicznych, z zastrzeżeniem, że postępowanie to nie może zostać wznowione ponownie w danym roku budżetowym; na wniosek dyrektora komórki wnioskującej, jeżeli udzielenie zamówienia stało się niezasadne przed podpisaniem umowy. Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych W przypadku powierzenia danych osobowych Zamawiający będzie wymagał podpisania przez Wykonawcę umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. W przypadku zmiany zakresu powierzonych danych osobowych, Strony podpiszą aneks do umowy powierzenia. Zmiana zakresu umowy powierzenia nie stanowi zmiany zapisów Umowy. Ofertę należy złożyć zgodnie ze wzorem Formularza ofertowego, który stanowi Załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego. Oferta musi zawierać wypełniony Formularz ofertowy. Ofertę należy sporządzić w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej. Oferta i oświadczenia muszą być podpisane przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania i składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. Cena oferty powinna obejmować wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, które wynikają wprost z Zapytania ofertowego oraz Opisu przedmiotu zamówienia stanowiącego Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego. W cenie należy uwzględnić wszystkie koszty związane z kompleksową realizacją zamówienia. 86. Cena oferty musi zawierać wszystkie opłaty oraz podatki według obowiązującego prawa podatkowego. 7. Cenę oferty należy obliczyć w oparciu o kalkulację własną, uwzględniając zakres przedmiotu zamówienia, określny w Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącego Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego. 8. Całkowitą cenę za realizację przedmiotu zamówienia należy podać cyframi i słownie. 9. Cenę oferty należy podać w złotych polskich (PLN) z dokładnością do setnych części złotego (do jednego grosza). 10. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. 11. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości od Wykonawcy, Zamawiający domniema, iż wiadomość wysłana przez Zamawiającego na adres e-mail podany przez Wykonawcę została mu doręczona w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z treścią wiadomości. Oferta zostanie uznana za spełniającą warunki, jeśli będzie: Zgodna w kwestii sposobu jej przygotowania, oferowanego przedmiotu i warunków zamówienia ze wszystkimi wymaganiami zawartymi w Zapytaniu ofertowym; Złożona w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie składania ofert. W przypadku, jeżeli oferta nie będzie spełniać warunków, o których mowa w pkt 1 i 2, zostanie odrzucona. Uwagi: IX. Klauzula informacyjna z art. 13 i 14 RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (RODO), administrator informuje o zasadach oraz o przysługujących prawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych. 1. Administrator Administratorem danych osobowych jest Główny Urząd Statystyczny z siedzibą Al. Niepodległości 208, 00-925 Warszawa. 2. Inspektor ochrony danych Z inspektorem ochrony danych (IOD) może się Pani/Pan kontaktować: 1. pocztą tradycyjną na adres: IOD GUS, al. Niepodległości 208, 00-925 Warszawa, 2. pocztą elektroniczną na adres e-mail: IODGUS@stat.gov.pl. Do IOD należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania Państwa danych przez GUS, w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO. 3. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych Celem przetwarzania danych osobowych jest przeprowadzenie postępowania ofertowego. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest: a) w zakresie osób będących Wykonawcą: ? art. 6 ust. 1 lit c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w związku z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164) oraz rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 246) oraz przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902); b) w zakresie osób niebędących Wykonawcą, a których dane osobowe zostały przekazane przez Wykonawcę w związku z wypełnieniem warunków udziału w postępowaniu lub prowadzenia komunikacji w ramach prowadzonego postępowania: 5art. 6 ust. 1 lit c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w związku z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164) oraz rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej (Dz. U. z 2019 poz. 246) oraz przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902); ? art. 6 ust. 1 lit. f RODO - przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, to jest do umożliwienia prawidłowej realizacji postępowania. c) w zakresie podmiotów trzecich uprawnionych do skorzystania ze środków ochrony prawnej: ? art. 6 ust. 1 lit c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w związku z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164) oraz rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej (Dz. U. z 2019 poz. 246) oraz przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 2176). Odbiorcy danych osobowych Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą organy kontroli uprawnione do kontroli w strukturach polskich i Unii Europejskiej oraz podmioty współpracujące z administratorem, w tym dostawcy usług technicznych i organizacyjnych umożliwiających przechowywanie dokumentacji, dostawcy usług serwisowych dla systemów informatycznych wykorzystywanych przy przetwarzaniu; inne osoby i podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego. Okres przechowywania danych Dane osobowe są przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów do jakich zostały zebrane, a po jego upływie zgodnie z okresem przewidzianym w ustawie o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz w rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej. Prawa i obowiązki osoby, której dane dotyczą Przysługuje Pani/Panu prawo: 1) dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych, 2) do sprostowania (poprawiania) danych 1, 3) do ograniczenia przetwarzania danych, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO 2, 4) do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa). 5) Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie wykluczenie z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Dobrowolność/ Obowiązek podania danych osobowych Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem niezbędnym w celu przeprowadzenia postępowania. Niepodanie wymaganych danych osobowych może skutkować koniecznością odrzucenia oferty przez Zamawiającego. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie Dane osobowe nie będą profilowane ani też nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji. Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej Dane osobowe nie będą udostępniane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej. W przypadku wyboru oferty jako najkorzystniejszej i podpisaniu umowy, Główny Urząd Statystyczny informuje, że: 1. Informacje udostępniane Wykonawcy w związku z realizacją przedmiotu umowy, będą traktowane przez Wykonawcę jako dane prawnie chronione, w czasie obowiązywania umowy oraz (przez okres 10 lat jeżeli jest to zasadne) po jej rozwiązaniu, wygaśnięciu i odstąpieniu od niej, bez względu na przyczynę i mogą być ujawniane wyłącznie osobom i upoważnionym przedstawicielom, których obowiązkiem jest realizacja przedmiotu umowy, pod rygorem pociągnięcia Przyjmującego zamówienie do odpowiedzialności za naruszenie poufności. 2. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji, które zostały udostępnione przez Zamawiającego w związku z wykonywaniem umowy i nie ujawniania ich osobom trzecim bez pisemnej zgody Zamawiającego. 3. Zobowiązanie do zachowania w ścisłej tajemnicy wszelkich informacji przez Przyjmującego zamówienie, o których mowa w ust. 1 obejmuje: a) dane osobowe - chronione na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE i innymi przepisami prawa powszechnie obowiązującego, zwanego dalej ,,RODO", b) dane statystyczne - chronione na podstawie ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 649, 730, 2294), c) informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa - chronione na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r., poz. 1010, z późn. zm.), d) informacje, które mogą mieć wpływ na funkcjonowanie lub stan bezpieczeństwa Zamawiającego chronione na podstawie wewnętrznych przepisów obowiązujących w tym zakresie u Zamawiającego. 4. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania w poufności informacji, w posiadanie których wejdzie w trakcie wykonywania przedmiotu umowy, w szczególności: a) nieujawniania i niezezwalania na ujawnienie jakichkolwiek informacji w jakiejkolwiek formie w całości lub w części osobie trzeciej bez uprzedniej zgody Zamawiającego wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności, b) zapewnienia, że personel oraz inni współpracownicy Wykonawcy, którym informacje zostaną udostępnione, nie ujawnią i nie zezwolą na ich ujawnienie w jakiejkolwiek formie w całości lub w części osobie trzeciej bez uprzedniej zgody Zamawiającego wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności, c) zapewnienia prawidłowej ochrony informacji przed utratą, kradzieżą, zniszczeniem, zgubieniem lub dostępem osób trzecich nieupoważnionych do uzyskania informacji, d) niewykorzystywania informacji do innych celów niż wykonywanie czynności wynikających z umowy bez uprzedniej zgody Zamawiającego wyrażonej pisemnie pod rygorem nieważności. Wykonawca zobowiązuje się do przejęcia na siebie wszelkich roszczeń osób trzecich w stosunku do Zamawiającego, wynikających z wykorzystania przez Przyjmującego zamówienie lub osoby, którymi Wykonawca się posługuje, informacji uzyskanych w czasie wykonywania przedmiotu umowy w sposób naruszający jej postanowienia. Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego o każdym przypadku ujawnienia informacji, o których mowa w ust. 3, pozostającym w sprzeczności z postanowieniami umowy. Zobowiązanie do zachowania poufności informacji, o których mowa w ust. 3, nie dotyczy przypadków, gdy informacje te: a) stały się publicznie dostępne, jednak w inny sposób niż w wyniku naruszenia postanowień umowy, b) muszą zostać udostępnione zgodnie z obowiązkiem wynikającym z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, orzeczenia sądu lub uprawnionego organu administracji państwowej, w takim przypadku Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić, by udostępnienie informacji, o których mowa w ust. 1, nastąpiło tylko i wyłącznie w zakresie koniecznym dla zadośćuczynienia powyższemu obowiązkowi. Wykonawca niezwłocznie zawiadomi Zamawiającego o każdym przypadku zaistnienia obowiązku udostępnienia informacji, o których mowa w ust. 3, a także podejmie wszelkie działania konieczne do zapewnienia, by udostępnienie informacji, o których mowa w ust. 3, dokonało się w sposób chroniący przed ujawnieniem ich osobom niepowołanym. Strony potwierdzają, iż w ramach realizacji przedmiotu umowy przekazywać będą dane osobowe swoich pracowników i współpracowników. Tym samym każda ze stron w ramach realizacji przedmiotu umowy jest administratorem danych oraz podmiotem przetwarzającym. Administratorzy danych powierzają Podmiotom przetwarzającym, w trybie art. 28 RODO dane osobowe do przetwarzania, na zasadach i w celu określonym w umowie. Podmioty przetwarzające zobowiązują się przetwarzać powierzone im w formie pisemnej lub elektronicznej dane osobowe zgodnie z umową, RODO oraz z innymi przepisami prawa powszechnie obowiązującego, które chronią prawa osób, których dane dotyczą. Podmioty przetwarzające oświadczają, iż stosują środki bezpieczeństwa spełniające wymogi RODO. Wykonawca - podmiot przetwarzający będzie przetwarzał, powierzone przez Zamawiającego - administratora danych wyłącznie w celu realizacji umowy następujące dane osobowe: imię i nazwisko, adres, pesel, nr telefonu i adres mailowy. Zamawiający - podmiot przetwarzający będzie przetwarzał, powierzone przez Wykonawcę - administratora danych wyłącznie w celu realizacji umowy następujące dane osobowe: imię i nazwisko, adres, pesel, nr telefonu i adres mailowy Wykonawcy.. Kontakt: Do kontaktów w sprawie zapytania ofertowego upoważnieni są: Weronika Danowska, e-mail: w.danowska@stat.gov.pl |