Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego |
Data zamieszczenia: | 2024-04-11 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Ciasna Nowa 1a 42-793 Ciasna powiat: lubliniecki TEL.: (4834) 35 35 101, tel. (34) 35 35 100 m.krych@ciasna.pl |
Województwo: | śląskie |
Miasto: | Ciasna |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | TEL.: (4834) 35 35 1 |
Termin składania ofert: | 2024-04-18 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
ZAPYTANIE OFERTOWE w sprawie pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego specjalności drogowej dla zadania pn.: ,,Budowa dróg w miejscowości Glinica. Budowa i modernizacja sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w miejscowości Glinica w Gminie Ciasna". Postępowanie prowadzone jest w trybie konkurencyjnego wyboru Wykonawców. Do niniejszego zamówienia nie stosuje się ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.). Wartość szacunkowa zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130 000,00 zł (zgodnie z art. 2 pkt 1 ust. 1 w/w ustawy). I. Opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadania: ,,Budowa dróg w miejscowości Glinica. Budowa i modernizacja sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w miejscowości Glinica w Gminie Ciasna". 2. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru nad zadaniem szczegółowo opisanego w dokumentacji projektowej, SWZ, przedmiarze robót oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, które udostępnione zostały na stronie internetowej Zamawiającego pod zakładką przetargi dla nazwy zadania jw. (dotyczy przetargu o roboty budowlane). Cały zakres realizowanego zadnia podlegał będzie nadzorowi inspektora nadzoru inwestorskiego specjalności drogowej, dopełnieniem którego będą osoby powołane przez Zamawiającego jako inspektor nadzoru specjalności sanitarnej oraz inspektor nadzoru specjalności elektroenergetycznej. 3. Do szczegółowych obowiązków Inspektora Nadzoru Inwestorskiego należą obowiązki wynikające z Prawa budowlanego oraz przepisów z niego wynikających, a w szczególności: a) reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem lub pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; b) sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i stosowania przy wykonywaniu tych robót wyrobów zgodnie z art. 10 Prawa budowlanego; c) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania; d) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, na żądanie inwestora, kontrolowanie rozliczeń budowy. 4. Ponadto do szczegółowych obowiązków Inspektora Nadzoru Inwestorskiego należą: a) przekazanie inwestycji, terenu budowy, b) w trakcie trwania robót budowlanych codzienna obecność na miejscu inwestycji; c) zapoznania się ze Specyfikacją Warunków Zamówienia przedmiotowego zadania oraz Umową zawartą pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych i nadzorowania wypełniania ich warunków na każdym etapie inwestycji, d) rozwiązywanie problemów i sporów powstałych w trakcie realizacji robót, e) monitorowanie realizacji budowy, na bieżąco wizytowanie i sprawdzanie jakości wykonywanych robót oraz wbudowanych wyrobów budowlanych zgodnie z wymaganiami dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych, technologią poszczególnych zakresów prac, zasadami wiedzy budowlanej f) sprawdzanie obmiarów, nadzorowanie i odbiór robót ze szczególnym uwzględnieniem poprawnego ich wykonywania, kontrolowania przestrzegania przez Wykonawcę robót budowlanych zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy oraz doprowadzania terenów do stanu pierwotnego, prowadzenie wszelkich innych czynności faktycznych i prawnych związanych z właściwym prowadzeniem inwestycji, g) kontrola prawidłowości realizacji zadania zgodnie z harmonogramem rzeczowo - finansowym, str. 3 h) przybycia na teren budowy w jak najszybszym czasie, od powiadomienia przez Zamawiającego telefonicznie wraz z potwierdzeniem pocztą elektroniczną w nagłych, nieprzewidzianych przypadkach (w sprawach niecierpiących zwłoki) i podjęcia czynności objętych umową, i) udzielania na żądanie Zamawiającego informacji pisemnej o stanie realizacji robót - oraz w razie konieczności, do codziennego telefonicznego kontaktu z Zamawiającym w bieżących sprawach dotyczących wykonywania zadania inwestycyjnego, j) w razie potrzeby sporządzania, na życzenie Zamawiającego, kosztorysów różnicowych, protokołów konieczności i innych dokumentów których sporządzenie może okazać się pomocne lub niezbędne do prawidłowego wykonania zadania, k) analiza i zatwierdzenie przedłożonych przez Wykonawcę robót dokumentów, tj. atestów, aprobat technicznych, deklaracji zgodności, itp., l) sprawdzanie faktur oraz dokumentów załączonych do rozliczenia robót, m) udział we wszelkich rozliczeniach związanych z zadaniem (w tym merytorycznych i finansowych), uczestniczenia w sporządzeniu pełnego rozliczenia finansowego realizowanego zadania, n) nadzór nad skompletowaniem i sprawdzenie dokumentacji powykonawczej i odbiorowej, stwierdzenie gotowości do odbioru, dokonywanie czynności odbioru końcowego inwestycji lub jej odpowiedniej części, zorganizowanie odbioru i przekazanie zadania, przekazanie Zamawiającemu protokołów odbioru oraz dokumentacji