Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie przeglądów rocznych i pięcioletnich dróg powiatowych |
Data zamieszczenia: | 2024-03-28 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Zarząd Dróg Powiatowych w Lidzbarku Warmińskim ul. Leśna 17 11-100 Lidzbark Warmiński powiat: lidzbarski tel. 605 662 696 lub 89 767 00 10 sekretariat@zdplw.pl |
Województwo: | warmińsko-mazurskie |
Miasto: | Lidzbark Warmiński |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 605 662 696 lub |
Termin składania ofert: | 2024-04-11 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY zapraszamy do złożenia oferty na realizację zadania pn.: ,,Wykonanie przeglądów rocznych i pięcioletnich dróg powiatowych na terenie Powiatu Lidzbarskiego długości około 347km wraz z fotorejestracją pasa drogi oraz dostępem do tych danych z poziomu dedykowanej aplikacji internetowej" z uwzględnieniem poniższych wymagań: I. Fotorejestracja korytarza dróg powiatowych II. Cyfrowy obraz nawierzchni jezdni dróg powiatowych III. Ocenę stanu nawierzchni dróg powiatowych IV. Przegląd okresowy roczny i pięcioletni stanu technicznego dróg powiatowych V. Usługę polegającą na wykonaniu dostępu do danych związanych z automatyczną identyfikacją uszkodzeń nawierzchni jezdni, (przeglądu rocznego i pięcioletniego dróg), ewidencją dróg i obiektów mostowych z poziomu przeglądarki internetowej. VI. Dostarczenie oprogramowania do mobilnej pracy w terenie - zbierania informacji o bieżącym stanie technicznym dróg i obiektów im towarzyszącym z funkcją odnotowania tych zdarzeń w Dzienniku Objazdu Dróg ,,Książki Drogi". 1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: I. Fotorejestracja korytarza dróg powiatowych 1. Fotorejestrację wykonać w postaci zdjęć sekwencyjnych w interwałach 5m dla całej sieci dróg powiatowych: a) dla dróg jednojezdniowych: na głównym pasie ruchu, b) dla dróg dwujezdniowych: na skrajnych pasach ruchu każdej jezdni. 2. Fotorejestracja musi być wykonana przynajmniej z 5 kamer jednocześnie w konstelacji: kamera przednia lewa skierowana do przodu, kamera przednia prawa skierowana na prawą stronę jezdni, kamera lewa, kamera prawa, kamera tylna, 3. Rozdzielczość matrycy jednej kamery musi wynosić min. 5 Mpx, a rozdzielczość pojedynczego zdjęcia nie może być niższa niż 2560x1920 pikseli w formacie 4:3. 4. Pomiar lokalizacji zdjęcia musi być wykonany w technologii RTK lub PPK.5. Pojazd rejestrujący musi być wyposażony w czujnik pomiaru długości pozwalający na precyzyjny pomiar przebytej drogi, który musi współpracować z wewnętrzną jednostką inercyjną IMU zapewniając ciągły pomiar w przypadku utraty sygnału GPS i GLONNAS. 6. Wymaga się anonimizacji materiału w ramach fotorejestracji zgodnie z wymogami ochrony danych osobowych. II. Cyfrowy obraz nawierzchni jezdni dróg powiatowych 1. Obraz nawierzchni jezdni należy zarejestrować w postaci następujących po sobie skanów przedstawiających odcinek pasa ruchu o długości 10 [m]: a) dla dróg jednojezdniowych: na głównym pasie ruchu, b) dla dróg dwujezdniowych: na skrajnych głównych pasach ruchu każdej jezdni. 2. Szerokość zdjęcia musi wynosić przynajmniej 4 [m] w celu zarejestrowania całej szerokości pasa ruchu wraz z oznakowaniem krawędziowym. 3. Rozdzielczość zdjęć powinna być wystarczająca do rozpoznania uszkodzeń nawierzchni o szerokości 1 [mm] i powinna wynosić nie mniej niż 4000x10000 pikseli dla pojedynczego skanu. 