Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Odbudowa budynku |
Data zamieszczenia: | 2024-03-26 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
MUZEUM OKRĘGOWE IM.STANISŁAWA STASZICA ul. Browarna 7 64-920 Piła powiat: pilski akowalik@muzeumpila.pl |
Województwo: | wielkopolskie |
Miasto: | Piła |
Wadium: | nie wymagane |
Nr telefonu: | --- |
Termin składania ofert: | 2024-04-11 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Odbudowa budynku ze Świętej Krótki opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest wykonanie inwestycji pn. ,,Odbudowa budynku ze Świętej." zlokalizowanego na terenie Muzeum Kultury Ludowej w Osieku nad Notecią, oddział Muzeum Okręgowego im. Stanisława Staszica w Pile, Ul. Dworcowa 12; 89-333 Osiek nad Notecią. Obiekt zlokalizowany na terenie dz. nr 811/23, obr. 0015, gm. Wyrzysk. Przewidziany do odbudowy obiekt o konstrukcji szkieletowej został rozebrany w 2022r. i przeniesiony do Muzeum. Odbudowa polega na ponownym złożeniu obiektu z istniejących elementów wraz z niezbędnymi uzupełnieniami konstrukcji drewnianej i murowanej. Przeznaczony do odbudowy budynek stanowić będzie funkcję ekspozycyjną i zaliczony będzie do IX kategorii obiektów budowlanych - budynki kultury. Obiekt stanowi muzealium i będzie wpisany do Księgi Inwentarzowej Muzealiów Muzeum Kultury Ludowej w Osieku nad Notecią. Budynek ze Świętej został zinwentaryzowany w 2021r. W roku 2022 jego elementy ponumerowano, a obiekt rozebrano, a następnie przetransportowano i zmagazynowano na terenie Muzeum. Obecnie zachowało się ok 90% oryginalnych drewnianych elementów budynku, z których ok 60% stanowi materiał podlegający ponownemu wykorzystaniu. W przypadku elewacji przechowywana jest również cegła wypełnienia pól szkieletu i ścian murowanych. Zachowano również deskowanie szczytów, płytki ceramiczne sieni. Na teren muzeum przewieziono wszystkie stolarki okienne i drzwiowe wraz z listwami, piece w tym piec kuchenny oraz schody. Stan techniczny elementów budynku pozwala na przeprowadzenie odbudowy z wykorzystaniem wytypowanych, istniejących elementów wraz z koniecznymi uzupełnieniami. Należy zachować maksymalną ilości oryginalnych elementów. Do wymiany należy zakwalifikować jedynie fragmenty zniszczone w całości. Należy zachować wszelkie deformacje wynikające ze specyfiki budulca. W celu zachowania istniejących elementów należy wymienić, uzupełnić brakujące końcówki i elementy. Wszelkie prace powinny być wykonywane tradycyjnymi metodami ciesielskimi, pod nadzorem przedstawicieli Inwestora. Stolarki okienne i drzwiowe należy poddać zabiegom konserwatorsko - restauratorskim przy zachowaniu, jak największej ilości elementów oryginalnych w tym także oszklenia i okuć. CPV: 45212313-3 Dokument nr: 2024/BZP 00260444, ZP.271.1.2024.AK Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2024-04-11 10:15 Specyfikacja: SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA 3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b3de8f30-eb67-11ee-b4e0-4ac387c144e3 3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie. 3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak. 3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl 3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s; komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje; zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, włączona obsługa JavaScript; zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie pdf; dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB w formatach: pdf., excel., doc., zip. zainstalowana wtyczka flash - flash player - dotyczy kupca obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest - ajax zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy. 3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie. 3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy 3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: polski 3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zawarto w SWZ 3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zawarto w SWZ Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert: 2024-04-11 10:00 Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z załącznikami należy złożyć do dnia 11.04.2024 r. do godz. 10:00 za pośrednictwem Platformy E-zamowienia na adres : https://ezamowienia.gov.pl Miejsce i termin realizacji: Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące Wymagania: SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia. 4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie 4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.2024.AK 4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane 4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie 4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie 4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie 4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia: 4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest wykonanie inwestycji pn. ,,Odbudowa budynku ze Świętej." zlokalizowanego na terenie Muzeum Kultury Ludowej w Osieku nad Notecią, oddział Muzeum Okręgowego im. Stanisława Staszica w Pile, ul. Dworcowa 12; 89-333 Osiek nad Notecią. Obiekt zlokalizowany na terenie dz. nr 811/23, obr. 0015, gm. Wyrzysk. Przewidziany do odbudowy obiekt o konstrukcji szkieletowej został rozebrany w 2022r. i przeniesiony do Muzeum. Odbudowa polega na ponownym złożeniu obiektu z istniejących elementów wraz z niezbędnymi uzupełnieniami konstrukcji drewnianej i murowanej. Przeznaczony do odbudowy budynek stanowić będzie funkcję ekspozycyjną i zaliczony będzie do IX kategorii obiektów budowlanych - budynki kultury. Obiekt stanowi muzealium i będzie wpisany do Księgi Inwentarzowej Muzealiów Muzeum Kultury Ludowej w Osieku nad Notecią. Budynek ze Świętej został zinwentaryzowany w 2021r. W roku 2022 jego elementy ponumerowano, a obiekt rozebrano, a następnie przetransportowano i zmagazynowano na terenie Muzeum. Obecnie zachowało się ok 90% oryginalnych drewnianych elementów budynku, z których ok 60% stanowi materiał podlegający ponownemu wykorzystaniu. W przypadku elewacji przechowywana jest również cegła wypełnienia pól szkieletu i ścian murowanych. Zachowano również deskowanie szczytów, płytki ceramiczne sieni. Na teren muzeum przewieziono wszystkie stolarki okienne i drzwiowe wraz z listwami, piece w tym piec kuchenny oraz schody. Stan techniczny elementów budynku pozwala na przeprowadzenie odbudowy z wykorzystaniem wytypowanych, istniejących elementów wraz z koniecznymi uzupełnieniami. Należy zachować maksymalną ilości oryginalnych elementów. Do wymiany należy zakwalifikować jedynie fragmenty zniszczone w całości. Należy zachować wszelkie deformacje wynikające ze specyfiki budulca. W celu zachowania istniejących elementów należy wymienić, uzupełnić brakujące końcówki i elementy. Wszelkie prace powinny być wykonywane tradycyjnymi metodami ciesielskimi, pod nadzorem przedstawicieli Inwestora. Stolarki