powykonawczej, o) udział w wyliczeniach należnych odszkodowań lub kar umownych za nienależyte lub nieterminowe wykonanie zobowiązań umownych, p) potwierdzenie wykonania robót przez podpisanie końcowego protokołu odbioru robót budowlanych, q) udział w wyliczeniach należnych odszkodowań lub kar umownych za nienależyte lub nieterminowe wykonanie zobowiązań umownych, r) sporządzenia inwentaryzacji wykonanych robót oraz ich wyceny w przypadku rozwiązania umowy o roboty budowlane lub odstąpienia od niej przez którąkolwiek ze stron, s) dokonanie ostatecznego odbioru przed upływem terminu gwarancji ustalonego w umowach z realizatorami (dostawcami) do dnia zakończenia gwarancji na realizację, t) egzekwowanie uprawnień na rzecz Zamawiającego z tytułu gwarancji i rękojmi udzielonych przez realizatorów (dostawców) robót do dnia zakończenia gwarancji na realizację, u) realizacja całokształtu czynności odnoszących się do realizacji uprawnień z tytułu gwarancji i rękojmi. Dokument nr: RGK.ID.271.2.1.2024 Składanie ofert: VII. Miejsce i termin składania ofert: Oferty należy złożyć w wersji papierowej w Urzędzie Gminy Ciasna, 42-793 Ciasna ul Nowa 1a, Sekretariat Urzędu Gminy (I piętro) lub w wersji elektronicznej (tylko podpisaną elektronicznie) na adres e-mail: m.krych@ciasna.pl w nieprzekraczalnym terminie do dnia 18 kwietnia 2024 r. włącznie. UWAGA! Dla ofert składanych w wersji papierowej należy uwzględnić godz. pracy Urzędu Gminy Ciasna tj. od poniedziałku do piątku w godz.ch 7.30-15.30. Oferty w wersji papierowej należy złożyć w nieprzezroczystej kopercie, koperta winna być zaadresowana na Zamawiającego, zabezpieczona przed otwarciem i zawierać oznaczenie: Oferta Nadzór inwestorski dla zadania pn.: ,,Budowa dróg w miejscowości Glinica. Budowa i modernizacja sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w miejscowości Glinica w Gminie Ciasna". Numer postępowania: RGK.ID.271.2.1.2024 Oferty w wersji elektronicznej należy przesłać na wskazany wyżej adres mailowy tytułując: Oferta do postępowania nr: RGK.ID.271.2.1.2024; nie otwierać do upływu 18 kwietnia 2024 r. Miejsce i termin realizacji: II. Termin wykonania zamówienia: Rozpoczęcie: od dnia zawarcia Umowy. Zakończenie: do dnia podpisania odbioru końcowego Przedmiotu Umowy przez Zamawiającego. Planowany termin zakończenia inwestycji - 180 dni od daty podpisania umowy z Wykonawcą robót budowlanych ( październik 2024 r.) z zastrzeżeniem, że gdy z jakichkolwiek przyczyn wykonanie umowy z wykonawcą robót budowlanych zostanie przedłużone, wszelkie obowiązki Inspektora Nadzoru wynikające z podpisanej Umowy zostają automatycznie wydłużone do czasu zakończenia przedmiotowego zadania i spisania protokołu odbioru końcowego. Wymagania: III. Warunki udziału w postępowaniu str. 4 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu: 1) Posiadają kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile to wynika z odrębnych przepisów. Zamawiający nie precyzuje w zakresie tego warunku żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. 2) Posiadają wiedzę i doświadczenie. Zamawiający nie precyzuje w zakresie tego warunku żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. 3) Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: minimum 1 osoba, posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz zrzeszoną we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r. poz. 1117) lub spełniającą warunki, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.), tj. osobą, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub spełniającą wymogi, o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (,,świadczenie usług transgranicznych"). 4) sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający nie precyzuje w zakresie tego warunku żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Dokumentem potwierdzającym spełnianie warunków udziału w niniejszym postępowaniu, wymaganym przez Zamawiającego jest, złożenie przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (oświadczenie w treści formularza ofertowego stanowiącego załącznik do zapytania) wraz z odpisem posiadanych uprawnień. IV. Warunki wykluczenia Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.). Dokumentem potwierdzającym niepodleganie wykluczeniu jest oświadczenie (załącznik do zapytania). Przesłanki wykluczenia Wykonawcy zawarte są w pkt. XII niniejszego zapytania. V. Wykaz dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy 1. Formularz ofertowy - wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 1a 2. Oświadczenia dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu (zał. nr 1b) oraz oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu zał. nr 1c wraz z dokumentami potwierdzającymi posiadanie przez Wykonawcę stosownych uprawnień budowlanych. 3. Załącznik nr 1d - oświadczenie o nie przynależności do grupy kapitałowej składane w terminie do 3 dni od zamieszczenia informacji o otwarciu ofert na stronie internetowej Zamawiającego. VI. Opis sposobu przygotowania ofert Wymagania podstawowe. 1. Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym postępowaniu jedną ofertę. str. 5 2. Oferta i oświadczenia muszą być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy w obrocie prawnym zgodnie z danymi ujawnionymi w KRS - rejestrze przedsiębiorców albo w ewidencji działalności gospodarczej lub Pełnomocnika. 