4. Skany nawierzchni muszą być zsynchronizowane z kamerami poglądowymi w taki sposób, aby fragment nawierzchni pojedynczego skanu był w całości widoczny na zdjęciu z kamery przedniej, a miejsca przedstawione na dolnej krawędzi obu zdjęć były od siebie oddalone nie więcej niż 3 [m]. III. Ocena stanu nawierzchni dróg powiatowych Wymagania dotyczące sposobu realizacji prac: A) Przeprowadzenie badania stanu nawierzchni jezdni bitumicznych zgodnie z wytycznymi DSN2019: a) dla dróg jednojezdniowych: na głównym pasie ruchu, b) dla dróg dwujezdniowych: na skrajnych pasach ruchu każdej jezdni. B) Przeprowadzenie badania stanu nawierzchni jezdni utwardzonych - innych niż bitumiczna zgodnie z wytycznymi metody BIKB-IBDiM: a) dla dróg jednojezdniowych i dwujezdniowych na każdym pasie ruchu, C) Przeprowadzenie badania stanu nawierzchni jezdni nieutwardzonych metodą wizualną: a) ocenę należy przeprowadzić dla całej szerokości jezdni. A) Automatyczna identyfikacja stanu jezdni o nawierzchni bitumicznej metodą DSN 2019 W badaniu należy obliczyć i sklasyfikować wskaźniki stanu dla 50 [m] długości odcinków diagnostycznych: a) pomiar wskaźników stanu spękań i stanu powierzchni: b) zgodnie z wytycznymi DSN (Załącznik do Zarządzenia nr 21 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 17 czerwca 2019 roku w sprawie diagnostyki stanu nawierzchni i wybranych elementów korpusu drogi); Załącznik A, pkt. 8; Załącznik B, pkt. 1.3 oraz Załącznik L1. c) pomiar równości poprzecznej - głębokości kolein: d) Wskaźnik stanu kolein, zgodnie z wytycznymi DSN (Załącznik do Zarządzenia nr 21 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 17 czerwca 2019 roku w sprawie diagnostykistanu nawierzchni i wybranych elementów korpusu drogi); Załącznik A, pkt. 4; Załącznik B, pkt 3 e) pomiar równości podłużnej - wskaźnik IRI: Wskaźnik równości podłużnej IRI, zgodnie z wytycznymi DSN (Załącznik do Zarządzenia nr 21 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 17 czerwca 2019 roku w sprawie diagnostyki stanu nawierzchni i wybranych elementów korpusu drogi); Załącznik A, pkt 3; Załącznik B, pkt 2 f) pomiar makrotekstury nawierzchni: wskaźnik makrotekstury MPD, zgodnie z wytycznymi DSN (Załącznik do Zarządzenia nr 21 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 17 czerwca 2019 roku w sprawie diagnostyki stanu nawierzchni i wybranych elementów korpusu drogi); Załącznik A, pkt 5; Załącznik B, pkt 5. g) obliczenie zespolonego wskaźnika oceny ogólnej na podstawie wyników poszczególnych badań cząstkowych. Należy dokonać oceny w oparciu o wyniki poszczególnych badań cząstkowych. Wskaźnik oceny globalnej (WOG) należy obliczyć zgodnie z poniższym wzorem: WOG = WSP = 0,5 * WSWSAA + 0,25 * WSWPAA + 0,25 * min (WSKOLC, WSIRIC) gdzie: ? WSP - zespolony wskaźnik stanu powierzchni, ? WSWSAA - wskaźnik stanu spękań, ? WSWPAA - wskaźnik stanu powierzchni nawierzchni, ? WSKOLC - wskaźnik stanu kolein, ? WSIRIC - wskaźnik stanu równości podłużnej. B) Ocena stanu nawierzchni dróg o nawierzchni jezdni utwardzonej, innej niż bitumiczna: Ocenę należy przeprowadzić metodą wizualną BIKB-IBDiM, C) Ocena stanu nawierzchni dróg o nawierzchni jezdni nieutwardzonej: Ocenę należy przeprowadzić metodą wizualną w oparciu o kryteria: a) utrata profilu poprzecznego - jezdnia zawyżona, zaniżona, skoleinowania, b) utrata kształtu - koleiny, pofałdowania, obniżenia