Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Koszenie siedlisk wraz z usuwaniem trzciny i/lub nawłoci w obszarze Natura 2000 |
Data zamieszczenia: | 2024-04-10 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
REGIONALNA DYREKCJA OCHRONY ŚRODOWISKA W KATOWICACH Plac Grunwaldzki 8-10 40-127 Katowice powiat: Katowice 32 42 06 801, faks 32 42 06 884 sekretariat@katowice.rdos.gov.pl |
Województwo: | śląskie |
Miasto: | Katowice |
Wadium: | nie wymagane |
Nr telefonu: | 32 42 06 801, faks 3 |
Termin składania ofert: | 2024-04-22 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Koszenie siedlisk wraz z usuwaniem trzciny i/lub nawłoci w obszarze Natura 2000 Łąki w Jaworznie Krótki opis przedmiotu zamówienia 1. Nazwa zamówienia: Koszenie siedlisk wraz z usuwaniem trzciny i/lub nawłoci w obszarze Natura 2000 Łąki w Jaworznie. 2. Opis przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie działań ochronnych w obszarze Natura 2000 Łąki w Jaworznie PLH240042, obejmujących koszenie łąk, w tym o charakterze nieużytków i ze znacznym udziałem gatunków ekspansywnych m.in. nawłoci i trzciny oraz usuwanie zakrzaczaczeń i gatunków ekspansywnych. W ramach prac należy wygrabić/usunąć biomasę z powierzchni objętych działaniami ochronnymi i zutylizować lub zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.. Ww. prace należy wykonać na płatach o powierzchni ok. 10,31 ha (w tym dwukrotnie na obszarze 2,09 ha, czyli łączna powierzchnia wykonywania działań ochronnych wynosi 12,4 ha). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa: 1) Opis przedmiotu zamówienia - stanowiący Załącznik nr 6 do SWZ, 2) Projektowane postanowienia umowne, stanowiące Załącznik nr 5 do SWZ Wykonawca oraz podwykonawca zobowiązani są do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób bezpośrednio wykonujących następujące prace w zakresie przedmiotu umowy: koszenie łąk oraz zbiór biomasy, objętych przedmiotem zamówienia. CPV: 90721800-5, 90720000-0 Dokument nr: 2024/BZP 00279477, WOF-I.261.10.2024 Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2024-04-22 09:15 Specyfikacja: SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA 3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-af7a064b-f1ad-11ee-b016-82aaee56c84c 3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie. 3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak. 3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl (komunikacja wymaga zarejestrowania się na Platformie e-Zamówienia i jest dostępna bezpłatnie dla każdego zalogowanego użytkownika platformy ... dalszy opis w dokumentach zamówienia 3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu ,,Wykonawca" na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce ,,Centrum Pomocy". Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki... dalszy opis w dokumentach zamówienia. 3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie. 3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy 3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: polski 3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej ,,RODO") informujemy, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Katowicach z siedzibą w Katowicach, Plac Grunwaldzki 8-10, 40-127 Katowice, tel.: 32 42 06 801, fax: 32 42 06 884, e-mail: sekretariat@katowice.rdos.gov.pl ... dalszy opis w dokumentach zamówienia Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert: 2024-04-22 09:00 Miejsce składania ofert: za pośrednictwem platformy e-Zamówienia Miejsce i termin realizacji: Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-10-30 Wymagania: SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia. 4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie 4.1.2.) Numer referencyjny: WOF-I.261.10.2024 4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi 4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie 4.1.5.) Wartość zamówienia: 72773,12 PLN 4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie 4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie 4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia: 4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia 1. Nazwa zamówienia: Koszenie siedlisk wraz z usuwaniem trzciny i/lub nawłoci w obszarze Natura 2000 Łąki w Jaworznie. 2. Opis przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie działań ochronnych w obszarze Natura 2000 Łąki w Jaworznie PLH240042, obejmujących koszenie łąk, w tym o charakterze nieużytków i ze znacznym udziałem gatunków ekspansywnych m.in. nawłoci i trzciny oraz usuwanie zakrzaczaczeń i gatunków ekspansywnych. W ramach prac należy wygrabić/usunąć biomasę z powierzchni objętych działaniami ochronnymi i zutylizować lub zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.. Ww. prace należy wykonać na płatach o powierzchni ok. 10,31 ha (w tym dwukrotnie na obszarze 2,09 ha, czyli łączna powierzchnia wykonywania działań ochronnych wynosi 12,4 ha). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa: 1) Opis przedmiotu zamówienia - stanowiący Załącznik nr 6 do SWZ, 2) Projektowane postanowienia umowne, stanowiące Załącznik nr 5 do SWZ Wykonawca oraz podwykonawca zobowiązani są do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób bezpośrednio wykonujących następujące prace w zakresie przedmiotu umowy: koszenie łąk oraz zbiór biomasy, objętych przedmiotem zamówienia. 4.2.6.) Główny kod CPV: 90721800-5 - Usługi ochrony przed naturalnym ryzykiem lub zagrożeniami 4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: 90720000-0 - Ochrona środowiska 4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak 4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji: PRAWO OPCJI Zamawiający zastrzega sobie prawo opcji polegające na możliwości zmniejszenia obszaru przewidzianego do realizacji działań z zakresu czynnej ochrony maksymalnie o 3,07 ha, w ramach etapu II, objętych przedmiotem zamówienia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa: 1) Opis przedmiotu zamówienia - stanowiący Załącznik nr 6 do SWZ, 2) Projektowane postanowienia umowne, stanowiące Załącznik nr 5 do SWZ 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-10-30 4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie 4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie 4.3.) Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która będzie przedstawiała najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów, o których mowa w dokumentach zamówienia 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia 4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika prac, skierowanego przez wykonawcę do realizacji zamówienia - D 4.3.6.) Waga: 40 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak 5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: Art. 109 ust. 1 pkt 1 Art. 109 ust. 1 pkt 4 Art. 109 ust. 1 pkt 7 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak 5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie, a w przypadku zamówień nadal realizowanych należycie wykonuje usługi odpowiadające wartością i rodzajem usłudze będącej przedmiotem zamówienia. Pod pojęciem ,,usług odpowiadającej wartością i rodzajem usłudze będącej przedmiotem zamówienia" należy rozumieć usługi utrzymania i pielęgnacji terenów zielonych (tj. wykaszanie i/lub cięcia pielęgnacyjne i/lub wycinka drzew i krzewów) i/lub wykonania zabiegów czynnej ochrony przyrody w rozumieniu ustawy o ochronie przyrody o łącznej wartości nie mniejszej niż 30 000 zł netto (bez Vat), b) będzie dysponował kierownikiem prac, z doświadczeniem w kierowaniu pracami związanymi z utrzymaniem i pielęgnacją terenów zielonych (tj. wykaszanie i/lub cięcia pielęgnacyjne i/lub wycinka drzew i krzewów) lub wykonywaniem zabiegów czynnej ochrony przyrody w rozumieniu ustawy o ochronie przyrody w ramach co najmniej 1 umowy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert. 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty i oświadczenia, które Wykonawca będzie zobowiązany złożyć na wezwanie Zamawiającego w trybie art. 274 ust. 1 ustawy - dotyczy Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona: 1) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy; 2) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie pracami, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie 5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć: 1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ; 2) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 3 SWZ, zgodnie z Załącznikiem 3 do SWZ (jeżeli dotyczy). 3) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy); 4) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, że usługę wykonają poszczególni Wykonawcy, zgodnie z Załącznikiem 4 do SWZ (jeżeli dotyczy). SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA 6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie 6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie 6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie 6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/ konsorcja) 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, że usługę wykonają poszczególni Wykonawcy, zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ. 4. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej - nie określa szczególnego sposobu spełniania tego warunku na podstawie art. 117 ustawy. 5. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie 7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia określa Załącznik nr 5 do SWZ - Projektowane postanowienia umowne 7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak 7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Uwagi: Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która będzie przedstawiała najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów, o których mowa w dokumentach zamówienia 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia 4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika prac, skierowanego przez wykonawcę do realizacji zamówienia - D 4.3.6.) Waga: 40 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie Termin związania ofertą: do 2024-05-21 |