Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru |
Data zamieszczenia: | 2024-04-11 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Tczew ul. Lecha 12 83-110 Tczew powiat: tczewski fax.: (58) 530-51-30, tel.: (58) 530-51-32, Tel. 58 530-51-15 oraz 58 530-51-37 urzad@gmina-tczew.pl |
Województwo: | pomorskie |
Miasto: | Tczew |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | fax.: (58) 530-51-30 |
Termin składania ofert: | 2024-04-19 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Zaproszenie do składania ofert na pełnienie nadzoru nad "Budową kładki dla pieszych w Tczewskich Łąkach". Gmina Tczew zaprasza do złożenia oferty na Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru nad ,,Budową kładki dla pieszych w Tczewskich Łąkach" 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienia nadzoru inwestorskiego w pełnym zakresie wynikającym z art. 25 i 26 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) nad robotami budowlanymi realizowanymi w ramach niżej wymienionego zadania pn.: ,,Budowa kładki dla pieszych w Tczewskich Łąkach" 2. Zamówienie obejmuje wykonanie kładki dla pieszych łączącej istniejące chodniki wzdłuż ulicy Szkolnej i ulicy Motławskiej w Tczewskich Łąkach. Szczegółowy zakres prac obejmuje m.in.: Wykonanie kładki w formie przęsła stalowego z płytą ortotropową opartego na podporach żelbetowych, posadowionych pośrednio za pomocą pali wierconych. Podpory żelbetowe dostosowane będą do istniejącego przebiegu rury gazowej. Konstrukcja przęsła opierać się będzie na podporach żelbetowych za pomocą kotwionych łożysk elastomerowych. Zabezpieczenie ruchu na obiekcie i dojściach do obiektu przewidziano z balustrad stalowych. Wody opadowe z obiektu odprowadzane będą powierzchniowo do przyległych rowów. Zakłada się wykonanie umocnienia skarp z materacy gabionowych w obrębie podpór. Od dojścia od strony północnej powstanie mur oporowy długości 10,00 m z żelbetowych elementów prefabrykowanych typu ,,L", który zwieńczony będzie ogrodzeniem. Od strony południowej, na dojściu do kładki, należy przestawić istniejące bariery tak aby były w linii projektowanej balustrady na kładce. Skarpy naruszone w trakcie prac należy zabezpieczyć poprzez humusowanie wraz z obsianiem trawą. Skarpy przy nowej konstrukcji należy zabezpieczyć poprzez umocnienie narzutem kamiennym lub elementami drobnowymiarowymi na podsypce cementowo-piaskowej lub warstwie betonu. W obrębie podpór należy odtworzyć istniejące umocnienia z materacy gabionowych. Obiekt charakteryzuje się następującymi parametrami techniczno-użytkowymi: o rozpiętość przęsła obiektu: 10,00 m, o długość obiektu: 10,20 m, o kąt przejścia przeszkody: 90°, o szerokość użytkowa obiektu: 2,0 m, o nośność obiektu: ruch pieszy. wraz z kontrolą rozliczeń finansowych zlecanych zadań. CPV: 71.24.70.01.1 Dokument nr: WKI.272.6.2024 Specyfikacja: Szczegółowy zakres robót budowlanych zawarty jest w Specyfikacji Warunków Zamówienia, zamieszczonej na stronie internetowej https://bip.gmina-tczew.pl/a,203 75,7- 2024-budowa-kladki-dla-pie szych-w-tczewskich-lakach.html w ogłoszeniu o zamówieniu na roboty budowlane. Składanie ofert: Miejsce oraz termin składania ofert: Ofertę cenową wraz z załącznikami należy złożyć w terminie: do dnia 19.04.2024 r. do godz. 14.00 w siedzibie Zamawiającego - Urząd Gminy Tczew ul. Lecha 12 w pok. nr 5 sekretariat z dopiskiem ,,Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru nad ,,Budową kładki dla pieszych w Tczewskich Łąkach" Nie otwierać przed datą r. 19.04.2024 r. do godz. 14.00 Miejsce i termin realizacji: Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do 180 dni od dnia podpisania umowy z wykonawcą robót budowlanych. Wymagania: W celu prawidłowej wyceny usługi Nadzoru Inwestorskiego niezbędne jest zapoznanie się z wyżej wymienioną dokumentacją. 2.2 Wykonawca musi dysponować Inspektorem nadzoru, który posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej mostowej lub równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów. Inspektor nadzoru powinien posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29.04.2019 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Wykonawca, do oferty zobowiązany będzie dołączyć dokumenty potwierdzające w/w uprawnienia dla inspektora nadzoru. 2.3 Kwota, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia na roboty budowlane wynosi 480.000,00 zł. 2.4 Powyższa kwota (wartość wraz z podatkiem VAT) może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu, zgodnie z warunkami określonymi w umowie. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niezrealizowania części zamówienia. 3. Pozostałe założenia 1) Do podstawowych obowiązków Inspektora nadzoru należeć będą czynności: a) sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w zakresie obowiązków ujętych w przepisach Prawa Budowlanego; b) reprezentowanie Zamawiającego - sprawowanie kontroli zgodności i jakości realizacji prac z opisem zamówienia, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej, zgodnie z zawartymi umowami z Wykonawcą robót budowlanych, dokumentacją; c) sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych materiałów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie; d) wnioskowanie do Zamawiającego o konieczności dokonania zmian jakości, ilości lub technologii robót lub ich części, które uzna za niezbędne dla uzyskania celu oznaczonego w umowie na wykonanie prac remontowych; e) rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej, powstałych w toku prowadzonych robót, z wyjątkiem spraw mających wpływ na zmianę kosztów realizowanych prac; f) realizacja postanowień zawartych w art. 25 i 26 prawa budowlanego w odniesieniu do realizowanych robót i zapisów zawartych w SWZ. g) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót, usunięcia wad oraz potwierdzanie obmiaru robót jako podstawy do zapłaty wynagrodzenia Wykonawcy robót, a także kontrolowanie rozliczeń budowy i prawidłowości zafakturowania wykonanych robót; h) potwierdzenie usunięcia wad stwierdzonych przy odbiorach zadania, i) kontrolowanie przestrzegania przez Wykonawcę robót budowlanych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz utrzymania porządku na terenie prowadzonych prac; j) kontrolowanie obecności na budowie osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane w wykonywaniem robót, zatrudnionych przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę do czego zobowiązany jest Wykonawca; k) kontrolowanie ilości i wartości wykonywanych prac, kontrola zgodności przebiegu robót z obowiązującym harmonogramem, terminowości wykonania robót; Inspektor nadzoru prowadzi bieżącą analizę sytuacji związaną z realizacją zadania oraz niezwłocznie informuje Zamawiającego o okolicznościach mogących skutkować nieprawidłową i nieterminową realizacją zadania. Wykrycie takich problemów czy zagrożeń skutkować będzie podjęciem przez Inspektora nadzoru działań naprawczych w zakresie jego kompetencji lub sformułowania konkretnych zaleceń (sugestii dla Zamawiającego) odnośnie konieczności podjęcia określonych działań; l) kontrolowanie zgodności oznakowania z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu, m) składanie Zamawiającemu raportów o stanie zaawansowania prac oraz występujących trudności i zagrożeń w realizacji umowy na wykonanie zadań prac remontowych - na wezwanie Zamawiającego, w terminie i formie wskazanym przez Zamawiającego; n) rozliczenie umowy na wykonanie prac budowlanych w przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego lub Wykonawcę zadania w terminie 5 dni roboczych od sporządzenia protokołu inwentaryzacji robót dla realizowanego zadania; o) wnioskowanie do Zamawiającego o naliczenie kar dla Wykonawcy za nieprzestrzeganie zapisów umowy na roboty i innych dokumentów poprzedzających zawarcie umowy (SWZ, ogłoszenie o zamówieniu itp.); p) przybycie niezwłocznie (nie później niż dnia następnego) na teren budowy na każde wezwanie (również telefoniczne) Zamawiającego i Wykonawcy robót objętych nadzorem; q) wstrzymywanie robót budowlanych w przypadku, gdy będą one prowadzone w sposób zagrażający bezpieczeństwu i życiu osób lub wykonywane niezgodnie z wymaganiami umowy na roboty budowlane; r) potwierdzenie gotowości odbiorowej zadania objętego nadzorem oraz przygotowanie odbioru końcowego robót poprzez sprawdzenie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do odbioru (zatwierdzanie podpisem dokumentacji powykonawczej przedmiotu zamówienia) oraz czynne uczestnictwo w odbiorze robót; s) udział w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją zadania; 2) Inspektor Nadzoru ma prawo: a) wydawać Wykonawcy robót polecenia dotyczące: usunięcia nieprawidłowości i zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz informacji i dokumentów potwierdzających zastosowanie przy wykonywaniu robót budowlanych wyrobów, zgodnie z art. 10 ustawy Prawo budowlane, a także informacji i dokumentów potwierdzających dopuszczenie do stosowania urządzeń technicznych, b) żądać od Wykonawcy robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, c) żądać od Wykonawcy usunięcia z budowy osób co do których stwierdzono brak zawarcia umowy o pracę. W tym celu zostanie sporządzona notatka pisemna przez Inspektora nadzoru, którą przedłoży niezwłocznie Zamawiającemu. 