Opracowanie Projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i...

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Opracowanie Projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe

Data zamieszczenia: 2024-04-29
Dane kontaktowe Zamawiającego: Gmina Sędziszów
ul. Dworcowa 20
28-340 Sędziszów
powiat: jędrzejowski
tel. 41 38-11-129 wew. 501, wew. 500
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Sędziszów
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. 41 38-11-129 we
Termin składania ofert: 2024-05-13 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Opracowanie Projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla gminy Sędziszów
II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla gminy Sędziszów z perspektywą do roku 2040 zgodnie z art. 19 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 266).
Projekt założeń powinien określać:
1. Ocenę stanu aktualnego i przewidywanych zmian zapotrzebowania w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe.
2. Przedsięwzięcia racjonalizujące użytkowanie ciepła, energii elektrycznej i paliw gazowych.
3. Możliwość wykorzystania istniejących nadwyżek i lokalnych zasobów paliw i energii z uwzględnieniem energii elektrycznej i ciepła wytwarzanych w instalacjach odnawialnego źródła energii, energii elektrycznej i ciepła użytkowego wytwarzanych w kogeneracji oraz zagospodarowanie ciepła odpadowego z instalacji przemysłowej.
4. Możliwość stosowania środków poprawy efektywności energetycznej w rozumieniu art. 6 ust. 2 ustawy dnia 20 maja 2016 r. o efektywności energetycznej (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 2166 z późn. zm.).
5. Zakres współpracy z innymi gminami.

III. ZAKRES PRAC DO WYKONANIA W RAMACH ZAMÓWIENIA
1. Przeprowadzenie w pełnym zakresie procesu formalno-prawnego, niezbędnego do uchwalenia przez Radę Miejską Sędziszów Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla gminy Sędziszów z perspektywą do roku 2040 zgodnie z art.19 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne ( t.j. Dz. U z 2024 r. poz. 266 ), które obejmuje:
a) Pozyskanie informacji z Zakładów Energetycznych, Gazowni i Ciepłowni na podstawie upoważnienia z gminy,
b) Pozyskanie informacji z gmin sąsiednich,
c) Pozyskanie informacji od przedsiębiorców z terenu Gminy,
d) Opracowanie streszczenia projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe - w języku niespecjalistycznym - 3 sztuki,
e) Uzyskanie pozytywnej opinii Samorządu Województwa Świętokrzyskiego w zakresie koordynacji współpracy z innymi gminami oraz w zakresie zgodności z polityką energetyczną państwa oraz dokonanie pisemnych uzgodnień z innymi instytucjami jeśli będzie to wymagane,
f) Wyłożenie projektu założeń do publicznego wglądu na okres 21 dni i powiadomienie o tym fakcie w sposób zwyczajowo przyjęty,
g) Przyjmowanie wniosków, zastrzeżeń i uwag do projektu założeń podczas wyłożenia projektu założeń do publicznego wglądu,
h) Sporządzenie wykazu oraz dokonanie analizy wnoszonych do opracowania wniosków, zastrzeżeń i uwag zgłoszonych w czasie wyłożenia projektu złożeń do publicznego wglądu i dokonanie ewentualnych poprawek,
i) Uzyskanie wymaganych opinii i uzgodnień właściwych organów dotyczących potrzeby przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko lub zakresu prognozy oddziaływania na środowisko,
j) Opracowanie prognozy i przeprowadzenie strategicznej oceny, w przypadku nałożenia takiego obowiązku przez właściwe organy oraz uzyskanie wymaganych przepisami prawa uzgodnień właściwych organów, zgodnie z przepisami ustawy
z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.), opracowanie projektu dokumentu wraz z podsumowaniem zawierającym dane
o których mowa ww. ustawie,
k) Przygotowanie treści projektu uchwały Rady Miejskiej Sędziszów wraz z jej uzasadnieniem,
l) Prezentacje przez Wykonawcę lub jego przedstawicieli opracowanego Projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczna i paliwa gazowe dla gminy Sędziszów na komisjach oraz na sesji Rady Miejskiej.
6. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia przedmiotowego opracowania w następujących formach:
a) Opracowanie tekstowe z kompletem map w wersji papierowej - 4 sztuki;
b) Opracowanie tekstowe z kompletem map w wersji elektronicznej (plik PDF oraz wersja edytowalna);
7. Za wykonanie zamówienia uważa się sporządzenie opracowania Projektu założeń zgodnie z pkt 2 i przeprowadzonym tokiem formalno-prawnym, sfinalizowanym uchwaleniem przez Radę Miejską Sędziszów założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla gminy Sędziszów zgodnie z art. 19 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne ( t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 266).
8. Materiałem wyjściowym do realizacji przedmiotowego opracowania jest ,,Aktualizacja założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe Gminy Sędziszów do roku 2030" przyjęta Uchwałą Nr XXXVI/316/2021 Rady Miejskiej Sędziszów z dnia 16 sierpnia 2021 r.

Dokument nr: GK.602.1.2024

Otwarcie ofert: 13. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 13 maja 2024 roku o godz. 11:15 w siedzibie Zamawiającego pok. Nr 27, I piętro, budynek B.

Składanie ofert:
VII. MIEJSCE, SPOSÓB I TERMIN ZŁOŻENIA OFERTY CENOWEJ
1. Oferta powinna być przesłana za pośrednictwem Poczty Polskiej na adres: Urząd Miejski w Sędziszowie, Ul. Dworcowa 20, 28-340 Sędziszów lub za pośrednictwem platformy e-puap: /1kqcvr3465/skrytka, do dnia 13 maja 2024 r. do godz. 11.00 z dopiskiem: ,, Oferta na: ,,Opracowanie Projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla gminy Sędziszów z perspektywą do 2040".

