Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Zakup i dostawa oraz montaż komory mroźniczej |
Data zamieszczenia: | 2024-03-29 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Bank Żywności w Olsztynie ul. Marka Kotańskiego 1 10-166 Olsztyn powiat: Olsztyn tel: 662 122 009 bz.olsztyn@bankizywnosci.pl |
Województwo: | warmińsko-mazurskie |
Miasto: | Olsztyn |
Wadium: | nie jest wymagane |
Nr telefonu: | tel: 662 122 009 |
Termin składania ofert: | 2024-04-09 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Nazwa zamówienia: ZAKUP I DOSTAWA ORAZ MONTAŻ KOMORY MROŹNICZEJ Część 1) Selektywne zbieranie i zapobieganie powstawaniu odpadów (przedsięwzięcie pn. ,,Modernizacja środków transportu i magazynu Banku Żywności w Olsztynie - etap 2") II. OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia jest: zakup i dostawa oraz montaż komory mroźniczej w związku z umową dotacji nr 249/2019/Wn14/OZ-PO-go/D z dn. 08.07.2019 r. realizowaną przez Bank Żywności w Olsztynie ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego nr 2.1.1 Racjonalna gospodarka odpadami Część 1) Selektywne zbieranie i zapobieganie powstawaniu odpadów (przedsięwzięcie pn. ,,Modernizacja środków transportu i magazynu Banku Żywności w Olsztynie - etap 2"). 2. Szczegółowa charakterystyka i elementy składowe przedmiotu zamówienia: 1) KOMORA MROŹNICZA - 1 szt. 3. Minimalne wymagania techniczne, parametry i elementy składowe przedmiotu zamówienia zawarte zostały w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego. 4. Zamówienie nie zostało podzielone części i musi być zrealizowane w całości. 5. Przedmiot zamówienia musi być fabrycznie nowy, nieuszkodzony, wolny od wad fizycznych i wad prawnyc h. 6. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych, jednakże podane przez Zamawiającego wymagania oraz parametry techniczne określające przedmiot zamówienia są warunkami minimalnymi, których spełniania Zamawiający będzie oczekiwał. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne rozwiązaniom opisanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. 7. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do dokonania wizji lokalnej hali magazynowej Zamawiającego w której planowane jest zlokalizowanie komory mroźniczej będącej przedmiotem niniejszego zamówienia. Wizji lokalnej można dokonać, przy udziale przedstawiciela Zamawiającego, w dni robocze w godz. od 8.00 do 16.00 zgłaszając się wcześniej do siedziby Zamawiającego, e-mail: magda.rynkiewicz@bankizywnosci.pl Na okoliczność przeprowadzonej wizji lokalnej zostanie sporządzona notatka służbowa, której kopię należy załączyć do oferty. Zastrzega się, że oferty złożone bez uczestnictwa w wizji lokalnej zostaną odrzucone przez Zamawiającego. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 8. Celem obligatoryjnej wizji lokalnej o której mowa w ust. 7 jest umożliwienie Wykonawcom szczegółowego zapoznania się z warunkami realizacji przedmiotu zamówienia, których ze względu na specyfikę Zamawiający nie mógł przedstawić w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia , a ich poznanie umożliwi Wykonawcom podjęcie racjonalnej decyzji o ubieganiu się o udzielenie zamówienia i złożeniu oferty (dot. specyfiki planowanej lokalizacji komory w budynku hali magazynowej Zamawiającego). 10. Zamawiający odpowiedzialny za realizację niniejszego postępowania nie jest podmiotem zobowiązanym do stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 11. Przedmiotowe zamówienie udzielone zostaje w poszanowaniu zasady jawności, konkurencyjności oraz równego traktowania wykonawców. 12. Niniejsze zapytanie ofertowe wraz z załącznikami zostaje udostępnione na stronie internetowej Zamawiającego, tj. https://olsztyn.bankizywnosci.pl/ oraz rozesłane drogą elektroniczną, za pośrednictwem poczty e-mail, do minimum 3 potencjalnych Wykonawców. CPV: 42513000-5 Składanie ofert: VI. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT 1. Oferta może zostać złożona w podpisanej wersji papierowej w siedzibie Zamawiającego - złożona osobiście lub listownie, tj. za pośrednictwem poczty, kuriera. Wykonawca winien umieścić ofertę wraz z załącznikami w kopercie zaadresowanej na adres Zamawiającego podany na wstępie i posiadającej następujące oznaczenia: ,,Zapytanie ofertowe - Komora mroźnicza - BŻO" oraz opatrzona nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy. 2. TERMIN SKŁADANIA ofert upływa w dn. 09.04.2024 r. o godz. 8:30. Miejsce i termin realizacji: IV. TERMIN i MIEJSCE DOSTAWY PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Wymagany termin realizacji przedmiotowego zamówienia: w terminie do maksymalnie 75 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy, nie później jednak niż w terminie do dnia 28.06.2024 r. 2. Miejsce dostawy i montażu przedmiotu zamówienia: 10-373 Olsztyn, Wadąg 13A Wymagania: III. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY ICH SPEŁNIENIA 1. W celu uniknięcia konfliktu interesów zamówienie nie może być udzielane podmiotom powiązanym z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym (beneficjentem) lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego (beneficjenta) lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego (beneficjenta) czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy, a wykonawcą, polegające w szczególności na: 1) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej; 2) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z zapisów prawa lub nie został określony przez Instytucję Zarządzającą w wytycznych programowych, 3) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika; 24) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli. 2. Z udziału w postępowaniu ofertowym wykluczeni są Wykonawcy: 1) którzy podlegają wykluczeniu na postawie art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 z 31.7.2014, str. 1), dalej: rozporządzenie 833/2014, w brzmieniu nadanym rozporządzeniem Rady (UE) 2022/576 w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 111 z 8.4.2022, str. 1), dalej rozporządzenie 2022/576, tj. Zamawiający wyklucza udział w postępowaniu: a) obywateli rosyjskich lub osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji; b) osób prawnych, podmiotów lub organów, do których prawa własności bezpośrednio lub pośrednio w ponad 50% należą do podmiotu, o którym mowa w lit. a) niniejszego punktu; c) osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów działających w imieniu lub pod kierunkiem podmiotu, o którym mowa w lit. a) lub b) niniejszego punktu w tym podwykonawców lub dostawców, w przypadku gdy przypada na nich ponad 10% wartości zamówienia. 2) którzy podlegają wykluczeniu na postawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 853) z postępowania o udzielenie zamówienia, tj. Zamawiający wyklucza: a) Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt. 3 ustawy; b) Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt .3 ustawy; c) Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt. 3 ustawy. 3. W celu potwierdzenia powyższych warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą stosowne oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego). 4. Wykonawca, który nie oświadczy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu opisane w ust. 1-2 podlega wykluczeniu z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. V. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT 1. Oferta powinna zostać sporządzona wg wzoru formularza ofertowego, stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego. 2. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia zobowiązani są złożyć następujące dokumenty: 1) formularz ofertowy sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego, 2) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego, 33. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 3) szczegółowe określenie przedmiotu oferty (producent, nazwa i model, parametry techniczne), tj. np. kartę katalogową przedmiotu oferty, 4) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, 5) pełnomocnictwo do działania w imieniu Wykonawcy - jeśli dotyczy (oryginał lub kopia poświadczona notarialnie za zgodność z oryginałem). W przypadku gdy złożone przez Wykonawcę dokumenty nie potwierdzają spełnienia warunków udziału w postępowaniu czy w sytuacji gdy złożone dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie Wykonawcę do ich ponownego złożenia w wyznaczonym przez siebie terminie. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika powinien zawierać wskazanie postępowania, którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania, a także oświadczenie o przyjęciu wspólnej solidarnej odpowiedzialności za wykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, podpisany przez wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o przedmiotowe zamówienie. Podpisy muszą zostać złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Dokument pełnomocnictwa należy przedstawić w formie oryginału. Jeżeli oferta wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, zamawiający może zażądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców. Oferta winna być sporządzona w języku polskim, napisana na komputerze lub inną trwałą, czytelną techniką. Ewentualne poprawki w tekście oferty muszą być naniesione w czytelny sposób i parafowane przez osobę uprawnioną. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę zawierającą jedną jednoznacznie opisaną propozycję. Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze handlowym lub innym dokumencie rejestrowym, właściwym dla formy organizacyjnej Wykonawcy. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyników postępowania. Zamawiający w żadnym przypadku nie odpowiada za koszty poniesione przez Wykonawców w związku z przygotowaniem i złożeniem oferty. Wykonawca jest związany ofertą przez 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert. Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium. VII. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY OFERT 1. Sposób obliczenia ceny: w formularzu ofertowym należy podać cenę Wykonawcy netto, podatek VAT oraz cenę brutto - cyfrowo i słownie. Za naliczenie właściwej stawki podatku VAT odpowiedzialny jest Wykonawca. Cena ofertowa brutto jest ceną maksymalną za zrealizowanie przedmiotu zamówienia, w zakresie wynikającym z niniejszego zapytania ofertowego. Wszystkie ceny określone przez Wykonawcę muszą być wyrażone w złotych polskich. Zamawiający nie dopuszcza podawania cen i prowadzenia rozliczeń w walutach obcych. Podstawą określenia zakresu zamówienia do obliczenia ceny oferty jest opis przedmiotu zamówienia przedstawiony w niniejszym zapytaniu. Cena ofertowa brutto zawiera wszelkie koszty niezbędne do realizacji zamówienia, jakie Zamawiający będzie musiał ponieść w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, z uwzględnieniem podatku VAT oraz innych podatków i opłat. Skutki finansowe jakichkolwiek błędów w ofercie obciążają Wykonawcę. Cena podana w formularzu ofertowym nie podlega dalszym, dodatkowym negocjacjom. Wszystkie ceny określone przez Wykonawcę zostaną ustalone na okres ważności umowy i nie będą podlegały zmianom. 2. Jeżeli zaoferowana cena, wydają się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzą wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi 4przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów dotyczących wyliczenia ceny, w szczególności w zakresie: ? oszczędności metody wykonania zamówienia, wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo sprzyjających warunków wykonywania zamówienia dostępnych dla wykonawcy, oryginalności projektu Wykonawcy, kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie obowiązujących przepisów prawa; ? pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów; ? wynikającym z przepisów prawa pracy i przepisów o zabezpieczeniu społecznym, obowiązujących w miejscu, w którym realizowane jest zamówienie; ? wynikającym z przepisów prawa ochrony środowiska; ? powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. W przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od: 1) wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert, Zamawiający zwraca się o udzielenie stosownych wyjaśnień, chyba, że rozbieżność wynika z okoliczności oczywistych, które nie wymagają wyjaśnienia; 2) wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, zaktualizowanej z uwzględnieniem okoliczności, które nastąpiły po wszczęciu postępowania, w szczególności istotnej zmiany cen rynkowych, Zamawiający może zwrócić się o udzielenie wyjaśnień, o których mowa w pkt. 1). Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny spoczywa na Wykonawcy. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. VIII. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert: 1) Cena brutto (PLN) - 70% 2) Termin gwarancji - 10% 3) Termin realizacji przedmiotu zamówienia - 10% 4) Czas reakcji serwisu gwarancyjnego - 10% 2. Zamówienie udzielone zostanie Wykonawcy, który w ramach ustanowionych kryteriów oceny ofert uzyska najwyższą liczbę punktów oraz przedłoży dokumenty, o których mowa szczegółowo w rozdziale V niniejszego zapytania. 3. W ramach kryterium ,,Cena brutto (PLN)" przyjmuje się następujący wzór do obliczenia punktowego, tj.: C= (C N / C OB x 70%) x 100 gdzie: C - liczba punktów przyznanych Wykonawcy w kryterium ,,Cena brutto" C N - najniższa zaoferowana cena brutto oferty niepodlegającej odrzuceniu, C OB - cena brutto zaoferowana w ofercie badanej niepodlegającej odrzuceniu, 70% - waga kryterium Maksymalną liczbę punktów (70 pkt.) otrzyma Wykonawca, który zaproponuje najniższą całkowitą cenę brutto za realizację zamówienia, natomiast pozostali Wykonawcy otrzymają odpowiednio mniejszą liczbę punktów. 4. Oferty w ramach kryterium ,,Termin gwarancji" określonego w ust. 1 będą oceniane w odniesieniu do najdłuższego terminu gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, zastrzegając, że termin gwarancji zaoferowany przez Wykonawcę nie może wynosić mniej niż 24 miesiące. Termin gwarancji zaoferowany przez Wykonawcę musi zostać określony w miesiącach przy uwzględnieniu następujących zasad oceny punktowej: G= (G OB / G N x 10%) x 100 gdzie: G - liczba punktów przyznanych Wykonawcy w kryterium ,,Termin gwarancji" G N - najdłuższy zaoferowany termin gwarancji oferty niepodlegającej odrzuceniu, G OB - termin gwarancji zaoferowany w ofercie badanej niepodlegającej odrzuceniu, 510% - waga kryterium Maksymalną liczbę punktów (10 pkt.) otrzyma Wykonawca, który zaproponuje najdłuższy termin gwarancji na przedmiot zamówienia, natomiast pozostali Wykonawcy otrzymają odpowiednio mniejszą liczbę punktów. 5. Oferty w ramach kryterium ,,Termin realizacji przedmiotu zamówienia" określonego w ust. 1 będą oceniane w odniesieniu do najkrótszego terminu realizacji przedmiotu zamówienia, zastrzegając, że termin realizacji przedmiotu zamówienia zaoferowany przez Wykonawcę nie może wynosić więcej niż 75 dni kalendarzowych. Termin realizacji przedmiotu zamówienia zaoferowany przez Wykonawcę musi zostać określony w dniach przy uwzględnieniu następujących zasad oceny punktowej: T= (T N / T OB x 10%) x 100 gdzie: T - liczba punktów przyznanych Wykonawcy w kryterium ,,Termin realizacji przedmiotu zamówienia" T N - najkrótszy zaoferowany termin dostawy oferty niepodlegającej odrzuceniu, T OB - termin dostawy zaoferowany w ofercie badanej niepodlegającej odrzuceniu, 10% - waga kryterium Maksymalną liczbę punktów (10 pkt.) otrzyma Wykonawca, który zaproponuje najkrótszy termin realizacji przedmiotu zamówienia, natomiast pozostali Wykonawcy otrzymają odpowiednio mniejszą liczbę punktów. 6. Oferty w ramach kryterium ,,Czas reakcji serwisu gwarancyjnego" określonego w ust. 1 będą oceniane w odniesieniu do najkrótszego czasu reakcji serwisu, w okresie gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia, na zgłoszenie usterki/awarii przedmiotu zamówienia przedstawionego przez Wykonawcę zastrzegając, że czas reakcji serwisu zaoferowany przez Wykonawcę nie może wynosić więcej niż 24 godziny. Jeżeli Wykonawca wskaże czas reakcji serwisu dłuższy niż 24 h oferta zostanie odrzucona. Czas reakcji serwisu gwarancyjnego zaoferowany przez Wykonawcę musi zostać określony w godzinach przy uwzględnieniu następujących zasad oceny punktowej: S= (S N / S OB x 10%) x 100 gdzie: S - liczba punktów przyznanych Wykonawcy w kryterium ,,Czas reakcji serwisu gwarancyjnego" S N - najkrótszy zaoferowany czas reakcji serwisu oferty niepodlegającej odrzuceniu, S OB - czas reakcji serwisu zaoferowany w ofercie badanej niepodlegającej odrzuceniu, 10% - waga kryterium Czas reakcji serwisu rozumiany jest jako przybycie serwisanta do Zamawiającego i podjęcie czynności zmierzających co najmniej do zdiagnozowania i podjęcia rozpoczęcia naprawy usterki/awarii przedmiotu zamówienia, liczony od momentu dokonania przez Zamawiającego zgłoszenia usterki/awarii. Maksymalną liczbę punktów (10 pkt.) otrzyma Wykonawca, który zaproponuje najkrótszy czas reakcji serwisu gwarancyjnego, natomiast pozostali Wykonawcy otrzymają odpowiednio mniejszą liczbę punktów. 