powierzchni, wyboje, c) przejezdność, d) nieprzejezdność. IV. Przegląd okresowy (roczny i pięcioletni) stanu technicznego dróg powiatowych A) Wymagania dotyczące zawartości protokołu z przeglądu okresowego: 1. Ocena stanu nawierzchni wykonaną metodą DSN2019 dla dróg o nawierzchni bitumicznej, zgodnie z wymaganiami przedstawionymi w punkcie III.A) 2. Ocena stanu nawierzchni wykonana metodą wizualną dla dróg o nawierzchni innej niż bitumiczna i nieutwardzonej, zgodnie z wymaganiami przedstawionymi w punkcie III.B) 3. Ocena stanu nawierzchni dróg o nawierzchni jezdni nieutwardzonej zgodnie z wymaganiami przedstawionymi w punkcie III.C) 4. Ocena elementów pasa drogowego, jego wyposażenia i przydatności do użytkowania:a) Oznakowania drogowego, urządzeń bezpieczeństwa ruchu, b) Poboczy, chodników i ścieżek rowerowych, c) Skrzyżowań z koleją, d) Odwodnienia ulic, e) Estetyki drogi i jej otoczenia. 5. W protokole z kontroli okresowej, należy zawrzeć ocenę elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników drogi. W przypadku stwierdzenia usterek elementów drogi, należy opracować wnioski i zalecenia pokontrolne. 6. Podpis osoby posiadającej uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności drogowej. Dopuszcza się dostarczenie protokołów w formie elektronicznej - PDF, z certyfikowanym podpisem elektronicznym kontrolującego. B) Wymagania dotyczące formy przekazania danych 1. Protokół z przeglądu rocznego i przeglądu 5-letniego sporządzony dla każdej drogi. 2. Raport techniczny zawierający informacje o stanie technicznym dróg, dla całej sieci dróg oraz w podziale dla poszczególnych gmin, wraz z opisem technologii wykorzystanej w badaniach. 3. Mapa stanu nawierzchni dróg powiatowych, którą należy wykonać na podstawie aktualnej mapy systemu referencyjnego sieci dróg w skali 1: 50 000. a) wersja elektroniczna w plikach PDF. b) wersja wydrukowana, c) wymagana treść mapy: ? Sieć dróg powiatowych zgodna z mapą systemu referencyjnego udostępnionej przez Zamawiającego, ? Dla dróg o nawierzchni bitumicznej: wskaźnik oceny globalnej w 4-stopniowej klasyfikacji stanu według wytycznych DSN 2019, ? Dla dróg o nawierzchni utwardzonej innej niż bitumiczna: ocena stanu nawierzchni w 5-stopniowej skali stosowanej w metodzie BIKB-IBDiM, ? Dla dróg o nawierzchni nieutwardzonej: oznaczenie dróg przejezdnych, nieprzejezdnych, ? Dla dróg remontowych i aktualnie przebudowywanych - oznaczenie kolorem kontrastującym z paletą stanu nawierzchni zastosowaną dla ww. klasyfikacji, z odpowiednim opisem w legendzie mapy. 4. Mapy stanu nawierzchni sieci dróg powiatowych w formie: a) atlasu zgodnie z wymaganiami przedstawionymi w punkcie I - Atlas Sieci Drogowej ? atlas musi zawierać ogólny stan nawierzchni jezdni przedstawiony na mapie, wykonanej zgodnie z wymaganiami przedstawionymi w punkcie III.A) g) b) przedstawienie w formie warstwy mapy aplikacji LP-Portal(R)/RoadMan(R) wizualizację stanu nawierzchni: spękań, powierzchni, równości podłużnej, poprzecznej oraz oceny ogólnej. 