3) Inspektor nadzoru upoważniony jest do podpisywania protokołów odbioru. 4) Inspektor nadzoru nie jest upoważniony do wydania Wykonawcy polecenia wykonania prac remontowych dla odcinków nie zatwierdzonych przez Zamawiającego, 5) Bez pisemnej zgody Zamawiającego Inspektor nadzoru nie może wprowadzić żadnych zmian w zakresie realizacji umowy na wykonanie robót budowlanych. 6) Inspektor nadzoru jest zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu swojej opinii w sprawie możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych wnioskowanych przez Wykonawcę robót budowlanych. 7) Inspektor nadzoru zobowiązuje się zawiadamiać Zamawiającego niezwłocznie (najpóźniej w terminie 24 godzin) o zaistniałych na budowie nieprawidłowościach. 8) Inspektor nadzoru będzie dokonywał kontroli prac w terenie w odstępach czasu zabezpieczających skuteczny i prawidłowy nadzór w trakcie realizacji nadzorowanych robót, (w takich odstępach czasu, aby była zapewniona skuteczność nadzoru) oraz na wezwanie Wykonawcy lub Zamawiającego, 9) Czas reakcji Inspektora nadzoru w celu ustalenia zakresu prac koniecznych do zlecenia robót naprawczych wynosi maksymalnie 3 dni robocze. Wykaz oświadczeń i dokumentów składanych przez wykonawców: 1) Formularz ofertowy (wg wzoru stanowiący załącznik nr 1 do zaproszenia) - wypełniony i podpisany przez Wykonawcę. 2) Zaświadczenie z właściwej izby samorządu zawodowego Inspektora nadzoru. 3) Uprawnienia budowlane w specjalności drogowej osoby skierowanej do realizacji zamówienia. Oferta, składane dokumenty oraz oświadczenia podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy wymagają załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności w/w dokumentu w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz wskazane przez Wykonawcę dokumenty. 6. Opis sposobu przygotowania ofert: 1) Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 2) Oferta musi być sporządzona w języku polskim i pod rygorem nieważności w formie pisemnej. 3) Zamawiający nie wyraża zgody na składanie ofert w formie elektronicznej i przy pomocy faksu. Oferta powinna być opakowana w kopertę w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność i oznaczona napisem: ,,Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru nad ,,Budową kładki dla pieszych w Tczewskich Łąkach". Nie otwierać przed datą 19.04.2024 r. godz. 14:00. Brak takiego oznaczenia zwalnia Zamawiającego z odpowiedzialności za nieprawidłowe skierowanie oferty (np. do niewłaściwej komórki) lub jej wcześniejszego otwarcia. 5) Zaleca się trwałe spięcie oferty. 6) Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. 7) Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty. 8) Dokumenty lub oświadczenia składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 9) W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo z określeniem jego zakresu. Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 1) Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie podanym powyżej nie będzie brana pod uwagę. 2) Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od realizacji zamówienia bez podania przyczyny. 3) Ogłoszenie o wynikach niniejszego zaproszenia cenowego Zamawiający zamieści na stronie BIP. 9. Opis sposobu obliczenia ceny: 1) Przy wyborze oferty Zamawiający kierować się będzie kryterium: CENA 100% 10. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego: 1) Umowa w sprawie niniejszego zamówienia zostanie zawarta z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści zapytania ofertowego oraz danych zawartych w ofercie - wg wzoru umowy załącznika nr 2. 2) Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. 3) Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę. 4) O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi wybranego Wykonawcę. Kontakt: Osobami uprawnionymi do kontaktów z Oferentami są: Pracownicy Wydziału Komunalno-Inwestycyjnego Urząd Gminy Tczew, ul. Lecha 12, pok. nr 21 Karolina Korda i Elżbieta Ziętek Tel. 58 530-51-15 oraz 58 530-51-37 w dniach pod poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 14.00. |