Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Świadczenie usług sprzątania obiektów i terenów zewnętrznych oraz pielęgnacji terenów zielonych |
Data zamieszczenia: | 2024-02-27 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Zakład Ubezpieczeń Społecznych II Oddział w Poznaniu ul. Starołecka 31 61-361 Poznań powiat: Poznań Telefon: +48 618745311 zap_poznan2@zus.pl https://portal.smartpzp.pl/zus |
Województwo: | wielkopolskie |
Miasto: | Poznań |
Wadium: | w oryginalnej treści |
Nr telefonu: | Telefon: +48 6187453 |
Termin składania ofert: | 2024-03-28 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Świadczenie usług sprzątania obiektów i terenów zewnętrznych oraz pielęgnacji terenów zielonych w II Oddziale ZUS w Poznaniu i podległych terenowych jednostkach organizacyjnych - 2 części Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług sprzątania obiektów i terenów zewnętrznych oraz pielęgnacji terenów zielonych w II Oddziale ZUS w Poznaniu oraz w podległych terenowych jednostkach organizacyjnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ). Przedmiot zamówienia podzielony jest na następujące części: - Część nr 1 - Świadczenie usług sprzątania obiektów i terenów zewnętrznych oraz pielęgnacji terenów zielonych w lokalizacjach: Poznań, Gniezno, Oborniki, Śrem, Środa Wielkopolska, Września. - Część nr 2 - świadczenie usług sprzątania obiektów i terenów zewnętrznych oraz pielęgnacji terenów zielonych w lokalizacjach: Konin, Koło, Słupca, Turek. Przedmiot zamówienia dla każdej części obejmować będzie: sprzątanie obiektów, sprzątanie terenu zewnętrznego, utrzymanie i pielęgnację terenów zielonych, usługę odśnieżania, dostawę i bieżące uzupełnianie środków czystości oraz monitorowanie prawidłowości realizacji zadań w zakresie sprzątania. Zamawiający nie wymaga, aby Wykonawca osobiście wykonał kluczowe części zamówienia. Prawo opcji: Zamawiający zastrzega możliwość skorzystania z prawa opcji (zgodnie z art. 441 ustawy Pzp) polegającego na zwiększeniu podstawowego zakresu zamówienia. W sytuacji, gdy na terytorium Polski obowiązywać będzie stan zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii realizowane będą następujące prace: 1) Dodatkowa dezynfekcja 1 raz dziennie w godz.ch ustalonych z Zamawiającym - czynności normalnie wykonywane w ramach sprzątania codziennego (wymienione w Opisie przedmiotu zamówienia). 2) Dodatkowo 1 raz dziennie w godz.ch ustalonych z Zamawiającym: dezynfekcja klamek w pomieszczeniach ogólnodostępnych, pokojach biurowych i gabinetach lekarskich, dezynfekcja poręczy na klatkach schodowych; dezynfekcja powierzchni podłóg korytarzy, klatek schodowych i holi, toalet, pokoi socjalnych; dezynfekcja powierzchni podłóg i biurek w pozostałych pomieszczeniach biurowych i innych częściach wspólnych; Prawo opcji może zostać wykonane przez Wykonawcę tylko w okresie obowiązywania umowy zawartej na zamówienie podstawowe. Skorzystanie z prawa opcji będzie polegało na zwiększeniu częstotliwości i zakresu czynności w ramach usługi dezynfekcji obiektów. Rozliczenie usług w ramach prawa opcji odbywać się będzie na podstawie wskazanej w ofercie Wykonawcy stawki miesięcznej, wykorzystanie prawa opcji nie jest obowiązkowe, w przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie z tego tytułu. Prawo opcji będzie realizowane na podstawie pisemnej informacji skierowanej przez Zamawiającego do Wykonawcy, informacja będzie zawierała termin rozpoczęcia usług w ramach prawa opcji (nie wcześniej niż 21 dni od przekazania Wykonawcy informacji) oraz numer umowy na podstawie której realizowane jest prawo opcji, o zakończeniu realizacji usług w ramach prawa opcji Zamawiający powiadomi Wykonawcę w formie pisemnej. Opcja stanowi: - dla Części nr 1: 4,75% wartości zamówienia ogółem dla tej części, - dla Części nr 2: 4,57% wartości zamówienia ogółem dla tej części. Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę: - Zamawiający wymaga, przez cały okres realizacji umowy, zatrudnienia na podstawie umów o pracę przez Wykonawcę lub odpowiednio przez podwykonawcę osób wykonujących czynności, które w ocenie Zamawiającego polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 1465) z co najmniej minimalnym wynagrodzeniem, o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2207) oraz w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 14 września 2023 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2024 r. (Dz.U. z 2023 r., poz. 1893). Do określonych powyżej czynności należą: codzienne, okresowe i doraźne czynności sprzątania w obiektach i na terenach zewnętrznych oraz pielęgnacji terenów zielonych wykonywane pod kierownictwem wykonawcy lub odpowiednio podwykonawcy. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę nie dotyczy osób koordynujących pracę osób sprzątających oraz osób skierowanych do pracy na wysokości (odśnieżanie dachów, mycie opraw oświetleniowych, mycie okien i fasad szklanych techniką alpinistyczną). Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, przez cały okres realizacji umowy, na podstawie umowy o pracę, nie mniej niż: - Dla Części nr 1 zamówienia: 33 pracowników (w przeliczeniu na etaty: 22,875 etatów). - Dla Części nr 2 zamówienia: 14 pracowników (w przeliczeniu na etaty: 11,625 etatów). Szczegółowe wymagania dotyczące zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę zawarte zostały w Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ. Wymagania co do weryfikacji obowiązku zatrudnienia na umowę o pracę oraz sankcje z tego tytułu zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik nr 2.1 i 2.2 do SWZ (w zależności od części). Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wynagrodzenia za wykonanie zamówienia. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia zawarte zostały w Projektowanych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik nr 2.1 i 2.2 do SWZ (w zależności od części) 5. Część zamówienia Część zamówienia: LOT-0001 Tytuł: Część nr 1 Opis: Część nr 1 - Świadczenie usług sprzątania obiektów i terenów zewnętrznych oraz pielęgnacji terenów zielonych w lokalizacjach: Poznań, Gniezno, Oborniki, Śrem, Środa Wielkopolska, Września. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ). Przedmiot zamówienia obejmować będzie: sprzątanie obiektów, sprzątanie terenu zewnętrznego, utrzymanie i pielęgnację terenów zielonych, usługę odśnieżania, dostawę i bieżące uzupełnianie środków czystości oraz monitorowanie prawidłowości realizacji zadań w zakresie sprzątania. Zamawiający nie wymaga, aby Wykonawca osobiście wykonał kluczowe części zamówienia. Miejsce świadczenia usług: - II Oddział ZUS w Poznaniu (61-361), Ul. Starołęcka 31, - Inspektorat ZUS w Gnieźnie (62-200), Ul. Sienkiewicza 4, - Inspektorat ZUS w Obornikach (64-600), Ul. Armii Poznań 27, - Inspektorat ZUS w Śremie (63-100), Ul. Szeroka 2, - Inspektorat ZUS w Środzie Wielkopolskiej (63-000), Ul. Szpitalna 1, - Inspektorat ZUS we Wrześni (62-300), Ul. Wrocławska 42. Prawo opcji: Zamawiający zastrzega możliwość skorzystania z prawa opcji (zgodnie z art. 441 ustawy Pzp) polegającego na zwiększeniu podstawowego zakresu zamówienia. W sytuacji, gdy na terytorium Polski obowiązywać będzie stan zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii realizowane będą następujące prace: 1) Dodatkowa dezynfekcja 1 raz dziennie w godz.ch ustalonych z Zamawiającym - czynności normalnie wykonywane w ramach sprzątania codziennego (wymienione w Opisie przedmiotu zamówienia). 