5. Przygotowanie zestawienia wartości średnich współczynników stanu nawierzchni z rozróżnieniem jezdni, kierunku i pasa ruchu, wg. przykładowego wzoru poniższej tabeli:x x x x x M 1 1 0,82 1 B 0,90 6 A 8 A 1,29 A 2,71 A 85 A x x x x x x M 1 1 0,85 6 B 0,89 4 B 8 A 1,31 A 1,81 A 89 A x x x x x x M 1 1 0,51 5 C 0,75 1 B 16 B 1,30 A 5,33 C 56 B x x x x x x M 1 1 0,56 2 B 0,88 5 B 14 B 1,38 A 6,61 D 65 B Węzeł początkowy x 6. Zestawienie zidentyfikowanych uszkodzeń elementów pasa drogowego oraz zaleceń pokontrolnych w formacie plików Excel, przygotowane zgodnie z poniższymi wzorami: Tabela Nr 1 Zbiorcze zestawienie uszkodzeń Nr drogi Ulica Odcinek Element Uszkodzenia Km od Km do Długość (m) Strona/Symbol znaku x x 2422001-2421004 Rowy rowy niedrożne 2+000 2+100 100 L, P x x 2422001-2421004 Rowy brak rowów 3+200 3+300 100 L, P x x 2422001-2421004 Rowy rowy niedrożne, brak rowów 4+300 4+340 40 L, P x x 2421004-2521003 Chodniki deformacje i zapadnięcia 4+970 8+706 3736 P x x 2421004-2521003 Chodniki warstwa ścieralna 4+970 8+706 3736 P Tabela Nr 1 Zbiorcze zestawienie uszkodzeń Nr drogi Ulica Odcinek Element Uszkodzenia Km od Km do Długość (m) Strona/Symbol znaku x x 2422001-2421004 Rowy rowy niedrożne 2+000 2+100 100 L, P x x 2422001-2421004 Rowy brak rowów 3+200 3+300 100 L, P x x 2422001-2421004 Rowy rowy niedrożne, brak rowów 4+300 4+340 40 L, P x x 2421004-2521003 Chodniki deformacje i zapadnięcia 4+970 8+706 3736 P x x 2421004-2521003 Chodniki warstwa ścieralna 4+970 8+706 3736 P Tabela Nr 2 Zbiorcze zestawienie uwag i zaleceń pokontrolnychNr drogi Ulica Uwagi pokontrolne Stan Rodzaj nawierzchni nawierzchni km pocz. Km końc. Długość [m] Strona/Symbol znaku X Należy zaplanować remont nawierzchni na odcinku: 2+500 3+800 1300 P, L ostrzegawczy bitumiczna X Należy zaplanować remont nawierzchni na odcinku: 15+252 15+552 300 L ostrzegawczy bitumiczna V. Usługa polegająca na wykonaniu dostępu do danych związanych z automatyczną identyfikacją uszkodzeń nawierzchni jezdni i protokołów z przeglądu okresowego dróg i obiektów mostowych - z poziomu przeglądarki internetowej. 1. a) b) c) d) e) Wymagane funkcje aplikacji internetowej - Przeglądarka: Graficzna prezentacja na mapie danych dotyczących ewidencji dróg i obiektów mostowych, poprzez: o sieć drogową systemu referencyjnego, punkty węzłowe, o jezdnie, chodniki, zjazdy, pobocza, tereny zielone i inne elementy powierzchniowe, o oznakowanie pionowe i urządzenia bezpieczeństwa ruchu, o oznakowanie poziome, o drzewa, oświetlenie, elementy uzbrojenia naziemnego i podziemnego, o bariery, ekrany, o obiekty mostowe, o mapy stanu nawierzchni, wyniki przeglądów dróg, pomiary diagnostyczne, o granice administracyjne, Możliwością wyszukiwania dróg i odcinków referencyjnych z odniesieniem do numerów dróg, nazw ulic oraz numerów punktów węzłowych, Możliwością wyszukiwania obiektów mostowych wraz z opcją pobrania książki obiektu mostowego w pliku PDF, Przeglądarka bazy danych ewidencji dróg z następującymi funkcjami: o korzystanie z raportów dostępnych w module ,,Statystyki" o możliwość filtrowania, sortowania i przeszukiwania danych, o eksport wyników do plików CSV, XLS, o możliwość pobrania książki drogi w pliku PDF, o możliwość pobrania i przeglądania dokumentów podłączonych do odcinków (np.: protokoły z przeglądów okresowych dróg), Przeglądarka zdjęć sekwencyjnych z następującymi możliwościami: o wybór dowolnej kamery (przednia, tylna, boczne), o wyświetlanie w trybie ciągłym (wprzód/wstecz) lub manualna zmiana zdjęcia (następne /poprzednie), o kontrola prędkości wyświetlania w trybie ciągłym od 1 do 8 zdjęć na sekundę, o wybór miejsca wyświetlania zdjęć (pikietaż lokalny odcinka, pikietaż globalny drogi),f) g) h) i) 2. o możliwość wykonywania pomiarów na zdjęciu (pomiar współrzędnych punktu, pomiar