7. Ogólna ocena oferty (OK) stanowi sumę punktów uzyskanych wg wskazanych wyżej kryteriów: OK = C + G + T + S 8. W wyniku oceny opartej na wskazanych wyżej kryteriach oceniana oferta może łącznie uzyskać 100 pkt. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów w łącznej ocenie punktowej. Jeżeli nie będzie można wybrać oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam punktowy bilans kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z niższą ceną. 9. Dane do oceny ofert w ramach przyjętych kryteriów oceny ofert Wykonawcy zobowiązani są zamieścić w formularzu ofertowym. IX. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE ZOSTANĄ DOPEŁNIONE PRZY WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO 1. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży ofertę najkorzystniejszą z punktu widzenia kryteriów oceny ofert przyjętych w zapytaniu ofertowym. 2. O wyborze najkorzystniejszej oferty zostaną powiadomieni wszyscy Wykonawcy. 3. Zamawiający zawiadomi Wykonawcę, którego oferta została wybrana, o planowanym terminie i miejscu podpisania umowy. X. OKREŚLENIE WARUNKÓW ISTOTNYCH ZMIAN UMOWY ZAWARTEJ W WYNIKU PRZEPROWADZONEGO POSTĘPOWANIA 1. Zmiana warunków umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą w zakresie realizacji przedmiotu niniejszego zapytania ofertowego nie może dotyczyć jej istotnych postanowień wynikających z opisu przedmiotu zamówienia. 62. Wprowadzanie zmian do Umowy z Wykonawcą po jej zawarciu jest dopuszczalne jedynie w następujących przypadkach: 1) jeśli się to okaże konieczne ze względu na zmianę przepisów powszechnie obowiązującego prawa po zawarciu umowy, w zakresie niezbędnym do dostosowania umowy do zmian przepisów powszechnie obowiązującego prawa; 2) z konieczności dostosowania warunków niniejszej umowy do postanowień umowy o wsparcie działalności w ramach której realizowane jest przedmiotowe zamówienie zawartej przez Zamawiającego z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, tj. umowy o wsparcie o której mowa w rozdz. II ust. 1 niniejszego zapytania ofertowego, 3) zaistnienia niemożliwych do przewidzenia w momencie zawarcia umowy, pomimo zachowania należytej staranności, okoliczności prawnych, ekonomicznych czy technicznych związanych bezpośrednio z realizacją przedmiotu umowy lub wystąpienia sił wyższych (tj. zdarzeń o charakterze przypadkowym, sprawczym, naturalnym, np. klęski żywiołowej, powodzi, epidemii wirusa, itp.), za które żadna ze stron umowy nie ponosi odpowiedzialności, skutkujące brakiem możliwości należytego wykonania umowy zgodnie z zamówieniem. 3. Każdorazowo zmiana terminu wykonania zamówienia wynikająca z przyczyn o których mowa w ust. 2 pkt. 3) uzależniona jest od jej akceptacji przez Zamawiającego oraz ewentualnie Instytucję finansującą przedsięwzięcie w ramach którego realizowane jest przedmiotowe zamówienie o której mowa w ust. 2 pkt. 2) lub rozdz. II ust. 1. 4. Wszelkie zmiany w umowie, która zostanie zawarta w wyniku postępowania, wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności. 5. Zamawiający uprawniony jest do odstąpienia od umowy w następujących przypadkach: 1) nie wykonania przez Wykonawcę przedmiotu umowy w terminie określonym w umowie; 2) opóźnienia w wykonywaniu przez Wykonawcę przedmiotu umowy, w takim zakresie, iż nie będzie możliwe wykonanie niniejszej umowy w terminie określonym w umowie. 6. Oświadczenie Zamawiającego o odstąpieniu winno nastąpić w terminie 3 dni od dnia zaistnienia przesłanki, z zachowaniem formy pisemnej. 2. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, pytania oraz informacje Wykonawcy przekazują pisemnie, drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w ust. 1. 