3. Oświadczenia składa się w formie oryginałów, inne dokumenty dołączone do oferty składa się w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub Pełnomocnika. 4. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w jednym egzemplarzu. 5. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 6. Całość oferty powinna być złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe zdekompletowanie (kartki oferty powinny być zszyte, zbindowane lub w inny sposób trwale połączone w jedną całość). 7. Zaleca się, aby wszystkie zapisane strony oferty były ponumerowane. Strony te powinny być parafowane przez osobę (lub osoby, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są dwie lub więcej osób) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa. 8. Wszelkie poprawki, zmiany lub wykreślenia w tekście oferty muszą być naniesione w czytelny sposób, parafowane i datowane własnoręcznie przez osobę uprawnioną do podpisywania oferty. VIII. Opis sposobu obliczenia ceny. 1. Podana przez Wykonawcę w ofercie cena brutto musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszego zaproszenia do składania ofert oraz obejmować wszelkie koszty związane z realizacją zadania, jak również w nim nieujęte, a niezbędne do realizacji zamówienia, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. 2. Zamawiający przyjmuje, że obliczona cena ryczałtowa (w rozumieniu art. 632 kodeksu cywilnego) obejmuje wszystkie czynności oraz zakres podany w zaproszeniu do składania ofert, jest ceną str. 6 kompletną, jednoznaczną i ostateczną. Wykonawca zobowiązany jest skalkulować cenę w oparciu o niniejsze zaproszenie do składania ofert. 3. Cenę - należy podać w PLN z dokładnością do 2 miejsc po przecinku. 4. W przypadku rozbieżności w podaniu ceny Zamawiający uzna za obowiązującą podaną słownie w ofercie cenę brutto. IX. Kryteria oceny ofert. Oferty oceniane będą według kryteriów i ich wag (znaczenia): Cena oferty ,,C" - waga 100% Przy ocenie oferty w kryterium cena (,,C") najwyżej będzie punktowana oferta proponująca najniższą cenę (brutto) za wykonanie przedmiotu zamówienia, pozostałe oferty uzyskają odpowiednio mniejszą liczbę punktów (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku) po przeliczeniu według wzoru: Cmin C = ---------------------- x 100 pkt C bad Gdzie: Cmin - cena oferty z najniższą ceną (zł); C bad - cena badanej oferty (zł); Ilość punktów obliczona według powyższej formuły zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku. Uwaga: maksymalna ilość punktów przyznanych w niniejszym kryterium to 100 pkt. Za najkorzystniejsza ofertę uznana zostanie oferta, która otrzyma największą ilość punktów ,,C". X. Istotne dla stron postanowienia umowy. Istotne dla stron postanowienia umowy oraz klauzule dotyczące możliwości i warunki zmiany umowy zawarte są w załączniku nr 1e - projekt umowy, który jest integralną częścią zaproszenia do składania ofert. XI. Przesłanki odrzucenia oferty 1. Oferta podlega odrzuceniu, w przypadku, gdy: a) treść oferty nie odpowiada treści zaproszenia do składania ofert, b) została złożona przez podmiot: o niespełniający warunków udziału w postępowaniu, o powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym, o została złożona po terminie składania ofert określonym w zapytaniu ofertowym. XII. Przesłanki wykluczenia Wykonawcy: 1) Nie wykazanie spełniania warunku udziału w postępowaniu. 2) Osobowe lub kapitałowe powiązania z Zamawiającym. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między podmiotem ubiegającym się o przyznanie pomocy lub pomocy technicznej lub beneficjentem, lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w ich imieniu, lub osobami wykonującymi w ich imieniu czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania w sprawie wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające na: - uczestniczeniu jako wspólnik w spółce cywilnej lub osobowej; str. 7 - posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji spółki kapitałowej; - pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta lub pełnomocnika; - pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli; - pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób. XIII. Postanowienia końcowe: 1. O wyborze, terminie i miejscu podpisania umowy Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza zostanie powiadomiony pisemnie, pocztą elektroniczną lub telefonicznie. 2. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, będzie uchylał się od zawarcia umowy, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ponownej oceny. 3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania w przypadku, gdyby jego realizacja nie leżała w interesie publicznym lub nie wpłynie żadna oferta niepodlegająca odrzuceniu lub cena najkorzystniejszej ofert przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty. 4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania oraz niepodpisania umowy z oferentem, w przypadku niepodpisania umowy z wykonawcą robót budowlanych na prace dla których przedmiotem jest nadzór inwestorski. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podania przyczyny. |