odległości, powierzchni) o prezentowanie siatki pomiarowej wspomagającej funkcje pomiarowe, o prezentacja granic działek ewidencyjnych wraz z numerami bezpośrednio na zdjęciach, o bezpośrednie wywołanie panoramy Google StreetView dla aktualnie wyświetlanego zdjęcia (z ustawieniem widoku panoramy analogicznie do widoku z wybranej kamery), Interaktywna mapa poglądowa umożliwiająca wybór obszaru przeglądania mapy głównej, Funkcja wydruku fragmentów mapy poprzez wizualizację zakresów stron wydruku z możliwością wyboru skali (dowolnie), formatu (A3, A4) i orientacji (poziomo, pionowo), Funkcja geolokalizacji - pozycjonowanie mapy wg aktualnej pozycji GPS podczas użytkowania portalu w terenie na urządzeniu przenośnym (smartfon, tablet, laptop); Dostęp poprzez adres internetowy /ustalony z Wykonawcą po zawarciu umowy/ Wymagane funkcje edycyjne aplikacji internetowej: a) b) c) Dokonania zmian w sieci drogowej Definiowania przebiegu ścieżek rowerowych Utrudnień w ruchu - ewidencjonowanie i publikowanie dla użytkowników dróg informacji o utrudnieniach występujących na sieci dróg zarządcy, d) Utrzymania zimowego - informacja o standardach utrzymania z możliwością publikacji informatora dla użytkowników dróg lub przekierowanie do informacji o akcji zima na stronie zarządcy, e) Wypadków i kolizji - ewidencji zdarzeń drogowych zgodnie z formularzem Policji, f) Własności gruntów - wpisu informacji o własności działek ewidencyjnych, sposobu nabycia, podłączeniem aktu własności, g) Oznakowania pionowego i poziomego h) Statusu Stałej Organizacji Ruchu - wpisu informacji o projekcie (zatwierdzonym, niezatwierdzonym braku projektu), i) Reklam - ewidencji z możliwością podłączenia zdjęć, j) Drzew - ewidencji i diagnostyki, k) Przepustów - ewidencjonowania z dołączeniem zdjęć obiektów, l) Mostów - ewidencjonowania z dołączeniem zdjęć obiektów, m) Elementów punktowych - ewidencjonowania elementów punktowych w pasie drogowym wraz z dodaniem zdjęć. Przykładowe elementy: altana, figura, fontanna, hydrant, kapliczka, kratka ściekowa, ławka, parkometr, pomnik, słup (energetyczny, ogłoszeniowy, telefoniczny), studzienka (kanalizacji, teleinformatyczna), zasuwa wodna, n) Zgłoszeń - ewidencjonowania zmian parametrów technicznych i wyposażenia pasa drogowego, o) Zgłoszeń publicznych (w czasie świadczenia usługi) - funkcjonalności w profilu otwartym, dla mieszkańców. Zgłaszanie uwag odnośnie do infrastruktury pasa drogowego, poprzez wskazanie miejsca na mapie oraz dodanie opisu. Publikacja zgłoszenia następuje po weryfikacji i zatwierdzeniu przez administratora (zarządcy drogi). Wymagana aktywność usługi - 12 miesięcy od daty przekazania prac objętych przedmiotem zamówieniaVI. Dostarczenie oprogramowania do mobilnej pracy w terenie - zbierania informacji o bieżącym stanie technicznym dróg i obiektów im towarzyszącym z funkcją odnotowania tych zdarzeń w Dzienniku Objazdu Dróg ,,Książki Drogi" 1. a) b) c) d) e) f) g) h) i) 2. a) b) c) d) Wymagana funkcjonalność aplikacji mobilnej: Aplikacja dedykowana na urządzenia mobilne z systemem Android, Instalacji dostępna w sklep Google Play, Tryb pracy online/offline, Predefiniowane trasy objazdu (patroli), Predefiniowane kategorie zbieranych danych, Możliwość definiowania dodatkowych kategorii oraz rodzaju zbieranych danych w obrębie dziennika objazdu, Praca z mapą (wyświetlanie sieci dróg, aktualnej pozycji, śladu GPS tras objazdu), Możliwość edycji wprowadzonych danych, Pełna synchronizacja z bazą aplikacji internetowej (opis w punkcie IX OPZ) z automatycznym uzupełnieniem zebranych danych w Dzienniku Objazdu Dróg - w module Statystyki oraz podłączeniem wykonanych zdjęć, Wymagana współpraca aplikacji mobilnej z aplikacją internetową w zakresie: Prezentacji zdarzeń na mapie z możliwością wyświetlania szczegółowych informacji i zdjęć, Prezentacji śladu GPS predefiniowanych tras i ich objazdu, Możliwości wygenerowania aktualnego Dziennika Objazdu Dróg w Książce Drogi, Możliwości generowania statystyk w zakresie: o utworzonych Dzienników Objazdu, o zarejestrowanych zdarzeń, o przejazdu trasami patrolowymi/drogami. Wymagana aktywność usługi - 12 miesięcy od daty przekazania prac objętych przedmiotem zamówienia Dokument nr: ZDP.264.04.2024 Składanie ofert: 7. Oferta cenowa musi być złożona z wykorzystaniem załącznika nr 1.Oferty należy składać: 1) w siedzibie Zamawiającego: Zarząd Dróg Powiatowych w Lidzbarku Warmińskim, Ul. Leśna 17, 11-100 Lidzbark Warmiński (sekretariat), w zaklejonej kopercie z dopiskiem: ,,Oferta na wykonanie przeglądów rocznych i pięcioletnich dróg powiatowych na terenie Powiatu Lidzbarskiego długości około 347 km wraz z fotorejestracją pasa drogi oraz dostępem do tych danych z poziomu dedykowanej aplikacji internetowej". 2) lub przesłać drogą mailową na adres: sekretariat@zdplw.pl w terminie do dnia 11 kwietnia 2024r. do godz. 11:00. O terminie złożenia oferty decyduje data i godz. wpływu do Zarządu Dróg Powiatowych w Lidzbarku Warmińskim. Miejsce i termin realizacji: 2. Termin realizacji zamówienia: do dnia 12 lipca 2024r. Wymagania: 4. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 5. Oferty winny być wypełnione w języku polskim. 8. Zamawiający unieważni postępowanie w przypadku gdy: 1) Żadna z ofert nie będzie spełniać wymogów określonych w zapytaniu ofertowym lub 2) Cena najkorzystniejszej oferty przekroczy wartość, jaką Zamawiający może przeznaczyć na finansowanie zamówienia. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo odrzucenia ofert niekompletnych i złożonych po terminie. 10. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany treści niniejszego zapytania ofertowego lub/i jego odwołania bez podania przyczyny. 11. Wykonawcy uczestniczą w zapytaniu ofertowym na własne ryzyko i koszt, nie przysługują im żadne roszczenia z tytułu zmiany treści zapytania ofertowego lub/i jego odwołania przez Zamawiającego. 12. Wykonawca może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją wycofać, pod warunkiem, że uczyni to przed upływem terminu składania ofert. Zarówno zmiana jak i wycofanie oferty wymagają zachowania formy pisemnej lub elektronicznej (e-mail). 13. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany zapisów w projekcie umowy. Zarząd Dróg Powiatowych zastrzega sobie prawo do rezygnacji z zamówienia bez podania przyczyny i nie przewiduje zwrotu kosztów poniesionych przez potencjalnych oferentów. Uwagi: 3. Kryterium ocen ofert: cena 100% - w ofercie należy podać cenę bruUo za wykonanie całości przedmiotu zamówienia objętego niniejszym zaproszeniem, która będzie podstawą do wyboru najkorzystniejszej oferty. Kontakt: 6. Pytania należy kierować na e-mail : sekretariat@zdplw.pl lub telefonicznie. Osobą upoważnioną do udzielania informacji jest Pan Dariusz Iskra - tel. 605 662 696 lub 89 767 00 10, w godzinach 7:00 - 15:00. |