3. Wszelkie modyfikacje, uzupełnienia, ustalenia oraz zmiany, w tym zmiany terminów, jak również pytania Wykonawców wraz z wyjaśnieniami stają się integralną częścią niniejszego zapytania i będą wiążące przy składaniu ofert, jak również będą opublikowane na stronie internetowej Zamawiającego, o której mowa w rozdziale II niniejszego zapytania ofertowego, a także rozesłane drogą elektroniczną, za pośrednictwem poczty e-mail, do minimum 3 potencjalnych Wykonawców do których zostało wysłane zaproszenie do złożenia oferty. XII. PRZESŁANKI ODRZUCENIA OFERT ORAZ UNIEWAŻNIENIA POSTĘPOWANIA 1. Zamawiający przewiduje następujące okoliczności odrzucenia oferty: 1) jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego, 2) została złożona przez podmiot wykluczony z przedmiotowego postępowania, 3) została złożona po terminie składania ofert określonym w zapytaniu ofertowym, 4) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, 5) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia lub Wykonawca nie złożył wyjaśnień jako odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień w zakresie podejrzenia zaoferowania przez Wykonawcę rażąco niskiej ceny, 6) zawiera błędy w obliczeniu ceny, których Zamawiający nie był jednoznacznie w stanie określić i poprawić lub ceny nie odzwierciedlają faktycznych kosztów, 7) Wykonawca w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie nie zgodził się na poprawienie wskazanej omyłki, o której w wezwaniu zawiadomił go Zamawiający, 8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów prawa powszechnie obowiązującego. 2. Zamawiający przewiduje następujące okoliczności warunkujące unieważnienie postępowania: 73. 1) w postępowaniu nie złożono żadnej oferty lub złożona oferta/oferty podlegają odrzuceniu, 2) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną, przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty, 3) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym lub interesie Zamawiającego, czego nie można było wcześniej przewidzieć, 4) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą udzielenie zamówienia przy poszanowaniu zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców lub obowiązujących przepisów prawa; 5) zmiany formalno-prawne przedsięwzięcia w ramach, którego udzielane jest przedmiotowe zamówienie uniemożliwiające realizację i/lub sfinansowanie zamówienia przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega możliwość wzywania Wykonawców do wyjaśnień oraz uzupełnień, co do treści oferty jak i dokumentów. Uwagi: XIV. DODATKOWE INFORMACJE 1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany treści niniejszego zapytania ofertowego. Jeżeli zmiany będą mogły mieć istotny wpływ na składane w postępowaniu oferty, Zamawiający przedłuży termin składania ofert. Informacja zmianach zostanie umieszczona, tak jak ogłoszenie, na stronie internetowej Zamawiającego oraz rozesłana drogą elektroniczną, za pośrednictwem poczty e-mail, do minimum 3 potencjalnych Wykonawców do których zostało wysłane zaproszenie do złożenia oferty. 2. W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym zapytaniu ofertowym znajdują zastosowanie przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2016r. poz. 93 ze zm.). 3. Do prowadzonego postępowania wykonawcom nie przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w przepisach ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017r. Poz. 1579 t. jedn.). 4. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, s. 1), dalej ,,RODO", informuję, że: ? administratorem Pani/ Pana danych osobowych jest Zamawiający; ? Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu przeprowadzenia przedmiotowego postępowania zapytania ofertowego, ? odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania zapytania ofertowego, ? Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez cały okres trwałości projektu, tj. zgodnie z postanowieniami umowy o dofinansowanie niniejszego zamówienia i przedsięwzięcia w ramach którego realizowane jest niniejsze zapytanie; ? obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem wynikającym z realizacji niniejszego postępowania zapytania ofertowego; ? w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; ? posiada Pani/Pan: ? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; ? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; ? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; ? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; ? nie przysługuje Pani/Panu: ? w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; 8? ? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Kontakt: 1. Osobą uprawnioną ze strony Zamawiającego do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami jest: Magdalena Ben-Rynkiewicz, e-mail: magda.rynkiewicz@bankizywnosci.pl |