2) Dodatkowo 1 raz dziennie w godz.ch ustalonych z Zamawiającym: dezynfekcja klamek w pomieszczeniach ogólnodostępnych, pokojach biurowych i gabinetach lekarskich, dezynfekcja poręczy na klatkach schodowych; dezynfekcja powierzchni podłóg korytarzy, klatek schodowych i holi, toalet, pokoi socjalnych; dezynfekcja powierzchni podłóg i biurek w pozostałych pomieszczeniach biurowych i innych częściach wspólnych; Prawo opcji może zostać wykonane przez Wykonawcę tylko w okresie obowiązywania umowy zawartej na zamówienie podstawowe. Skorzystanie z prawa opcji będzie polegało na zwiększeniu częstotliwości i zakresu czynności w ramach usługi dezynfekcji obiektów. Rozliczenie usług w ramach prawa opcji odbywać się będzie na podstawie wskazanej w ofercie Wykonawcy stawki miesięcznej, wykorzystanie prawa opcji nie jest obowiązkowe, w przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie z tego tytułu. Prawo opcji będzie realizowane na podstawie pisemnej informacji skierowanej przez Zamawiającego do Wykonawcy, informacja będzie zawierała termin rozpoczęcia usług w ramach prawa opcji (nie wcześniej niż 21 dni od przekazania Wykonawcy informacji) oraz numer umowy na podstawie której realizowane jest prawo opcji, o zakończeniu realizacji usług w ramach prawa opcji Zamawiający powiadomi Wykonawcę w formie pisemnej. Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę: - Zamawiający wymaga, przez cały okres realizacji umowy, zatrudnienia na podstawie umów o pracę przez Wykonawcę lub odpowiednio przez podwykonawcę osób wykonujących czynności, które w ocenie Zamawiającego polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 1465) z co najmniej minimalnym wynagrodzeniem, o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2207) oraz w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 14 września 2023 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2024 r. (Dz.U. z 2023 r., poz. 1893). Do określonych powyżej czynności należą: codzienne, okresowe i doraźne czynności sprzątania w obiektach i na terenach zewnętrznych oraz pielęgnacji terenów zielonych wykonywane pod kierownictwem wykonawcy lub odpowiednio podwykonawcy. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę nie dotyczy osób koordynujących pracę osób sprzątających oraz osób skierowanych do pracy na wysokości (odśnieżanie dachów, mycie opraw oświetleniowych, mycie okien i fasad szklanych techniką alpinistyczną). Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, przez cały okres realizacji umowy, na podstawie umowy o pracę, nie mniej niż: - Dla Części nr 1 zamówienia: 33 pracowników (w przeliczeniu na etaty: 22,875 etatów). Szczegółowe wymagania dotyczące zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę zawarte zostały w Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ. Wymagania co do weryfikacji obowiązku zatrudnienia na umowę o pracę oraz sankcje z tego tytułu zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik nr 2.1 do SWZ. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wynagrodzenia za wykonanie zamówienia. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia zawarte zostały w Projektowanych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik nr 2.1 do SWZ. Wewnętrzny identyfikator: 540000.271.1.2024-ZAP (Część nr 1) Główna klasyfikacja (cpv): 90910000 Usługi sprzątania Dodatkowa klasyfikacja (cpv): 90911200 Usługi sprzątania budynków, 90919200 Usługi sprzątania biur, 90610000 Usługi sprzątania i zamiatania ulic, 90620000 Usługi odśnieżania, 90630000 Usługi usuwania oblodzeń, 90911300 Usługi czyszczenia okien, 90914000 Usługi sprzątania parkingów, 77310000 Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych, 90923000 Usługi odszczurzania Część zamówienia: LOT-0002 Tytuł: Część nr 2 Opis: Część nr 2 - świadczenie usług sprzątania obiektów i terenów zewnętrznych oraz pielęgnacji terenów zielonych w lokalizacjach: Konin, Koło, Słupca, Turek. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ). Przedmiot zamówienia obejmować będzie: sprzątanie obiektów, sprzątanie terenu zewnętrznego, utrzymanie i pielęgnację terenów zielonych, usługę odśnieżania, dostawę i bieżące uzupełnianie środków czystości oraz monitorowanie prawidłowości realizacji zadań w zakresie sprzątania. Zamawiający nie wymaga, aby Wykonawca osobiście wykonał kluczowe części zamówienia. Miejsce świadczenia usług: - Inspektorat ZUS w Koninie (62-510), Ul. Św. M. Kolbego 1, - Inspektorat ZUS w Kole (62-600), Ul. B. Prusa 11, - Inspektorat ZUS w Turku (62-700), Ul. Armii Krajowej 18, - Biuro Terenowe ZUS w Słupcy (62-400), Ul. Ratajczaka 2e. Prawo opcji: Zamawiający zastrzega możliwość skorzystania z prawa opcji (zgodnie z art. 441 ustawy Pzp) polegającego na zwiększeniu podstawowego zakresu zamówienia. W sytuacji, gdy na terytorium Polski obowiązywać będzie stan zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii realizowane będą następujące prace: 1) Dodatkowa dezynfekcja 1 raz dziennie w godz.ch ustalonych z Zamawiającym - czynności normalnie wykonywane w ramach sprzątania codziennego (wymienione w Opisie przedmiotu zamówienia). 2) Dodatkowo 1 raz dziennie w godz.ch ustalonych z Zamawiającym: dezynfekcja klamek w pomieszczeniach ogólnodostępnych, pokojach biurowych i gabinetach lekarskich, dezynfekcja poręczy na klatkach schodowych; dezynfekcja powierzchni podłóg korytarzy, klatek schodowych i holi, toalet, pokoi socjalnych; dezynfekcja powierzchni podłóg i biurek w pozostałych pomieszczeniach biurowych i innych częściach wspólnych; Prawo opcji może zostać wykonane przez Wykonawcę tylko w okresie obowiązywania umowy zawartej na zamówienie podstawowe. Skorzystanie z prawa opcji będzie polegało na zwiększeniu częstotliwości i zakresu czynności w ramach usługi dezynfekcji obiektów. Rozliczenie usług w ramach prawa opcji odbywać się będzie na podstawie wskazanej w ofercie Wykonawcy stawki miesięcznej, wykorzystanie prawa opcji nie jest obowiązkowe, w przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie z tego tytułu. Prawo opcji będzie realizowane na podstawie pisemnej informacji skierowanej przez Zamawiającego do Wykonawcy, informacja będzie zawierała termin rozpoczęcia usług w ramach prawa opcji (nie wcześniej niż 21 dni od przekazania Wykonawcy informacji) oraz numer umowy na podstawie której realizowane jest prawo opcji, o zakończeniu realizacji usług w ramach prawa opcji Zamawiający powiadomi Wykonawcę w formie pisemnej. Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę: - Zamawiający wymaga, przez cały okres realizacji umowy, zatrudnienia na podstawie umów o pracę przez Wykonawcę lub odpowiednio przez podwykonawcę osób wykonujących czynności, które w ocenie Zamawiającego polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 1465) z co najmniej minimalnym wynagrodzeniem, o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2207) oraz w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 14 września 2023 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2024 r. (Dz.U. z 2023 r., poz. 1893). Do określonych powyżej czynności należą: codzienne, okresowe i doraźne czynności sprzątania w obiektach i na terenach zewnętrznych oraz pielęgnacji terenów zielonych wykonywane pod kierownictwem wykonawcy lub odpowiednio podwykonawcy. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę nie dotyczy osób koordynujących pracę osób sprzątających oraz osób skierowanych do pracy na wysokości (odśnieżanie dachów, mycie opraw oświetleniowych, mycie okien i fasad szklanych techniką alpinistyczną). Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, przez cały okres realizacji umowy, na podstawie umowy o pracę, nie mniej niż: - Dla Części nr 2 zamówienia: 14 pracowników (w przeliczeniu na etaty: 11,625 etatów). Szczegółowe wymagania dotyczące zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę zawarte zostały w Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ. Wymagania co do weryfikacji obowiązku zatrudnienia na umowę o pracę oraz sankcje z tego tytułu zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik nr 2.2 do SWZ. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wynagrodzenia za wykonanie zamówienia. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia zawarte zostały w Projektowanych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik nr 2.2 do SWZ. Wewnętrzny identyfikator: 540000.271.1.2024-ZAP (Część nr 2) Główna klasyfikacja (cpv): 90910000 Usługi sprzątania Dodatkowa klasyfikacja (cpv): 90911200 Usługi sprzątania budynków, 90919200 Usługi sprzątania biur, 90610000 Usługi sprzątania i zamiatania ulic, 90620000 Usługi odśnieżania, 90630000 Usługi usuwania oblodzeń, 90911300 Usługi czyszczenia okien, 90914000 Usługi sprzątania parkingów, 77310000 Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych, 90923000 Usługi odszczurzania CPV: 90910000, 90911200, 90919200, 90610000, 90620000, 90630000, 90911300, 90914000, 77310000, 90923000 Dokument nr: 120998-2024, 540000.271.1.2024 - ZAP Otwarcie ofert: Informacje na temat publicznego otwarcia: Data otwarcia: 28/03/2024 12:30:00 (UTC+1) Miejsce: https://portal.smartpzp.pl/zus/public/postepowanie?postepowanie=60158758 Specyfikacja: Dokumenty zamówienia Języki, w których dokumenty zamówienia są oficjalnie dostępne: polski Adres dokumentów zamówienia: https://portal.smartpzp.pl/zus/public/postepowanie?postepowanie=60158758 Kanał komunikacji ad hoc: Adres URL: https://portal.smartpzp.pl/zus/public/postepowanie?postepowanie=60158758 Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert: 28/03/2024 12:00:00 (UTC+1) Termin, do którego oferta musi pozostać ważna: 90 Dzień Miejsce i termin realizacji: Miejsce realizacji Adres pocztowy: Ul. Starołęcka 31 Miejscowość: Poznań Kod pocztowy: 61-361 Podpodział krajowy (NUTS): Miasto Poznań (PL415) Kraj: Polska Miejsce realizacji Adres pocztowy: Ul. Sienkiewicza 4 Miejscowość: Gniezno Kod pocztowy: 62-200 Podpodział krajowy (NUTS): Koniński (PL414) Kraj: Polska Miejsce realizacji Adres pocztowy: Ul. Armii Poznań 27 Miejscowość: Oborniki Kod pocztowy: 64-600 Podpodział krajowy (NUTS): Poznański (PL418) Kraj: Polska Miejsce realizacji Adres pocztowy: Ul. Szeroka 2 Miejscowość: Śrem Kod pocztowy: 63-100 Podpodział krajowy (NUTS): Poznański (PL418) Kraj: Polska Miejsce realizacji Adres pocztowy: Ul. Szpitalna 1 Miejscowość: Środa Wielkopolska Kod pocztowy: 63-000 Podpodział krajowy (NUTS): Poznański (PL418) Kraj: Polska Miejsce realizacji Adres pocztowy: Ul. Wrocławska 42 Miejscowość: Września Kod pocztowy: 62-300 Podpodział krajowy (NUTS): Koniński (PL414) Kraj: Polska Szacowany okres obowiązywania Data początkowa: 09/08/2024 Okres obowiązywania: 37 Miesiąc Miejsce realizacji Adres pocztowy: Ul. Św. M.Kolbego 1 Miejscowość: Konin Kod pocztowy: 62-510 Podpodział krajowy (NUTS): Koniński (PL414) Kraj: Polska Miejsce realizacji Adres pocztowy: Ul. B.Prusa 11 Miejscowość: Koło Kod pocztowy: 62-600 Podpodział krajowy (NUTS): Koniński (PL414) Kraj: Polska Miejsce realizacji Adres pocztowy: Ul. Armii Krajowej 18 Miejscowość: Turek Kod pocztowy: 62-700 Podpodział krajowy (NUTS): Koniński (PL414) Kraj: Polska Miejsce realizacji Adres pocztowy: Ul. Ratajczaka 2e Miejscowość: Słupca Kod pocztowy: 62-400 Podpodział krajowy (NUTS): Koniński (PL414) Kraj: Polska Wymagania: dostępne w oryginalnej treści ogłoszenia i/lub w załącznikach Kontakt: Oficjalna nazwa: Zakład Ubezpieczeń Społecznych II Oddział w Poznaniu Numer rejestracyjny: 1775600474 Adres pocztowy: ul. Starołecka 31 Miejscowość: Poznań Kod pocztowy: 61-361 Podpodział krajowy (NUTS): Miasto Poznań (PL415) Kraj: Polska E-mail: zap_poznan2@zus.pl Telefon: +48 618745311 Faks: +48 618772850 Adres strony internetowej: https://www.zus.pl/ Role tej organizacji: Nabywca Organizacja przyjmująca wnioski o dopuszczenie do udziału Organizacja rozpatrująca oferty |