okienne i drzwiowe należy poddać zabiegom konserwatorsko - restauratorskim przy zachowaniu, jak największej ilości elementów oryginalnych w tym także oszklenia i okuć. 4.2.6.) Główny kod CPV: 45212313-3 - Roboty budowlane w zakresie muzeów 4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące 4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie 4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie 4.3.) Kryteria oceny ofert 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 90 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji za wykonane roboty budowlane 4.3.6.) Waga: 10 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak 5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: Art. 109 ust. 1 pkt 4 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak 5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące: 1) Sytuacji ekonomicznej i finansowej tj. posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 240.000,00 zł (słownie: dwieście czterdzieści tysięcy złotych ), co potwierdzą poprzez złożenie aktualnej informacji banku. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie oświadczenia wg załącznika Nr 2 i dokumentów potwierdzających stan salda lub zdolność kredytową złożonych przez wykonawcę, na zasadzie spełnia/nie spełnia. 2) Zdolności technicznej lub zawodowej tj. a) doświadczenie : posiadają doświadczenie umożliwiające realizację zamówienia tzn. w okresie ostatnich siedmiu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wybudowali lub odbudowali należycie co najmniej jeden budynek mieszkalny lub pożytku publicznego lub gastronomiczny o konstrukcji drewnianej szkieletowej lub wybudowali jeden budynek mieszkalny lub pożytku publicznego lub gastronomiczny, każdy o całkowitej konstrukcji drewnianej i o powierzchni zabudowy min. 100 m^2. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia wg załącznika Nr 2 oraz wykazu wykonanych robót wraz z dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie robót. Jeżeli wykonawca zamierza potwierdzić spełnianie warunku dokumentami wystawionymi dla konsorcjum, w którym był partnerem, z treści referencji lub innych dokumentów musi wynikać, jakie roboty i o jakiej wartości były wykonane przez wykonawcę składającego ofertę. b) Osób zdolnych do wykonania zamówienia - dysponują : kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, na wykonywanie których w aktualnym stanie prawnym pozwalają uprawnienia budowlane w tej specjalności oraz min. 5 letnie doświadczenie ( licząc od daty wydania uprawnień) w kierowaniu budową, w tym co najmniej jednego budynku o konstrukcji drewnianej, a także przez co najmniej 18 miesięcy brał udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, kierownikiem robót elektrycznych - osoba posiadająca uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, na wykonywanie których w aktualnym stanie prawnym pozwalają uprawnienia budowlane w tych specjalnościach oraz minimum 5 lat doświadczenia (licząc od daty uzyskania uprawnień), w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik robót/budowy, mistrzem ciesielskim - osoba posiadająca kwalifikacje i doświadczenie w budowie. Mistrz ciesielski musi znać właściwości i wady różnych gatunków drewna i ich przydatność do wykonywania poszczególnych konstrukcji, także posiadać wiedzę na temat przygotowania drewna i łączenia go za pomocą różnych materiałów, cieślą budowlanym konstrukcyjnym - osoba posiadająca kwalifikacje i doświadczenie w budowie. Cieśla musi znać właściwości i wady różnych gatunków drewna i ich przydatność do wykonywania poszczególnych konstrukcji, także posiadać wiedzę na temat przygotowania drewna i łączenia go za pomocą różnych materiałów. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia wg załącznika Nr 2 oraz wykazu osób zdolnych do wykonania zamówienia, na zasadzie spełnia/nie spełnia. 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia przez wykonawcę braku podstaw wykluczenia z postępowania, Zamawiający żąda złożenia: 1) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej ( wg załącznika Nr 5 ), 2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, 3) oświadczenia własnego wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w: a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy, b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego, c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji, d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy, e) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego ( Dz. U. z 2023 r. poz. 129 ). Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ppkt. 2 - 3) dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania. 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, sytuacji finansowej, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych: 1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 7 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane lub usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane lub usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty (wg załącznika Nr 7 ), 2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wg załącznika Nr 8 ), 3) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem. SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA 6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie 6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie 6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak 6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) wspólnie muszą wykazać, że razem spełniają warunki udziału w postępowaniu, 6) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzi jakakolwiek podstawa do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. poz. 129), 2) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania, 3) muszą ustanowić pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Pełnomocnictwo musi mieć formę pisemną lub kopię potwierdzona przez notariusza, 4) przed zawarciem umowy o niniejsze zamówienie publiczne, jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający wezwie do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych wykonawców, 5) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mają obowiązek dołączyć do oferty oświadczenie, z którego będzie wynikać, jakie usługi lub roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy, 6) przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie 7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: Rodzaj i zakres zmiany umowy oraz warunki ich wprowadzenia zawarto w załączniku Nr 6 do SWZ pn. Projekt umowy. 7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak 7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Uwagi: Kryteria oceny ofert 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 90 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji za wykonane roboty budowlane 4.3.6.) Waga: 10 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie Termin związania ofertą: do 2024-05-10 |