Miejsce i termin realizacji:
V. TERMIN REALIZACJI PRZEMIOTU ZAMÓWIENIA
Termin realizacji przedmiotu zamówienia - do dnia 15 listopada 2024 r.

Wymagania:
ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY na wykonanie usługa poniżej 130.000 zł
(nazwa rodzaju zamówienia)
Na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.)
IV. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WYKONAWCÓW
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu:
Wykonawca winien wykazać wykonanie co najmniej dwóch usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -
w tym okresie, polegających lub zawierających w swym zakresie sporządzenie założeń lub aktualizacji założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe wraz z prognozą oddziaływania na środowisko (lub uzgodnieniem z ustawowo określonymi organami możliwości odstąpienia od przeprowadzonej oceny oddziaływani na środowisko), które zostały przyjęte Uchwałą Rady Miasta lub Rady Gminy.
Do oferty Wykonawca jest zobowiązany dołączyć referencje potwierdzające należyte wykonanie zamówienia.
VI. INNE ISTOTNE WARUNKI ZAMÓWIENIA:
1. Ofertę należy złożyć na załączonym wzorze formularza ofertowego według załącznika nr 1,
w języku polskim, w formie pisemnej wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami tj.:
1) zaparafowany (zaakceptowany) wzór umowy stanowiący załącznik nr 2 do zapytania ofertowego;
2. Cena ofertowa jest to wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie całego przedmiotu zamówienia w określonym terminie wraz z podatkiem VAT.
3. Podana w ofercie cena musi obejmować koszty wykonania usługi wynikającej
z niniejszego zapytania, podatek VAT oraz obejmować wszelkie koszty jakie poniesie Wykonawca związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia w celu prawidłowego funkcjonowania przedmiotu zamówienia z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
4. Prawidłowe ustalenie stawki podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy zgodnie
z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług.
5. Cena oferty winna być wyrażona w złotych polskich (PLN) zgodnie z polskim systemem płatniczym po zaokrągleniu do pełnych groszy (dwa miejsca po przecinku).
6. Wykonawca winien posiadać uprawnienia do występowania w obrocie prawnym i prowadzić
działalność gospodarczą, której przedmiot jest zgodny z przedmiotem zamówienia.
7. Oferta musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy, zgodnie
z formą reprezentacji oferenta określoną w rejestrze handlowym.
2. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
3. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
4. Ofertę należy sporządzić w języku polskim i wypełnić w sposób czytelny.
5. Wszelkie poprawki i zmiany w tekście muszą być parafowane przez osobę (osoby) podpisujące ofertę i opatrzone datami ich dokonania.
6. Zaleca się ponumerowanie wszystkich stron oferty oraz spięcie jej w sposób trwały.
7. Oferty niekompletne lub nie spełniające wymogów niniejszego zapytania ofertowego lub nieważne na podstawie odrębnych przepisów będą odrzucone. Odrzucone będą również oferty zawierające błędy w obliczeniu ceny.
8. Oferty złożone po wyznaczonym terminie składania ofert nie będą podlegały rozpatrzeniu, zostaną zwrócone bez ich otwierania.
9. Zmiana lub wycofanie oferty;
- Wykonawca może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją wycofać pod warunkiem, że uczyni to przed terminem składania ofert. Zarówno zmiana, jak i wycofanie oferty wymagają formy pisemnej. Zmiany dotyczące treści oferty powinny być przygotowane, opakowane
i zaadresowane w ten sam sposób jak oferta. Dodatkowo opakowanie, w którym jest przekazywana zmieniona oferta, należy opatrzeć napisem ,,zmiana".
- Oświadczenie o wycofaniu oferty powinno być podpisane przez osobę/y uprawnioną/e do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy oraz opakowane i zaadresowane w ten sam sposób jak oferta. Dodatkowo opakowanie, w którym jest przekazywane to powiadomienie, należy opatrzyć napisem ,,Wycofane".
10. Oferta powinna zawierać pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczone przez notariusza w przypadku, gdy oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy.
11. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za wcześniejsze otwarcie oferty nieoznaczonej wyraźnie i niezaadresowanej zgodnie z wymogami punktu poprzedzającego.
12. Zamawiający zastrzega, że ani część ani całość zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom.
VIII. INFORMACJE DOTYCZĄCE WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY:
1. O wynikach postępowania Zamawiający poinformuje wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty poprzez zamieszczenie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) Urzędu Miejskiego.
2. Zamawiający oceniać będzie jedynie oferty kompletne, spełniające wymagania określone
w niniejszym zapytaniu ofertowym.
3. Jeżeli nie będzie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający może wezwać Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych, jeżeli wymaga tego interes publiczny. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w już złożonych ofertach.
IX. KRYTERIA OCENY OFERTY:
Cena: 100% Inne dodatkowe*(nie dotyczy)
X. DODATKOWE INFORMACJE:
Zamawiający może unieważnić postępowanie na każdym etapie bez podania przyczyny. Z tego tytułu nie przysługują żadne roszczenia wobec Zamawiającego.
Istotne postanowienia umowy zostały zawarte w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 2.

Kontakt:
Osobą uprawnioną do kontaktów z Wykonawcą jest Pani Maria Chyla, tel. 41 38-11-129 wew. 501 i Pani Anna Grzybowska, tel. 41 38-11-129 wew. 500.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii