Wynik: | Zobacz treść wyniku |
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Budowa garażu |
Data zamieszczenia: | 2024-03-11 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
GMINA IŁŻA ul. Rynek 11 27-100 Iłża powiat: radomski ilza@ilza.pl https://ilza.ezamawiajacy.pl |
Województwo: | mazowieckie |
Miasto: | Iłża |
Wadium: | nie wymagane |
Nr telefonu: | --- |
Termin składania ofert: | 2024-03-28 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Budowa garażu dla OSP Seredzice Krótki opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest: Budowa garażu dla OSP Seredzice. Zakres zadania obejmuje: Budowę budynku garażu OSP wraz z zapleczem socjalnym w technologii murowanej. Powierzchnia zabudowy 143,51 m2, pow. użytkowa 163,95 m3. Wymiary budynku: 12,70 x 11,30m wys. 6,20 m. ROBOTY BUDOWLANE - Roboty w zakresie przygotowywania terenu pod budowę i roboty ziemne - Zbrojenie - Betonowanie - Roboty murowe - Izolacje cieplne - Wnoszenie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej - Dach - Różne konstrukcje budowlane - Roboty w zakresie solarki budowlanej - Tynkowanie - Roboty malarskie - Kładzenie glazury - Kładzenie i wykładanie podłóg - Utwardzenie terenu - Budowa ogrodzenia - Zagospodarowanie terenu INSTALACJE SANITARNE - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków INSTALACJE ELEKTRYCZNE - Roboty instalacyjne elektryczne - Instalowanie urządzeń elektrycznego ogrzewania i innego sprzętu elektrycznego w budynkach - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych Szczegółowy zakres i sposób realizacji przedmiotu zamówienia określa Załącznik Nr 7, 8 i 9 do SWZ. CPV: 45000000-7, 45111200-0,45262310-7,45262300-4,45262520-2,45321000-3,45262400-5,44112400-2,44112000-8,45421000-4 Dokument nr: 2024/BZP 00239162, IGP.271.6.2024 Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2024-03-28 10:30 Specyfikacja: SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA 3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://ilza.ezamawiajacy.pl 3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie. 3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak. 3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ilza.ezamawiajacy.pl, poczta elektroniczna: ilza@ilza.pl 3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Środkiem komunikacji elektronicznej w niniejszym postępowaniu jest wyłącznie strona internetowa prowadzonego postępowania znajdująca się na Platformie zakupowej pod adresem: https://ilza.ezamawiający.pl. Ofertę oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, tj.: oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, składa się, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Uwaga: Forma elektroniczna jest opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Wykonawca składa ofertę wraz z oświadczeniem i innymi wymaganymi załącznikami za pośrednictwem formularza ofertowego załączonego w zakładce ,,Dokumenty zamówienia" dostępnego na stronie internetowej prowadzonego postępowania znajdującej się na Platformie zakupowej pod adresem: https://ilza.ezamawiający.pl. Wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, które Wykonawca zastrzeże jako tajemnicę przedsiębiorstwa, powinny zostać załączone podczas składania oferty w osobnym miejscu przeznaczonym na zamieszczenie tajemnicy przedsiębiorstwa. Zgodnie z §4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie /Dz. U. z 2020r. poz. 2452/ w przypadku gdy dokumenty elektroniczne w postępowaniu, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji /Dz.U. z 2022r. poz. 1233/, Wykonawca, w celu utrzymania poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku. Dodatkowo Zamawiający zaleca oby objęte tajemnicą przedsiębiorstwa fragmenty dokumentów zamieszczonych w takim pliku zostały odpowiednio przez Wykonawcę oznaczone. Za datę złożenia oferty przyjmuje się datę jej wczytania do systemu za pośrednictwem formularza ,,Oferty" potwierdzonego komunikatem, że oferta została złożona. Dokumenty, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, zapytania oraz informacje składane/ przekazywane elektronicznie za pośrednictwem formularza ,,Dokumenty zamówienia" dostępnego na stronie internetowej prowadzonego postępowania znajdujące się na Platformie zakupowej pod adresem: https://ilza.ezamawiający.pl. Za datę złożenia/przekazania dokumentów, oświadczeń, wniosków, zawiadomień, zapytań oraz informacji przyjmuje się datę ich wczytania do systemu za pośrednictwem formularza ,,zapisz i wyślij" potwierdzonego komunikatem, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. 2. Formaty przesyłanych danych muszą być zgodne z formatami zawartymi w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012r, w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań systemów teleinformatycznych /Dz.U. z 2017r. poz. 2247/.3. Szczegóły znajdują się w Rozdziale XIII SWZ. 3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie. 3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy 3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: polski 3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegóły znajdują się w Rozdziale II SWZ 3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie dotyczy Składanie ofert: Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem platformy elektronicznej, dostępnej pod adresem: https://ilza.ezamawiajacy.pl TERMIN SKŁADANIA ofert: 2024-03-28 10:00 Miejsce składania ofert: https://ilza.ezamawiający.pl Miejsce i termin realizacji: Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące Wymagania: SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia. 4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie 4.1.2.) Numer referencyjny: IGP.271.6.2024 4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane 4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie 4.1.5.) Wartość zamówienia: 993313,65 PLN 4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie 4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie 4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia: 4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest: Budowa garażu dla OSP Seredzice. Zakres zadania obejmuje: Budowę budynku garażu OSP wraz z zapleczem socjalnym w technologii murowanej. Powierzchnia zabudowy 143,51 m2, pow. użytkowa 163,95 m3. Wymiary budynku: 12,70 x 11,30m wys. 6,20 m. ROBOTY BUDOWLANE - Roboty w zakresie przygotowywania terenu pod budowę i roboty ziemne - Zbrojenie - Betonowanie - Roboty murowe - Izolacje cieplne - Wnoszenie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej - Dach - Różne konstrukcje budowlane - Roboty w zakresie solarki budowlanej - Tynkowanie - Roboty malarskie - Kładzenie glazury - Kładzenie i wykładanie podłóg - Utwardzenie terenu - Budowa ogrodzenia - Zagospodarowanie terenu INSTALACJE SANITARNE - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków INSTALACJE ELEKTRYCZNE - Roboty instalacyjne elektryczne - Instalowanie urządzeń elektrycznego ogrzewania i innego sprzętu elektrycznego w budynkach - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych Szczegółowy zakres i sposób realizacji przedmiotu zamówienia określa Załącznik Nr 7, 8 i 9 do SWZ. 4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane 4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45262310-7 - Zbrojenie 45262300-4 - Betonowanie 45262520-2 - Roboty murowe 45321000-3 - Izolacja cieplna 45262400-5 - Wnoszenie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej 44112400-2 - Dach 44112000-8 - Różne konstrukcje budowlane 45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45410000-4 - Tynkowanie 45324000-4 - Roboty w zakresie okładziny tynkowej 45442100-8 - Roboty malarskie 45431200-9 - Kładzenie glazury 45432100-5 - Kładzenie i wykładanie podłóg 44212310-5 - Rusztowania 45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne 45315000-8 - Instalowanie urządzeń elektrycznego ogrzewania i innego sprzętu elektrycznego w budynkach 45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych 4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące 4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie 4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie 4.3.) Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: Określony w SWZ 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja 4.3.6.) Waga: 40 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak 5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: Art. 109 ust. 1 pkt 1 Art. 109 ust. 1 pkt 4 Art. 109 ust. 1 pkt 5 Art. 109 ust. 1 pkt 6 Art. 109 ust. 1 pkt 7 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak 5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu. 1. O udzielenie przedmiotowego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. 2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. 3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej; Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. 4) Zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności w zakresie dysponowania: a) w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie budynku o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto. b) dysponowanie Personelem Kierowniczym posiadającym doświadczenie, wykształcenie i kwalifikacje jak dla osób mogących pełnić samodzielne funkcje techniczne w budownictwie zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, przewidzianych do realizacji niniejszego zamówienia, które w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert pełniły funkcje kierowników budowy w odniesieniu do minimum jednej roboty budowlanej: - osobą pełniącą funkcje Kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz wpisanego na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego; UWAGA: Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadania przez nich uprawnień budowlanych w danej specjalności, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia (kwalifikacje) równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa oraz odpowiadające im uprawnienia (kwalifikacje) wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej /t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 334/. 3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunków zdolności ekonomicznej lub finansowej (ust. 2 pkt. 3 niniejszego rozdziału), dysponowania urządzeniami (ust. 2 pkt. 4 lit. b oraz kadrą techniczną (ust. 2 pkt. 4 lit. c niniejszego rozdziału) - dopuszcza łączne spełnienie warunków przez Wykonawców, a w przypadku warunku dotyczącego doświadczenia w wykonaniu usług (ust. 2 pkt 4 lit. a niniejszego rozdziału) - przez co najmniej jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie dokumentów dołączonych przez Wykonawce do oferty, określonych w Rozdziale X SWZ. 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania - zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ. 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe od Wykonawcy: 1. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu- zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ. 2. Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz o którym mowa w niniejszym punkcie, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten będzie bezpośrednio uczestniczył. 3. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 5 do SWZ. 4. Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym z art. 125 i ustawy sankcyjnej - wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 11 do SWZ. 5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: Nie dotyczy 5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie 5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: 1) Formularz ofertowy - zgodnie z załącznikiem Nr 1 do SWZ; 2) Zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy); 3) Oświadczenie o którym mowa w rozdziale XII ust. 3 (jeżeli dotyczy); 4) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; 5) Odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy); 6) Tabelę elementów scalonych zgodnie z załącznikiem Nr 10 do SWZ; SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA 6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie 6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie 6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak 6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni Wykonawcy. 4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie. 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie 7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: Zamawiający dopuszcza - jeżeli uzna to za uzasadnione - możliwość zmiany ustaleń zawartej Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy, w przypadkach o których mowa w art. 454 i 455 ustawy PZP, które zostały określone w załączniku 6 SWZ. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją przez wykonawcę projektowanych postanowień umowy. 7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak 7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Uwagi: Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: Określony w SWZ 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja 4.3.6.) Waga: 40 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie Termin związania ofertą: do 2024-04-26 |